Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Zajímavosti k filmům (29)

Shootout at Lokhandwala (2007)

Matka skutečného Mayi Dolase podala proti filmu žalobu, protože se jí nelíbilo, že je v něm uvedeno několik nepravd. Maya například ve skutečnosti nezabil svého otce, ten zemřel až v roce 1997.

Shootout at Lokhandwala (2007)

Scéna pronásledování zločince v přeplněných ulicích se točila pomocí několika skrytých kamer v běžném provozu. Lidé okolo tedy nejsou placení komparzisté, ale náhodní kolemjdoucí, kteří netušili, že se jedná o natáčení filmu.

Shootout at Lokhandwala (2007)

Filmaři nemohli přestřelku natáčet v reálném sídlišti Lokhandwala, proto byla ve studiích Film City vybudovaná nákladná replika budovy Swati a jejího okolí, která věrně zachycuje místo tak, jak vypadalo v roce 1991.

1971 (2007)

Nízkorozpočtový snímek bez jakékoliv reklamy či účasti známé herecké hvězdy sice zcela očekávaně prošel indickými kiny bez větší pozornosti, ale po vydání na DVD se z něj stal velký prodejní hit. Jistě i díky velice pozitivním ohlasům mnohých kritiků a bloggerů.

Yaadon Ki Baaraat (1973)

V tomto filmu se poprvé objevil před kamerou slavný herec, producent a režisér Aamir Khan. Bylo mu tehdy pouhých osm let a zahrál si malého Ratana.

Yaavarum Nalam (2009)

Americké studio The Weinstein Company zakoupilo práva na remake tohoto filmu, což je pro jeho tvůrce jistě pocta. Mnohem častějším jevem totiž bývá, že si indické komerční filmy naopak "půjčují" nápady ze snímků západních.

Fanaa (2006)

Film se musel natáčet v Polsku, protože herečka Kajol odmítla natáčení v Kašmíru v obávách z útoku skutečných teroristů.

Ve jménu Boha (2007)

Snímek byl promítán i v Indii, kde se předtím již čtyřicet let žádné pákistánské filmy neuváděly.

Ve jménu Boha (2007)

Po týdnu promítání oznámil režisér, že dostal několik výhružek smrtí od náboženských extrémistů. Na rozkaz pákistánského premiéra mu poté byla přidělena ochranka.

13B: Fear Has a New Address (2009)

Americké studio The Weinstein Company zakoupilo práva na remake tohoto filmu, což je pro jeho tvůrce jistě pocta. Mnohem častějším jevem totiž bývá, že si indické komerční filmy naopak "půjčují" nápady ze snímků západních.

Plameny (1975)

Sholay založil nový subžánr zvaný „kari western“. Žádný z jeho pokračovatelů se však již nedočkal takového úspěchu a nedávný pokus o remake přesazený do moderní doby, Ram Gopal Varma Ki Aag, skončil jako naprostý propadák.

Plameny (1975)

Cen, které Sholay od svého vzniku získal, je nepočítaně. Tak například při příležitosti padesátého výročí udílení prestižních cen Filmfare Award byl oceněn titulem „Nejlepší film za posledních 50 let“. Britský filmový institut je jej zase zařadil mezi deset nejlepších indických filmů všech dob a v roce 2002 vyhrál anketu o nejlepší film všech časů v Íránu.

Plameny (1975)

K filmu byl vydán také takzvaný Director’s Cut, jde však vlastně o původní verzi, bez dodatečného prostříhání kvůli ratingu. Oproti kinoverzi je v režisérském sestřihu více násilných scén a zejména odlišný konec. SPOILER: Původně totiž tvůrci nechali zloducha Gabbara zahynout rukou (vlastně nohou) vysloužilého policisty Thakura. Indickým cenzorům se ovšem nikdy nelíbilo, když někdo takto svévolně zastupoval zákon a zůstal nepotrestán. Tvůrci tedy v rámci snahy o udělení ratingu „U“ (mládeži přístupno) ustoupili a přetočili konec do podoby, v níž je Gabbar vydán policii.

Plameny (1975)

Film je původně natočený na 35mm film v poměru 4:3, ale pro promítání v kinech byl ořezán do „širokoúhlého“ formátu 2,35:1. V původním poměru stran vyšla na DVD režisérská verze.

Plameny (1975)

Hlavní padouch Gabbar Singh byl inspirovaný skutečným zločincem stejného jména, který v padesátých letech dvacátého století terorizoval vesničany v okolí města Gwailor.

Plameny (1975)

Film pomohl ke slávě vesnici Ramanagara, ležící nedaleko Bengalúru (svazový stát Karnátaka), v níž se natáčel. Jedna z místních částí byla dokonce na počest režiséra přejmenována na Sippynagar.

Roadside Romeo (2008)

Ve filmu se objevuje mnoho narážek na jiné filmy studia Yash Raj Films - krom časté přítomnosti loga této společnosti si lze všimnout hlavně plakátu na Dhoom 2, který visí na zdi u Romeova salónu a závěrečná scéna je aluzí na závěr snímku Dilwale Dulhania Le Jayenge.

Om Shanti Om (2007)

Ukázka z fiktivního filmu Return of Khiladi s Akshayem Kumarem je takřka přesnou citací jedné ze scén ze švédského snímku Policajti.

Ulovit miliardáře (2009)

Film je prvním českým snímkem natočeným na vysoce kvalitní digitální kameru Red One 4K, kterou si režisér Tomáš Vorel a kameraman Marek Jícha nemohou vynachválit. Snímaný obraz je ovšem natolik kvalitní, že výrazně vzrostly nároky například na pečlivost líčení a někteří si herci si museli nechat narůst pravé vousy, protože ty nalepené by šly ve filmu snadno poznat.

Reklama

Reklama

Reklama