D.Moore

D.Moore

Pavel Korelus

okres Plzeň
věčný pisálek

homepage

110 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 33 66 98 130
    • 3.6.2020  20:48
    Jednotky vesmírného nasazení (TV seriál) (2020)
    *****

    Čím raději máte vesmír a jeho dobývání, tím víc vás bude tenhle seriál bavit. Je to především komedie se skvělým obsazením (Steve Carell a John Malkovich jsou dvojice, kterou bych dokázal sledovat hodiny a hodiny), ale potěšilo mě, že to na druhou stranu není jen legrace a že postavy mají i svoje vážnější lidské momenty a že stejně jako o smích jde o příběh, který se postupně hezky vyvíjí. Co do komedie z dílů jasně vyčnívá ten druhý, při kterém jsem se smál od začátku do konce, ale vážně to neznamená, že bych se u ostatních nebavil. Druhou řadu bych prosil co nejdříve.

    • 1.6.2020  21:13

    Trochu se to táhne, ale atmosféra je super, divák se doslova ponoří do mysli hlavního hrdiny a spolu s ním je zaskočený tím, co se stalo, a děsí se, co přijde dál. Typický chladný styl Clinta Eastwooda - režiséra se projevil už v jeho debutu a za těch několik lekaček ho fakt nemám rád, protože jsem nadskakoval v křesle.

    • 31.5.2020  13:13
    Contratiempo (2016)
    ****

    Když se na konci zamyslíte nad tím, co jste viděli, máte před sebou v podstatě tuctový kriminální příběh. Nicméně jeho podání, ten způsob, jakým si s vámi scénář pohraje a jak důkladně vás zmate, je obdivuhodný. Trochu Agatha Christie, trochu Hitchcock, mazaná zábava... A možná také o něco delší stopáž než bylo nutné.

    • 29.5.2020  11:00

    Zahrát Morriconeho, obzvlášť ty nej kusy, které většina lidí zná z originálních nahrávek a kterým může třeba jen trochu neobratné podání uškodit, musí být náročné. Stejně jako zazpívat Morriconeho, zapískat Morriconeho… Dánové to ale umějí. Hudba má v jejich podání ten správný švih, zní velmi autenticky, je vidět, že se celý orchestr baví, a ačkoliv je to docela i show pro publikum (nechybí výstřely, kvílení větru...), není to rozhodně žádné přepísknuté předvádění. Stále jde o tu skvělou hudbu, která zní vážně jako originál, snad tedy s výjimkou směsi Tenkrát na Západě, kdy mezzosopranistka Tuva Semmingsen na originál Eddy Dell'Orso prostě nestačí. Ale to nikdo. Výběr skladeb je fajn, kromě těch, které čekáte, mě potěšili Neúplatní a hlavně Sicilský klan, a povedlo se i proložení Morriconeho jinými autory – zazní Taxikář Bernarda Herrmanna, Kmotr Nina Roty a trochu překvapivě i píseň Bang Bang (My Baby Shot Me Down). Koncert jsem si užil.

    • 26.5.2020  20:08
    Kateřina Veliká (TV seriál) (2019)
    ****

    Epizod je málo, a tak přímo vybízí, aby se člověk podíval na všechny rychle za sebou. Ale může to být chyba, protože Kateřině Veliké pak bude dost pravděpodobně chybět to tempo, jaké má rozdělená. On je totiž každý díl skoro o tom samém, vše spěje k závěrečné myšlence a coby čtyřhodinový film se to bude nejspíš táhnout. Nicméně seriál je velmi dobrý, herci přímo výborní (Helen Mirren byla moje jistota a Jason Clarke mě zase jednou neskutečně překvapil, potěšil a bavil) a výprava stylová. Vytýkané historické nepřesnosti ohledně věku představitelů Kateřiny a Potěmkina jdou naštěstí mimo mě.

    • 25.5.2020  14:17

    Tak ani Luděk Sobota tu primitivní ochotničinu nezachránil. V diskuzích na sociálních sítích se navíc začalo objevovat, že se Kapitán Říp nelíbí hlavně těm, do jejichž řad šije - no, aspoň něčemu jsem se v souvislosti s ním zasmál.

    • 25.5.2020  13:33

    Asi brzy přestanu Kapitána Řípa komentovat po epizodách, protože má stále stejný problém - není vtipný, ale myslí si to o sobě. Dělat si legraci z toho, z čeho si ji seriál dělat chce, je samozřejmě v pořádku, nicméně musí se to umět. A ono se to bohužel neumí.

    • 24.5.2020  19:48
    Amerika (1994)
    ****

    Že Ypsilonka a Kafka půjdou dohromady, jsem si docela dokázal představit. Ale že se k tomu všemu budou tak moc hodit i triky jako od Karla Zemana, fantastické kulisy Jaroslava Róny kombinované s nejrůznějšími skutečný interiéry a také orchestrálně - elektronická hudba Michala Dvořáka Davida Kollera... To už mě více než mile překvapilo. Film je takřka úžasný, místy se sice trochu vleče, ale pomalejší tempo vždy zachraňují herci v čele s dokonalým Jiřím Lábusem (když jeho postava zmizí z děje, začne Americe něco důležitého chybět). Na rozdíl od některých kolegů diváků si ovšem ani trochu nemyslím, že konec je happy end. Ale možná se pletu. Kdo ví, je to přece jenom Kafka od Ypsilonky.

    • 23.5.2020  22:30

    Horor pro nepříliš náročné, ale zabavil mě a kdybych zapomněl na druhou smrt, při které by bývalo lepší nic neukázat, byl bych asi ještě o něco spokojenější. Moc se mi líbilo docela mazané finále a představitelku hlavní hrdinky bych rád ještě někdy v něčem viděl.

    • 23.5.2020  22:22

    Dobrá myšlenka, dobré provedení, skvělí herci (Kelly Macdonald můžu vidět a hlavně slyšet kdykoliv a kdekoliv)... A bohužel závěr, který měl nejspíše působit mrazivě, depresivně, ale mně se zdál spíš prázdný - jako by veškeré napětí postupně vyprchalo, nepřišel žádný šok, žádné "Cože?", nic. A to je trochu škoda.

    • 21.5.2020  06:01
    Pátrání (2018)
    ****

    Nápad už sice není originální, ale i tak je využitý na maximum a film má opravdu spád a divák pocit, že pátrá spolu s hlavním hrdinou. Nečekaný zvrat jsem tedy čekal, ačkoliv jsem tedy neměl tušení, jaký bude, ale jsem rád za konec, protože jiný bych asi ani vidět nechtěl. Trochu mě rušila jen hudba, která - i když byla dobrá - ten pocit autentičnosti srážela.

    • 20.5.2020  21:25

    Pro mě je tenhle díl zhruba na úrovni vysmívané dvojky - dobře natočený, ale jinak docela špatný. Zloději se mění v tajné agenty, auta se za jízdy hackují bondovskými vynálezy, zmrtvýchvstání Letty je podáno jako z té nejhorší možné telenovely, záporák je stejně špatná postava jako klaďasové... A k tomu otravný patos a akční scény, které se všemi těmi skoky z auta na auto, z auta na letadlo a z letadla na auto akorát pořádně plazí jazyk na realitu. Nic moc.

    • 17.5.2020  18:27

    Než jsem poznal ostatní filmy Džun-ho Pona (jestli se tak skloňuje), byl jsem k Ledové arše trochu skeptický. To hvězdné obsazení v tuctově vypadající zápletce, která chce být něčím víc... Chápete, zavánělo to. Jenže pak jsem viděl skvělého Parazita, skvělé Monstrum a skvělou Okju a na Ledovou archu se těšil víc a víc, protože je to zkrátka přesně ten pelmel příběh, který by měl natočit právě Džun-ho Pon. Sci-fi metafora na kolejích, propracované postavy, napětí, akce, humor i nějaké ty bizarnosti a nejedno překvapení. Někomu se to může zdát prvoplánové a laciné a takovým divákům se vlastně nemůžu divit, protože Džun-ho Pon není pro každého. Tím však jenom dokazuje, jak výjimečný to je tvůrce.

    • 17.5.2020  18:19

    Oproti předchozímu snímku musím ubrat hvězdičku. Film jde sice cestou, kterou mu vyšlapala jednička, a v duchu tradice většiny pokračování se snaží být větší, větší a ještě větší, ale z něčeho jsem měl špatný pocit. Zdálo se mi totiž, že druhý Scooby-Doo vznikl hlavně z nutnosti a ne proto, že by tvůrce bavil. A tahle nálada se více než párkrát přenesla i na mě. Je to přitom škoda, protože v některých scénách dokázaly Nespoutané příšery vyvolat atmosféru jako z původních Krotitelů duchů a měly rozhodně na víc.

    • 14.5.2020  11:12

    Opět ani ťuk. Jestli jde seriálu o něco jiného než o nenápadité používání nejotřepanějších klišé posbíraných z internetů a od stolů v hospodách, není to poznat. "Humor" je ve výsledku stejně hloupý jako to, z čeho si tvůrci chtějí dělat srandu, dialogy se táhnou, k pointám se doslova vlečou a postavy se v nich topí. Zejména sluha v podání Jiřího Vyorálka by možná rád byl českým sirem Humphreym Applebym, nicméně jeho šroubovaná souvětí nejsou ničím víc než šroubovanými souvětími.

    • 13.5.2020  20:03

    Nebýt potitulkové scény a toho, že další filmy stále vznikají, bylo by tohle skvělé finále celé série. Příběhy známých postav se uzavírají během velké akční jízdy, v níž nejde jen o automobily, ale dostane se také na kontaktní souboje, přestřelky... Dravá režie Justina Lina, velecharismatický záporák v podání Dwayna Johnsona, očividně se vyžívající Vin Diesel a Paul Walker, k tomu šlapající hudba Briana Tylera, která dostala konečně pořádný prostor... A to obří finále s trezorem, které mi fakt vzalo dech (a které vcelku hloupě vykradli pátí Piráti z Karibiku, ale ty sem nebudu tahat). Na takhle dobrý film jsem čekal od prvního Rychle a zběsile.

    • 12.5.2020  20:51

    No, tak tohle opravdu ne. Chybí jen ze zoufalství přidaný umělý smích.

    • 12.5.2020  18:12

    O trochu slabší kousek, především kvůli tomu, jak je natahovaný. Nápad je tedy super a pointa celkový dojem nakonec vylepšila, ale stejně... Úvodní (navíc trochu lacině působící) půlhodinu bylo možné smrsknout na polovinu a bylo by to lepší.

    • 10.5.2020  20:38

    Sice skrznaskrz jednoduchý příběh, ale má jisté, ehm, barbarské kouzlo. Po filmařské stránce neoslní a tváří se jako výpravný díl televizního Herkula, ale navzdory otravnosti některých vedlejších postav zabaví, rychle uteče a člověk nemá pocit, že mu ublížil. Zaujala mě hudba Johna Debneyho, který prokládá velmi poctivé a chytlavé orchestrálky málem současnou elektronickou hudbou, aniž by se to tlouklo. Proč ne.

    • 10.5.2020  16:02

    Hugh Jackman je borec. Takhle zahrát právě takovou postavu... Obdivuhodné. O skutečné aféře jsem nic nevěděl, a tak mě příběh i několikrát překvapil, ale to hlavní, kvůli čemu stál za vidění, byl právě Jackmanův výkon a to, jak se mi jeho postava postupně měnila před očima.

    • 9.5.2020  19:20
    Scooby-Doo (2002)
    ***

    Je to hloupé úplně stejně jako animovaný seriál, ale má to jednu velkou výhodu - ví to o sobě, že to je hloupé, a neustále to využívá k více či méně povedeným vtipům. Dětští diváci si přijdou na své stejně jako milovníci pikantních dvojsmyslů, mě ale nejvíce bavila ta stylizace do brakové, schválně papundeklové grotesky a přítomnost Rowana Atkinsona. Titulní psí hrdina byl také fajn a co se týče party Záhad s. r. o., Matthew Lillard nemá konkurenci.

    • 6.5.2020  20:01

    Po řadě velmi vypjatých dílů působil tenhle jako hotové pohlazení s krásným až optimistickým pocitem nakonec. Obzvlášť Mackenzie Davis je tu úžasná a ten chladný polostroj z posledního Terminátora jsem v ní neviděl ani na vteřinu.

    • 6.5.2020  19:52

    Uf. Málem nevím, co jiného napsat. Prostě uf. Zase tak intenzivní díl, v němž je nakonec jen máloco takové, jak se to do poslední chvíle zdá. A pointa je tentokrát snad ještě zákeřnější než v dílech, které jsem zatím viděl.

    • 4.5.2020  17:21

    Dobrá a nenáročná zábava lehounce nad úrovní prvního dílu. Postavy nejsou nijak složité, ale vůbec to nevadí, protože hercům jsem je věřil, akční scény jsou poctivé (snad s výjimkou moc digitálního finále té první) a všechno to pěkně šlape a uhání vpřed díky režii Justina Lina i hudbě Briana Tylera. Závěrečnou zaprášenou honičku bych býval rád viděl v kině.

    • 3.5.2020  14:11
    Okja (2017)
    *****

    Další bez přehánění unikátní film Džun-ho Pona (jestli se takhle skloňuje), opět stoprocentně působivá kombinace mnoha žánrů, která ale nepůsobí přeplácaně, protože je zkrátka tak skvěle natočená a zahraná. Od roztomilého dětského dobrodružství je tu jenom krůček k akčnímu filmu, od grotesky k té nejnemilosrdnější kritice zacházení se zvířaty, která s vámi dokáže zacloumat. Agitka? No a? Jsem rád, že se na to někdo nebál ukázat. Tak jako poslední půlhodina tohohle filmu mi kdysi vzala dech povídka Prase od Roalda Dahla - nezapomenutelná stejně jako Okja.

    • 2.5.2020  20:42
    Dvě z policejní brašny (TV film) (1996)
    ****

    Tvorbu Josefa Burgra neznám, ale nedivil bych se, kdyby se Zdeněk Svěrák jeho povídkami jen inspiroval, aby mohl napsat něco tak krásně čapkovského. Díky němu, díky Ladislavu Smoljakovi za kamerou, díky dalším cimrmanologům v malých rolích a díky Třem strážníkům v podání Voskovce a Wericha jsou Dvě z policejní brašny navíc takovým pěkným průsečíkem českého humoru - Karel Čapek tu potkává Divadlo Járy Cimrmana a Osvobozené divadlo, no a to rozhodně není k zahození. „Prezident Beneš. Víte, co mi napsal? Nic. Prezident. Doktor. A neodpoví na dopis vědci.“

    • 2.5.2020  11:09
    Robin Hood (2018)
    ***

    Podle upoutávky, která mě předloni v kině pravidelně ubíjela, jsem čekal něco horšího. Robin Hood mě na jednu stranu docela bavil tou, už v úvodním monologu přiznanou, nehistoričností. Křižácká výprava vypadá jako vystřižená scéna z Černý jestřáb setřelen, stráže v Nottinghamu jsou prostě zásahová jednotka, která se ve finále potýká se zbojníky - anarchisty, jejichž molotovy se tříští o protiúderové štíty. Řeší se při tom zcela aktuální otázky jako xenofobie a mocní vs. spodina. Proč ne? I Tarona Egertona a Jamieho Foxxe mám rád a jako parťákům jim to docela šlo. Jenže... Jenže to stejně není dobrý film, protože scénář plný otravných frází nestojí za nic a Otto Bathurst si chtěl očividně hrát na Guye Ritchieho, nicméně Král Artuš: Legenda o meči a jeho osobitost, dravost a zábavnost prostě zůstávají v nedohlednu. Průměr.

    • 1.5.2020  17:29

    Opět skvělý díl. Tentokrát horor, který si z části žánrových klišé dělá prostě legraci, ale jinou část velmi důmyslně používá k tomu, aby dal hlavnímu hrdinovi (sympatický určitě být neměl, jen taková poznámka k některým zdejším komentářům) pořádně do těla. A divákovi pokud možno taky.

    • 1.5.2020  09:25

    Obě hvězdičky patří oběma akčním scénám, tedy městské honičce a závěrečnému závodu, kvůli kterým mi stálo za to sledovat toho nesmírně nesympatického člověka v hlavní roli a jeho tupý příběh o ničem. Justin Lin je dobrý režisér, ale pokud nemá scénář, který za něco stojí, a dobré herce (viz Star Trek: Do neznáma), víc než tohle zřejmě dokázat nemůže. Vin Diesel v asi desetivteřinové roli ukázal, že nemusí být nutně oscarový herec, aby byl bez mrknutí oka zajímavější než všechny postavy Tokijské jízdy dohromady - stačí mu k tomu prostě charisma.

    • 29.4.2020  20:52

    Totální horor, který se může měřit s tím nejděsivějším, co kdy bylo natočeno, kombinovaný s černou komedií? Proč ne. Je to dokonale ošklivá vize budoucnosti, od které jsme možná jen malý krůček. A možná ji už žijeme. Tak, či tak, Bryce Dallas Howard je ve spolehlivé režii Joa Wrighta naprosto úžasná.

<< předchozí 1 2 3 4 33 66 98 130