D.Moore

D.Moore

Pavel Korelus

okres Plzeň
novinářský krysák

homepage

102 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 29 58 86 114
    • 13.12.2017  23:51

    Já jsem velmi spokojen. Kylo Ren a Rey jsou skvělé postavy a jejich příběh a vztah je zajímavý, dramatický a výborně podaný, Mark Hamill si návrat ke světelnému meči jaksepatří vychutnává a v nabručené poloze je super. Zatím asi nebudu psát víc, abych nechtěně nenaznačil něco, čím je dobré se nechat překvapit (a takových momentů je v osmých Star Wars potěšitelně mnoho). Snad jen, že co do počtu nejrůznějších tvorů a některých odlehčených momentů se Poslední z Jediů přibližuje podstatně více nové trilogii než předchozí díl, ale nikdy nepřekročí tu hranici, která dělí legraci od posměchu, a to je dobře. John Williams opět složil hudbu za plný počet bodů a nemůžu se dočkat soundtracku.

    • 13.12.2017  16:02

    Myslel jsem si, že atmosféra tohoto turné je neopakovatelná, ale na DVD se ji podařilo zachytit se vším všudy a televizí a přehrávačem pohodlně přenést až do obýváku. Koncert je stejně upřímný jako projev Anety Langerové, má to šťávu a jakousi hřejivou náladu, dvě hodiny utečou jako nic.

    • 3.12.2017  15:43

    Satira, která má zuby a drápy, jež ráda zatíná do těch nejbolestivějších míst a v otevřených ranách si přímo libuje. Ale hlavně, hlavně je také ukrutně vtipná a inteligentní, ani trochu laciná. Na každé nové video skvělého Johna Olivera se nesmírně těším a díky němu jsem například začal poměřovat hodné a špatné lidi pomocí Hanks-Hitlerovy škály.

    • 22.11.2017  09:23
    Nezlomný (2014)
    *****

    Silný příběh, výborně natočený i zahraný. Překvapil mě (mile) velký prostor věnovaný pobytu v záchranném člunu, bavila mě věrohodná síla ducha, která z hlavního hrdiny vyzařovala od začátku do konce, nepostřehl jsem ani chvilku zbytečného patosu, kterého jsem se původně trochu obával. Všechno bylo lidské, kamera Rogera Deakinse byla krásná jako vždy (obzvlášť se zmíněným sytě žlutým člunem na hladině modrého oceánu si vyhrál), hudba Alexandra Desplata byla tentokrát většinou spíše nenápadná, ale v několika důležitých momentech nepřeslechnutelná, a Angelina Jolie opět režírovala tím eastwoodovským (a snad i trochu spielbergovským) stylem, přehledně, zlehka a tu a tam s nějakým skvělým záběrem, jako bylo třeba připlutí člunu do stínu japonské lodi (zase ten oceán, já vím).

    • 19.11.2017  17:37

    Nesmírně sympatická hlavní hrdinka, aktuální neokoukaná myšlenka a krásně barevná kamera mě mile překvapily a udělaly z Nerve příjemný zážitek. Finále je, pravda, trochu jalové a nejnapínavější scénou zůstala jízda na motorce, nicméně dívat se až do konce nebyl až takový problém, jak by se mohlo po zhlédnutí upoutávky zdát.

    • 19.11.2017  17:34
    Klasické příznaky (TV film) (1974)
    ***

    Jedna z těch mnoha televizních povídek, které staví na jednoduché a snadno prokouknutelné pointě a musí se tedy spoléhat hlavně na herce. Lubomír Lipský a Josef Větrovec jsou (trochu kupodivu) velmi dobrá dvojice, bohužel scénář je natahovaný a jim proto všechno TAK trvá... Krátil bych, pak by to mohlo být lepší.

    • 18.11.2017  17:51
    Soud pana Havleny (TV film) (1967)
    ****

    Možná o trochu delší než bylo nutné, ale přesto skvělé zfilmování Čapkovy povídky s výborným Martinem Růžkem. Jeho opilecké učení papouška, to je panečku výkon!

    • 17.11.2017  15:16

    Nikdy mi nepřipadalo, že by se DC filmy pokoušely stylem kopírovat Marvel, ani v případě té Wonder Woman srovnávané s Captainem Amerikou. Tentokrát ovšem ano, protože Liga spravedlnosti jsou vlastně Avengers bez humoru za každou cenu, ve kterých se (alespoň na první pohled) nestane nic, co by filmovým vesmírem nějak zacloumalo. Ano, sice jde o zmrtvýchvstání Supermana, ale je tak trochu odbyté a Superman je kvůli scénáři jiný než dříve (hláška "Svědilo to" může směle konkurovat písku, který Anakinu Skywalkerovi vleze všude). Navíc jsem jaksi nepoznával rukopis Zacka Snydera. Oproti výbornému Muži z oceli a ještě lepšímu Batman vs Superman působila Liga spravedlnosti málem až komorně, nenápaditě a vyčichle. Přes to všechno nebyly dvě hodiny v kině ztracené, protože několik opravdu dobrých momentů film má, líbila se mi hudba Dannyho Elfmana (návrat batmanovského motivu z Burtonových filmů a původního Supermanova motivu od Johnna Williamse!) a Ben Affleck je fakt skvělý Batman.

    • 15.11.2017  21:01

    Pohodová komedie (místy mi připomínala vulgárnější verzi Kolji), kterou bych klidně promítal jako dvojfilm spolu s Až vyjde měsíc Wese Andersona. Je to hravé, citlivé, vtipné, velmi dobře zahrané, natočené a skvělou hudbou doprovázené, vadilo mi snad jen, že to bylo i tak trochu předvídatelné. Nicméně bych si přál v kině takové filmy vídat častěji.

    • 13.11.2017  22:15

    "Vrah se mi vysmívá. Dobře. Jeho první chyba!" Jak rád bych nevěděl, jak to dopadne, říkal jsem si od začátku do konce, protože kdyby mi Vražda v Orient expresu nabídla i to detektivní tajemno, byla by ještě lepší. To ale samozřejmě není chyba filmu, který je téměř po všech stránkách dokonalý. Středem veškerého dění je pochopitelně Poirot (v Branaghově skvěle umírněném a citlivém podání, s knírem jako ze školy v Bradavicích), nicméně na ostatní postavy se rozhodně nezapomíná, výprava je sice skrznaskrz digitální, ale krásná, a když má dojít na emoce, dojde na ně a je fuk, jestli předlohu znáte, nebo ne. Trochu navíc mi přišlo snad jen Poirotovo vzpomínání na Katherine (ze Záhady Modrého vlaku?) a příliš se mi nelíbil ani závěrečný oslí můstek, který naznačuje, že pokračování se bude odehrávat "na tom zatraceném Nilu".

    • 7.11.2017  20:28

    Holmes řeší náramně temnou záhadu, zkoumá ohořelou lidskou kost, otevírá rakev... V tomhhle dílu je toho opravdu hodně. Watson tentokrát hraje spíše druhé housle, ale to nevadí - pozoruje svého geniálního kolegu se stejným zaujetím, s jakým my sledujeme stoprocentní nasazení Jeremyho Bretta.

    • 29.10.2017  20:27
    Colombiana (2011)
    ***

    Ačkoliv se zpočátku tváří lépe, nakonec je Colombiana jen průměrný, příliš dlouhý akční film se sympatickou Zoe Saldana a nijak zvlášť originální režií. Porovnejte třeba nemastnou neslanou scénu s policejní zásahovkou s tou, kterou už před 23 natočil Luc Besson v Leonovi, a uvidíte přímo propastný rozdíl.

    • 28.10.2017  12:41

    Nemusím ani moc přimhouřit oko (ehm), abych s klidným svědomím napsal, že mě třetí Thor nadchl. Je velmi zábavný, svěží, neokoukaný, svůj... A přitom to není až taková laserová disco parodie, jak by se mohlo z ukázek zdát, nýbrž regulérní a v mnoha ohledech důležitá kapitola ze života Boha hromu. Naprosto všechny postavy jsou zajímavé, žádná není navíc a nikdo není otravný (tady bych rád vyzdvihl hlavně Lokiho a Grandmastera v podání skvělého Jeffa Goldbluma), Hela s tváří dobře se bavící Cate Blanchett byla sázka na jistotu. A ještě jeden postřeh - také Hulk je zábavný, ovšem Bruce Banner je ještě zábavnější, což se Marvelu dosud nepovedlo. Taika Waititi mě zkrátka mile překvapil, jde mu humor i nápaditá akce (to, co předvede v úvodu s Mjolnirem, trumfne celý předchozí film), všechno to navíc krásně vypadá a díky retro hudbě Marka Mothersbaugha to má až výjimečný šmrnc.

    • 21.10.2017  21:30

    Vynikající hraný dokument, který od začátku do konce působí velmi autentickým dojmem a je určený hlavně divákům, jimž téma JFK nedá spát. Postav je hodně, žádná není hlavní a téměř každá má nějaký svůj moment, řada scén je pekelně silných a oceňuji, jak scenárista a režisér dokázal vybalancovat truchlivě patriotistickou náladu filmu tak, že (alespoň na mě) nepůsobila lacině a neměl jsem pocit, že by mě citově vydírala.

    • 15.10.2017  16:01
    Šach mat (TV film) (1963)
    *****

    Nevím, co by tomu řekl Stefan Zweig, ale mně se ta nápaditá drzost, se kterou se jeho předlohy chopil Alfréd Radok, líbila ohromně. Natočil fiktivní TV vysílání, ve kterém někteří herci hrají sami sebe, někteří někoho jiného... A další, ti snad ani sami nevědí, jestli jsou herci nebo kým vlastně jsou. Reportéři jim skáčou do řeči, osvětlovači strkají do obrazu světla, na scéně panuje zmatek a do toho všeho vstupuje dokumentární film, který by mohl klidně být o Járovi Cimrmanovi. Atmosféra je povětšinou vtipná, ale umí i zamrazit. O sedmnáct let později vznikla už přece jenom tradičnější adaptace Královská hra, v níž si Rudolf Hrušínský postavu šachového velmistra zopakoval. "Když on je mu pan Hrušínskej tak podobnej."

    • 14.10.2017  20:19

    Na rozdíl od Drive jsem tentokrát neměl ani na chvilku dojem, že sleduji (nebo se snažím sledovat) nafoukaný film o ničem, kdepak, nic takového. Jen Bůh odpouští je velmi stylová drsná povídka z asijského podsvětí, která diváka sice mate, ale není zmatená, která se dopředu sune hlemýždím, ovšem vytrvalým tempem a vře pod zdánlivě nehybnou neonově barevnou hladinou. Vadou na kráse je pouze ne zrovna přesvědčivý výkon Ryana Goslinga - nemluvné pohledy v jeho podání vypadají pořád stejně a nedokážu si z nich vůbec představit, co právě prožívá nebo nač nedejbože myslí. To Kristin Scott Thomas je samozřejmě úplně jiná herecká liga a její panovačná, pomystychtivá mafiánka je díky ní nezapomenutelná.

    • 10.10.2017  23:57

    "Country roads, take me home, to the place I belong..." Bavil jsem se stejně jako při sledování prvního dílu, ne-li ještě víc. Ano, je to vlastně typická dvojka - větší, bláznivější, delší a tak podobně, jenže zároveň je to stále ta ukrutná legrace, která dokáže s dětinskou radostí a s přehledem zkombinovat úplně cokoliv, co její tvůrce napadlo (včetně několika stoprocentně dojemných scén a trefné satiry), a která má metráky neokoukaných nápadů, jež by jí mohly/měly mnohé jiné filmy závidět.

    • 10.10.2017  23:47
    Wind River (2017)
    *****

    Proklatě atmosférická a na kost promrzlá drsná kriminálka s jednou nesmírně vyhrocenou a po čertech napínavou scénou, kterou si scenárista (a režisér) klidně dovolí proložit jinou, ještě vypjatější, aby pak diváka připraveného na cokoliv nemilosrdně dorazil něčím dnes už takřka nevídaným. Wind River je jako ledový závan starých dobrých filmových časů, kdy kriminálkám a thrillerům záleželo hlavně na postavách a kdy k nezapomenutelnému konci stačil duel dvou lidí.

    • 6.10.2017  20:59

    Nemám rád anime a tenhle kraťas, jakkoliv zajímavé věci se v něm dějí, na tom nic nezměnil.

    • 6.10.2017  20:45

    Působivé párminutové drama se vším potřebným.

    • 6.10.2017  20:35

    Dave Bautista předvedl v Blade Runner 2049 senzační výkon, na malém prostoru ztvárnil nezapomenutelnou a důležitou postavu. A i když mi o něm tenhle kraťas víc neprozradil, je dobrý.

    • 6.10.2017  20:23

    Byl jsem skeptický a přesvědčený, že Blade Runner pokračování nepotřebuje, že to už nemůže být takové, že se chci jen domnívat, co bylo dál s Deckardem, a ne to vědět, že nevydržím dvě hodiny čtyřicet výrazu Ryana Goslinga... Takže si představte mé překvapení, když jsem po nějakých patnácti minutách hodil veškerou skepsi za hlavu a sledoval ten skvělý film s dost podobnými pocity jako kdysi první díl. Příběh naštěstí není žádná nastavovaná kaše, ale má spoustu svých vlastních nápadů a myšlenek, herci jsou bez výjimky výborní, vypadá a zní to fantasticky a řada scén je doslova nezapomenutelných (milování s hologramem, scéna s Elvisem, závěrečná konfrontace). Říkal jsem si jen, jestli není škoda, že Blade Runner 2049 oproti původnímu snímku nenabídl v závěr tolik otazníků a že nekončí třemi tečkami, nýbrž vlastně jen jednou. Ale není.___P.S. Ghost in the Shell se teď může jít stydět do kouta.

    • 4.10.2017  19:59
    Romanetto (TV film) (1970)
    ***

    Odvážný film, který se obejde beze slov a vystačí si pouze s občasnými zvukovými efekty (kroky, smích, facky...), hlubokýma očima Jany Brejchové a samozřejmě se skvělou hudbou Luboše Fišera. Nicméně na Romanetto se budu někdy muset podívat ještě jednou, protože jsem od něj čekal něco trochu jiného a moji pozornost si dnes úplně udržet nedokázalo.

    • 3.10.2017  19:44
    Klec (TV film) (1973)
    ****

    Trefná, leč trochu rozvleklá metafora na téma emigrace, která Jana Třísku čekala za čtyři roky. Od scény schůze dál nemá Klec jedinou chybu. "Kdo přemýšlí, je vždycky sám."

    • 1.10.2017  20:09

    Zpracováním nebo dějem žádná povídka vyloženě nevyniká, všechny čtyři jsou v tomto ohledu příjemně vyvážené. Třetí příběh se ovšem chlubí skvělým hereckým obsazením (jakmile Jaroslav Marvan a Zdeňka Baldová hrají manželskou dvojici, je to sázka na jistotu, no a k nim si ještě přidejte další neodolatelnou tragikomickou figurku Ladislava Peška) a ze čtvrtého přímo trčí výborný výkon úžasného Emana Fialy. Hašek by měl radost.

    • 30.9.2017  12:51
    Maratón (1968)
    ****

    Přivírám oči nad tím, jak vyfešákovaní, slušní a usmívající se jsou tady snad všichni rudoarmějci, protože o nich Maratón není. Prim stále hraje úžasná dvojice Jaromír Hanzlík a Jana Brejchová, dva mladí lidé, kteří se protloukají pražskými ulicemi plnými povstalců, táhnou se s těžkým kufrem a revoluci vnímají každý jinak. Moc pěkně se na ně dívá, jsou odhodlaní, vtipní i vyděšení, všechno jsem jim věřil. Druhá část filmu, ta válečná s kolonami tanků, výbuchy, demolicemi a přestřelkami se mi ovšem líbila také - výprava je velkorysá, bitvy jsou slušně natočené a mají tu potřebnou atmosféru a tu a tam se v nich objeví známá tvář, která někdy dostane jen větu (Svatopluk Beneš), jindy dvě věty (Bohuš Záhorský) a jindy plnohodnotnou roli se vším všudy (fantastický Karel Höger a samozřejmě Vladimír Menšík). Rozhodně bych Maratón nezatracoval.

    • 28.9.2017  09:47

    Bohužel spíše nuda, která je nejprve zajímavá díky úvodním atmosférickým arktickým minutám a pak už vlastně jen díky fantastickým trikům Raye Harryhausena. Útok ještěra na město očividně inspiroval Emmerichovu Godzillu a je tou nejlepší scénou z celého filmu, oproti tomu závěr v zábavním parku je tak vážně míněný a tak nenápaditě natočený, až je směšný. Pobavila mě rolička Lee Van Cleefa, který obří filmové monstrum dorazil radioaktivním granátem o dva roky dříve, než jeho budoucí spaghetti westernový kolega Clint Eastwood poslal v tryskáči do pekel obří tarantuli.

    • 16.9.2017  17:34

    Neodolatelně suchá byrokratická absurdita s kouzelnou poetikou Ypsilonky, která mi silně připomněla Gilliamův Brazil. No vážně, kdyby se Brazil odehrával v Rakousku-Uhersku, určitě by to v něm vypadalo nějak takhle. Skvělá dvojice Jiří Císler a Bronislav Poloczek hraje úřednickou přesilovku proti bezmocnému Ladislavu Frejovi, neustále jim do toho lezou vrazi Jiří Wimmer a Petr Popelka a spolu s nimi Jana Synková, jejíž muž odešel pro noviny a už se nevrátil.

    • 13.9.2017  13:41
    To (2017)
    *****

    Líbilo se mi snad vše - od skvěle vybraných a také hrajících dětských herců přes naprosto šíleného Pennywise, ze kterého opravdu šla nevýslovná hrůza (Tim Curry promine, ale jeho variace na Freddyho Kruegera to tady zkrátka prohrává), po scénář, jenž sice oproti předloze leccos změnil, ale změnil to mazaně a je jí stále věrný. Podobným způsobem si zatím se Stephenem Kingem poradil snad jen Stanley Kubrick. To je mnohem více než náplast za Temnou věž, To je prostě skvělý staromódní horor a já se nemůžu dočkat jeho druhé kapitoly.

    • 13.9.2017  08:56
    Phil Spector (TV film) (2013)
    *****

    Nový (nebo relativně nový) film, při jehož sledování by mě od začátku do konce napadalo, jak bezvýhradně skvělý herec je Al Pacino a jaká je radost ho sledovat, tady dlouho nebyl. Naposledy snad v roce 2010, kdy vznikl Doktor Smrt. Možná je to náhoda, že oba filmy vyrobila HBO, možná ne. Každopádně platí, že i ve Philu Spectorovi se Pacino našel, předvádí něco neskutečného a opět má k ruce perfektní spoluhráče s Helen Mirren v čele. Scénář pomocí důmyslně napsaných monologů i dialogů nechává diváka celou dobu balancovat na pochybách stejně jako Spectorovu obhájkyni, aby mu v závěru nic nevysvětlil a nechal ho, ať se rozhodne sám, jestli má důvodné podezření, nebo ne, a čemu vlastně věří (nebo věřit chce).

<< předchozí 1 2 3 4 29 58 86 114
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace