Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (271)

plakát

Za vším hledej ženu (2022) 

Řekl bych, že asi tak v kostce shrnutý paperbackový návod kdo (nebo spíš co) je to žena a jak ji používat (k oboustranné spokojenosti)... PS 1. Každá je jiná a přece jsou všechny stejné. Chtějí jen to jedno... ("...co tak blbne? Že ona nešuká?!..." a o pár minut dál přichází ona blbnoucí: "...tak holky, dneska je to 260dní, co nešukám...") Ale sex není to hlavní... PS 2. "...na rozvod jsem nikdy nemyslela. Na vraždu jo. Mockrát. Ale na rozvod nikdy..." PS 3. Vzhledem k tomu, že jsem 2/3 filmu měl v očích slzy dojetí, jsem dospěl k definitivnímu závěru, že jsem žena PS 4. Bezcitní muži nechť si hodnocení filmu sníží na polovinu PS 5. Jenom mi nešlo do hlavy proč by se idolem měl stát olysalý Marek Vašut... ...ale když na vás někdo vybalí šatník s třiceti obleky BANDI, vaše hormony vám jasně řeknou, že "olysalost je bezpředmětná oproti materiálnímu zabezpečení vašeho potomstva" (řečeno slovy cynika: "to by zvlhla i Sahara") Přírodu holt nepřemůže ani civilizace...

plakát

Bullet Train (2022) 

Pořádně napálená - nebo spíš přepálená - jízda, ve které se místy ztrácí i sami autoři - ve jménu zábavy! Takže občas si připadnete jako na hostině nad dortem Pejska a Kočičky (tady třeba Citrón a Mandarinka?), občas máte pocit, že jste v Tarantinově vlaku, ale občas zase jakoby měl tenhle rychlovlak na boku napsáno ČD, široce-úzké panoptikum postav vás sem tam pobaví, sem tam nasere (nejhorší je se v nich - a ve vlaku vůbec - v tom tempu zorientovat) (Mimochodem, BERUŠKA není žádný zabiják!) takže vystřídáte asi 3786 poloh smíchu, napětí, vzteku, pobavení a znechucení (což je na 127 minut stopáže docela velká frekvence zvratů - zvlášť když odečtete zbytečně dlouhé a "filosofující" scény (příznivci Mašinky Tomáše mají určitý náskok). Nejvíc si to ovšem užijí milovníci japonských komiksů a kulis (od krve a násilí přes sexgirl/lady vamp - žádná gejša, obyčejná kurva je to - ve školní sukýnce až po šikansen zaparkovaný mezi sloupy elektrického vedení)... ...tak Na Zdar, Osude, jinak to nebude... PS: překvapuje mne jenom fakt, že česká distribuce nebyla schopná nalézt žádný český ekvivalent původního názvu...

plakát

Hádkovi (2022) 

Brutálně černá komedie - jestli se tomu komedie vůbec dá říct - když nezůstanete na povrchu, uvidíte hodně kruté zrcadlo sebe sama. Jestli se před rokem všichni natřásali nad VLASTNÍKY, tak tohle je méně umělá, méně intelektuálská, avšak o to divočejší a živočišnější forma.

plakát

Ghost Dog - Cesta samuraje (1999) 

Zamlklý zabiják, osamělá extratřída, citlivý k zvířatům, kamarádský k dětem... sorry, ale to není zrovna nejoriginálnější klišé. Samurajská linka jako filosofická berlička proti spotřebním koltům animáků? Mafiánská linka nejvíc září v (chtěně?)parodických scénách na střeše. Celkem dost vaty a scénáristických svévolností. Dost nevyrovnaná hudební linka (výrazně chybí překlad textů). A nechoďte na mne se zmrzlinou. Je to s ní jako se špenátem. Říkali to v rádiu.

plakát

Jurský svět: Nadvláda (2022) 

Film má jen jeden - ovšem zcela zásadní - problém, a to je scénář. Místy to dokonce vypadá, jakoby od něho nebylo žádáno víc, než jen stlouct - jakkoli oslí - propojovací můstky k vymyšleným akčním scénám. (I u nich ovšem máte občas pocit, že jste je buď už někde viděli - honička na motorce jako vystřihnutá z nejmenované bondovky - anebo při všem tom napětí cítíte, jak vám v koutcích úst poškubává smíchem - souboj s agresivní "slepicí" na zamrzlém jezeře).

plakát

Elvis (2022) 

Jednou filmovou větou: Šméhulák opět udeřil! Je třeba dalších slov? Opulentní podívaná, která (zne)užívá hudbu a jména, aby si přivlastnila jejich lesk a slávu. Ne přivlastnila, jenom vyždímala. Do posledního centu. Protože za každé divákovo zavýsknutí spadne dolar do jeho peněženky, za každou slzu dva, za podupnutí deseticent, za tlesknutí aspoň dvoucent (za každou ruku jeden)...

plakát

Duna (2021) 

1. Nejsem znalcem knižní předlohy (ani jsem ji nečetl), přesto mám pocit, že je jí film blízko - rozhodně blíž než starší Lynchova verze - tam byl bez její znalosti divák ztracen, tady má aspoň pocit, že je v obraze... 2. Vizuálně (a podtrženo hudební složkou) jde o monstrózní podívanou. Alespoň co se týká pouštní části Arakisu. To ostatní (město a technika) jsou spíš těžkopádně odkoukané někde z minulého století... 3. Problém filmu je v jeho odtažitosti. Sice sledujete úžasné obrazy (někde jenom obrazy, už bez "úžasného"), ale jakoby vás nic nedokázalo "chytit za koule" a vtáhnout do děje. Mohou za to zploštělé postavy (snad s výjimkou Paula Atreida), které jakoby byly jen k dané akci naprogramovanými roboty bez duše...

plakát

Přání Ježíškovi (2021) 

Jestli hledáte vánoční atmosféru k provětrání vašich slzných váčků, pak jste na správné adrese. V životě to sice takhle nemůže fungovat (ať útěk z děcáku či odpuštění odcizenému otci), ale kdo by řešil takové detaily, když si chce zabrečet? (Nakonec proti přísunu z předchozích let je to vážně minimálně o level výš.)

plakát

Myši patří do nebe (2021) 

Animák s poněkud nesympatickými hrdiny (tu upištěnou myš bych praštil pokaždé, kdy otevřela čumák), tu a tam nedomyšleným scénářem (jakoby přeskočila deska) a hlavně nešťastně zvolenými symboly zla (občas jsou z toho lehce toporné dialogy, občas jako byste vypadli z role a museli si připomenout, kdeže to vlastně jste). Taky ale s několika opravdu zábavnými nápady - očista při vstupu do nebe nebo jeho podoba jako zábavního parku...

plakát

Ubal a zmiz (2021) 

Jménem gandži, odvažte se, prosím! Čeká vás divoký trip jedné noci na Žižkově. Na domácí poměry překvapivě dobré (potvrzuje se stará pravda, že když je dobrý scénář, má i film šanci být dobrý) - ne že by tu občas nezaskřípalo, ale v tom tempu nemáte čas vznášet protesty. Prostě jedete na vlně a jenom se pochechtáváte, protože tenhle úlet fakt má pořádný koule...

Ovládací panel
1 bod