Lanark

Lanark

Jiří K.

Česko
Please God, have mercy...

homepage

24 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 9 12
    • 10.3.2019  19:41
    Piercing (2018)
    **

    Příliš profesionálně a sterilně natočené, aby to mohlo mít nějaký šmrnc podivnosti a zábavy a vzbuzovalo jiný pocit, než nudu.

    • 27.10.2018  12:48

    Film u kterého jsem si zalitoval, že nejsem příznivce konspiračních teorií. Kdybych totiž byl, První člověk by bylo čistokrevné sci-fi, s fiktivními postavami a fiktivním příběhem. Pak bych byl výsostně nadšený a jedinou chybou by byl typický americký antropocentrismus, který by za daných okolností nevadil. Pro mne bohužel, ale přistání na měsící je historickým faktem a v tom případě mám s výběrem stěžejních scén filmu, myšlenkou, kterou scénaristé a režisér z nich vyvozují i všudypřítomným nesnesitelným antropocentrismem velký problém.

    • 27.6.2018  11:24
    Temný Kraj - Čarodějnice (S01E01) (epizoda) (2017)
    odpad!

    Sestry Bártů mají opravdu talent! Na to, jak ze scénáře a ze samotného děje vystřihnout všechno to důležité, zajímavé, dynamické, překvapivé - prostě to, co by mohlo ze seriálu udělat koukatelnou věc.

    • 21.5.2018  16:15
    Happy End (2017)
    **

    I Hanekemu by občas prospělo, když nemá co říct a chce jen škodolibě a cynicky ukazovat prstem na druhé, kdyby radši mlčel.Kritika společnosti na úrovni diskuze na sociálních sítí, ze kterých si Haneke pokrytecky utahuje.

    • 16.5.2018  00:51

    John viděl Mars útočí a rozhodl se, že si tím nápadem vydělá na rodinou dovolenou, což samozřejmě znamená ubrat humor, přidat drama a hlavně ten Bůh a rodina tam nesmí chybět. Začátek mě bavil jako horor, konec jako komedie. Jasný tři hvězdy a medaile za nejvíc blbostí v rámci hoďky a půl. Aka jsem asi starej, když mi zpětná vazba mikrofonu nepřijde jako sci-fi.

    • 13.2.2018  12:49

    Esence patetického kýče a dojímavé nudy.

    • 14.11.2017  10:09

    Clooney s Coeny těm Oskarům tak urputně vyběhli naproti, až je úplně minuli a skončili někdě ve slepé uličce. Nemám co bych k tomu filmu víc řekl, je to tak poslepovaná povrchní fraška, že při sebemenší snaze o uchopení se začne samovolně rozpadávat, až z ní nezbyde vůbec nic. Ani vzpomínka.

    • 14.11.2017  09:46

    Hvězda za Eili, hvězda za to, že to tak nějak příjemně plynulo, ale jinak pokud nejste teenager, nebo to není váš první film o středoškolských láskách, tak vám "Pitomec" nic nového nabídnout nemůže. Po deseti minutách víte přesně co, jak, kdy a proč.

    • 16.10.2017  21:18

    Z pohledu originality ve výběru tématu, nebo přístupu k žánru je na tom film pěkně blbě. Děj ani postavy vás nemají šanci překvapit. Jedna jediná věc, která film tahá z nudy a šedi podprůměru jsou dialogy. V tom smyslu, že v 99 % podobných filmů mají postavy v každé chvíli přesnou, výstižnou a vhodnou odpověď na jakoukoliv otázku, případně pohotovou reakci na jakoukoliv situaci. Vždy mne to iritovalo a sráželo to v mých očích uvěřitelnost postav. V Pěkně blbě nicméně postavy zaskočeně blábolí, tváří v tvář překvapení plácají nesmysly, vzájemně se argumentačně faulují, případně nastává trapné ticho. Tedy tak, jak by reagoval v podobných situacích normální člověk. Za to zaslouží Kumail dík a aspoň ty 3*.

    • 14.9.2017  10:59
    To (2017)
    ***

    Horory jsem nikdy moc nesledoval, moje fantazie je příliš bohatá a moje pamět příliš dobrá, takže se mi o nich zdá pak příliš dlouho, což je vopruz. Paradoxně mi ale z těch mála moderních hororů, které jsem viděl, nic moc v hlavě neutkvělo, protože mám pocit, že to se svou explicitou digitálních monster prostě přehání a člověk tak během sledování otrne a ke konci se už spíš usmívá, než že by se bál. U To je to (ehm) až téměř extrémní, takže po pár opravdu dobrých a strašidelných scénách přichází další hodina a půl omílání stále toho stejného dokola. Samota - tma - pouťová hudba - strašidelná hudba - stín - pomalé přibližování k něčemu tmavému - příšera - baf - jedeme dál. Když si k tomu člověk přidá pár nelogických věcí (proč některé děti umírají hned a některé mají třicetosm šancí k útěku; k čemu jsou tam některé postavy, které vypadají, že mají důležitou roli, aby se tam už vůbec potom neukázali), atmosféra strachu je ta tam. To není špatný film a v určitých chvílích se mi potili ruce fest, ale v celku to není zas tak dobrý cirkus, abych se těšil na pokračování po přestávce...

    • 1.9.2017  13:28

    Říkal jsem si, že dát tomuto filmu "odpad" znamená přistoupit na pravidla tohoto divadla. A do toho nejdu. Časem možná víc...

    • 1.8.2017  20:19

    Sopsitsovi režii nelze vytknout umění budovat atmosféru a hlavně, ačkoliv to zní vlastně dost děsivě, schopnost vcítit se do postavy Škrtiče. Nepamatuji si film, kde by člověk v takové míře balancoval na hraně zhnusení / vzrušení / napětí. Bohužel ale krom těchto znepokujících pár momentů nic jiného Škrtič z Martfui nenabízí. Postavy vyšetřovatelů jsou nevýrazné, jejich lince chybí výraznější moment, případně některé vedlejší motivy jsou odfláknuté tak, že ve výsledku jsou naprosto zbytečné a pouze natahují stopáž (románek sestry obžalovaného a detektiva). O nějakém ději pak už téměř nemůže být řeč. V několika záběrech se bleskově jen tak mimochodem dozvíte o klíčových okamžicích vyšetřování. A konečně finální rozuzlení osudů jednotlivých postav by si zasloužilo téměř další detektivní vyšetřování - doufejme ale, že ho bude mít na starost někdo méně chaotický a zkratkovitý.

    • 1.8.2017  19:54

    Ve své době nepochopené Zvláštní dny promlouvají k těm dnešním až s neklidem vzbuzující aktuálností. Cyberpunková linie se sdílenými vzpomínkami, rasovými bouřemi a policií utrženou ze řetězů je v dnešní době už vlastně běžnou realitou, z čehož mne mrazilo po celou dobu sledování a za což by si Bigelow i Cameron zasloužili více, než zdejších 73 %. Jasně, má to i přes nekompromisně budovanou atmosféru nadchející apokalypsy nakonec happy end, některé dialogy jsou úsměvný, ale v tomto případě mi to přijde jen jako drobnosti, takový podkresový šum, nad který by se měl člověk povznést, aby si mohl vychutnat opravdu Zvláštní filmový zážitek.

    • 4.7.2017  21:23
    Modré stíny (TV seriál) (2016)
    ****

    Myslím, že na prvním místě před drama a krimi by měla být komedie. Navíc bývalý ansábl Divadla Komedie a současný ansábl Dejvického divadla celé toho prazvláštní, ale prazajímavé dílo táhne neuvěřitelným stylem, kdy jsem si nebyl jistý, jestli jsou vážně tak dobří a nebo až takoví blázni. Škoda akorát té Voříškové, mám ji fakt rád, ale tady byla hodně ztracená. Ale možná za to spíš může celá postava Kristýny, která by nebýt jedné scény, mohla být úplně vyškrtnutá a nic by se moc nestalo. Tauš i Douba jsou taky dobrý pošuci a zasloužili by si mnohem větší pozornost a uznání. Baví mne zdejších 59 %, kdy negativní kritika v podstatě odpovídá absurdním závěrům vyšetřování majorky Vitnerové a kdy proti sebenaplňujícímu proroctví nemá člověk vůbec šanci cokoliv udělat. Snad jen se škodolibou radostí se ironicky vysmívat tváří v tvář nižším než 3* hodnocením. Ale má osobní statečnost má bohužel také své hranice...

    • 4.7.2017  21:07
    Případ pro exorcistu (TV seriál) (2015)
    ****

    Možná to není detektivka století, ale já se u toho docela dobře bavil a zajímalo mne, jak celý případ dopadne. Líbí se mi představa místních komentátorů, že každý okresní policajt musí být geniální gentleman. Občas je to přes čáru, ale většinu času jsem si říkal, že jsou tvůrci blíž skutečnosti, než kdejaký "pravý detektiv". Budař mne těžce nudil, ale naštěstí to zachránilo Dejvické divadlo a mám radost, že naopak Kyšperský konečně nemusel nic hrát a být chvíli sám sebou. Pointa teda kulhá na všechny čtyři končetiny, ale o to víc má člověk chuť jí hodit drobák do kloubouku.

    • 13.5.2017  07:47
    Lady Macbeth (2016)
    ****

    Po čem ženy touží: edice mladý psycholog. A teď trochu vážně, Lady Macbeth je zajímavá a uhrančivá jednoaktovka s výborným neokoukaným hereckým ansáblem. Nenechte se zmást anotací, ze kterého se zdá, že se jedná o romantické drama, romantiky je tam velmi, velmi pomálu a když tak spíš ve stylu velmi dekadentním. Ač mám trochu problém s vývojem děje a konání některých vedlejších postav, Oldroydovi se povedlo velmi dobře vystihnout, co se stane s člověkem, který kolem sebe nemá žádné zázemí a je středem neustálého ponižování a negativních emocí a tak na vlastní pěst marně hledá cokoliv, co by jeho životu dalo trochu smysl a radosti.

    • 10.5.2017  15:47

    Tady se těžko píše komentář bez spoilerů. Odmítám myšlenku, že tajuplné a nedořečené se automaticky stává hluboké a psychologické. Je tu příliš mnoho indicií, ze kterých vyplývá, že Maureen truchlí a tápe a neví co se sebou a proto se upíná na schopnosti svého bratra, který měl ve všem jasno. Zároveň mystické a hororové scény jsou sice působivé, ale díky "reálným" scénám se dají racionálně vysvětlit. Krom tedy bratra za oknem a hotelových dveří - které mi tak ale přijdou jen jako pokus o zmatení diváka a snahu vyvolat kontroverzi tam, kde není potřeba. Kdyby Personal Shopper byl bez těchto efektů, pouze o osamělosti, nenaplněných snech a truchlení za zemřelé, ve kterém by režisér rozvíjel vnitřní psychologii postav rafinovaněji než utíkáním k nevysvětlitelnému nadpřirozenu, byl by pro mne mnohem zajímavější, přemýšlivější a působivější. Ale možná jsem to jenom já. *buch*

    • 1.5.2017  14:38
    John Wick (2014)
    ***

    Přiznám se, že by mě daleko víc zajímal životní příběh zabijáka Willema Dafoe. Ten chlap má navíc tolik charisma, že bych mu fandil i kdyby se z něj vyklubal podrazáckej hajzl. Jinak celkem příjemný osvěžení pro mne bylo to, co jiné štve a to, že záporáci umírali tak nějak neobvykle rychle a celkem jednodušše. Žádné přejíždění buldozerem za současného škvaření plamenometem, po kterém se stejně dotyčný oklepe a pronese něco ve smyslu, že má lávové masáže rád. Jinak by mne zajímalo jaký má tento film průměr headshotů za minutu, jdu mrknout na YouTube, to určitě někdo spočítal. Bez toho by to bylo docela podprůměr.

    • 1.5.2017  14:26

    Roschdy podle svých slov nechal Omara a Jamese, aby ve většině komických záběrech improvizovali podle sebe, což byl podle mne geniální tah, díky které vše působí bezprostředně a nenuceně a tedy i jako opravdový cirkus. Moje nadšení pokleslo s přechodem k vážnějším tématům. Samozřejmě do filmu patří, když se jedná o skutečný příběh Rafaela, ale postrádá právě tu bezprostřednost, se kterou se nicméně dají vyprávět i těžké, depresivní příběhy. Po Sambě mě to tak utvrzuje v tom, že Omar Sy je výborný komediální herec, ale ty vážné role mu moc nejdou.

    • 1.5.2017  14:16
    Rozpolcený (2016)
    ***

    Mám Jamese McAvoye celkem rád, ale osm ne příliš dobře napsaných rolí nemá šanci uhrát nikdo. Shyamalan má cit pro budování atmosféry a čich na zajímavá témata, ale celé je to ve výsledku podivně zamotané, nejasné a přehnaně teatrální. Nejzajímavější kontrast mezi rozpolceným Kevinem a po samotě toužící Casey tu vyznívá do prázdna kvůli kakofonickému a "šokujícímu" závěru. Snad je to kvůli tomu, že si tím Shyamalan staví oslí můstek pro pokračování Vyvoleného, což je ale chabá omluva za promrhanou šanci, aby se z Rozpolceného stal zapomatováníhodný thriller o schopnostech lidské duše.

    • 24.4.2017  16:51

    Zmatené, předvídatelné a občas trochu nudné. Fantastická jsou na tom opravdu jen ty zvířata.

    • 18.3.2017  20:08
    La La Land (2016)
    **

    Nevěřím a nefandím nikomu, kdo si zbůhdarma bere do pusy jazz a snaží se přivlastnit jeho vnitřní napětí a energii. Nevyšlo to Newmanovi v Paříži, nevychází to ani Goslingovi v LA. Průměrná červená knihovna, nechápu ten hype...

    • 18.3.2017  20:03
    Mládí (2015)
    ***

    Kouzlo mládí odplynulo, zbylo už jen čekání na nevyhnutelné. Ale nic se neděje, každý má občas právo na krizi. To přejde Paolo, však to přejde.

    • 12.1.2017  10:51
    Paterson (2016)
    ***

    Pro mne nejslabší Jarmusch. Je znát, že i Jim se vyvíjí a od mystického Williama Blakea, přes buřičského Marlowa se dostal k "prozaické" poezii Williama Carlose Williamse. Chápu, proč si ho Jarmusch vybral i čím mu je blízký, ale já v něm nedokážu najít nic jiného než obyčejnost, která se snaží v nouzi najít cnost...Jarmuschovi dřívejší "hrdinové" totiž v sobě ukrývali nějakou vzácnost, výjimečnost, tajemství. Nic z toho Paterson nemá, pokud se to tam vší silou nesnažíme najít sami. Je to přesně ten druh zenové tichosti, která jen maskuje vyčerpání, ze kterého se klube lenivá pohodlnost spokojit se s tím, co v tuto chvíli máme. A na tom nic poetického není.

    • 8.1.2017  00:57

    Bad as fuck! Tříhodinové torture německé sedmdesátkové porno, kde klasicky chybí děj, ale kostymérka to má za Oskara. Podle mne někdo omylem přeházel stránky ve scénáři a nikdo si toho nevšiml. Druhá možnost je, že to měl být trailer k filmu o Wonder Woman, ale někdo popletl minutáž z tří minut na tři hodiny a zas si toho nikdo nevšiml. Možná to bylo i dohromady. Kdo ví? Dej tu ruku dolu Zacku, ty si ten poslední, komu bych to věřil...

    • 10.11.2016  13:58
    Inferno (2016)
    **

    A já jak debil pokaždý čekám ve frontách před těmi slavnými florentskými či benátskými muzei a galeriemi, místo toho, abych rovnou bez zájmu kohokoliv vlezl do prvních dveří, které vedou rovnou k pokladu... Na začátku mne štvala kamera, na konci scénář. Ve světle tohoto filmu vnímám rozhovor s Hanksem, který jsem nedávno četl, o tom, jak hrozně blbé filmy se v dnešní době točí, jako celkem hodně sebeironickej vtip.

    • 7.11.2016  10:12
    Big Eyes (2014)
    **

    Big Boredom.

    • 3.11.2016  14:02
    Fúsi (2015)
    ***

    Kári se za šest let bohužel nikam moc neposunul, opět tu v hlavní roli máme dobrosrdečného loosera, akorát místo vyzáblého depresivního kluka tu máme obrovského mlčenlivého chlapa. Kári prý obdivuje Jarmusche a na tomto filmu je to hodně znát, jen prostě bohužel Kári nemá cit pro to "psaní mezi řádky". Na druhou stranu je fajn, že Kári strávil nějaký čas ve Francii a tak ty klasické severské výjevy osamělosti a deprese jsou přeci jen lehce naředěny mezilidskou empatií.

    • 6.10.2016  11:24

    Nemám důvod tenhle film nějak shazovat, ale ani vyzdvihovat. Je to přesně takové, jaké byste čekali. Nic víc, nic míň. Jestli si potřebujete pánové vyžehlit u svých poloviček nějaký průšvih a přitom máte pocit, že si nějaký velký trest nezasloužíte, vemte je na tenhle film. Ale abyste mi pak nenadávali, dejte si radšim předtím tři piva, sedněte si na kraj řady a kdyžtak se vymluvte, že musíte jít čůrat...

    • 9.8.2016  16:10
    Hra o smrti (2002)
    ***

    Dobrý námět s dobrými postavami, nicméně zvláštně poskládanou dějovou linkou. Expozice se žene zběsilým tempem, aby se pak zastavila těsně před kolizí, která se zas klikatě vleče až v mžiku přepadne přes okraj krize a cestou smete peripetii, která ale v nekončícím pádem uspí diváka natolik, že když tedy přijde závěrečná katastrofa, člověk zvládne si tak akorát zívnout a jít spát s myšlenkou, že by si zašel na nějaké parádní divadlo.

<< předchozí 1 2 3 4 7 9 12
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace