Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Poslední recenze (369)

plakát

Jan Žižka (2022) 

Pokud se poprvé podívám na hodinky do půl hodiny od začátku filmu, tak vím, že tohle mě vážně nebaví a začnu intenzivně a vážně přemýšlet nad tím, jestli by nebylo lepší z kina odejít a věnovat vzácný čas něčemu zajímavějšímu. U Žižky se displej rozsvítil po 21 minutách. Nakonec jsem to vydržel, ale vnitřně jsem trpěl víc, než kdejaký vesničan, který měl smůlu, že narazil na družinu zbojníků. A nezáleželo na tom, které z válčících stran patřila. I ve filmu je to vlastně jedno a ve většině scén ani nepoznáte, kdo ke komu patří. Nakolik jsou bojové scény zmatené, tak v rámci ostatního děje jsou balzámem na duši (ehm), protože se v nich aspoň něco děje. Zbytek je totiž čistá poetická nuda, esence české kinematografie, která mě vždy tak rozčilovala. Němé záběry na krásu, jakoby se tím vše vysvětlovalo a nebylo potřeba nic dalšího říci nebo udělat. Pochybuju, že Žižka byl zadumaný intelektuál stejnou měrou, jakože Zikmund byl lehce vyšinutý excentrik. Ostatní postavy nemá smysl moc komentovat. Nedivím se, že Jakl věnoval takovou pozornost a značnou část rozpočtu výběru herců, jelikož bez jejich kvalit a charisma by i průměrný divák prohlédl, že se jedná o nanicovatou lesní romanci, téměř Vánoční pohádku zabalenou do otrhaných hadrů a brutality. Tedy dávám jednu hvězdu za herecké výkony a jednu za precizní práci pánů z More.is.More, kterou bohužel málokdo ocení, jelikož díky své dokonalosti není paradoxně ve snímku skoro poznat.

plakát

Pozadí událostí - Paridův soud (2022) (epizoda) 

Je těžké dát jiné hodnocení než průměr, když se vlastně reálně celý první díl krom závěrečných 5 minut nic neděje. Jako konverzačka dobrý, co mě ale u Jarchovského a Hřebejka dlouhodobě štve je nakolik své charaktery a prostředí, ve kterém se pohybují, ohýbají, aby se jim vešly do klasických charakterových šablon a osvědčených, divácky úspěšných zápletek. Občas se tak stává, že z některých postav vznikají těžko uvěřitelné karikatury (Čvančarová, Katarzia), které celou zápletku a vůbec věrohodnost chování daných postav srážejí (Čvančarová), nebo v součinu se špatným hereckým výkonem (Katarzia), úplně likvidují. Pokud ale mají postavy štěstí, že buď nepotřebují být tolik ohýbány (Hřebíčková, Ostrouchov), nebo přímo zapadají do dané šablony (Havelka, Vančura, Trnková), pak vás jejich osudy dokáží celkem v klidu a spolehlivě vtáhnout do děje a udržet vaší pozornost i přes již zmíněné prozatimní dějové prázdno. Na druhý díl se stejnou měrou těším, jako se ho bojím, díky čemu jsem lehce nevědomě a neplánovaně (ne komentáře si opravdu dopředu nepromýšlím, ale když mám dobrej den, tak si ho po sobě i přečtu) opsal kruh na začátek svého komentáře a znovuodůvodnil si svých 50 %. P.S. Je hořkovtipný v těch 19 komentářích co tu vznikly přede mnou, sledovat, jak zastánci, stejně jako odpůrci genderových témat, využívají stejných situací a momentů, které negativně hodnotí z naprosto opačných směrů, ale docházejí ke stejnému závěru. Jeden si tak může nejdřív přečíst ohnivou kritiku, jak seriál pošlapává tradiční obraz heterosexuálních mužů a párů a místo toho prosazuje moderní liberalismus, aby u dalších komentářů sledoval plamenné rozhořčení o tam, jak je seriál "vlhkým snem postarších konzervativních heterosexuálních mužů". Fakt prdel. :)

plakát

Poslouchej (2020) 

Nejvíc mě na filmu zaujalo vlastně to pozadí vzniku, kdy režisérka s týmem procházeli soudní rozsudky, články a další faktografickou a odbornou literaturu, aby film působil autenticky a věrohodně. Bohužel místo dokumentu, nebo zaměření na jeden konkrétní příběh vytvořili kompilát, aplikovaný na "hraný" příběh. Zde je pro mě kámen úrazu. Ačkoliv samotné scény a epizody nahánějí hrůzu a mráz na zádech a jsou pomníkem všem, kteří si myslí, že stát a systém ví vše nejlépe, stále se jedná o uměle vytvořený celek, jehož konkrétní okolnosti jsou vytržené z kontextu. Oceňuji herecké výkony všech zúčastněných, ale podivné filmové zpracování a výše zmíněná výtka mi nedovoluje hodnotit výš.

Poslední hodnocení (1 552)

Pozadí událostí - Střet zájmů (2022) (epizoda) (E03)

28.09.2022

Pozadí událostí - Pozadí událostí (2022) (epizoda) (E02)

28.09.2022

Jan Žižka (2022)

14.09.2022

Pozadí událostí - Paridův soud (2022) (epizoda) (E01)

11.09.2022

Život je krásný (1946)

05.08.2022

Poslouchej (2020)

05.08.2022

Betlémské světlo (2022)

odpad! 05.08.2022

Belle (2021)

05.08.2022

Prezidentka (2022)

odpad! 31.07.2022

Reklama

Poslední deníček (29)

Prezidentka

100 + 1

- neměl co jiného na práci

- prezidentku měla hrát Dagmar Havlová

- Čert s hodností vlka byl vyslán opět na zem, aby pro peklo získal hříšné duše tvůrců Prezidentky. Jenže co se zdálo jako brnkačka se ukázalo jako neproveditelný, protože všichni měli u sebe stále neuvěřitelnou zásobu peří - v malých igelitových pytlíčkách - který se nedali ukrást, ani jinak zničit. Lucifer byl neúspěchem tak naštván, že Čerta - nyní s hodností nutrie - zamkl do malé hnusné autodílny, kde ho každý den navštíví Zdeněk Svěrák

- Manželská krize - líbačka s Annou - Irena se směje

- Chce sám být prezidentem

- Je ve skutečnosti hodinový manžel, který chce přivýdělek

Reklama

Reklama