Recenze (522)
Scott Pilgrim proti zbytku světa (2010)
Kučeravý očipulič a profesionálna otrava na potkany Cera vo filme, ktorý vám neustále dáva najavo, ako ste nedostatočne hipsterský, nedostatočne hustýýýý, jáko oné zasluhujúci si jáko... totálny odkur. Odkur sa sám, strapatý pútnik... Cera tu nehraje postavu z komiksu, ale Ceru (prisahám, že toto chlápa by sa malo stať sv. patrónom všetkých hercov jednej roly). Hviezdička za vizuálne efekty a za Winsteadovú (ale nie za jej Ramonu - v adaptácii má ešte horšiu náturu ako v komiksovej predlohe, verte mi). Zaujímavé komentáre : Rex Mundi. Trefná analýza toho, prečo to bol nakoniec prepadák : http://www.craveonline.com/film/articles/135590-top-ten-reasons-scott-pilgrim-flopped-at-the-box-office
Garth Marenghi: Nemocnice na kraji světa (2004) (seriál)
Dobre šmakujúci hybrid mystifikácie a paródie na béčkové mysteriózne horory najrôznejšieho druhu. Budete ľutovať, že ste o neprávom zabudnutom géniovi Garthovi Marenghim - skromnom fabulistovi, škótobijcovi, autorovi, snovačovi snov, vizionárovi, plus hercovi - dosiaľ nepočuli. :-)) Načase napraviť to a vstúpiť do sveta jeho predstavivosti... Veru, kam sa hrabe Stephen King, David Lynch a Lars von Trier ! //// Obľúbené scény: Melodramatický pohreb nemŕtveho kolegu, akčná naháňačka na bicykloch, akákoľvek zbabraná hláška od Thorntona Reeda, Sanchezova clivá love song. //// Zaujímavé komentáre: woody, Eddard
Murder on the Orient Express (2001) (TV film)
Kým Sherlock od BBCčka je ukážkový príklad toho, ako urobiť dôstojnú a vernú modernizáciu klasickej detektívnej série, tento starší televízny počin s Molinom v hlavnej úlohe je zas ukážkovým príkladom, ako takú modernizáciu zbabrať na celej čiare. Veľká škoda. O to radšej pozriem adaptáciu tohto príbehu so Suchetom.
Vo štvorici po Slovensku (2012) (pořad)
Ten silený humor to zbytočne kazí.
Duch doby - Stále kupředu (2011)
Mocibažný a po prachoch prahnúci Joseph završuje arcidemagogický proces budovania svojej sekty. Riefenstahlová by bola hrdá. :-P
Dead Ringers (2002) (seriál)
Na scénky parodujúce nového seriálového Robina Hooda (BBC, 2006) nikdy nezabudnem. :-)))
Pán fanoušků: Společníci Prstenu (2005)
Spackaný dokument. Výber témy je OK, ale je vidieť, že ide o lacnú produkciu a že sa to až príliš snaží opičiť po dokumentoch typu Trekkies. Žiaľbohu, veľa nového som sa nedozvedel, lebo o vzniku a vývoji Tolkienových fandov a vplyvu jeho diel na popkultúru som už niečo za tie roky pochytil.
Kovladov dar (1998) (TV film)
Potenciál to malo, ale vo viacerých veciach mohlo byť ešte oveľa lepšie. Snahu o príbeh s uveriteľne omylnými postavami musím pochváliť (jedno z hlavných pozitív tejto fantasy rozprávky), ale aj to akosi nebolo dotiahnuté do detailov. Určitá cliffhangerovitosť konca, nadväzujúca na všadeprítomný motív hrdinu podliehajúcemu pokušeniu a spreneverejúceho sa svojím niekdajším zásadám, zachraňuje tento film pred horším hodnotením.
Duhová panna (2000) (TV film)
Je to trochu toporné, to áno, ale páčilo sa mi, že konflikt medzi postavami bol uveriteľný a nešlo o x-tú variáciu na zachraňovanie sveta pred nejakým zloduchom či monštrom. Dušan Lenci (nech mu bude zem ľahká) podal fajn výkon.
Budiž světlo (2006)
Nevtipné a protivne cynické. Hlavné postavy by sa v reálnom svete za svoje výčiny dostali rovno do basy (platí pre Broderickovu aj DeVitovu postavu - obidvaja sú až absurdne nesympatickými protagonistami). Danny, mal si hlboko do vrecka ? Fakt si si musel zahrať v tejto sračke ?