Renfield

Renfield

Martin Kocáb

okres Znojmo
Fotograf, věčný turista, filmový a seriálový nadšenec

homepage

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
    • 16.8.2018  20:48

    S humorem řečeno, taková politická. Další ze světů Wladyslawa Starewicze dokonalý, jenom ten příběh tady nezaujal tolik, jako u jiných jeho děl. 60%

    • 16.8.2018  20:08

    Nádherný svět zvířat, či hmyzu, který je navíc díky snění malé holčičky (Irene?) propojen s mytologií, nebo pohádkou. Právě díky její přítomnosti má film i řekněme výchovný význam, alespoň co se vztahu k přírodě týče. 75%

    • 13.8.2018  16:35
    Gomora (TV seriál) (2014)
    *****

    Ta nejreálnější realita? Pravděpodobně ano! Tvůrci očividně dobře vědí, s čím a s kým mají tu čest, od první chvíle jsem prakticky zapomněl, že tohle vše je jen seriál, on totiž není, tohle je Camorra! Gomora je atmosferické dílo, jako tématicky velmi podobná Suburra, je tomu tak svým způsobem díky všemu podstatnému... Příběh je výborně napsán, není plný akce, naopak se tu například intrikuje, obchoduje a samozřejmě více zaměřuje na rodiny hlavních postav. Nejen hlavní postavy jsou trefně obsazeny, neznámé tváře s ideálním vzhledem dělají pro uvěřitelnost příběhu mnoho, navíc prakticky každý z herců podává bezchybný výkon. Prostředí (nejen) domovské Neapole opět pro tento druh seriálu dokonalé a díky výborné kameře i dokonale využité. Kamera působí často až dokumentárně, což zase atmosféře značně pomáhá. Fantastické jsou potom i noční scény, nebo ty akční, vše občas podporuje vhodně použitý filtr, či světlo. Gomora nemá kladné hrdiny, dnešní idealizování, či "vhodné přídavky do filmu", v ní najít nelze. Gomora je mafie v té nejreálnější podobě, také proto je nutné občas změnit oblíbence, životy některých hold nemají dlouhého trvání a když už ano, může se stát, že oblíbená postava udělá něco, co je už opravdu hodně za hranicí... zase realita. Co dodat? Vidět Neapol a zemřít! Více u jednotlivých sérií. 85%

    • 13.8.2018  16:19
    Bába z ledu (2017)
    ****

    Led je v atmosféře filmu všudypřítomný, cítit zdaleka není jen z mrazivého počasí, povětšinou bez slunce. Cítit je především z povah lidí, kdy z ledu jsou zde prakticky všichni, krom "báby" a otužilců, nicméně někteří co vnímají mají šanci. Líbí se mi ten kontrast dvou světů, rodiny synů a otužilci. U prvních vše v rádoby dokonalosti (i když zase, u každého jiné), druzí žijící v úplně jiném světě, v komunitě u Vltavy, bez vymožeností... kde je skutečná radost? Štěstí? A co taková výchova syna? Dělat dle sebe první poslední, přitom nic, vše přehlížet, jednat bez citu. Mám rád filmové studie Bohdana Slámy, konkrétně od Báby z ledu jsem si ale příliš nesliboval, možná svým tématem nezaujala tolik, jako jeho ostatní filmy, o to větší nadšení na mě čekalo. Líbil se mi i styl vyprávění příběhu, kdy dialogů není příliš, větší prostor mají detaily tváří herců. Hold kamera Diviše Marka má na pojetí filmu zásadní vliv. Scény, jako snad všechny "rodinné" obědové, jsou odporně výborné, nezáří v nich pouze Zuzana Kronerová (která filmu na kvalitě ještě přidává), ale každý z herců. Bohdan Sláma opět nezklamal, nezbývá, než se těšit na jeho jistě jiné pojetí Švejka! 75%

    • 13.8.2018  11:41
    Penny Dreadful - Série 1 (série) (2014)
    ****

    První série působí tak trochu jako úvodní epizoda seriálu, je to totiž celá především o představení hlavních hrdinů a ve zkratce (až na Vanessu) jejich příběhů. Hlavní příběh nedostává tolik prostoru, spíše jde o občasné výpravy. Není to vyloženě špatně, zbytek je totiž velmi zajímavý, především díky dobře obsazeným a zajímavým postavám. Těm vévodí samozřejmě Vanessa, dále potom Ethan, Viktor a taktéž jeho "prvorozený". Atmosféra viktoriánského Londýna dění výborně doplňuje a dodává mu na temnotě, kterou občas vystřídají prosvícené interiéry, to když se příběh zastaví například u Doriana Graye. I silné scény jdou prakticky mimo hlavní příběhovou linii, i když, svým způsobem některé ne, patří mezi ně totiž i Vanessa a madam Kali. Dále potom výborná divadelní hra, která snad dává nahlédnout i do kulturního žití lidí v této době. A Vanessa, výborná Eva Green ve "své" epizodě, či v té ďáblem posedlé! V závěru potom potěší vývoj v příběhu Ethana, ale taktéž Frankensteina, což se vlastně nevylučuje, přeci jen, Brona částečně byla a bude společná. I přes příběhovou roztříštěnost by sérii neuškodilo jeden díl ubrat, zrovna tomuto tipu seriálu by větší tempo přišlo vhod. Ono tedy přichází, jenom tomu tak není v každé epizodě. 75%

    • 10.8.2018  22:20
    Benzínka (2016)
    ****

    Je to samozřejmě náhoda, možná jen můj pocit, ale právě díky atmosféře, zdánlivě pouštnímu prostředí a podivným postavičkám, s nejasnými příběhy, jsem si často vzpomněl na seriál Carnivale. Což jsem tedy po prohlédnutí plakátu opravdu nečekal... díky němu jsem vlastně od Benzínky čekal úplně jiný film, který jsem nedostal, naštěstí. Dění je založeno právě na několika podivných postavách, z nichž nejvíce zaujali Zsolt a Laci a samozřejmě příběh prvního jmenovaného, pro závěr filmu zásadní. Prakticky do "svatby" si děj plyne svým pomalejším tempem, dění se rozvíjí a vztahy vyostřují. Po svatbě se ještě více dostává do popředí černý humor a samozřejmě násilí, trošku přehnané, ale k dění a především atmosféře vlastně ideální. Závěr vcelku překvapivý... kdo by to čekal, po předešlém ději. 70%

    • 8.8.2018  15:43
    Gomora - Série 3 (série) (2017)
    ****

    Jiná, přesto téměř stejně kvalitní série, která je silná v nečekaných momentech a místech. Totiž, po úvodní potvrzené a následné očekávané ztrátě, má série snad ještě pomalejší rozjezd, než měly ty předešlé. To ovšem nemá dlouhého trvání, brzy přichází třetí epizoda, zcela jedinečná a snad i nejlepší v sérii. Právě úplně jiné nové prostředí, jazyk, zvyky a samozřejmě postavy dílu prospěly. A věřím, že kdyby dění z této epizody pokračovalo v nějaké míře i v těch následujících, je to všechno ještě o třídu výš. Svým způsobem něco, nebo spíše někdo ze třetí epizody pokračuje, je to samozřejmě Enzo, po odchodu staré gardy nová mladá (Modrá) krev. Tento tah se tvůrcům povedl, postava je to zase jinak přemýšlející, konající, navíc se zajímavým postupem výš. Právě ten zahrnuje i jednu z nejsilnějších scén vůbec, důkaz věrnosti a schopnosti zabíjet, konec šesté epizody, více netřeba dodávat. Série samozřejmě nestojí pouze na postavě Enza, naopak je tu spousta jiných, často nových... z nich samozřejmě zaujme především Čaroděj a Konfederáti. Ze stálic potom Patrizia, v této sérii velmi důležitá a výborně zahraná postava, do poslední chvíle jsem nevěděl, co si o ni myslet, stejně jako to nevědělo její okolí. A samozřejmě Ciro, zde často přemýšlející nad minulostí, jenž má zásadní vliv na jeho osud... opět výborná scéna, která ovšem budí obavy, jak si seriál povede dál. 80%

    • 8.8.2018  15:40

    Až v divadelním prostředí se odehrávající konverzační "komedie". Herecky výborné, ani k jednomu z herců není možno mít výhrad. Stejně tak je to s kamerou, která v prostoru jednoho bytu dokonale dotváří atmosféru. Scenáristicky už to ovšem tak silné není... on totiž ten nápad, mít pomalu každých pět minut jedno odhalení, není příběhu přínosem. Naopak, vše se neustále opakuje, závěrečná pointa je velmi brzy zřejmá a tak celý příběh brzy přestane zajímat. Ovšem jednu výbornou scénu Naprostí cizinci mají, je to samozřejmě telefonát Rocca a Sofie, tedy otce a dcery, úžasné! Celkově ovšem já, tedy ten, co používá mobil minimálně, všeobecné nadšení nesdílím. 50%

    • 8.8.2018  15:36
    Road Trip (2000)
    ***

    Možná díky trefnému a sympatickému hereckému obsazení a možná i díky formě vyprávění příběhu (road movie), je Road Trip snad tou nejméně trapnou komedií, mezi trapnými. On vlastně dokonce mohl být zcela netrapný, nebýt obsazení Toma Greena, i když, to bychom zas přišli o jeho geniálně pojatou skladbu. Těch nezapomenutelných scén je tam více, takže překvapivá "spokojenost". 55%

    • 30.7.2018  17:17
    Mimo zákon (1986)
    ****

    Hned úvodní předtitulkovou částí dokonale Jarmuschovské! Kamera, hudba a atmosféra města vůbec nadchne. Následné seznámení s životy hlavních postav mohlo být přeci jen kratší, přesto nenudí, pouze do hlavy vnutí myšlenku, proč se ti dva vlastně chtějí z vězení dostat? Samozřejmě s humorem řečeno, ale ten život předtím a hlavně lidi kolem... snad Zack a Jack našli něco lepšího. Ve vězení každopádně našli Roberta, pro film, ale i jejich životy zcela zásadní postavu. Je třeba uznat, že by to bez Roberta Benigniho nebylo to pravé ořechové, jeho postava je dokonale napsána, dokonce ani přes tu ukecanost nepřestává bavit, což se ne vždy podaří, ono kdo by odolal jeho notesu a angličtině. Ve výsledku je Mimo zákon pohodovou jízdou, či útěkem vstříc novému životu, Jim Jarmusch nezklamal. 70%

    • 30.7.2018  17:08
    Metanol (TV film) (2018)
    ****

    I po letech je stále k neuvěření, že se něco takového skutečně odehrálo, vůbec pokud šlo na začátku opravdu o bazén! Stejně tak nechápu, jak si to někdo mohl za ty peníze vůbec koupit?! Hold lidé jsou různí, raději tedy k filmu. Základem všeho je výborný scénář a velice povedené rozdělení na dvě části, z nichž každá více představí jinou stranu příběhu a samozřejmě taktéž jiné postavy. Celé dění působí až dokumentárně, nebo jako přesná rekonstrukce. Více je to znát samozřejmě ve z mého pohledu silnější druhé části, ono policejní vyšetřování, navíc výborně natočené, k tomu bezpochyby svádí. Svým způsobem to není jen o vyšetřování, ale i o těžkém životě policisty... jsou zde patrné různé tlaky na vyšetřování, náročné hledání stop a noci beze spánku. Opravdu výborná část, podpořena taktéž výborným Martinem Fingerem. Ten ovšem není jediný, kdo herecky potěšil, mezi další patří například Lukáš Vaculík, či David Máj. A režie? Tereza Kopáčová natočila televizní film, kterému současné české filmy v kinech nemohou konkurovat. 80%

    • 30.7.2018  17:06

    Jak řekl Pepa, "je to o atmosféře" a právě atmosféra chataření je tu základ, portrét české rodiny je až to další v pořadí. I když, ono se to vlastně často nevylučuje, je to přeci jen takové naše moře. Ale co když je to nakonec vlastně všechno tak trochu jinak? Tak tedy od začátku, právě ta jedinečná atmosféra chataření, ve mně probudila vzpomínky na dětství, dokonce vše bylo tak intenzivní, že jsem začal přemýšlet nad koupí chaty. V tomto směru je vše dokonalé, okolní příroda, oheň, jídlo, hry a dokonce i to oblečení... vlastně by mě zajímalo, jak by film z tohoto pohledu chápali cizinci. Jenže právě na chatě přichází i scéna, která to s tou vyhroceností a hysteričností dle mého názoru již trochu přehnala. Totiž, především cesta na chatu a návštěva hřbitovů jsou všestranně dokonalé a mísením postav dokonale využité, do extrémů vyhnané postavy se ještě dají překousnout, ono lidé jsou různí. S výše téměř zmíněnou knižní scénou, je to už dost jinak, místo ní bych raději viděl rozvinutí příběhu té nejzajímavější postavy vůbec, dědečka. To sice ve velice povedené scéně následuje, což dává filmu další, či jiný význam, jenže potom se zase vše vrací zpátky, jakoby se nic nestalo... konec bych rád viděl jiný, ale možná je to jen můj pocit. 60%

    • 30.7.2018  15:59

    Jako film je Dobrý pošťák pěkně natočen, má jedinečnou atmosféru bulharského venkova, krásnou kameru a hudbu. Problém je právě v tom, že je to inscenovaný film, rozhodně ne dokument, alespoň já z něj ten pocit neměl. Postavám jsem to co říkali a činili nevěřil, ať už byly na kterékoliv straně. Nejvíce do očí bijící je to právě u trojice "starostů". Velká škoda, skutečnost by byla zajímavější, ať už by byla jakákoliv. 50%

    • 16.7.2018  01:08

    Výborný, postupně gradující příběh! I když to tak v úvodu nevypadá, po několika minutách děj vtáhne a nepustí. Jistě na tom má velký vliv právě telefon, protože co oči nevidí... lidská představivost je hold velká, proto popis jednotlivých situací působí ještě více, než kdyby se na plátně opravdu odehrávaly. I díky tomu má film hned několik řekněme vrcholů, z nichž ty nejzásadnější způsobí až mrazení po celém těle. Velkým kladem příběhu je jeho reálnost, kterou podporuje i taková "maličkost", jako jsou hovory dalších lidí. Přesněji, když začne Asger řešit hlavní případ, neřeší pouze ten, volají i jiní s dalšími problémy a samozřejmě také "problémy", tvůrci totiž děj doplnili i o občasný vtip a to velmi povedený vtip. Co dodat, o jménech Jakob Cedergren a Gustav Möller ještě uslyšíme. 80%

    • 16.7.2018  01:06

    Režii a kameře není co vytknout, film je profesionálně a poutavě natočen, navíc kontrastní černobílá a formát k jeho příběhu nesmírně padnou. Co se hudby týče, ta potěšila ještě více, obzvlášť folková část je nádherná a stejně tak všechny kostýmy, ty je právě zde třeba zmínit. Jenže, i když jsem psal, že je film poutavě natočen, příběhově dokonale odpovídá názvu, je velmi studený a zvláštní. Přibližně do Paříže jsem byl spokojen, dál už nikoliv, děj se vlastně neustále opakuje a nudí, osud postav časem přestane zajímat, týká se to dokonce i scény, ve které Wiktor skončí v pracovním táboře. Že by láska byla až tak silná? Učinit takový krok mi přijde nesmírně hloupé a naivní, ale hloupě se zde oba zamilovaní chovají často. Navíc pocit, že tato dvojce spolu nemůže zůstat přetrvává a to i po závěrečné scéně. 60%

    • 16.7.2018  00:23

    Nebýt zbytečné, navíc úmorně dlouhé části v kasínu, byla by Pandořina skřínka dalším silným filmem této doby. V této podobě je to dílo jistě zajímavé, kterému by ale opravdu více střihu neuškodilo, naopak. Ještě kousek za soudní scénou je kvalita vysoká, jenže potom jako když utne a na další silnou část třeba počkat až do Londýna. Krom atmosféry výše zmíněných scén zaujme i Lulu v podání výborné Louise Brooks. A například i práce G. W. Pabsta s kamerou a vyprávěním skrze ni, mezititulků je totiž opravdu jen to nejnutnější minimum. 60%

    • 16.7.2018  00:17
    Živí mrtví - Série 8 (série) (2017)
    ***

    Mohu začít stejně, jako u minulé série... Negan, postava pro kvalitu dílů zcela zásadní, v této sérii navíc v konfliktu s taktéž zajímavým Simonem. Že by "staré" tváře byly okoukané? Nikoliv, jenom je dění kolem nich až příliš hloupé. Musím se opakovat, dialogy, nebo hůře "hrdinské rádoby dramatické proslovy", kterých v této sérii ještě přibylo! Hrůza něco takového poslouchat a věřit, že je to celé myšleno opravdu vážně. Další věc, naivita jednání některých postav je neskutečná, nejde jen o Ježíše, ale především o skupinu z Království ve třetí epizodě! Přímořští, skupina zcela nezajímavá a vlastně i nedůležitá... i když tvůrci samozřejmě chvíli pro ně našli, jak jinak. Musím i ke Spasitelům, zajímalo by mě, kde stále berou lidi? Maji obrovské ztráty, přesto je jich čím dál tím víc. Ale zpět k úvodu série, ten je klasicky akční, žel pryč jsou doby, kdy tvůrci akční scény zvládali více než slušně. Je to neskutečný střihový zmatek, ve kterém vlastně není vidět nic, čímž se nedá ani nic pochopit. Další natahovanou a rádoby dojemnou epizodou je samozřejmě ta devátá, loučení jako špatný vtip. Nejlépe nedopadlo ani finále, očekávaná akční část až příliš rychlá, což by vlastně nevadilo, kdyby zbytek dílů nebyl vyplněn "dojemným" vzájemným soužitím a ten konec... ach jo. Sérii opravdu zachraňuje především několik scén s Neganem, k němuž se v dobrém momentu občas "přidá" Rick, celkově je to ovšem velmi slabé. 50%

    • 8.7.2018  23:48

    Úvodní část, která dává vzpomenout na bratry Lumièrovi, o filmu prozradí mnohé. Vidíme zde velkou skupinu lidí, putující do hlubokého údolí, někteří nijak nalehko, ale v plné zbroji, nechybí dokonce nosítka a samozřejmě kostýmy, které na takovou cestu opravdu nejsou vhodné. Jakoby Werner Herzog zesměšňoval dobyvatelé a není tomu tak naposled. Vzhledem ke skutečným událostem a zápiskům, dle kterých je film natočen, nebude daleko od pravdy. Ale zpět k úvodní scéně, ta je totiž díky kompozici opravdu výborně natočená, navíc dokonale doplněna silnou, přesto minimalistickou hudbou - zase, jako celý film. Ten plyne podobně jako řeka v něm, převážně pomalejším tempem, kdy kamera zabírá břehy, na kterých se na první pohled nic neděje, přesto možná... jakoby právě tam mělo čekat zlo, přitom skutečné zlo pluje po řece. Klaus Kinski je jeho ztělesněním, k tomu nepotřebuje dlouhé dialogy, stačí pár pohledů šílence a zbytek posádky se stává nedůležitým. Přesto i oběšený de Ursua, je jedna z nejsilnějších scén... tou nejsilnější ale bezpochyby zůstává bible a indián, není co dodat. 80%

    • 8.7.2018  23:46

    František Vláčil poprvé "ve svém"... poetická zvuková a obrazová dokonalost! Žel s příběhem, kterému by i přes krátkou stopáž filmu stačila polovina jeho času a se závěrem, který je řekněme značně nevláčilovský. Tímto by vlastně mohl komentář končit, jenže, nelze nerozvést. Prolnutí kamery a hudby je fantastické, obzvlášť ve scénách sečení, nebo zábavy ve stodole. Kamera je potom výborná po celý film, nejvíce snad v detailech tváří při monolozích, či rozhovorech, například otec a syn. Co se monologů týče, několik jich tu má herecky dokonalý Miroslav Macháček, kolikrát stačí pohlédnout na jeho tvář a člověk ví. Také proto je závěr podivný, uspěchaný, jednoduše jako z jiného filmu a především od jiného režiséra.

    • 8.7.2018  23:44

    Nezbývá, než být rád, že i mé mládí bylo podstatně jiné, vlastně úplně normální, tedy pro postavy ve filmu pravděpodobně divné. Amateur Teens působí až neskutečně, přesto tak opravdově, chladně. Svým způsobem je závěr, který odrovná opravdu šťastný, Lara dosáhne svého, dostane přesně to, po čem toužila - smutné. Silnější scénu film nenabídne, přesto cesta k ní není nezajímavá, naopak... jedinečný pohled na věc. 70%

    • 28.6.2018  23:40
    Rara (2016)
    ***

    To, že je Rara natočena z pohledu dětí, je její silnou stránkou, jenže je to prakticky také vše zajímavé, co nabízí. Většina scén začne a končí, hlouběji nezasáhne a právě takový pocit jsem měl i z celého filmu. Nic výrazného totiž nečeká ani v jeho závěru, ten je vlastně očekávaný. Přesto na debut slušné a poutavé, i kdyby šlo jen o ten pohled na věc. 60%

    • 28.6.2018  22:49

    Nádherně zrestaurované, do povedených kapitol poskládané klenoty kinematografie! Thierry Frémaux jimi žije, z jeho výborného komentáře je to znát. Nejen že filmy doplňuje zajímavými informacemi, on jim přímo dává širší rozměr, kterého by si leckdy divák možná ani nevšiml. Ve filmech je vidět velké umělecké nadání bratrů a také to, že nejsou pouze dokumentární, takových je tu vlastně vcelku málo. Ten nejlepší těžko vyzdvihnout, každý něčím jiným, je to každý z nich. Pocit naprosté radosti po zhlédnutí stále přetrvává, tohle je dílo, ke kterému se budu často vracet. 90%

    • 28.6.2018  22:33

    Nejslavnější Polanského bytové drama (či horor) bezpochyby opět nadchne, tentokrát ovšem trochu jinak. Úvodní seznámení s hlavním párem a jejich novým bytem střídá již ne tolik idylické poznávaní značně podivných sousedů. Jejich přehnaná péče a především vlezlost samozřejmě budí pozornost a také dává vzpomenout na nábytkem zastavěnou komoru. A co teprve seznámení s Terry, podivný amulet a její brzká, překvapivá smrt? K počáteční atmosféře nejistoty se brzy přidává značné napětí a po výborné snové scéně, taktéž horor... vše postupně graduje do naprosté šílenosti, vlastně společně s Rosemary, jejím životem a dítětem. Roman Polanski natočil film, jaký by mu mohl i Alfred Hitchcock závidět a to včetně hereckého obsazení, poněvadž Mia Farrow je více než výborná a kvalitně ji doplňují i John Cassavetes, nebo Ruth Gordon. To ovšem platí pouze do finále celého příběhu, i když, je to sporné... Výše popisovaná atmosféra končí, dění se jakoby uklidňuje, přesto šílenost zůstává. Polanski děj tentokrát nezamotává, nedoplňuje, vše se naopak vyřeší a až příliš doslovně vysvětlí. Právě ta doslovnost překvapila, což by vlastně mohlo býti plus, svým způsobem nečekaný závěr, o jehož síle netřeba pochybovat. Jenže zvláštní pocit tentokrát převládá... což má zase dvě stránky pohledu, hm. 80%

    • 26.6.2018  21:39
    Poslední dopis (TV film) (1973)
    ***

    Za věčného vyhrávání orchestrionu, se v jednu chvíli rozpadne celý pečlivě budovaný příběh, celé skvostně vystavěné vyšetřování. Josef Abrhám a Jan Tříska hrají výborně, ovšem Josef Somr je svým výkonem prakticky zastíní. Hraje totiž natolik dokonale, že jsem mu věřil každé slovo, gesto. Hraje totiž tak dokonale, jak by měl léty zkušený vojenský zvěd hrát! Nepochopitelný a nereálný příběhový zvrat mě velice mrzí a to i přesto, že tato scéna je ozdobou filmu, navíc opět skvostně zahranou. Jenže, proč jít dobrovolně rychle na smrt, když stačí jedna malá lež? Malá lež, jakých jsou v životě vojenského zvěda spousty... 60%

    • 26.6.2018  21:20
    Woyzeck (1979)
    ****

    Zajímavé, divadelně komponované, statické a dlouhé scény, dialogy podpořená dobová atmosféra a samozřejmě hudba, to vše by ve filmu bylo nejsilnější, kdyby ovšem hlavní hrdina nebyl Woyzeck, jímž žije Klaus Kinski. Těžko popsat mé pocity z něj... snad lítost? Svým způsobem ano. Kinski do sebe (nelze říct do své postavy) nenechá nahlédnout a tak pocit lítosti vzbuzuje právě chování jeho okolí k němu, to ho nenávratně mění. Finální scéna je čisté nejen herecké, ale i filmové mistrovství (je třeba nezapomenout i na Wernera Herzoga), ale ten záběr na tvář Woyzecka po činu, ten je nepopsatelný. Náročný, za to jedinečně podaný příběh. 80%

    • 23.6.2018  21:36

    Bezpochyby silný film, který ovšem v příběhu nenabízí nic, co by se o Íránu nevědělo. To samozřejmě nevnímám jako jeho zápor, jde jen o to, že šokovat známými fakty příliš nelze a to i když jsou poddané v té nejlepší formě, což se zrovna zde podařilo. Nadchla mě atmosféra nočního města, pro hraný film možná nic výjimečného, ovšem v tom animovaném se něco takového ne vždy podaří. Animace samotná je úchvatná, především právě život ve městě, ještě lépe lidé, ale například na takové kočce by ještě bylo možno zapracovat. Jednotlivé příběhy jsou výborně odvyprávěny, ovšem ještě povedenější je jejich plynulé propojování do jednoho, k čemuž dopomáhá i velmi zajímavá hudební stránka filmu. 75%

    • 21.6.2018  20:32
    Máš ji! (2018)
    ****

    V jednotlivých žánrech fungující, dohromady už je to trochu horší. Ono dát do jednoho filmu části z bláznivé komedie, občas až parodie (výborná lesní scéna) a části vážnější, prakticky až dramatické, když je to o životě, stárnutí, smrti... to není jednoduché. Ani to ovšem není všechno, nelze opomenout více než povedené scény akční. Zase by se dalo vzpomenout na "les", nebo snad na kteroukoliv jinou, doplněnou o zpomalovačky a především neskutečně vtipné myšlenkové pochody účastníků. Jako komedie ale Máš ji! funguje nejlépe a tak je to v pořádku. Jenom by mě zajímalo, jak příliš se tvůrci drželi %oné skutečné události. 70%

    • 20.6.2018  21:30
    Hastrman (2018)
    ****

    Z mého pohledu poněkud zvláštní zpracování, nikoliv špatné, přesto zvláštní. Rozdělení filmu do kapitol zaujalo, svým způsobem připomíná divadlo, což se není čemu divit. Možná ale právě to rozdělení způsobilo jakousi nesoudržnost příběhu, ten samozřejmě smysl dává, jenže důležité scény začínají jakoby znenadání a stejně tak i končí, povětšinou velmi rychle. Součástí příběhu je i humor, což mě opět překvapilo. Ten místy funguje, jindy už tolik ne, přesto neruší, Hastrman si svou temnou atmosféru udržuje prakticky po celý děj. Na tom mají samozřejmě zásadní podíl jak Ondřej Havelka, tak Diviš Marek, jeho kamera je všestranně úchvatná, vůbec záběry na krajinu jsou skutečná pocta ji! Ondřej Havelka do příběhu navíc chytře zakomponoval i spoustu nádherných tradic a písní, ty příběh nejen doplňují, ale i povznášejí. O jejich důležitosti v době, kdy je většina lidí již nezná, se snad ani není třeba příliš zmiňovat. Herecky zaujme samozřejmě více než dobrý Karel Dobrý, ale také například Jan Kolařík a v neposlední řadě značně charismatická Simona Zmrzlá... ideální volba do role Katynky. Totiž, řekněme jiní pánové (a že tato trojice jiná opravdu je) si hledají jiné ženy a jiné ženy nemusí vždy vypadat jako víla, mohou být řekněme obyčejné, přesto charismatické a krásné. Ondřej Havelka připomněl staré legendy, písně a tradice. Vzdal hold naši krajině a posledními záběry dojal... oba záběry na Jezeří a jeho okolí jsou silné, taktéž značně varující. 75%

    • 15.6.2018  22:09

    Ještě že Jestřáb vznikl v době, ve které vznikl, dnes by už v této podobě těžko prošel, vůbec pod vedením Ridleyho Scotta. Ten náborový scénář samozřejmě nemohu vyčítat, spíše naopak. Co mi ovšem u většiny amerických válečných filmů vadí, jsou dlouhá umírání, proslovy u nich a záběry na pomačkané či zakrvavené fotky, toho se ani Scott nevyvaroval. Samozřejmě, patří to k tomu, ale opravdu v takovém množství? Nemyslím si. Nejen zde to na dramatičnosti rozhodně nepřidá, naopak tím děj ztrácí na kvalitě a že Jestřáb kvalitní je, o tom není třeba pochybovat. Úvodních několik desítek minut ukáže život v armádě, nastíní situaci a rozebere plán "banální" operace. Potom nastává prakticky nepřetržitá a nutno podotknut neskutečně kvalitně natočená válečná akce! Ta samozřejmě není dokonalá pouze po režisérské stránce, ale i po té technické a herecké. Sławomir Idziak jako válečný reportér s ruční kamerou přímo uprostřed dění, ale nejen to, fantastické jsou i záběry z vrtulníků na části města, či dav! Když se k tomu přidá ještě vhodné použití filtrů, není to jen dokonalá válečná atmosféra, je to skutečná válka. Vše je navíc podpořeno výborným střihem scén, taktéž zvukem a samozřejmě hudbou Hanse Zimmera. Herecky jak jsem již psal taktéž nemám výhrad, herci jsou rozeznatelní, minimálně Trainspotting duo Ewan a Ewen rozhodně. 80%

    • 13.6.2018  15:45

    Díky účasti Martina Freemana jsem doufal, že by to nemusela být až taková hororová klasika, s finálním kýčem na konci. Jenomže Ghost Stories vlastně ničím jiným není. Přesto nejsem vyloženě zklamán, ono to bylo vcelku sympatické, občas i trefně vtipné. Po (již zde) vtipném úvodu, přichází první dva příběhy, ty mají atmosféru, napětí, prostě jsou bezesporu výborné! Ničemu nevadí, že obsahují snad všechny hororové kýče, že se postavy chovají tak trochu nelogicky (i když, v té situaci), že jsou v nich obsaženy laciné lekačky a tak dále. Ono to všechno prostě výborně sedí a funguje, navíc atmosféra je opravdu hororová. I díky prostředí, ve kterém byla vyprávěna, ale především prostředí, kde se odehrává, se mi více zamlouvala povídka druhá. Noční les je jednoduše jistota, mozek často vidí i to co není, nebo možná je. Od třetí povídky jsem si zase díky účasti Freemana sliboval nejvíce, překvapivě právě ta byla tou nejslabší, pouze vyplňující čas přechodu k finále a očekávané pointě. Pointa nenadchla, přeci jen už to bylo podobně viděno mnohokrát. Ovšem cesta k ní nabízí ještě několik slušných scén - tady bych naopak ubral ze spěchu a dal této části větší prostor. Mezi tyto scény třeba počítat i tu až Švankmajerovskou... Otesánek, alespoň mně hned přišel na mysl. 60%

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace