Renfield

Renfield

Martin Kocáb

okres Znojmo
Fotograf, věčný turista, filmový a seriálový nadšenec

homepage

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
    • 12.10.2018  19:18

    I Zlý časy, mohou být v některých časech brány jako dobré, nebo alespoň výjimečné. A právě to je případ tohoto filmu, který přichází v době, kdy se skutečně kvalitní a zároveň velmi dobře obsazený film hledá docela těžko. Ne, samozřejmě ani tento není dokonalý, přesto má silných momentů poměrně mnoho, už jen úvodní scéna, která na následující děj rozhodně navnadí. Pokračování v hotelu potom samozřejmě dává lehce vzpomenout na Čtyři pokoje, ale opravdu jen lehce El Royale si jede svoji vlastní cestou. Tedy, rychlé seznámení s hotelem a především jeho neurotickým zaměstnancem hodně povedené, obzvlášť co se vtipnosti týče (příběh geniální). Navíc, již zde z filmu dýchá parádní noir atmosféra, která ho již neopustí. Ta je tvořena především výbornou hudbou, kamerou, ale v nemalém množství taktéž samotným interiérem hotelu. Žel to není to jediné, co ve filmu zůstává, tím dalším je totiž i občasná nuda, hold přemrštěná délka si vybírá svou daň. Zase je to znát již (prakticky stále) v úvodu, to když se začnou více představovat jednotlivé postavy příběhu, tyto části jsou zbytečně doslovné a dlouhé, naštěstí to ale částečně zachraňují herci. Jeff Bridges dle očekávání dobrý, Dakota Johnson taktéž dle očekávání opět ne. Ale velmi a to především v závěru překvapil Lewis Pullman. A Chris Hemsworth? Řekněme, že krátce před jeho příchodem si film opět vybírá jednu ze svých slabých chvilek, což se právě nástupem Billyho Lee mění. Do role se vlastně hodí, ale Chris Manson Hemsworth z něj nebude, jak také, s tím pohledem. Zapadá El Royale prachem? Nezasloužil by si to, ale té délky, doslovnosti a občas zbytečných dějových zvratů je opravdu velká škoda. 70%

    • 12.10.2018  19:15

    Především díky příběhu, formě vyprávění, ale třeba i sousedskému soužití v ulici, je nutné vzpomenout na pozdějšího Střihorukého Edwarda. Frankenweenie sám o sobě je poctou starým mistrům, nebo mistrům z opačného konce... samozřejmě úvodní snímek a Ed Wood! Co se rodičů malého Victora týče, jsou velmi zajímavě obsazeni, Shelley Duvall prakticky stále těsně po Osvícení a Daniel Stern, už ne tak těsně před dalším kultem, ovšem ze zcela jiného žánru. 70%

    • 12.10.2018  19:01
    Vincent (1982)
    ****

    Výborné střídání rovin, nádherné loutky, ale především, ta atmosféra! Více filmů, či alespoň žánrů ukrývá jeden malý Vincent, což se v šestiminutovém kraťasu málokomu podaří. Hold Tim Burton uměl (snad stále umí) a když se k němu ve svém temném přednesu přidá fantastický Vincent Price, je z toho kraťas přímo kultovní. 80%

    • 12.10.2018  18:45
    Zombieland (2009)
    ***

    Přikázání přežití v Zombielandu a úvodní titulky především naprosto dokonalé, následující děj, nebo spíš jeho "okolí" velmi slušné. Okolím mám na mysli města, silnice, auta a samozřejmě jejich řidiče Tallahasseeho! Příběh na rozdíl od aut jede na půl plynu, což je škoda, tady by se přece dalo hodně přidat. Jednoduše nezapomenutelnou scénou a bezpochybným vrcholem filmu se dělí na dvě poloviny, tedy cestou za B.M. a následujícím děním. Cesta ukáže něco málo z minulého života a trochu více z toho současného. Funguje v ní řekněme vývoj vztahu mezi skupinami, který žel skončí... o tom později. Vrchol filmu přichází ve scéně u Billa, ta je všestranně dokonalá, za což především mohou Woody Harrelson a zde ještě vtipnější Bill Murray... scéna smrti, co dodat. Zbytek filmu už je zcela zbytečný, postavy zapomenou i na tu poslední logiku a závěr je... hm, předpokládaný, škoda. 60%

    • 25.9.2018  22:01
    Temný dům (2009)
    *****

    Dokonale dobová rekonstrukce nejen jednoho, ne úplně povedeného, silně vodkou zapáchajícího večera. Vodka nevoní, vodka hned v úvodu opravdu zapáchá a dění ovlivňuje snad ještě více, než doba, ve které se příběh odehrává. Ten má dvě části, tedy, že se "něco stane", je zřejmé hned v úvodu. Právě vyšetřování, by se zprvu mohlo zdát jako ta slabší, "hlavní děj" mírně narušující, samozřejmě tomu tak není. Jako u všech filmů Wojciecha Smarzowskiho je nutné obě části (a policejní především) bedlivě sledovat, důležitých odkazů a detailů je klasicky mnoho. Navíc právě vyšetřování, nežaluje pouze možného vraha, ale především dobu... dokonalost scénáře se zde potvrzuje. Ten je navíc podpořen svým způsobem dobovou televizní kamerou, často až dokumentární, ruční. Záběrů na celé místnosti není mnoho, kamera je spíše detailní, často zabírající pouze tváře herců. Mezi nimi těžko vybrat favorita (i když, Arkadiusz Jakubik), ona nejen ústřední herecká trojice hrála dokonale, potěšil i Bartłomiej Topa. Jak jsem zmínil v úvodu, příběh je silně ovlivněn zápachem vodky, nabízí mnoho výborných scén, ale i humor... takový Malovaný džbánek pro mě dostává zcela nový rozměr. Všechny silné scény ovšem překonává neskutečně hutný závěr, je to dvacet minut, ve kterých se dořeší vše, samozřejmě mnohé překvapivě. Krom kriminálních jsou zde i části prakticky hororové (ano, vzpomenout na Studnu jsem musel), pokud film v tempu nikam nespěchal, tady je tomu právě naopak... dvacet minut je pryč, obžaloba v posledním úchvatném záběru dokonána. 85%

    • 24.9.2018  15:20
    Penny Dreadful - Série 2 (série) (2015)
    ****

    Zaměření na jeden konkrétní cíl druhé sérii jistě pomohlo, přesto mě čarodějnice nebavily tolik, jak bych čekal. Tou nejzábavnější linií byla opět ta Ethanova, tentokrát to ovšem není pouze díky němu, je tu i charismatický a taktéž tajemný vyšetřovatel, inspektor Rusk. Za to postava Doriana Graye opět trestuhodně nevyužita a nepomůže ani očekávaná část s obrazem! Jeho linie totiž nemá s hlavním dějem prakticky co dělat, je sem jakoby násilně vsunuta. To, že by mohlo být vše jinak je zřejmé, jenže když ani doslova jeho partneři cosi Angelique a další z monster Lily nejsou vůbec zajímavý, spíš právě naopak, je potom vše špatně. Za to často kritizovaná linie prvního monstra jménem John Clare, mě bavila. Bylo v ní několik silných rozhovorů s Vanessou (více společných scén!) a především měla silné a smysluplné vyústění v závěrečné epizodě. Vanessa ve své samostatné epizodě tentokrát ovšem nezaujala tolik, jako tomu bylo v sérii první. Ono také nebylo jednoduché, se jí co se kvality týče alespoň vyrovnat, natož být lepší. Finále ovšem potěšilo, vše podstatné se uzavřelo a rozdělení prakticky všech naznačuje velmi zajímavou příští sérii. Celkově tedy děj série kompaktnější, ovšem bez navýšení počtu epizod to mohlo být ještě o trošku výše. 80%

    • 24.9.2018  14:36

    Hlavní příběh má ve filmu samozřejmě většinový prostor, ale opomenuty nejsou ani tradice a životní styl Sámů, za což jsem nesmírně rád. Právě tato část vlastně doplňující a dovysvětlující hlavní dění velmi zaujme, což ovšem neznamená, že by osobní příběh Elli Marji nebavil, naopak. Amanda Kernell ho vypráví obrazy, často bez dialogů, které ovšem v těch nejsilnějších a zároveň nejsmutnějších scénách rapidně přibudou. Svým způsobem poklidné, idylické žití Sámů naruší stále častější výpady proti nim, posměšky, občas i násilí. Vrcholem všeho je smutně dokonalá scéna ve škole, něco neskutečného, přesto pravdivého. Díky tomu všemu mám pro hlavní hrdinku pochopení, i když bylo jasné, že ji v "normálním" světě nečeká nic dobrého. Amanda Kernell vybrala do (nejen) hlavních rolí skutečné sámské dívky, což se ji vyplatilo, těžko by někdo předvedl lepší herecký výkon, než právě Lene Cecilia Sparrok, ale i Mia Erika Sparrok. Když člověk prožívá, není vlastně ani třeba příliš hrát. Závěr o opětovném nalezení skutečného domova, místa kam i přes změny v něm přeci jen a stále patřím, je nádherný. 75%

    • 24.9.2018  13:44
    Parkoviště (2014)
    ****

    Nádherně odvyprávěný příběh, který hned v úvodu navodí velmi příjemnou atmosféru. Ten večer na parkovišti je magický, o to víc, že je ukryto mezi vysokými domy, ve velkém městě a přesto na samotě, prakticky v jiném světě. Je tomu tak především díky postavě Legionáře, který si tento jiný svět vytvořil. Ničemu nevadí, že zrovna na parkovišti, kdo hledá, najde i v maličkostech, či každodenních rituálech s nimi spojených opravdovou krásu. Jenže je tu i jiná postava, která má zase jiné zvyklosti, jenom ten ideální svět stále hledá, možná ho částečně má, ve svém Mustangu... na prašném parkovišti začíná konflikt, jako z westernu. Již zmíněný styl vyprávění je úžasný, oba hlavní hrdiny spojuje svým způsobem netradiční pití kávy, tahle scéna se opakuje, aby byla brzy velmi poutavě a vlastně nenápadně (okno) vysvětlena. Bence Miklauzic stejným způsobem, samozřejmě jenom s menším prostorem, představuje i ostatní postavy příběhu a zase některé se zajímavými zvyklostmi, třeba morseovka a vzkazy odkudsi. Márton Miklauzic všemu zase dává atmosféru, především jeho záběry na detaily a okolí parkoviště jsou úchvatné, v ošklivosti krásné, ale samozřejmě nejen ty! Herecky potom nejvíce zaujal Ferenc Lengyel jako Legionář, kterého jsem si prakticky hned oblíbil, ale stejně tak kvalitní výkon předvádí i druhý z dvojice Tibor Szervét. Parkoviště je důkazem toho, že když se umí, nejsou potřeba velké peníze. Je to velký malý film a nutno dodat, že ho ani finále nepokazilo, jenom se zde o něm nechci příliš rozepisovat. 80%

    • 24.9.2018  12:08

    Tak takhle vypadá navázání na původní film a návrat důstojnosti dle Shanea Blacka? Vždyť je to ještě smutnější, než parodie! Začal bych samotnou postavou Predátora, tedy postavou dnes již kultovní, která byla v původním filmu opravdu hororová a především, byla skutečným zabijákem. Zde v digitálním provedení (už jen ty pohyby...) nebudí hrůzu, ale spíše smích! Ten měl pravděpodobně nastat, když se ve filmu objeví "hlavní hrdinové", tedy naprosto nezajímavá sebranka všemožných a především nemožných individuí. Musím uznat, že jednou za dlouhý čas nějaký ten vtip zafunguje, což je samozřejmě trochu málo, ale měl bych za tyto chvíle být rád, vtipy a "vtipy" totiž přichází v neakčních scénách, tedy v té "silnější" části filmu. Akční scény snad raději dlouze nekomentovat, tedy krátce, spočívají v tom, že se bezhlavě střílí, nebo jakkoliv útočí na stojícího Predátora... občas dokonce pomůže i jeho pes. Tahle bezradnost je nejvíce patrná ve finále, kde si asi tvůrci řekli "Tak co s tím dál? Zkusíme trochu toho Marvelu, to teď lidi baví". Ano, finále je nejvtipnější část filmu, žel smutně vtipná a přídavek v podobě dárku od Predátora? Poslední hřebík do rakve. Nakonec mám radost z jediného, ještě že se toho neúčastnil Arnold! 15%

    • 23.9.2018  00:19
    Tiché srdce (2016)
    ****

    Taktéž jsem o něčem takovém neměl tušení, tedy mně film i z dokumentárního hlediska obohatil. Nemají to snadné, nevěřící ženy v Jeruzalémě a to se to ze začátku zdálo vcelku idylické, téměř. S postupem času ale napětí roste, chvíle klidu Naomi zažívá snad jen v klášteře s Fabriziem, jenže to je právě velký problém pro ostatní. Navíc, ani klášter a Fabrizio v nejtěžších chvílích vlastně nepomůže, i když by pravděpodobně chtěl. Teror graduje v nepříjemné scéně s kočkou, po níž se vše rozhodne. Tiché srdce je silná kritika dnešního Izraele, především tedy náboženské zaslepenosti... 75%

    • 23.9.2018  00:18
    Dukla 61 (TV film) (2018)
    ****

    Možná i díky tomu, že nejsem z tohoto regionu, jsem si na dialekty postav rychle zvykl a nijak mě nerušily, naopak bych řekl, že ději ještě přidávají. Záměrně píšu dialekty, zdaleka tam totiž není slyšet pouze jeden, prakticky každý mluví "po svém", tak jak to v této práci mohlo občas být, přeci jen se zde setkávali lidé z různých koutů střední Evropy. O hornické práci Dukla 61 prozradí mnoho, alespoň mně přišlo vše velmi uvěřitelné, i když samozřejmě nemám s touto prací žádnou zkušenost. Rodinné dění už tak zábavné není (možná trošku zkrátit), ale chápu, že ho bylo nutné také ukázat, už jen pro větší pochopení a především cítění s postavami v závěru. Ten je bezesporu výborný, po dobu kdy se ke katastrofě schylovalo a samozřejmě i po dobu jejího trvání, jsem neměl v hlavě jinou myšlenku. Ono překvapení jaká "maličkost" může způsobit něco tak strašného... nemusí to být vždy výbuch, vždyť stačí jeden stroj, pás. David Ondříček odvedl dobrou práci, navíc natočil film na téma, o němž je třeba mluvit. 75%

    • 23.9.2018  00:15

    Za mě nedoceněný Svěrák! Vždyť už jen ten scénář... pravda, především co se humoru týče, měl na něm očividně velkou zásluhu Zdeněk Svěrák, ale těch dalších nápadů a stejně, je to přece v rodině. Téma příběhu je velmi originální, nad jeho alespoň částečnou pravdivostí je možné přemýšlet. Ještě originálnější ale zůstává jeho zpracování, například ty detailní, nebo dentální scény, ano vrtačka. Dále samozřejmě injekce a tak bych mohl pokračovat, třeba až ke šnekům. Kamera je jednoduše taktéž výborná a to i ve scénách spíše parodických, přesto dokonale akčních! Přestřelky s televizí jsou prostě nezapomenutelné a Petr Forman se do role zachránce prakticky světa hodí. Smutné je, že Akumulátor 1 i po tolika letech stále zůstává jedinečným počinem, nikdo u nás nic tak odvážného a přitom kvalitního nenatočil. 80%

    • 14.9.2018  12:55
    Leviatan (2014)
    ****

    Úvodní obrazy tentokrát jiné, o budoucím příběhu neprozradí mnoho, za to odkazů je v nich více, podobně jako v celém následujícím dění, samozřejmě mimo hlavní dění. V něm Andrej Zvjagincev překvapí zkombinováním vlastně tří filmů do jednoho. Politická část o naprosté beznaději a semletí mocí je výborná. Ve scéně "střílení", která dokonce nepostrádá vtipný (jak se to vezme) dialog o těch současných, se více začíná projevovat i část rodinného dramatu. Ta postupně graduje v silné, nikoliv závěrečné scéně, která otevírá vyšetřovací krimi část. Tedy propojení je to zajímavé, navíc žádná z části se nezabývá pouze výše zmíněným, doplňují se. Přes to a také přes velké množství silných scén ve mě přetrvává dojem, že délka filmu je žel opět přestřelená, což je prakticky jediná výtka. Herecky je Leviatan dokonalý, obzvlášť Jelena Ljadova byla výborná. A to stejné se dá napsat i o kameře, ostatně jak jinak, Michail Kričman je zárukou kvality, jeho krajinné kompozice jsou úchvatné a často široké statické interiérové záběry taktéž. Leviatan, jako symbol státní moci funguje, smutné je, že jeho příběh se může odehrávat v mnoha zemích, prakticky po celém světě. 80%

    • 10.9.2018  13:38

    Kdyby jen téma filmu, ono i povolání hlavního hrdiny dává vzpomenout na U strážnýho anděla, samozřejmě s humorem řečeno. Ale vážně, na zmíněný film jsem si vzpomněl už při sledování traileru, nějaká inspirace možná byla, což rozhodně neberu jako zápor. Úsměvy si jdou svou vlastní cestou, řekněme ne tak brutální (ač se to někomu může zdát nemožné), ale především pravdivou. Právě již v traileru mě zaujaly ony vzpomínkové části, pro příběh tak důležité! Ten má mnoho postav, o kterých zdánlivě neřekne příliš... opravdu pouze zdánlivě, vše je totiž jasně a stručně popsáno právě ve výborně natočených vzpomínkách, mám pocit, že o postavách více vědět nepotřebuji. Tyto části jsou navíc do příběhu umně vloženy, vlastně ho i přes svoji dokonalost spíše doplňují. Vždyť děj by si vlastně vystačil sám, má mnoho silných scén, například Německo, dopis od dcery, návrat Honzy a samozřejmě také závěr. Herecky to potom není pouze o výborném Davidu Švehlíkovi, neméně zaujme i Ondřej Malý a Jaroslav Dušek, z nějž mám pocit, že mu role nemohla sednout více. Nadšenec do zvuku a krásných kompozic samozřejmě nemůže opomenout právě hudbu, kameru, střih a jejich dokonalou souhru, v současném českém filmu vlastně nevídanou. Dan Svátek natočil film, který by měli vidět všichni, už jen pro to poselství, ale samozřejmě i kvalitu. 80%

    • 10.9.2018  13:28
    Upgrade (2018)
    ****

    První polovina filmu je spíše seznamovací, což neznamená, že by byla špatná. Naopak, právě zde dostává více prostoru blízká a z mého pohledu dosti odporná budoucnost. Právě zde vidíme onu rádoby dokonalost a čistotu "nového" světa, v pěkném kontrastu proti špinavosti, ale přeci jen jakési normálnosti světa "starého". Lokace natáčení, interiéry, ale také efekty dávají Upgradu tu úchvatnou atmosféru, kterou má. Co se té týče, jistě nelze opomenout výbornou hudbu, ale také různé jiné zvuky... a samozřejmě kameru, čímž se pomalu dostávám do poloviny druhé. Totiž, ta sice je úchvatná i v klidných částech filmu, ale nejsilnější je ve výborně natočených a samozřejmě také svým způsobem originálních akčních scénách. Těch je tak akorát a proč jsou originální? No, když hrajete vlastně svým způsobem robota, či člověka, který sám nemá o bitky až takový zájem, je to všechno podstatně jiné. Také proto zde nelze nenavázat a nepochválit velice slušný výkon Logana Marshalla, ten celý film táhne a jeho postava nepřestává bavit, za což může i vcelku velké množství povedených hlášek. Finále nemohlo jinak, než potěšit! Sice jsem při "té" scéně měl trochu obavy, ale příliš jsem jim nevěřil, tohle přece po takové jízdě nemůže přijít a ono také nepřišlo. 80%

    • 5.9.2018  14:22
    Vyhoštění (2007)
    ****

    Vyhoštění má jeden z nejlepších úvodů, či prologů, jeho klasická technická dokonalost je úchvatná! Záběry kamery na auto projíždějící postupně se měnící krajinou jsou nezapomenutelné, navíc doprovázeny hutnou, až depresivní hudbou! Pocit, že tentokrát snad půjde o temné krimi, je možná trochu ku škodě brzy pryč, něco takového od Andreje Zvjaginceva by mohlo být velice zajímavé. I když, ono i rodinné drama nemá občas k jakémusi krimi daleko, alespoň v tomto podání. Příběh má těžký, velmi zdlouhavý, prakticky bez dialogů... je jich opravdu minimum, za postavy často hovoří záběry statické kamery, či detaily tváří a mimika herců. Postavy klasicky nejsou kladné, najít si k nim cestu je opět velmi složité, což je ovšem ku kladu příběhu. I když, takový Mark vlastně zaujal hned po úvodním prologu, ještě aby ne. Vyprávění příběhu je zajímavě pojato, je to vlastně takový protiklad. Téměř idylické prostředí krásného domu, nádherná krajina, teplé barvy a slunce, do toho příběh několika lidí, díky nim příběh velmi chladný, zajímavé. Jenže ani to vše, včetně výborných herců (především Konstantin Lavroněnko) nezaujme natolik, aby člověk ve zbytečné délce filmu občas v myšlenkách neodběhl jinam, což se mi u jiných filmů Andreje Zvjaginceva nestávalo. 75%

    • 26.8.2018  22:58

    Nemusí to vždy být digitální orgie, bez jakéhokoliv násilí, či s jeho lehkým náznakem. Nutný není ani rádoby velkolepý děj a více než stá variace na téma záchrany světa. Stačí komorní příběh jedné holky a především stárnoucího chlápka, u nějž si vlastně ani nevzpomenete, že je něčím jiným, než normálním člověkem. Tak civilní a v dobrém slova smyslu obyčejný Logan je. Když tedy neberu v úvahu schopností nejen hlavních hrdinů, líbil se mi i ten lehký závan budoucnosti v podobě kombajnů, nebo na silnici kamiónů. Silnice je pro příběh vlastně velmi důležitá, vždyť je to celé především road movie s nádechem westernu, což Loganovi opravdu sedne. Tento povětšinou pohodový, lehce dramatický styl vyprávění, občas zrychlí akční scéna, jedna ze zásadních a velmi povedených přichází hned v úvodu. Další výborná potom například v hotelu, či ještě dříve, to když se poprvé představí Laura... výborně obsazená postava, Dafne Keen ji zahrála opravdu bezchybně! Je vlastně takovou výjimkou potvrzující pravidlo, málokdy mi častou otravností nevadí dětští herci, ale tady bylo vše jinak, právě i přes těch několik málo Lauřiných otravných chvilek... s humorem řečeno. Logan Jamese Mangolda je tou nejlepší možnou tečkou (či křížkem), za jednou velkou sérií. 80%

    • 25.8.2018  23:45

    Podobně jako u Indiánského léta se i zde podařilo dokonale vystihnout atmosféru doby a to do detailu. Jde přeci jen o vztahy, proto by se mohlo zdát, že tohle není to nejdůležitější, jenže mě právě ta atmosféra, či noční "špinavě krásné" ulice uchvátily. Kamera je jednoduše výborná, obzvlášť ve Františkových snech, nebo při pohledech z oken domu panenek. Právě tyto scény paří k těm nejlepším, ovšem není možné opomenout ani oběd, rozbalování dárků, či tu nejvtipnější, rozhovor v hospodě, nebo bistru... zase, velmi dobovém bistru. Herecky je film dokonalý, nejvíce samozřejmě zaujme Pavel Liška (který snad nehraje, ale žije? Měj jsem ten pocit) a Jiří Macháček, vlastně v menší roli velmi výrazný. Nezůstal jsem u prvního dojmu, dal jsem více na ten druhý, který film přeci jen ještě obohatí. Přesto má Návrat idiota několik momentů, ve kterých občas trpí na svou délku, což se dá naštěstí lehce opomenout. Při sledování, ale i po něm mě napadala otázka, kdo že tu vlastně je/byl tím idiotem... hm. 75%

    • 16.8.2018  20:48

    S humorem řečeno, taková politická. Další ze světů Wladyslawa Starewicze dokonalý, jenom ten příběh tady nezaujal tolik, jako u jiných jeho děl. 60%

    • 16.8.2018  20:08

    Nádherný svět zvířat, či hmyzu, který je navíc díky snění malé holčičky (Irene?) propojen s mytologií, nebo pohádkou. Právě díky její přítomnosti má film i řekněme výchovný význam, alespoň co se vztahu k přírodě týče. 75%

    • 13.8.2018  16:35
    Gomora (TV seriál) (2014)
    *****

    Ta nejreálnější realita? Pravděpodobně ano! Tvůrci očividně dobře vědí, s čím a s kým mají tu čest, od první chvíle jsem prakticky zapomněl, že tohle vše je jen seriál, on totiž není, tohle je Camorra! Gomora je atmosferické dílo, jako tématicky velmi podobná Suburra, je tomu tak svým způsobem díky všemu podstatnému... Příběh je výborně napsán, není plný akce, naopak se tu například intrikuje, obchoduje a samozřejmě více zaměřuje na rodiny hlavních postav. Nejen hlavní postavy jsou trefně obsazeny, neznámé tváře s ideálním vzhledem dělají pro uvěřitelnost příběhu mnoho, navíc prakticky každý z herců podává bezchybný výkon. Prostředí (nejen) domovské Neapole opět pro tento druh seriálu dokonalé a díky výborné kameře i dokonale využité. Kamera působí často až dokumentárně, což zase atmosféře značně pomáhá. Fantastické jsou potom i noční scény, nebo ty akční, vše občas podporuje vhodně použitý filtr, či světlo. Gomora nemá kladné hrdiny, dnešní idealizování, či "vhodné přídavky do filmu", v ní najít nelze. Gomora je mafie v té nejreálnější podobě, také proto je nutné občas změnit oblíbence, životy některých hold nemají dlouhého trvání a když už ano, může se stát, že oblíbená postava udělá něco, co je už opravdu hodně za hranicí... zase realita. Co dodat? Vidět Neapol a zemřít! Více u jednotlivých sérií. 85%

    • 13.8.2018  16:19
    Bába z ledu (2017)
    ****

    Led je v atmosféře filmu všudypřítomný, cítit zdaleka není jen z mrazivého počasí, povětšinou bez slunce. Cítit je především z povah lidí, kdy z ledu jsou zde prakticky všichni, krom "báby" a otužilců, nicméně někteří co vnímají mají šanci. Líbí se mi ten kontrast dvou světů, rodiny synů a otužilci. U prvních vše v rádoby dokonalosti (i když zase, u každého jiné), druzí žijící v úplně jiném světě, v komunitě u Vltavy, bez vymožeností... kde je skutečná radost? Štěstí? A co taková výchova syna? Dělat dle sebe první poslední, přitom nic, vše přehlížet, jednat bez citu. Mám rád filmové studie Bohdana Slámy, konkrétně od Báby z ledu jsem si ale příliš nesliboval, možná svým tématem nezaujala tolik, jako jeho ostatní filmy, o to větší nadšení na mě čekalo. Líbil se mi i styl vyprávění příběhu, kdy dialogů není příliš, větší prostor mají detaily tváří herců. Hold kamera Diviše Marka má na pojetí filmu zásadní vliv. Scény, jako snad všechny "rodinné" obědové, jsou odporně výborné, nezáří v nich pouze Zuzana Kronerová (která filmu na kvalitě ještě přidává), ale každý z herců. Bohdan Sláma opět nezklamal, nezbývá, než se těšit na jeho jistě jiné pojetí Švejka! 75%

    • 13.8.2018  11:41
    Penny Dreadful - Série 1 (série) (2014)
    ****

    První série působí tak trochu jako úvodní epizoda seriálu, je to totiž celá především o představení hlavních hrdinů a ve zkratce (až na Vanessu) jejich příběhů. Hlavní příběh nedostává tolik prostoru, spíše jde o občasné výpravy. Není to vyloženě špatně, zbytek je totiž velmi zajímavý, především díky dobře obsazeným a zajímavým postavám. Těm vévodí samozřejmě Vanessa, dále potom Ethan, Viktor a taktéž jeho "prvorozený". Atmosféra viktoriánského Londýna dění výborně doplňuje a dodává mu na temnotě, kterou občas vystřídají prosvícené interiéry, to když se příběh zastaví například u Doriana Graye. I silné scény jdou prakticky mimo hlavní příběhovou linii, i když, svým způsobem některé ne, patří mezi ně totiž i Vanessa a madam Kali. Dále potom výborná divadelní hra, která snad dává nahlédnout i do kulturního žití lidí v této době. A Vanessa, výborná Eva Green ve "své" epizodě, či v té ďáblem posedlé! V závěru potom potěší vývoj v příběhu Ethana, ale taktéž Frankensteina, což se vlastně nevylučuje, přeci jen, Brona částečně byla a bude společná. I přes příběhovou roztříštěnost by sérii neuškodilo jeden díl ubrat, zrovna tomuto tipu seriálu by větší tempo přišlo vhod. Ono tedy přichází, jenom tomu tak není v každé epizodě. 75%

    • 10.8.2018  22:20
    Benzínka (2016)
    ****

    Je to samozřejmě náhoda, možná jen můj pocit, ale právě díky atmosféře, zdánlivě pouštnímu prostředí a podivným postavičkám, s nejasnými příběhy, jsem si často vzpomněl na seriál Carnivale. Což jsem tedy po prohlédnutí plakátu opravdu nečekal... díky němu jsem vlastně od Benzínky čekal úplně jiný film, který jsem nedostal, naštěstí. Dění je založeno právě na několika podivných postavách, z nichž nejvíce zaujali Zsolt a Laci a samozřejmě příběh prvního jmenovaného, pro závěr filmu zásadní. Prakticky do "svatby" si děj plyne svým pomalejším tempem, dění se rozvíjí a vztahy vyostřují. Po svatbě se ještě více dostává do popředí černý humor a samozřejmě násilí, trošku přehnané, ale k dění a především atmosféře vlastně ideální. Závěr vcelku překvapivý... kdo by to čekal, po předešlém ději. 70%

    • 8.8.2018  15:43
    Gomora - Série 3 (série) (2017)
    ****

    Jiná, přesto téměř stejně kvalitní série, která je silná v nečekaných momentech a místech. Totiž, po úvodní potvrzené a následné očekávané ztrátě, má série snad ještě pomalejší rozjezd, než měly ty předešlé. To ovšem nemá dlouhého trvání, brzy přichází třetí epizoda, zcela jedinečná a snad i nejlepší v sérii. Právě úplně jiné nové prostředí, jazyk, zvyky a samozřejmě postavy dílu prospěly. A věřím, že kdyby dění z této epizody pokračovalo v nějaké míře i v těch následujících, je to všechno ještě o třídu výš. Svým způsobem něco, nebo spíše někdo ze třetí epizody pokračuje, je to samozřejmě Enzo, po odchodu staré gardy nová mladá (Modrá) krev. Tento tah se tvůrcům povedl, postava je to zase jinak přemýšlející, konající, navíc se zajímavým postupem výš. Právě ten zahrnuje i jednu z nejsilnějších scén vůbec, důkaz věrnosti a schopnosti zabíjet, konec šesté epizody, více netřeba dodávat. Série samozřejmě nestojí pouze na postavě Enza, naopak je tu spousta jiných, často nových... z nich samozřejmě zaujme především Čaroděj a Konfederáti. Ze stálic potom Patrizia, v této sérii velmi důležitá a výborně zahraná postava, do poslední chvíle jsem nevěděl, co si o ni myslet, stejně jako to nevědělo její okolí. A samozřejmě Ciro, zde často přemýšlející nad minulostí, jenž má zásadní vliv na jeho osud... opět výborná scéna, která ovšem budí obavy, jak si seriál povede dál. 80%

    • 8.8.2018  15:40

    Až v divadelním prostředí se odehrávající konverzační "komedie". Herecky výborné, ani k jednomu z herců není možno mít výhrad. Stejně tak je to s kamerou, která v prostoru jednoho bytu dokonale dotváří atmosféru. Scenáristicky už to ovšem tak silné není... on totiž ten nápad, mít pomalu každých pět minut jedno odhalení, není příběhu přínosem. Naopak, vše se neustále opakuje, závěrečná pointa je velmi brzy zřejmá a tak celý příběh brzy přestane zajímat. Ovšem jednu výbornou scénu Naprostí cizinci mají, je to samozřejmě telefonát Rocca a Sofie, tedy otce a dcery, úžasné! Celkově ovšem já, tedy ten, co používá mobil minimálně, všeobecné nadšení nesdílím. 50%

    • 8.8.2018  15:36
    Road Trip (2000)
    ***

    Možná díky trefnému a sympatickému hereckému obsazení a možná i díky formě vyprávění příběhu (road movie), je Road Trip snad tou nejméně trapnou komedií, mezi trapnými. On vlastně dokonce mohl být zcela netrapný, nebýt obsazení Toma Greena, i když, to bychom zas přišli o jeho geniálně pojatou skladbu. Těch nezapomenutelných scén je tam více, takže překvapivá "spokojenost". 55%

    • 30.7.2018  17:17
    Mimo zákon (1986)
    ****

    Hned úvodní předtitulkovou částí dokonale Jarmuschovské! Kamera, hudba a atmosféra města vůbec nadchne. Následné seznámení s životy hlavních postav mohlo být přeci jen kratší, přesto nenudí, pouze do hlavy vnutí myšlenku, proč se ti dva vlastně chtějí z vězení dostat? Samozřejmě s humorem řečeno, ale ten život předtím a hlavně lidi kolem... snad Zack a Jack našli něco lepšího. Ve vězení každopádně našli Roberta, pro film, ale i jejich životy zcela zásadní postavu. Je třeba uznat, že by to bez Roberta Benigniho nebylo to pravé ořechové, jeho postava je dokonale napsána, dokonce ani přes tu ukecanost nepřestává bavit, což se ne vždy podaří, ono kdo by odolal jeho notesu a angličtině. Ve výsledku je Mimo zákon pohodovou jízdou, či útěkem vstříc novému životu, Jim Jarmusch nezklamal. 70%

    • 30.7.2018  17:08
    Metanol (TV film) (2018)
    ****

    I po letech je stále k neuvěření, že se něco takového skutečně odehrálo, vůbec pokud šlo na začátku opravdu o bazén! Stejně tak nechápu, jak si to někdo mohl za ty peníze vůbec koupit?! Hold lidé jsou různí, raději tedy k filmu. Základem všeho je výborný scénář a velice povedené rozdělení na dvě části, z nichž každá více představí jinou stranu příběhu a samozřejmě taktéž jiné postavy. Celé dění působí až dokumentárně, nebo jako přesná rekonstrukce. Více je to znát samozřejmě ve z mého pohledu silnější druhé části, ono policejní vyšetřování, navíc výborně natočené, k tomu bezpochyby svádí. Svým způsobem to není jen o vyšetřování, ale i o těžkém životě policisty... jsou zde patrné různé tlaky na vyšetřování, náročné hledání stop a noci beze spánku. Opravdu výborná část, podpořena taktéž výborným Martinem Fingerem. Ten ovšem není jediný, kdo herecky potěšil, mezi další patří například Lukáš Vaculík, či David Máj. A režie? Tereza Kopáčová natočila televizní film, kterému současné české filmy v kinech nemohou konkurovat. 80%

    • 30.7.2018  17:06

    Jak řekl Pepa, "je to o atmosféře" a právě atmosféra chataření je tu základ, portrét české rodiny je až to další v pořadí. I když, ono se to vlastně často nevylučuje, je to přeci jen takové naše moře. Ale co když je to nakonec vlastně všechno tak trochu jinak? Tak tedy od začátku, právě ta jedinečná atmosféra chataření, ve mně probudila vzpomínky na dětství, dokonce vše bylo tak intenzivní, že jsem začal přemýšlet nad koupí chaty. V tomto směru je vše dokonalé, okolní příroda, oheň, jídlo, hry a dokonce i to oblečení... vlastně by mě zajímalo, jak by film z tohoto pohledu chápali cizinci. Jenže právě na chatě přichází i scéna, která to s tou vyhroceností a hysteričností dle mého názoru již trochu přehnala. Totiž, především cesta na chatu a návštěva hřbitovů jsou všestranně dokonalé a mísením postav dokonale využité, do extrémů vyhnané postavy se ještě dají překousnout, ono lidé jsou různí. S výše téměř zmíněnou knižní scénou, je to už dost jinak, místo ní bych raději viděl rozvinutí příběhu té nejzajímavější postavy vůbec, dědečka. To sice ve velice povedené scéně následuje, což dává filmu další, či jiný význam, jenže potom se zase vše vrací zpátky, jakoby se nic nestalo... konec bych rád viděl jiný, ale možná je to jen můj pocit. 60%

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace