Renfield

Renfield

Martin Kocáb

okres Znojmo
Fotograf, věčný turista, filmový a seriálový nadšenec

homepage

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
    • 17.12.2017  20:44

    Hned když se ze tmy "vyřítí" vůz zkrášlený zubem na pružině a především pak jeho majitel, je o zábavu postaráno! Dr. Schultz je profesí zubař (tedy údajně), avšak o zuby se příliš nestará, proto i jeho chlouba, či reklama na pružině má zcela jiné využití. Místo zubů sbírá hold něco jiného a aby v tom byl i nadále úspěšný, potřebuje Djanga... A tak si společně putují, občas zabíjí, nebo ve skvělé scéně naštvou Ku-klux-klan! Putování končí v Candylandu, na scénu přichází výborný Leonardo DiCaprio, ale už to jaksi není ono. Ono to putování, více vtipu a především Christoph Waltz v "hlavní roli" hodně chybí. A tak je dění v Candylandu spíše nedotaženou konverzací, kterou občas obzvláštní DiCaprio, nebo Samuelu L. Jackson. Ještě neprozrazená manželka Djanga tu má údajně oči jen pro něj, to ovšem mým očím uniklo, nevýrazná a pomalu zbytečná role, i když pro tento scénář nikoliv. Náboj do děje přináší až očekávaná závěrečná přestřelka, ta je klasicky krvavá Tarantinovská a výborně natočená. Jenže po ní přichází zbytečné natažení filmu, které zážitek pokazí... proč? Technicky je Django dokonalý a úchvatné jsou i scenérie a kostýmy! Jenže děj slabá místa prostě má a tak byl brzy překonán... Tarantino dokázal, že mu i dlouhé konverzace jdou... Osm hrozných. 75%

    • 7.12.2017  23:51

    Věřím, že by jednoduchý příběh fungoval i v případě hraného filmu, jenom by nebyl tak silný. Totiž, loutková animace filmu hodně prospívá, je to všechno takové jiné, přesto máte pocit, že vlastně skutečné. Dramatická a komediální rovina je v něm vyvážena tak akorát. A závěr? Ten příjemně dojme. Můj život Cuketky není pastvou pouze pro oči, ale též pro uši... hudba je opravdu nádherná a i díky ní film při sledování závěrečných titulků příjemně dozní. 80%

    • 7.12.2017  00:12
    The Visit (2015)
    ****

    Jak málo stačí k dobrému hororu! Viděl jsem až po Rozpolceném, proto je třeba uznat, že už v The Visit je M. Night Shyamalan prakticky zpět, i když ještě v trochu jiné formě, jakoby "nezávislé". Alespoň tak na mě film působil, možná díky jeho jednoduchosti... kamera, děj, menší počet herců. Přesto právě ten děj je zase typicky jeho, už při pomalu idylickém začátku tušíte, že atmosféra bude houstnout a tak se také děje. Ale je to trošku jinak, než bych čekal, což zase není u pana režiséra nic divného. Myslel jsem si, že pár důchodců dětem postupem času více zatopí (alespoň v té troubě), což se příliš neděje, "pouze" se oba stávají více a více divnými. Právě to ale zase dává více možností do závěrečné pointy, kterou jsem samozřejmě čekal. No, nakonec jsem jí dostal možná trošku jinde... totiž takovou scénu (či pointu), jako byla plínka jsem od Shyamalana opravdu nečekal a vlastně marně přemýšlím nad hororovější scénou. Finále vůbec má krom napětí a tak trochu netradičního děje především povedený komediální nádech, což ho zajímavě odlehčuje. The Visit je sice malým filmem, který rané tvorby ještě nedosahuje, přesto je to ale zajímavé dílo, co dává tušit lepší budoucnost a ta snad pomalu přichází s Rozpolceným... 70%

    • 6.12.2017  21:37
    7 životů (2017)
    ***

    Ono by to bylo i vcelku zábavné, navíc s dobrým nápadem - částečně. Přijde mi totiž poněkud nelogické, když se na zničené a přelidněné planetě bojuje za její ještě větší zničení a přelidnění. Ale věřím, že kdyby to tak bylo (jako že bude, je), mnoho lidí za to opravdu bojuje. Kulisy a lokace naopak špatné nejsou, i přesto, že občas připomínají Equilibrium, což nevidím jako problém. Ono nakonec ani to Equilibrium nebylo zdaleka tak jedinečné... vlastně snad ještě méně, než 7 životů. Akční scény díky nimž je to celé docela slušně zábavné zvládá Tommy Wirkola obstojně, jenže pouhá zábavnost a sedm sester nestačí, alespoň mně nestačí. 60%

    • 30.11.2017  15:07
    Městečko Twin Peaks (TV seriál) (1990)
    *****

    Seriál, díky jehož hlavní postavě jsem se naučil pít kávu... tedy aspoň občas. Agent Cooper je jedna z nejlépe napsaných postav v historii filmu vůbec! A Kyle MacLachlan ho sehrál výborně, což je znát především ve třetí sérii, kde navíc není "pouze" agentem Cooperem. První přesto zůstává nejsilnější, výborná mysteriózní detektivka, ve které zdaleka nejde jen o jednu vraždu. Druhá má též spoustu silných momentů a navíc ještě více mystična, tedy ještě více Lynche. Přesto po vyřešení případu děj na několik epizod polevuje, což je i přes brzkou novou a silnou zápletku na kvalitě série znát. A ta třetí? Ta se s původním Twin Peaks rychle loučí, vlastně bez rozloučení... spousta zajímavých postav, lepší herecké výkony (což ne vždy bylo zvykem) a výborné příběhy, z nichž některé opravdu ke svému konci dojdou. Lynch, Frost, Badalamenti, MacLachlan, celý seriál je ve znamení naprosté souhry těchto pánů! Totiž výborně napsaný děj doplňuje nádherná Badalamentiho hudba... doplňuje přesně tam, kde doplňovat má a u mnoha scén je to právě hudba, která má zásadní podíl na mystické atmosféře. Více u jednotlivých sérií... zde ještě zbývá dodat, že Twin Peaks je jedinečnou a stále nepřekonanou mysteriózní detektivkou. 90%

    • 24.11.2017  23:58
    Špičák (2009)
    ****

    Scenáristicky do detailu promyšlené, občas "vtipné", ale vždy šílené a varující, otázka je před čím? Před nebezpečím přehnané (ne)výchovy dětí, či snad ještě více, je to obraz státu, světa? Jako vždy, každý si odpoví... bez hlubšího přemýšlení je to zase klasický Yorgos Lanthimos. Špičák má vtip, má násilí a scény vyhnané do extrému. Těm je jednoduše možno od začátku věřit, prostě to tak je. Děti hrají šílené hry, na mnoho věcí mají zcela jiné názvy (proto ten vtip, viz. mnoho komentářů zde) a žijí si vlastně ve své nevědomosti vcelku bezstarostný, poněkud násilný život. Potom ovšem přijde lízání klávesnice a za něj odměna, jako z jiného světa... Dění a vztahy v rodině se vyostřují a postupně gradují do všeříkající a naprosto dokonalé scény tance při oslavě výročí. To co následuje následovat muselo, když se na něco čeká a ono to nepřichází, musí se tomu jít naproti. Záběr do koupelny, vše je jasné... vykoupení? Špičák je Lanthimosova špička, přesto hodnotím čtyřmi, musí totiž přijít čas na druhé zhlédnutí. To bych ale viděl na jaro, ideální čas, kdy budu mít zase dvůr plný zombie. 80%

    • 24.11.2017  23:58

    Jak získat námět na novou knihu? Co podlehnout nostalgii a na pár dní se vrátit do svého rodného města. Hned v úvodu přichází jedna z nejlepších scén, odvoz z letiště... komedie jak má být. I proto je až s podivem, jak se film dobere ke svému závěru, cestou postupně velmi dramatickou a narážející na mnohé. Film nenaráží pouze na "ty", jak by se mohlo zprvu zdát, on i Daniel Mantovani samozřejmě není dokonalý a dělá chyby, jako každý. Vážený občan má silný příběh a skvělého Oscara Martíneze v hlavní roli, také proto mi přijde zvláštní, že si tvůrci neohlídali technickou stránku filmu (střih, kamera), zážitek to opravdu sráží. 70%

    • 24.11.2017  23:06

    Ukradené Vánoce Dannyho Elfmana. Hudba je bezpochyby výborná, občas se "vnucuje" tak moc, až mám pocit, že obrazu nevěnuji patřičnou pozornost, přestože ten též stojí za to! Záhrobní loutky jsou fantastické, povětšinou propracované a to i ty v menších rolích. Příběh je potom klasicky Burtonovský, ale samozřejmě obsahuje i spoustu menších příběhů, z nichž nejvíce zaujal ten doktora Finkelsteina, vůbec ve vztahu se Sally. Dále například postava Oogie Boogieho a její konec, pomalu jako v Terminátorovi... Závěr ve sněhu je vůbec povedený, především upíři, kdo by to do nich řekl? Mrtvá nevěsta ale přeci jen o něco málo výše. 75%

    • 19.11.2017  12:30
    Wataha - Série 1 (série) (2014)
    ****

    Velká škoda značně překombinovaného, natahovaného vyšetřování, které míří přehnaně vysoko, navíc jsou v něm i zbytečné postavy, jako červ. Ti hlavní by to totiž utáhli sami, i když herecké výkony nejsou z nejlepších, ale dění mezi pohraničníky funguje velice dobře. Právě práce pohraniční stráže, Bukovské vrchy a jejich obyvatelé jsou tu to nejsilnější. Scény jako ta úvodní, setkání s medvědem, nebo téměř hororová u šamana jsou výborné a takových je tu mnoho. Více než vyšetřování prokurátorky mě bavilo vyšetřování kapitána Rebrowa... škoda, že bylo možná příliš brzy ukončeno. Původně jsem hodnotil třemi, bylo to kvůli závěrečné epizodě a jejímu ne příliš šťastnému ukončení. Doufal jsem, že přijde druhá řada, což se naštěstí i stalo, tak snad bude dovysvětleno. Ona závěrečná epizoda má spoustu silných momentů, je jím například Rebrowův útěk a setkání s Grzywou... tam jsem čekal jiné vyřešení, hold zase zůstalo otevřené. Přesto je tu nová řada, tak si ta první ty těsné čtyři zaslouží. 70%

    • 19.11.2017  00:02
    Volyň (2016)
    *****

    Pravděpodobně dosavadní filmový vrchol Wojciecha Smarzowskiho! V takto kvalitní zpracování jsem doufal, Volyň je dokonalou "rekonstrukcí" jedné velké genocidy. Vše začíná hned v úvodní scéně, která by se někomu mohla zdát zbytečná, ale tak tomu rozhodně není. Ve šťastné chvilce Heleny zažívá Zoša chvíli velmi nešťastnou, už zde jsou vidět problémové mezilidské vztahy a hovory o lepších zítřcích a především je zde spousta krásných písní a tradic, tradic které budou v závěru filmu nečekaně připomenuty. Svatba je scénou, která značně naznačí veškeré budoucí dění. Smarzowski vypráví příběh podobným stylem, jako byl vyprávěn ve filmu Jdi a dívej se... těžce zkoušenou hlavní hrdinkou je tu polská dívka Zoša, kterou dokonale ztvárnila Michalina Łabacz. V jedné oblasti, nebo spíše v několika vesnicích zažívá a vidí všechny hrůzy války, aby konec ještě přitvrdil a přinesl to očekávané. I přes velkou náročnost tématu, má film do detailu propracovaný a především nestranný scénář, o nějž se postaral samozřejmě Wojciech Smarzowski. Ke spolupráci pozval již známé, o hudbu se postaral Mikołaj Trzaska a za kamerou stál Piotr Sobociński. O posledním jmenovaném ještě uslyšíme, kamerové kompozice jsou úchvatné. Stejně tak je na tom i hudba, která vhodně doplňuje a v závěru děsí - jakoby obraz nestačil. Jsou to čtyři dny, co jsem Volyň viděl a stále nad ním musím přemýšlet. Já viděl pouze film, i když velice reálný, ale jak se asi žilo lidem, co přežili? 95%

    • 18.11.2017  23:59
    Spojenci (2016)
    ****

    Slušný válečný thriller, stojící na několika kvalitních scénách a hereckých výkonech. Ty jsou bezesporu výborné, dvojici Brad Pitt a Marion Cotillard je možno věřit, i když vlastně občas nevíte, co vše se jim věřit dá. Scény jako ta u velvyslance, nebo pozdější vzkaz na nočním stolku, či samotné pátrání po pravdě, jsou opravdu dobré. Filmu škodí několik zbytečně přehnaných scén, či záběrů jako z červené knihovny. Přesto spokojenost přetrvává, i když jsem od Roberta Zemeckise čekal víc, vůbec vzhledem k tématu a po pro mě výborném Muži na laně. 75%

    • 18.11.2017  21:09

    Nad trapností a neupřímností některých svateb zůstává rozum stát, proč o tom tedy nenatočit film. Je fakt, že ke klasickým francouzským komediím to má téměř daleko, přesto jsem se několikrát opravdu zasmál a především jedna z posledních vět "já tě vezmu" je nezapomenutelná. Některé postavy, včetně hlavního hrdiny mi ovšem byly vyloženě nesympatické a tak jsem si oblíbil spíše několik zaměstnanců agentury, kteří z toho dělali tu pravou komedii. Jako nenáročný film, po náročném dni dobré. 60%

    • 15.11.2017  12:55

    Líbí se mi, ten nádech staré detektivní školy, který film má, žel ale nebyl plně využit. Úvod je totiž až příliš dlouhý, díky čemuž je potom vše ve vlaku značně uspěchané a hlavně příliš ukecané. Není již čas, na důkladné představení všech postav, tak se alespoň to základní stíhá v pěkně natočených černobílých scénách. Hvězdné herecké obsazení sice potěší, ale díky tomu, že byla většina postav odsunuta na pozadí příběhu, je tu vcelku zbytečné. Vše se točí kolem Poirota, je to tedy velké představení Kennetha Branagha, který v roli samozřejmě nezklamal. Dalším problémem filmu je, že při té uspěchanosti nemá žádnou vyloženě silnou zapamatovatelnou scénu. Výjimkou je snad jediná, vysvětlování Poirota, jak to celé bylo... tady je najednou času dost a hned se na to lépe dívá. Nakonec ty těsné čtyři dám, Kenneth Branagh se snažil a natočil příběh stylem, který se dnes už jen tak nevidí. 70%

    • 10.11.2017  23:59
    Pianista (2002)
    ****

    Do první poloviny filmu zakomponoval Roman Polanski mnoho ze svého života, ten osobní pohled je tu znát. Jeho příběh je vlastně příběhu Wladyslawa Szpilmana velice podobný... i proto snad vhodnějšího vypravěče není, přesto nebudu jen chválit. Scény v první polovině jsou často nezapomenutelné, reálné, surové a je tomu tak dobře. Nejsilnější je potom dění v ghettu, nedá se popisovat, nutno vidět, všichni by měli vidět. Žel po této části je v dění nečekaně několik téměř nudných pasáží, život vypadá až příliš "jednoduše" - v rámci doby. Stejně tak i práce odboje, o kterém to tedy samozřejmě zase až tolik není, takže se s ním ani více neseznámíme. Do silných scén se vše vrací s příchodem povstání, krátké, přesto výborně natočené bojové scény. Následuje Szpilmanův útěk a skrývání se ve zbytcích Varšavy, které vrcholí výbornou scénou hry na klavír pro kapitána Hosenfelda. Pianista sice nepostrádá silný příběh, za to mu ale chybí lépe napsaný scénář. Ten by věřím Polanski svedl lépe, už jen díky mnoha osobním prožitkům. Wladyslaw Szpilman je zajímavá postava i z jiného pohledu, mnoho lidí kolem něj bojuje, umírá, on aktivně nebojuje, spíše uniká, skrývá se. Jeho boj je jiný, ale ve výsledku stejný... život. 80%

    • 9.11.2017  21:14
    Vertigo (1958)
    ****

    V první polovině zajímavý, lehce mysteriózní thriller, který postupně buduje atmosféru pro... pro zvrat, který by ne každý očekával. Z "oběti" se stává psychopat, příběh se radikálně mění a spěje k závěru, který by zase čekal málokdo. Výborně napsáno, skvostně zfilmováno! Jednoduše Alfred Hitchcock, James Stewart a samozřejmě Bernard Herrmann ve vrcholné formě! 80%

    • 7.11.2017  13:09

    Doba, ve které se film odehrává je jiná, než u možná známějšího Zborova, ale téma mají oba stejné, tedy se srovnání nabízí a Jízdní hlídka z něho vychází přeci jen lépe. Možná mi více sedne komornější zpracování příběhů, bližší seznámení s postavami a tím i větší napětí, že je film podle divadelní hry je znát. Líbí se mi, jak Václav Binovec na "celou věc" nahlíží, že i jednání rusů je tu vysvětleno... lid zklamaný vším, tak jak to u většiny z nich bylo. Ale Jízdní hlídka je především vlastenecký epos o tom, co všechno naši předkové dokázali a to i v malém počtu... celé Rusko z nich mělo strach. Epos, který byl vůbec v době vzniku tak potřebný! Také proto chápu přehrávání a podivné výstupy některých herců, hold to bylo vhodné. Zážitek z filmu to v dnešní době samozřejmě trošku kazí, přesto jsem si postupem času zvykl. Co naopak příjemně překvapí je silný závěr filmu. Že to dopadne až takto jsem opravdu nečekal. Poslední scény jsou výborné a to i přestřelka, ze které pravda není tolik vidět... to zase neberu jako chybu, není tu až tak důležitá, jde o lidi v domku, které z předchozího dění dobře známe. 75%

    • 5.11.2017  22:33

    Yorgos Lanthimos namísto humra servíruje jelena, či snad špagety? Od všeho něco, i když je podobnost prvních dvou jmenovaných opravdu mizivá. Snad jen ve svým způsobem podivných rozmluvách mezi postavami a samozřejmě, je tu Colin Farrell, tentokrát pod vousem přeci jen poznatelný. První polovinu filmu jsem přemýšlel, jak to doktor s tím klukem vlastně má. Že by v něm viděl "lepšího" syna? Nebo... nakonec jsem na pravdu přišel. Touto pravdou film prakticky teprve začíná, nebo se alespoň radikálně mění. Z podivné skoro komedie je psycho, ve kterém přesto černý humor najít lze. Lanthimos k navození atmosféry výborně využívá občas až děsivou hudbu (ne že by například plazící se děti nestačily) a povedené, především interiérové záběry kamery. První polovina i když velice dobrá, kvalit té druhé nedosahuje, ani nemůže. Přesto je právě jako úvod k tomu co přijde a graduje závěrečnou výbornou ruskou ruletou velmi důležitá. Lanthimos si po Humrovi vybral přístupnější cestu, přístupnější v tom, že je Zabití posvátného jelena opravdu "lehčím" filmem. Ale ty špagety nějakou dobu vidět nechci. 80%

    • 5.11.2017  00:07
    Lajka (2017)
    ****

    Zajímavý příběh Lajky a ostatních obyvatel úchylné planety, jak ji nazývá samotný Jurij Levobočkin. Ten byl pro mě tou nezábavnější postavou. Například scéna opravy rakety výborná a co teprve všechny ty narážky... tvůrci hold úspěšně střílí na obě strany. Lajka je dalším loutkovým filmem, co příliš není pro děti a nemůže za to jen Quirkrk... i když. Děti se hold nepobaví tolik, jako dospělí, který to soupeření a dobu zná. Ale jinak jsou loutky a písničky pěkné, tedy... zase ten Quirkrk. 70%

    • 4.11.2017  18:00

    Spolu s úvodní znělkou končí veškerá nostalgie, David Lynch je filmově úplně jinde a stejně tak je na tom jeho Návrat. Hned první epizoda naznačí dění, tedy, nějaké dění... příběhy začnou a najednou končí, čí ani neskončí, zmizí. Stejně tak je to s velkým počtem postav, povětšinou nedůležitých, naopak některé zas svoji důležitostí překvapí. Stálicí je tu například Dougie, který vlastně odlehčuje dění, přidává na komediálnosti, vše ovšem v mezích důležitosti jeho postavy... například scéna v Kasinu nezapomenutelná a nejen ta. Ze začátku jsem čekal, jestli se "to" u Dougiho stane, postupem času už mi to bylo vcelku jedno, ale potom "ta" scéna byla velice silná. Netřeba se více rozepisovat, každý jistě chápe. Další postavou která bavila byl zlý Cooper, ten zas příběhu dodává takový gangstersko mysteriózní nádech a to sérii velice prospělo. Ano, Kyle MacLachlan a David Lynch jsou zase ti nejdůležitější! U Lynche jsem uvítal velké množství jeho "klasických" scén, především osmá epizoda potěšila! Nebo i taková maličkost, jakou je závěr téměř každého dílu... příjemný oddech po tom všem. Vrcholem série jsou potom poslední dvě epizody. Předposlední uzavírá alespoň některé příběhy a propojuje staré s novým (je příjemné zase některé vidět). A závěrečná, to je vrchol všeho, či snad nový začátek všeho? Jednoduše fantastický závěr! 90%

    • 29.10.2017  13:07
    Dede (2017)
    ****

    Smutný, přesto krásný film o životě lidí v gruzínských horách. Hory a jejich vesnice jsou tu snad hned druhým nejdůležitějším tématem, nádherně doplňují jinak smutný příběh o Dině, co to právě díky tradicím příliš lehké nemá. Záběry na hory a nádherné vesnice v nich jsou úchvatné, dále také nutno ocenit ukázku života zde, něco málo z lidových řemesel a právě těch tradic... ty jsou samozřejmě velice důležité, přesto, nic se nemá přehánět. A tak i Dina snad najde ono možné jiné pokračování jejího života. Jednoduše, Gruzie zase jednou nadchla, naposledy tomu tak bylo u Mandarinek. 80%

    • 29.10.2017  12:45

    Wojciech Smarzowski, důvod, proč jsem si film pustil a vlastně o něm nic jiného nevěděl, jméno režiséra hold někdy stačí. Úvod vypadá zajímavě, potom se ale vše příběhově (nikoliv filmově) mění k horšímu a mně ten malý panák, co jsem si chtěl u filmu vychutnat opravdu nechutnal. Příběhově je to díky střihu dosti složité, přesto je silných momentů mnoho... například výpovědi pacientů (občas řekněme vtipné, hodně občas), ale především postupný rozpad hlavního hrdiny Jerzyho. Toho přímo neskutečně hraje Robert Więckiewicz a mě by zajímalo, jestli byl ve všech scénách opravdu střízlivý, protože zahrát to všechno tak dokonale, to chce více než jen talent. Otázkou je, jestli by film při "klasickém odvyprávění" nebyl silnější, nebo naopak ztratil na své zajímavosti. Mám pocit, že by snad na zajímavosti ještě získal, ale přesto nevidím střih scén a rychlé vyprávění jako jeho mínus, jenom je to všechno prostě jiné, jiné jako život Jerzyho. Smarzowski se opět pustil do náročného tématu, které převedl do ještě náročnějšího filmu, k němuž Requiem za sen může vzhlížet z velké dálky. 80%

    • 28.10.2017  23:27
    Viking (2016)
    ***

    Mám pocit, že každý ze scenáristů napsal několik dílů seriálu, který si ale tvůrci nakonec rozmysleli, tak z něj udělali alespoň jakýsi výtah. Přesně takto totiž Viking působí, jako seriál by byl lepší a dával větší smysl. Děj je odvyprávěn zbytečně rychle, i přes jeho jednoduchost, to chce opravdu mnoho pozornosti, aby bylo pochopeno vše a to včetně jednání postav, ke kterým si díky tomu těžko vytvořit jakýkoliv vztah. O to víc "překvapí", jak velký prostor je věnován závěrečným prosluněným scénám... ta horší snad opravdu jen v mysli Vladimira. Jsou to snad ty nejdelší scény ve filmu a zároveň i nejnudnější, protože ve zbytku je Viking opravdu velkolepá podívaná. Bitevních scén je zde mnoho a všechny jsou velice dobře natočeny! Souboje vcelku propracované, stejně tak masové scény, ale třeba i kostýmy (i když samozřejmě fantasy). Ozvučení filmu je taktéž na vysoké úrovni, což je znát zase především v bitevních scénách, ale velkolepá je i hudba. Je to jednoduše film na plátno, i proto je velká škoda, že se ho u nás "nikdo neujal"! Taková pomoc k vysvětlení jsou bonusové scény v titulcích (když máte tu správnou verzi), přeci jen pomohou a doplní. Přesto ale zůstávám u názoru, že si takové téma žádalo seriál, úspěch by i byl zaručen. 60%

    • 25.10.2017  21:54

    Taková pohádka, která má několik dojemných a "dojemných" scén, z nichž v hlavě zůstanou snad jen boxerské zápasy... samozřejmě především ten závěrečný. Souboj Braddocka s Baerem je opravdovým zážitkem a posouvá film do kvalit, kterých by bez něj zdaleka nedosahoval. Je tak výborně natočený a sestříhaný, až mám pocit, že ho opravdu sleduji v aréně a stejně tak silně ho i prožívám. Jediná výtka, prostřihy na rodinu byly zcela zbytečné, ale chápu, že být samozřejmě musely. S hereckého obsazení možná překvapivě nejvíce zaujal Paul Giamatti, Russell Crowe taktéž odvedl dobrý výkon a Renée Zellweger tam prostě také byla. Dění před zápasem má také své silné stránky, ale ve většině času jde o klasický hollywoodský příběh, Ron Howard to tedy zachránil na poslední chvíli. 70%

    • 23.10.2017  13:37
    Rodiče (2016)
    ***

    Opravdu zvláštní film, s ještě zvláštnějším příběhem... dobrý nápad. Zajímalo by mě, jak to vlastně s tou proměnou bylo? Postavy to příliš neřeší a sen je prakticky vyloučen. Každopádně to až psychopatické stylizování do studentských let (které bylo po proměně ještě horší) k tomu směřovalo, stejně tak chování postav. Celkově to ale chtělo ještě více přitlačit na pilu, i když vím, některé scény jsou i tak dost silné. Občasné nudě jsem se ale neubránit, což jsem při zajímavosti příběhu a především jménu režiséra příliš nečekal. Beru si z toho tedy alespoň jedno ponaučení, není dobré se přehnaně vracet do mladých let, lepší se vyrovnat s přítomností, i když občas nelehkou. 60%

    • 22.10.2017  21:55

    Musel jsem si připomenout, k té smutné události. Dobré pokračování série, které by opravdu dalo na celou další sérii. A právě v něm je znát, jak moc to bez Johna Dunswortha alias Jima Laheyho nepůjde, protože právě on a samozřejmě Randy jsou tu téměř to nejdůležitější. Laheyho závěrečné běsnění a očekávané pokažení celé akce je prostě kultovní, minimálně jako Randyho vlasy! Ale klasicky bavili všichni, zase je tu spousta hlášek a dění má tempo podobně bleskové, jako je bleskový "čistý průstřel špeku". 75%

    • 21.10.2017  22:25

    Název je trefný, především o tom příběh je... je sice možná trochu naivní, za to netradiční a jednoduše dobře napsaný. Diskutované záběry z jatek v něm neruší, naopak tvoří protipól nádherným snovým pasážím - opravdu takové vykoupení, z denní pracovní reality. Obě tyto příběhové roviny jsou nádherně natočené (samozřejmě každá svým způsobem), řekl bych až dokumentárně... především jatka. Máté Herbai umí a je to znát i v jiných scénách, například všemožné detaily, ty nelze nevidět třeba ve scéně v parku. Výborným nápadem jsou potom rozhovory solniček, či panáčků... scény, které přivodí i úsměv, i když nejen ty... ona to totiž opravdu je i "komedie". Závěrečné řezání je tak trochu očekávaným vyústěním situace, tedy ho nelze považovat za zbytečné a stejně tak tuto scénu nepovažuji za přehnaně násilnou. Film naopak vhodně naráží na časté problémy dnešní doby plné stresu, je třeba se víc dívat a nevidět jen násilí, nebo Alexandru Borbély... ta ovšem samozřejmě výborná! Její postava, i přes ten chlad (či díky němu) prakticky hned zaujme a svým výkonem neuvěřitelně baví. Nadšení je velké, ale přesto jsem čekal ještě větší. A vůbec, jak je to těmi sny? 80%

    • 13.10.2017  13:23
    Růžena (2011)
    ****

    Konkrétně o dění v této oblasti jsem zatím neslyšel, ale kruté dění jinde je známé, tedy věřím, že to stejně, či alespoň hodně podobně, mohlo opravdu být. Potom klobouk dolů před Poláky a Wojciechem Smarzowskim především, pustit se do tohoto tématu jistě nebylo snadné. Film je to krutý, náročný, nenechá vydechnout... vše je vlastně zřejmé hned v úvodní scéně a to ta nejhorší "znásilňovací" teprve přijde. Dobová atmosféra příběhu je do detailu propracovaná, interiérové scény s nádherným světlem, či spíše temnotou jsou nezapomenutelné. Protože v žádné době není jen zle a tahle jistě nebyla výjimkou, trvalou depresi Smarzowski občas odlehčí trochou toho vtipu, například prasklé kalhoty... i takové scény pomohou k postupnému sbližování Tadeusze a Rózy. Film si povětšinou vystačí s menším počtem dialogů, obrazy jsou totiž všeříkající. Přesto když už dialogy jsou. jsou skvěle napsány. To stejné platí i pro hudbu, je ji minimum, vlastně se ani o typickou filmovou hudbu nejedná, ale zase, výborně dotváří atmosféru a je použita pouze tam, kde je ji třeba. Scéna mučení je potom jak z jiného filmu, je tomu tak díky střihu, který podobně Smarzowski využil i ve svém budoucím filmu U strážnýho anděla. Právě to mučení dává vzpomenout také na naše dějiny, i když samozřejmě nejen to. Zase se jedná o velice silnou scénu, po níž následuje závěr, ten dle mého názoru příliš optimismu nedodá a zase dává vzpomenout, že takto dopadli i mnozí naši hrdinové, kteří po té už příliš dlouhý život neměli. 80%

    • 12.10.2017  22:37

    Současné natáčení již natočeného, či pokračování kultů minulosti mě příliš neoslovuje, jenže režie Blade Runnera se ujal Denis Villeneuve, nezbývalo tedy, než v tomto případě postoj přehodnotit. I 2049 ihned pohltí atmosférou, naštěstí ovšem zcela jinou, než tomu bylo u prvního dílu. Vizuál je opět fantastický, kamera Rogera Deakinse předvádí nádherné záběry a skvostná je i hudba... tedy atmosféra zase výborná, přesto noir je pryč, u 2049 bych jí nazval spíše snovou. Dopomáhá k tomu i pomalé tempo filmu, délka jednotlivých scén a žádné zbytečné dialogy. S humorem řečeno, občas mi to připomínalo Jen Bůh odpouští, samozřejmě díky mlčícímu Ryanu Goslingovi, který byl navíc někdy i podobně zabírán. Ten se mi v roli líbil, i když Harrison Ford je jen jeden a po jeho očekávaném příchodu je to hned znát. I jedna z nejlepších scén je u Deckarda "doma", samozřejmě je to ta seznamovací, se zasekávající se hudbou. K ději těžko více psát, mnoho bych prozrazoval, tak snad jen to, že ono překvapení jsem tušil, vodítek bylo dost. To mi ale zážitek z filmu nijak nekazilo, Denis Villeneuve totiž natočil pokračování kultu, které příběhově vhodně navazuje a zbytečně nekopíruje. Za to jsem více než rád. 80%

    • 12.10.2017  21:24

    Dezertér je sice lepší než Rodinný přítel, ale stále to není to, co jsem očekával, což se předpokládám posledním dílem už nezmění. Děj je stále zbytečně natahovaný, ale tady alespoň nějaký je, nějaký. Doba komunismu, na rozdíl od doby nacismu konečně vypadá nebezpečně a depresivně, ovšem nad konáním postav stále zůstává rozum stát. Je to znát především u postavy holiče, jehož změny nejsou prakticky nijak vysvětleny, tedy, snad až na jednu větu, což je dost málo. Přidání občasného vtipu (připomínky Pelíšků nikoliv) filmu prospělo, depresivní atmosféra je tím vhodně odlehčena, třeba v kadeřnictví. Herci také dělají co mohou, především Martin Finger svým výkonem opravdu zaujme... a že to lehké nemá. Přesto zůstal Dezertér opět za očekáváním. 55%

    • 10.10.2017  01:36

    Black Out 2022 je ze třech kraťasů tím nejlepším. Animace je bezesporu kvalitní, přesto bych ho ještě raději viděl hraný... anime prostě nemusím. 80%

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace