Renfield

Renfield

Martin Kocáb

okres Znojmo
Fotograf, věčný turista, filmový a seriálový nadšenec

homepage

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
    • 8.7.2020  14:14
    Veliká (TV seriál) (2020)
    ****

    Občas pravdivá historie, je ještě velmi nadsazené "tvrzení", ostatně stejně jako děj. Veliká by se ve skutečnosti měla odehrávat ve fiktivní zemi a vlastně i časech, do kterých se nějakým nedopatřením dostalo několik skutečných jmen. Příběhové přepálení je mi ale sympatické, některým hercům doslova padne (samozřejmě Nicholas Hoult), přesto si ho tvůrci mohli alespoň občas odpustit. Dramatické scény totiž především díky němu nepůsobí tak silně, jak mohly, ono když je každá nakonec svým způsobem zlehčena, je rázem po dramatu. To je vzhledem k hlavnímu tématu série velká škoda, přeci jen například takové rozdávání zákusků a mnohé další. Patrné je to především v druhé polovině, kde humor částečně ustupuje a vyprávění díky tomu slábne. Naopak velkým kladem je obsazení a samozřejmě prostor pro vedlejší postavy, který například Adam Godley, či Douglas Hodge využili na výbornou. Jako velké překvapení vnímám i zde výbornou Elle Fanning, v této roli jsem si ji dovedl představit snad nejméně a právě sem mi nakonec sedla nejlépe! Otázkou je, jak tomu bude v další sérii, ve které její Kateřina jistě projde velkou změnou. Ovšem celá série stojí a padá (takže v tomto směru nepadá) s famózním Nicholasem Houltem! Pokud tvůrci hodlají Petra zabít, budou mít do budoucna hodně velký problém. Taková oslava na počest raněných vojáků, otrava, či procházka po paláci v císařových nových šatech, to jsou vyloženě jeho scény a podobných je tu mnohem více. Z větší části díky němu mi tato extrémně alternativní historie sedla, doufám, že nebude příliš těch, kteří si ji budou vykládat jako tu jedinou pravdivou. 75%

    • 4.7.2020  15:40
    Christine (1983)
    ***

    I když to Christine samozřejmě sluší (ostatně, kdo by si ji dovolil urazit), motiv vraždícího auta mě příliš nezaujal, to John Carpenter už podstatně více, vůbec když film vznikal v jeho nejsilnějších letech. Cítit je to především v nočních scénách, které mají ve spojení s klasicky výbornou hudbou dokonalou atmosféru. Ostatně právě ta je základem veškerého "děsu", krvavých scén se tu totiž nedočkáme, což je docela překvapivé a hlavně nemilé, chybí tu. Každopádně výše zmíněné si v rámci možností vystačí a sílu nejen pod kapotou má. To takový Arnie v podání výborného Keitha Gordona je na tom lépe, role psychopata mu neskutečně sedne a je v ní opravdu uvěřitelný. Za to v jeho přerodu jakoby jedna scéna chyběla, sice to bylo řečeno, ale mám pocit, že ne zrovna dostatečně... vůbec na to, kým se stal. Vedlejší postavy jsou na tom ještě hůře, alespoň některé z nich mohly být rozpracované lépe, hold scénář celkově není silnou stránkou filmu. Naopak takové akční scény, či efekty, jsou úchvatné, ono taky když se v nich prohání krásné auto, které se navíc dokáže samo opravit! 65%

    • 29.6.2020  16:42

    Čím blíže k závěru, tím více pohádkově, což vzhledem k žánru není vyloženě špatně. Já si ale více než romantiku užíval všechny odkazy na klasické filmy a scénu rozboru scén v Tuctu špinavců obzvlášť, je dokonalá. Taktéž mi sem sedl věčný alergik Bill Pullman, ale i Meg Ryan a Tom Hanks k sobě jdou... vlastně jdou po celý film. Navíc má film i díky dobře vybrané hudbě velmi příjemnou atmosféru, jednoduše nenáročný relax, v tomto žánru velmi slušné. 60%

    • 29.6.2020  15:40
    Fargo - Série 1 (série) (2014)
    *****

    Zůstáváme v "blízkém" okolí Farga, v několika scénách ho dokonce navštívíme, mrazivá Minnesota tedy tvoří základ atmosféry i v seriálu. To ovšem není jediné propojení s kultovním filmem, několik jeho "nedořešených scén" zde má prostor a takový Stavros Milos je tu snad hlavně pro to dořešení. Což neznamená, že by jeho linie nebyla zajímavá, navíc Lorne díky ní jede dál, jakoby část s Lesterem skončila. Tak tomu ale není, vždyť i pojišťovák roku potřebuje zubaře, nedobrovolně. Jak Lester Nygaard, tak Lorne Malvo, jsou výborně napsané postavy, obzvlášť Lester prochází až neuvěřitelným vývojem a Martin Freeman ho hraje fantasticky! Stejně tak fantastický výkon předvádí i Billy Bob Thornton, jehož Malvo je postava velmi tajemná, což se vlastně po celou sérii nemění. Je tomu tak dobře, nájemný vrah by o sobě přece neměl příliš prozrazovat... i když nájemný, není to spíš koníček? Občas to tak vypadá. Každopádně mu alespoň v některých případech nešlo nefandit, je to postava někdy děsivá, někdy sympatická, navíc se "svým" smyslem pro humor (například rozhovor s rodinou žijící v bývalém domě Lestera). Vlastně mě pošťák naštval, doufal jsem v konfrontaci Lorne Malvo/Mr. Wrench, ta první je ozdobou série, v bílé tmě předvádí svůj um výborná kamera, ono to platí pro celou sérii, ale zde obzvlášť. Co se vedlejších postav týče, právě Mr. Numbers a Mr. Wrench jsou dokonalý, jejich vrtací scény, či setkání s Lesterem ve vazbě a úsměv... Co dodat, černý humor, stejně jako nadsázka prostě zůstávají, perfektně napsané jsou i veškeré dialogy, jenom s těmi náhodami jsem měl obzvlášť v posledních dvou epizodách trošku problém, ale dobrá. Zabijáci z Farga jsou důkazem, že celá série nestojí jen na dvou postavách/hercích. Takže ještě několik jmen ve výborných vedlejších rolích... Keith Carradine, Bob Odenkirk, Colin Hanks a Jeff Russo, jehož fantastická hudba má roli hlavní. 90%

    • 27.6.2020  21:30

    Naštěstí je to Život brouka, nikoliv jen Život mravenců. Ostatní brouci totiž dodávají tomuto povětšinou dětskému filmu množství vtipů, které jsou více pro dospělé publikum, za což jsem rád. Výborný je například cirkus, narážky a popichování mezi jeho členy (beruška obzvlášť), nebo celé jejich ohnivé představení. Scéna ve městě je vůbec tím nejlepším, tvůrci ho "postavili" velmi zajímavě, dokonce mu nechybí taková fajn špinavá atmosféra a bar! Mohlo ho být více... každopádně i v této podobě je Život brouka dobrým rodinným filmem. 70%

    • 27.6.2020  00:10

    Možná měl Terry bojovat s větrnými mlýny mnohem dříve, jenže osud mu hold nepřál a tak bojuje až dnes. Jeho Quijot už samozřejmě postrádá jakousi svižnost, přesto má mnoho nesporných kvalit. A nakonec, není právě dnes v tom nejlepším slova smyslu ještě více Terrym? Mám ten pocit. První přibližně čtvrtina je výborná, v klasicky gilliamovských narážkách trefně humorná, okořeněná o natáčení filmu, takže i z tohoto pohledu je do čeho pálit. Navíc zde solidně rozehrávají příběh velmi zajímavé postavy, konkrétně Toby, Jacqui a Šéf. Ku škodě je, že o onu zajímavost, postupem času přichází, tedy až na Tobyho, v jehož roli je Adam Driver klasicky výborný. Herci za to ovšem celkově rozhodě nemohou, hrají velmi dobře a takový Jonathan Pryce je v hlavní roli taktéž fantastický. Přesto s věčnými pády Dona Quijota jakoby padal i film, ale naštěstí se na toho dřevěného koně ve vrcholné scéně zase vyškrábe! Nakonec i Terry Gilliam jako by byl na maškarním doma, tato scéna je jedna velká fantazie, skutečná přehlídka barev a lidských vlastností. Vrchol, jenž si v každém záběru užívá i kamera a s ní dokonale sehraná hudba. Což je právě to, co "zachraňuje" i ten slabší mezičas, kterého je tedy až příliš. Jenže, úchvatné a dokonale nasnímané lokace natáčení, k filmovému zážitku taktéž patří a u mě dvojnásob. 70%

    • 21.6.2020  14:21

    Hombre, tohle je ten nejlepší téměř český western a válečný film, ve kterém skoro nejsou patrné stopy války, i když ta jediná její stopa, je tu velmi zásadní. Sekal je hrdým parchantem, ale co se povahy týče, zdaleka tu není jediným... pro některé jeho činy by se dokonce dalo najít pochopení, vzhledem k jeho minulosti. Za to činy ostatních rádoby čestných parchantů, ty opravdu překvapí, hold každý se tu ukáže v tom pravém světle. Už výborný scénář Jiřího Křižana, zasadil tento příběh do westernové atmosféry, dokonce je tu "po odhalení lidských povah" patrné i rozdělení na dobro a zlo, při čemž zlo je samozřejmě na výši. Co se oné atmosféry týče, naprosto dokonale jí dotváří kamera, díky niž je všudypřítomné žhnoucí slunce opravdu cítit a z úrodné Hané se pocitově stává vyprahlá pouštní krajina. Jenom se tu nepije bourbon, ani tequila, za to režná teče proudem a ovlivňuje život téměř každého. Obsazení Sekala nabízí ještě jedno zajímavé a v dnešní době podstatně patrnější srovnání, čeští herci jsou již tady polskými přehráváni a není to jen menším prostorem. Z českých stojí za zmínku snad jen Jiří Bartoška, z polských samozřejmě Olaf Lubaszenko a především naprosto famózní Bogusław Linda. Mezinárodní obsazení bylo rozhodně správným krokem, přesto si svoji daň vybírá v ne zrovna povedeném dabingu. Takové titulky bych ocenil, navíc by díky nim ještě více vynikly herecké výkony, ale co už. 80%

    • 10.6.2020  15:29

    Nebýt prvních možná patnácti minut a posledních přibližně deseti, je to docela solidní devadesátkový thriller. Scénář rozhodně není dobrý, ale v té prostřední části docela funguje a snad i díky hercům hlavu zamotá. Nebo herečkám? Pravděpodobně tak. Neve Campbell je vcelku fajn a Denise Richards je tu zřejmě především pro ony jistě parádní scény. Kameraman se na nich vyřádil a dal jim ve spojení s hudbou dokonalý erotický náboj... navíc, něco takového budeme pravděpodobně vídat méně a méně. Nebezpečné hry celkově atmosféru mají, prostředí Floridy, aligátoři v okolní přírodě, to vše dělá své a ve spojení s výbornou hudbou (perfektně použitá trubka) má sílu. Jenže, když je ta pomalu původně nejvíce vedlejší postava (i když, to se tady nedá tvrdit) tou nejzajímavější, je něco špatně. Nevím jak to měli ostatní herci, ale Bill Murray mám pocit dobře věděl, v čem hraje a dal tomu v tom nejlepším slova smyslu co proto. Matt Dillon si zase vyzkoušel psychopata a nedopadlo to vůbec zle, i když s výkonem z doby kdy stavěl dům, se to samozřejmě srovnávat nedá. O herečkách již byla řeč, další postavy jsou tu spíše kvůli naprosto šílenému závěru. Třeba takový Kevin Bacon proč vlastně? Zřejmě aby mohl vylézt ze sprchy. 60%

    • 31.5.2020  21:37
    Barbarella (1968)
    ***

    Kdyby nic jiného, tak anti-gravitační úvodní titulky stojí za to! Ale vážně, Barbarella toho nabízí ještě o trochu více, čímž myslím film, nikoliv jen hlavní hrdinku, která vlastně nabízí, či "je nucena" nabízet jen určitou odměnu... a pak si zazpívat. Pravdou je, že by z celého dění mohl mít radost třeba takový Ed Wood. Je to hloupé, dialogy jsou často otřesné, přesto je v nich opravdu velké množství hlášek, třeba takové heslo, neviditelný klíč... ona scéna u revolucionáře je klenotem celkově. Dění má tah, snad i díky tomu (nechtěnému?) humoru, se divák nenudí. Ale co oceňuji nejvíce, jsou kulisy, například takový labyrint je opravdu zajímavý! Vlastně prakticky vše, až na chlupatou loď hlavní hrdinky, vypadá velmi zajímavě, občas dokonce temně. Naprosto šílený je i závěr u stejně tak šíleného Durana Durana, jeho orgastické varhany jsou skutečným klenotem hudebních nástrojů! No hudebních... hold léta šedesátá tu nejsou patrná jen z kostýmů. 55%

    • 31.5.2020  21:36
    Království zombie (TV seriál) (2019)
    ****

    Bylo nebylo jedno korejské království, to sice mělo své příběhové mouchy (nebo červy), ale při pohledu na jeho vizuál, byly všechny rychle zapomenuty, zaplácnuty, utopeny... každý si vybere. Pravdou je, že se postavy opravdu občas chovají nelogicky a dlouhé dialogy jim příliš nesvědčí, jenže o tohle tu stejně jde "až" v druhé řadě. V té první je právě ten vizuál a samozřejmě zasazení zombie apokalypsy, či epidemie nemoci, do doby ne až tak dávno minulé. To vše navíc na pozadí královských tahanic, což je skutečná trefa do černého, nebo v případě kostýmů šlechty nádherně barevného. Ale nejsou to jen kostýmy, jsou to celé propracované paláce, opevnění, města a v neposlední řadě krajina. Kamera vše patřičně využívá a dokonale zabírá, což platí obzvlášť pro ony krajinné kompozice, které jsou skutečnou pastvou pro oči. Ale jsou tu zombie a intriky, takže i velké množství až překvapivě kvalitní a hlavně naprosto fantasticky natočené akce! Obzvlášť to platí pro dvě scény, které popisuji u sérií, co se seriálů týče, je to něco ne zrovna často vídaného! V neposlední řadě třeba připomenout i to, z čeho by jistě měli radost i mistři starých klasik, gore efekty a masky, zase až překvapivě dokonalé! Jednoduše království podle mého gusta, více u jednotlivých sérií. 80%

    • 30.5.2020  02:42

    Je až neuvěřitelné, co všechno se vejde do jednoho krátkého filmu! V první řekněme realistické části, stihnou tvůrci velmi solidně představit postavy, aby je vzápětí vhodili do snových vod. Atmosféra této části je fantastická, jak jsem si nebyl animací v úvodu úplně jistý, zde je dokonalá, snově barevná, navíc až nenápadně podbarvena nádhernou hudbou. Tvary slova sen se mi tu opakují, přesto, skutečně to byl jen sen? Odpověď chybí, vlastně bych byl za více minut a rozvedení příběhu rád. Zároveň ovšem nutné není, podstatné je řečeno, zbytek je na každém. 80%

    • 24.5.2020  16:27
    Drahokam (2019)
    ****

    Co se převedení dění filmu na diváka týče, je tohle dílo skutečným filmovým drahokamem! Přemýšlím, který film mě naposledy odrovnal podobně, zřejmě Noého Irréversible, intenzitou zážitku jsou si tato dvě díla opravdu podobná, dál samozřejmě ničím. I když, i v Drahokamu by se vyloženě kladná postava hledala hodně těžko, přesto jsem s hlavním hrdinou vlastně docela sympatizoval a doufal, že ten rozum jednou přece dostat musí. Jenže, on se díky svému lhaní a naivitě po celý děj pohybuje tam, kde to všechno začíná... mám na mysli scénu vyšetření, nikoliv Etiopii. Divák je v tom s ním a ještě dlouho po závěru filmu zůstává. Prvních několik minut je šílených, po pomalejším důlním úvodu nastupuje okamžitě spousta na sebe křičících postav, je to jeden velký zmatek. Přesto se to po několika minutách ustálí, dění začne dávat smysl, stejně tak to, kdo je kdo. To ovšem neznamená, že by vyprávění příběhu zpomalilo, je tomu přesně naopak, přesto je vše jasnější. Jednoduše řečeno, Safdie brothers předvádí dokonalou režii a že tohle všechno "uhlídat" určitě snadné nebylo. V tak intenzivním filmu nemá příliš smysl více rozepisovat jednotlivé scény, silná střídá silnou. Přesto alespoň ten závěr a basketbalové utkání s rodinou a kámoši... a najednou ticho. Více psát netřeba, výborná scéna a především nečekané vyústění všeho. Tady bych skončil, ale ještě musím dodat alespoň toto: Adam Sandler a komediální herec? Od kdy do kdy? Výborný výkon! To samé platí i pro reportážně akční kameru Dariuse Khondjiho. A Daniel Lopatin? Ten buďto naprosto zešílel, nebo stvořil jeden ze soundtracků roku. Ono se to vlastně nevylučuje, každopádně za mě platí druhá možnost. 85%

    • 23.5.2020  14:22
    Venuše (2006)
    ****

    Žít si v každém věku dle svého, ale hlavně žít a neztrácet zájem o nic. A snad i hledat krásu tam, kde není na první pohled patrná, tedy zdaleka nejen tu fyzickou. Tak jsem pochopil pro mě lehce rozporuplnou scénu prvního setkání Maurice s Venuší, dvou zcela odlišných a přesto tak blízkých světů. Maurice těžko mohl vidět hned Venuši, kdo by ji zde viděl, k té musel dojít. Tedy spíš viděl to, co většina a řekl si, proč to nezměnit, proč ji neukázat jiný svět, o který přichází, proč nejen sobě neudělat radost a ještě naposledy prožít. Silný, z mnoha pohledů k zamyšlení vhodný příběh, ve kterém se mnozí najdou a jistě jim nemusí být ani přes sedmdesát, vždyť těch odkazů je tu tolik. Líbí se mi, že i když je téma svým způsobem vážné a závěr řekněme předem jasný, film zdaleka není pouze dramatem, naopak je zde mnoho komediálních dialogů, z nichž většinu zajišťují rozhovory mezí Mauricem a dokonale nevrlým Ianem. Celý děj potom táhne Peter O'Toole a Jodie Whittaker mu zdatně dopomáhá. Z hereckého projevu Petera O'Toolea mám ovšem pocit, že příliš hrát nemusí, že ony situace jsou mu dobře známé a jeho role mu dělá jen radost. 75%

    • 23.5.2020  14:17

    To, že je Brutální Nikita nečekaně málo brutální, nebo akční, by vlastně ani nebylo na škodu. Jenom by to chtělo, aby na režisérské stoličce seděl někdo jiný, než Luc Besson. Ten sice byl ve své nejlepší formě, přesto měl to silnější (Leon) stále jen kdesi v hlavě a možná ani tam ne. U Nikity je opravdu akce méně, ještě není tak dokonalá, což je nepodstatné, vlastně tu není důležitá. Tím zásadním je příběh ženy a její psychologický vývoj při druhé, ale ne zrovna nejlepší šanci. Tato část je sice silná (snad především díky fantastické Anne Parillaud), ale kvalitou nevyrovnaná, což je velká škoda. Zlom přichází ve druhé polovině společně s dokonalou scénou v hotelové koupelně, která vlastně téměř beze slov řekne vše. Šťastnou ruku měl Besson i obsazením Jeana Rena, jehož Viktor "Čistič" je postava naprosto dokonalá. Závěrečné dění je i díky němu výborné, navíc s pointou, která jednoduše nadchne, i když jsem si hned říkal, že tohle nebude jen tak. Bezpochyby je to film kultovní, jen pro mě trošku méně, než bych čekal. To pravé přišlo hold až s Leonem. 75%

    • 23.5.2020  00:55
    Kořist (2019)
    ***

    Ale jo, je sice fakt, že scenáristicky je to o třídu níž, než by si vzhledem k obsazení, kameře a efektům zasloužilo, ale jako žánrovka stále slušné. Navíc i scénář má ve sklepní temnotě světlé chvilky, téměř celý boj o přežití je solidní, i když občas prokládaný řešením rodinných vztahů, u něhož si nejsem jistý, jak moc ho Alexandre Aja myslel vážně. Čím blíže závěru, tím méně komorního sklepního hororu, za to více akce. Tato změna kurzu mi už až tak nesedla, ono by to možná nebylo tak zlé, kdyby celé předešlé dění bylo podstatně nadsazenější. To ale naštěstí není, proto se měl Aja raději nadále držet při zemi, nebo ještě lépe v podzemí, vůbec když měl k ruce tak šikovné lidi. Kořist má solidní hudbu, perfektní zvuk a snad ještě lepší kameru, její sklepní jízdy jsou parádní, stejně tak využití světla, i ve tmě totiž jde vidět vše. Herecky je samozřejmě fajn Barry Pepper, ale velkým překvapením byla pro mě neznámá Kaya Scodelario! Kladem je i to, že se filmů s podobným tématem už moc nevidí, tedy (a samozřejmě s humorem řečeno), mám pro názor Quentina Tarantina pochopení. A odpověď na otázku, jak moc tohle všechno myslel Alexandre Aja vážně? Ta je možná v závěrečných titulcích... trefná skladba! 65%

    • 22.5.2020  23:55
    Desperado (1995)
    ****

    Takový bar Tarasco by si zasloužil vlastní film! Když opomenu několik solidních akčních pasáží, je to pravě děj v něm, co dělá Desperado Desperadem! Stačí vzpomenout hned na úvodní historku Steva Buscemiho o mariachim, který při chůzi nevystoupí ze stínu a vyřídí si to ze všemi, včetně barmana. Nebo a snad ještě o trochu lépe, prochcaný vrchol filmu v podání vtipu Quentina Tarantina, tam už není co dodat, snad jen že sklenka zůstala čistá. A co se kulek týče, zůstal téměř čistý i Antonio Banderas, nadsázka a černý humor je z toho hold znát. To ovšem neznamená, že nezemře, totiž po Buscemim, Tarantinovi a Trejovi, umírá i Banderas a s ním i celý film, přesněji jeho druhá polovina. Ne, nestane se tak kulkou špinavého mexikána, má to zcela jiný ženský důvod. Salma Hayek sem nepochybně zapadá, tedy minimálně tady dobře vypadá, ovšem jinak romantická linie kazí co může. Její taktéž snad úmyslně přepálený vrchol v podání postelové scény, je toho důkazem. Ale bavil jsem se, i když by k plné spokojenosti opravdu stačila první polovina. 70%

    • 22.5.2020  23:46
    The Doors (1991)
    ****

    Více než dvouhodinový drogový a alkoholový trip, šedesátá léta především "jedné komunity", bez nějakých příkras, tak jak je zřejmě prožíval i Oliver Stone. Jeho pohled na věc je z filmu cítit, přesto ty zásadní reálie zůstávají, což je samozřejmě dobře. Vyprávění a vlastně i celou atmosféru Stone nestaví na hudbě The Doors, ta silný příběh pouze vhodně doplňuje. Čímž rozhodně nechci říct, že by koncertní pasáže byly slabší, tak tomu určitě není. Přesto, styl vyprávění příběhu je fantastický, atmosféra šedesátek v něm naprosto opojná, hudba je skutečně už jen dokonalým doplňkem. Až neskutečně dokonalým, co říci k Valu Kilmerovi? Je Jimem Morrisonen, to vlastně stačí. Udivuje mě jediné, jak je možné, že po tomto neskutečném výkonu, nepřibývaly v jeho filmografii žádné velké hity, ale spíše béčka, či vedlejší role. Tohle je opravdu velká škoda! Každopádně tak jako The Doors nejsou pouze o Jimovi, filmový The Doors zase nejsou pouze o Valovi. Velmi mile překvapila jinde ne až tak výrazná Meg Ryan a fantastický byl i například Kyle MacLachlan. Ono obsazení kapely se vůbec povedlo a ne jen ji, ale i jejího blízkého okolí, herci do rolí opravdu sednou. Stejně tak filmu sedne i jeho kamera, taková snová, zase opojná... vlastně ty Jimovi snové pasáže, jsou dokonalým únikem z reality světa a oddechem v nepřetržité jízdě. 85%

    • 22.5.2020  22:42

    I když jsou newyorské gangy svými názvy velmi pestré a kostýmově naprosto úchvatné, scénu téměř úvodní pouliční rvačky nepřekonají. Už samotná cesta na "bojiště", při které se v krátkém kamerovém pozastavení představí všichni důležití, je nezapomenutelná. To stejné navíc platí i pro hudbu z ní, která si své slovo bere i v dalším pokračování příběhu a vlastně dotváří občas až šílenou atmosféru. Bída je cítit z každého zákoutí špinavých, přesto nádherných uliček a když není cítit, je vidět na kostýmech většiny obyvatelstva. Většiny, ona menšina je v tomto zase přesně naopak, za to vždy úchvatně, obzvlášť postava Billa Cuttinga! Vlastně jediná zajímavá a solidně napsaná, což je u Martina Scorseseho něco neuvěřitelného. Ostatní tu chodí a mluví, často jsou i důležití, přesto nezajímavý. Tohle právě platí i pro Amsterdama Vallona, do jehož role mi Leonardo DiCaprio nesedl, což může být částečně i díky té nezajímavosti postavy. Za to Daniel Day-Lewis je výborný, má tu i druhý vrchol, nebo spíš jediný komorní, scéna kdy zabalen do americké vlajky vypráví. Ten pocit, že po scéně pouliční rvačky měl následovat pohled do minulosti, třeba nějakých deset let zpět, ten prostě mám. Stejně jako mám pocit, že kdyby proti sobě stáli právě Daniel Day-Lewis a Liam Neeson, je to celé podstatně výše. 70%

    • 14.5.2020  00:06

    Hodně Barbar Conan, málo Pán prstenů a na závěr něco, na co žádná epizoda Star Wars nemá... mega světelný meč! Naštěstí k tomu všemu také středověce špinavá, perfektně typově obsazená, skutečně slovanská, jednoduše dokonale svá fantasy! Příběhově Vlkodav samozřejmě nenabízí nic převratného, ono tu o to ani tolik nejde, když se putuje krajinou, která sama dokáže vyprávět. Lokace natáčení jsou opravdu nádherné,takové "naše", což je pro příběh se slovanským nádechem zásadní. Slušné jsou i kostýmy, většina efektů, občas dokonce i hudba, nic převratného, ale potěší. Velmi šťastnou ruku měli tvůrci v případě hereckého obsazení, prakticky všichni do svých rolí padnou, ovšem ten nejzásadnější vyčnívá, Alexandr Bucharov je skutečným Zaklínačem, vlastně Vlkodavem! Děj má několik silných scén, převážně jde o ty akční, ale například i takový "rybník". Každopádně finále je velmi nepovedené, zbytečně přeefektované a hlavně odporně přeslazené! Tedy objektivně je to spíše na tři, jenže zase kdy tu něco podobného bylo, či bude? No, i přesto na tři. Hodnotím v době, kdy koukám na Zaklínače (Netflix). Ano, takže čtyři. 70%

    • 14.5.2020  00:05

    Společenstvo se rozešlo, pro Petera Jacksona nastává nelehký úkol, dát veškerému dění stejný náboj. Úplně se to nepovedlo, přesto mám pocit, že to vzhledem k předloze o moc lépe nešlo. Dvě věže jsou důstojným středobodem a fungují, minimálně co se vlastně ústředních hrdinů z Rohanu týče. Pokud se děj točí kolem nich, je to slušné, jinde už to občas pokulhává, nejvíce snad u Froda. S názorem, že je celý příběh prodlouženou přípravou na bitvu, musím souhlasit. Naštěstí právě ona je natolik fantastická, že se na těch několik nudnějších chvilek z předchozího dění dá zapomenout. Nebo téměř zapomenout, přesto napravuje co může. U Helmova žlebu zase fungují výborně natočené a sestříhané souboje, ale i taková "maličkost", jakou jsou dialogy, či vtipné "hrdinské monology". Kamera a hudba jsou sice stále na vysoké úrovni, ale už je to všechno tak trochu dokolečka, oproti výborné jedničce nic nového. Navíc, i mnou oblíbení Nazgûlové jsou tu poloviční, bez koní jakoby se všechna temnota vytratila. Ono celkově ty výborné až hororové pasáže Dvou věžím chybí, což je vzhledem k tématu poněkud překvapivé. 70%

    • 14.5.2020  00:01

    Nemocní dodávají krvavé pozadí intrikám, takže to, co jsem psal v úvodu komentáře k minulé sérii, je zde přesně naopak. Byl to rozhodně krok správným směrem, druhá série je příběhově o třídu výš, zásadní postavy mají více prostoru, ale upozaděna není ani nemoc (zombie), přesněji fantastické akční scény! Jejich vrcholem naštěstí není již výborná úvodní epizoda, lehce připomínající Světovou válku Z, ovšem v parádních historických kostýmech. Jejich vrcholem je zase epizoda předposlední a naprosto úchvatný boj o palác! Je prakticky jedno, jestli se zrovna bojuje se živými, či mrtvými, akce je vždy kvalitně sestříhaná, nejsou zde žádné rychlé prostřihy a mávání zbraní v detailu, vše je vidět a díky "všudypřítomné" kameře je toho divák součástí. Naopak dokonale atmosferická, až snová, je kamera při silné scéně odchodu Mu-yeonga, což je zase jedna z těch v první sérii nevídaných, tady se umírá vcelku dost. A dalo by se pokračovat, další z věcí nevídaných je mnohem větší zaměření na královnu, či ještě lépe velmi zajímavou a zase perfektně obsazenou postavu jejího otce, démonický Cho Hak Joo! Po všech těch kladech zamrzí občasné nelogické chování postav, jde především o samotného prince Changa a poslední epizodu. Je fakt, že si tím tvůrci nahráli na velmi zajímavý a především otevřený závěr, ale to by přece šlo i jinak. 85%

    • 8.5.2020  00:24
    Jackie Brown (1997)
    ****

    Hned první perfektní scéna rozhovoru Ordella a Louise dává jasně najevo, že to s tou odlišností Jackie Brown nebude až tak žhavé. To naopak rozhodně neplatí pro pořad, který zmíněná dvojice sleduje v televizi... a zase, dialogy je radost poslouchat, tady prostě zůstává vše při starém. Což platí pro všechny jejich scény, pro Tarantinovi gangstery mám hold slabost a když je jedním z nich takový Robert De Niro, není už vůbec co řešit. Ten tu stejně jako Samuel L. Jackson předvádí výborný výkon, vlastně přímo nevídaný výkon, je to úplně jiná poloha jeho klasického drsného gangstera, snad lehce flegmatický gangster? Možná to bude ono! Jeho scéna sledování striptýzu v houpacím křesle je nezapomenutelná, stejně jako hledání auta. Ale samozřejmě, je to i (možná opravdu především) romantický film o poslední šanci, stárnutí, které prostě chlapi mají jinak. Scéna, ve které Max čeká na z vězení přicházející Jackie, je nádherně natočena, pouze světlem a kamerou vlastně řekne vše! To vše jim navíc není těžké uvěřit, i Pam Grier a Robert Forster hrají totiž výborně. Jenže pánem je tu Quentin, takže tohle všechno je jen "pouhá" příprava na jeho téměř klasický závěr, který je tu v parádním tempu podán hned třikrát. Přesto vlastně jasně a stručně, možná až příliš jasně, což ovšem není žádná tragédie. Fantastičtí opět Jackson a De Niro, velmi silné je i závěrečné rozloučení, zase méně typická scéna. Přesto to je Quentin Tarantino, je tu Bridget Fonda a její chodidla... 85%

    • 28.4.2020  23:16

    I když anglické "viktoriánské" červené knihovny nevyhledávám, několik jsem jich viděl. Všechny mají jedno společné a k jejich škodě tím trpí i Bouřlivé výšiny, je to pohádkovost. Ono je fakt, že to s žánrem červené knihovny jde tak nějak ruku v ruce, přesto bych ji oželel, nebo alespoň doplnil, což se stalo právě v tomto případě. Snad kvůli hůrce, či jejímu pánovi, nebo větru a dešti, je tu velmi netradiční nádech temnoty. Ten navíc ústí až do lehce hororového závěru, čímž je požitek z příběhu podstatně zajímavější. Právě atmosféra překoná i zvolený styl vyprávění, s občasnými časovými skoky problém nemám, za to postavy mohly být vykresleny lépe, jejich činy jsou občas trošku nepochopitelné. To naštěstí částečně zachraňuje výborná Juliette Binoche a démonický Ralph Fiennes, jehož Heathcliff si (nejen) film z velké části krade pro sebe. Atmosféra ovšem opravdu překonává vše, exteriérové kompozice Mika Southona jsou naprosto fantastické, neuvěřitelně vtahující... dokonalé využití nádherné krajiny! A k tomu tuhle krásu hudebně dokreslující Rjúiči Sakamoto... hlavní motiv se i přes vcelku časté opakování neoposlouchá. Ano, atmosféra tady skutečně vítězí, mně to přesto stačí. 75%

    • 27.4.2020  23:41
    Jasný terč (1997)
    ***

    Přestřelky v tomto filmu rozhodně nemají jasný terč! Nebo takhle, terčem je ničení všeho okolo a nejlépe obouruč! Odnese to hlavně supermarket, ale tomu to samozřejmě patří, když stojí (a vzápětí nestojí) na místě rodného domu nájemného vraha. Právě tahle scéna je společně se zbavováním se mrtvoly tím nejlepším, za to romantická linie mi nesedla vůbec. Totiž, příběh nájemného vraha jedoucího na školní sraz, to nezní vůbec špatně, jenomže realita je trochu jiná, nevyužitá. Což už nezachrání ani výborná vedlejší postava psychiatra a velmi slušný soundtrack. 50%

    • 26.4.2020  22:28
    Hlava 22 (1970)
    ****

    John Yossarian ve světě bláznů a to to na začátku vypadalo tak idylicky, nebo satiricky? První polovina je opravdu dokonale absurdní, prakticky každá scéna je velmi vtipná, dialogy jsou fantastické. Nemá smysl příliš vybírat, tak například major Major, židle pro dámu a tak ještě mnohokrát dále. Jenže tuto vtipnou absurditu občas naruší absurdita vážná a čím blíže závěru, tím více. Taková procházka po městě je vrcholem všeho, obrovský žánrový obrat do psychologického válečného dramatu. Atmosféra je stísněná, beznadějná, jednotlivé obrazy válečné apokalypsy, připomenou realitu. To když Yossarian potká koně, nebo ještě více onu ženu, znásilněnou z okna vyhozenou... následná scéna naprostého nepochopení a nezájmu je zase neskutečně silná. První polovina je kdesi v nedohlednu, vlastně je až neuvěřitelné, že tu kdy byla, ale byla. Příběh je výborně odvyprávěn, jeho řekněme přeházení donutí ještě více sledovat, skutečně prožívat! 85%

    • 22.4.2020  23:05

    Bravurní divadelní konverzačka, odehrávající se v nádherných prostorách tureckých lázní, čímž je o atmosféru z velké části postaráno. Jenže právě architekturou vše krásné končí, několika vtipných scén se sice dočkáme, ale ty jsou postupně nahrazeny velmi syrovým dramatem. To když se do popředí dostává náboženství a politika, což jde vlastně ruku v ruce. Dialogy jsou perfektně napsané, nedají vydechnout, žádná slabá chvilka se v příběhu nekoná. Často stačí jen pouhý monolog a představivost, tohle se skutečně děje, vlastně nic nového, přesto naprosto šíleného. A co víc, ono je to celé i výborně herecky pojato, svým způsobem civilně, ovšem v tom nejlepším slova smyslu. 80%

    • 21.4.2020  23:13
    Mafiáni (1990)
    *****

    Proč si Martin Scorsese vybral do hlavní role tohoto opusu Raye Liottu, je mi záhadou. Je sice fakt, že jsem ho nikde neviděl hrát lépe, ale oproti esům typu Roberta De Nira, či Joea Pesciho, byl prostě méně výrazný. Přesto je Scorseseho práce s ním právě oproti jiným rolím rozhodně znát a navíc, možná to byl i záměr, vývoj jeho postavy v druhé polovině filmu (do které už sedl více), by té možnosti docela nahrával. On je tím jediným a menším problémem Mafiánů, větším už potom mafiánů, vzhledem k závěru. Ten je naprosto fantastický, stejně jako celý film výborně napsaný! Ale to zdaleka neplatí jen pro film, stačí prakticky libovolná scéna, dialogy... něco neskutečného, občas dokonce výborně černohumorného. A samozřejmě i celé postavy, nejlépe právě ústřední trio, z něhož už v první dokonalé scéně vyčnívá nervák Joe Pesci! Vcelku sympatický chlapík, který je ale především ze svého menšího vzrůstu poněkud zakomplexovaný. Jeho postava je dokonale reálná, jak mi násilné scény nevadí, při těch jeho doslova tuhne krev v žilách. Ti všichni se v nádherných autech prohání ulicemi Brooklynu, atmosféra je výborná, navíc obdivuhodně dobová, čemuž se vlastně u Scorseseho ani nelze příliš divit. Michael Ballhaus zabírá jednu úchvatnou kompozici za druhou, fantastický není jen v ulicích, ale i v interiérech, například taková scéna cesty kuchyní a samotnou restaurací, dokonalost! V té je navíc vidět i výborná práce s komparsisty. A samozřejmě hudba, téměř všudypřítomná, zase pečlivě vybraná... ale čemu se u mistra divím! 90%

    • 18.4.2020  16:01
    Proxima (2019)
    ****

    Pocta matkám astronautkám? Pravděpodobně ano, ostatně právě v této linii funguje Proxima nejlépe. Společné scény Sarah a Stelly jsou velmi slušné, samozřejmě obzvlášť ty nejdramatičtější, přesto se za vrchol filmu považovat nedají. V některých momentech až dokumentárně pojatý výcvik, je totiž ještě o třídu výše. Možná je to karanténní samotou Sarah a výborným výkonem Evy Green, možná je to i přítomností taktéž výborného Matta Dillona. Rjúiči Sakamoto je sám o sobě jistotou, jeho dokonalá hudba sedne zase obzvlášť k dramatickým scénám výcviku. Více možností, každopádně příprava ono mateřství poráží, což zřejmě i vzhledem k závěrečným titulkům účelem nebylo. 70%

    • 18.4.2020  15:01

    Gabriele Pennacchioli podruhé a zase mimo mě. Což o to, hudebně a animací je to stejně jako Sonnie's Edge dokonalé, navíc Shape-Shifters opravdu působí jako velký film, ale co potom ten příběh? Armáda spíš paroduje sebe samu, měňavci a vlkodlaci v ní... no, vlastně proč ne, ale proč takhle trapně? Pointa je jednoduše slabá a závěrečná scéna nechtěně vtipná. Ovšem i tady platí, že rozhodně nejsem cílovka. 40%

    • 18.4.2020  02:30

    Vidlák vs. městský úředník na bojišti, nebo spíš na smetišti. Příběhově jednoduché, s nesympatickými "hrdiny" (což vzhledem k tématu není na škodu) a jedním odpadním nenažraným monstrem. Nic převratného, ale až tak tragicky jako většina bych to zase neviděl. 50%

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28