Renfield

Renfield

Martin Kocáb

okres Znojmo
Fotograf, věčný turista, filmový a seriálový nadšenec

homepage

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
    • 25.5.2018  13:59
    Na krátko (2018)
    ****

    Předně je třeba vyzdvihnout (určitě ne vystřihnout) úvodní titulky, ty jsou opravdu povedené a svým způsobem ještě "optimistické", oproti následujícímu dění rozhodně. Hned první záběr kamery je depresivní, prostředí panelákového sídliště, později malého bytu a zima... atmosféra k tomuto příběhu dokonalá. Co na tom, že tu podobné příběhy byly? Na krátko má výborný scénář, odráží se v něm zase tak trochu jiná dnešní doba, pouze lehce odráží, ony ty hlavní lidské problémy nejdou s dobou tolik ruku v ruce, přetrvávají. Dialogů není mnoho, nejsou třeba, v těch které zde jsou, je jasně a stručně řečeno prakticky vše. Zbytek výborně dovypráví kamera a stejně tak výborně dohrají herci. Jejich výkony jsou realistické, vůbec rozhovory babičky s matkou, tam není co dodat. Navíc nezklamou ani ti dětští, tedy ani hlavní představitel. Vše je podpořeno až dokumentární kamerou, která ale ve vhodných chvílích vymyslí i jiné, často vzdálenější kompozice... třeba jeden z posledních záběrů Jakub, Pavlína, Kojot, nádhera. Po dlouhé době máme film evropských kvalit, konečně! 75%

    • 23.5.2018  21:44
    Gattaca (1997)
    ****

    Jak je řečeno v úvodu filmu, odehrává se v nepříliš vzdálené budoucnosti, v budoucnosti, ve které by se velice brzy mohl ocitnout i ten reálný svět. Jeho příběh je spíše komorní, naštěstí neobsahuje žádné přehnané efekty, či zbytečnou akci, přesto dokáže prakticky ihned zaujmout. Ono už jen to pojetí budoucnosti, je velice zajímavé... odkazů na budoucnost tu opravdu není mnoho, za to na minulost ano. Vlastně celý film je jistě sci-fi, ale má silný nádech poctivé staré detektivky, občas snad až s noir atmosférou. Také je svým způsobem rozdělen do dvou linií, jak Vincent, tak detektiv mají tu svoji... propojení je jistě povedené, žel očekávané. Přesto je scéna kdy detektiv přichází do domu Jeroma jednou z nejlepších a prakticky následné plavání taktéž. Atmosféře staré detektivky samozřejmě značně dopomáhá kamera Sławomira Idziaka, kladně vnímám i použití filtrů, žlutý nádech filmu sedne, stejně jako hudba Michaela Nymana. Gattaca není jen o překonání sebe sama, je o překonání celého systému, snad i světa, který věřím opravdu není vzdálený. Ještě krátce, Andrew Niccol nejen na scénáři odvedl kus dobré práce! Debut, jaký se často nevidí. 80%

    • 23.5.2018  21:07
    Psí ostrov (2018)
    ****

    Tento ostrov je plný nejen psů, ale i neskutečných nápadů Wese Andersona! Ať už jde o Japonsko, jeho kulturu, historii, nejen jeho filmy, či snad "pouze" život a myšlení psa... na to vše je tu spousta odkazů. Ona už jedna z úvodních ostrovních scén je naprosto výborná, mám na mysli tu, kde se rozhoduje, jestli má smysl o obsah pytle bojovat,či nikoliv... dokonalé. Vůbec Chief a jeho smečka, jsou snad tím nejzábavnějším na celém Psím ostrově! Věčná hlasování a následná přehlasování, drby, řešení poslušnosti a samozřejmě, další výborná scéna "vykoupaný Chief". Vše k dokonalosti doladěno například mimikou jednotlivých psů, či loutek, tedy stejně jako u Lišáka. Slabší scény přichází především v dění mimo ostrov, přesto jsou slabší opravdu jen nepatrně. Naopak co bavit nepřestává a nepřestane je klasicky jedinečný střih scén, jejich doplnění famózní hudbou, o niž se i zde postaral Alexandre Desplat a samozřejmě hlasy herců... zase hvězdné, zase trefně obsazené. Pokud na Psím ostrově opravdu něco chybí, je to z mého pohledu scéna, jako byla v Lišákovi ta s vlkem. Přesto co se komediálnosti týče, tam psi bezesporu vyhrávají, i když on byl Lišák v podstatě úplně jiný film. 80%

    • 18.5.2018  22:27

    Snad už tomu chyběla jen ta černobílá? Nikoliv, i bez ní je to dokonalá pocta Československé nové vlně. Navíc by mnoho scén bez barvy nevyniklo tolik, jako je tomu s ní. Kamera Miloše Kabyla je hold opravdu úchvatná! Dialogy že jsou o ničem? Ale kde že! Stačí jen více poslouchat, či přemýšlet nad tím, co zprvu vypadá jednoduše, není tomu tak. Stejně jako Černý Petr je i Indiánské léto portrétem doby a dospívání v ní. Samozřejmě každý po sém, Saša Gedeon rozhodně nekopíruje, spíše doplňuje. U Černého Petra jsem ovšem nemohl mít pocit nostalgie, který přišel snad hned v úvodu Indiánského léta... mnoho částí je důvěrně známých, jak by také ne. Velice dobře napsáno, velice dobře zrežírováno s nezapomenutelnou jablečnou scénou v samotném závěru! 75%

    • 17.5.2018  00:59
    Deadpool 2 (2018)
    ****

    Všechno je opravdu větší! No dobře, ten Cable... tak tedy téměř všechno je opravdu větší. Že se režie ujal David Leitch, je znát především v akčních scénách. Čímž mám samozřejmě na mysli pouze ty, které opravdu dávají vzpomenout na famózního Johna Wicka! Zbytek akčních scén v rámci možností fajn, jenže ono v rámci možností je zde velmi důležité, jde o klasický digitální komiks bordel. Hudba k nim (a nejen k nim) ovšem opět výborná a samozřejmě jak jinak, než dokonale padnoucí, například taková Enya. Ta ukončuje jednu z nejlepších scén filmu, přepadení vězeňské eskorty. Ovšem výborný je i seskok padákem a výběr členů X-Force... ono by toho bylo. Příběh je oproti jedničce hold složitější, což je jen dobře, navíc v něm vlastně příliš nejde o klasickou záchranu světa, motivace jsou osobnější... Romantika mezi Deadpoolem a jeho drahou polovičkou v nich ovšem nefunguje, to už více funguje jistě příkladný vztah Deadpool/Colossus. Spousta narážek, hlášek a vůbec humoru všech barev a pohlaví, to je to co film zdobí, ostatně co jiného si z dnešního světa dělat, než srandu. Jinak X-Force již nikdy nemohou překonat ty původní, vůbec Peter by měl dostat vlastní film! I když, původně jsem si myslel, že klasickou scénu ze Základního instinktu též nelze překonat a ono! 75%

    • 9.5.2018  20:51
    Hodiny (2002)
    ****

    Herecký koncert všech tří hlavních hereček a skvěle napsaný příběh o ženách (pro ženy? Nikoliv), až mi přijde s podivem, že to celé měl na starosti Stephen Daldry, tedy muž. Abych právě pány téměř neopomenul, výtečný herecký výkon tu tradičně předvádí i Ed Harris! Ona postava básníka Richarda je vlastně jednou z nejzajímavějších a není tomu tak jen díky závěru... Právě do "toho" závěrečného momentu jsem měl pocit, že mám o nejsilnějších liniích příběhu jasno, jenže tento moment vše převrátil naruby, samozřejmě zcela kladně. I přes sílu příběhu a kvalitu scénáře jsem v myšlenkách občas od děje unikal. To samozřejmě není způsobenou nějakou nezajímavostí, ale neskutečným koncertem Philipa Glasse, ten scény a pocity z nich nedoplňuje, ten je v některých momentech přímo tvoří! 75%

    • 9.5.2018  19:52

    Ani tahle komedie nezmění nic na tom, že se těch kvalitních točí opravdu pomálu. V první polovině ještě velmi dobré, hold věčné hádky a narážky manželů byly trefné a opravdu vtipné. Když k tomu přidám do první poloviny vlastně již nepatřícího sněhuláka, je to komedie jak má být. Jenže tohle vše je tou vedlejší částí příběhu, ten hlavní již tolik vtipu nenabízí a to ani v postavě Christiana Claviera, což jsem nečekal. I když je to právě on a Charlesův otec, kdo tu druhou půli a samozřejmě sladký závěr drží nad vodou, to zas ano. Jenom tu nekorektnost jsem jaksi nenašel... 55%

    • 5.5.2018  21:58
    Foxtrot (2017)
    ****

    Foxtrot nemá mnoho dialogů, nepotřebuje je, vypráví obrazem. Prakticky vše zásadní, či nejsilnější, je vyprávěno pouze obrazem a hudbou - dokonalá souhra. Kamera vtahuje do děje, každá příběhová linie má dá se říci "tu svoji". V první, odehrávající se v bytě, kamera pronásleduje, nahlíží do pokojů. V té druhé je více prostoru, snad i proto jsou častěji použity úchvatné záběry z výšky a pomalé nájezdy na vše důležité. První linie mi přišla zbytečně dlouhá a i přes vážnost situace přehnaně dramatická. Každopádně ukázka byrokracie a odtažitého jednání státu, je to výborná. Druhá linie je tou nejsilnější, děj samozřejmě zůstává dramatický, přesto s velkou dávkou vtipu. Krom dialogů, či monologů, které se zabývají "životem vojáka", je tu i vlastně zásadní (i když ještě ne tolik) a výborná scéna s velbloudem. Zase nám atmosféru na checkpointu přiblíží pouze kamera, dialogů netřeba, vše je jasné. Třetí linie příběhu je tou nejkratší, dvě předešlé propojí a co je třeba dořeší... Foxtrot končí přesně tam, kde skončit měl. 80%

    • 1.5.2018  21:55
    Živí mrtví - Série 6 (série) (2015)
    ****

    Série, která po výborném "krysařském" úvodu dává opět větší prostor vztahům, což není pro The Walking Dead ta nejlepší cesta, ostatně už to bylo odzkoušeno v některých předešlých. I přes silné úvodní epizody zamrzí, že véčkaří neměli větší prostor, zajímavá skupina to rozhodně byla, i když poněkud šílená, ale kdo v tomto světě není. Prostor dostal jediný, aby bylo možno vysvětlit Morganovu novou životní filosofii. Samozřejmě se i zde objeví několik nových postav, z nichž nejzajímavější jsou Dwight a ano, Negan (o tom později), ale také celá nová kolonie Hilltop, která zprvu sice nenadchne, ovšem překvapení v budoucnu možné je. Co se kvality epizod týče, je na tom už dle zajímavých postav druhá polovina výrazně lépe. Tou nejlepší epizodou je bezpochyby devátá, stane se v ní mnohé zásadní a namísto lidských nepřátel zde opět dostávají větší prostor chodci. Následuje ji samozřejmě útok na jednu ze základen Spasitelů, opět výborně natočená akce a z vraždění spících zamrazí. Závěr je potom jedna velká silniční beznaděj a následné očekávané setkání... Negan je po guvernérovi další trefně obsazený záporák, rozdíl je v tom, že Negan bude mít podstatně větší popularitu. Závěrečné odpočítávání a hrůza v očích výborná. To, že jsme se nedozvěděli zamrzí, ale je to vlastně pochopitelné. Ono stejně, domněnky budou většinou pravdivé. 80%

    • 23.4.2018  11:24
    Ve stínu (2012)
    ****

    Ze zpočátku detektivního příběhu, se postupem času stává na naše poměry jedinečný (ano, i přes občas trošku podivný scénář) politický thriller, ukazující dobu, na kterou je třeba nezapomínat. Atmosféra doby navíc snad celý děj ještě převyšuje, to je totiž to, co hned v úvodu pohltí. Když si k tomu přidám nasvícení a kameru jednotlivých scén... jednoduše dokonalé. Stejně tak dokonale je vybraná i ústřední herecká dvojice, samozřejmě mám na mysli kapitána Hakla a majora Zenkeho. Ivan Trojan a Sebastian Koch jakoby snad ani nehráli, ale opravdu žili tento příběh, v této době. Díky tomu všemu není náročné odpustit scénář, který občas opravdu dobrý není. 75%

    • 23.4.2018  00:00
    Jelena (2011)
    ****

    Ale no tak, jaképak Rusko? Jakýpak nepravděpodobný děj? Příběh, zde se v Rusku opravdu odehrávající, se může odehrát v jakékoliv jiné zemi. Lidé, jako je Sergey, žijí po celém světě a též mají často přehnaně milující a až neskutečně slepé matky. Jak je znát z názvu filmu, Andrej Zvjagincev se v něm opravdu věnuje převážně Jeleně a to do detailu. Například stále dokola ukazuje její denní stereotyp, což nevnímám jako chybu, spíše hledám důvody. Má to snad dokreslit vztah Jeleny a vitálního Vladimira? Tak trochu služka a pán. Či ukázat, že ani po výborné scéně "prášky" se v jejím životě prakticky nic nemění? Možná. Jelena mi každopádně od úvodu nepřišla vůbec sympatická, je tomu tak právě díky přístupu k synovi. Ten fantasticky, svým způsobem až děsivě vykreslen. Zvjagincev se naopak prakticky nevěnuje postavám Vladimira a Kateřiny, což především u druhé zmíněné opravdu zamrzí. Kateřina a její život, či více rozvedený vztah k otci by byl jistě zajímavý, ostatně vůbec, když ji i v těch několika momentech výborně hraje Jelena Ljadova. Naopak v závěrech filmů je Andrej Zvjagincev silný vždy a jinak tomu není ani zde. Výtečná scéna "elektřina" a následné dění překvapí a vlastně dokonale uzavře děj. Hold jak kdo zasel... Závěrem je třeba opět vyzdvihnout i kameru Michaila Kričmana a nádhernou hudbu, tedy spíše ve filmu se neustále opakující, přesto nerušící jeden motiv Philipa Glasse! 75%

    • 17.4.2018  22:46

    Svým způsobem je to takový boj za svobodu, paradoxně v "nejsvobodnější zemi světa". Miloš Forman si zase vybírá náročné téma, na zpracování filmu je to znát, přesto vše drží pohromadě a dává smysl. I když jsou zde místa, kterým by mírné ubrání prospělo, ale o tom později. Na život Larryho Flynta jsou dvě hodiny samozřejmě málo, proto je tempo dění opravdu rychlé, to jako problém nevnímám, jak jsem již psal, dává to smysl. Střih je tam kde má být a scény jsou na pochopení ideálně dlouhé, jenže čím blíže závěru, tím více soudů. V životopise sice nutné scény, přesto postupem času stále se opakující a poněkud ohrané. V těchto částech filmu značně dopomáhá výborný Woody Harrelson a samozřejmě Edward Norton. Závěr snad zamrzí ještě více, je jedním slovem přehnaný, tak přehnaný, až mě vlastně nechal chladným. Pro film jsou to vcelku velké výtky, přesto nemohu říct, že by byl Lid versus Larry Flynt špatný, zbytek opravdu chytne a nepustí a příběh samozřejmě zaujme. Navíc je tu Jan Tříska v malé, ale o to zajímavější roli. 75%

    • 17.4.2018  00:02

    Gustav Machatý ve svém pozdějším filmu Načeradec král kibiců dokázal, že komedie umí. A jinak by tomu nebylo ani u Švejka v civilu, nebýt naprosto zbytečné, až otravné postavy právě Švejka. Netuším, proč si zrovna tohoto "vojáka" vybral do svého filmu, k jeho stylu rozhodně nesedí a dle toho to také dopadlo. Švejk, či celé scény s ním působí, jako by byly do hlavního dění násilím přidány, pouze ruší jinak vcelku zajímavý příběh. V tom se sice nedočkáme žádných výrazných hereckých výkonů, ale několika dobrých komediálních momentů jistě ano. Navíc vztahové dění je dobře propletené, i když má samozřejmě očekávaný závěr. Další co na první pohled zaujme je již zde se projevující Machatého talent na kvalitní záběry kamery, či nasvícení scén. Samozřejmě stínohra, ale i spousta dalších zajímavých povětšinou detailů, či záběrů, věnujícím se kráse ženského těla... jak jinak u Gustava Machatého. 55%

    • 16.4.2018  21:27
    Nemilovaní (2017)
    ****

    Skutečně Nemilovaní, nikoliv Nemilovaný, jak by se mohlo dle popisu zdát. Že chování rodičů má své kořeny v jejich vlastním dětství, je z první poloviny filmu patrné. Jde tedy především o postavu matky, ta zde má podstatně více prostoru, což je trochu škoda. Jednání otce vlastně vysvětleno není, i když... Andrej Zvjagincev se v Nemilovaných zdaleka nezabývá jen "hlavním" tématem, řeší tu i mnohé problémy dnešní doby, čímž vlastně také napovídá. Doba mobilních telefonů, sociálních sítí, odcizení, stresu a věčné nespokojenosti jistě udělá své. Vlastně už klasické Zvjagincevovo intro, je pravým opakem výše zmíněného. Nevadí, že je z něj cítit chlad a smutek, že vlastně předznamenává náladu filmu, i přesto je totiž krásné a klidné. Lesem vše začíná, do stejného lesa také Aljoša uniká a v lesích je hledán. Silná závěrečná scéna, či pohled do koruny děj do něj opět vrací. Tou nejsilnější ale pro mě i přes všechny výborné konverzace zůstává "pohled z okna" a právě tady to celé mělo končit, víc opravdu nebylo třeba. Závěrem není možné opomenout kameru, spolupráce Andreje Zvjaginceva a Michaila Kričmana je klasicky dokonalá! Úchvatné, prostorové statické záběry, ale i ty lesní, taktéž vlastně často statické, přesto tak silné... vše pod mračny, i to hovoří za vše. 80%

    • 10.4.2018  13:02

    Atmosférou dokonale islandské, mrazivé... postavy taktéž islandské, jenom otec hlavního hrdiny, jako by sem nepatřil a nebylo to jen díky košili. Samotný Noi potom zajímavý, nadaný, ale rebelující... cesta k němu se nachází těžko, já si ji vlastně po celý film nenašel. Možná také proto jsem z filmu necítil žádné depresivní pocity, naopak jsem se výborně bavil. Třeba taková scéna návštěvy banky a hned dvou možností výběru peněz, dokonalost. Při sledování filmu mě vlastně několikrát napadlo to, co se stane v závěru. Ne že bych tuhle možnost v dění očekával, ale při pohledu na místo prostě napadnout musí. Dagur Kári v typicky jeho komedii nezklamal, stejně tak Tómas Lemarquis v hlavní roli. 75%

    • 9.4.2018  13:41

    "Voják se vojákem musí narodit". Vlado Müller se jim narodil, svým výkonem to snad více než potvrzuje. Své slavnější kolegy nechává ve stínu a to i přesto, že taktéž odvedli výborný výkon, především Josef Bláha. Kaprál Hoferik, příkladný voják, který by pro armádu a "svou" vlast udělal vše. Co ale udělalo vedení armády pro něj? Udělilo mu Signum laudis a "přijalo ho", alespoň do doby... hold i takto to ve slavné Rakousko-uherské armádě jistě chodilo. Jiří Křižan a další válečný scénář, není překvapením, že je opět výborný. Ve spolupráci s Martinem Hollým vznikl jeden z nejlepších válečných filmů všech dob, film o obyčejných vojácích a neobyčejné vrchnosti. Hned úvodní kvalitně natočená bitevní scéna vtáhne do děje, poté se vše uklidňuje, tedy co se bitev týče. Film se stává psychologickým válečným dramatem, objevuje se hejtman Bruno a další silná scéna, jeho proslov. Nejen v této části filmu dominuje hudba Zdeňka Lišky, výborně dotváří atmosféru deprese a nejistoty. Následuje cesta k vrcholu dění, slzy v očích kaprála Hoferika v až nečekaně brutální scéně vraždění koní palicí. A závěr, ten nejsilnější... svědků netřeba, vrchnost se ukáže v pravém světle, jejich cesta do vykoupení snad neměla šťastného konce, kéž by. Ještě pár nutných slov k "oficiálnímu textu distributora". To že odhalí až příliš, je žel častý problém těchto textů, ale věta "Situácia sa však vyhrotí v momente, keď statok obkľúčia nemeckí vojaci." je něco neskutečného! Statek obklíčí jednotky spojenců? Aha! 85%

    • 8.4.2018  23:17

    K filmu (i vzhledem k jeho tématu) opravdu sedí až meditativní styl vyprávění. Dlouhé pomalé záběry a v nich známý příběh, tentokrát ovšem ze zcela jiného pohledu, z pohledu Marie z Magdaly. Zde ji ztvárňuje Rooney Mara a ač jsem si nebyl zprvu jist, volba to byla velice dobrá. Joaquin Phoenix v roli Ježíše klasicky nezklamal a že je starší? Hold idylická zobrazení jsou idylická zobrazení, Ježíš jistě nevypadal jako dnešní třiatřicátníci. Film celkově je pojat velice naturálně, což je samozřejmě ku jeho kladu. Dění tak získává jedinečnou atmosféru a snad i reálnost, například scéna vzkříšení Lazara je i díky tomuto pojetí úchvatná. Od Máří Magdalény jsem očekával nejen filmový, ale i hudební zážitek, důvody jistě známé... Soundtrack je výborný, scény jakoby tiše podbarvuje, nevnucuje se a to je vůbec u tohoto filmu opravdu důležité. Naopak když je třeba, dává o sobě rázně vědět, ale těchto scén je opravdu pomálu. 75%

    • 8.4.2018  23:15
    Pračlověk (2018)
    ***

    Když už nic, alespoň jsem se dozvěděl, jak vznikl fotbal a co že to tam na těch skorojeskynních malbách loví. Pračlověk vtipný je, žel většinu vtipů vystřílí hned v úvodu a další přidá až při závěrečném zápase. Příběh je prostě příliš jednoduchý na to, aby byl zábavný po celou stopáž. Ani se zábavností postav to není kdovíjak výborné, vlastně prakticky jediná opravdu zábavná postava byl poštovní holub, vlastně více než poštovní holub. Tentokrát Nick Park příliš nezaujal, navíc těch filmů a seriálů tam bylo vidět až příliš, třeba i takové pro mnohé kultovní RRRrrrr!!! 55%

    • 4.4.2018  14:55
    Živí mrtví - Série 5 (série) (2014)
    ****

    Série sice slabší, ale posun v psychice postav a vlastně srovnání s obyvateli Alexandrie na výbornou. Nic jiného se po odhalení skutečné tváře Terminusu ani nedalo čekat - výborná epizoda. Další následují, například ta kanibalská a samozřejmě odplata v kostele, při niž je znát, že se skupina dostává tam, kam by se dostal snad každý v tomto světě. Pobyt v Alexandrii a především její pacifističtí obyvatelé vypadají samozřejmě až směšně, ale štěstí není věčné. Nemocnice v první části příliš nezaujala, postavy v ní sice schopné, přesto nezajímavé. Dobře, že tahle část neměla dlouhého trvání, přesto vyústění situace velice dobré. Dění v Alexandrii příliš zajímavé není, je tomu tak i díky tomu, že jediný zajímavý a schopný přeživší tu je Aaron. Vše zachraňují konflikty uvnitř osady, Rick, Abraham, Glenn/Nick. Závěr klasicky silný, dobře sestříhaný. Tady snad více než dění v Alexandrii zaujme výprava Daryla a Aarona... Morgan je zpět a véčkaři řekněme lehce nastíněni, už jen ta výborná úvodní scéna s Morganem. 80%

    • 1.4.2018  13:17
    Živí mrtví - Série 4 (série) (2013)
    *****

    První polovina této série by se mohla jmenovat "Čekání na guvernéra", tedy Bryana. To ovšem neznamená, že je to opravdu jen nudné čekání, naopak. Poklidný život ve vězení naruší epidemie, další z možností tohoto světa a skupina se díky ní musí vypořádat s útokem zevnitř. Když se Bryan konečně objeví, je zřejmé, že se nijak nezměnil, naopak. Dění v Martinezově skupině je výborné, svým způsobem překvapivé, především to, jak rychle si Bryan opět získává důvěru. Osmá epizoda je klenotem série, finální bitva, vyústění všeho. Fantasticky natočená akce, ale například i úvodní proslov, hold když má postava charisma, je to fajn. Následující dění zpestřuje konfrontace s další skupinou - zajímavé, mohla mít delšího trvání. Ale také se více dozvídáme o minulosti některých postav, zaujme především Daryl. Co se postav týče, líbil se mi vývoj Carol, která se z naivní ženské stává tím, kdo vidí věci reálně. Navíc se v této sérii objevuje několik velice zajímavých nově příchozích, například Abraham, Eugen a Tara. Další výborná a vzhledem k dnešní době i překvapivá scéna je Lizzie a Mica a následující dění v podání Carol... opět, vidí věci reálně. A samozřejmě Terminus... dění v něm dobré, přesto mi přišel dostatečně nevyužit. 90%

    • 31.3.2018  12:51

    Fantastický pan Lišák, občas tak trochu narcis, ale kdo by byl u Wese Andersona zcela normální že? Hlasem tahle postava ovšem neskutečně charismatická, hold výborný George Clooney se pozná. Svým způsobem to není jen hlasem (i když ten je jistě nejdůležitější), loutky jsou totiž také naprosto úchvatné, díky mimice opravdu živé, je to nádhera. Veškeré vzájemné dialogy potom dostávají zcela jiný rozměr a že jich tu je. Nejlepší scény však z velké části ovládla postava krysy, v hlasovém podání taktéž famózní Willem Dafoe! Je tomu tak samozřejmě díky westernové poctě, která musí potěšit. Navíc hudební doprovod neskutečně kvalitní (nejen v této části), Alexandre Desplat skládá poctu mistru... netřeba jmenovat. Zde mnohokrát opěvovaná "vlčí scéna" je další ze série těch nejsilnějších, zůstala mi v paměti hned po prvním zhlédnutí, nádhera. 80%

    • 31.3.2018  00:09
    Annihilation (2018)
    ***

    Že je to vlastně o něčem úplně jiném, je vcelku jedno. Snaha o "něco jako Příchozí" je viditelná až příliš... tohle bych od Alexe Garlanda opravdu nečekal. Ve výsledku kvalit filmu Příchozí Anihilace samozřejmě nedosahuje, naopak mi přijde, že vzdává hold několika kultovním, béčkovým sci-fi a sama se tak béčkem stává (především závěr v majáku, žel ovšem nejen ten). Děj prakticky postrádá silné scény, výjimku bych snad našel v několika lehce silnějších, jenže dvě videa a mluvící tvor na kvalitní film nestačí. Když je navíc i z herců pocit, že nemají co hrát a tak nehrají, což se týká především onoho vyslaného týmu, je to celé opravdu s podivem. V první polovině ještě scénář v rámci možností drží pohromadě, hlavní děj je kvalitně doplněn vzpomínkami, či budoucností. Jenže v té druhé, jakoby Garland vymýšlel, v čem ještě může být divný, či snad originální? Věc názoru, za mě divný. Abych jen nehanil, prostředí Záře je opravdu povedené, idylické, úchvatné a především krásně natočené. Hudba a kamera dávají vzpomenout na kvality předešlého díla Alexe Garlanda. Se závěrem Anihilace vlastně souhlasím, ani já nevím a vědět jen tak nebudu. Že bych nad filmem zpětně vůbec nepřemýšlel tedy není pravda a to je vlastně klad. 60%

    • 29.3.2018  20:49

    Nejen prostředím, ale třeba i některými záběry kamery mi Zjizvená srdce připomínají Smrt pana Lazaresca. Navíc toho Emanuel ve své posteli nacestuje podobně mnoho, jako pan Lazarescu, tedy pojem nemocniční Road movie by tu seděl též... samozřejmě v nadsázce řečeno. Vážně, Radu Jude přináší všestranně dobový příběh a zdaleka to není jen formátem, film má například i vlastní mezititulky, v kterých tedy hlavní hrdina nemluví přímo, spíše myšlenkově, pocitově. Ono téměř celé dění má vlastně jakési "básnické dialogy", což dokonale vystihuje postavu Emanuela. Toho kamera zabírá povětšinou "z dálky", detailů na jeho obličej není příliš, pokud vůbec jsou. Sám vím o jednom, v poslední a dle očekávání nejsilnější scéně, ten nejdůležitější detail... ale třeba jsem si jiných pouze nevšiml. Kamera a především dokonalá kompozice každé scény jsou pro celkovou dobovost zásadní. Většina scén je snad až divadelní, ona také statická kamera zabírající celou místnost k tomuto pocitu svádí. Líbila se mi občasná nadsázka, kterou Radu Jude do jinak samozřejmě dramatického filmu někdy až nenápadně přidal. Občas je hold lepší nebrat vše tak vážně a to i přes dobu a diagnózu. 80%

    • 26.3.2018  23:42

    Od úvodu neskutečně pečlivě budovaný politický thriller, lehce v atmosféře klasického Alfreda Hitchcocka (ta hudba!), vlastně takový Polanského klasický thriller, s pro něj snad až osobním příběhem. Ten se z počátku může zdát být vcelku jednoduchý, ne příliš zajímavý, jenže díky režijní práci je tomu právě naopak. Čím déle se "duch" zdržuje na ostrově (mimochodem, pro tento druh filmu skvělá lokace, navíc to počasí), tím více je nejistoty kolem všeho a všech, napětí a atmosféra postupně graduje a Roman Polanski dokazuje, že stále umí i klasicky hororovou atmosféru. Ano, jde o výbornou scénu "návštěvy u Paula Emmetta" a především ty následující "pronásledování", ve kterém není nutná zběsilá jízda, či ještě lepší "dění na trajektu" a následné další setkání. Ač je svým způsobem už nějakou dobu před závěrem jasno, na scénu finálního odhalení jakoby tohle ani nemělo vliv. Znamenitě natočené odhalení, či předávání, při němž jsem snad ani nedýchal... a to jak jsem již psal, opravdu bylo jasno! Kdybych se dvakrát nepousmál, bylo by to jistě na plný počet. Jenže scéna na letišti, zase logická, ale opravdu by to bylo tak snadné? A potom, či předtím ono vyhledání zásadní informace... nemyslím si. Jako jeden z nejlepších politických thrillerů ovšem Muž ve stínu bezpochyby obstojí, krom výše zmíněného je totiž i kvalitně herecky obsazen. Samozřejmě zaujme především Ewan McGregor, ale potěší i Eli Wallach, či Jon Bernthal, zde v roli Ricka. 80%

    • 26.3.2018  22:40

    Až příliš krásné vykoupení... je to tak, film jehož příběh je od jisté doby tak krásný, optimistický... a není to jen příběh, je to snad i ta "pohodová" atmosféra, vybarvené záběry kamery a občas až romantická hudba Thomase Newmana. Vše je samozřejmě doplněno o vážné scény a není jich málo, navíc prakticky všechny kvalitně natočeny. Jenže ten přílišný optimismus (především v závěru) na mém dojmu prostě ubírá. A nepomůže ani to, že tomuto závěru přecházel ještě jeden výborně vymyšlený, v němž se ukáže, na čem Andy prakticky celý film pracoval a jak to ještě lépe provedl - výborná scéna. Jako motivační film ovšem Shawshank funguje dobře... jít si za svým cílem, ať se děje cokoliv, využít každé příležitosti a vědět, že vždy může být ještě hůře... to vše jsem z něj cítil. Taktéž zde bylo dobře ukázáno, že pro mnoho těchto lidí začíná vězení za zdmi toho opravdového a vlastně se jim nedivím, svět venku je prostě jiný, pro některé až příliš. 75%

    • 21.3.2018  16:51

    Pouhé využití krajiny nestačí a to ani v případě, kdy jsou záběry na ni opravdu fantastické. Co naplat, příběh totiž je jaký je, tedy jednoduchý a předvídatelný až příliš. Stejně tak příliš prostý je i hlavní hrdina Espen, což se v průběhu dění vlastně příliš nemění a to je škoda. Zůstává tedy jen ta krajina, občas pěkný záběr kamery, fantastická hudba a vcelku příjemná atmosféra. Celkově je to tedy spíše zklamání, čekal jsem povedenější "dospělou" fantasy pohádku. Ale zůstala jen průměrná pohádka, tak trochu uječená... 60%

    • 18.3.2018  00:16
    Nevěsta (2015)
    ***

    V první polovině je Nevěsta i přes hlavní téma spíše meditativním filmem. Sytě barevné, často statické, či zpomalené záběry kamery a k nim nádherná prakticky místní hudba. K tomu silný příběh, v této době ještě zajímavě vypadající. To vše se láme scénou svatby, ta zprvu též kvalitní, jenže v druhé části již příšerně naivní, až směšná, dialogy především. Žel svatbou to nekončí, po ní je snad ještě hůře... totiž v úvodu komentáře chválená kamera, to tu s idyličností přehání. Rádoby krásných a zpomalených záběrů je ještě více, což je nejvíce znát v závěrečném souboji bez kalhot... musel jsem se smát. Alespoň poslední záběr na trojici a propojení s minulostí, se povedl. Ale zamrzí, že dění neodhalí, jak vlastně dopadla Leonardova žena? Silná, až překvapivě silná scéna a nic? Nevěsta je zajímavým filmem, který ale značně doplácí na svou idyličnost. 60%

    • 17.3.2018  11:59

    Ne zrovna nečekaně velice příjemná studie vztahu, s občasnou komediální a snad i "hororovou" vsuvkou. Především ve scénách "omotávání si kolem prstku" jsem si vzpomněl na podobně laděné filmy Romana Polanského. Ale tohle je Paul Thomas Anderson, čili výborně napsáno, zrežírováno a samozřejmě natočeno... zase fantastická kamera, fantastické interiéry, kostýmy. Jenom ten závěr... vlastně stále nevím, co si o něm myslet. Řešení krize ve vztahu je to jistě originální a takové menší "psycho" na konci filmu samozřejmě nevadí, přesto jsem po tom všem čekal něco jiného, snad silnějšího. Vždyť dosavadní výborně stavěné scény, jako byla seznamovací, či první měření, otrava a tak bych mohl pokračovat, tomu nasvědčovaly. Žel nestalo se, jistě jsem film neviděl naposledy, třeba časem názor ještě přehodnotím. Daniel Day-Lewis je pan herec, Reynolds Woodcock je jeho další výbornou rolí a Vicky Krieps mu zdatně sekunduje, také proto jsou i "pouhé" jejich rozhovory velice silné. Veškerou tuhle dokonalost zdaleka nejen doplňuje nádherná převážně klavírní hudba Jonnyho Greenwooda. A tak nezbývá, než nadále přemýšlet nad závěrem. 75%

    • 17.3.2018  01:22

    Hermína Týrlová v nejlepší formě! Především její Vzpoura hraček má snad jediné mínus a tím je délka. Film je totiž až příliš krátký, i když by s tím jistě nesouhlasil onen gestapák v podání výborného Eduarda Linkerse, ten si užil... no rozhodně nemohu psát až příliš. Propojení světa loutek a hraných pasáží je výborné, navíc hračky jsou opravdu nádherné! Julius Kalaš dění podbarvil výtečnou hudbou a povedená je i kamera. Líbila se mi například stínohra v úvodu filmu, vlastně zásadní stínohra. Odboj hraček složil poctu tomu skutečnému! A Hitler dopadl, či spíše doletěl zcela ideálně. 90%

    • 17.3.2018  00:19

    Opravdu nádherná animace, vůbec proměny postav, či les a postupné přidávání barev celkově. Meditativní hudba a snad i hlas vypravěče Philippa Noireta. Jednoduše idylický film s pěkným poselstvím, ale až příliš naivním příběhem. Ač bych si přál, abych to slovo nemusel použít... žel doba je doba. 80%

<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace