Renfield

Renfield

Martin Kocáb

okres Znojmo
Fotograf, věčný turista, filmový a seriálový nadšenec

homepage

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
    • 15.12.2018  23:49
    Penny Dreadful (TV seriál) (2014)
    ****

    Známé, prakticky až kultovní postavy v mlze viktoriánského Londýna. Znělo to slibně (i když té mlhy bylo někdy až příliš) a svým způsobem to i slibně dopadlo, snad až na... ale nejdříve ke kladům. Mezi ty největší jednoznačně patří atmosféra celého seriálu, v ní zaujmou potemnělé ulice, stejně jako často prosvětlené interiéry, divadla, muzea... stejně tak úchvatné jsou kostýmy a celkově vzezření postav vůbec! Tím nejzásadnějším ovšem zůstává dokonalá hudba a především hvězdné herecké obsazení, z něhož vyčnívají Eva Green a Josh Hartnett. Oba zde mají ty nejsilnější linie, ve třetí sérii navíc obohacené o nové charismatické postavy, ale jen Eva Green tu má "své" epizody, v nichž je snad ještě lepší, či si je plně užívá. Seriál má mnoho silných scén, překvapivě jsou to z mého pohledu více rozhovory jednotlivých postav, než akce, které tu také není pomálu. Ale ona akce a jí často předcházející přípravy (či jednání postav), jsou často dost podivné, právě to je znát především ve finále třetí série, ale nejen zde. Scénář je z velké části zklamáním a i když zbytek klape jak má, občas možná ještě lépe, tohle samozřejmě kvalitu sráží. A co teprve ostatní, zajímavě obsazené, žel občas nevyužité postavy? Přesto je Penny Dreadful nadprůměrným seriálem, už jen pro tu dobu, kdy se odehrává a jedinečné divadlo v 1. sérii, jenž mě nadchlo! Více u jednotlivých sérií. 80%

    • 15.12.2018  23:47
    Penny Dreadful - Série 3 (série) (2016)
    ****

    V úvodu, ale i v pokračování série je znát, že rozdělení hlavních postav kvalitě vyprávění opravdu pomohlo. O to víc, že díky němu měly prostor i další nové, neméně zajímavé, či charismatické. Jiskření mezi Vanessou a dr. Sweetem velmi bavilo a stejně tak vývoj jejich příběhu, kde chtě nechtě musel dostat prostor i Renfield. Přesto vrcholnou epizodou je opět ta patřící Vanesse, zde totiž bylo vyslyšeno to, co jsem si přál u série předešlé, tedy více rozhovorů mezi Vanessou a Johnem. Navíc tato epizoda není jen o tom, je to opět o souboji, opět v léčebně, přesto zase jinak a zase velmi povedeně. Dále by se zase dalo říci "opět", totiž v další silné linii pokračuje Ethan, jemuž panorama divokého západu velmi svědčí, tomu navíc dopomáhá i Malcolm a další z nových postav Kaetenay. Tím nejsilnějším v celém dění je bezesporu pobyt u Ethanova otce, především závěrečné vyřešení situace! Žel i Dorianova linie pokračuje v zajetých kolejích, propojení skrze Victora a Lily sice je, ovšem jinak nenabízí nic. A závěr? Trestuhodně nevyužito! Kdyby jinak zajímavá postava neměla kolem sebe ve všech sériích tak nezajímavé, mohlo vše dopadnout jinak, jenže tak tomu nebylo a Justine tomu nijak nepřidala, naopak. Rozdělení postav většině série pomohlo, jejich opětovné setkání v závěru nikoliv. Finále je scenáristicky příšerné plné nelogičností, především co se chování těch hlavních týče. A právě díky tomu je zabit i závěr... ale přesto, většina série je silná. 80%

    • 11.12.2018  01:42

    Vzhledem k zemi vzniku, značně netradiční válečný, či spíše komorní vojenský film. Válka je znát jen z konečného útoku, který tu vlastně ani nutně nemusel být. Jenže divák povětšinou chce znát osud hlavního hrdiny, o němž film vypráví především. Vojín Prewitt a jeho služba vlasti, jsou v příběhu tím nejdůležitějším. Skrze něj Fred Zinnemann ukazuje vojenský život a to bez ideálů... vyskytuje se zde i šikana a jí předcházející špatné vztahy. Vyprávění celkově působí docela kriticky, ale na druhou stranu je tu i veselejší život vojáka, noční kluby a "nešťastné" ženy, tehdejší armádní realita. Co se Franka Sinatry týče, jeho výkon mě příliš nezaujal a vlastně stejně tak jeho postava, která si svým chováním říkala o ledasco, ne tedy o tohle. Za to výborní Burt Lancaster a Montgomery Clift film bezesporu táhnou. Zinnemann do děje přidal i několik opravdu vtipných hlášek, ale nejsilnějšími scénami zůstávají boxerský zápas a především smuteční hra na trubku. 70%

    • 9.12.2018  00:07
    Tygr a drak (2000)
    ***

    Dnes již kultovní film, ve kterém ovšem žádnou genialitu nevidím a to ani po druhé projekci. Zásadní milostná linie je často příšerně kýčovitá, navíc doplněna o cosi, co má snad být humor? Přitom tomu tak vůbec být nemuselo, vždyť Chow Yun-fat i Zhang Ziyi hrají velice dobře a ono jiskření je mezi nimi cítit hned v první společné scéně. K takovému základu přece stačí málo, jenže u Tygra a draka mám pocit, že toho všeho mělo být naopak až příliš. Totiž i většinou velmi slušné souboje kazí zcela zbytečné létání. Nemám ho rád ani v jiných, dnes velmi oblíbených filmech, ke kterým to ale vlastně patří, ale zde? Nemyslím si, že bylo třeba. Naopak prakticky dokonalé jsou kostýmy, lokace natáčení, ale i kamera a hudba, vše skutečná pastva pro uši a oči. Jenže pokažený příběh tohle vše nenapraví, stejně tak ho nenapraví ani velmi povedený závěr, přesněji závěrečný souboj. I když létání... ale co už. 50%

    • 8.12.2018  00:24
    Truman Show (1998)
    ****

    Komedie? Kdepak, neskutečně mrazivé drama a to i v takových detailech, jako je vsunování reklam a zcela jiného hraní hereckého okolí Trumana. Tedy, zcela jiného hraní všech (taktéž výborných) herců okolo výborného Jima Carreyho. Opravdu, z těch rádoby televizních výkonů a pocitu, že se tohle může snadno odehrát, pokud se to již neodehrálo, či neodehrává, opravdu mrazí. Scény uvědomění si, či závěr jsou neskutečné a nezaostává za nimi ani například rádio, dopravní zácpa a prakticky vše s psychopaticky geniálním Edem Harrisem! A co diváci? Zase, zvrhle silné. Věčné sledování, rádoby fandění někomu a přitom podpora jeho destrukce. Díky vlastnímu často velmi bídnému životu, si nic z toho naprostá většina z nich ani neuvědomí... viz. poslední scéna! Truman Show je velkým varováním, které je stále aktuální, tahle doba není pryč. 80%

    • 7.12.2018  23:40

    Komedie, s kritickým podtextem. To je vlastně vidět již v úvodní velmi dobré scéně, která kritizuje léčitele a přitom vtipně odkazuje na Inception, co dodat, dvě věci si "tolik blízké". Těch úsměvných momentů je více, za což svým způsobem může odlehčený, ale dobrý závěr. Ovšem kritikou poměrů v Makedonii Gjorce Stavreski též nešetří, v tomto případě jde samozřejmě především o zdravotnictví a jeho nedosažitelnost pro chudší, většinový lid. Ale též naivitu a přílišnou důvěru ve všemožné a často nemožné šarlatány. A přitom jde o jediný dort a jeho důležitou ingredienci... 70%

    • 7.12.2018  22:43

    Sakra, vždyť on i ten neskutečný "halucinogenní obsah" dává po projekci nějaký smysl! Přeci jen s filmem pěkně ladí, nicméně Skladatel ho jistě nenapsal, to by byl celý jiné vyšší úrovně. Čímž nechci říct, že by Silver Lake nějak potřebovalo zvedat kvalitu, to si jde svoji vlastní cestou, i když, inspirace jsou zřejmé. Za mě nemohu opomenout mého oblíbeného Davida Lynche a jeho kultovní Mulholland Drive... ovšem je třeba zmínit, že David Robert Mitchell vidí věci jinak, řekněme více "normálně". Ač se to zprvu nemusí zdát, dění vlastně není příliš složité, či zamotané, mluvím pouze o dění, nikoliv o postavě Sama. Ten ve filmu potkává různé, povětšinou zajímavé lidi, jejich příběhy se doplňují, stejně jako doplňují hlavní pátrání, vše svým způsobem dává smysl. Rozepisovat se více o scénách naopak smysl nemá, nebo to ani pořádně není možné, vždyť ta atmosféra je prostě všude! Prakticky to stejné platí i o kameře a samozřejmě hudbě, protože to je právě to zásadní, to je ten noir! Ten Mitchell velmi dobře kombinuje s komedií, ale také kritikou, či dokonce parodií na dění v onom slavném městě. Andrew Garfield je v roli Sama dle očekávání výborný, ale potěší i po Jackovi opět kompletní Riley Keough. Závěrem? Komentář je plný "smyslu", takže, jaký to celé mělo smysl? Hm, snad haf haf, nebo prostě absinth, či něco velmi podobného... asi tak! 85%

    • 23.11.2018  17:09

    Na jedné straně dokonale dobová atmosféra, na straně druhé předvidatelný a překvapivě utahaný příběh. Jakoby Coenovi jeli na půl plynu a nemohli přidat ani trošku toho u nich v této době tak "profláknutého" násilí. Je to s podivem, vůbec při tom, kdo stojí za, ale také před kamerou. Přímo za kamerou je to samozřejmě Roger Deakins, takže záruka kvality, která ani zde nezklamala. Kamera je fantastická, přidaný filtr a vůbec celkové podzimní natáčení ladí s atmosférou amerického zapadákova. K tomu je zde i dokonalá hudba, dokonce i ta, kterou zpívá ústřední herecké trio. U něj jsem se obával, že to až příliš potáhne George Clooney, naštěstí tomu tak není. Samozřejmě, je to hlavní role (i když teď nevím, jestli ještě hlavnější roli nemají jeho vlasy), přesto je prostor pro Johna Turturra a Tima Blakea dostačující, navíc všechny postavy jsou klasicky výborně napsané, což se ale už nedá říci o scénáři. Tedy, on by byl dobře napsán, kdyby nešlo o Coenovi v dobách největší slávy, tady je třeba očekávat něco víc a to víc jsem nedostal. Několik výborných scén ke spokojenosti nestačí, vůbec když prakticky celou druhou polovinu film kráčí špatným směrem, kvalitou dolů. 60%

    • 23.11.2018  17:08

    Film je o zoufalství, pomstě, ale také kritice společnosti... Čím to, že pro mě ty nejsilnější scény, svým způsobem zapadnou? Totiž, ač jsou scény jednotlivých pomst výborné (obzvlášť když se jí ujme Ryu, nebo proklatě černohumorný závěr), pro mě zásadní zůstává to svým způsobem skryté, to co vlastně vše buduje. Totiž, propojit zvuk a kameru Chan-wook Park umí dokonale a předvádí to již v úvodu filmu, při fantastické procházce domem, nebo snad ještě lépe ve scéně monotónní práce v továrně. Zde je vidět výborná práce kamery a jejího propojení ani ne tak s hudbou, jako se zvukem. Prakticky to stejné je možné napsat i o dokonalé a z mého pohledu snad nejbrutálnější scéně ve filmu. Násilí není vidět, ono vlastně ani není, vždyť se jedná o scénu z pitevny... přesto, zvuk a dlouhý záběr na obličej otce, mrazivá dokonalost. Výše popsané vlastně tak trochu napoví o formě vyprávění příběhů, ano příběhů. I když se v úvodu filmu může Ryu zdát jako hlavní hrdina, není tomu tak, pomstít se přece musí více lidí. Jejich pomsty se propojují, občas nikoliv, to když film kritizuje a vlastně z hlavních příběhů odbočuje. "Má je pomsta" je bezesporu nejsilnější částí celé trilogie a to mám Old Boye velmi rád. 80%

    • 23.11.2018  17:04
    Halloween (2018)
    ***

    Zase jako tenkrát na Halloween... hold, že je Halloween zaměřen především pro potěchu fanoušků toho původního, je zřejmé, ale také fungující. Když se poprvé objeví Michael (samozřejmě v masce) a ozve se známá melodie, film má prakticky vyhráno a tvůrci to dobře vědí. Za tohle oživení hororové scény jsem rád i já, prakticky nemám žádných výhrad (snad až na přetažené finále... což nepopírám, že k tomu vlastně také patří), ale nemohu ani nijak více chválit. Jednoduše je pravdou, že tahle kvalitně natočená verze mnoho nového nepřináší a já i přes nostalgii na tento přídavek čekal. 60%

    • 10.11.2018  13:08

    Nebýt první části filmu, která více než cokoliv jiného připomíná telenovelu, mohlo to být celé ještě o třídu výš. Když se tato část překoná a začnou se dít věci (pokusy o komunikaci, v té době ještě nejisté), děj přechází z romantiky do velmi kvalitního mrazivého thrilleru. Zde je třeba připomenout zajímavý styl vyprávění, kdy se jeden příběh uzavírá... a dál? Dál přijde vysvětlení a hlavně vše pěkně od začátku, pouze z jiného pohledu. Právě Belén a její pobyt v "bunkru" je tou nejsilnější části filmu. Scény jako hledání klíčů, odhalení minulosti majitele, či ta úplně nejlepší, již jistá komunikace s Fabianou jsou velmi silné. To stejné platí i pro závěr filmu, který je od jisté doby sice očekávaný, přesto logický a již podruhé ve filmu se v něm potvrzuje jedno přísloví... a to to celé začalo jako vtip. Po něm ovšem následuje až příliš rychlý konec, tady se ještě dalo příběh více rozvést a dovysvětlit. I když, celé dění je velmi doslovné (což v tomto případě není chyba), tak proč si alespoň ten závěr nedomyslet. Ještě je třeba dodat, že film má výbornou a hlavně velmi vhodně použitou hudbu! A že ho navíc ani herecké výkony rozhodně nekazí, naopak, ústřední trio je velmi dobré. 75%

    • 7.11.2018  00:11

    Jack není výjimkou, i u něj jsem se těšil na von Trierův prolog, který k mému překvapení tentokrát nepřišel. Hold, je to přeci jiná kapitola, kapitola o Jackovi, či kdo vlastně staví ten dům? Inu, staví ho Jack, ale můj pocit z vyprávění je poněkud jiný. Ne, Lars von Trier nezačal vykrádat sám sebe, pouze rekapituluje, staví dům... vzhledem k jeho údajným stavům, je to všechno vlastně logické. Tentokrát tedy bez prologu, přesto s opět jedinečným stylem vyprávění. Rozdělení do kapitol už klasické, ale stále poutavé, obzvlášť u tohoto druhu filmu. Ovšem to co přichází po (či před) vraždách, připodobnění, vysvětlení, nebo ještě větší nepochopení, to je zase jiný svět, přesto stále Jackův/Larsův. Právě zde je nejvíce patrná odpověď na otázku, kdo staví dům a zdaleka tomu tak není pouze díky několika záběrům. Mimochodem, kolikrát ani nemusí být doslovně řečeno, ukázáno a přesto jsem si velmi často vzpomněl i na Prvek zločinu, možná díky tématu, možná díky atmosféře, či "snovým rozhovorům", ale vzpomněl. Nakonec i bez odkazů na filmy, kdo zná, ten pozná i z mnoha jiných (především vzory), alespoň já mám ten pocit. Blíže k filmu? Násilí? Oproti například Antikristovi prakticky minimální. Humor? Překvapivě častý, přesto i studie myšlení sériového vraha funguje dokonale. Ovšem pocit "směji se něčemu, čemu bych přece neměl" přichází často. Silné scény? Tentokrát těžko zmínit jedinou, či více z nich, prakticky každá má své, každá je zapamatovatelná a někdy jiným způsobem silná. Herci? Matt Dillon dost pravděpodobně ve své životní roli naprosto dokonalý. Bruno Ganz jako Verge taktéž, navíc s charismatickým hlasem, který je zde přeci jen častější. Epilog... to, oč byl ochuzen úvod filmu přichází v jeho závěru, snad dvojnásob silné. Právě závěrečná scéna film zdobí, je v ní mnoho odkazů a možná až příliš jasné vysvětlení, přesto zase dostává, už jen ty geniální záběry, hudba k nim, to poselství... Lars von Trier je po méně výrazné Nymfomance zpět a já doufám, že se v pocitu, že tohle mělo být jeho poslední slovo mílím. 90%

    • 5.11.2018  14:32
    Dobré srdce (2009)
    ***

    Na Dagura Káriho překvapivě nevyrovnaný film, čemuž zřejmě přidává ještě to střetnutí dvou filmařských stylů, severského a americky nezávislého. Druhý jmenovaný je tu cítit podstatně víc a to samozřejmě díky výborným scénám v baru, s jedinečnou atmosférou. Pohled na život a věčná moudra, která pronáší Jacques baví, navíc Brian Cox ho hraje výborně. Ale nejzajímavější mi přišly právě všechny postavy štamgastů, žel o nich film neprozradí příliš, přesto jejich vzájemné dialogy zaujmou a o životě lehce napoví. Jenže, v úvodu komentáře jsem psal o nevyrovnanosti, ta je hodně patrná především ve scénáři, ale také ve scénách z baru a zbytku filmu. Scénář je naivní, až se snad nedá věřit, že ho opravdu psal Kári... tak brzy prozradit vše, opravdu? Přesto ta scéna zasáhne, aby ovšem byla polozapomenuta následným zbytečným "dalším závěrem" hm. Z tohoto důvodu bych postavu April ani neřešil, samozřejmě děj pouze doslazuje, ale film má jiné překvapivé mínusy. 55%

    • 28.10.2018  13:17

    Obsah zajímavý, režisér jakbysmet a příběh filmu, přesněji to co se s nim mělo dít dále, samozřejmě též. Strach a touha obsahuje některé zajímavé později využité postupy, obzvlášť kamera je velmi slušná, ale v některých částech i děj, například viditelné útrapy z války. Svým způsobem je to takové avantgardní válečné drama, žánry docela neslučitelná, i když viděli jsme u jiných ledasco. Tady nemohu říct, že tohle spojení úplně vyšlo, navíc kvalitě filmu nepřidávají ani někteří herci. Ale že by to bylo na úplné smazání ze světa, to bych neřekl. I když samozřejmě Stanleyho Kubricka chápu, byl na sebe hold tvrdý, což rozhodně není ku škodě. 55%

    • 27.10.2018  14:15

    Hned úvodní scéna tak trochu dává nahlédnout do celého filmu, bude to psychologické, hororové, ale především o baletu a jeho temných stránkách. I když, ona Černá labuť má dvě roviny, první samozřejmě baletní a druhá, snad ještě důležitější, věnující se postavě Niny a jejímu životu. Ten je, jak už dění v bytě napovídá, velmi stísněný. Nezdraví vztah s matkou, žádné sebevědomí, přehnaná dobrota a především strach ze všeho "nepoznaného" ji svazuje a ničí, černá labuť se dere na povrch. Z výkonu Natalie Portman jsem stále nadšen, obě labutě byly tak odlišné a přitom tak uvěřitelné! Mila Kunis a Vincent Cassel byli taktéž výborní, přesto zůstávají v mírném stínu skutečné labutě, jejíž baletní scény kamerou ohromí. Zase, něco, co je patrné hned při úvodní scéně... balet zdaleka není pro každého, jenže právě ty nádherné kamerové kompozice, detaily, ale také práce se zvukem k nim uchvátí a dění přiblíží. Stejně tak, či možná ještě lépe je to vidět v bytových scénách, pronásledování úzkou chodbou, až do stále dětského pokoje, nádherně stísněné. Nejen tady samozřejmě nelze opomenout pravděpodobnou velkou inspiraci u Romana Polanského, Nájemník je z toho opravdu hodně cítit, což beru jako klad. Výborné a samozřejmě pro film zásadní, je i střídání reality a představ Niny, jenž graduje při závěrečné premiéře, scéna v šatně dokonalá, ale samozřejmě nejen ta. Ono celé atmosférou temné, občas až hororové představení je fantastické a konec donutí přemýšlet nejen nad Černou labutí. Darren Aronofsky ohromil, ovšem jedno mu nevěřím. Opravdu by byli všichni mimo matky tak nevšímaví? Obzvlášť při této práci? Nemyslím si. 80%

    • 27.10.2018  13:53
    Zrůdy (1932)
    ****

    V mnoha ohledech kultovní film, zobrazující skutečné zrůdy a myslím tím ty opravdu skutečné - povahové. Hned první pomalejší část, ve které jsou krátce představeny i ty "nejmenší" postavy, je velmi dobrá. Právě v ní je totiž ukryto mnoho ze života v tehdejším cirkusu, svým způsobem je vyprávění až dokumentární a lehce připomene výborný seriál Carnivale, jehož tvůrci jistě Zrůdy dobře znají. Následující dění by se dalo považovat za jednoduché a svým způsobem tomu tak je. Jenže právě to ozvláštnění v podobě jedinečného hereckého obsazení, mu dodává na ještě větší zajímavosti, jakoby jí ten příběh i bez něj neměl zrovna málo. Pocit, že se přitlačit na děj a tím i atmosféru, dalo podstatně dříve, než v závěru, ovšem přetrvává, hold styl režie Toda Browninga mi zase příliš nesedl. Ovšem již zmíněný až hororový závěr, je výborný a to již v dokonalé scéně v maringotce! Závěrečné "ponaučení" taktéž potěšilo, možná i tato část byla ve své době problém. I přes výtku k režii, klobouk dolu před Browningem, který se očividně nebál a vlastně na to právě u Zrůd doplatil. 80%

    • 27.10.2018  13:37

    Pro mě velmi nečekané zklamání a to jsem se tolik těšil. Režisérsky slušné, přesto bez náboje a především délkou značně přestřelené. Je mnoho filmů, ve kterých mě dlouhé scény bez dialogů, kdy děj vypráví kamera baví, u Prvního člověka byla většina z nich řekněme náročná až příliš, což je zase u mě trochu s podivem. A takových je tu většina, v menší míře jsou dále zastoupeny scény možná až příliš technické a ty zásadní, o kterých každý ví a snad na ně i čeká. Poslední zmíněné jsou bezesporu ty nejsilnější, atmosférou a vlastně i "akcí" jako by byly z jiného filmu. Překvapivě mi film nesedl ani herecky, Ryan Gosling mi nepřišel nijak výjimečný, vůbec oproti svým dřívějším výkonům a Claire Foy? Nemohu si pomoct, ale po celý děj mi připomínala Shelley Duvall v Osvícení. Druhá projekce je ovšem jistá, už jen kvůli hodnocení ostatních, třeba se časem též chytnu. 60%

    • 27.10.2018  11:11

    Zajímavé, přesto bez nějakého většího přesahu... i když, to bude zřejmě pouze můj problém, mnohým tito Branci nahání hrůzu, já to tak ani po zhlédnutí dokumentu nevidím. Co by mě ovšem zajímalo, jsou motivace tvůrců a zúčastněných. Pokud to měl být dokument varující před nebezpečím, tak se to příliš nepovedlo a nejde pouze o můj pocit z této skupiny, jde i o to, jak je dokument natočen. A proč vlastně Branci, či jejich zakladatel s natáčením souhlasili? Šlo jim o reklamu a nábor? Díky několika scénám se ani tahle možnost nedá považovat za povedenou. Možná i z těchto důvodů, je můj pocit z dokumentu jaký je, nijaký. 50%

    • 26.10.2018  22:21
    Venom (2018)
    ***

    Přijde mi dost vtipné, že celý film táhne jeden jediný a především nehrající herec! Tom Hardy si tu roli očividně užívá, oproti svým jiným výkonům, je tento podivný, občas opravdu až civilně působící. Je to jakoby si po všech vážných rolích mohl konečně i v práci trošku oddychnout a tak toho hojně využívá. Jenže přesto platí to, co jsem psal v úvodu komentáře, on totiž Venom opravdu nic jiného nenabízí. Scénář je hotová katastrofa, to stejné by se dalo říci i o ostatních postavách, prakticky všechny se dají rychle zapomenout a to včetně nepovedeného hlavního záporáka. Značné sestříhání filmu samozřejmě neprospívá, potěšilo by více "drsnějšího" vtipu, temnoty, hororových prvků (nepopírám, že v náznacích jsou) a jistě také krvavější akce, ona totiž ta co zůstala je docela tragická. Takže zůstal pouze Hardy... stačí to? Ale jo. 50%

    • 26.10.2018  22:18
    Dopraváci (2012)
    ****

    Tady je naprosto zbytečné řešit "příběhové klišé" a podobné nesmysly. Totiž, kdo natočil řekněme podobný příběh, ale v tomto provedení a s takovou gradací? Nikdo. Wojciech Smarzowski je zase originální, rychlý střih a především propojení záběrů z klasické kamery a mobilního telefonu je dokonalé a dodává ději na autentičnosti... jakoby už tak nebyla velká. První méně než polovina filmu dává nahlédnout do práce dopravní policie, jsou tu chvíle, dalo by se říci vtipné, jsou tu chvíle neskutečně silné, tragické. Tempo je rychlé, doslova akce střídá akci, ať se děje prakticky cokoliv. Zběsilá jízda končí smrtí, příběh sice z tempa dle mého názoru příliš neubere, ale více se zaměřuje na Ryszarda Króle a jeho boj o očištění. Ten samozřejmě není kladným hrdinou (ostatně jak jinak, když scénář psal opět Smarzowski), přesto jsem mu fandil. I když, výborný Bartłomiej Topa na tom měl jistě velkou zásluhu. Taktéž i díky němu je finále velmi silné, ale přiznávám, že v tomto případě svým způsobem očekávané, přesto přemýšlet rozhodně donutí, jako celý film. 75%

    • 12.10.2018  19:18

    I Zlý časy, mohou být v některých časech brány jako dobré, nebo alespoň výjimečné. A právě to je případ tohoto filmu, který přichází v době, kdy se skutečně kvalitní a zároveň velmi dobře obsazený film hledá docela těžko. Ne, samozřejmě ani tento není dokonalý, přesto má silných momentů poměrně mnoho, už jen úvodní scéna, která na následující děj rozhodně navnadí. Pokračování v hotelu potom samozřejmě dává lehce vzpomenout na Čtyři pokoje, ale opravdu jen lehce El Royale si jede svoji vlastní cestou. Tedy, rychlé seznámení s hotelem a především jeho neurotickým zaměstnancem hodně povedené, obzvlášť co se vtipnosti týče (příběh geniální). Navíc, již zde z filmu dýchá parádní noir atmosféra, která ho již neopustí. Ta je tvořena především výbornou hudbou, kamerou, ale v nemalém množství taktéž samotným interiérem hotelu. Žel to není to jediné, co ve filmu zůstává, tím dalším je totiž i občasná nuda, hold přemrštěná délka si vybírá svou daň. Zase je to znát již (prakticky stále) v úvodu, to když se začnou více představovat jednotlivé postavy příběhu, tyto části jsou zbytečně doslovné a dlouhé, naštěstí to ale částečně zachraňují herci. Jeff Bridges dle očekávání dobrý, Dakota Johnson taktéž dle očekávání opět ne. Ale velmi a to především v závěru překvapil Lewis Pullman. A Chris Hemsworth? Řekněme, že krátce před jeho příchodem si film opět vybírá jednu ze svých slabých chvilek, což se právě nástupem Billyho Lee mění. Do role se vlastně hodí, ale Chris Manson Hemsworth z něj nebude, jak také, s tím pohledem. Zapadá El Royale prachem? Nezasloužil by si to, ale té délky, doslovnosti a občas zbytečných dějových zvratů je opravdu velká škoda. 70%

    • 12.10.2018  19:15

    Především díky příběhu, formě vyprávění, ale třeba i sousedskému soužití v ulici, je nutné vzpomenout na pozdějšího Střihorukého Edwarda. Frankenweenie sám o sobě je poctou starým mistrům, nebo mistrům z opačného konce... samozřejmě úvodní snímek a Ed Wood! Co se rodičů malého Victora týče, jsou velmi zajímavě obsazeni, Shelley Duvall prakticky stále těsně po Osvícení a Daniel Stern, už ne tak těsně před dalším kultem, ovšem ze zcela jiného žánru. 70%

    • 12.10.2018  19:01
    Vincent (1982)
    ****

    Výborné střídání rovin, nádherné loutky, ale především, ta atmosféra! Více filmů, či alespoň žánrů ukrývá jeden malý Vincent, což se v šestiminutovém kraťasu málokomu podaří. Hold Tim Burton uměl (snad stále umí) a když se k němu ve svém temném přednesu přidá fantastický Vincent Price, je z toho kraťas přímo kultovní. 80%

    • 12.10.2018  18:45
    Zombieland (2009)
    ***

    Přikázání přežití v Zombielandu a úvodní titulky především naprosto dokonalé, následující děj, nebo spíš jeho "okolí" velmi slušné. Okolím mám na mysli města, silnice, auta a samozřejmě jejich řidiče Tallahasseeho! Příběh na rozdíl od aut jede na půl plynu, což je škoda, tady by se přece dalo hodně přidat. Jednoduše nezapomenutelnou scénou a bezpochybným vrcholem filmu se dělí na dvě poloviny, tedy cestou za B.M. a následujícím děním. Cesta ukáže něco málo z minulého života a trochu více z toho současného. Funguje v ní řekněme vývoj vztahu mezi skupinami, který žel skončí... o tom později. Vrchol filmu přichází ve scéně u Billa, ta je všestranně dokonalá, za což především mohou Woody Harrelson a zde ještě vtipnější Bill Murray... scéna smrti, co dodat. Zbytek filmu už je zcela zbytečný, postavy zapomenou i na tu poslední logiku a závěr je... hm, předpokládaný, škoda. 60%

    • 25.9.2018  22:01
    Temný dům (2009)
    *****

    Dokonale dobová rekonstrukce nejen jednoho, ne úplně povedeného, silně vodkou zapáchajícího večera. Vodka nevoní, vodka hned v úvodu opravdu zapáchá a dění ovlivňuje snad ještě více, než doba, ve které se příběh odehrává. Ten má dvě části, tedy, že se "něco stane", je zřejmé hned v úvodu. Právě vyšetřování, by se zprvu mohlo zdát jako ta slabší, "hlavní děj" mírně narušující, samozřejmě tomu tak není. Jako u všech filmů Wojciecha Smarzowskiho je nutné obě části (a policejní především) bedlivě sledovat, důležitých odkazů a detailů je klasicky mnoho. Navíc právě vyšetřování, nežaluje pouze možného vraha, ale především dobu... dokonalost scénáře se zde potvrzuje. Ten je navíc podpořen svým způsobem dobovou televizní kamerou, často až dokumentární, ruční. Záběrů na celé místnosti není mnoho, kamera je spíše detailní, často zabírající pouze tváře herců. Mezi nimi těžko vybrat favorita (i když, Arkadiusz Jakubik), ona nejen ústřední herecká trojice hrála dokonale, potěšil i Bartłomiej Topa. Jak jsem zmínil v úvodu, příběh je silně ovlivněn zápachem vodky, nabízí mnoho výborných scén, ale i humor... takový Malovaný džbánek pro mě dostává zcela nový rozměr. Všechny silné scény ovšem překonává neskutečně hutný závěr, je to dvacet minut, ve kterých se dořeší vše, samozřejmě mnohé překvapivě. Krom kriminálních jsou zde i části prakticky hororové (ano, vzpomenout na Studnu jsem musel), pokud film v tempu nikam nespěchal, tady je tomu právě naopak... dvacet minut je pryč, obžaloba v posledním úchvatném záběru dokonána. 85%

    • 24.9.2018  15:20
    Penny Dreadful - Série 2 (série) (2015)
    ****

    Zaměření na jeden konkrétní cíl druhé sérii jistě pomohlo, přesto mě čarodějnice nebavily tolik, jak bych čekal. Tou nejzábavnější linií byla opět ta Ethanova, tentokrát to ovšem není pouze díky němu, je tu i charismatický a taktéž tajemný vyšetřovatel, inspektor Rusk. Za to postava Doriana Graye opět trestuhodně nevyužita a nepomůže ani očekávaná část s obrazem! Jeho linie totiž nemá s hlavním dějem prakticky co dělat, je sem jakoby násilně vsunuta. To, že by mohlo být vše jinak je zřejmé, jenže když ani doslova jeho partneři cosi Angelique a další z monster Lily nejsou vůbec zajímavý, spíš právě naopak, je potom vše špatně. Za to často kritizovaná linie prvního monstra jménem John Clare, mě bavila. Bylo v ní několik silných rozhovorů s Vanessou (více společných scén!) a především měla silné a smysluplné vyústění v závěrečné epizodě. Vanessa ve své samostatné epizodě tentokrát ovšem nezaujala tolik, jako tomu bylo v sérii první. Ono také nebylo jednoduché, se jí co se kvality týče alespoň vyrovnat, natož být lepší. Finále ovšem potěšilo, vše podstatné se uzavřelo a rozdělení prakticky všech naznačuje velmi zajímavou příští sérii. Celkově tedy děj série kompaktnější, ovšem bez navýšení počtu epizod to mohlo být ještě o trošku výše. 80%

    • 24.9.2018  14:36

    Hlavní příběh má ve filmu samozřejmě většinový prostor, ale opomenuty nejsou ani tradice a životní styl Sámů, za což jsem nesmírně rád. Právě tato část vlastně doplňující a dovysvětlující hlavní dění velmi zaujme, což ovšem neznamená, že by osobní příběh Elli Marji nebavil, naopak. Amanda Kernell ho vypráví obrazy, často bez dialogů, které ovšem v těch nejsilnějších a zároveň nejsmutnějších scénách rapidně přibudou. Svým způsobem poklidné, idylické žití Sámů naruší stále častější výpady proti nim, posměšky, občas i násilí. Vrcholem všeho je smutně dokonalá scéna ve škole, něco neskutečného, přesto pravdivého. Díky tomu všemu mám pro hlavní hrdinku pochopení, i když bylo jasné, že ji v "normálním" světě nečeká nic dobrého. Amanda Kernell vybrala do (nejen) hlavních rolí skutečné sámské dívky, což se ji vyplatilo, těžko by někdo předvedl lepší herecký výkon, než právě Lene Cecilia Sparrok, ale i Mia Erika Sparrok. Když člověk prožívá, není vlastně ani třeba příliš hrát. Závěr o opětovném nalezení skutečného domova, místa kam i přes změny v něm přeci jen a stále patřím, je nádherný. 75%

    • 24.9.2018  13:44
    Parkoviště (2014)
    ****

    Nádherně odvyprávěný příběh, který hned v úvodu navodí velmi příjemnou atmosféru. Ten večer na parkovišti je magický, o to víc, že je ukryto mezi vysokými domy, ve velkém městě a přesto na samotě, prakticky v jiném světě. Je tomu tak především díky postavě Legionáře, který si tento jiný svět vytvořil. Ničemu nevadí, že zrovna na parkovišti, kdo hledá, najde i v maličkostech, či každodenních rituálech s nimi spojených opravdovou krásu. Jenže je tu i jiná postava, která má zase jiné zvyklosti, jenom ten ideální svět stále hledá, možná ho částečně má, ve svém Mustangu... na prašném parkovišti začíná konflikt, jako z westernu. Již zmíněný styl vyprávění je úžasný, oba hlavní hrdiny spojuje svým způsobem netradiční pití kávy, tahle scéna se opakuje, aby byla brzy velmi poutavě a vlastně nenápadně (okno) vysvětlena. Bence Miklauzic stejným způsobem, samozřejmě jenom s menším prostorem, představuje i ostatní postavy příběhu a zase některé se zajímavými zvyklostmi, třeba morseovka a vzkazy odkudsi. Márton Miklauzic všemu zase dává atmosféru, především jeho záběry na detaily a okolí parkoviště jsou úchvatné, v ošklivosti krásné, ale samozřejmě nejen ty! Herecky potom nejvíce zaujal Ferenc Lengyel jako Legionář, kterého jsem si prakticky hned oblíbil, ale stejně tak kvalitní výkon předvádí i druhý z dvojice Tibor Szervét. Parkoviště je důkazem toho, že když se umí, nejsou potřeba velké peníze. Je to velký malý film a nutno dodat, že ho ani finále nepokazilo, jenom se zde o něm nechci příliš rozepisovat. 80%

    • 24.9.2018  12:08

    Tak takhle vypadá navázání na původní film a návrat důstojnosti dle Shanea Blacka? Vždyť je to ještě smutnější, než parodie! Začal bych samotnou postavou Predátora, tedy postavou dnes již kultovní, která byla v původním filmu opravdu hororová a především, byla skutečným zabijákem. Zde v digitálním provedení (už jen ty pohyby...) nebudí hrůzu, ale spíše smích! Ten měl pravděpodobně nastat, když se ve filmu objeví "hlavní hrdinové", tedy naprosto nezajímavá sebranka všemožných a především nemožných individuí. Musím uznat, že jednou za dlouhý čas nějaký ten vtip zafunguje, což je samozřejmě trochu málo, ale měl bych za tyto chvíle být rád, vtipy a "vtipy" totiž přichází v neakčních scénách, tedy v té "silnější" části filmu. Akční scény snad raději dlouze nekomentovat, tedy krátce, spočívají v tom, že se bezhlavě střílí, nebo jakkoliv útočí na stojícího Predátora... občas dokonce pomůže i jeho pes. Tahle bezradnost je nejvíce patrná ve finále, kde si asi tvůrci řekli "Tak co s tím dál? Zkusíme trochu toho Marvelu, to teď lidi baví". Ano, finále je nejvtipnější část filmu, žel smutně vtipná a přídavek v podobě dárku od Predátora? Poslední hřebík do rakve. Nakonec mám radost z jediného, ještě že se toho neúčastnil Arnold! 15%

    • 23.9.2018  00:19
    Tiché srdce (2016)
    ****

    Taktéž jsem o něčem takovém neměl tušení, tedy mně film i z dokumentárního hlediska obohatil. Nemají to snadné, nevěřící ženy v Jeruzalémě a to se to ze začátku zdálo vcelku idylické, téměř. S postupem času ale napětí roste, chvíle klidu Naomi zažívá snad jen v klášteře s Fabriziem, jenže to je právě velký problém pro ostatní. Navíc, ani klášter a Fabrizio v nejtěžších chvílích vlastně nepomůže, i když by pravděpodobně chtěl. Teror graduje v nepříjemné scéně s kočkou, po níž se vše rozhodne. Tiché srdce je silná kritika dnešního Izraele, především tedy náboženské zaslepenosti... 75%

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace