Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (1 388)

plakát

V úskalí (2020) 

Na tom že Felix zná zaměstnance svých oblíbených podniků, by nebylo nic divného, ale že mu tohle vyjde i při policejní kontrole, už budí takový maloměstský dojem, což je v případě New Yorku zřejmě úmyslně směšné. Ten je tu více než kulisou a díky výborné kameře dává scénám takovou příjemně poetickou atmosféru, čímž připomene některé z filmů Woodyho Allena. Felix Billa Murrayho do ní zapadá, jeho příběhy občas pobaví, občas prozradí něco z jeho názorů na život. Nakonec je to z velké části o něm a samozřejmě Lauře, jejich vztahu a jejího (ne)pochopení otce, jenž se vlastně choval podobně jako manžel? Vztah Deana a Laury působí velmi chladným, občas až vyhořelým dojmem. On je navíc úspěšný, obletovaný, ona má ze sebe přesně opačný pocit, což teorii o nevěře nahrává, přesvědčivější důkaz se vlastně dlouhou dobu neobjeví. Nebo neobjeví vůbec? Z tohoto pohledu mi ne zrovna výrazný závěr stačil. Tokio se nekoná, přesto Sofia Coppola opět dialogově velmi silná a Bill Murray s Rashidou Jones výborní. 70%

plakát

Bullet Train (2022) 

V tomhle vlaku se sešlo až příliš Dieselů. Takový by mohl být závěr hlubokého rozboru postav v Mašince Tomášovi, jehož výsledky zde přivádí do praxe samotný tvůrce pan Citron. Se svým dvojčetem Mandarinkou potom vedou hluboké konverzace zdaleka nejen o tomto tématu. Dialogově je to především od nich (a to i jednotlivě) hodně fajn, akční stránka celkově je takovým příjemným, zároveň však výborným doplňkem té komediální. David Leitch dá každému ze zabijáků historii, nebo alespoň vysvětlení, proč se zrovna on ocitl ve vlaku. Výborným příkladem budiž Vlkova nezapomenutelná svatba. A do soubojů zase přidá třeba lahev s perlivou vodou, injekční stříkačku, nebo zvonící telefon a s ním i dilema, jestli to vzít. Ano, Beruška s Mandarinkou obstarají z tohoto pohledu to nejlepší, i když ta stříkačka... Prostě to všechno sedí, herci si očividně užívají, obzvlášť trio Brad Pitt, Aaron Taylor-Johnson, Brian Tyree Henry je hodně fajn. Ten ne úplně hodící se závěrečný přepal se pro to všechno dá odpustit. 80%

plakát

Noční plameny (2019) 

Billy si k vyřešení svého problému vybral benzinku, na které pracuje Melinda, jenže ta si vybrala jeho a před ním vlastně všechny ostatní. Melinda má totiž problém, nebo hned několik problémů a je možné, že by ji alespoň částečně pomohl "klasický" vztah, jenže... Tilda Cobham-Hervey je v její roli výborná a táhne film i tam, kde už opravdu hodně dochází nápady a jen se dojíždí. Přitom rozehrané to bylo velmi dobře, fungovala thrillerová, ale i dramatická a komediální rovina. Na benzínce se zastavovali zajímavý zákazníci a samozřejmě Billy, zprvu působící nemotorně neškodným dojmem, což se však rychle mění, stejně tak u Melindy. Jejich konverzace jsou až příliš brzkým vrcholem filmu, i když dalších možností bylo, vrátit se mohli třeba takový motorkáři. Závěru by zkrátka slušel větší extrém, takhle se jen dojelo dle názvu, škoda. 65%

plakát

Predátor: Kořist (2022) 

Děj je od začátku hodně zaměřený na ty dva, tři, tím se žádné větší seznámení s kmenem Komančů nekoná. Příběhu to samozřejmě nijak neškodí, není to třeba, přesto mi něco víc o nich v pomalejší první (a likvidační druhé) polovině chybělo. Nakonec i Naru a její cesta k lovu mohla být podána nějakým zajímavějším způsobem, než tímto už mnohokrát viděným... ale co už. Svůj prostor tu má kromě pěkných záběrů krajiny i samotný predátor, který si při hledání rovnocenného soupeře prořezává cestu pozemskou faunou. Trošku zamrzí, že tahle pozemská fauna je často opravdu hnusně digitální, ale jinak je ten prostor pro něj výborně využit. Samotný boj jednoduchostí, džunglí a blátem dává vzpomenout na staré dobré časy, což zase výborně funguje. Jen škoda zbytečné odplaty, likvidace Francouzů mohla být klidně kompletní, vůbec když je jednou z nejlepších scén. 75%

plakát

Halloween 4: Návrat Michaela Myerse (1988) 

Michael je zpět, on sám zřejmě ve formě, jakou nikdy neměl, jinak si jeho schopnosti teleportace a dokonalého stopování nedokážu vysvětlit. Tvůrcům to naštěstí takhle šíleně ujede až v závěrečné části, což ještě alespoň částečně napraví solidní finální pointou. Návaznost na dvojku je... prostě je, v rámci žánru ještě přijatelná, ale její atmosféra je tady poloviční. Vražd sice přibilo, ale co na tom, když většinou nejsou vidět. Ty co jsou však opět nepostrádají nápaditost, Michael dokonce použije střelnou zbraň, samozřejmě čistě svým způsobem. Horší je to ve scénách v nichž chybí a které by měly držet příběh pohromadě, dávat mu nějaký smysl. Což se často neděje, protože právě to zásadní končí až příliš brzy. 60%

plakát

Halloween III (1982) 

Příběhově je to příšerná slátanina, do které tvůrci dokázali nacpat věci často nemožné. Hlavní hrdina je nejen neodolatelný (vzhledem k tomu, jak rychle Ellie zapomněla na truchlení), ale je i přeborníkem v hodu maskou. Zkrátka takový Bond, k čemuž nakonec sedí i závěrečná masová likvidace "zaměstnanců" továrny. Kladem rozhodně je, že se toho neúčastní Michael Myers, mezi vlezlou televizní reklamu a ukradený kámen ze Stonehenge, by příliš nezapadal. Nicméně za kamerou stále stojí Dean Cundey, což je naštěstí znát. A nutno říct, že i samotné vraždy jsou často velmi odvážné a originální. 40%

plakát

Men (2022) 

Být to celé jako první procházka lesem vrcholící scénou v tunelu, je to bez debat. Jenže ono to nějak řečeno být muselo (i když je správné pochopení toho velmi nejisté), takže tam, kde bych čekal něco atmosférou podobné lesu, přijde... no, docela bizár, ale nutno říct, že zase výborně pojatý. Les má však právě tu atmosféru, ta je z velké části tvořená souhrou zvuku a obrazu, čímž mi tady přišla nejsilnější. A potom detaily jako pampelišky, práce s hloubkou ostrosti a k ní občas nějaký zvuk, ještě častěji však ticho. Nebo Geoff Barrow a Ben Salisbury, tentokrát samostatně velmi těžce poslouchatelní, tedy s filmem zase sehraní. Herecky je Jessie Buckley velmi fajn a Rory Kinnear táhne celou vesnici, v roli kněze však nejlépe, ty rozhovory s Harper. 75%

plakát

300: Vzestup říše (2014) 

Přímočařejší, takže méně omáčky okolo, více bitvy, což je rozhodně fajn. Horší však je, že i tady se bitva velmi rychle okouká, vůbec když jejím tahounem má být Sullivan Stapleton, jehož by Butler srazil k zemi pohledem... dobře, řevem. Leónida tady nahrazuje Artemesia a to více než (ne)slušně. Scény Evy Green jsou tím lepším a mám pocit, že to celé těsně povyšují nad jedničku. 65%

plakát

300: Bitva u Thermopyl (2006) 

Až příliš založené na jedné bitvě, což samo o sobě není špatně, kdyby ta byla řádně strhující, ale něco takového se v tomto případě říct nedá. Postavy jsou nijaké, takže i jejich osud příliš nezaujme, snad mimo Gerarda Butlera, jehož Leónides film táhne. Bitva postrádá zajímavé choreografie, velkým kladem je vizuální pojetí (tedy pojetí celého filmu), jenže i to opakováním toho samého brzy ztrácí na originalitě. 50%

plakát

Poznáš muže svých snů (2010) 

Stárnutí, vztahový stereotyp a víra v to, že někde jinde je možná něco lepšího. Což o to, možná by i bylo, kdyby se tolik nepodléhalo prvnímu většímu vzplanutí, pod jehož vlivem je pak člověk schopen dělat dříve nemožné a současně být slepý. Každá z postav si tím projde a každou to také změní. Woody Allen tentokrát vážněji, bez obrazové poetiky a vlastně i naděje na "návrat do jistoty", alespoň v pánských liniích. Tohle pojetí nepotřebuje vše dovysvětlit a uzavřít, závěr takový jaký je tomu sedne. Méně vhodná mi přišla klasicky Allenovská hudba, příliš pozitivní pro tento příběh, za to londýnské exteriéry příjemně doladí atmosféru. Herecky nejvíce zaujali Anthony Hopkins a Naomi Watts, jejichž linie byly nejzajímavější. Za to Josh Brolin a spisovatel? Zvláštní volba. 75%