Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Akční
  • Dobrodružný

Recenze (128)

plakát

La Glace à trois faces (1927) 

Bezesporu jedna z nejzámavějších příběhových linií a experimentálního zpracování v období němé éry. Nemohu pomalu nic vytknout a musím vyzdvihnout rytmickou stránku a vynechané zbytečné scény, které jsou v jiných němých snímcích příliš dlouhé nebo popisné. Zkrátka velký revoluční počin na svou dobu, řekla bych futuristický a možná také nedoceněný.

plakát

Možnosti dialogu (1983) 

Bezprostředně jedno z nejdokonalejších Švankmajerových filmových děl s dokladem jeho výtvarného talentu v jednom. Je jasné, že výklad surrealistického díla si přeci jen v detailech vyloží každý po svém a touto svobodou, kterou nám autor předhazuje, zároveň ukazuje možnosti onoho života v síti našich myšlenek - proces tvorby a vnímání... 100% ne-li více. (...Už jako dítě jsem tento počin sledovala s nadšením, byť spíše po hravé stránce. Čímž se dá krásně říci, že jeho „tvořivá hravost”, která se objevuje ve většině snímků, skutečně pramení z kreativity, která dětem (a zároveň často i dospělým) dělá nejen radost, ale zároveň v jejich životě zůstává. Švankmajer jakožto jeden z lidí, jenž vyrostl, ale přesto čistou tvořivost nezahodil, mě vždy bude fascinovat a stát předemnou na piedestalu...)

plakát

Penny Dreadful (2014) (seriál) 

Taky jste si mysleli, že hororový skvost už nepřijde? A HLE, ZDE JEST ... V celé své kráse oplývajícím takřka nepopsatelným hereckým výkonem. Je tohle možné? Díkybohu ano. Vděčná budu, když přijde další série a když ne, budu dalších desítek let vyčkávat na něco obdobného. Fabulous.

plakát

Harry Potter a Relikvie smrti - část 2 (2011) 

Musím prostě uznat, že po shlédnutí všech dílů Harryho Pottera po sobě je tento díl jednoznačně nejnapínavější a to ho činí nejlepším. Nikoliv ani tak z pohledu efektů (viz. Harry a jeho průchod chodbou, kdy padají zdi - hrozný efekt a to, že se mu nic nestalo - ehm..), ani tak z pohledu hudby či hereckých výkonů (herecké výkony na konci po 19. letech jsou vtipné) ani co se týče masek, avšak syntézou toho všeho dospěl do kvality, která se mu nedá upřít. Jistě je to věc názoru, ale podle mě byl tento díl nejúspěšnějším dílem ságy Harryho Pottera a konečně jeho největší věrohodnosti živoucích Bradavic a světa kouzel. V neposlední řadě bych chtěla dodat, že některé pasáže byly až srdceryvné. Úspěšně. Není nic lepšího, když člověk může i přes nedokonalost viditelných vad filmu říct: "bylo to dokonalé tím, že to nebylo dokonalé"

plakát

Holubice (1960) 

Tento epický snímek startuje Vláčilovu tvorbu barokního měřítka. Není tedy divu, že každý záběr má svou logiku, hru s kontrasty a promyšlenost. Jak řekl sám Vláčil: Technickej scénář je otázka odpovědnosti. (...) tak se snažím film si do absolutního detailu vytvořit sám v sobě (...) všechno si to musím napsat, nakreslit. (...) daleko po tom je ještě jedna etapa a to jsou nůžky.... Jeden z předních režisérů české kinematografie, který je dá se říci více uznávaný mimo ČR a to díky jeho veledílu - Markéta Lazarová. Film Holubice možná neoplývá takovými skvosty, ale má srdce. Práce s detaily a výtvarnem je kumšt režiséra. Pro mě tedy sklízí podobný úspěch jako je Markéta. S tím, že tohle je velký kus poselství o samotném životu a vězení v něm skrze malého chlapce a jeho falešné nemoci.

plakát

Rudovous (1965) 

Kurosawa a jeho umění příběhu... Jeho neodpáratelná dovednost. Tok snímku Rudovous je plynulý i přes střihové skladby, které někdy mohou působit rušivým dojmem. Jeho stylistická stránka ohledně rámování obrazu je na vysoké úrovni, což pro mě představuje jeden z vrcholných aktů filmu vůbec. Příběh má divákovi co nabídnout. Proč tedy nebrat a nevzít si z toho? Jen hlupák by nebral .... Zde příběh a herecký výkon dvou protagonistů spolu s kamerou hrají do noty divákovi, který si nechce odnést jen chvilkové pocity, ale taky zážitek a nějaké to poselství ....

plakát

300: Bitva u Thermopyl (2006) 

Pokud jsem se snažila do své topky dát film, který je zároveň působivý svým story a k tomu má estetickou stránku - lépe řečeno až výtvarnou a grafickou, tak je to právě 300 (konkurenční boj byl se Sin City). Přítomnost Gerarda Butlera samozřejmě hraje roli a stylistika válečníků je krásný fantasy, skutečná fantazie... Ale proč si tohoto snímku velmi vážím není ani tak z ohledu narace, ani tak hereckého výkonu, ale kvůli čisté obrazové-vizuální podívané. Díky ní je navozena atmosféra a film si nese vzájemnou souhru střihu, kamery, příběhu i hereckých výkonů. Bez ní by byl o ničem. A proto dokážu ocenit tuto v jiných ohledech nepodstatnou stránku - vizuální efekty - jelikož jak bych řekla: Jsou ve správném filmu a na správném místě. Pochybuji tedy, že si tento koncept někdo vycucal z prstu. Vizualita tedy vyniká jako obrazová struktura filmu zcela oprávněně a dynamicky. Volume ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

plakát

Spalující touha (1999) 

Tohle se přece nedá zapomenout natož neocenit. Pro mě se tento film stal, i když jej Kubrick nedotočil, jedním z jeho nejzajímavějších snímků. I to, že si tam vlastně zahráli tehdy ještě manželé Cruise a Kidman svou životní roli bok po boku, tak jejich věrohodnost a tedy Kubrickova zvolená taktika nevyšla vniveč. Erotický a tajemný příběh je cítit na míle daleko po celou dobu čtení obrazu. Je to lahůdka pro divákovi smysly, protože 3D je oproti tomu velká sračka. Tohle je umění v pravém slova smyslu neotřelé práce režiséra i um samotných herců. Je to skvost kinematografie s velmi zajímavým (v pozitivním slova smyslu) scénářem.

plakát

Perníkový táta (2008) (seriál) 

BB, Breaking bad, chcete-li Perníkový táta je úspěšný americký seriál, který nejen, že byl oceněn cenou Emmy, ale uvedl drogovou scénu do zcela jiných měřítek hlavně díky úspěšné dvojici Bryana Cranstona a Aarona Paula. Pro mě 100% ★★★★★! ...Všimli jste si, jak je divácké publikum ovlivnitelné a do jaké míry se pracuje s TV seriálem v posledních pár letech? Tato adrenalinová injekce svědčí o propracovanosti nejen z hlediska výpravy příběhu, hereckých výkonů, ale i scénáře a prvků typických pro seriál jako je cliffhanger. Seriál Breaking Bad tohoto "triku" využívá více než hojně. Úvodní a závěrečná titulková sekvence - obě mají ryzí charakter. Úvodní je výstižná, nápaditá - až skoro archetypální pro nové interpretace obrázků -> chemické značky jako začátky názvu/jmen. BB je v tomhle jednička, protože si stanovil tvář, kterou diváci tohoto seriálu už jen stěží zapomenou. Závěrečná titulková sekvence má vždy co nového nabídnout v rámci hudební složky zaznívající při titulcích. Je to hudební skvost doplněn o narativní složku. Mám tím na mysli to, že hudba souvisí s koncem dílu natolik, že je do ní vložena pokaždé jiná zvuková skladba obohacená o atmosféru.. ovšem znělka se drží původního charakteru. Tento počin shledávám já osobně za úžasný, protože nemáte tendenci titulky vypnout a odbít. ▬ ▬ Celková zachovalost seriality je zde dovedena do uctihodných měřítek. Už i to, že režisér byl schopen změnit názor na původní obsazení a to tedy Aarona Paula, který měl hrát pouze v prvních dílech, je známka toho, že je schopen vycítit možné lepší změny a docílit tak úspěchu. Aarona Paul totiž vytvářel ve spojení s Bryanem Cranstonem výtečnou dvojici. Herecký výkon tím byl jistě posílen. ▬ Dodala bych k tomu chvalozpěvu, že tenhle seriál považuji po scénáristické stránce za dokonalý a stylistiku nevyjímaje. Kamera velkolepá, v některých dílech pokulhávající. Herecké výkony špičkové. Psychologický vývoj postav výborně promyšlen i zahrán. Pokud tedy ještě nevíte o čem je řeč, radím vám jedno: Nechcete-li prokrastinovat a být vtaženi do drogového a seriálového šílenství, nikdy si tento seriál nepouštějte. Pokud však rádi cestujete do těchto virtuálních světů plných věrohodnosti a propracovanosti, držte si klobouky a nechte se pohltit ... PS: Série od série je lepší, nenechte se odradit prvními díly.

plakát

Muž na Měsíci (1999) 

Je trochu vtipné, že Formanovo provedení filmu nakonec neprošlo a proto se mohl snímek takového formátu vyklubat v zábavnou podívanou s úžasným hereckým výkonem Jima Carreyho, o kterém si začínám říkat, že by snad měl být v mé TOP ten (i za Věčný svit). Nicméně takhle se stalo a Formanův koncept prozrazení rakoviny již od začátku filmu zavrhli a udělali z toho Andyho takového, jaký byl před smrtí. Co mě nejvíce překvapilo byla fejkovina toho, že Andy umřel a pak se objevil na jevišti. Jenže takovej fejk mi byl prozrazen a já svůj první dojem z filmu musela nevědomě změnit. Viděno více než jednou a určitě bude více než pětkrát.