Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Pohádka
  • Sci-Fi

Recenze (47)

plakát

Adamova jablka (2005) 

Film, který mne přinutil velmi uvažovat. Mám rád černý humor a tím je tento film přímo nabitý. Zároveň to vlastně vůbec není komedie. Nádherná hudba dává tomu příběhu takový až biblický ráz, ale přitom bych se ale ani do jedné z těch situací ve filmu popisovaných vůbec nechtěl dostat. Chvíli jsem uvažoval, jestli nejsou některé scény "přes čáru", ale usoudil jsem, že pro mne určitě ne.

plakát

Ad Astra (2019) 

Hned na úvod - nejedná se o akční Sci-Fi, primárně je to Drama odehrávající se v rovině vztahu otec - syn, kdy se otec rozhodl věnovat se svému snu a postavil rodinu před hotovou věc. A navíc se tím ještě drze chlubí. To na co otec narazil je to, že jiní členové mise to takto nemají a střet se odehrává v rovině posádka vs její šéf, který dokáže jít za svým snem přes mrtvoly. Pokud jste synem slavného otce, kterého všichni adorují, neočekává se od vás, že budete chtít tento model rozbít. Ale shodou okolností zjistíte, že všechno je poněkud jinak a legenda může být vyvrácena. Velmi dobře ve filmu funguje psychologická rovina - vím víc než jiní a jdu do toho. Jdu do toho protože vím víc na druhou stranu jdu proti svému otci. Ale v podstatě jsem úplně stejný jako otec - k uskutečnění své mise musím poněkud přitvrdit ať to stojí, co to stojí. Čekal jsem ve filmu silné emoce, které tam jsou, ale co je důležité, není tam patos. A proto tahle rovina funguje dost dobře.Baví mne model "psychologický profil", protože vlastně říká, co se děje uvnitř.Za mne jednoznačně je to psychologické drama odehrávající se v budoucnosti na pozadí vesmírných výprav z "donucení". ***Lehký Spoiler*** : Je tam pár vedlejších linií děje - třeba opice nebo piráti. Když se opice vyřešily, ozvalo se vedle mne na sedadle v kině : "Tak!" Osobně jsem Piráty nějak nepochopil, ale asi to měla být ta akční část děje. Hybatel děje to nebyl. Trochu v tom postrádám smysl. I tak to ale nemění můj názor na celý film - znám dva filmy, ve kterých mám Breda Pitta rád. Prvním je Sedm a tím druhým Ad Astra. Hudební a vizuální složka je také velmi dobrá. Za mne je to výjimečný film a náhodný divák jdoucí po žánru asi bude zklamán.

plakát

Bezva chlap (2010) 

Když v mainstreamové televizi nic nedávají, je čas dívat se na "podivné" kanály a na ještě podivnější filmy, co tam vysílají. Takhle jsem tedy na Film Europe narazil na Bezva chlapa. Úchvatný norský příběh plný velmi trefného humoru, který mi sedí. Nejprve se to tak nějak pomalu rozjíždí a pak to začne. Je tam hodně skvělých nápadů od platby za večeři, přes kouření při čištění zubů nebo rychlý trest při problémech s parkováním. Ve filmu se obecně moc nemluví (až na jednu postavu, která má neskutečně dlouhé repliky) a ženy jsou vždy připravené sdílet radost. Film má hodně "tragikomedie", které známe z českých luhů a hájů. V podstatě se ve filmu pohybují jen "lúzři", kteří vlastně ani nemají ambice s tím něco dělat. myslím si však, že českému divákovi bude film sedět.

plakát

Biutiful (2010) 

Od filmu jsem si sliboval, že se dozvím něco o tom, jak se žije v Barceloně. Příběh se točí kolem grázla, jenž se shodou jistých okolností dostane do situace, kdy musí radikálně změnit svůj život, musí změnit své názory a začne dělat něco úplně jiného, než dělal. Když se na film díváte, začne vám v hlavě hryzat myšlenka, jak sek celé věci postavit. Je to pokrytec, protože to dělá účelově aby došel klidu nebo je to opravdu skutečné a děti jsou nadevše? Až takhle na kost se to dá ohlodat. Film má velmi silný příběh ze současnosti, ve které se pěkně pracuje s obrazem a emocemi. Opravdu to není film na pohodové odpoledne, ale spíše hutný flák, který vás donutí přemýšlet, jak byste se asi zachovali vy ve stejné situaci. K tomu ta nuzné podmínky všude.

plakát

Boj sněžného pluhu s mafií (2014) 

Na tenhle film jsem se chtěl poměrně dlouho podívat a teď se mi to konečně povedlo na jeden zátah. Na první pohled mi ten film připomíná Tarntinova díla. Je tam spousta momentů, kdy se film záměrně shazuje a tenhle druh humoru mám rád (třeba předělové titulky se jmény mrtvých, to je skvost). Navíc seveřané to prostě takhle umí a já jim to žeru. Kloním se k tomu, že je to parodie na gangsterky než vážně míněný thriller. A mám rád i ty scény založené na vizuálnosti a tam sníh opravdu pomáhá...

plakát

Caveman (1981) 

"Historický film", který je plný dialogů, jež však nejsou vedeny v řeči, kterou byste ovládali (až na japonce, ty jsou napřed a používají angličtinu). Ve filmu se totiž nemluví žádným smysluplným jazykem a je opravdu zábavné sledovat, jak vás film pomalu zpracuje a naučí pár slovíček, které, když se naučíte, víte na čem jste (třeba Máča, že?). Film je zajímavá hercem v hlavní roli, což je známý bubeník Beatles Ringo Starr. Nechce se mi vůbec říct, že se jedná o bláznivou komedii. Děj má své zákonitosti, komika vězí ve zvolených výrazových prostředcíchnanjako celek to dobře funguje. Film je opravdu výtečnou a inteligentní zábavou pro celou rodinu. Svou škodolibost si každý najde. Což takhle rozmáčknout si pravěký hmyz na nose? Jinak ty osmdesáte léta jsou z filmu cítit možná až moc.

plakát

Circle: Uzavřený kruh (2017) 

Jako člověk, kterého živí IT, jsem k filmu přistupoval trochu skepticky. Což o to - technologie jsou popsány vcelku pravdivě a nastolená idea je jasná - The Circle je dobrý sluha, ale zlý pán. Problém je v tom, že věci popisované ve filmu se dnes dějí a můžete se s nimi setkat v reálném čase, pokud máte chuť. Celým problémem pro mne bylo to, pokud se soukromá společnost rozhodla postavit se nad vlády (volby) a když se začalo mluvit o tom, jak se dostat k lidem, kteří služby nevyužívají či nechtějí využívat. Jenže když se podíváte do dnešní společnosti, tak lidé pro klid duše nechají ořezat svou osobnost, protože vědí, že většinu stejně "nepřeperou". Co mne však naprosto neuspokojilo, je otevřený konec. Jak to vlastně dopadlo? Kdo se chytnul za nos?

plakát

Dante 01 (2008) 

Film je  ... zvláštní. Zničeho nic vás vrhne do světa obydleného postavami, o kterých nevíme nic. A ani po skončení filmu nevíme nic. A ani o zákonitostech celého světa, proč existuje Dante, proč se na něm provádí průzkum (tedy jaký je pravý cíl výzkumu) apod. Nechci se smířit s tím, že příběh mi má říci, že nějakí technologie může být špatná a že blázni, kteří to umí s PC, chtějí totální destrukci.

plakát

Hra na oliheň (2021) (seriál) 

Všichni o seriálu mluvili, v mé bublině se na to všichni odkazovali a já byl za blbce, že o tom nevím nic. Pro mne je to první setkání s Netflix produkcí, neměl jsem potřebu to sledovat.  Příběh je to, co je za tímhle dílem. Jeho dějové linky jsou zajímavé. Nehledal jsem atrakci v tom, jak je v díle využito a prezentováno násilí. Předpokládám, že to je to, co je hlavním tématem divokých konverzací některých diváků. Pusťte si však filmy jako Sedm, Jack staví dům nebo seriál Sběratelé kostí. Neuvidíte v zásadě nic moc jiného. Mne zaujalo to sledování psychologie davu a postav - nastav specifické podmínky o kterých víš, že způsobují "vytříbení" charakterů a je o zábavu postaráno. Vždy najdete ty, kteří se budou snažit si vzájemně pomoct nebo se vzájemně podrazit. Nelze použít něco jako sociální drama, ale určitě tu není takové vykostění příběhu jako jsem zaznamenal u adaptace Kingova románu Running man s Arnoldem v hlavní roli. Kniha a film jsou dva rozdílné příběhy. Jediné, co mne moc nepotěšilo, je poměrně odfláknutý závěr a také některé dějové linky. Tak jak v průběhu celé série bylo vše promyšleno, tak v závěru bylo strašlivě plytké. Spousta věcí se děla tak samovolně a pochopitelně (občas). Hlavní otázka pro mne byla - Proč se to všechno v příběhu dělo? Na tu jsem nedostal jednoznačnou a snadno uchopitelnou odpověď.

plakát

Hymna aneb Urfidlovačka (2000) (divadelní záznam) 

Je to dílo, které je neskutečně promyšleno a perfektně těží ze situace v Národním obrození. Humor, který je velmi inteligentní. Baví mne ta promyšlenost a propracovanost dialogů, které nemají být primárně humorné, ale komičnost vychází ze situacemi která se aktuálně děje.