TomQ

TomQ

okres Frýdek-Místek

0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 6.3.2021  22:26

    Mix Hunger Games a Ready Player One, který ale ani jednonu z těchto filmu nesahá po kotníky. Oproti Ready Player One je zde mnohem méně uvěřitelný způsob využití VR technologie, který ani není ve filmu vysvětlen. Postavy stojí s VR brýlemi (design cca roku 2020) na očích v nějakém transu a ovládají kompletně svou postavu ve virtuálním světě, navíc i cítí bolest. Zřejmě nějaké dokonalé napojení na mozek, které ale není nijak naznačené (v závěru je vidět, že opravdu stačí jen nasadit brýle) a navíc nedává moc smysl, proč teda není stejně do mozku "implantován" i obraz. Způsob vykreslení virtutálního světa je až "nerealisticky realistický", autoři se ani nepokusili přidat nějaký náznak nedokonalostí či dokonce grafických bugů. Celkově tak divák docela tápe v tom, jestli to je reálné nebo ne. A oproti Hunger Games zase tenhle film prohrává celkovým pozadím, je zde jen nudný boj vězňů. Postavy jsou nesympatické, charaktery nevysvětlené, kladný hlavní hrdina tak nějak vyplývá až postupně a závěr je nemastný neslaný. Soutěžící umírají defacto náhodným způsobem (což ale asi odpovídá tomu, že to řídí režisér hry a vůbec nejde o jejich schopnosti). CGI zvířata (dinosauři a tygr) jsou slušní, ale je tu klasický problém béčkových filmů - zakomponování CGI do hraného světa, které prostě chvílemi řve amatérismem. Ale průšvih to není, dívat se na to dá.

    • 14.2.2021  21:02

    Hodnotím v rámci daného žánru! A v rámci žánru mě film nečekaně mile překvapil, není zde nic vysloveně ujetého, neječí se, nejsou tu nějaké "moderní" hrátky s kamerou, střihem a hlavně digitálními efekty. Postavy jsou sympatické, dokonce i ty záporné, resp. "záporné". A překvapí i děj (pozor, spojlery), který není úplně klasický, není tu vlastně přerod ošklivého káčátka v krásnou dívku, veškeré změny probíhají jen uvnitř postav. Nedojde ani k rozpadu té klasické záporňácké bandy holek atd.

    • 15.12.2020  08:10
    Fachmani (TV pořad) (2020)
    *

    Za mě zklamání z hlediska konceptu a i zpracování. Je to až moc postavené jako zábavný pořad založený na pošťuchování a diskuzích dvou hlavních postav a až moc málo jako pořad, ze kterého se člověk dozví něco praktického o rekonstrukci domu. Už během prvního dílu (prvního z těch, co jsem viděl, ne prvního v rámci série) mě hrozně lezly na nervy neustále se opakující a neúměrně dlouhé předěly (chlap co bourá zeď, následně odsekávání dlaždiček a následně pohled na baráky z dronu). Ta sekvence díky své délce a počtu opakování ubírá nejen z využitelného času pořadu, ale prostě diváka obtěžuje svou repetitivností. A další podivnost je to, že já jsem pořad zahlédl naprosto omylem a vůbec jsem netušil, o co jde. Nevím který díl, ale už to musí být někde za polovinou nebo ke konci. A tady jsou 3 komentáře. Ten pořad prostě je neviditelný...

    • 28.11.2020  17:47
    Arthur (2011)
    ***

    Tuctový a předvídatelný děj, nesympatická hlavní mužská postava, žalostně málo prostoru pro hlavní ženskou postavu. Ale i přesto je to alespoň průměrný a poměrně pohodový film.

    • 29.10.2020  12:51
    Svatba na první pohled (TV pořad) (2020)
    ***

    Ta myšlenka je do jisté míry zajímavá (samozřejmě vím, že je to licence), prostě ověření, zda může mít smysl zkoušet při hledání partnera využít vědu (nebo "vědu"). Pořad je bohužel klasicky extrémně zdlouhavý, pořád dokonla se opakuje, co se vlastně děje, o co jde, co nastane atd. Zatím hodnotím průměrně (v rámci žánru), pokud se ještě budu dívat na další díl, možná hodnocení upravím. A jinak klasika - už tady zase naskakují "odpady" s odůvodněním typu "sračka na první pohled", přičemž podmínkou hodnocení na ČSFD je, že hodnotící má daný film/pořad opravdu vidět.

    • 8.4.2020  19:48

    Miluji mizerný filmy, čím hůř tím líp. Ne, to není můj názor, ale citace z tohoto filmu. Já mizerné filmy nemiluju, takže 1/5.

    • 22.3.2020  19:22
    Vlastníci (2019)
    ****

    Viděl jsem tu nějaké kritiky ohledně toho, že postavy se nevyvíjí, že hlášky se opakují, že film je zdlouhavý a nemá děj. No, ono ve skutečnosti se vám opravdu charakter postavy během jedné domovní schůze nikam nevyvine. Dokonce ani za rok ne a většinou ani za život ne. Dost nechápu, jaký posun dotyční diváci čekají. Opakování hlášek a zdlouhavost jsou součástí toho vtipu, něco jako klasická scéna z Cimrmanů, kdy se nesnesitelně dlouho uvádí číselnými meteorologickými údaji stav počasí během cesty. A co se týká děje - tak děj je upřímně řečeno to poslední, co jsem od filmu očekával - prostě jsem počítal s tím, že uvidím jednu domovní schůzi společenství vlastníků, která tak nějak děj ani mít nemůže... Shrnutí: Film ukazuje realitu a to je jeho síla a zároveň i slabost. Já jsem čekal trochu více vtipu, trochu více potenciálně "legendárních" hlášek.

    • 16.3.2020  09:29
    Jeden průšvih za druhým (TV film) (2015)
    ****

    Během prvních dvou minut jsem film málem vypnul, protože to nabíralo naprosto šílený směr. Zdálo se, že se jedná o klasický film pro před-teenagery ženského pohlaví o fintění, líčení, oblékání a ještě šíleným způsobem napojený na moderní internetovou dobu. Naštěstí jsem vydržel, protože zbytek filmu už vypadal jinak a i hlavní dívčí hrdinka se stala sympatickou. Hodnocení 4/5 dávám v rámci žánru, samozřejmě že v absolutním měřítku kinematrografie jako takové tohle není žádný klenot.

    • 8.3.2020  19:06

    Budu stručný, za mě zmatené, chaotické, ujeté a nudné. A co se týká zvláštních záběrů kamer a střihových efektů - méně je někdy více, navíc mi to k historickému a vážnému filmu (ačkoliv fantazy) moc nesedlo.

    • 8.3.2020  17:18
    Peče celá země (TV pořad) (2020)
    *****

    Oceňuji velmi příjemné a sympatické soutěžící, porotce i moderátory. Je to dost netypická reality show, protože nikdo netlačí na emoce či konflikty. Prostě se na to dobře dívá, je to pohoda.

    • 9.2.2020  15:39
    Armageddon (1998)
    ****

    Jeden z filmů, které jsem schopen vidět v půběhu let opakovaně. Ale při posledním sledování jsem si uvědomil, že mi vlastně hodně vadí, jak se tvůrci úplně vykašlali na řešení některých speciálních efektů - konkrétně ohledně stavu beztíže nebo extrémně malé gravitace. Na ruské vesmírné stanici je naprosto normální gravitace a vysvětlení je snad rotací stanice? K takhle rotující stanici by se nemohly připojit dva raketoplány a navíc rotace nevytvoří takhle rovnoměrnou gravitaci po celé stanici. A na co jsou ty scény s nácvikem v bazénu, když potom na asteroidu je viditelně naprosto stejná gravitace jako na Zemi? I záběry z několikanásobně většího Měsíce ukazují poskakující astronauty, zatímco tady normálně chodí a navíc viditelně bojují se zvedáním předmětů... A vysvětlení zase podobně nesmyslné - jakési pomyslné trysky tlačící je k povrchu. Jasně, tohle není realistický film a být neměl, jeho kouzlo je v něčem jiném - a taky mu dávám 4 hvězdy a ne odpad. Ale prostě mi tohle přišlo od tvůrců hrozně laciné, takhle si zjednodušit práci...

    • 8.2.2020  21:13

    Není to špatný film, ale ten plán loupeže je dost divný a nelogický. A hlavně si nikdo z tvůrců filmu asi neuvědomil, že auto ze zlata by bylo pekelně těžké. Kritiku z jiných komentářů na český název filmu neberu, označit to jako mistrovský plán totiž můžeme brát jako ironii.

    • 2.2.2020  17:53

    Plné hodnocení této legendě nemůžu dát kvůli závěru filmu. Ten je podle mě naprosto nerealistický a hloupý, takhle by se určitě požár celého mrakodrapu až do spodních pater neuhasil.

    • 19.1.2020  16:58
    Ohnivé peklo (TV film) (2016)
    *

    Odpad nedávám, protože jsem se vydržel dívat až do konce. Efekty sice nebyly dobré, ale už jsem viděl i mnohem horší. Problémů ale samozřejmě film má spoustu. Hasiči si do hořící kacelářské budovy jdou jako na procházku, žádný stres, žádný spěch. Pohybují se po zakouřených chodbách bez masky, ačkoliv s sebou tahají (zbytečně) tlakové láhve na zádech. Zásah řeší jedna jednotka 5 hasičů (až úplně v závěru lze trochu vycítit, že asi přijely i další vozy). Velitel postává celou dobu u vozu, neuvěřitelně hloupě/zlostně/naštvaně se šklebí a občas dá nějaký ten "rozkaz", který ovšem hasiči zcela ignorují (dokonce i otevřeně). Výtah spadne samozřejmě zlomek sekundy poté, co z něj vyleze žena, načež samozřejmě nezafunguje nouzová brzda (kterou má každý výtah a není nijak vázaná na elektřinu apod.), výtah dopadne na dno šachty a EXPLODUJE. Přítomnost plynu je divákovi názorně signalizovaná tetelením vzduchu, ale lidi plyn vůbec necítí. Jediné překvapení spočívá v tom, kdo přežije a kdo ne - čekal jsem to trochu opačně.

    • 27.12.2019  13:42

    Prvním zklamáním pro mě bylo nenaplněné očekávání založené na popisu filmu. Čekal jsem konfrontaci moderního vojáka speciálních jednotek včetně moderní výstroje se středověkými technikami a zbraněmi. Bohužel Dolph se do minulosti přenese v civilu a bez jediné zbraně. Rovněž v popisu zmiňované vojenské zkušenosti nevyužije vůbec, pouze bojové umění - které mohl mít v současnosti i nevoják. Navíc se Dolph celým filmem prokulhá a celkově působí tak trochu jako důchodce. Takže když tenhle pro mě potenciálně zajímavý prvek vymažeme, tak zůstane podivný film plný kecání o nadpřirozených silách a proroctvích, které ve filmu vůbec nejsou vysvětleny. Většinu filmu se nic neděje, na konci je divný boj už ani nevím koho s kým za asistence draka a pak přenos do současnosti a "vyvrcholení". Další hřebíčky do rakve pak přidává atmosféru bourající Dolphův komentář v roli vypravěče, kdy někdy popisuje děj ve stylu "co kdyby to náhodou divák blbec nechopil", jindy popisuje své myšlenky a nebo si i divným způsobem dává sám sobě příkazy. Ještě bych zmínil přehnanou afektovanost zejména (ale nejen) v hereckém projevu krále a hlavní ženské postavy (neustálé naštvané obličeje, bojovné výkřiky, odhodlání bez bázně a hany...), které zajímavě kontrastuje s naprostým nezájmem Doplha (což však paradoxně dává smysl). No a v neposlední řadě je potřeba poukázat na lehkost, s jakou se Dolph smířil s představou, že cestoval v čase do středověku - není zde cítit ani náznak pochyb, jestli se mu to zdá nebo jestli si z něj někdo nevystřelil (napodobit středověk by v dnešní době šlo). Prostě OK, jsem v minulosti, naplním svůj osud, však proč ne.... Na film jsem se dodíval bez následků, takže odpad to není určitě. Váhám mezi 1 * a 2 **, spíše to vidím na tu jednu...

    • 14.12.2019  17:52

    Efekty jsou tak mizerné, až člověk znejistí, jestli to není parodie. Ale asi není. Výbuch dronu na obloze je absolutní špička, puf a obláček, žádné trosky, nic :-) Věřte, že ať už si pod mým popisem tohoto efektu představujete cokoliv, realita je násobně horší, tohle si nikdo ani představit nemůže.

    • 13.12.2019  14:37
    Rozbouřená řeka (TV film) (1998)
    *

    Na tomhle filmu nefunguje vůbec nic. Napětí nulové. Zápletce, respektive jejímu vývoji a řešení, jsem vůbec nevěřil, protože to nějak nedává smysl - vysoká hráz z pytlů téměř přetéká, takže vyhodíme do vzduchu na pohled nižší hráz v údajně o hodně nižší nadmořské výšce (ovšem zatím nepřetékající...), čímž výšku vody snížíme. Výbubuchem se udělá do hráze malá díra, načež řeka začne klesat rychlostí asi půl metru za půl minuty (zcela nereálné). Celý film se dokola řeší to samé - hráz musíme navýšit ještě více, protože je to málo. A zvládneme to, nenecháme město padnout. Akční scény jsou zcela ubity nulovými speciálními efekty, kdy záběr na totéž místo hráze z jedné a z druhé strany vypadá zcela jinak, nic zde nenavazuje, protože efekty jsou buďto reálné záběry (něčeho úplně jiného) a nebo levně udělané fotomontáře někde ze studia. No ale největší problém, kvůli kterému jsem se málem nedodíval až do konce, je český dabing. Nejde o hlasy postav, ale o ruchy - naprosto všechny ruchy po naprosto celý film mají krátkou ale výraznou ozvěnu. Venku, v interiéru, všude. Každé šplouchnutí vody, každé položení pytle - a právě zvuky ozvývající se během scén s ukládáním pytlů (tzn. cca 80 % času filmu) jsou nepříjemné pro uši, protože vůbec neodpovídají ději na obrazovce (a plus to echo...). Už asi zmíním jen to, že na otci dvou holek téměř není vidět žádný strach o jejich život a ani se moc nesnaží. Prostě - nefunguje vůbec nic. Odpad nedávám jen proto, že toto hodnocení si schovávám pro filmy, které jsou tak špatné, že se na ně ani nedá dívat (ani z recese).

    • 8.10.2019  10:10
    Plán útěku 2 (2018)
    odpad!

    Bohužel musím dát odpad. Po pro mě docela zajímavé jedničce, která je v mém žebříčku filmů o útěku z vězení docela vysoko, je dvojka neuvěřitelné zklamání. Zasazení prvního dílu bylo poměrně uvěřitelné, i to speciální vězení není až tak nereálné vzhledem k tomu, jak obrovský business je vězeňství v USA. Jenže náhle dvojka je jak ze sci-fi žánru, silová pole místo mříží apod. Chybí zde i nějaký chytrý a promyšlený plán útěku, který by dával smysl. Teď si tak zpětně říkám - utekli oni z toho vězení vůbec? Děj divný, postavy nesympatické, reálie nevěrohodné, zápletka předvídatelná. Bohužel.

    • 13.5.2019  14:45

    Zpočátku jsem se trochu ztrácel, ale když jsem konečně pochopil, kdo je kdo, film mě opravdu chytil. Dá se říct, že to jsou tak 3 filmy v jednom (dějem, postavami a hlavně délkou), ale je to paradoxně spíše k užitku než ke škodě. Šílená délka mi v důsledku vůbec nevadila a zdlouhavé záběry jsou na dnešní uspěchanou dobu plnou sekundových střihů příjemné osvěžení a úleva. Je to prostě klenot mezi westerny, navíc zasazený do snadno identifikovatelné konkrétní časové periody - trochu novější, než jsem na začátku tipoval. A zdravím fanoušky Metallicy - oni pochopí ;-)

    • 9.2.2019  21:29

    Za mě zklamání. Připadá mi to, že se film snaží o hodně věcí, ale nic se nedaří pořádně. Psychologický film o myšlenkách Neila? Chvílemi. Životopisný film o Neilovi? Ne. Neilova rodina? Chvílemi. Popisování příprav letu na měsíc (Gemini, Apollo)? Zběžně, zkratkovitě. Let na měsíc? Hodně stručně. Mé zklamání pramení asi hlavně z toho posledního bodu - čekal jsem mnohem více času věnovaného Apollu 11 a přitom právě tady film neukáže skoro nic. Záběry jsou většinou rádoby umělecké (různé stíny apod.), ale vidět není nic. Obrovské skoky v času, např. start z měsíce - střih - karanténa.

    • 12.1.2019  22:35

    Film je dobře natočený, velkolepá výprava, i docela napínavé, úplně mě to vtáhlo. Navíc se odehrává v poměrně zajímavém období světových dějin. Mám jednu velkou výtku k ději, ale za to tvůrci filmu nemůžou, takže hodnocení nesnižuji - děj je dán biblickou předlohou. Problém je ten, že poselství filmu není něco jako "kdo je dobrý dosáhne odměny a kdo páchá zlo bude potrestán", ale "kdo pevně věří v boha, ten dosáhne velké slávy a kdo páchá zlo, ten se v boží vůlí napraví a bude mu odpuštěno". Náboženská ideologie bohužel je v ději extrémně silná.

    • 25.12.2018  18:39
    Kouzelník Žito (TV film) (2018)
    *

    Nebyl to úplně odpad, ale dobrá pohádka to taky není. Celé to vlastně bylo o páchání dobra, ale přitom paradoxně zrovna tenhle aspekt byl v ději pojmut hodně podivným způsobem. Souboj dobra a zla je lépe zpracován snad ve všech ostatních pohádkách... Hlavní hrdina byl dost nesympatický a nakonci jsem tak trochu fandil P. Křížovi, což je teda hodně smutné. A úplně nejlepší je potrestat jednu zápornou postavu (čerta) tím, že musí jít na zem mezi lidmi a tak dlouho páchat špatné skutky, až se dostane zpátky do pekla. Co to jako má být? Je to trest pro ni nebo pro všechny ostatní lidi, kteří s ní příjdou do styku? V mnoha jiných pohádkách je trestem nutnost páchat DOBRÉ skutky, což dává smysl. Ale takhle obráceně...?

    • 17.12.2018  12:15
    San Andreas (2015)
    ****

    Ano, je to jedno velké klišé od začátku až do konce (klasické scény, kdy hlavní hrdinové uniknou před pádem něčeho těsně na poslední chvíli). Ano, je to přehnané a až moc zaměřené na akční scény. Ano, děj vlastně neexistuje. Ale přesto - nebo možná právě proto - jsem se bavil celou stopáž. A ještě mě film přimněl vyhledat si historicky největší zemětřesení (na základě hlášky, že 9,6 stupňů je nový rekord) a zamyslet se na tím, že se to vlastně klidně může v Kalifornii opravdu stát.

    • 3.12.2018  13:20
    Ano, šéfová! (TV pořad) (2018)
    *

    Prima už se do toho neměla pouštět, ten pořad byl od počátku odsouzen k nezdaru. Proč bylo úspěšné Ano šéfe? Nejdříve to byla na našich televizích novinka, to lákalo. Potom už byl lákadlo Pohlreich a jeho vtipné hlášky. Navíc se z něj díky tomu pořadu stala známá osoba a v restauracích na něj lidi reagovali (zákazníci), každý hned věděl že se tam natáčí Ano šéfe. Teď máme pořad, který už všichni známe a většinu lidí už dle mého názoru i pomalu začínal nudit, takže na novost formátu už Prima lákat nemůže. No a dvě zcela neznámé tváře (troufám si říct, že o nich předtím slyšelo jen zanedbatelné promile lidí) lákat nebudou také. Tady už bohužel nepomůže ani vynikající zpracování - o kterém ale také řeč být nemůže. Santo sice působí poměrně příjemně, bál jsem se zpočátku nějakého machírka, ale rady od Z. P. mi přišly hodnotnější. No a paní matka je tam jen do počtu, ta se nepodílí na ničem. Takže zklamanání - nikoliv odpad, dívat se na to dá a člověk neutrpí žádnou újmu. Ale ani to nic moc nepřináší.

    • 22.11.2018  15:03
    Aréna Jaromíra Soukupa (TV pořad) (2017)
    odpad!

    Přiznávám, že jsem viděl jen část jednoho dílu (na Barrandov cíleně nepřepínám). Během pár sekund mě zaujala jedna věc - obrovské nápisy naprosto všude, abychom ani na chvilinku nezapomněli, že to moderuje Jaromír Soukup. Na každém stolečku hosta (i když jsou metr od sebe). Na podlaze. Na zdi (na všech zdech, co cca 2 metry). Na náhodně umístěných obrazovkách. Na deskách moderátora. A bonus na závěr - na zádech kameramanů a členů štábu. Když si k tomu uvědomím, kolik dalších pořadů má soukupovo jméno ve svém názvu, tak si říkám - to musí být ale sakra velký narcis. To přece ani není normální, mi by to na jeho místě bylo nepříjemné nemít se NAPROSTO kam podívat, aniž bych vidět své jméno fontem velkým půl metru. Plus teda není sympatický a nemá ani náhodou profesionální vystupování moderátora. Už nikdy, to se raději podívám na Máte slovo s Jílkovou - a to myslím úplně vážně, ne jako řečnický obrat.

    • 1.6.2018  22:00
    Stážista (2015)
    ****

    Příjemný film ve všech ohledech a v celé stopáži. Ani jsem nečekal, že se vydržím dívat a navíc mě to bude bavit. Člověk se někdy prostě může odreagovat u filmu, který si nehraje na žádné velké umění a neřeší smrtelně vážné problémy.

    • 12.4.2018  10:01
    Robinsonův ostrov II (TV pořad) (2018)
    *****

    Já tuhle sérii hodnotím opravdu dobře, baví mě dívat se na to. Moderátor se oproti první řadě zlepšil naprosto dramaticky. Předtím jsem ho neznal, ale ze začátku první řady při komentování soutěží jsem si říkal "proboha vždyť to zní jak příšerný komentář sportovního utkání". Klidně bych se býval vsadil, že je to povoláním sporťák :) A ruku na srdce, Jeff Probst v prvních řadách nestál taky za nic. Ve druhé řadě už Onřej Novotný moderuje přirozeně, pokládá na kmenových radách smysluplné i záludné otázky a celkově je vidět, že hru opravdu vnímá. Soutěžící jsou taky dobře vybraní, není tam plno extrémů (na což naprosto dojely české pokusy o Big Brother apod.) a oproti první řadě chybí i Petra (která byla viditelně vybraná právě pro určitou kontroverzi). Prostě ve druhé řadě jsou soutěžící "normální". Jistě, Robinsonův ostrov je do jisté míry "čajíček", soutěžící údajně trpí horkem a hladem, ale moc to vidět není, spíše to působí (na obrazovkách, realita mohla být jiná) jako dovolená u moře. Ale i toto je potřeba brát tak, že je to teprve druhá série a i slavnější americký originál začínal pozvolna, pokud si pamatuju dobře. Ocenil jsem aspoň to, že některé věci před diváky jsou oproti první řadě méně utajované, např. je teď naprosto jasně vidět, že na každém ostrově mají nádobu s pitnou vodou a nemusí pít nějakou pochybnou vodu z potoku (čemuž by asi stejně nikdo rozumný nevěřil). V první řadě se toto dalo nepřímo vytušit ("hej, našli jsme vodu"), ale přiznané to nebylo. Co se týká soutěží - to není česká záležitost, ty jsou sdíleny mezi různé štáby různých států a (zřejmě i proto) na mě působí dostatečně propracovaně, různorodě i zajímavě. A interakce mezi soutěžícími jsou taky komplexní, aliance se tvoří, nikdo si nehraje hloupě na nějaké přátelství nadevše, bez ohledu na to, že je to čiště jen hra. Často kritizovaná délka mi ani nepřijde, ale asi to z velké části je tím, že se většinou dívám později a tudíž můžu přeskakovat reklamy. Částečně souhlasím, kratší stopáž by nevadila a asi i prospěla, ale musíte to brát i z hlediska Novy - dala do toho určitě hodně peněz, tak z toho neudělá 15minutový akcí nahuštěný díl jednou týdně...

    • 29.3.2018  11:36

    Cítil jsem uričtou podobnost s Forest Gumpem (obojí podáno stylem vyprávění, obojí ukazuje celý život docela zajímavé postavy, včetně různých zaměstnání, účasti ve válce, vztahů s dívkami atd.). Gump je ovšem bohatší film ve všech ohledech, více humorný, více vážný, více dojemný, více k zamyšlení.... Jedním z problémů Buttona je i hodně velká délka, podle mě až zbytečně (udělal jsem si z filmu seriál). Námět zajímavý neokoukaný, ale trochu obtížně uchopitelný, protože člověk prostě cítí, že je to hloupost - a přitom film není sci-fi. Potěší aspoň to, že tvůrci se vyhnuli naprosto běžnému klišé - testování dotyčné osoby s určitou zvláštností ve vědeckých laboratořích. Benjamin prostě prožil celý život naprosto bez zájmu odborníků a vlády, resp. naprosto bez vědomí těchto institucí. Film příjemný, pěkně natočený, ale asi bych ho nechtěl vidět znovu.

    • 5.2.2018  09:37

    Já jsem byl naprosto nečekaně nadšen ;) Řekl bych, že tenhle film je asi hlavně pro dospělé diváky, kteří si v mládí hráli s Legem. Jiní dospělí to moc nepochopí a děti zase asi neocení část těch vtipných hlášek. Každopádně na nostalgii a vtipných hláškách ten film stojí a dělá to moc dobře, opravdu jsem se bavil. A pro nás starší je tam dobrá postavička kosmonauta z osmdesátek, který vypadá naprosto realisticky (málo potisků - tenkrát se tiskly jen přední strany torza, nic vzadu a nic na nohou, dokonale opotřebený a dokonce i zlomená helma). Osobně mi teda scházela větší přítomnost rytířů, ale uznávám, že by se do filmu nehodili. Ano, film je naprosto bláznivý a šílený - ale tohle přesně přece LEGO je, můžete si postavit naprosto cokoliv, co se zrodí ve vaší fantazii. Ve filmu jsou i trefné narážky na určitý kontrast mezi stavěním podle plánku a stavěním podle fantaziee - to je prostě LEGO! Nesouhlasím ani s častou kritikou na příběh - ten mi naopak připadnul naprosto přiměřený a logický. A stejně tak nesouhlasím s kritikou závěrečné hrané části. (Pozor, následují spojlery.) Počáteční zápletka je ta, že hlavní padouch chce vše lepidlem zafixovat v jedné dokonale naaranžované póze a zastavit ho může blokátor (zátka na lepidlo...). Přišlo mi to poměrně zajímavé, akorát maličko nelogické - což se ale vyřešilo právě v hraných pasážích. Vše si totiž vlastně hraje malý kluk inspirován svým otcem, který je AFOL (Adult Fan of Lego - toto je opravdu oficiální pojem) a vytváří scenérii za pomocí lepidla, přičemž synovi hrátky se stavebnicí zakazuje. Kluk své pocity a zážitky vkládá do stavebnice a právě on tu myšlenku záporáka s lepidlem přenáší do LEGO světa.

    • 15.1.2018  09:56

    Pěkné na pohled, vtipné (pobavil mě zejména sněhulák), příjemné, pohodové, odpočinkové. Písničky jsou docela fajn, ta ústřední je navíc hodně povedená a chytlavá. Docela nezvyklý je ale děj. (Pozor, následují spojlery!) Původně měla Elsa být klasicky záporná postava, ledová královna, která má "chladné" srdce a tudíž není schopna citů, natož lásky. Postupně ale tvůrci scénář měnili (a údajně k tomu velkou měrou přispěla i ústřední píseň - tohle prostě nemůže zpívat záporná postava) a nakonec z Elsy je vlastně kladná postava (rozhodně není zlá) a hlavní kladná hrdinka Anna se stala její sestrou. Ve výsledné pohádce ani žádné zlo není (OK, Hans, ale to se ani nedá počítat, protože je jako záporák odhalen jen na pár minut a předtím celý film jedná naprosto čiště a kladně) a není zde místo pro klasické pohádnové ponaučení a vítězství dobra (lásky) nad zlem. Uznávám, že to v každé pohádce být nemusí, není potřeba dělat vše podle stejné šablony, ale přesto to jako drobný zápor vnímám. Ono to totiž moc nedává smysl - proč je potřeba rozmrazit studené srdce Elsy? Tohle vždycky byla metafora pro zlou osobu. Příjemně mě ale překvapil závěr - všichni (po odhalení Hanse jako podrazáka) naprosto logicky čekají, že teda tou láskou bude horal Kristoff. A možná si stejně jako já také říkají, že je to docela hloupé, vždyť se skoro neznají a už je to láska až za hrob, která dokáže zrušit i mocnou magii. Jenže nakonec to kouzlo prolomí láska úplně jiná a více uvěřitelná...

<< předchozí 1 2