Benigni

Benigni

Floriana Petrovická

okres Kladno

0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5
    • 17.2.2020  10:01

    Místy úsměvný konverzační film mi svou "repotrážní" formou moc nesedl. Musela jsem se u sledování hodně přemáhat, abych se na to soustředila. Díky krásným lokacím a špičkovým hercům film funguje a myslím, že Pryce si nominaci na Oskara plně zasloužil.

    • 17.2.2020  09:59
    Past (TV film) (2020)
    ***

    Největší problém vidím ve scénáři. Chyběly tam absolutně scény, kdy herečku navštěvuje syn ve vězení, kdy je syn s otcem apod. Kdyby tvůrci film vyprávěli jako příběh matky a syna (zvlášť, když měli tak skvělého dětského herce), mohla by si ČT potřást rukama. Tohle bylo zase jen typické dokudrama pro nedělní večer jako malé vyrovnání s krutostí a nesmyslností komunistického režimu 50. let. Scenárista si některé dialogy po sobě ani snad nečetl, hrozně šustily papírem. Herecké obsazení bylo ovšem výborné a Stivínová i Zahradnická fungovaly skvěle. Jen jsem myslel, že mě Stivínová něčím překvapí, asi jí nedal režisér příležitost. Seniorská režie Polesného je víceméně standard, v hudbě ani v kameře žádné překvapení. Klasická hotovka z televizního bufetu nabídla alespoň zajímavým divadelním hercům (Jelínková, Jachnická, Teplý, Bambas apod.), aby se také ukázali na obrazovce. Za ně velký dík.

    • 15.2.2020  00:03

    Myslím, že kdyby byl film o hodinu kratší, nic by se nestalo. Rozhodně je to zajímavé, a myslím, že je to především opus magnum Vladimíra Smutného. Atmosféru dělá i zvuk, střih zvuku, mix zvuku. Nejslabší stránku zastupuje scenáristická práce, byť práce s hercem je vskutku výborná. Umělecky atraktivní, divácky trochu nudné - přiznávám se. Marhoul by měl možná získat cenu za producentský počin.

    • 14.2.2020  23:57
    Staříci (2019)
    *****

    Naprostá bomba. Vedle Vlastníků za mě nejlepší film ČR 2019.

    • 26.12.2019  18:17

    Postrádám v dokumentu Sekorovo soukromí. Umělcova osobnost není exponována komplexně, nedozvěděli jsme se téměř nic o jeho ženě. Přesto se jedná o jeden z nejprofesionálnějších dokumentů roku 2019.

    • 26.12.2019  18:08

    S Adamem Plachetkou je vše zalité sluníčkem, až člověka začne dokument nudit. Chybí mu totiž něco zcela podstatného a to dramatický oblouk - v dokumentárním žánru tedy alespoň nějaký dramatický vývoj - příběh. Sledujeme totiž jen řádku "reportáží" z Plachetkova uměleckého života - tu v Chicagu, tu v Salzburgu, tu ve Vídni, tu v Praze. A všude je to krásné, a Adam hezky zpívá, a je toho moc. Do toho občas promluví jeho krásná žena, která je též uznávaná pěvkyně, ale nic více nám o Adamovi vlastně neřekne. Povahou mi tedy přijde Plechetka až flegmatický, diplomatický, nekonfliktní. Takový ale nemůže být hodinový dokumentární portrét ČT, který je rozstříhaný jako publicistika a natočený jako nižší reportáž ČT24. Místy zcela neestetická a nerozmyšlená ruční kamera je asi tím nejslabším faktorem. O to více potom trčí úvodní a závěrečné "jen ve zpěvu" připlácnuté dronové záběry. V půlce dokumentu milovník klasické hudby a Plachetky zvažuje, jestli dokument nevypnout, protože se nedozvídá nic nového. Začnou mu vadit i Plachetkovy milé, i když už nic neříkající "stand-upy", (teď jsme tu, a teď dělám tohle a zítra jed zpívat tam a tam a budu jezdit do Litomyšle), ale přesto dokument shlédne z úcty do konce. Po narození druhého děvčátka už se pak divák dozví jen to, že Adam má rád rajskou. Shrnula bych dokument jednou větou "promarněná šance" a absence režie.

    • 25.12.2019  12:58

    Ano, je to sice hloupoučké, ale o tři třídy lepší, než Kouzelník Žito. Velkou míru kvality drží především scénář, než Janákova nepřítomná režie. Práce s hercem tu nebyla moc vidět (byla li vůbec nějaká) - přesto před kamerou v dramatické roli ne příliš zkušený Marek Eben obstál. Profesionální přístup měla i Josefíková a Ruml. Je zřejmé, že když hraje Prachař sám sebe, před kamerou to funguje i v konotaci s dějem a postavami / jeho "herectví" se v tomto případě dalo kupodivu celkem přijmout. Freimanová si drží svou laťku obstojně. Castingové propojení se Stardance (Ruml, Eben, Tomicová, Malý) mi přišlo jako největší zoufalost ČT udržet si diváka na kanálu - podle toho také obsazení (ne)fungovalo. Kvalitní, spíše po instrumentální stránce, byla Březinova hudba. Škoda jen, že nebyl v pohádce nějaký chytlavý inteligentní leitmotiv, křehká melodie, která by vše držela pohromadě, od Březiny to bylo víceméně jen řemeslo. Od Hapkovy smrti český národ postrádá skladatele hudby k pohádkám. Scénku s Goldflamem bych vystřihla, byla zbytečná a retardovala děj / i Goldflama. Trapné bylo stálé zneužívání pseudohradu Bouzova, který už je v nejen českých pohádkách tak okoukaný, že působí záběry zcela fádně. O to víc potom vynikla osobitá novogotická architektura Hradce nad Moravicí.

    • 22.12.2019  17:33
    Miss Hanoi (2018)
    ***

    Herecky zajímavé, funkční i příběhy vedlejších postav (Jackuliak apod.), režijně a scenáristicky ovšem celkem slabé. Přesto hodnotím film jako průměrný i díky krásné a originální hrdince Špetlíkové, která ovšem nedosahuje herecké osobitosti. Bez Novotného by film hodně strádal.

    • 16.12.2019  21:30

    Eroticky místy zajímavé, dramaticky zcela nefunkční a opravdu PŘÍLIŠ DLOUHÉ. Čtvt hodiny filmu bych vystříhala, vyprávěla příběh rychleji, stručněji, napínavěji. Vždyť ten potenciál tam byl. Velmi je z toho cítit papír, tendenčnost novelistického psaní - to ve filmu není možné. Výrazně horší, než Fotograf.

    • 16.12.2019  21:27
    Vlastníci (2019)
    *****

    KONEČNĚ. KONEČNĚ FILM, KTERÝ JE OPRAVDU VTIPNÝ A FUNGUJE. ANO, DALO BY SE TOMU VYTKNOUT MNOHÉ, ALE JÁ JSEM RÁDA, ŽE JSEM SE V KINĚ NESTYDĚLA A STRÁVILA 90 MINUT S FAJN HERCI, INTELIGENTNÍM SCÉNÁŘEM A NAPADITÉM SEDĚLENÍ PRAVDY.

    • 16.12.2019  21:03

    Velmi hezká, vtipná i dojemná pohádka, lepší, než českotelevizní vánoční standard. Ocenění na Festivalu Oty Hofmana mi přijde velmi oprávněné a po divácké stránce musím uznat, že se jedná po dlouhé době o moc příjemnou televizní pohádku, která svým tématem i stylem patří do vánočního programu. Oba hlavní představitelé, slepý Martin i princezna jsou velmi sympatičtí, i skřítek a ježibaba fungují skvěle - lokace jsou poutavé, dokonce i triky a kamera nevypadají vůbec špatně. Jemné, žádné řachání a užvaní čerti Zdeňka Trošky. První dějství je režijně sice zcela neuchopené, ale od doby, kdy se princezna vydá na svou velikou výpravu, mne pohádka zaujala a místy rozechvěla až k slzám. Martin je velmi pokorný a lidský.

    • 16.12.2019  20:58
    Čára (2017)
    ***

    Cena za režii na karlovarském festivalu je pro mne zcela nepochopitelná a ukazuje mi svět akademiků a festivalů zcela podezřele. Bebjak má mnohem lepší a žáživnější projekty, byť třeba jen v televizi, přesto lepší průměr.

    • 16.12.2019  20:55

    Adéla Petřeková je zajímavá, stejně jako řada herců včetně Sředy, museli by mít ale set sakra silnější příběh a napínavější děj, aby člověka zaujal.

    • 16.12.2019  20:53

    Nemastné, neslané. Dramaturgicky zcela nevyvážené a irelevantní. Špína pochází už od scénáře, a ani místy dynamická režie a kamera neudělá film snesitelným, záživným. Herecky stojí za zmínku snad jen Majer. Ani Leoš Noha tentokrát moc nefunguje, ale je to asi prvoplánovostí postav. Přítomnost Ewy Farné jsem nepochopila. Vztah dívky a kluka připomínal stardé dětské filmy z Barrandova. Příroda je krásná, i koně, i herci, ale příběh je nefunkční, ať ho otočíte kudy chcete. Za mne zcela zbytečný film, který Pokornému může jedině pokazit kredit.

    • 16.12.2019  20:47
    Waldorfská škola (TV film) (2019)
    ****

    Je pravda, že u některých rozhovorů nebylo protagonistům rozumnět, ale rozhodně mě to nepokazilo dojem z filmu. Je to pro mne novinka, myslela jsem si, že Waldorfských škol je v Česku jen pár a ono jich je několik desítek a jsou tam zajímaví lidé s přemýšlením, které je velmi sympatické, tvůrčí, chytré. Nevím, jestli bych tam dala své dítě, ale možná je to v současné době lepší cesta, než klasické vzdělávání. Dokument má kreativní momenty, nenudí a ukazuje trochu jiný svět, než který známe z internetu a sociálních sítí a světak komerce. Vyváženost dětí, žáků i jednoho z rodičů (herečka Lenka Vlasáková) dělala dokument kompaktní - jsou tam osoby všech věkových kategorií, příjemné střídání interiéru a exteriéru, přírody a města, kladů i záporů.

    • 11.12.2019  20:48
    Poslouchej (2019)
    **

    Kdyby alespoň ten konec nebyl tak naivní a přestřelený, mohl mít film jakousi naději na rozumný počin. Když tvůrce nemá dramaturga, může si dovolit cokoliv, ale pak to takhle dopadá. Místy to mělo silnou atmosféru, a nebýt Podzimkové, asi by to nešlo ukoukat. Nejhorší asi kamera a scénář. Nejlepší asi herecké obsazení. Dialog je těžká disciplína - pokud mu tvůrce věnuce celou první půlku filmu, musí být set sakra dobrým scenáristou. Škoda.

    • 11.12.2019  20:37
    V síti (2020)
    ****

    Šokující, skutečné, bezchybné. S tou limonádou se slečna herečka ještě dost krotila. Já bych mu dala v té kavárně židlí po hlavě. Kluk, který si chtěl jen povídat mě dojal k slzám stejně jako Anežku.

    • 11.12.2019  20:35
    Linka (TV seriál) (2019)
    *

    Klasický fast food, jen protočené peníze a prožvaněné dialogy. Akce místy celkem uvěřitelné.

    • 8.12.2019  18:04

    Režisérsky a kameramansky dost nemoderní, publicistické a kýčovité. Ne vždy je ale nutné mít zrovna estetický a hudební vkus, když máte tak dobrý příběh a osobnost, která je nejen krásná a talentovaná, ale i duchapřítomná a citlivá. Lepší průměr, co se komnat týče - až na to zpracování.

    • 24.11.2019  18:03
    Milosrdná lež (studentský film) (2019)
    *****

    Viděla jsem tento film na festivalu v pražské knihovně a hned v prvních minutách mě upoutal svou náladou, hudbou, herci a mírným nakořklým vtipem, který přes bolavé dramatické téma rezonuje skvěle, a udrží diváka v lehce úsměvné atmosféře až do samého (a vlastně i celkem překvapivého) konce. Film působí velmi pohledně, a až zpětně jsem si uvědomila, že je v něm i pár motivů scénické režisérovy hudby, která zřejmě tak ideálně zapadla do děje, že jsem ji vůbec nezaznamenala. Toto decentní drama by na obrazovkách České televize zaujalo mnohem více, než ty pořád omleté rádoby severské kriminálky a filmy s akcentem na komunismus. Tento film totiž podává divákovi ruku - i když není kdoví jak "strhující".

    • 3.11.2019  22:43
    Vlaštovka (studentský film) (2018)
    ***

    Herecky velmi hezké, nápad má potenciál, ale v rámci studentské tvorby zcela standardní, možná lehce nadprůměrné.

    • 3.11.2019  22:38

    Pro mne zklamání. Pěkná hudba, nápad i herci, ale není to ono. Hodně se to vleče a kde nic tu nic.

    • 3.11.2019  22:37
    Baaria (2009)
    ***

    Především příliš dlouhé. Nevtáhlo mě to tolik, jako režisérovy jiné filmy. Chybí dramatičtější invence a mnohem propracovanější scénář i režie.

    • 3.11.2019  22:35

    Jeden z nejlepších italských filmů této dekády - zcela se vyrovná Sorrentinovi. Herecky, hudebně, scenáristicky takřka dokonalé dílo.

    • 3.11.2019  22:34
    Záře (1996)
    *****

    Úžasný film. Naprosto přesvědčivý a pravdivý.

    • 12.10.2019  12:18

    Největší problém vidím v režii, v kameře, ve střihu. Ani ty hudební ukázky nebyly poutavé, s ohledem, jak je poutavá Kněžíková. Měla smůlu, že vyfasovala tak mizerného tvůrce, který to odflákl. Z kamery se mi zvedal žaludek, vypadalo to, jako by kameraman chodil po mole na řece. Viděla jsem Knežíkové koncert naživo a určitě jednou zajdu i na operu. Svou krásou boří operní standard, svým talentem se blíží ke Kožené, Urbanové, Peckové! Důležitější, že už je zdravá a né jakou má komnatu. Václav Žmolík měl příliš připravené otázky a Kněžíková nevyprávěla spontánně.

    • 12.10.2019  12:04

    Ondřej Kepka je pro mne synonymem moudrosti, laskavosti. Byť možná není jako režisér geniálním talentem, jako prezident herecké asociace, i jako moderátor je velmi zdatný a umí kolem sebe vytvořit příjemnou atmosféru. Na téhle komnatě se mi líbilo, že jsem ho poznala jinak A možná mnohem pravdivěji, než jak se o něm psalo v souvislosti s matkou apod.. Hezké byly autentické archivy, nápaditý režijní koncept s fotografováním a fotografiemi, a také výlet na kánoi. Konečně zase po dlouhé době komnata, která (na rozdíl třeba od Kněžíkové) nepostrádá řemeslnou kvalitu, nápaditost a harmonii. Škoda, že už tam nemohla vystoupit Gábi a Jaroslav. Pro úplnou spokojenost mi tam chybělo více Jiřího Stracha, nechápu, proč by to nemohlo být třeba o jeho povídání prodloužené o pár minut. Nebo třeba vyměněné za téma kamarádů, které mohlo být klidně kratší.

    • 18.9.2019  09:06
    Marta (TV pořad) (2019)
    odpad!

    Nula bodů. Jandová u mě a mého okolí klesla na bod mrazu, což platí i o zhoršující se úrovně jejich koncertů.

    • 25.7.2019  22:38
    Karel je Gott (TV seriál) (2019)
    *

    Z kameramanského hlediska naprostá prasečárna. Nevím, co je to za pořad - jen kaleidoskop více či méně záživných rozhovorů...´´

    • 1.7.2019  23:05
    LOVEní (2019)
    *

    Tak nerada kritizuji, ale u tohoto filmu nedokážu najít žádné superlativy. Místy se mi hezky dívalo na lokace a obrázky, příjemná byla i hudba, která se pokoušela alespoň trochu vytvořit nějakou atmosféru. Problém byl především ve scénáři - film postrádal dramatickou zápletku, která by nás vtáhla do děje - jen se žvanilo kolem a vytvářely se rádoby vtipné víceméně romanticko-trapné situace. Další problém byl v nehercích. Krom Plesla, Malého a Žilkové jsem neviděla ve filmu jediný vysloveně herecký počin. Amatérští herci typu Prachař a Kramerová film totálně ničili - jejich obsazení nikdo z mého okolí nepochopil. Světlejší místa měla Geislerová (která pod taktovkou jiného režiséra hrála i dobře) a Písařík, který je na rozdíl od Prachaře alespoň talentovaný. Janák předvedl své klasické rezignované řemeslo a kameraman seriálový standard. Nemohu dát filmu odpad, to by si nezasloužil, rozhodně je to velmi podprůměrné dílo, na které hned při odchodu z kina zapomenete. Kvalitní a vkusné byly naopak kostýmy i scénografie. I z tohoto hlediska stojí film za povšimnutí.

<< předchozí 1 2 3 4 5