dainio

dainio

okres Karviná
Filmový maniak

homepage

8 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
    • 2.6.2019  01:01

    Nebýt skutečně hloupých mezer a nedotažeností ve scénáři, tak film hodnotím klidně i výš. Jedná se totiž o horůrek, který má své "béčkovské" kouzlo a atmosféru. Dokonce i hlavní záporák a ostatní postavy mají fajn potenciál. Trošku mi to připomínalo Wolf Creek, jemně Jízdu do pekel. Přesto je ale Rest Stop osobité. Většina filmu se odehrává na záchodcích. To oceňuji. Duchařina se zavřenou ženou byla zřejmě scénaristická nevyrovnanost. Nezapadalo to do kontextu, překombinovalo děj a nastali další nezodpovězené otázky. Největší mínus ale vidím v nelogičnosti a smyslu chování a dialogů mezi Nicole a zraněným policistou. SPOILER 1) na WC policista žádá Nicole o podání vysílačky k zavolání na dispečink (nic se nestane a za půl hodiny se on sám diví, kde jsou posily 2) jeho rychlokurz střelby ze zbraně mi přišel poněkud debilní (proč nezkusil střílet on? - ruce ještě neměl tak dorasované) 3) dvojí vystřelení mozku bylo fakt zbytečné KONEC SPOILERU. No prostě, není to špatný film. Má něco do sebe. John Shiban by ale měl příště klást větší důraz na kompaktnost a kontinuitu. Taková fajn jednohubka s nějakou tou krví a slušně vygradovaným napětím.

    • 11.3.2019  20:30

    Bradley Cooper mě dostal. Víte, je to jistě film určený spíše dámskému publiku, ale muži, co mají v sobě cit a srdíčko, tak se to dotkne stejně. Na tom filmu je nádherné to, že je od srdce. Bradley hraje úžasně. Gaga velmi příjemně překvapuje. Z písně "Shallow" mám husí kůži a jsem naměkko. Klobouk dolů, jak dokázal Bradley zvládnout režii, hlavní roli, a do toho i zpěv. Je to film o lásce, hudbě, závislostech a zase o lásce. Ideální film pro zamilovanou dvojici. A zároveň nemůžou kritici nic vytknout. Kvalitní a velmi silné drama s úžasnou muzikou.

    • 26.2.2019  01:30
    MOST! - Epizoda 8 (E08) (epizoda) (2019)
    *****

    Zakončení seriálu v naprosto světovém měřítku. Málo vídaná věc na českém seriálovém poli. Byl jsem dojat, ale vlastně jsem se i bavil. Je to smutné, ale i vtipné zároveň. Konec seriálu fenomenální!

    • 3.2.2019  00:38
    Hra o jablko (1976)
    *****

    Nástup filmu je nekompromisní. Po chvilce naturalistických záběrů přichází zklidnění a s nástupem Anny i opravdová zábava, hravost a křehkost. Z jednoho náhodného potkání dr. Johna a Anny vznikne povrchní vztah. Myšleno z jeho strany. Doktor je na ženské a má typicky mužské, sobecké a cynické chování. Jeden omyl ale vše změní. Začne hra. Hra, která všechno zkomplikuje. Věra Chytilová natočila na svou dobu velmi otevřený snímek. Jak je jejím trademarkem, analyzuje vztah mezi mužem a ženou. Vzájemné nepochopení, pozdní uvědomění, hru s city. Chopila se toho s vervou sobě vlastní. Satiricky vypráví příběh, který nikdy nebude mít konce. Menzel je výtečný ve svém úsporném a civilním herectví, Dáša je zase roztomilá, vtipná a autentická.

    • 2.2.2019  20:06

    Dechberoucí gotický horor s jemným pohádkovým nádechem. I po těch letech to nic neztratilo. Hudba, kulisy, styl vyprávění, atmosféra. Z té masky jde skutečně strach. Je velmi děsivá. Pro někoho to může vyznít do směšna, ale ptačí hlava se zobanem je čistě hororovým prvkem. Jedná se o hrůzostrašně krásné umělecké dílo. Funguje zde všechno. Hapkova hudba dodává romantiku a něhu, prokletý zámek a monology netvora, či dialogy se svým vnitřním já, zase úderné psycho schyzofrenní vjemy. Další důkaz, že Herz byl už v té době napřed. Dětem bych to spíše nedoporučoval.

    • 29.1.2019  02:45

    Není to klasická kriminálka. Jasně, proběhne vražda a nastane vyšetřování. Detektivové jsou ale záměrně upozaděni. Na scéně se objeví velmi málo. Tato skutečnost pomáhá k rozsáhlé psychologii postav v poněkud zvláštní nemocnici. Sledujeme vztahy mezi lékaři, sesterstvem, pacienty a zřízenci. Rozehrává se psychologické drama, které se chytře věnuje každé postavě zvlášť. Juraj Herz natočil netradiční psychologický thriller, a je již zde patrná jeho touha po temných lidských stránkách. Kamera a hudba na výtečnou. Herecké obsazení brilantní. Velmi mě oslovil Lubomír Černík, Ilja Prachař a psychopatická Iva Janžurová. Předabování některých postav je záležitost zvyku a beru to jako experimentální prvek začínajícího maestra.

    • 12.1.2019  00:31

    Zbytečný remake. Originálu to nešahá ani po kotníky. Není to vtipné, lekavé, atraktivní ... není to nic. Co to snad splňuje je společenská a politická korektnost, genderová socializace, naplnění kampaně #metoo, a všemožné další současné atributy, které posílají slavné herce do kriminálu (Cosby) či do předčasného hereckého důchodu (Spacey). Tenhle počin neměl vzniknout. Původní filmy jsou nepřekonatelné. Avšak touha po penězích bude vždycky. Cameo roličky původních krotitelů potěšily, ale bylo mi líto, že ty své mundúry přenechali ženám a nezapojily se nijak do akce. Jedná se o slaboučký film, který protrpíte. Viděl jsem delší verzi (potěš koště).

    • 2.1.2019  02:51
    Kouzelník Žito (TV film) (2018)
    *

    Pohádka, která dělá z dětí dementy a dospělé pořádně rozhořčí. Zelenku a jeho tvorbu mám rád. Je to zručný a zkušený režisér. Všechna čest. Kouzelník Žito je ale nejhorším počinem v jeho režijní filmografii. Ta pohádka nemá duši. Je příliš umělá, nedopracovaná - a to je až záhadou, když měl film slušný rozpočet, základnu zkušených a jindy výborných herců a právo vysílání na Štědrý večer. Dvojice Šafařík/Kadeřávková. Ehm. Bez debat nejhorší pohádkové duo. Otřesné herectví, amatérismus, trapnost (brek princezny u krále = výsměch všemu), vysoká nesympatie (Šafařík je skunk), žádné propojení nelze cítit. Hrůza. Sám Žito je namachrovaný hejsek, co se pořád tlemí, myslí si, že snědl veškerý rozum lidstva. Bylo mi líto, že Neklan (v podání výborného Pavla Kříže) jej v tom lese rovnou nezamordoval. Víte, dnešní děti si dokážou udělat už i nějaké názory, jsou trošku náročnější. Kouzelník Žito ale spoléhá, že děti jsou vesměs naivní kreténci a nevšímají si detailů. Písničky ničím zvukomalebné, laciné zobrazení pekla ve studiu, které připomíná všechno možné, jen ne peklo. Liška s Vilhemovou jsou vynikající herci, ale jako i většina herců, tak Zdeněk Zelenka se na vedení herců doslova vybodl. Jakoby hlavní pokyny zněli takto: "Vyplazujte jazyk, dělejte blbosti, přehrávejte". Vůbec jsem nepochopil, proč čert v podání Lišky není více aktivní a jenom sedí na zadku. Bylo by daleko zajímavější, kdyby i jeho postava se dostala do lidského světa a zamíchala kartami. Scéna, kdy král s Neklanem mluví na chodbě, a posléze princezna pronese, že z pana krále mluví "medovina" a přitom měl plnou číši vína jest možná detailní chybičkou, ale v konečném důsledku je to i velmi příznačné pro celý tón filmu. Tady se prostě na vše sere. Kouzelný "šutrák" - jako co to je, že se tu 3x zprovozní, jakoby šel na repas do pekla? Stopáž je přepálená. Postavy se tu chovají idiotsky a nereálně. Jasně je to pohádka, ale i pohádka by měla mít nějakou úroveň. Zachráncem je postava správce Neklama. A i když je to záporná postava, tak stejně ji fandíte více než tomu blbečkovi Žitu. Pavel Kříž jako jeden z mála pochopil, že by chtělo dát do své postavy i něco více, a neodfláknout to. Vůbec nebyl špatný ani jeho sluha. Pohádku rozhodně nemohu doporučit. Je to na jedno zkouknutí. Jinak je zde riziko silného bolehlavu. Další věc, která se nestane kultem. Štědrovečerní průjem.

    • 20.12.2018  00:21

    Hranice jsou opravdu pokořeny. Zobrazování násilí, brutality a cynismu povýšilo na další, a hodně vysoký level. Je naprosto jasné, že "Jack" bude diváky stavět do dvou skupin. Ti, co přijmou Larsův počin jako chytré, groteskní, nadčasové a filozofické dílo x ti, co v tom budou vidět jen samoúčelnou onanii pana režiséra, který chce jen šokovat a dát průchod svým zvrhlým fantaziím. Zprvu chci říct, že se mi líbí spojení obou názorových a postojových skupin. Jelikož samotné spojení vytvoří něco fantastického a nevídaného. Víte, Lars je Lars. Dělá filmy osobitě. Někomu se líbí, někomu ne. To je naprosto v pořádku. Odsuzovat jej pokládám ale za špatné. Takových osob je málo. Je to vynikající filmař, který přesně ví, co chce zobrazit a jak to podat. Skutečně přemýšlí o každém filmovém políčku. Vměstnává různé popkulturní, politické, historické a faktografické události do zprvu nesrovnatelných myšlenek. Mínění se pak mění. Jack staví dům se rozhodně stane mým nejoblíbenějším filmem z Trierovy filmografie. A důvodů je několik. Po dlouhé době je v Larsově filmu hlavní postavou muž. Jack je vlastně zpodobněním samotného režiséra. Snaha o dokonalost a umění. A cesty k ní. Zde v symbolice vražd. Tím navíc naplňuje hororový žánr. Jack je psychopatický sériový vrah. S ničím se nemaže. Bere to od mladých žen, dětí, mužů i babiček. Je i neobvyklé, že Jack sám o sobě ví, že je psychopat. Je si vědom této skutečnosti. To je málo častý prvek a zpestřuje zaběhlé synopse. Dále s ním i v lecčem sympatizujete. Střílí na děti, odřezává prsa, ale stejně má v sobě něco děsivě atraktivního. Něco, co ho dělá výjimečným. V každém z 5 incidentů je Jack jiný. Jiné časové období, jiný styl, zapracovanost v oboru. Rozhovory s Vergem jsou poutavé. Úžasnými momenty filmu jsou scény, kdy Jack si vyjde s rodinkou a učí děti jak lovit (nejvyšší černý humor) nebo rozhovor s dívkou o faktu, že vám stejně nikdo nepomůže a každému jste ukradený. Je to film na dlouhou debatu a recenzi. Je to promyšlené, sofistikované, zábavné, temné, šokující, umělecké, hororové ejakulování. Lars si s divákem zase pohrává a vytírá si s ním prdel. Matt Dillon exceluje. To je na hodně sošek. Riley Keough respekt!

    • 10.12.2018  02:20

    Jsem fandou Sharknada a sem tam i zetkových hovadin. Tohle bylo i na mě moc. Nějaká třída studentů, kde se urodili samé "kozatky" a fitness machýrci je v rámci studia na moři. Zapisování do sešitu a zkoušení však naruší dvojhlavé žraločí hovado. Aby toho nebylo málo, tak je v lodi díra. Poplují k opuštěnému atolu. Ten se ale rozpadá a potápí. Vlastně jsem ani nepochopil proč. Ostrov z dálky vypadal neporušeně, ale stačí kameramanův epileptický záchvat a ostrov se potápí. Sakra, to je sračka. Žralok na hovno, dialogy na hovno, herci na hovno, děj na hovno - úplně všechno v tomto filmu je ohromná sračka. Nelogické chování, trapné hlášky, nereálno a k tomu ještě "Babiš". Mám dost! Tohle chce panáka.

    • 9.12.2018  19:49
    Sestra (2018)
    ****

    Valak je skutečně mistrovsky vytvořená hororová postava. V dnešní době jedna z mála nových, fungujících, a hlavně strašidelných figur. Sestra je jakýsi 1.film z Conjuring Universe. Dějově předchází vlastně všem filmům, které byly doposud natočeny a nádherně spojuje a zaceluje mezery. Klášterům se asi budu již navždy vyhýbat. Zejména těm opuštěným. Jeptišky si nebudu už spojovat s vtipnou sestrou z „Četníků“. Naopak pro mě budou děsivou noční můrou. Film si buduje atmosféru od začátku. Využívá populární pátrací dějové linie. Postavy jsou adekvátně napsány a herecky zvládnuté na jedničku. Taissa Farmiga navíc podobu se sestrou nezapře. Já vážně nechci moc prozrazovat. Sestra je kvalitní horor a komu se líbilo V zajetí démonů 2, posral se strachy z Valaka a ejakuluje při tmavých chodbách, stínohrách, vycházení ze tmy, obratů – neváhejte a jděte do toho! Nebudete litovat. Další kapitola ze světa Jamese Wana.

    • 9.12.2018  19:32

    Úsměvy smutných mužů vyhlížejí jako jedna z mnoha českých tragikomedií. Může působit přehlédnutelným dojmem. Opak je pravdou. Režisér Dan Svátek a knižní předloha Josefa Formánka je tím nejlepším tandemem, který si lze přát. Reálné zkušenosti Formánka jsou převedeny do filmu tak syrově a drsně, že se Vám zatají dech. Skutečně nepřeháním. Ve filmu je mnoho scén, které jsou nepříjemné a donutí Vás zavírat oči. Není to veselá podívaná. Deprese, beznaděj a zoufalství v té nejhorší čisté podobě. Až na dřeň. Herci brilantní. Švehlík, Dušek, Malý, Plesl. Každá postava má svůj příběh, své zastoupení, svůj prostor. Spolupráce s reálnými pacienty je naprosto spontánní. Jakoby herci a pacienti splynuly dohromady a stali se skutečnou komunitou. Nelze opomenout výtečný střih a kameru. Krásně vybrané lokace, jenž dávají další vjemy. Vhodně vybraná hudba. Film neskutečně odcejpá. Chytne od začátku, nepustí. Forma i obsah si potřásají pravicí. Je i přítomen klasický hořký český humor. Postava Duška, která dodává Úsměvům onu magickou a tajemnou vsuvku. Švehlíkovo nasávání, ztráta blízkých, deliria. Malého snaha něco dokázat, změnit. Pleslův šokující příběh. Víte, Úsměvy smutných mužů jsou přesně tím filmem, který by měl vidět každý. Neváhal bych s promítáním v rámci prevence alkoholismu. Vysoce kvalitní evropská podívaná. Úžasní herci. Na konci budete naměkko.

    • 6.12.2018  03:24
    The Farm (2018)
    ***

    Zvrhlý depresivní horor s velkým množstvím art vsuvek a prvků. Jedná se o kvalitně vykonanou práci na poli štábu. Profesionální tým. Kamera je bravurní. Dlouhé záběry bez střihu upoutají divákovu pozornost. Nebojím se zmínit mini trademarky od maestra Hitchcocka. Práce se světlem. V tandemu s vhodně doplněným hudebním podkladem je krásně zobrazeno zoufalství a zneklidňující děj. Zápletka je poměrně originální a znovu vychází do popředí poučka, že ve „vidlákově“ se nevyplatí zastavovat. Zápory jsou nevysvětlené věci (např: jak se Alex dostal ven z klece) nebo příliš malá snaha bojovat o život i nějakým fyzickým útokem/obranou. Gore moc není. Silná scéna se však najde. Nebudu spoilerovat. Farma s lidmi je pořádně zvrhlá a zvrácená, nic ale nemění na tom, že je to zajímavý počin, který má i příjemnou délku. Hodnocení na ČSFD vůbec neberte v potas 😊

    • 16.10.2018  00:48
    Pepa (2018)
    ****

    To hodnocení je fakt trapas největšího kalibru. Nechápu to, nerozumím tomu. Na druhou stranu je to právě i častý nešvar na zdejší databázi, že se "hejtujou" filmy, aniž by uživatelé byly objektivní a nenechali se svést nějakými recenzemi apod. Typická česká "pepovina". Pokud je to možné, tak kritizovat a být nespokojený. Babovřesky a další shitky prosím, ale tohle? Vždyť je to po delší době vydařená dramedy. Nebál bych se i říct, že svým vzezřením zapadá do úspěšných filmů ze 70. a 80.let. Je fajn natočená, nenudí. Navíc Michal Suchánek ten film neskutečně táhne. Jak v roli vypravěče, tak i v celé stopáži. Je přirozený, autentický. Cítíte s ním a fandíte mu. Ono vůbec celé obsazení je kvalitní a vhodné. Zkrátka příjemné překvapení z českého rybníčku. Ján Novák se vymaňuje z filmových výkalů. Pepa je prostě dobrej.

    • 14.10.2018  03:05
    Baby Blues (2008)
    *

    Nechápu to nadšení a euforii. Na podobné téma, ale s šílenějším obsahem byl výborný "Mamka a taťka". V lepší podobě i herecky zvládnutý. Tohle je velmi špatný film. Díky Bohu, že stopáž je krátká. Je tam plno nelogičností, role otce a samotná jeho "message" na konci - WTF? Už vidím, jak bych odpustil ženě, co mi zabila 3 děti, jedno málem a rozsekala sousedovic psa, nemluvě i o hluchém huliči. Tohle fakt nemá hlavu ani patu. Monolog hraných zpráv u zrcadla byla scéna, která měla to něco, co napovídá, že to bude nekompromisní. Bohužel nic. Hluchota, žádné emoce, paskvil. Z matky se stala karikatura a obyčejná horovová postavička, která se jen grimasí. Neskutečně přehodnocený počin.

    • 9.10.2018  01:52

    Nebýt poměrně zábavné scény ve strip klubu, tak se jedná o čistý odpad. TV look, nesympatické postavy, policisté totálně k ničemu, scénář na houby a žádná kreativita ve vraždách. Maska a kostým jsou přitom ucházející.

    • 1.10.2018  01:00
    Zombies (2006)
    ***

    Fajn obsazení a výtečná atmosféra vyzdvihují tento malý horůrek. Když od toho moc nečekáte, tak budete I celkem spokojeni. Nápad s pomstychtivými dětmi z tragédie v dolu je dobrý. Nemluvě o tom, jak skvěle jsou natočeny scény v lese, kdy je citelná stísněnost a nebezpečí. Začínající Chloe je příjemným bonusem. Postava Hankse patřičně zahrána i napsána tak, aby se stala oblíbenou. Až na ten trapný český název a scény, kdy zombies "sprintují" se jedná o slušný horor, který je zbytečně podhodnocen a zasloužil by si něco přes 50%.

    • 30.9.2018  03:18
    Attonitas (2012)
    odpad!

    Několik nezávislých vět. Táhne se to. Koukat se přes hodinu z pár centimetrů na hnusné držky, fakt NE. Překombinované zápletky s pranky a přetáčením. Snaha o hollywoodský twist úspěšných hororů. Přehrávání a teatrálnost. Jediné, co mě děsilo byla trapárna u ohniště. Kromě Marcinkové tu není žádná sympatická postava. Zkuste raději Zlo, které bylo srozumitelné a originální. Attonitas se vyhněte.

    • 29.9.2018  22:20
    Zlo (2012)
    ****

    Peter Bebjak opravdu ví, jak chce točit své projekty a dělá to nesmírně kvalitně. U Zla se mu neskutečně vydařil post efekt. A to, když se úmyslnou kvazi-karikaturou dostanou postavy do Vaší hlavy. Jejich charaktery, kostýmy a význam. Sebestředný režisér s čepičkou, Andrej jako svérázný zvukař, dobrácký kameraman, plus postava pana Bartoše, která je fantastická a snese ty nejvyšší měřítka. Má to zkrátka kultovní parametry. Ergo, v tomhle ohledu se jedná o velké specifikum na SK filmovém poli. Naprostý unikát. Zlo je prostě dobré. Found Footage styl, je jednou z mých nejoblíbenějších forem natáčení hororu. A i když mám za sebou už spousty FF hororů (jak těch špičkových, tak i méně vydařených), je to pro mě stále atraktivní způsob snímání audiovizuálu. Zlo patří do sorty toho lepšího a je i lepší než Ghoul. Je zde více napětí, hutná atmosféra a taky tolik potřebný humorný nádech.

    • 25.9.2018  00:00
    Ghostland (2018)
    *****

    Pascal Laugier je démon. Mučedníky (druhou půlkou - samoúčelností brutality) mě dokázal znechutit a přivodil mi nepěkné stavy. Přišlo mi to už trošku "kách". Nemusím samoúčelnost. I přes to všechno jsem ale nezlomil nad jeho tvorbou hůl. A jsem za to moc rád. Udělal jsem dobře. Tajemný muž už bylo totiž jiné kafe. Mysteriózní "atmoška", nečekaný sled událostí, úžasné herectví. Jessica Biel respekt! Poslední počin od Pascala mě ale naprosto ohromil. Nevím, jak to dělá, co má v sobě, ale kurva - jak je možné, že jeho trademarkem, je pro diváka absolutní nemožnost očekávání dalších scén, nepředvídatelnost, uchycení sledujícího do stavu zoufalosti, deprese, strachu a zcela neskutečné ztotožnění s postavami? Jak to jenom dělá? Nestává se mi, že bych se do nějakého filmu netěšil i zároveň tetelil blahem, jak se mnou scénář neustále vyjebává a hraje si s mou psychikou. Incident in a Ghostland působí jako jeden z mnoha hororů, které se odehrávají v domě, kde se dějí nadpřirozené věci. Pak se ale stane zvrat, který prostě absolutně změní celkové vyznění. S oběma sestrami prožíváme každou ránu, každý pocit. Je to tak strašně reálné a děsivé, až se to stává magickým. Chci jen poznamenat, že před sledováním si nečtěte žádné obsahy, recenze apod. O hodně se totiž připravíte. Plně se ponořte do děje filmu a vyplavte na hladinu, až Vám to režisér dovolí. Prožijte si tu noční můru doslova. Bude to bolet, avšak stojí to za to. Takových mistrů je málo. Hlavně v současnosti. Pascal Laugier se během týdne stal jedním z mých TOP hororových režisérů moderní doby. Jsem velmi zvědav, co bude jeho další projekt.

    • 23.9.2018  18:05
    Taxi 5 (2018)
    *

    To byl ale shit! Tak výborná série, která udávala styl, se dostala do stádia naprosté impotence. Jak smutné. Už 4ka byla hodně špatná, ale obsazení staré známé dvojky to dokázalo nějak vykompenzovat. Tohle je ale fakt průser. Týpek, co si hraje na Vin Diesela a nesympatický trapně debilní synovec Daniela. Horší dvojku pohledat. Honičky nic moc, až možná na tu závěrečnou. Neskutečně obludný policejní tým Marseillských měšťáků, děj s italskými lupiči nepoutavý, pokusy o vtipnost, jenž nefungují, hluché místa při akčních střizích, průhlednost. Když při sledování filmu si všimnu, že se koukám, kolik zbývá minut do konce stopáže, tak vážně něco nefunguje.

    • 15.9.2018  04:31
    Mučedníci (2008)
    **

    Já nevím. Přidávám se k divákům, co vyzdvihují první půlku filmu. Té prostě není co vytknout. Brokovnice attack byl prostě efektní a správně nasnímaný. A v dalších minutách určitá "ghost story", strach z neznámého, tajemno - sedělo to hodně. Mělo to výborný náběh na mysteriózní horor s nějakou tou krvavou sprškou. Od té doby, co ale dojde k sebevraždě a Anna vleze do sklepa pro zbídačenou ženu, tak začne něco, co mi narušilo celkový dojem. Dle mého názoru zbytečná změna žánru na čistý gore desperate movie. A do toho ještě vtisknuta jistá spiritualita. Režisér to zřejmě tak chtěl, nicméně dle mého názoru, by daleko filmu sedla podoba revenge hororu až do úplného konce. Zkrátka krvavá jatka v pomstě. Od Laugiera určitě shlédnu i jeho další 2 filmy. A to i přesto, že mě Martyrs neuspokojil, jen znechutil. Bohužel. Takové À l'intérieur mě zaujalo daleko více a je na úplně jiném levelu. A i takové Raw mě bavilo více.

    • 13.9.2018  23:31
    Forced Entry (1973)
    **

    Námět vůbec nebyl z nejhorších. Trauma z války ve Vietnamu je vděčné téma a dá se s tím různě popasovat. Takových filmů už bylo dosti. Forced Entry ale patří mezi "filmy", které nevyužili této látky, jak by se slušelo a patřilo. Forma i obsah to absolutně zabíjí. Setkání u benzinky, získání adresy z kreditky a pak voyeurství následované znásilněním a ukončené bodnutím. Směs záběrů na děti, tanky a mrtvoly z války jsou jen okrajovkou pro "bobří péčko". Ach ta 70.léta, kdy jeli kníry a plnovousy na ohanbí. Kamera je více než shit, nicméně po filmu Mad Mutilator jsem snížil nároky na videozáznam. Zvukově je to doplněno v některých chvílích i celkem obstojně ale i tak je to nízká laťka. Zkrátka, Forced Entry splňuje to, co má. Tím je oplzlost, hnus, amatéřina, odpornost. Ve své době rozhodně zneklidňující a šokující exploitation. A tím vlastně i vyniká nad jinými či podobnými filmy. Právě tím, jak je to natočené, jak zahrané, kolik se urodilo chlupů, za jakým rohem číhá špinavý pracovník benzínové pumpy a jak bolí znásilnění análu s "cumshotem" při záběrech dětí. To jsou všechno věci, které prostě k tomuto filmu patří. Je to prostě hnus, který ale byl vyroben vědomě. Proto mé slova na začátku jsou pro Forced Entry bezpředmětné a mimo mísu. Ambice znechutit se vydařila. A vlastně i proto hodnotím 2 hvězdami. Forma a obsah, který je fakt strašný - jsou paradoxně i držáky. Ta kamera i zvukový doprovod si prostě hrajou prim. Výborně to navozuje tu upocenou "dirty street", stísněnost pokoje a blížící se nebezpečí. Každopádně, podruhé už nemám moc chuť to vidět.

    • 5.8.2018  03:54
    Hmyz (2018)
    ****

    Švankmajerovu tvorbu zbožňuji. Jedna z mála žijících a velkých českých person světového filmu a animace. O smyslu jeho posledního počinu se dá samozřejmě polemizovat. Sám autor to i ve filmu říká. Neví se. Vítězí forma nad obsahem či obsah nad formou? Náplň snímku je chytrá. Zřejmě i diskutabilní. Mínusem jsou ale vsuvky z natáčení, které v případě úplného vynechání by Hmyz posunuli ještě dál. Takto se stávají zbytečným a rušivým elementem. Film o filmu přeci je samostatný útvar a míchat to v hraném filmu je dost antiplynulé a kazivé. Ale co já vím, maestro to možná i tak chtěl. Nemám tušení. Herecké výkony vědomě stylizované a vynikajícím způsobem trapné. Dulava, Lábus, Lichý apod. Skvělá sestava. Znatelný rukopis samotného mistra s minimem animace. Mrzí mě, že je to bohužel i loučení. Na druhou stranu je to rozlučka poměrně stylová a uspokojivá.

    • 4.8.2018  14:40

    Pokud jednička byla sympatické céčko, kde Martin Kove hláškoval a vytvořil fajn zábavu s akcí, tak dvojka je čisté zetko. Přibylo více trapností, toporných výkonů, nelogičností a naprostých blábolů. Nemluvě o zpomalených záběrech. Je tu hodně scén, které Vám utkví v hlavě. Ale ne v tom pozitivním slova smyslu. Úplně jasná demence. Frank Zagarino aka Terminátor aka Ivan Drago je dobrý záporák a drží se na vlně jedničky. Jen je mi líto, že z těch miliard kulek se ani jednou nedokáže trefit. Nebo vlastně ano. Křivdil bych mu. Dokáže se trefit do ležící zraněné ženy. Fakt lempl. A proto jeho nejlepší pasáží je pronesení slov "Veselé Vánoce".

    • 30.7.2018  00:34
    Piekielna Kuchnia (TV pořad) (2014)
    ***

    Originál s Gordonem Ramsayem je nepřekonatelný. To je bez debat. Polská verze avšak není až tak hrozná, jak by se mohlo původně očekávat. Největší podíl na koukatelnosti má charismatický šéfkuchař s Michelinskou hvězdou Wojciech Modest Amaro. Ten provází pořadem celými 5 sériemi. A je opravdu výborný. Už kvůli jeho osobnosti, je fajn to aspoň zkusit. U soutěžících, jak už to tak bývá - někdo je více sympatický / někdo méně.

    • 6.7.2018  19:16
    Soudce Alexandr (TV pořad) (2017)
    odpad!

    No tyvole! To je pořádný shit. Co se to děje? To vážně český divák klesl už tak hluboko, že je mu nabízena zinscenovaná trapná činohra? Průjem, průjem, průjem. Ono není náhodné, že největší výskyt těchto a jim podobných sraček, je k dispozici, na Soukupově Barrandovu. Sám pan ředitel má totiž několikero pořadů, které obsahují jeho jméno a kde hlavní star je přímo on. To je prznění profese dramaturga. Diletanství, neúcta, vědomá trapárna a zatracená lacinost. Zisk za hovno. Shit, kontejner, smetiště, skládka, hnus. To se opravdu nedá. Přesně ten typ pořadu, který Vás nutí si pořádně zanadávat a využít Ibalgin. Nad tím se nedá ani povznést. Stoka plná hoven.

    • 27.6.2018  20:00
    Taxi 121 (2016)
    ***

    Poctivé drama. Volně inspirováno vraždami pražských taxikářů. Na české poměry ojedinělý počin. Má to ten dobrej americkej look. Moderní kamera, vynikající soundtrack, cool sound, neodbyté herecké výkony. Taxikářská rutina z první půlky filmu je natočena tak účinně, aby následně odstartoval komorní road-thriller, jenž Vás ke konci chytne za srdce a zmáčkne. Scéna na poli s telefonátem je natolik emočně silná, že všichni ti, co mají v sobě nějaký cit, budou naměkko. Taxi 121 je sympatické překvápko. Závěr si divák může vysvětlit různorodě.

    • 25.6.2018  23:55
    25. hodina (2002)
    *****

    Představte si, že máte poslední den, před nástupem do vězení na 7 let. Jakým způsobem ho strávíte? Respektovaný a osobitý režisér Spike Lee, natočil v roce 2002 silné psychologické drama, které bylo nominováno na řadu cen a také, že v různých kategoriích i bodovalo. Po zásluze. Kdo už má zkušenosti s famózním Edwardem Nortonem (Kult hákového kříže, Prvotní strach, Klub rváčů), tak ví, že je to mimořádný herec a špička ve svém oboru. A do toho všeho mistrovská hudba, která v kombinaci s "obrázky" bere dech. O ději nebudu moc spoilerovat - akorát monolog u zrcadla "Fuck You" (to je třeba věc, kterou pokládám za "majstrštyk"). Prostě se na to koukněte :)

    • 22.6.2018  22:04
    Detroit (2017)
    ****

    Hodina teroru, obrovského návalu na psychiku, brutality a nespravedlnosti, která se odehrává v motelu Algiers - nebojím se říci, že se tato interiérová pasáž, důrazně ale hodně důrazně zapíše do filmové historie. Jak je zmíněno v závěrečných titulkách, tak události v motelu byli lehce zdramatizované, nicméně většina věcí se vážně stala tak, jak je natočená. Takže může jít pouze o detaily. Jde z toho až hrůza. Ono se to skutečně odehrálo. Je to šílené. Po shlédnutí filmu si divák pokládá otázky: "Kde je spravedlnost?", "Proč nebyla policie v Detroitu souzena jako běžní občané?" a "Proč se to děje?". Kathryn Bigelow má čuch na filmy, jenž se Vám na nějakou dobu dostanou do mozku. Detroit není výjimkou. Stopáž plynule utíká, jelikož není hluchých momentů. Doporučuji všem, kteří se zajímají o historickou problematiku afroameričanů v USA a také fandům silných dramat se syrovou, dusnou a špinavou atmosférou.

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace