Recenze (275)
Addamsova rodina 2 (1993)
Dejovo asi slabšie ako jednotka, no o to morbídnejšie a podľa mňa aj vtipnejšie.
Alpy (2011)
Chladné, mimoriadne neosobné, s pomalým tempom a divnými dialógmi zasahujúcimi až do roviny absurdného čierneho humoru. Typický Lanthimos. Napriek nesporným formálnym filmovým kvalitám je to však iba priemerné dielo. Nápad originálny, ale celé to plynie odnikiaľ nikam. Záver demonštrujúci stratu identity rezultujúcu z viacjedinnosti hlavnej postavy je fajn, ale to, čo tomu predchádza, jemne nudí.
Americký zločin (2007)
Nesporne verné zrekonštruovanie známeho prípadu, ktorému by však neublížilo explicitnejšie zobrazenie násilia. Práca so psychikou postáv aj herecké výkony výborné, no v tomto prípade by zatlačenie na pílu neuškodilo, keďže o samoúčelnosti násilia by nemohlo byť reči. Aj keď treba uznať, že aj tu bolo niekoľko silných scén, ktoré zabrnkali na nervy.
Amputace (2012)
Čakal som drsný psychologický film v štýle Raw alebo Dans ma peau, ale dostal som trochu podivnú drámu s pútavými snovými sekvenciami hororového charakteru. Ich význam však zostal buď mierne nejasný alebo je príliš povrchný. Herečka v hlavnej role sa toho zhostila so cťou, no inak je to vzhľadom na námet a potenciál čistý priemer. Po dobrom námete sa už akosi zabudlo na napísanie kvalitného scenára.
Anakonda (1997)
Jednoduchá a, bohužiaľ, aj nelogická, béčková zábava pre nenáročných. Ako dieťa som to mal rád a aj dnes to dokážem sledovať bez ujmy na zdraví, čo však súvisí s mojou posadnutosťou pralesnými filmami. A teraz k tým čiastočne objektívnym plusom - Jon Voight hrá skvele a ako záporák je výborný, Jennifer je tu zas brutálne krásna, takže tu máme aj zaujímavý kontrast medzi hlavnými postavami, ktorý tomu filmu pridáva na pozerateľnosti.
Anihilace (2018)
Rozpačito prijatý žánrový mix, ktorý ma vyložene uchvátil. V mojom prípade fungoval dokonale najmä v prvej polovici, keď visí vo vzduchu neistota a nezodpovedané otázky. Potom sa už ide iným smerom a moje nadšenie trochu opadá, čo však neznamená, že by to nebol vyložený nadpriemer. So záverom mám drobné problémy, posledná scéna je klišé ako vyšité, no celkovo to je 90 % a rád tomuto nedocenenému kúsku zvýšim rating.
Attonitas (2012)
Found footage (aj keď, nie tak celkom) hračka, ktorá pôsobí vizuálne ako študentská zábavka venovaná fanúšikmi fanúšikom. No hrajú tu dobrí herci, čo tomu pridáva. Mottl vie, že v brakovom béčku musia byť najmä krásne ženy a to duo Marcinková - Blesáková do bodky napĺňa. Dejovo to nie je žiadny zázrak, no lacné ľakačky fungujú, aj atmosféru to má solídnu, aj záver potešil a naznačil, že ten scenár nebol zlý, len sa s ním celý čas nepracovalo dostatočne. Samozrejme, je tu aj nelogické konanie postáv. Za málo peňazí pekný pokus. Ako patriot musím byť trochu neobjektívny pri hodnotení.
BANGER. (2022)
Film, do ktorého som sa púšťal s obavami a predsudkami a napokon sa z neho vykľul jeden z najlepších českých filmov ostatných rokov. Fantastické výkony ústrednej dvojice, precízne dávkovaný humor (AZ kvíz top) a to celé zabalené do hnusu, o ktorom film samotný je.
Bastardi (2010)
Nerozumiem nízkemu hodnoteniu. Samozrejme, Magnuskovi možno všeličo vyčítať, predsa len je skôr filmový nadšenec ako zručný filmár, ale mne sa Bastardi páčia. Chopil sa zložitej témy a ustál to so cťou. Navyše ani herecké výkony nepovažujem za zlé. Tí asociálni haranti síce pôsobia hlúpo a hrať nevedia, no sú o to autentickejší.
Bastardi: Reparát (2023)
Patrím medzi menšinu, ktorej sa pôvodná Magnuskova trilógia páčila, hoci aj tam bola s každým ďalším dielom cítiť klesajúca úroveň. Toto je však veľká bieda. Príbeh nulový, doslova vycucaný z prsta, dialógy (tie, pri ktorých vôbec bolo postavám rozumieť) fádne a ten otvorený koniec...