Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Dobrodružný
  • Horor

Recenze (31)

plakát

Vřískot 6 (2023) 

"We have to finish the movie." ,,Who gives a fuck about movies!?" Spoilers alert! Uplynul rok a Ghostface je zpět, v lepší formě než kdy dříve. Nekompromisní agilní mašina na zabíjení s perfektním hlasem Rogera L. Jacksona ovládající nejen svůj oblíbený nůž, ale také (alespoň v jedné scéně) i brokovnici. Zajímavý začátek, kdy byl napodobitel Ghostface zabit skutečným vrahem, se mi líbil, hodně mě potěšil také návrat staré postavy ze čtvrtého dílu, kterou jsem považovala za mrtvou, zmínky o předchozích vrazích a konfrontace Sam s její minulostí, včetně malého camea Skeeta Ulricha (nebránila bych se ale větší interakci mezi ním a jeho dcerou). Nápad označit Sam za vraha se podařil, napínavé naháněčky s vrahem v temných ulicích New Yorku a v metru a nervy drásající scéna v samoobsluze a se žebříkem mezi okny bytů mi naprosto vyrazily dech, stejně jako střet Ghostface s Gale. Odhalení vrahů mi ale celkový dojem z filmu trochu pokazilo (čím víc vrahů, tím víc "adidas"?), byť jejich motivace je uvěřitelná. Bohužel jen kvůli absolutně trapnému přežití jedné z postav na konci filmu musím jednu hvězdu ubrat.

plakát

Thor: Láska jako hrom (2022) 

Chtělo to víc Gorra a míň uječených koz. Úvod filmu dokonalý, ale potom už to bylo jen horší, s výjimkou skvělých scén na Gorrově černobílé planetě. Za mě zklamání.

plakát

Osm statečných (2006) 

Pozor, spoilery! Nemůžu si pomoct, ale i dnes u tohoto filmu řvu jako malá holka. Úžasná krajina, skvělý Paul Walker, soundtrack a samozřejmě obdivuhodné výkony úžasných chlupáčů, z nichž si mě nejvíce získal mladý Max, prostě zabraňují mým očím zůstat, zvláště od druhé poloviny filmu, suché. Film má romantické (vztah Jerryho a Kate) i napínavé (honba za meteoritem, boj o přežití psích i lidských postav) momenty, nechybí ale ani pořádný a podlý útok na city (opouštění psů na základně + ta hudba!, smrt starého Jacka, smrtelné zranění Deweyho a nalezení Mayi, stejně tak dojemná snaha přeživších psů neopouštět své druhy, kteří už s nimi dál nemohou). Při lekací scéně s útočícím tuleněm leopardím mi běhá mráz po zádech dodnes, i když je vidět, že je tuleň digitální, jeho zpracování i agresivita při bránění potravy mi přijdou hodně realistické a jsem ráda, že setkání s ním všichni psi přežili. Konec je už klasický happyend, přiznávám ale, že mě scény s lidskými herci nebavily ani zdaleka tolik jako ty psí. Nicméně Paul Walker i Bruce Greenwood se svých rolí ujali s maximálním nasazením a hlavně chvíle, kdy osamocení a s blížící se bouří v patách hledají na úpatí hory meteorit, měly své kouzlo. Plný počet :)

plakát

Na ostří nože (1997) 

Film, na kterém jsem vyrostla. Skvělí herci v hlavních rolích (Anthony Hopkins, Alec Baldwin, Harold Perrineau a samozřejmě Bart), krásná, ale krutá aljašská divočina, hladový medvěd lidožrout, milostný trojúhelník, nelítostný boj o přežití. ,,Proč se králík nebojí? Protože je chytřejší než panter." U Charlese v podání Anthonyho Hopkinse jsou vidět zkušenosti a inteligence, kterých využívá nejen po ztroskotání letadla, ale také při orientaci v divočině, i když nepozná, že slunce vychází na východě a umně spíchne medvědí kabát v drsných podmínkách. Jeho "protivník", fotograf Bob mi skoro celý film lezl na nervy svým sobeckým chováním, Stephen s tváří mladého Harolda Perrineaua dostal málo prostoru a Mickey, Charlesova žena mající poměr s Bobem mi do drsné aljašské divočiny sedla asi jako tučňák do pralesa. Začátek filmu je vlažnější, akce a boj o život se rozjíždí po ztroskotání letadla, kdy se našemu triu po několika dnech připlete do cesty hladový medvěd, skvěle ztvárněný vycvičeným Bartem. Při scéně, kdy za prudké bouře vtrhne do tábora, a zabije Stephena, zatímco se Charles s Bobem hádají, mi dodnes stydne krev v žilách, stejně jako při momentu, kdy kolem hlavních hrdinů prolétá bez povšimnutí vrtulník. Přiznám se ale, že od chvíle, kdy se Bob po pokusu zabít Charlese zranil, jsem měla slzy v očích. The Edge má silný příběh, skvělé herce a krásné lokace, nevyhnuly se mu však až do očí bijící logické chyby, kterých je velká škoda. Hvězdička navíc za medvěda Barta. Film jako takový 85%.

plakát

Venom 2: Carnage přichází (2021) 

Na tento film jsem se těšila už od chvíle, co jsem viděla Woodyho Harrelsona v potitulkové scéně prvního Venoma před třemi lety. Musím ale říct, že z něj mám notně rozčarované pocity. Na jednu stranu vyzdvihuji perfektní výkony Woodyho Harrelsona i Toma Hardyho, mile mě překvapila také ukřičená Naomie Harris. Co se mi ale nelíbilo byly podivné kreslené flashbacky do minulosti Cletuse Kasadyho ani jeho chemie se symbiontem Carnagem. V komiksech jejich hlavní síla spočívala v dokonalé symbióze, kdy o sobě Carnage dokonce mluvil v jednotném čísle, ve filmu jsem ale měla pocit, jako by Kasady především na konci neustále bojoval sám se sebou a s Carnagem o to, kdo z nich bude mít vlastně hlavní slovo, a ne s Brockem a jeho Venomem. Michelle Williams mě neoslovila ani v jedničce a její krátké působení jako She Venom bych s radostí oželela. Nelíbila se mi ani krátká stopáž filmu a to, že se Carnage potkal se Shriek až ve druhé polovině filmu, čekala jsem jejich společné řádění v ulicích a ne jen přímočarý "plán" a svatbu prakticky na konci filmu, kde se poprvé setkali s Venomem. Za nejlepší momenty filmu považuji zpackanou Cletusovu popravu a jeho následnou transformaci v Carnage, a také závěrečnou "rudou svatbu". Přišlo mi, že souboj Venoma s Carnagem přece jen nebyl takový digibordel jako v jedničce souboj Venoma s Riotem, což je takové malé bezvýznamné plus, přesto bych si to dokázala představit mnohem lépe. Obrovským mínusem filmu je minimum akce a příliš mluvení, málo prostoru věnovaného oběma záporákům, krátká stopáž s z toho vyplývajícím nedostatkem podstatných informací a zpracování symbionta Carnage. 50%.

plakát

Candyman: Ďábelský přízrak (2021) 

Původního Candymana mám ráda, ale tohle se nepovedlo. Bez Tonyho Todda v hlavní roli to pro mě zkrátka Candyman není a těch pár minut, na které se tam ukáže (a navíc digitálně omlazený!), je podle mě plýtvání jeho časem i talentem. Za mě zklamání.

plakát

Skála (1996) 

80%. Film je velmi dobrý, děj, akce, nesmrtelné hlášky i skvělý výběr herců (Ed Harris, Nicholas Cage, Sean Connery, Tony Todd, Michael Biehn), ale co mě neskutečně štvalo, byl dabing, zejména křápavý hlas Libora Terše dabujícího v originále skvělého Tonyho Todda, který se skoro nedal poslouchat, a chyby v překladu (generál Attorney). Film měl ale spoustu skvělých scén (přestřelka ve sprchách, vzpoura proti Hummelovi, Mason a Goodspeed bojující s mariňáky-teroristy ...) nechyběla akce a dobré dialogy, motivy postav byly také výborně napsané (Hummel usilující o spravedlnost pro své padlé vojáky a v kontrastu s tím "jeho" muži, kteří se kvůli penězům neštítí ničeho). Jeden z filmů, na který se můžu dívat pořád a neomrzí, ale kvůli tomu dabingu přece jen musí jedna hvězda dolů.

plakát

Vinnetou a míšenka Apanači (1966) 

Hodně slabé. Chování postav v mnoha případech nelogické a trapné (úvodní oslava narozenin, bandité velkoryse propustí zajatce, aby je mohli o pár minut později zase chytit, hlavního záporáka přejede lokomotiva a přitom je po stranách dost místa na to, aby pohodlně uskočil mimo koleje ...), místy trapné dialogy ("Až to hodím, tak to exploduje" (Vážně?).) v neposlední řadě také používání záběrů ze starších filmů (útok Apačů/Kiowů na město, Santer vylézající z muničního skladu, Inču čuna vedoucí útok ...) a otřesný dabing (Old Shatterhand se nedá skoro poslouchat, Štěpnička mluvící sám se sebou), to všechno filmu hodně ubližuje. Ale když se vrátím do svých dětských let, kdy jsem tento film milovala, hlavně závěrečnou scénu banditů vedoucích své unavené koně obtěžkané zlatem k Rocky Townu, kde na ně čekali připravení hrdinové s dynamitem, připočítám si k tomu dobrou hudbu a krásnou krajinu, do koše to nehodím. 30%.

plakát

Ve smrtelné pasti (2010) 

Velká škoda předvídatelnosti a celkem nudného prostředí. Z celého filmu mě nejvíc zaujal asi jen rozhovor Michaela Madsena (Doe, cvok s brokovnicí) a Harolda Perrineaua (Smith, nájemný vrah). Jinak to byla bohužel nuda, komorní obsazení a prakticky nulová akce film hodně sráží.

plakát

Gardens of the Night (2008) 

Málokdy dávám filmům 5 hvězdiček. Tohle mě ale dokonale přimrazilo k obrazovce. Po zádech mi běhala husí kůže, chvílemi mi bylo horko a měla jsem strašnou chuť film vypnout, ale nakonec jsem to s velkým sebezapřením dokoukala. Klobouk dolů před všemi herci, zejména před mladičkou Ryan Simpkins. Harold Perrineau v malé, ale záporné roli jednoho z pedofilů mě děsil, zejména proto, že jsem u něj zvyklá na kladné role. Silný příběh, skvěle zpracovaný, ukazující drsnou skutečnost únosů a zneužívání dětí. Za mě 100%.