horovska

horovska

Vlaďka Hořovská

kraj Praha

7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 11.8.2018  23:35
    Glory (2016)
    *****

    Mrazivé drama znázorňující na nenápadném a pochopitelném příběhu o ztrátě hodinek velký sociologický problém. Kousavé,tragikomické, přímočaré, upřímné, silné. Má to spád, takže než se vzpamatujete, jsou tu titulky.

    • 11.8.2018  23:28

    Poněkud tendenční dokument, který se ale dle úsloví ,,účel světí prostředky" pokouší probudit v konzumní společnosti povědomí o utrpení živých a inteligentních tvorů jen pro zábavu znuděné civilizace. Jako počin sloužící dobré myšlence to beru, objektivitu však v něm nelze hledat. Především je to však smutný obraz toho, jak lze manipulovat obecným povědomím.

    • 9.8.2018  22:43
    Špičák (2009)
    ***

    Pravda je, že mne film bavil ,jak mne jako voayera vtáhl do perverzně podivné rodiny. Sice se nedomnívám, že má tento snímek něco společného s psychologií uzavřené společnosti, je to spíše licence autorů. Občas je to vtipné, místy šokující. přesto se obávám, že mi film nepřinesl víc, než příjemně strávenou hodinu a půl.

    • 7.8.2018  20:18

    Film se svou atmosférou dle mého názoru až neuvěřitelně přiblížil pocitům, které člověk zažívá v blízkosti smrti svých blízkých a možná i své vlastní. Otázky a tiché uzavírání se do sebe, odcházení, zklidnění a strach z marnosti bytí. Silná výpověď veskrze uměleckými prostředky.

    • 1.8.2018  15:50
    Modlitba (2018)
    ***

    Zajímavé téma s krásnou atmosférou a přirozenými a uvěřitelnými hereckými výkony mne nakonec zklamalo svoji nedotažeností. Otevírá se zde celá škála témat k zamyšlení - vymývání mozků, přijetí Boha či pochybnosti o vlastní víře, slabosti, berličky a síla vzájemnosti - čekala jsem větší otevření, ale příběh se uzavřel ve jménu Syna a Ducha svatého, amen!. Škoda.

    • 8.7.2018  22:16
    Beze stop (2018)
    ****

    Pár - otec, který trpí nočními běsy - patrně souvisejícími s jakýmsi traumatem utíká před civilizací. Svou patnáctiletou dceru učí vést život v symbióze s přírodou. Jejich svět naruší státní úředníci a donutí je opustit les.... Drama vztahu otce a dcery s minimem slov a přesto silné a hluboké. Jednoduše krásné!

    • 6.7.2018  16:02
    Amir (2018)
    **

    Jedu v autě a s někým o něčem hovořím, ten však není v záběru. Zvoní mobil. Odpovídám heslovitě, nikdo neví na co. Kouřím. Divam se na město. Dívám se na smog. Otevírám dveře, procházím dveřmi. To je asi scénář pro hlavního hrdinu. Příběh nepřehledný - podílely se na tom možná mizerné titulky? Posledních pár minut alespoň některá vlákna příbehu vysvětlilo, ale nestačilo to povýšit promarněný čas než o jednu hvězdu....

    • 5.7.2018  21:18

    Útěk dvou mladíků z transportu se prolíná s výjevy z jejich minulosti, obyčejné věci, schody, okna, vše odosobněné. Postrádala jsem přiblížení k hlavním postavám a to přesto, že záběry kamery jsou téměř výhradně z velké blízkosti a představu prostoru máme jen z ruchů. Zajímavý experiment, jistě novátorský ve své době, ale na mne tedy bohužel nefungoval.

    • 18.5.2018  13:13
    Tady a teď (TV seriál) (2018)
    ***

    Na první pohled výborně natočený seriál s bravurními hereckými výkony a zajímavě propracovanými psychologickými profily postav plný dramatických zvratů a velmi vtipných momentů. Návyková záležitost u které však až mrazí, pokud si uvědomíte, jak obrovská agitka a sociálně politická masáž to je. Pokud jste zažili totalitu, pak se vám z toho nebude dělat dobře. Zvláště pak, pokud domyslíte, k jakému myšlení seriál primitivnějšího diváka navádí.

    • 22.3.2018  13:18
    Bába z ledu (2017)
    ****

    Filmy Bohdana Slámy jsou čím dál méně reálné. Figury jsou spíše karikatury, mezi nimiž se pohybuje hlavní role, jediná ,,normální". Obdivuhodná Zuzana Kronerová na rozdíl od ostatních herců dostala ve scénáři šanci k vývoji postavy a zastínila tak ostatní herce. Bába z ledu nutí k zamyšlení nad vazbami a rituály v životě, které přerušit bývá zpravidla mnohem složitější, než jak to ukazuje tento snímek.Černobílé vidění okolí se podobá spíše přehnanému vyprávění, nežli životu skutečnému. Chápu, že tento styl je pro mnoho diváků nestravitelný, přináší totiž depresivní obrazy. Mne Slámovy filmy baví.

    • 7.1.2018  13:10
    Kvarteto (2017)
    *

    Těšila jsem se, že to bude film o muzikantech, ale to je téma jen čistě okrajové a nepodstatné.O čem však film je či má být, to mi zůstalo skryto. Chuť odejít z kina by měla znamenat velmi zlé hodnocení, ale přeci jen musím ohodnotit alespoň skvělou práci Matěje Kroupy, ať už jako autora, nebo jako supervizora, který se staral o to, aby herci vypadali, že hrají. To se dost povedlo, stejně jako herecké výkony - Plesl i Mělník jako vždy výborní. Co je to platné, když plytký příběh a marný vývoj dělá z filmu nepoužitelnou slátaninu...

    • 14.8.2017  15:29
    Timecode (2016)
    *****

    Příběh téměř beze slov. Krásná hříčka s vtipnou pointou.... Tak si představuji krátký film. Muž a žena, kteří se potkávají jen při předávání služeb podzemního parkoviště spolu začnou komunikovat prostřednictvím kamer a tance. Oskarové filmy Uherské Hradiště 2017.

    • 13.8.2017  16:36
    V tesnej blízkosti (studentský film) (2006)
    ****

    "Pocit prázdnoty, ktorý nastáva v človeku po strate niekoho blízkeho, prichádza obvykle nekompromisne. Nedáva čas na prípravu, neponúka dohody, neposkytuje možnosť rozlúčiť sa. Táto prázdnota prichádza v intenzite, s ktorou sa ťažko vyrovnáva. Obzvlášť ak ide o stratu definitívnu. Film sa snaží poodhaliť relativitu vecí okolo nás, ale aj v nás. Život a smrť, zdravie či choroba, realita a fikcia - to všetko totiž stojí tesne pri sebe. V tesnej blízkosti. A niekedy sa medzi týmito neuchopiteľnými stavmi len ťažko dajú určiť hranice..." oficiální text distributora

    • 13.8.2017  16:33
    Nina (2017)
    *****

    Mrazivě pravdivý film s výtečnými hereckými výkony včetně představitelky malé Niny. Příběh dítěte smýkaného nenávistí mezi rodiči se zařezává pod kůži. Film má skvělou atmosféru i díky krásné kameře, ale především díky minimalistické hudbě Aleše Březiny v citlivém podání Bennewitzova kvarteta.

    • 13.8.2017  16:22

    Před pár léty jsem čirou náhodou viděla v kině prvotinu Marty Novákové s názvem Marta a byla jsem nadšená. Měla jsem tedy velká očekávání, zvláště pak, když jsem si přečetla, kolik let příprav a kolik práce do filmu 8 hlav režisérka vložila. Film je pro mne tedy velkým zklamáním. Jakási hra na intelektuálskou zajímavost, jež zcela postrádá smysl a kompaktnost.Katastrofální herectví-neherectví Anety Langerové je úplná minela. K tomu stěží snesitelná dávka trapných pokusů o humor. A horkou jehlou šitý hudební podkres - shrnuto podtrhnuto - smutný pokus o výjimečný film skončil podivnou křečí.

    • 6.7.2017  12:32
    Království (2017)
    *

    Opravdu nevím "proč?" Dlouhé předlouhé souložení dvou nezajímavých studentů a žádný děj. Proč?

    • 6.7.2017  12:30

    Miluju styl tohohle režiséra. Dvě dějové linky, které se později propojí - starší elegantní málomluvný muž, který od základu mění svůj život z vlastního rozhodnutí a mladý syrský uprchlík, kterému život od základu změnila válka. Kamenné hlášky, černý humor, parádní muzika, dobrosrdeční lidé a nepravděpodobný závěr. Tak nepravděpodobný, že ho vůbec neberu vážně....

    • 6.7.2017  12:20
    Korporace (2017)
    ****

    Nevím, proč má tento film podtitul ,,komedie", je všechno jen ne komický. Praktiky velkých společností jsou tvrdé a lidské osudy vlastních zaměstnanců je nezajímají. Měly by? Takový kolos je odlidštěný, účel světí prostředky. Je důležité do toho dloubat, je fajn, že vznikl třeba tento film, ale těžko se něco zásadního změní. Ale coby nahlédnutí do čistých nablýskaných a sterilních kanceláří s podobně sterilními zaměstnanci je poučný. Céline Sallette je navíc ve své roli opravdu uvěřitelná a skvělá. Velká poklona.

    • 6.7.2017  12:10

    Příjemný film. Muž, který nemá vlastní život - alespoň nám jej neprozradil - si na tři měsíce "vyzkouší" život někoho jiného. Získá či dosadí si do něj dům, kočku, akademické postavení, skvělou partnerku s dítětem a vlastní dítě. Nic z toho si ale nemůže ponechat a tak mizí bez rozloučení zpět do života, o kterém nic nevíme. Hezká hříčka.

    • 6.7.2017  12:01

    Dospívající děti pocházející z okraje společnosti mají neskutečně složité startovní podmínky. Nedostatek lásky, nulové zázemí, neschopnost získat prostředky k nastartování do nového života. Liam je sympatický svoji houževnatostí a ochranitelskou povahou ke své slabé matce. Vsadí všecko, jen aby ji vytáhl ze dna. Síla jeho citu k poslednímu ostrůvku lásky je dojemná, i když sami s hrůzou sledujeme, kam až je ochoten zajít. Závěr prozrazovat nebudu. Je takový, jako život sám. Drsné a nekompromisní.Skvělý hutný a syrový příběh.

    • 6.7.2017  11:48
    Bez názvu (2017)
    ****

    Záběry z cesty Evropou a Afrikou seskládané do pestré mozaiky mne ani na chvíli nenudily. Poetické komentáře jsem sice nechápala, ale místy vlastně vcelku obrazy příjemně podbarvovaly. Jinak žádný popis, můžete jen odhadovat, kde právě jste. To mi trochu vadilo, ale zpětně to beru jako záměr, který dává smysl. Člověk si začne všímat maličkostí ve snaze zařadit záběr do nějaké země, do nějakého místa, najít souvislosti. Ale není to pro každého, to je jasné...

    • 6.7.2017  11:27
    Cukrář (2017)
    *****

    Tichý příběh, minimum slov na omezeném prostoru s minimálním rozpočtem. Minimalistické, úsporné, komorní. Opravdový život opravdové vztahy hetero a homosexuálních mužů braných s odstupem a bez moralizování. Krásná kamera, zvláštní role jídla v celém příběhu má jemný erotický náboj. Civilní a neskutečné fungující projev obou hlavních herců. Jen si tak nahlas přemýšlím, čím mne ten film dostal a jak vidím, není toho vůbec málo. Bravo!

    • 6.7.2017  11:16
    Obludárium (2017)
    ***

    Film o opuštěnosti dospívajícího kluka, který je navíc hendikepovaný tím, že je transvestita. Billly žije v přepychu, otec ho v jeho výstředních exhibicích nijak neomezuje, ale vztah mají mezi sebou chladný. Hrdina si prochází velkým zklamáním ve vztahu s matkou, na kterém byl dosud zcela závislý a k tomu hledá pevnou půdu pod nohama ve společnosti vrstevníků, kterým bezelstně a upřímně odkrývá celou svoji osobnost. Až posud krásně rozehraný příběh se však zvrhává v dojemnou americkou s..... jež se bez skrupulí řítí k obvyklému tuctovému happyendovému závěru. Ach jo.

    • 6.7.2017  10:56
    Čára (2017)
    **

    Filmů, jako je tento už jsem viděla hodně a tento rozhodně nepatří mezi ty lepší. Válka pašeráckých gangů umístěná na hranici mezi Slovensko a Ukrajinu do doby uzavírání hranice po vstupu Slovenska do EU. Příběh je kostrbatý a jeho logika poněkud drhne, postavy a motivy jejich činů a chování nejsou dotažené. Co mi připadalo velmi zbytečné byla kvalita zvuková - hercům jsme nerozuměli téměř ani slovo s výjimkou paní Vašáryové - stará herecká škola se nezapře. Byli jsme odkázaní na anglické titulky.

    • 6.7.2017  10:44

    Je to hezky natočený teenegerovský snímek o přátelstvích, prvních pusách, nejistotách, osamostatňování náctiletých. Nebýt toho, že hrdina je slepý gay, neštěkl by po takovém snímku ani pes. Film nepřekračuje hranice vkusu, ale ničím výjimečný opravdu není.

    • 26.5.2017  15:50

    Milé překvapení u filmu, který, byť je z doby, kdy mi bylo osm let, tak jsem ho dosud neviděla. Krásně úsporný herecký výkon Rudolfa Hrušínského lemovaný stejně úsporně napsanou hudbou Zdeňka Lišky. Vše skvěle funguje, atmosféra syrového venkova je výborně vykreslená a příběh má průběh i dramatický závěr.

    • 18.4.2017  21:29
    Mělký hrob (1994)
    ****

    Spojení drsného thrilleru a černé komedie mne baví. Zlatá mládež, žijící v luxusním bytě v dobré čtvrti se zaplete do zločinu. Poněkud morbidní okamžiky úklidu mrtvého spolubydlícího ale nejsou tím nejhorším, co je čeká. Vzájemná nedůvěra, strach a postupy plné intrik je nutně dovedou až ke krajním řešením. Úsporně krátký film nabitý k prasknutí. Divadelní scénář zdánlivě nepotřebuje víc. Ale těch deset minut delší stopáže, která by byla nutná k prohloubení psychologických profilů tří hlavních hrdinů bych ale považovala za správnou investici. To je totiž to základní, co celému dílu chybělo. A to je velká škoda, neb k plnému hodnocení chybí opravdu jen krůček...

    • 18.4.2017  21:09
    Edith Piaf (2007)
    ***

    Život Edith Piaf byl dramatický, je to ohromně zajímavý materiál ke zpracování. Právě proto, že životní osudy této talentované osobnosti znám, byla jsem zpracováním maličko zklamaná, čekala jsem zfilmování příběhu, které se hlouběji ,,zařízne". I tak ale chválabohu za to. Tvůrci měli rozhodně šťastnou ruku s výběrem hereček a to jak do podobnosti tak do přirozenosti jejich projevu. Nevím, zda přelétání v čase snímku spíše neublížilo, než by mu prospělo, i když to byl nápad zajímavý, v tomto případě to moc nefungovalo.

    • 6.4.2017  22:58
    Most (TV seriál) (2011)
    *****

    Prozatím jsem dala dvě série. První jsem byla nadšená a to jak linií detektivně krimi, tak tou psychologickou,které souběžně jede v osobní rovině hlavních postav. V závěru se pak rafinovaně obě roviny provážou. Druhá série už byla poněkud překombinovaná, navíc s velmi podobnou dějovou linkou, odkazy na sociální a ekologické problémy současné západní civilizace mi poněkud lezly krkem. V postavách a jejich motivacích jsem se pak zcela ztrácela, děj jel překotně vpřed nedbaje na úroveň nás mírně retardovaných diváků, kteří k pochopení vazeb a pohnutek jednotlivých postav, potřebují přeci jen trochu delší čas. Ovšem nečekaný závěr mne zase dostal a navnadil na dalších deset dílů. Nevím však, zda se někdy zbavím husí kůži způsobující úvodní písně. Přemýšlím, zda to není právě ona, která dělá tento seriál výjimečným.

    • 6.4.2017  22:33
    Po svatbě (2006)
    *****

    Tak to mne tedy dostalo. Jak jsem alergická na filmy, které útočí na city a nesnáším, když mne snímek donutí brečet, tak tomuhle jsem to bůhví proč odpustila. Situace city rvoucí měly totiž v řádu posloupnosti věcí své místo a svůj smysl. Umírání není legrace a tady je podáno takové, jaké je. I silný jedinec se s ním musí srovnat a nikdy to nejde tak úplně, zvláště pak, jestliže život je ještě zaplněný a dává smysl. Vývrtky osudu, do kterého dostane smrtelně nemocný milionář své blízké a celou řadu dalších osob, stává se jen obrazem k zamyšlení nad mocí peněz a její dočasnosti. Upřímná výpověď a sofistikovaná úvaha o štěstí, jehož cenu zná malé indické dítě mnohem lépe, než 90 procent západní společnosti. A to všechno člověku dojde mezi řádky. Žádné velké drama, prostý příběh...

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace