Ynés

Ynés

Lucie Janošková

okres okres Praha

13 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 15.4.2015  15:07

    Krátký zdravotně-osvětový snímek o dětském nechutenství. Na příkladu rodiny simuluje nešvary, kterých se mladí rodiče dopouštěli a nahrazuje je správnými variantami. "U nás v Československu ještě žádné dítě hlady neumřelo maminko." A Pepánek si odchází spokojeně hrát do školky, kde v kolektívu dětí už zapomněl na své dřívější odmítání jídla.

    • 4.3.2015  20:07

    Nevím, jaká je v Sao Paolu politická situace, abych se mohla vžít do party mladých sprejerů, kteří se snaží zviditelnit nápisy na těžko přístupných výškových budovách. Zpočátku je litujete a obdivujete z pohodlí kino sedadel, ale pak vám postupně dochází, že i když skutečně mají těžký život na okraji společnosti, tak se nesnaží se z něho dostat a poukázat na chyby v systému, ale pouze ukázát na sebe, na svou schopnost dlouhodobě unikat policii a smrti se vzletnými myšlenkami a uslzenými proslovy ke své rodině. Jakmile se ale dostanou ze své džungle do evropské metropole, kde mají možnost obhájit své umění a prosadit se na poli nezávislé grafiti scény, zmaří svou šanci jako skutečné opice, kterými se sami necítí být. Monochromatické snímání je zvoleno vhodně, abychom se soustředili právě na osobní zpovědi a grafiti, a ne na všudypřítomnou chudobu, která by změnila celé vyznění filmu. Pro mně rozhodně silný a poučný zážitek.

    • 30.10.2014  10:16
    Zmizení (2013)
    ****

    Konečně mám pocit, že se zase dá dívat na filmy, které mají, co říct a jen nemlátí prázdnou stokrát omletou slámu. Jackman jako starostlivý cholerický otec je přesně tím, kterého bych jako holčička chtěla mít. A navíc, čím je starší, tím je koukatelnější. Gyllenhaal oproti němu mírně fotrovatí, ale nezapomíná u toho dobře hrát. Scénář i kamera vynikající, nenudí ani chvíli a ve scénách s baterkou i vizuálně podtrhuje hutnou atmosféru. I když mám pocit, že v USA má snad každý důchodce ve sklepě mrtvolu, tady jsem ochotna tomu uvěřit.

    • 13.9.2014  17:15

    Stydím se, že jsem tenhle klenot viděla poprvé až včera, ale zato jsem si ho užila na maximum. Arnold vytře zrak všem akčním hrdinům, dokonce i Rambovi, a nepotřebuje na to ani samopal :) A nikdy jsem si nemyslela, že vůbec pomyslím na to, že bych chtěla vypadat jako Jamie Lee Curtis.

    • 2.7.2014  19:48

    Hodnota dobových záběrů, které nejsou recyklovány v každém druhém americkém dokumentu jako u tématu Pearl Harboru, k nezaplacení. Ovšem socializační komentář nejen z dnešního světového ale i z pohledu japonského, kde byla komunistická strana zakázána již od svého vzniku, a socialistické hnutí soustavně potlačováno a nikdy nepředstavovalo většinový názor, velmi humorné až místy žalostně vtipné, jak se snaží násilně protlačit levicové ideje a odpor proti USA.

    • 28.6.2014  17:55
    Kábé (2008)
    ****

    Emotivně vyvážený vhled do japonské domácnosti během 40. let, který nevypovídá jen o krutosti systému, který my jako Evropané vnímáme z opačné perspektivy nepřítele během válečných let, ale především o ženě, která se musí za jakékoli situace postarat o svou rodinu. Bohužel nevím, zda jde o režisérovu poctu své matce či všem japonským ženám a matkám, které byly (a jsou i dodnes) v japonské společnosti druhořadé.

    • 28.6.2014  17:47
    NON-STOP (2014)
    ***

    Pro: zjistíte, co takový šerif vlastně dělá; Liam Neeson, textovky jako Sherlockovi Proti: trapné akční scény, předvídatelný děj a vývoj postav, wtf závěr, na Islandu se mluví anglicky? I když se zdá, že film ani nemá cenu vidět, ve výsledku to není až tak špatně natočené (vyvážený poměr akce a romance) i prostředí letadla je divácky příjemně koukatelné.

    • 2.4.2014  18:26

    Dvouhodinové vypalování zásobníků se slepými náboji, které vás možná občas škrnout, ale rozhodně netrefí a proletí kolem bez hlubšího smyslu. Captain America ve vlastním filmu bez vlastního rozvoje působí naprosto zbytečně a lze ho tak zaměnit s kterýmkoli jiným hrdinou, který by ovšem nepotřeboval toliko backupu. Věřím, že v komiksu vše funguje a má své opodstatnění, ale na plátně (bud je to rukama režie nebo myslí zasaženou lepšími filmy), působí každý záběr jako "hm a co?" Pomíjím statisíce vystřelených nábojů jen s jedinou trefou, naprostou zbytečnost Falcona, jehož taky může zastoupit kdejaká hora svalstva, pomíjím tuny makeupu, pod jehož tíhou je obtížné hledat herecké výrazy kapitán Rogerse, vždy nakulmované vlasy Scarlet a wtf roli kapitánovi ex (k čemu tam ta scéna byla??). Moment překvapení taktéž nulový, akční scény špatně nastříhané (rozuměj postava čeká ve stuhlé pozici, až ji střihnou), nadějnou ale promarněnou šanci o ozvlástnění filmu v tajné místnosti bunkru, wtf Apple okénko, postava Redforda není záporná, pouze neinteligentní, i přes rozpočet filmu mám pocit, že se vše odehrává před zeleným plátnem na jediné lokaci, film má tak jedinou funkci (kromě vydělání peněz) jako teaser na Avengers 2, které si svou úroveň snad podrží narozdíl od této bezduché bezobsažné slátaniny.

    • 29.1.2014  17:36
    Diana (2013)
    ***

    Ideální film pro ženy, které hledají tzv. "oddychovku". Nikdy jsem pořádně nechápala význam tohoto "subžánru" (či dokonce žánru?), ale u o tohoto filmu jsem prozřela (a zároveň stihla uklízet, učit se, vyprat atd. aniž by mi cokoli z děje uteklo, takže účel splnila). Vzhledem k tomu, že se v průběhu roku v distribuci objeví další životopisné "drama" o kněžně Grace, tak si s úplným hodnocením počkám, až co předvede Nicol. Naomi se sice snažila klopit hlavu, jak to šlo, ale britskou princeznu jsem jí nevěřila ani minutu, spíš bipolární Claire z Homelandu (tudíž mi nepřipomněla živou osobu ale jinou mnohem lépe vykreslenou postavu). Nedivím se, že královská rodina se od tohoto filmu distancuje, sice se snaží upozornit na Dianiny protiminové aktivity, nicméně je to jen výstřel do ticha a mnohem více rezonuje ve svých přepatetizovaných dialozích, kdy princezna běhá po nocích za doktorem škemrat o sex (ehm lásku). Milostná linka je pro mě naprosto neuvěřitelná, jako vystřižená z Twilightu (proč se mají rádi? a proč mám mít ráda hlavní postavu? a co tam vůbec jde?) a tudíž nudná. Pracovní linka je stejně slabá jako osobní a podráží Dianino milosrdné chování, když jí všichni radí, co má vlastně dělat a jak. I když z hlediska technického nemůžu nic vytknout (ani pochválit), jedná se o nudný film, na který si už nikdy nevzpomenu.

    • 9.11.2013  21:25
    jOBS (2013)
    **

    Pokud bych se na film dívala jako naprostý neznalec Jobsova života a vývoje osobních počítačů vůbec, měla bych v hlavě změť nesouvislých obrazů o jakémsi chlápku, který jen řve na lidi a vydělává si... čím vlastně? Na nápadech svého kamaráda a náhodných kolemjdoucích? Stern mě za celých 128 minut neukázal, čím byl Jobs zajímavý a pokrokový, proč ho nakonec (what a twist!) přijali do Applu zpátky a proč ho lidé okolo najednou začali vnímat a uznávat jako génia (který Jobsovi doma visí nad krbem). Totálně pohřbil potenciál, který v sobě film měl po první scéně. Postavy jsou bez psychologie, objevují se a zase mizí, jak se zrovna hodí, nemají žádnou motivaci ani vývoj. Neočekávala jsem (vlastně jo) oslavnou ódu na Steva, který nadizajnoval každý šroubek a přitom byl skvělým otcem a guru. Film s divákem vůbec nepočítá, nepřizpůsobuje se mu, naprosto ho ignoruje a stále si vede tu svou, až divák otupí a čeká, až se všichni vykecají ty svoje omšelé fráze, které snad píše program na psaní scénářů. Asi první a poslední film, kde budu (světe div se) chválit jen a pouze herecký (no, dejme tomu) výkon Ashtona, který jen nedělá ksichty a nebalí holky, nýbrž se jen divně pohupuje po chodbách, protože něco jako hlubší pohled do postavy mu zde ani není umožněn. PS: Už chápu, proč nebyl film uveden v UK a musela jsem si na něj počkat až na DVD - protože je v téhle zemi Apple součástí života a nikdo by si Jobse prznit nenechal.

    • 28.7.2013  12:13
    Wolverine (2013)
    **

    Střihače traileru bych najala na nejméně pětiletou smlouvu. Nalákat mě do kina na nejlepší film roku a odcházet z něj s pocitem vyhozených peněz je opravdu umění. Očekávala jsem splněný sen - restart Wolverina zasazený do japonského prostředí (wow!) a dostala jsem klišovitý děj s příměsí "tohle už jsem sakra stokrát viděla" a "proč? proč to dělá?". Děj naprosto postrádá smysl a zasazení do hi-tech současnosti navíc vytváří další otázky "proč tu technologii nevyužije?" ale jde přeci jenom o X-men svět, takže budiž, ještě to zkousnu. Co ale nepochopím, je nadbytečná hodina "děje" vycpaná nesmyslnými rvačkami bez posunu děje, naprosto žádná proměna hlavní postavy, která jen "chrání" dívku, na kterou mu ukázali a absence jakékoli další motivace postav (otec Mariko, nindžové). Zajímalo by mě, kde ostatní vidí tu vnitřní rozevanost Wolverina, pokud tím nemyslí doslovné rozpárání břicha. Kdybych si měla za týden vzpomenout na jednu věc, která mi z tohodle filmu utkvěla, tak to bude patrně černé Audi, což je poněkud divné, když se nejedná o žádný NFS.

    • 21.1.2013  11:20

    Bulharský film pro děti sleduje očima devítiletého Váni život na sídlišti 60. let, kdy se koupě nového Wartburgu stává životní událostí pro jeho rodinu i sousedy. Se svou partou si hraje na hrdinné rytíře, kteří se nebojí chránit nevinné šikanované holčičky na pískovišti a jeho odhodlání zastaví pouze nepochopení chování dospělých, když ho v jeho očích zklame vlastní otec a odmítne pomoc učitelce. Začíná se postupně stranit všech, zdánlivě na něj nemá nikdo čas a čeká pouze na strýce, který se stává jediným chápajícím dospělým.

    • 16.1.2013  21:51
    Bídníci (2012)
    ****

    Šla jsem do kina s očekáváním tříhodinového uslzeného patetického zpěvu a překvapivě se mi dostalo netradiční muzikálové adaptace. Hooper těží z úspěchu divadelních prken, nepřidává žádné dialogy navíc, na což není český divák zvyklý, a pro mnohé to může být důvodem k nestravitelnosti, nicméně dokáže i takto profláklé a stokrát reprízované dílo s úspěchem znovu oživit pro mladého diváka znalého alespoň rámcově obsahu knihy (pochopí Javertovu smrt, zamilování Cosette a Mariuse). Zachování divadelní atmosféry pomocí opakování stejných mizanscén jednotlivým písním prospívá, nepůsobí proto tolik uměle a nepatřičně. Co bych ale vyzvydhla především je práce s kamerou, která dokáže jedním záběrem vykreslit psychické rozpoložení dané postavy, např. užitím schizoidní kompozice při nejvypjatějších emocionálních prožitcích. Zpěv je uvěřitelný, nepůsobí uměle ani příliš teatrálně, právě díky hereckému a ne profesionálnímu zpěvu. Překvapí Croweova příjemná barva hlasu a naopak zamrzí příliš americký zpěv představitelky Eponine, která z celého konceptu vyčnívá i vzhledově.

    • 15.4.2012  12:22

    Film byl zničen při požáru Eclair studia v roce 1914. Ostatní hodnotí jiný střihový dokument na YouTube pořízený společností White Star Line ještě před vyplutím lodi a vůbec jim není divné, že v něm Dorothy Gibson ani nehraje. (zdroj: Stephen Bottomore - The Titanic and silent cinema)

    • 13.2.2012  21:50
    In nomine patris (TV film) (2004)
    ***

    Nemůžu se ubránit otázkám, proč se Polišenský tolik zastává Freimana (asi proto se taky ve filmu jmenuje Neumann ale ostatní mají svá pravá jména), vždyť sám musel ten "dokument" vidět a o kreslené části s pavoukem a květinách, které prý měly zakrývat skrytý mechanismus, se zde nemluví. Asi se mu to příliš k jeho postavě neuvědomělého režiséra nehodilo. Nechápu zdejší nadšení ze zobrazení komunistických zvěrstev, které jsou minimalizovány na obušek ale o elektrických šocích se zde nemluví. Pokud se Polišenký snažil o očištění Toufarova jména, který ve filmu téměř nefiguruje, měl natočit něco jiného než dobové drama o sukničkářském režisérovi (asi nikdy nepochopím proč je tolik prostoru dáno Lucii Vondráčkové a Pavlu Křížovi). Když v Hollywoodu musí stále točit jeden remake remaku za druhým, tak proč někdo u nás nenatočí věrohodný a upřímný remake o faráři Toufarovi?

    • 28.12.2011  13:16

    Desetiminutový snímek studia Paramount měl za úkol předvést novou hvězdu studia Annu Chang, které sekunduje ve své první filmové roli Cary Grant (tehdy ještě Archie Leach, v titulcích ale uveden není) coby námořník, který se o Changovou zajímá. Režie: Casey Robinson.

    • 12.12.2011  08:26
    Partička (TV pořad) (2011)
    **

    Slovenskou Partičku sleduju od začátku jejího vysílání a ještě se mi nestalo, že by byl nějaký díl jen pro pousmání, o české verzi se to říct nedá. Kvůli duu S+G jde o stále ten samáý humor typu "dva gayové," ať dělají co dělají. Kdyby nebylo Sokola, jdu s hodnocením ještě níže.

    • 14.11.2011  22:49

    Děj filmu mapuje "dokumentárním" pojetím události v červenci 1918 v Moskvě, kde se konal 5. sjezd levicových politiků. Členové frakce levých eserů zosnovali atentát na německého vyslance, aby tak zmařili nechtěný brest-litevský mír. Lenin, v podání Jurije Kajurova, se od tohoto distancuje v zájmu zachování revoluce a frakci levých eserů nechá uvěznit v divadle přímo na sjezdu a podniká kroky k zachování míru (stále někam telefonuje, ale prakticky vše za něj dělá Jakov Sverdlov v podání Vladimira Tatosova). Karasik se zaměřuje především na stranickou schůzi a projevy neúnavné Spiridonovové, které mohou evokovat projevy z nacistických sjezdů, zobrazuje samotný atentát, chování čeky, a vpodstatě jde jen o přehlídku straníků a jejich "dobrého úmyslu s rodnou zemí."

    • 14.11.2011  22:08
    Sluha (1988)
    ****

    Sedmý společný film režiséra Vadima Abdrašitova a scénáristy Alexandra Mindadzeho, v naší distribuci uváděný v pořadí jako třetí, je zajímavým podobenstvím, a to po Plumbum - nebezpečná hra (1986) opět na téma moci. Jejím nositelem však tentokrát není fanatický hoch, nýbrž postarší funkcionář stalinské éry. Stejně důležitou roli hraje také jeho podřízený, zpočátku naivní mladík, osobní řidič, sluha a posléze stejně nemilosrdný funkcionář zvaný Šakal. Konflikt, připomínající Bulgakovova "Mistra a Markétku," naznačuje, že oba hrdinové patří mezi ty tzv. bílé ďábly jako jejich předobraz z předchozího filmu autorské dvojice. Neustálé prolíání časových rovin, v jejichž rámci dokonce protagonisté potkávají sebe sama, jen podtrhuje skutečnost, jak málo se lidé mění. Snad jen okolnosti. Briana Čechová - program Semináře ruských filmů ve Veselí nad Moravou (2011)

    • 6.11.2011  01:51
    3 idiyats (2009)
    ****

    Pokud nepočítám Ghándího, tak jsem si prošla křtem do světa bollywoodských spektáklů. Čekala jsem hodně okázalu jízdu ale idioti mě naprosto převálcovali. Už jsem se dlouho takhle nezasmála (i když upřímě nevím, jestli jsem se smála tomu, čemu jsem se měla smát). Zjistila jsem, že v Indii se mluví jakousi indickou angličtinou, že Indové jsou velmi citlivý a dojímají se naprosto kdykoli a kdekoli, že nejraději nosí spodní prádlo transparetních barev a nedej bože aby v záběru byly jen tři barvy, hned se tam šoupne alespoň oranžový stan, aby to nebylo tak smutné, že "dokud nejsou všichni šťastní, film nekončí." 5 filmů v jednom, ale překvapivě funguje. Podle mě nehodnotitlený zážitek, děj byl naprosto primitivní až dětinský ale ta propracovanost a dobrá nálada mě přeci jen přiklonila ke 4*

    • 10.4.2011  23:12
    Monga (2010)
    ****

    První tchajwanský film, který jsem viděla ve mě vzbudil očekávání krvavé gangsterské řeže v ulicích Mongy za čest gangsterských rodin a pomsty za zemřelé otce klanu. Jaké bylo moje překvapení, když jsem spatřila bandu teenagerů v žabkách, kteří se opravdu honí ulicí Mongy ale kvůli chobotnicové polévce. Ne, zas tak špatné to nebylo, jen film působí jako dva díly v jednom, jak už zde někdo zmínil. A té pravé krkavavé řeže jsem se nakonec dočkala=)

    • 10.4.2011  22:58

    Čang prokládá psychologické drama statickými záběry na střechy uzavřeného komplexu domů, divák má tak čas, aby se mu vše rozleželo v hlavě a mohl se tak lépe vžít do pomalu plynoucí hutné atmosféry. Čas je pro tuto uzavřenou společnost nedůležitý, rok rozděluje pouze na léto a zimu, a taková příležitost jako narozeniny nikoho nezajímá a není důvodem pro oslavu, obzvláště když se jedná o ženu. Nejen čas je téměř statický, samotné postavy žijí ve své bublině, ve své polovině záběru, ze které se nemíní hnout, vlastně ani nemají kam. Výborná parafráze na režim samotný, kritika ženských intrik a zároveň zastání se ženského pohlaví v rámci kritiky mužské nadvlády.

    • 9.2.2011  18:41
    Záhada vyvoleného (TV film) (2002)
    ***

    Pokud máte rádi historii, jste křesťané, fanoušci cestování v čase, rádi se díváte tři hodiny na akční honičky a bitky a také na mladého namakaného árijce v těsných černých boxwrkách (teď mě napadá že to musí být film pro všechny), je tento film pro vás. Na německou tv produkci nijak špatné, chtělo by to o půlku zkrátit, vyměnit vysvalené archeology a vědce za reálně vypadající postavy a celovečerní trhák je na světě. Pointa je předem jasná snad každému, ale je to příjemný napínavý film pro chladné odpoledne.

    • 31.1.2011  00:43

    Ne tak (nechtěně) vtipné jako Dynamit v zeleném, ale zaujme řada typicky amerických scenérií jako nové panelákové sídliště a samozřejmě hutná vrstva zadní projekce a bizarních technologických vymožeností jako půlmetrová vysílačka v peru, bez které by se cottonovky neobešly. Jako komedie 4*, nápodoba bondovky 3*..a thrillerem bych to nenazývala.

    • 28.12.2010  09:08

    Nemám ráda princezny s ofinou..to vypovídá o celém filmu..

    • 25.11.2010  10:13

    Kamera: Jan Špáta

    • 22.11.2010  20:46

    Kamera: Josef Pešek

    • 22.11.2010  20:42

    Kamera: Josef Bůžek

    • 20.11.2010  19:47

    Další z řady naturalistických německých dramat, které nám nepřímo vysvětlují příčiny německého nacismu a germánského úsilí někoho nebo něco si podmanit a přinut jednat podle svých zvrhlých pohnutek. Prostředí malého městečka či spíše vesnice velice napomáhá pochmurné atmosféře, hudba neruší a podkresluje okamžiky Törlessova bloumání nad světem. Herci na svůj věk výborní. Celkově za 4*, na 5* mi zde přeci něco málo chybí, asi by se z Musilova románu dalo vytěžit ještě trochu více.

    • 11.11.2010  17:23

    Nudné, i přes 8 minutovou stopáž vleklé, nevtipné a nelogické. Přišlo mi to spíš jako parodie na technické vynálezy, které nefungují - auto nejede, telefon nevyzvání a ani samotný film nefunguje tak jak by měl i z ohledem na dobu vzniku. Pozn. hudební doprovod nahrán později pomocí cinema organu.

<< předchozí 1 2 3