Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Krimi

Recenze (1 368)

plakát

Ester (2021) (TV film) 

Větší část dokumentu tvoří příběh manželství a mateřství hrdinky, kde Ester Janečková mluví odvážně otevřeně o úskalích dlouholetého manželství. Jako fanouška Etud mě tento kousek lehce nudil, protože místo typického časosběru ohromujícího vývojem života se etapa mládí se vezme rychlým tempem, pak se vezme na vědomí angažmá v Poště pro tebe (snímek ho nějak do hloubky neprobírá), a pak už je to jen o manželství a rodičovství + zmínka o její podpoře LGBT inspirované tragédií v rodině. Asi by to fungovalo líp jako čistý portrét dospělé Ester.

plakát

Útěk z L.A. (1996) 

Příjemný skoro-remake Escape from New York plný černého humoru, kde Carpenter převrátil svou úspěšnou formuli "za milion dolarů natočím béčko, které vypadá jako áčko a vydělá násobně" - tím si nijak nestěžuju na parádní post-apokalyptické kulisy. Ve své době to asi lidi tolik nebralo, ale dnes je pomalu každé zdařilé béčko poklad.

plakát

Nákaza (2011) 

Repríza po deseti letech je za plný počet hvězd. Film má rychlé tempo, s hereckým obsazením zachází u Soderbergha tradičně lstivě, nepodbízí se vytvářením emocí a obsáhne asi všechny aspekty pandemie, které už dnes známe, včetně dnes už typické postavy zmrda ze sociálních sítí šířícího konspirace a bláboly.

plakát

25 km/h (2018) 

Pěkná krajina, dialogy o ničem, zbytečně dlouhé, jednotlivé zastávky bída. Dobré německé roadmovie (a nejen to) umí Fatih Akin, kdybyste si chtěli spravit chuť.

plakát

Mozaika (2018) (seriál) 

Solidní detektivka, kde Soderbergh opět předvedl, jak rád pracuje s divákovým očekáváním. Viděl jsem až sestříhanou minisérii a vůbec netuším, jak to mohlo vypadat v původní aplikaci s možností volby. Herecké obsazení je OK a Sharon Stoneová potěší další zajímavou rolí.

plakát

Indiana Jones a Království křišťálové lebky (2008) 

Když se na obrazovce jako první objeví digitální zvířátko a není to logo studia, začnete tušit průšvih. Je to paradox, čtyřka stála podle mě ze série nejvíc a některé (nedigitální) scény vypadají draze, ale Spielberg asi zapomněl, že netočí svou verzi Madagaskaru a tak vyplýtval rozpočet na věci jako veselé digitální opičky, pitvořící se hlodavci po výbuchu atomovky, mravenci a asi nejmučivější týrání dospělého diváka všech dob, když se Shia s opičkami po liánách dožene automobily. Z hereckého ansámblu je starší Ford stále v pohodě. Pak si Spielberg nadiktoval do obsazení herce jako John Hurt, Blanchettová, Ray Winstone; aby Ray Winstone hrál úplně nudného trapáka a Hurt dementního starce v deliriu. Beouf je nesnesitelný. Jako ženskou postavu Jonesovi na stáří scénáristi poslali příšernou parťačku z jedničky Karen Allen, která se celou dobu raduje z tučného šeku na stáří jako důchodkyně při výhře binga, ale kupodivu to v porovnání s rozpustilou digi přírodou už tolik nezničí. Jsem si jistý, že potřetí už film dobrovolně neuvidím, možná až budu po mozkové mrtvici sedět se slinou na vozíku v LDNce před erární televizi a moje odumřelé tělo se začne ze zoufalství od-ochrnovat za účelem útěku nebo objeví telepatické schopnosti vypínání TV. Pětka nemůže být horší. Ne, ne, ne.

plakát

Indiana Jones a Poslední křížová výprava (1989) 

Spielberg s Lucasem ve špičkové formě servírují skvělými akčními a archeologickými sekvencemi napěchované dobrodružství. Slovní přestřelky se zkrachovalou zpěvačkou byly jedna z nejlepších věcí na dvojce, ale tady nasazují tvůrci ještě vyšší úroveň parťáka pro Forda - Seana Conneryho v roli otce ve špičkové herecké formě. Škoda mdlé postavy doktorky, ale jinak je trojka skvělý závěr trilogie, po které bohužel následovala ještě čtyřka.

plakát

Dobyvatelé ztracené archy (1981) 

Po stránce zábavy nejhorší díl série - oproti zbylým dvěma částem trilogie zestárnul rychleji i přes snahy amerických restaurátorů a má příšernou ženskou postavu. Škoda, že záporáka nehraje někdo lepší. Řada scén má samozřejmě pořád své kouzlo a potěší humor. Viděl jsem ho poprvé až jako dospělý, takže u mě nevyvolává takovou nostalgii jako zbylé dva díly, ale přesto je škoda, že někdo v dnešní době (snad až na playstationovskou sérii Uncharted) nedokáže úspěšně použít formuli Indiana Jonese a zprostředkovat nám pořádné archeologické dobrodružství.

plakát

Jeho dům (2020) 

His House by se dal klasifikovat jako strašidelný horor, ale díky využití afrického původu hlavních postav vás nečeká obvyklé klišé. Po draze zaplacené projíždce člunem po Středozemním moři manželům z Jižního Súdánu přidělí v patřičně bídné části Londýna nevábný dům, kde musí přečkat zkušební období. Jazyková izolace a traumatické vzpomínky dělají své a z papundeklového příbytku se stává očistec. Výtvarná úroveň snímku je i přes nižší rozpočet působivá a za tak povedené masky by leckterý štáb béčkového hororu líbal ruce. Co tedy kazí hodnocení kromě módní přecitlivělosti části diváků na snahu nutit divákovi soucit s obyvatelstvem obou Súdánů a pochopení pro postupnou demolici sociálního bydlení, v naší zemi neblaze připomínající zkušenosti s necivilizovanými romskými rodinami? :-) Nevýhoda některých hororů pracujících s prvky halucinace nebo snů je neschopnost přesvědčit diváka, že vize nebo snové zážitky mohou nějak dramaticky ohrozit život oblíbených postav. His House je v podstatě sledem takových (nedostatečně atmosférických) scén, které na vás po nějaké době přestanou fungovat a jen čekáte, až se z abstrakce posuneme v reálném ději nějak dál. Tvůrci nám očividně také chtějí skrze traumata postav vyprávět víc o problémech v Súdánu a sám horor (i přes zdařilé masky a velmi zajímavý původ zla) jede tak nějak v pozadí, díky čemuž se hororový fanda může cítit posláním snímku snadno podvedeně. A to je i můj případ - prostě mě to přestalo i přes originalitu a pěkný vizuál někdy v polovině bavit (a pak se to ještě zhoršilo).