Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Dokumentární
  • Animovaný

Recenze (17)

plakát

Grounded II: Making the Last of Us Part II (2024) 

Dokument vykreslující vývoj mé asi nejoblíbenější videohry, kterou jsem již několikrát dohrál má v sobě vše, co jsem očekával, že bude mít. Celý dokument má tak skvělou atmosféru, že jsem od něj nemohl ani na chvíli odtrhnout zrak. Není v něm snad chvíle, kdy by se neřešilo něco zajímavého, co bych nepotřeboval vědět. Grounded II ukazuje vývoj od samého začátku, to znamená představení konceptu celé hry vývojářům, kteří na ní budou pracovat. Dozvíte se řadu zajímavostí o vývoji scénáře, tvorbě zvuků, detailů, problémech s crunchováním, samotném natáčení s herci nebo tvorbě trailerů. Až do této chvíle jsem netušil, jak těžké je vytvořit trailer u takové hry, že to není pouze vystřižená část hry, ale že za tím stojí mnoho práce, vývoje, plánování a změn a že to může vážně ovlivnit vývoj samotné hry. Mnoho věcí se dozvíte od těch nejpovolanějších lidí kolem projektu studia Naughty Dog, a to nejen od vývojářů v čele s Neilem Druckmannem, ale i od představitelů hlavních postav Ellie, Joela a Abby. Velmi silnou částí bylo, když se začalo mluvit o únicích některých částí příběhu a videí ze hry, které postihly studio několik týdnů před samotným vydáním hry v červnu 2020. Sám jsem se tehdy naštěstí všem uniklým informacím vyhnul a až teď zjistil, co vše uniklo. Dokument je tak zajímavý a nabitý informacema, že na něj v blízké době kouknu určitě ještě jednou a jeho dvouhodinová stopáž mi v tom určitě bránit nebude, protože bych dokázal koukat i dýl. Pro všechny fanoušky herní série The Last of Us je tento dokument povinností. A na konci je i taková sladká tečka. 100%

plakát

Ant-Man a Wasp: Quantumania (2023) 

Ačkoliv jsem si zprvu myslel, že tohle bude jeden z těch lepších MCU projektů z poslední doby, tak ne. Už podle toho, co jsem slyšel pár dní před návštěvou kina z prvních ohlasů to neznělo dobře a v kině se to jen potvrdilo. Ant-Mana jako postavu mám rád a jeho první dva filmy byly skvělý a přesně to, co jsem od nich očekával. Trojka opravdu nevyšla, banální příběh s tak otřesným scénářem by se ještě přežít dal, ale ten jeden charakter z celýho filmu to pohřbívá. MODOK je čistě postava, kterou tam museli dát jenom za účelem z něj udělat jeden velkej meme díky jeho nafouklýmu ksichtu a jeho opravdu debilním dialogům. Od prvního záběru, co se objevil bez své robotické masky jsem začal mít upřímnej záchvat smíchu, a to jsem nebyl jedinej. Později už k záchvatu smíchu stačilo, aby se objevil jakkoliv, i s maskou. I když byl mimo záběr, nešlo na něj bohužel nemyslet... Ještě mám jednu výtku k občasnýmu nasvícení postav a jejich zasazení do pozadí, ale to je opravdu detail, kterej sice trochu rušil, ale na rozdíl od zcela zbytečné postavy bych to tak neřešil. Na druhou stranu hlavní záporák tohoto filmu a pro další dvě fáze Kang, zahranej Jonathanem Majorsem byl skvělej a určitě se na něj v dalších filmech těším. Šel z něj respekt, hlavně v prvních scénách, co se setkal se Scottem a vedl s ním dialog z očí do očí. Scott samotnej je pořád ten Scott, kterého znáte z předešlých filmů a i Kathryn Newton jako Cassie si vedla dobře. K závěrečnému souboji bych řekl, že jsem ho čekal podle traileru o dost zábavnější a zajímavěji natočený. Třetí Ant-Man: Quantumania je nejhorší film, u kterýho se dá mít v 98% času záchvat smíchu. Nesmím zapomenout, že poslední "slovo" Scotta Langa na konci vystihuje celej tento film. 25%

plakát

Spider-Man: Bez domova (2021) 

Skvělá jízda od samého začátku až po úplný konec. Tak nostalgický pocit z filmu jsem ještě nikdy neměl, a to jen kvůli Multiversu, díky kterému můžeme znovu vidět Green Goblina, Doc Ocka a Sandmana z Raimyho filmů a Lizarda s Electrem z Amazing filmů. Tímto v sobě má No Way Home neskutečné množství fanservisu, který si užije každý fanoušek. Nejvíc kdo mě z herců zaujal byl Willem Dafoe, který si svůj návrat do role Goblina neskutečně užíval, to myslím viděl každý. Promítl to do filmu svým neskutečným hereckým výkonem, který musel nadchnout opravdu každého. Osobní život Petera, který dosud nebyl v MCU takový jaký bych si představoval, byl teď s životem Spider-Mana opravdu hezky vyvážený. Vytknout filmu celkově mohu jen možná občasně nevhodné načasování vtípků na místech, kde má být film vážnější, ale nic jiného si nevybavuji. V kině jsem byl nadšený, jak celý film vypadá, souboje Spider-Mana jsou konečně dynamické a jsem nadšenej, jak to všechno filmaři zvládli udělat, včetně některých temnějších scén. Až v tomto filmu můžeme vidět plný potenciál tohoto Spider-Mana, ten se mi tentokrát zdá viditelně pružnější a celkově je jeho akce na pohled nevíce zábavná a určitě to je jeden z highlightů celého filmu. Doufám že v takové akci budou v dalších Spider-Manovských filmech s Tomem Hollandem pokračovat, protože tentokrát mají opravdu dobře nakročeno. 80%

plakát

Není čas zemřít (2021) 

Takto jsem si představoval ukončení Craigových bondovek. Už u ikonické gun barrel scény jsem měl husinu. Úvodní prolog je ten nejlepší, ze všech pěti filmů a už v této době jsem si byl jistej, že toto bude skvělej film, Italské prostředí, do toho výtečná hudba Hanse Zimmera, kterou samozřejmě obsahuje celý film, povedená úvodní píseň od Billie Eilish, stejně jako vynikající scénář, akční scény, chemie mezi postavami, hlavně mezi Jamesem a agentkou CIA, kterou si zahrála krásná Ana de Armas. Také Léa Seydiux, která hraje už podruhé v řadě bond girl je úžasná. Ze všech Craigových bond girl se mi Mandeleine líbila a zaryla se mi do paměti nejvíc, už po Spectre, No Time to Die toto zalíbení ještě prohloubilo s jejím za mě vynikajícím hereckým výkonem. Kdo mě naopak zklamal a bez koho bych se klidně v této bondovce obešel je nová agentka "00", ke které jsem si ve filmu nenašel moc cestu, i když tam měla pár dobrých scén, možná při druhém zhlédnutí se to ještě změní. K záporákovi Safinovi můžu říct to, že se mi líbila celkově jeho motivace, zpracování, ale dostal hrozně málo prostoru, což je škoda. Po čas celého filmu bylo plno scén, kdy jsem měl pusu otevřenou dokořán a tyhle scény byly opravdu fantastické. No Time to Die zařazuju mezi Craigovy bondovky mezi Skyfall a Casino Royale. Opravdu důstojné zakončení 15 leté éry. 90%

plakát

WandaVision (2021) (seriál) 

Pozor SPOILERY. I přes to, že jsem původně vůbec neplánoval sledovat MCU seriály, tak jsem se k nim nakonec dostal a první, který jsem si pustil byla WandaVision. Neměl jsem žádná očekávání, ale na první pohled to je úplně jiná Marvelkovka, ale po několika dílech, se to začalo obracet i v realitu. První dva díly se nesly jen v duchu černobílých sitcomů v 50. a 60. letech s rozměrem obrazu 4:3, který mě svým způsobem bavily, jsou v nich hezky vyobrazené Wandiny schopnosti, které jsou udělané také ve stylu této doby. Ve filmu několik vedlejších postav, kterými jsou Visionovi kolegové z práce a o něco důležitější postava Agnes, sousedka Wandy s Visionem. Postupem času dostáváme náznaky toho, že celý seriál nebude jen o sitcomu, který se každým dílem mění do novějšího stylu. Zjistíme, že tento svět je uzavřen v šestiúhelníku, takzvaný hex, který si Wanda vytvořila v jednom městečku v New Jersey, aby mohla žít s Visionem, kterého samozřejmě v Infinity War zabil Thanos. Líbily se mi scény, jako byla například ta s včelařem, ve které bylo napětí a ještě jsme nevěděli, kdo to je, proč a odkud se tam objevil. V jednom z dalších dílů zjistíme, že se jedná o jednoho člověka z organizace Sword, která má vedle šestiúhelníku základnu, ve které zjišťují, jak se dostat dovnitř tohoto Wandinýho světa. Mrzí mě, že se takových scén, jako byla tato nebo také ta s malým vrtulníkem neobjevilo víc a že jsme se o tom, že to není jen sitcom úplně dozvěděli už po třech dílech. Ale i přes to, jsou čtvrtý, pátý a šestý díl za mě těmi nejlepšími ze epizodami seriálu. V tuto dobu se organizace Sword začala dozvídat víc a nakonec i Vision postřehl, že tento svět není úplně normální a lidé v něm trpí. Scény, jak Vision pozoroval zaseklé město a zjišťoval, co se děje mi přišlo, jako ta nejlepší pasáž v celém seriálu, včetně toho, jak se Vision dostával z hexu ven. Tato scéna byla udělaná opravdu výborně. Pietro, který se tady také objevil mi přijde, jako úplně zbytečná postava, bez které by se to i celé obešlo. To se nedá říct o synech Wandy s Visionem, které oba kluci zahráli skvěle a do seriálu se hodí. Pozdější odhalení, kdo je vlastně Agnes se mi líbilo, hlavně její znělka. To, že se mi líbilo, to jak se představila neznamená, že se mi líbil i ten zbytek. Přišlo mi, že postava Aghaty Harkess není tak dobře zpracovaná, jak byla Agnes. Některé flashbacky, které společně s Wandou prochází mi přišli moc zdlouhavé, ale naopak flashback s Visionem na posteli a s rozebraným Visionem byly skvělé. A teď k závěrečné epizodě, zakomponování Bílého Visiona mi přišlo hezké a souboj mezi ním a klasickým Visionem mi přišel dobrý a to stejné, když spolu promlouvali v knihovně. To se nedalo říct v souboji Wandy a Aghaty, který byl nudný a nezáživný a to výrazně snižuje mé hodnocení celého seriálu, protože jsem od závěrečného boje čekal něco víc. Úplný závěr seriálu, kdy se Wanda s Visionem loučí se svými dětmi a nakonec se i Wanda loučí s Visionem byla nádherná a i dojemná. Celkově to je výborně udělanej seriál, ale ten závěrečný souboj mi to dost kazí. 70%

plakát

Top Gear 2010 (2002) (pořad) 

Tohle je pravý Top Gear. Jestli chcete kvalitní zábavu a auta, tak je Top Gear přímo pro vás. Trio moderátorů Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May dělají Top Gear Top Gearem a bez nich to není ono. O tom jsme se přesvědčili v roce 2016, kdy byl z pořadu vyhozen Jeremy a krátce po něm odešli i James s Richardem a tento pořad převzali noví moderátoři. Ale teď hodnotím čistě série od roku 2002 po rok 2015. Každá epizoda má svojí náplň, nějaký závod nebo úkol co musí moderátoři splnit, z toho každý jednotlivý úkol je zábavný nebo je tak aspoň pojat. Nebyl by závod, nebyl by úkol v Top Gearu při kterém bych se nebavil. I některé pasáže, kde moderátoři zcela vážně mluví o autě ve kterém jedou je proložen aspoň jedním vtipem nebo nějakou vtipnou narážkou. V každém díle je taky pozván nějaký host, se kterým se Jeremy pobaví o autech a tom co například zrovna natočil za filmy, pokud to je třeba herec. Každý host si také zazávodí na okruhu v autě za rozumnou cenu, které je pro všechny stejné a jejich čas se zapíše na tabuli, takto se hosti každý díl předhání a snaží se dostat co nejvýše v tabulce. A to jsem se tu ještě nebavil o speciálních dílech, které mají minimálně stejnou kvalitu jako klasické díly. V těchto speciálech se vydávají moderátoři v různých autech, třeba i za pár tisíc liber na několika tisíc kilometrů dlouhé cesty do nejrůznějších zemí světa, ve kterých je čeká mnoho překážek a problémů s jejich auty. Tohle je určitě společně s novějším The Grand Tour nejlepší pořad o autech vůbec. 100%

plakát

Borat: Nakoukání do amerycké kultůry na obědnávku slavnoj kazašskoj národu (2006) 

Britský herec Sacha Baron Cohen, coby Borat, televizní reportér z Kazachstánu, který se vydává na cestu do USA, do nejsuper země ve světě, aby poznal místní kulturu. Odcestuje společně s jeho přítelem, nejlepším kazašským producentem Azamatem Bagatovem. V Americe si domlouvá různé schůzky s politiky a obecně lidmi, kteří jsou součástí americké kultury, takto zjišťuje více o tom, co mají v Americe za zvyky a kulturu, třeba o proti jeho zemi Kazachstánu. Plno pro někoho kontroverzího humoru, to je celý film Borat ve zkratce. Těžko by se hledal scéna, kde by Borat něčím nezaperlil. Tyto vtipné scény ještě zlepšuje Boratova lámaná a nedokonalá angličtina (v dabingu samozřejmě čeština), bez ní by to nebylo ono. K tomuto filmu asi žádné výhrady nemám, možná ke konci se už to skvělé tempo filmu zpomaluje, ale jinak nemůžu nic vytknout. Borata určitě doporučuji, protože tak dobrý komediální film s tímto specifickým typem humoru, jsem ještě neviděl. 85%

plakát

Avengers: Endgame (2019) 

Na rozdíl od Infinity War je v Endgame méně soubojů, což zpomaluje tempo a místo akce je tu více humoru, celý film je ale i přes to napínavý a zajímavý. Na závěrečný souboj se opravdu hezky dívá, i když to je z 90% CGI. Celý film jsem si užíval, protože je to podle mého výborné a emotivní zakončení celé jedenáctileté série filmů. 85%

plakát

Špinavé práce (2005) (pořad) 

Takový pořady jako je Špinavá práce jsou super, dá se u něj v pohodičce a klidně vypnout mozek a odreagovat se a třeba i spát. Při tom vám Mike Rowe, který doprovází celý tento pořad ukáže ty nejrůznější špinavý práce, techniky jejich dělání s pomocí nejrůznějších přístrojů, které jsem mnohokrát viděl úplně poprvé. Rowe dokáže tyto zajímavé práce udělat i zábavnýma. 80%

plakát

Futurama (1999) (seriál) 

Jako malej jsem koukal vždycky na Simpsonovi a Futuramu jsem měl jen tak v pozadí a moc jsem o ni nejevil zájem, později jsem se začal koukat i na Futuramu a říkal jsem si, že to asi nebude až tak špatný. Je to zase něco jiného než ti Simpsonovi, ale humor se v ní používá vlastě stejný. A to je dobře. Hodně vedlejších postav mě tu nějak nezaujalo a přijdou mi takové nijaké a nedokážu si k nim vybudovat takovou oblibu jako u vedlejších postav v Simpsonech. V tomto mi to příjde o něco horší, ale stále skvělý. Je to skvělý seriál, na který se dá s radostí dívat, ale Simpsonovi u mě z těchto dvou zůstanou na prvním místě. 90%