Enšpígl

Enšpígl

okres Praha


1505 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 33 65 96 128
    • 25.4.2018  11:45
    Bikini Blue (2017)
    *****

    O Tomasz Kotovi jsem slyšel, že je tak trošku magor, zajímalo by mě v jakém slova smyslu, myslím, alespoň tedy doufám že určitě v dobrým, protože jako herec je naprosto fenomenální a troufnu si říct, že patří mezi absolutní světovou topku. Jaroslaw Marszewski si může gratulovat, že ho pro postavu Eryka získal, protože celý příběh je vlastně založen na střídání emotivních nálad Eryka, který je díky válce, vztahovým složitostem a tak trošku politice (ano neotřit se o Rusáky to by nebylo Polsko Polskem ) psychicky nemocen. Dokázat zahrát rozpolcenou osobu způsobem jaký to předvedl Tomasz Kot považuji za výkon hodný genia. žádné přehrávání, teatrální gesta a ještě teatralnější dialogy, tady je to všechno o pohledech, o scénách Eryka s Dorou, o schopnosti vyprávět obrazem. Vztah do kterého krutým způsobem zasáhla válka vypadá zpočátku až idylicky až s postupem času tvůrci pomalu odkrývají karty a já si připadal jak tenisáček, chvíli jsem cítil velká empatie k Doře, za chvíle jsem si říkal, kurva čím si Eryk tohle zasloužil, pak jsem v duchu radil "nedělej to" "neříkej to". Takový silný zážitek by nemohl být bez vydařené režie, ale co mě tady přišlo světový byla kamera, některé obrazové kompozice vysloveně hladily oči. Záběr na cihlový dům na jehož zdi se ve světle odrážela voda, nádera. Celá scéna u moře to mělo díky kameře tak hezký zvláštně intimně mrazivý kouzlo, přesně jak to scéna vyžadovala. A to už vůbec nemluvím o závěrečné scéně, poetika nasnímaná přes stíny postav. A to je prosím teprve druhá práce Jacek Podgórskiho (debut Yuma). Čistě kvůli němu se už nemůžu dočkat Krew boga. Ještě si to tady trošku protáhnu a pochvalím hudbu, soundtrack byl vybrán s citem pro obraz a Laanne Harvey si nemohla pro svůj debut vybrat lepšího kolegu než Tomasze to musela být skvělá herecká škola v praxi. X tý důkaz, že polská kinematografie je momentálně v nejlepší možný kondici a je světovou extratřídou, Kéž by se naši tvůrci více dívali na polské filmy.

    • 23.4.2018  22:24
    Lenny (1974)
    ****

    To Lennyho tepání amerického pokrytectví je vážně skvělý včetně argumentů v podobně srovnávání se zabíjením. Osobně si však neumím neumím představit, že bych za podobný představení platil a ještě ke všemu se při něm bavil. Dustin Hoffman opět skvělej, ale co mně kazilo zážitek, byly ty častý flasbacky, to bylo zmatený jako Goro v Tokiu.

    • 23.4.2018  10:32

    Celou dobu jsem nesmírně bavil, co dokáže s chlapem a jeho životem vyčarovat ženská. Já to říkám pořád, ženy jsou nej bytosti na planetě, ale tenhle film by měl sloužit jako zdvižnej prst nám mužům a pustit ho chlapovi v momentě kdy se rozhoduje se žádostí o roku, nevím, nevím. Samozřejmě film je komedie, takže je tady x věcí vyhnáno do extrému a Dustin co by moula je jedinečnej a je úplnej brouček. Ze všeho nejvíc mě bavili ty jeho ironický hlášky zejména kontext zavřenýho Monte Christa plánující utěk a snahu Alfréda útect od své ženy neměl chybu. Nebo výlet do hor se svou ženou "čekal jsem že to bude strašný, ale předčilo to i moje nejhorší očekávání" a následný teatr. Stejně tak když se Stefania u oběda dlouze koukne na Alfreda a řekne "miláčku dal by si mi svou hlavu". Ona i otázka "komu by si dal svou ledvinu mě nebo svýmu tátovi? patřila do kategorie smrtících, nicméně tady si Dustin z odpovědí poradil grandiozně. Po tomhle filmu se při pohledu na ženskou musí nejeden chlap rozklepat strachy. Zábava od začátku do konce.

    • 23.4.2018  00:12
    Metanol (TV film) (2018)

    Tady Česká televize trefila bingo svým námětem a bohudík svým zpracováním nic nezprasila, takže divácké koncese pro jednou byli kvalitně investovány. Nechci ještě propadat bujarímu veselí, že se v zemi mlékem a strdím oplývající konečně něco podařilo, když ještě čekáme na druhý díl, ale první krok šel správným směrem. Takhle si představuji moderní thriller, s dynamickou kamerou a tahem na bránu. Prakticky debutující Terezka Kopáčová z lehkostí válcuje zkušené televizní režisérské matadory.

    • 22.4.2018  19:07
    Strašáci (1971)
    *****

    Filmový majstrštyk a režisérský supermajstrštyk. To jak si Sam vede diváka přesně jak potřebuje a dává mu až do závěru postupně "čichnout" je ukázka režisérského veleumění, takže do finálové scény jsem dokráčel napjatej jak struna a pak se rozjede psycho akce nevidaného kalibru. Skvěle propojení vztahovky s temnoutou v každým z nás ve kterým Dustin hraje narosto suvereně, ale ani Susan se vedle něj rozhodně neztrací a tím nemyslím jen její krásu a charisma.

    • 22.4.2018  16:49

    Film, který ve mně po svým skončení velmi krásně zraje. Sice si nemyslím, že Dustin Hoffman tady předvedl svůj nejlepší herecký výkon kariéry, ale zato nepochybuji ,že Calder Willingham tady scénaristicky vysloveně zazářil. Nádherné vyýprava na divoký západ a přes malého velkého muže sledovat události i zásadní epizodu divokého západu. Jack Crabb je zřejmě dědeček či tatínek Forrest Gumpa, protože i on je tam kde se něco děje a střídávě prožívá radosti i bolesti, které mu osud na střídačku přiděluje jako každému z nás. Střety indiánů z bělochy, lásky, nádherné panoramatické záběry na rozlehlou krajinu divokého západu a režisérsky skvěle zvládnutá záverečná bitva až má jeden pocit, že u toho všeho s malým velkým mužem byl.

    • 22.4.2018  10:54
    John a Mary (1969)
    ***

    Námět filmu vypadal zajímavě. Seznámí se - vyspí se spolu - a neodejdou od sebe, ale začnou se poznávat. To co vypadá na první pohled skvěle s výborným hereckým obsazením však jen potvrzuje, že není všechno zlato co se třpytí. Chtělo to určitě mnohem lepší dialogy, já jim říkám jiskrňáče, takhel to bylo jen opatrný našlapování a místy mně přišlo že Dustin ani Mia nemají moc co hrát. Divadelní záležitost využívající filmového prvku vyprávění zvaného flasback pro dokreslení hlavních postav.

    • 22.4.2018  00:06

    Líbilo se mně, že příběh neměl žádný kličky, seznámení se s věcí, nějaký to blablabla a už se to řeže, to oceňuju. Myslím si, že tenhle film zůstal někde v půli cesty mezi evropským akčňákem a hollywoodem, bylo vidět že budget je menší než úmysl.

    • 21.4.2018  22:24
    Vítejte u Hartmannů (2016)
    odpad!

    Vím, že v Německu tanhle film bodoval s návštěvností, ale takhle prvoplánovej film jsem snad ještě neviděl. Místama jsem si připadal jak žáček co potřebuje Simon Verhoevena aby mu ukázal jak jsme plný předsudků. Komedie na téma uprchlíci vs místní budu od příště výhradně hledat ve Francii a pokud si budu chtít doplnit pohled na postavení migrantů ve společnosti hrábnu po jednom z mnoha dokumentů, který se válej všude po netu. Takhle nasranej jsem už dlouho nebyl. Jde mně o to, že extremně nesouhlasím s podobným tvůrčím přístupem vůči divákům. Poukazovat na předsudky, tím že mám předsudky ke svým divákům a ještě jim to protlačit v obalu "komedie/vztahy" to je na mnohonásobný odpad.

    • 21.4.2018  20:05
    Brazilci (2017)
    ***

    Současná Maďarská kinematografie mě nepřestává fascinovat. Umí udělat žánrovku a dát do ní kouzlo obyčejného života, tentokrát ze života v jedné maďarské vesnici kdo spolu praktikují společné soužítí bilý a cikáni a zatímco u nás je většinou z tohoto tématu sociálně křečovitej apel, tady je všechno to vážný, tak hezky a lehce zasasený do relativně nenáročné pointy, že se člověk musí usmívat a říkat, ale joo takhle nějak by to fakt v tý maďarský vesnici mohlo skutečně být. Líbila se mně i přidaná hodnota o touze splnit si své sny a lásky v případě několika hrdinů. Vážně pohodový pozdrav zasílají gadžové i cikáni z vesnice Acsa. Podepisuji zmíňku uživatele Ekser o záverečné písničce- skvělá.

    • 21.4.2018  12:19
    Godzilla (1998)
    *

    Tak tady Roland šlápl do hnoje. Godzilla co přípomíná obsazení Jurskýho parku a to nejen vizuálně, ale i pohyby, vajíčka co připomínají Vetřelce a nudná přeplácaná digitální akce k tomu. Fuj tajbl, za tohle bych tvůrcům nedal týden nežrat. Jediný důvod proč nedám odpad, je Jean Reno sice mně smysl jeho postavy občas úplně unikal, ale alespoň má charisma a když má scénu film rázem stoupne na atraktivitě, ovšem to je hodně špatná vizitka pro ostatní z čehož vyplývá, že ani casting se nepovedl.

    • 19.4.2018  23:08
    Pomsta (2017)
    *

    Zajímalo by mně kdy Coralie Fargeat naposledy navštívila psychiatra ? Kdyby tenhle film nezmínil Donald Trump jako to nejlepší z francouzského umění asi by se mu nikdy tolik pozornosti nedostalo...Trumpovi i filmu.

    • 19.4.2018  09:47
    Hastrman (2018)
    ****

    Na filmový režisérský debut herce a divadelního režiséra Ondry Havelky jsem byl moc zvědavý, protože minulý rok byl na tuzemské filmy tak špatný, že každý orginálější námět vítám jak ban na twitteru pro D. Trumpa. Hned na úvod chci předeslat, že románovou předlohu jsem nečetl a v tomto případě nevím zda je to plus nebo minus, protože.... . Od začátku jsem se nesoustředil toliko na děj, jeho dramatičnost a gradaci, ale na hlavní postavu hastrmana a jak se ukázalo v následné diskuzi po filmu s jednou milou bytostí, udělal jsem dobře. Karel Dobrý dělá ve filmu čest svému příjmení, které můžu s přehledem aplikovat i na jeho herecký výkon. Z postavy Hastrmana jsem cítil velký smutek, touhu po štěstí, po lásce, které mu udělem osudu nejsou dopřávány. No a kolem toho se mně natočil celý příběh. O nějaký ten řádek výš jsem zmínil "PROTOŽE" a k tomu se chci vrátit neb je to klíčová výtka k filmu, musím se přiznat, že jsem občas chování ostatních postav příliš nechápal u Katynky jsem si to ještě omlouval tím, že je to žena a ženy nechápu už od mého pobytu v porodnici a zřejmě to s tím nepochopením žen dotáhnu až do mého pobytu na Olšanech, ale proč se třeba pan farář zachoval v scéně vvrhání kamenem jak se zachoval to jsem vážně nepobral. Z filmu mně to prostě jasný nebylo. Oceňuji sázku na neokoukané tváře v hlavních rolí i když v případě Karla Dobrého je to sporné, ale jeho ostré rysy v obličeji mu chudákovi po většinou přisoudili role různých fašounů a hlavní role hastrmana je určitě super výběr. V případě Simonky Zmrzlý (výborná závěrečná scéna:-) ) se určitě jedná o krásnou ženu, ale z herecký stránky si nejsem zcela jist touto volbou. Ze záverečných titlků jsem vyčetl, že Simona sama zpívala, v tom případě mně pěvecký projev přišel lepší než herecký. Necítil jsem z postavy Katynky ani smutek, ani vášeň, ani lásku, tak jak bych potřeboval a ve společných scénách z Hastrmanem to výrazně ubralo na vzájemné chemii. Z vedlejšáku je best můj miláček Jirka Lábus u Lábusa už mám rád i jeho jméno a kdyby pořád nosil otáčecí modrý prsten, klaněl by se mu u Sauron. Kdo má rád kostýmní filmy pošmákne si, tenhle obor je ve flmu zvládnut na Lva, kamera Marka Diviše rovněž výtečná práce a nevtíravě vtipný dialogy jsou svěží (dialog hastrmana s farářem o knihách je za pět hvězd). Je to balanc na hraně 3-4*, ale za ty sexy zelené boty Ondry Havelky na projekci se nakonec přikloním ke čtyřce.

    • 15.4.2018  21:56
    Trojí život (TV film) (2018)
    ***

    Škoda, že se tvůrci snažili z vtipnýho námětu vytěžit každou scénou maximum, místo aby se alespoň trošku zamysleli nad souvislým příběh. Ovšem snaha diváka pobavit je nadřazena všemu, tak jsem ochoten přimhouřit oči neb jsem se docela hodně bavil, zejména první část byla zábavná. Nevidím důvod proč bych tady měl hercům něco vyčítat, protože Trojí život odehráli adekvátně žánru a zápletce navíc i obě dámy jsou hodně sexy a hezky se na ně dívá.

    • 15.4.2018  20:05
    Baby Driver (2017)
    ****

    Musím se přiznat, že tenhle film jsem velmi špatně odhad a nešel jsem na něj do kina, což mně po dnešní televizní projekci na hbo go vysloveně sere. Film má styl, tempo, prostě působí hodně moderně, ale kretensky. Na pochvalu jsou i všichni hlavní herci. Ansel Elgort mě svým výkonem velmi zaujal, Jamie Foxx taky udělal svou práci na postavě velmi kvalitně a i díky tomu, že každá postava byla dobře zahraná působí film velmi atraktivně.

    • 15.4.2018  16:46

    Film vyvolává chuť se zbalit a odject do Francie a taky se dobře nažrat, ale film rozhodně nevyvolá žadnou emoci z příběhu. Mezi hlavními představiteli to absolutně nejiskří. Dialogy a příběh, to je jak kdyby se potkali nudný a nudnější.

    • 15.4.2018  13:09

    Rukopis současných rumunských filmařů mně baví čím dál tím víc. Silný téma natočený bez pomoci zvýrazňovacích emotivních prvků jakou je hudba, patosovější dialogy, prodloužení scény, aby divák poznal, že právě teď se děje něco klíčovýho. Nic z toho. Tady se jede pořáad stejně, scéna střídá scénu, dialogy jak ze života, kamera v zoomu sleduje hlavního hrdinu, scénář umožní poznat i vedlejší postavy alespoň tak, aby si divák na všechno mohl udělat vlastní obrázek. Katarze příběhu nenápadná, ale o to silnější. O kolik jsou v originalitě filmové řeči Rumuni před námi nechci ani domýšlet.

    • 13.4.2018  21:44
    Fena (2017)
    *

    Jak tohle mohl James Cameron označit za svůj nejoblíběnjší film, to mně teda hlava nebere. Ženská co si začne myslet že je pes, chlap co je idiot a dětí tolik, že je museli mít někdy v patnácti, tedy v době kdy si nikdo z členů rodiny nemyslel, že je pes. "Děti mají mámu rádi, házej po ní jídlo". No nevím možná je to tak temně humorný příběh, že jsem pro samou temnotu nepostřeh ten humor.

    • 12.4.2018  21:46

    Já se v podstatě hodně těšil na tenhle film, ale bohužel zásadní problém je v tom, že způsobu vyprávění víš, že se něco děje, je to vážný, ale netušíš moc co a kdo a proč a jak a o mně u filmů absolutně nebaví a je uplně jedno jestli je kreten film nebo já.

    • 11.4.2018  23:15

    Nepoštěstí se každý den vidět v kině řecký film, natož řeckou kriminálku, takže v rámci Evropského filmového jsem neváhal a mazal na tenhle kousek. Námět filmu rozhodně nepůsobí špatně, ale z filmu jako celku jsem měl průměrný pocity. Především se tvůrcům nepodařilo navodit temnou atmosféru, například dějovou linku kolem vztahu hlavního hrdiny ke svému nemocnému tátovi ve vztahu k případu/pachateli bych úplně odbourala zaměřil se více na patrání, takhle to působilo velmi zkratkovitě, zejména konec, pokud chce filmová kriminálka na diváka dneska zapůsobit, nemůže postavit klíčový scény na faktoru náhody. Beru, že Řekové se chtěli předvést, že taky umí, ale na mistry oboru jako Francie, USA, Dánsko nebo i Polsko nemají ani omylem.

    • 10.4.2018  23:30
    1945 (2017)
    ****

    Mistrovsky vyprávěný kousek, který jde krůček po krůčku k závěrečné silné katarzi. Pohled žida na starostu mám v hlavě doteď. On řekl v podstatě úplně všechno. Obrazově nádherná konfrontace lidí se svým svědomím a činy. Po většinu času mně bohužel sral ten hudební minimalismus, moje vnímání příběhu a osudu postav vesnice odkláněl od toho pocitu, který vyvolával obraz, dialogy a příběh. To však nic nemění na faktu, že Maďarská kinematografie se nachází ve skvělé kondici.

    • 10.4.2018  23:07
    Starý páky (2017)
    ***

    Není to úplně hladký způsob vyprávění a někde to jde s příběhem od pangejtu k pangejtu, ale staříci uměj vypálit velmi solidní fórky a tal člověk lecos z hlediska napsaných postav a vztahů lecos odpustí.

    • 8.4.2018  21:52

    Přišlo mně to jako šité horkou jehlou, ani jsem nepoznal zda jde o satiru nebo o parodii. Působilo to velmi chaoticky, jako kdyby se řeklo "jéé to je dobrý to tam dáme, a tohle je taky dobrý, to tam dáme taky". Příjemně překvapil Kalousek, který ač ho nemám v lásce, ukázal, že má smysl pro humor. Jinak krom skvěle trefných dialogů směrem k ČEZ, mně Tonda příliš vtipný nepřišel. Hodně amaterská záležitost.

    • 8.4.2018  01:12
    41 (2012)
    ***

    Spíš než dokument bych to označil za memoár pana Bushe.Pořad mě zaujal, protože George Bushe považuji za nejlepšího americkýho prezidenta, kterýho jsem zažil. K mému překvapení tam má Bushův pes větší prostor než bouřlivý politický vývoj v Evropě, který Bush zažil na pozici prezidenta USA a musím přiznat, že to mně extremně zklamalo, protože já se těšil, že uslyším nové informace o jednání s Gorbou, Kohlem, o bourání zdi, o našem sametu, o válce se Sadámem, ale to bylo projetý strašně rychle nebo spíš vůbec. Zjevně je 41 určená především po americké publikum a nebo nepolitické publikum, neb info o sportech, o domácí situaci, o Barbaře jsou ve většině. Nechybí dobový materiál, fotky, videa a samozřejmě názory George Bushe na všechno.Určitě respekt, že zůstal tak dlouho z jednou ženou, za skok padákem, za vztah ke svý vlasti.

    • 8.4.2018  01:01
    Saljut-7 (2017)
    ***

    Zdá se, že rusové mají v oblibě kosmonautický filmy, protože krom tohoto byl ve stejným rice ještě uveden film Vremja pěrvych, který se povedl o třídu více. Na Saljutu mně nejvíc vadila ta vražedná kombinace kopírování rukopisu Míši Baye a televizní lacinosti. Vůbec nechápu, proč rusové nezůstali svý, protože jejich filmařská síla je v geniálním obrazovým provedení s syrovějšího způsobu vyprávění. Já to vidím na ušmudlaný tři hvězdy, za některé kvalitně natočený scény, ale nezaručuju, že to v budoucnu o jednu hvězdu nesnížím.

    • 7.4.2018  20:19
    Zabijáci (2017)
    ****

    Ze začátku poměrně kostrbatě vyprávěný příběh, ale to je jediná zásadnější výtka, pak si vše sedne a začnou se dít věci, tedy ne že by se neděli už od počátku. Tvrdost leze do každýho zaběru a skutečně se nedá odhadnout kdo v následující minutě nakoupí olovo. Že by se ve filmu objevoval nějakej Mirek Dušín, to rovnou zapomen, spíš jde o to, kdo má zásady a kdo nemá ani to. Tvůrci se ani nějak nesnáží dlouho napínat, kdo za vším stojí, kdo má nakoukáno, odhalí poměrně brzy, podstata je tady skutečně v charakterech a jelikož když se rozdávala drsnost, tak všechny postavy si chodili pro nášup, bude se střílet, zabíjet a zase střílet. Banda chytře drzých zlodějů mně bavila především tím, jak do všeho šla natvrdo a pro kámoše položit život bez jedinýho patosvýho slova nikomu z nich nedělalo problém, to se vidělo naposled ve francouzských krimi drsňárničkách. Je vidět že Belgie se od své velké slavné sestřičky Francie hodně naučila.

    • 7.4.2018  20:04

    Snad jenom Francie umí udělat vztahový film zajímavý, zábavný, romantcký a když se k tomu přidají ikonky francouzské kinematografie Pierre Richard a hudební superbůh Vladimír Cosma, je jasný, že příjemná nálada z filmu na sebe nenechá dlouho čekat.

    • 5.4.2018  23:37

    Mimořádně vydařená politická satira, které se rozhodně nebojí černočerného humoru a ve který Steve Buscemi ala Nikita Sergejevič Chruščov září jak severka. Ono je lepší při filmu moc nemyslet, na to jaký byla tehdejší realita v SOvětském svazu, protože to nám mohlo trošku rozhodit to slunce na duši, který ztráta Stalina dokáže během jedinýho dialogu mezi soudruhy - gaunery s přehledem způsobit.

    • 5.4.2018  23:29
    Tichá noc (2017)
    *****

    Zahájení Evropského filmového festivalu trvajícho již čtvrtstoletí nemohlo být povedenější. Polská Tichá noc navíc nafasovala poměrně exluzivní vizitku v podobě dvanáctinásobného (z toho Piotr Domalewski bral pět !! ) vítězství na polských filmových cenách Orly a to jak od diváků, tak od kritiků a ve všech hlavních kategoriích . Takové pompě s vědomím, že filmový Polsko patří mezi absolutní světovou filmovou špičku se prostě nedá odolat. Největší síla filmu je v autenticitě obrazu, dialogů, postav a zejména vztahů. Opravdu to Piotr Domalewski pojal mistrovským způsobem. Připadal jsem si jak tichý návštěvník jedné rodiny, který pronikl do jejich vztahů a měl jich i díky silnému konci plnou šišku. Pokud tě tento veleúspěšný polský snímek zajímá, budeš mít ještě možnost v květnu v rámci fesťáku 3 Kino.

    • 5.4.2018  13:34
    Foxtrot (2017)
    ****

    Jak už napsali kolegové film má tři příběhové roviny mě naprosto uchváltila pomalu plynoucí obrazová umělecká kreativita druhé části. V první "rodinné" mě naopak rozvleklost některých záběrů přišla zbytečná, protože to nejsilnější v této části se odehraje až ke konci. Samozřejmě pro příběh jako celek je nejpodstatnější závěrečná třetí nejkratší část, která vše propojí. Samuel Maoz natočil originálně vyprávěný film ani ne tak o nesmylnosti války, jako nesmyslnosti byokracie a některých izraelských postupů, alespoň tak jsem to vnímal já. Myslím si, že film budu mít ještě chvíli k sobě a bude doznívat. Krátce po projekci mám v hlavě neskutečně kvalitní vedení kamery, pocity rodičů, zmar vojáků čili je toho poměrně hodně.

<< předchozí 1 2 3 4 33 65 96 128
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace