Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (5 325)

plakát

Konspirace 89 (2019) (TV film) 

Andrea Sedláčková mě příjemně překvapila, tím že je v dokumentu prostor pro celý spektrum názorů a myšlenek. Samozřejmě v dnešní době je skoro nemožné vědět skutečnou pravdu a tohle kolem sametu 89 se stébáčkům dokonale podařilo vymazat, takže vše jsou jen spekulace včetně toho co tu píšu, vůbec to tak nemusí být, jen prostě si tak momentálně myslím. Já si nemyslím, že sametovka byla připravena, ale mám za to že byla ukradena, Určitě lidi z prognoštáku - Klaus, Zeman, Dlouhý - to sou gauneři, kterým nejen že nevěřím ani to, že choděj srát, ale necitím z nich ani spetku pozitvna. Pak je tu Havel - modla, ale já si nemůžu pomoct, první deal s komoušema neudělal národní arcilotr Andrej, ale Havel právě s Čalfou a v dokumenu krásný zmínka, Čalfa zelená, Klaus zelená, a navrátilce typu Baťa nechtěla ani Havlova parta, Kryla taky ne nebo snad dostali možost správy státu ? Stáli o to, ale hovno. Tohle a spousta dalších věcí mě prostě nestaví všechyn ty události kolem sametu do hezkýho světla. Jediný za co jsem rád, že mám svobodu, za tu opravdu děkuji, moc si jí vážím.

plakát

Bez vědomí (2019) (seriál) 

Konečně HBO došlo dávat na GO celou sérii, doufám, že nezůstatně jen u této vlaštovky. HBO má sice adminy, kteří nedokáží nastavit stálé přihlášení, ale mají tvůrce co dokážou natočit po čertech kvalitní věci. Politický thriller na přelomu sametové revoluce jsem slupnul jak svíčkovou od babičky. Nejde snad ani tak o jednotlivě postavy, které jsou velmi zajímavě napsaný, takže se člověk až do poslední chvíle zajímá o jejich osud, ale o obsah, který mnohé vypovídá o nás všech, o manipulaci s lidmi a s jejich míněním. Bohužel tohle je dneska aktuálnější než kdy dřív a já už vůbec u ničeho netuším, kde je pravda a kde manipulace, tady si seriál docela krásně pohrává s detaily, třeba v případě dvou tuzexových hajzů o všech stbácích ani nemluvě. Trošku mě přišlou i na tehdejší dobu za hranou chování rusáků, ale zase na druhou stranu u nich je možný všechno, že z toho ani "západ" nevyplívá dobře to oceňuju, protože prasečí chování když jde o moc a "zájmy" mají jisto jistě všichni. Temnější thiller, který se určitě vyplatí sledovat na jeden zátah, protože jsem se naprosto neztrácel v ději, v postavách a to ani tehdy, když se vyprávění občas přepnulo v čase, zejména první díl je trošku neučesaný. Herecky nemám námitek, Ivan Zachariáš je připraven dobýt velký plátno, protože fakt umí, tohle je poctivá profesionálně odvedené žánrová dobovka, který od první minuty ví co chce a jak má působit na diváka. Hudba Petra Maláska dodává seriálu správně nepříjemnou paranodiní náladu a HBO si obohatilo svou knihovnu o další kvalitní kousek.

plakát

Vládce Paříže (2018) 

Stará poctivá francouzská škola se vrací. Vincent je dobrá volba na všechny tvrdší chlapíky, příběh odsejpá jak má, velmi vydařená je režie, protože dobovka z toho jde až do pokoje.

plakát

Vlastníci (2019) 

Nejlepší česká komedie od dob Vlasty Buriana. Vtipné, ale neprvoplánovité dialogy, výborně vykreslující jednotlivé postavy. Interiérová dialogová konverzačka, ve které do sebe jednotlivé postavy perou hodně ostrou slovní munici, která však nezabíjí, ale pořádně rozesmívá. Jako "vlastník" se občas účastním podobných schůzí a musím říct, že i přes svou nespornou humornou složku má film hodně blízko k realitě, protože tyhle schůze, to je někdy horší než tryzna. Jirka Havelka při svém filmovém debutu dokonale vychytal casting, nejen to, že ve filmu hrají samí moji oblíbení herci, ale s přesností trefených postav herci předčí i elitní odstřelovače. Když jsem poslouchal Jirku Lábuse, říkám si, že část národa nám opět začíná "lábusovatět", bohužel. Vtip však není jen v dialozích, ale i v obraze, stín na plátně, konzumující David Novotný, to vše je vysoká humorná. Ovšem občas z těch všech povah až zamrazí. Herecké elitě vévodí Terezka Rambo, která se vrací po pauze a zdá se, že jí jen a jen prospěla a jak jsem si myslel, že svůj výkon z Laputy už nepřekoná, tak ouha, tady je ještě lepší. Zmínil bych i Dášu Havlovou, tu jsem ve filmu neviděl, ani nepamatuji a bylo cítit, že si svou roli vysloveně užívá, no musel bych chválit asi každýho zvlášť což nemá moc smysl, protože jedním slovem všichni mají u mně jedničku z hvězdičkou. Vlastníci jsou rozesmívák, který ti spolehlivě pomůže překonat tohle zkurveně depresivní podzimně zimní období.

plakát

Divadlo svět (2009) (TV film) 

Líbilo se mně to ze dvou důvodů, po obshavové stránce, protože dokument vše sledoval z přelomu totality v tzv. demokracii po česku z hlediska divadelního dění a pak, že konečně mluvili o demokracii a svobodě lidi, ktrých si vážím. Na rozdíl od 17.11., který bude za pár dní a kde dostanou prostor pronáše moudra o svobodě lidí, kteří se mě lidsky úplně hnusí. Obsahově velmi přínosný, zejména pani Chramostová tam nakonci řekla nádhernou myšlenku, jen je to s tou etikou, morálkou a slušností u nás nevidím ani za 60 let vlastně už za 40 a pak herec s Ha divadla, když jsem viděl, že někdo na ten papír kde byli naše souhlasné podpisy se stávkou přeházel tak, že na první místě byli lidi z divadla J. Wolkra, tedy ty který do poslední chvíle byli na straně komoušů, uvědomil jsem si, že jsme v jiný době. Díky za tento dokument s VHS záběry, které nikdy nikde nejsou k dispozici - zpívající Leoš Suchařípa to byl balzám na mou duši. Ještě vlastně jedna věc, když tuším v dnešním Švandově divadle měli lidi a herci možnost psát na plachtu jména, kterých si váží, bylo to co jméno to pojem v oboru, dneska ? Youtuber, Řepka, Vemola......., hodnotově jsme se dostali do stoky.

plakát

Nestřílejte! (2018) 

Já o tomto případu nevím vůbec nic, ale pokud je to blízký pravdě, tak je to neskutečná síla a další příklad toho, proč se mě chce s politiky blejt. Film není ani tak něpínavej, jako psycholgickej, představa, že se Vám něco takového stane a vy se marně dovolávate spravedlnosti je hrozná a přesně na týhle vlně empatie a divákovi solidarity s dědečkem Albertem tvůrci pracují a jde jim to hodně dobře.

plakát

Le Mans '66 (2019) 

Film na první dobrou působí nenápadně, ani žádné velkolepé blockbusterové haló ho neprovází, ale to je dobře, protože on si totiž tu filmařskou nádheru nechává až na plátno. Absolutně přesně trefený casting hlavních i vedlejších postav rozehrává příběh na závodišti i mimo závodiště, který mě tak pohltil, že směle můžu říct, jooo já si zazávodil Le Mans, když tvůrci chtěli abych si připadal jako závodnik byl jsem závodnik, (kamera z pozice řidiče je dokonalost ), když chtěli abych byl součástí konstruktérského týmu Fordu, tak jsem prostě byl součástí konstruktérského týmu Fordu. Ano, postavy i příběh působí opravdově a věrohodně což dává filmu neskutečnou vyprávěcí sílu. Le Mans 66 není ale o závodění, i když neboj se, závodí se ve filmu a hodně a moc pěkně, je především o lidech, o jejich snech, o jejich lásce k autům, motorům, k závodění, ale i o pestrosti lidských povah, kladnějších i zápornějších. Chlapácká nádhera s oscarovým výkonem Christiana B. velmi výraznou vedlejší rolí Tracy Lettse, sympaticky působícím Jon Bernthalem, ale i až překvapivě jistým výkonem Matta D. Ze stříbrného plátna na mě vypadl další zlatý filmový poklad s jednou roztomile povedenou chlapskou rvačkou navrch.

plakát

Kobiety mafii 2 (2019) 

Patryk Vega má talent na to, aby si klidně prosadil v Hollywoodu, o tom vůbec nepochybuji, ale musí krotit sám sebe. Tady začal honit příliš mnoho zajíců a to nejen , co postava to příběh, ale dokonce i žánrově od mafiánky, přes politcký thriller až po komedii (medvěd) . Samozřejmě so skvěle vyhrál se závěrem a pokud se Patryk bude soustředit na klíčové postavy v jednom příběhu nemůže se dočkat dalších mafiánských holek.

plakát

Roztříštění (2019) 

Nádherná paranoia, já jsem dlouhou dobu sledoval dvě možné verze příběhu a jasno sice začalo být o trošku dříve než v závěrečným rozuzlení, ale to nic nemění na faktu, že se jedná o napínavou a rychle odsejpající jízdu.

plakát

Bacurau (2019) 

Vynikající ukázka práce s divákem a jeho očekáváním. Někde v půlce se film přepne do úplně jinýho žánru a člověk nestačí zírat a k sociálně vyznívajícímu sdělení celého vyprávění se přidává westernový thriller, ve kterém se karty odhalují postupně, tak aby jsem se já jako divák do poslední chvíle intezivně zajímal o postavy i dění na plátně. Mimo mistrovsky odvyprávěný příběh se mě líbila určitý závoj tajemství, který se vznášel nad postavami i příběhem celé vesnice, právě v tom mě to připomínalo staré poctivé westerny. Nepochybuji ani na sekundu o tom, že na mém silném zážitku měla svůj díl i práce kameramana, který zejména v první půlu předvedl, jak se vypráví obrazem.