Recenze (60)
Girls Can't Surf (2020)
Mám rád okrajové športy, kam profi surfing zrejme ešte patrí, a tento dokument zobrazuje príbeh tých najlepších surferiek 80-tych a 90-tych rokov. Vidíme ohromnú kompiláciu dobových záznamov so skvelými atletickými výkonmi, ktorá je prepletená súčasnými svedectvami pamätníčok. Došlo aj na komentovanie klasického športovo-politického problému - rovnosti odmien pre mužské a ženské kategórie, ale do toho nechcem zasahovať. Takže za mňa super, čas mi pri sledovaní ubehol rýchlo.
Průvodce Černobylem: Průzkum po apokalypse (2020)
Vizuálne veľmi atraktívny dokument od brazílsko-kórejskej režisérky Iara Lee, vidíme dobové zábery kombinované s modernými záznamami z drona, a tie sú úplne parádne. Negatívne môžu pôsobiť vyhlásenia mladých stalkerov, ktoré zanechajú hlavne dojem falošného hrdinstva a naivity. Zanedlho snáď sám navštívim, ako turista, toto neslávne miesto, ale zatiaľ to vyzerá tak, že filmári svoje dokumenty odtiaľ nemôžu nijako pokaziť.
Hladomor´33 (1991)
V podstate ide o hororový žáner. Čo sa k tomu dá viac dodať?
Perníkový táta - Moucha (2010) (epizoda)
Na prvé pozretie mi asi ako každému utkvel len ten hon na otravnú muchu. Plus zaujímavé nápady s kamerou, naviac aj s kaskadérskymi kúskami. Toto hodnotenie však dávam po druhej iterácii tohto výnimočného seriálu (to znamená, že už som videl všetky diely aj s vyvrcholením, aj minisody, aj dokumenty z natáčania atď, a začal som sledovať od začiatku). Ťažisko tohto dielu sa tak presúva od muchy k osobnosti Waltera Whitea a jeho vnútorným konfliktom. A forma, akou boli zobrazené, si zaslúži plné hodnotenie.
Ettor nollor (2014) (TV film)
Zaujímavá moderná kriminálka, v ktorej sa ekonomická časť zločinov odohráva v kyberpriestore. Moc sympatických postáv tu nenájdete, vyšetrovatelia sú tvrdí a veľa priestoru tu dostávajú nízkoúrovňoví, primitívni mafiáni, zakladajúci si predovšetkým na násilí. Švédština znie veľmi príjemne, naviac výtvarná stránka a zvuková stopa spríjemnia divákovi sledovanie i v prípade, že sa začne strácat v príbehu. Úplne najlepšia je artovo spracovaná úvodná zvučka, ktorá pôsobí ako nejaký politicko-sociologický manifest. Režisérom je Johan Renck, ktorý sa realizoval v seriáloch ako Chernobyl a Breaking Bad, a to bol vlastne hlavný dôvod, prečo som si tento film pustil. A ako sa k nemu dá dostať? Mne sa to podarilo cez medzinárodnú streamovaciu platformu MHz Choice.
No Half Measures: Creating the Final Season of Breaking Bad (2013)
Ako už nadpis naznačuje, ide o dokument z natáčania. Vince Gilligan napísal výnimočný príbeh a vytvoril tak prostredie pre autorský a natáčací tým, ktoré si všetci užívali, zmenilo im profesní život k lepšiemu a zanechalo i mnoho príjemných osobných spomienok. Klobúk dole pred tým, ako všetci držali za jeden povraz. Skvelá práca.
Šílený Max: Zběsilá cesta (2015)
Voda a benzín, tak nevyhnutné tam, kde vládne len slnko a prach. Úžasný obraz post-apokalypsy tesne pred ultimátnym koncom, zánikom sveta, kde prežili len fanatici, hrdinovia a pár buchiet. Za mňa ide o skvelý akčný film, odohrávajúci sa na vozidlách, s výbornou choregrafiiou boja, vyladenou hudbou a výtvarne jedinečným zobrazením cyber-punku.
Stolný futbal: minulosť – súčasnosť – budúcnosť (2016)
Tento zaujímavý dokument je dostupný na YT v anglickej i slovenskej verzii (s príslušnými titulkami). https://www.youtube.com/watch?v=zyI4o6WwShI
Zavěste červené lucerny (1991)
Hoci sa medzi ženami intrigovalo vo veľkom, i tak za najzápornejšiu postavu možno považovať toho domáceho Pána, ktorý ich nemal za viac než predmety osobnej spotreby, niečo ako zubná kefka alebo ponožky. Hudobná stránka skvelá, vizuálne a kostýmovo tiež posobivé - výborný zážitok.
24 hodin (2002)
Film, ktorý rýchlo utečie, nemože mať zlé hodnotenie. Všetky postavy boli zaujímavé a presvedčivé. Ďalší plus je, že značne dynamická kamera neposobila vobec rušivo, naopak. Také detaily, ale hrozne sa mi lúbilo ako prirodzene sa Charlize Theron na začiatku zľakne Bacona, a potom na konci ako sa pošmykne na vozovke.