Hellboy

Hellboy

Alex de Large

Česko
Činnost podvratná

148 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 12 23 33 44
    • 9.10.2017  00:05
    9. rota (2005)
    **

    Normální ruská propaganda. Hnusná vymejvárna mozků. Tihleti hrdinové, kteří se dobrovolně přihlásili k nasazení v Afghánistánu se v podstatě nijak nelišej od dnešních mužiků, kteří jezdí na dovolenou na Krym. Tleskáček.

    • 31.7.2017  15:02
    Pearl Harbor (2001)
    ***

    Na tomhle filmu jsem byl kdysi v roce 2001 v kině. Od té doby jsem ho neviděl. Pod dojmem z četby knihy Zera nad Pacifikem jsem zhlédl v jeden den jak Tora, Tora, Tora! tak i Pearl Harbor. Zatímco první film jsem poctivě zhlédl celý, u Pearl Harbor jsem naopak přeskakoval všechny romantické pasáže. A ukázalo se, že bez nich se jedná o relativně koukatelný film! Přesně v polovině obou filmů začíná samotný útok Japonců. A v obou filmech také generál Yamato pronese hlášku o tom, že vzbudili spícího obra, kterou nikdy neřekl. Ale jinak jsou oba filmy naprosto rozdílné. Tora Tora Tora má dokonale zvládnuté scény vyjednávání, je historicky velmi přesný a ukazuje všechny souvislosti velmi poctivě a vyváženě z pohledu obou stran, Pearl Harbor ukazuje Japonce jednostranně jako bastardy útočící na nemocnice a civilisty. Jeho bojové scény a zejména samotný útok už ale působí poněkud zastarale. V tomto ohledu Pearl Harbor vítězí na celé čáře a kvůli scénám jako je potopení Arizony má smysl se na film podívat. Jinak ale Bay zachází s historickými reáliemi velmi volně, a závěrečný Dolittlův nálet na Tokyo je vyloženě výsměch realitě. PS: Jako odplata za pomoc američanům, kteří přistáli v okupované Číně, bylo následně popraveno asi 250 000 číňanů. Srovnej s odplatami za zabití Heydricha.

    • 28.6.2017  09:51

    Pro ujasnění: Tohle není film o neonacistovi. Tohle je portrét jednoho strašlivě zamindrákovaného xenofoba, chudáka, který nikdy nevytáhl paty z Prostějova a díky výchově a mnoha dalším důvodům (z nichž některé ve filmu nejsou a Klusák nám je objasnil až po projekci) se cíleně rozhodl stát se náckem. Ale stejně dobře si mohl vybrat něco jiného, co by ho vydělovalo z většinového stáda - třeba radikální komunismus. Co tím chci říct: film nijak nevypovídá o dnešní neonacistické scéně v ČR (ačkoliv třeba návštěva koncertu Ortelu je něco neskutečného!) - nicméně to ani nikdy nebylo záměrem filmařů. Vít Klusák chtěl natočit portrét jednoho podivína (a posléze i jeho ještě podivnějšího okolí - zejména "otčím Vladimír" je postava mnohonásobně strašidelnější než samotný Dalibor) - a to se mu podařilo skvěle. Spíše než o neonacistech je to tedy o tragikomických až mytických figurkách, o nichž tušíme, že musí existovat, ale v našem vlastním okolí se vlastně nevyskytují, všichni ti chudáci se základním vzděláním, kteří mají minimální rozhled, věčně koukají na televizi a přitom nadávají na televizi, a když někde na webu najdou stránky s "nekonvenčním" pohledem na svět, mají pocit výjimečnosti, protože odhalili tu pravou pravdu, kterou jim běžné sdělovací prostředky nikdy neukážou, a pak jdou a volí Zemana, Babiše, Okamuru nebo Kotlebu, pokud si tedy všimnou, že jsou zrovna volby... Podivínským charakterům a jejich neuvěřitelným životům se divák může celý film smát (jediná možná reakce, pokud nechce brečet), ostatně oni sami se prý u sledování "svého" filmu smáli, ale drsné vystřízlivění přichází v podobě epilogu-návštěvy Osvětimi. Tam už se člověk smát nemůže. Zatímco nadávání na cikány je v Daliborkově okolí běžné, až vyžadované chování, s popíráním holokaustu Daliborek konečně narazí. Celou dobu jsem si říkal, jak moc se asi Dalibor stylizuje a nakolik tomu všemu, co říká, fakt věří... Každopádně tvrdit do očí ženě, co přežila koncentrák, že to v Osvětimi asi nebylo tak strašné, když tam byl bazén, a ona sama to koneckonců přežila, ukazuje s děsivou naléhavostí, jak snadno může člověk nevalného intelektu uvěřit "alternativním faktům" z konspiračních webů, zprávám o tom, jak v roce 1933 mezinárodní židovstvo vyhlásilo Německu válku či Leuchterově zprávě... Nicméně se zdá, že právě dramatické finále během natáčení tohoto dokumentu by pro něj mohlo být tím "budíčkem", který by mu pomohl vymanit se ze škatulky ortodoxního nácka, do které se sám zařadil, a najít si v životě kus štěstí. Jediné, co na filmu trochu zamrzí, je občas příliš okatá "umělost" některých scén, které byly sehrány na kameru zpětně. Ale to je jen drobná výtka - i když je scéna sehraná, divák dokáže rozpoznat/ocenit její reálný základ, a vlastně to nijak zvlášť neruší. Co naopak velmi potěší, je skvělá hudba Vladimíra Godára. Tak good luck u výslechů, Daliborku, a uvidíme se ve Varech!

    • 6.1.2016  00:40

    Tohle bylo místy až zoufalé. A ve srovnání s předchozími dvěma díly fakt nechápu, co to Quarrie vymýšlel.

    • 30.12.2015  00:30

    Jako jízda na nějaké atrakci v Universal Studios. Kde to ovšem trvá jen pár minut. Což v tomto případě nevypovídá ve prospěch Jurského světa.

    • 29.12.2015  21:57
    Ant-Man (2015)
    **

    bože, jak jen je to neinvenční

    • 28.12.2015  00:40
    Robocop (2014)
    ***

    Mnohem lepší, než bych čekal, ale tak nějak tomu schází... duše :)

    • 26.12.2015  11:44
    The Message (2015)
    ****

    11.12.2015 na Klinice, lehce patetický film (hlavně procítěný komentář), ale jinak nabízí dost komplexní pohled na problémy z celého světa, který mají stejný společný jmenovatel: nutnost neustálého ekonomického růstu. Kanadští Indiáni z Beaver Lake Cree Nation ftw.

    • 26.12.2015  11:34

    Projekce filmu 09.12.2015 v Paralelní polis, po filmu skype rozhovor s Janezem Janšou.

    • 26.12.2015  11:33
    E-TEAM (2014)
    ****

    Projekce filmu v rámci Dne lidských práv 10.12.2015.

    • 25.1.2015  18:25
    Sid a Nancy (1986)
    ****

    This is your brain. This is your brain on drugs, mkay?

    • 7.1.2015  00:02
    Kříž cti (2012)
    ***

    Heinkel nemá po nouzovém přistání zohýbané vrtule. A plakát je slušně zavádějící.

    • 25.8.2014  22:22

    Po vyloženě idiotském prvním dílu jsem tohle nečekal.

    • 4.8.2014  22:28

    Při hodnocení Atomového gymnázia se nelze vyhnout srovnání s rok starším Toxic Avengerem, který je přeci jen o třídu lepší. Ale i Class of Nuke 'Em High je kvalitní zábava na úrovni. Hodně tomu pomáhá soundtrack, hlavně ústřední "melodie" od Ethana Hurta a také skladba Run for Your Life od Stratus.

    • 4.8.2014  00:27
    Jet Pilot (1957)
    ****

    HOWARD HUGHES presents JET PILOT starring JOHN WAYNE, JANET LEIGH and the UNITED STATES AIR FORCE. To by možná jako komentář stačilo. Film je plný úžasných dobových technicolorových záběrů na dobovou výzbroj U.S. Air Force. Ve středu dění jsou většinu času F-86, velkou roli hraje B-29 vypouštějící X-1 a vychutnáte si i záběry na majestátní B-36 či T-33 a T-96. No a pak je tu příběh. Ten je nádherně naivní. Zápletka (spoilery): Na Americké letecké základně na Aljašce přistane sovětská stíhačka Yak-12 (T-33 Shooting Star). Ukáže se, že v kokpitu seděla pilotka Janet Leigh (perfektní casting s přihlédnutím k její výšce asi 1,66 m). Naštěstí umí perfektně anglicky (bez jakéhokoliv ruského přízvuku). Okamžitě začne svádět Johna Waynea v roli velitele základny. Když se před ním Leigh převléká, Wayne to komentuje slovy: "This might be some new form of Russian propaganda." Dialogy obecně jsou neustálé perly, hlavně co se týče konfrontace vztahů mezi USA a SSSR počátkem 50. let. Janet: "I have a feeling you don't like Russians." Wayne: "Well, I don't know. I met lots of 'em in Germany. Got drunk with 'em. I sang their songs, and they sang mine. It was a beautiful friendship that gradually ripened into complete apathy, baby." Janet: "But why?" Wayne: "Say, where have you been all this time?" Janet: "Russia." Wayne: "That explains it." Každopádně, zápletka spočívá v tom, že Wayne se do Janet zamiluje a ukazuje ji krásy Ameriky - jak z kokpitu proudové stíhačky, tak ze země. Hned první den se Wayne i Janet letí proletět Sabrama. Instruktáž ke zcela neznámému typu letadla proběhne za 40 vteřin (Tady máte tachometr, tady je palivoměr.) Během letu (každý ve svém stroji) Anna neuletí, ale naopak s Waynem laškuje a dovádí, skutečně pravá letecká romantika a Top Gun hadr. Ihned vzápětí následuje druhý let, tentokrát noční a oba v jednom letadle. Janet pilotuje a Wayne jí moudře radí, jak se nejlépe pověsit na B-36 a sestřelit jí! Wow, so much sense! No a na zemi pak Wayne bere Janet na různá místa a využívá toho k diskuzi o různých výhodých či nevýhodách kapitalismu. Zpočátku se Anna ještě diví takovým výdobytkům, jakože ve Wayneově sprše na letišti teče teplá voda. Ale vzápětí už se plně amerikanizuje a naplno se do toho vžije. Postupně ji Wayne promění v 100% pure Američanku což vyvrcholí svatbou, byť tedy ne v Las Vegas. Po zbytek filmu jsem si představoval, jak by se děj filmu vyvíjel, kdyby v ruské stíhačce do Ameriky přiletěl pilot-muž. Začal by také hned veškeré osazenstvo základny svádět? Asi jo. Tak to ostatně dělal i Viktor Bělenko, ne? Shrnutí. Příběh: Simply amazing. Vysoce aktuální politické téma a precizně uchopené téma milostného vztahu mezi novodobým Romeem a Julií. Takový ten film, který sleduje Lister a bulí u toho. Footage: Neuvěřitelné záběry na F-86 a další tvoří snad polovinu stopáže. Propaganda: 100% přítomná v každé vteřině filmu. Režie: Josef von Sternberg asi po roce práce na projektu poznal, s čím má tu čest, a vycouval. Trvalo ještě dalších 7 let, než byl Hughes s finálním produktem spokojený a film vypustil do kin. V té chvíli už snímek dávno nepředstavoval showcase toho nejlepšího z USAF, naopak mnohé typy byly mezitím vyřazeny a byly považovány za zastaralé.

    • 3.8.2014  02:45

    Lidi jsou dobytek.

    • 15.4.2014  23:48
    Eurotrip (2004)
    ****

    Hodně kvalitní program.

    • 6.4.2014  23:13
    Kafka (1991)
    *****

    Soderbergh si chtěl natočit vlastní Brazil... a dopadlo to fantasticky. Dokonce i Iana Holma se mu podařilo získat:)

    • 1.3.2014  21:02

    Jediný problém je, že RUSH mají až příliš bohatou diskografii, což znamená, že některá alba jsou zmíněna třeba jen jednou větou a jiná jsou úplně vynechána. U některých desek bych to pochopil, ale že nezazní ani slovo o Grace Under Pressure?? To teda nechápu. Jinak tomuto filmu nelze nic vytknout, další tvůrci hudebních dokumentů by se od Dunna a McFaydena mohli učit.

    • 19.1.2014  18:58
    Prague (1992)

    Alexander Novák (Alan Cumming) přijíždí po pádu komunismu do země svých předků, do Prahy. Ve filmovém archivu hledá dokumentární film, v němž má být vidět, jak nacisti odvážejí jeho prarodiče do koncentráku. Zamiluje se přitom do archivářky Eleny (Sandrine Bonnaire), která má ale pletky se šéfem archivu, Josefem (Bruno Ganz). Film stojí za zhlédnutí asi především kvůli Praze. Protože takhle jste ji ještě neviděli. Liduprázdné město, ulice bez jediného živáčka, Karlův most bez stánků i turistů, Staroměstské náměstí naprosto vymetené... Celý film ke zhlédnutí na vimeu: http://vimeo.com/19050288

    • 26.7.2013  02:04
    Barry Lyndon (1975)
    *****

    Barry Lyndon - moje odpověď na otázku, proč považovat kinematografii za umění. Zkrátka geniální dílo, kvůli kterým jsem rád, že vůbec nějaké filmy vznikají. Vypravěč mohl být ještě trochu sarkastičtější, ale jinak marně přemýšlím, co tomuhle filmu scházelo k dokonalosti. Ne, prostě nic. (Poprvé 28.10.2009, podruhé 07/2013)

    • 26.7.2013  01:33
    Valkýra (2008)
    ****

    Pět let jsem tenhle film odkládal, protože z představy, jak Cruise hraje Stauffenberga, jsem byl mírně řečeno vyděšený. Až při samotném sledování jsem zjistil, že zde hraje také Bill Nighy, Kenneth Branagh, Eddie Izzard nebo Tom Wilkinson - všichni nacisti jak poleno. Ale Singerova režie je naprosto úžasná a před jeho schopnostmi smekám. Myslím, že spiklencům z 20. července vytvořil důstojný památník, byť to ve filmu vypadá, že se jim osudný den zadařilo mnohem víc, než jak tomu asi bylo ve skutečnosti.

    • 26.7.2013  01:19
    Tunel (2001)
    ***

    Jak je první polovina filmu depresivní, realistická a celkově velmi povedená, tak je druhá půlka hollywoodská, filmová (tzn. nerealistická) a pitomá. Škoda, že film natočený celkem věrně na motivy skutečných událostí, je možné proměnit v takovou filmovou limonádu, kde stále větší roli hrají patetické milostné trojúhelníky a podobně. Za zmínku ještě stojí, že plukovník Kröger (Uwe Kockischze) ze Stasi, který má na starost útěky z Republiky, vyniká dedukčními schopnostmi na úrovni chytřejšího bratra Sherlocka Holmese. A pokud si pamatujete Pád třetí říše, tak si všimnete, že tady v hlavních rolích vystupuje Albert Speer a Hitlerova sekretářka Traudl.

    • 26.7.2013  00:46

    Informačně poněkud chudý dokument. Teda - pokud pokud jste newfag, který nikdy neslyšel o 4chanu, tak se asi dozvíte ledacos nového. Ale jestli jste pravověrnej /b/tard, tak tady budete hodinu a půl marnit svůj čas, kterej jste mohli věnovat mnohem hodnotnější zábavě :D Dokument je VELMI jednostranný (byť v něm vystupuje Aaron Barr, člověk který se chtěl postavit WikiLeaks a Anoni ho za to slušně zdiskreditovali), a také dost oslavný. Jeho poselství je v tomto ohledu jasné - "hackeři" kteří se podíleli na organizovaném shazování některých stránek jako je PayPal či MasterCard, jsou v podstatě hrdinové, kteří si stojí za svým morálně správným rozhodnutím. Dokument se snaží seč může, aby vás přesvědčil o tom, že DDoS útoky jsou regulérní a oprávněnou formou (internetového) protestu. Tečka. O tom to celé je. Pak v druhém plánu je to také o tom, jakým způsobem Anoni napadali stránky scientologů a pomáhali arabskému jaru, a ve třetím plánu je to o skupince LulzSec, která působila podobně jako Anonymous, ale své útoky prováděla bez jakéhokoliv etického základu - just for the lulz. Film končí záběry na jednotlivé protesty hnutí OCCUPY, ale naprosto opomíjí vysvětlit, jakou mají spojitost s Anonymous.

    • 25.7.2013  23:20

    Spoilery a výmysly: Scenárista Philip Gelatt se asi tak dlouho koukal na film 2010: Druhá vesmírná odysea, až si usmyslel, že podobný film dokáže napsat taky. Protože si ale neuměl vymyslet nic vlastního, tak do scénáře nasekali motivy a nápady ještě z mnoha dalších filmů, jako je 2001, Sunshine, Koule nebo třeba Propast. Režisér Sebastián Cordero byl scénářem asi nadšen, když se ho rozhodl natočit, nicméně si uvědomoval, že tak neoriginální a přímočarý příběh, v němž členové posádky vlastní neschopností jeden po druhém chcípnou, aniž by vlastně něco dokázali, musí nějak zásadně ozvláštnit. Tak přišel s konceptem found footage. Cordero se tímto přístupem vzdal možnosti nějak výrazně pracovat s kamerou (Kubrick by se mu za to vysmál), ale rozhodl se, že si to alespoň vynahradí hudbou (!) a střihem, který si díky velkému množství kamer na palubě Europy 1, nezadá s jakýmkoliv normálním hraným filmem. Hudba je tudíž nediegetická a střih místy docela zběsilý, a kromě toho je film poskládán nechronologicky, což je prostě u found footage prasárna. Někdo sice může argumentovat tím, že film je "reportáž", ale na to můžu říct leda O RLY? Takhle žádná reportáž nevypadá:) A veškeré chyby v obraze (pixely, výpadky atd), které měly umocňovat dojem, že sledujeme reálné záznamy z bezpečnostních kamer, ve skutečnosti upozorňují samy na sebe a narušují tak kontinuální zážitek z filmu. Je to prostě nepromyšlené, bez nápadu, nudné, bez atmosféry, předvídatelné a blbě natočené. Což je nejlépe patrné při srovnání s filmem 2010: Druhá vesmírná odysea, jenž se zde na CSFD "pyšní" úžasným hodnocením 73% od 2500 hodnotících. Některé pasáže jsou v obou filmech obsahově takřka totožné (například výstup do vesmíru, přístání na Europě), ale na úrovni režijní je to jako srovnávat hollywoodské blockbustery s produkcí společnosti Asylum. A abych nezapomněl, celá posádka jsou nesympatický neschopáci, jejichž největším úspěchem je to, že někoho přemluvili, že právě oni jsou ti správní pro cestu k Jupiteru. Všichni se chovají jako mamlasové; umírají, aniž by se tím děj posunul někam dál, a pokaždé, když někdo opouštěl kabinu, tak už jsem věděl, že se s ním můžu rozloučit. Ale že by každá jedna smrt zbývajícímu týmu něco přinesla, to se říct nedá. Narozdíl od Sunshine, kde to mělo nějaký smysl, protože tam o něco skutečně šlo.

    • 24.7.2013  22:51
    Šmejdi (2013)
    ***

    Tenhle námět by si zasloužil režiséra, který už má nějaké zkušenosti a bude k látce přistupovat s předem promyšlenou koncepcí. Což se zde očividně nestalo a na filmu je to zatraceně vidět - především struktura filmu mohla/měla být mnohem jasnější, asi bych se přimlouval za kapitoly či body (a to se týká úplně všeho, třeba jaké taktiky prodejci používají atd atd). Vypravěčkou mohla/měla být žena. Místo vyjádření jednoho právníka jich mohlo/mělo být víc. Záběry ze skryté kamery měly být využity nějak systematičtěji. A asi nejvíce pozornosti mělo být věnováno tomu, proč důchodci na podobné akce vůbec jezdí, což bylo jen lehce naťuknuté v závěru. Je toho zkrátka hodně, co mohlo být mnohem lepší, a je z toho cítit, že režisérka Dymáková film vlastně vymýšlela až ve střižně, za pochodu. Možná, že tenhle snímek trochu zvedl povědomí veřejnosti o těchto "předváděcích" akcích (ale co si budeme namlouvat, podobné praktiky nevymizí, tak jako nikdy nevymizí zástupy důchodců vždy připravených rozhazovat celoživotní úspory), ale z filmařského hlediska jsou Šmejdi dost promarněná šance.

    • 19.7.2013  23:32
    Trans (2013)
    **

    eeeee....blbost.

    • 12.7.2013  00:11

    Film je velmi dlouhý a docela repetitivní, ale tím právě dokonale vystihuje bezmoc a beznaděj, která se dala ve führerbunkru v posledních deseti dnech evropské války krájet nožem. Hirschbiegelovi se podařilo propojit osudy všech důležitých a i několika anonymních postav tak, aby to stále ještě působilo jako ucelený příběh a ne jen slepenec jednotlivých osudů, ale zároveň má film i značnou dokumentární výpovědní hodnotu. Po druhém zhlédnutí zvyšuji hodnocení. (Poprvé 2004 v Bio Illusion, podruhé 11.7.2013)

    • 10.7.2013  17:54

    Výborná ostalgie, na něco takového se Hřebejk s Pelíškama nechytá. Námět možná není úplně originální, ale Beckerovo zpracování je výborné a Daniel Brühl je sympaťák. (Poprvé 2004, podruhé 10.7.2013).

    • 9.7.2013  23:34

    I na ploše dvou hodin je to proti knižní předloze strašně osekané, ale chápu, že o moc lépe to asi podat nešlo. Režie je perfektní a soundtrack Davida Bowieho božský. Jediný - ale zato zásadní - problém mám vlastně jen s hercem představujícím Detlefa. Ten je v tomhle filmu nějakým omylem. (Poprvé 27.06.2006, podruhé 9.7.2013).

<< předchozí 1 2 3 4 12 23 33 44
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace