kinej

kinej

J. P.

okres Teplice
člověk

102 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 15.12.2008  09:01
    Pod povrchem (2000)
    ****

    Tomuto snímku se daří navozovat napětí téměř po celou svou stopáž. Takové dusno opravdu umí vytvářet jen ti nejlepší z nejlepších. Michelle Pfeiffer je zde skvělá, člověk neví jestli se jí bát, nebo jí fandit. Na druhou stranu, lekačky zde až tak moc nefungují, jsou totiž pro někoho kdo má nakoukaného Hitchcoka naprosto předvídatelné. Rozhodně se však jedná o nadprůměrný thriller.

    • 15.12.2008  08:59

    Je až s podivem, že tento snímek proplouvá každoročními vánočními schématy bez jakýchkoliv kontroverzních diskuzí. Přitom poslání filmu je evidetní. "Všichni, všechno, všechněm dáme…" Za takové verše by se nemusel stydět ani major Zeman. Na druhou stranu to zde působí tak upřímně a dojemně, že člověk skoro zapomene, že film byl natáčen v roce popravy Milady Horákové. Ale stejně ten film mám rád. Je totiž vtipný, Werich coby senilní císař je geniální a ocením i opuletní kostýmní podívanou. Myslím, že tento film si už jen díky osobnosti Jan Wericha své rozhřešení zaslouží.

    • 10.12.2008  09:01
    Velká iluze (1937)
    ****

    Na dobu svého vzniku velice vyzrálý válečný film, který nikdy nespadne do přílišného až nechutného patriotismu. Naopak je velkorysý k německým protivníkům, vezmeme-li si, že film vznikl v dusné atmosféře roku 1937, tak je možná velkorysý až příliš. Možná tak vypovídá a pacifistickém naladění francouzů a nechuti válčit v letech před druhou světovou válkou. Film evokuje přátelství jak jej známe z knih od Remarqua. Velká iluze je nejsilnější v závěru, po úprku hlavních hrdinů. Jejich soužití s německou ženou a její dcerou a také společné vánoce je něco tak dojemného, že to více než cokoliv vypovídá o tom jak je válka hnusná a pitomá.

    • 10.12.2008  09:01
    Mlčení (1963)
    *****

    Bergman má absolutní cit pro kompozici a jeho intimní záběry, které pronikají do nejužšího soukromí hlavních postav, mají skoro až nadpřirozený účinek. Přesto, že se zpočátku filmu téměř nemluví, získá divák maximální přehled o psychologii obou žen o tom jaké uvnitř jsou. Intelektuálka a živočišná žena. To vše je zde řečeno v náznacích. Díky metodě špičky ledovce, kdy režisér jen nazančuje a neříká konkrétně vše co je pod povrchem, tak dostaneme velice komplexní a neohraničený obraz, do kterého pak volně vkládáme nové poznatky o obou ženách. Geniální. Tím, že film sděluje tak, málo se dozvídáme, mnohem více. Postava syna je kapitolou sama pro sebe. Jeho intimní vztah k tetě, vztah k matce, její spatření s milencem, chlapcova nevyspělost, to vše vytváří podhoubí, náznak něčeho, z čeho by mohla ale nemusela v budoucnu vyrůst nepřiměřená fixace na matku, až oidipovský komplex. Interpretací se nabízí nespočet. Podle mého Bergmanovi psychologický film sedí nejvíce.

    • 10.12.2008  09:00
    Él (1953)
    ****

    Buňuel je skvělý. Od začátku nenechá pochybovat o svém mistrovstí. Například už jen záběr, kdy se dva hlavní protagonisté poprvé spatří, je ukázka filmového mistrovstí. Kamera, coby oči halvního hrdiny, sleduje v kostele nejdříve nohy mladíků při obřadu, poté jakoby mimoděk přejde na nohy nezúčastněných ve druhé řadě. Tam opět bezmyšlenkovitě přejíždí po nohách sedících, až jedny zaujmou, následuje pohled na "majitelku" a vzplanutí. Geniální. Navíc si zde tvůrce pohrál a znázornil psychologický profil Franciska, coby paranoidního a žárlivého cholerika (avšak jinak skvělého katolíka). Franciso například rovná partnerčiny boty, pořádek mají přeci cholerici rádi. Po nervovém zhroucení pak běží na schodiště a buší tyčí do zábradlí. K dokonalosti mi chyběl pouze temnější závěr, jež by lépe zvýraznil zoufalou sitaci.

    • 10.12.2008  08:57

    Crank má poměrně originální a neotřepaný námět. Silnou stránkou také je, že po technické stránce je film prošpikován spoustou zajímavých fines. Dynamická kamera a akční střih navíc úspěšně navozují atmosféru permanetního spěchu. Jason Statham je také dobrá volba, charismatický akční hrdina nové doby a sázka na jistotu. Na druhou strnu od akčního filmu bych očekával více soubojů a akce a toho je zde proklatě málo. Hlavní postava tak spíše bojuje sama se sebou než s ostatními a to mění film na neustále očekávání něčeho většího, což však nepřijde.

    • 4.12.2008  08:06
    Max Payne (2008)
    odpad!

    Tak tohle je opravdu o ničem. Kamarád říká o průměrných filmech, že jsou odkoukatelné. Tento už je neodkoukatelný. Scénář je ubohý a předvídatelný, nechává své slabiny odhalené, protože není schopen je umně zakrýt. Například, jelikož Max Payne toho moc nenamluví, ostatní postavy kolem něj vyprávějí křečovitě jeho příběh za něj (viz. téměř karikaturní Beau Bridges). Vlastně jsem to ani nedokoukal, protože to prostě nešlo. Olga Kurylenko pak svým nepřehlédnutelně toporným herectvím do tohoto špatného filmu krásně zapadá.

    • 3.12.2008  14:06

    Ben Stiller se umí trefit do správného místa. Po skvělém Zoolanderovi přišel s ještě lepším a trefnějším filmem. A je až s podivem do čeho všeho si dokáže během necelých 90 minut rejpnout, do věčných oscarových atakerů, do populistických adopcí, do zviditelňování se pomocí charit a mnohem více. Myslím, že takový Tom Hanks, nebo Eddie Murphy se ve filmu poznají. Jack Black mi poprvé dokázal, že umí hrát a Downey jr. zahrál svou nejlepší roli od Chaplina. Stiller je navíc geniální v rozdávání cameo rolí, které jsou pod jeho taktovkou vtipně vypointované. Podle mě se jedná o nejlepší komedii od dob Borata.

    • 3.12.2008  14:03

    Z Hellboye 2 se na diváka sype tolik úžasných potvor a speciálních efektů, že ani nemá čas přemýšlet o ději, či logice. Některé sekvence jsou prostě tak úchvatné, že slast pro oči přebije rozum, který by možná nějaké výtky měl. Takové potvory by mohl závidět i George Lucas, možná snad i H.R, Giger nebo William Blake. Například souboj s "přerostlým kořenem" je tak brutální, že přehlédnu trapný fórek s vyhozeným miminem. Prostě vizuální orgie. Oproti jedničce, která byla také velice dobrá, je zde navíc akční přetlak a absence hluchých míst.

    • 3.12.2008  13:59

    Film, který od úplné nudy zachraňuje pár spíše umně, než vtipně natočených akcí ala Tygr a drak. Jinak je to o ničem. Hlášky aby člověk pohledal a vizuálním ztvárněním se Panda nemůže svým pixarovským konkurentům rovnat. Veliká škoda je, že Jackie Chan dostal tak málo prostoru, tento velikán akčního filmu mohl svým hlasem film trochu zvednout, ale těch pár replik divák ani nepostřehne.

    • 28.11.2008  14:57
    Polojasno (TV film) (1999)
    ***

    Na televizní film to není špatné, ale nelíbilo se mi až příliš okaté a nezdařené vykrádání JFK Olivera Stonea. Herecky velmi rozporupné, zatímco Postránecký zazářil, představitelé hlavní role jakoby neusnesli břímě povalené na ústřední hrdiny. Střídání dokuemtárních a hranných záběrů není příliš šťastnou volbou a také některé záběry jsou zbytečně předramatozované. Ale jinak dobré.

    • 28.11.2008  14:49

    Tohle je pro mě bezkonkurenčně nejlepší česká pohádka. Čpí z ní stará dobrá filmařina, řemslo. Úžasná je především kamera. Jako jeden z mála tradičních vánočních filmů má Pyšná princzena určitou filmovou hodnotu.B. Zeman je určitě král české pohádkové tvorby.

    • 28.11.2008  14:43

    Spousta lidí má, nevím proč, tendenci přirovnávat tuto trilogii k Homolkům. Asi kvůli Heleně Růžičkové. Každopádně ke geniálnímu Ecce Homo Homolka si Troškovy produkty nemůžou ani čichnout. Zatímco zejména první díl Homolků, je poměrně hlubokou a částečně vážnou sondou do rodinného života měšťáků za totáče, Slunce seno je jen povrchní a bezduchá crazy komedie. Její úspěch až kultovnost absolutně nechápu. Vtipy mi připadají předvídatelné a děj nezajímavý. Přesto se asi jedná o nejlepší Troškův film.

    • 24.11.2008  08:21
    Já, Claudius (TV seriál) (1976)
    *****

    Naprosto geniální seriál. Ačkoliv se jedná o zpravocání formou "chudých" televizních inscenací, seriál rozhodně nenudí. Jedná se totiž o soustavný herecký koncert. Jakákoliv z postav musela být pro herce radostí. Brain Blessed, Sian Phillips, Derek Jacobi jsou ne až tak slavní herci, avšak jejich herectví je naprosto fenomenální. Caligula Johna Hurta je božský. Oproti hutné knize musel být samozřejmě seriál osekán, což však vůbec není na škodu, protože je tak přehlednější než předloha. Není co bych vytknul.

    • 24.11.2008  08:18
    Kmotr (1972)
    *****

    Skutečně se jedná o naprosto výlučné dílo. Film, který lze brát jako komerční počin, ale také ho lze bez zaváhání uvést ve filmovém klubu. V tomto případě je film lepší než knižní předloha, protože kniha obsahuje nezáživné pasáže z působení Johnyho Fontana v Hollywoodu. Film se chytře zaměřuje na to nejlepší, na rodinu Corleonových. Film je do poslední role geniálně obsazen. Ale samozřejmě vyniká Marlon Brando a také Al Pacino, v jehož tváři lze krásně číst přerod z nevinného studenta v ďábelského mafiána.

    • 19.11.2008  15:11
    Soukromé pasti (TV seriál) (2008)
    ***

    Rozhodně to není žádné veledílo, ale je to to nejlepší z tvorby TV NOVA. Když jsem to viděl poprvé, nemohl jsem věřit, že opravdu sleduji tuto televizní stanici. Oproti Ulici, či Oridinaci je tento cyklus kvalitativně o několik úrovní výš. A myslím, že dát celé tři hvězdičky za něco pod čím je podepsaná nova, už je něco.

    • 18.11.2008  12:25
    Wild Wild West (1999)
    odpad!

    Nic

    • 14.11.2008  09:41
    Wanted (2008)
    ***

    Wanted je taková milá blbůstka, nacpaná hodně křečovitými přemrštěnými akčními scénami. To co film drží od toho, aby působil vysloveně blbě je humor a na akční film skvělý herecký výkon Jamese MAIvoye. Kdyby byly všechny te přelátající auta myšleny bez nadsázky, asi bych jen kroutil hlavou. Ale díky humoru se člověk nemusí cítit dotčen stupiditou některých scén a může naopak vychutnávat ty zajímavé nápady jako jsou adrenalinové stavy, či střelba za roh. Dávám krásné 3 body.

    • 12.11.2008  08:15

    Po nekompromisně našlápnuté dvojce, přichází podstatně slabší trojka. Tím, že se film odehrává celý jen na divokém západě mu ubírá tempo a šmrnc celé série. Také téměř chybí nápady, které by se daly vytěžit z cestování časem, jimiž byly oba předešlé díly nadupané, a to dělá z tohoto snímku tuctovou komedii. Navíc oproti dvojce, která byla díky své velkoleposti bez hranic, působí trojka téměř křupansky. Myslím, že se měli scénáristi více snažit.

    • 11.11.2008  08:47

    Moc nechápu nadšení okolo téhle pohádky. Rozhodně není špatná, ale pofiderní titul nejlepší česká pohádka je rozhodně mimo mísu.K pohádkám jako Pyšná princezna, či Byl jednou jeden král si nemůže tento film ani čuchnout, Vorlíček prostě neumí navodit takové pohádkové klima, jak to uměl Zeman. A proč konkrétně se mi nelíbí? Z filmu je evidetní, že byl točen narychlo a že byl spíchnut horkou jehlou. Dalším velkým mínusem je přítomnost německých herrců, jejichž výkony film táhnou dolů a jejich dabing je pak absolutně příšerný. Zrůdnost postsynchronů u německých herců navíc úplně kontrastuje s těmi u českých herců. Na druhou stranu čeští herci jsou poměrně dobří, Šafránková je snad jediná z novodobých pohádkových princezen, která umí opravdu hrát.

    • 11.11.2008  08:45

    Rozsahem nasbíraných materiálů se jedná v rámci ČR o nevídaný projekt. Tato série obsahuje spoustu nádherných archivních retrozáběrů z dob, kdy ještě horolezectví nebylo tak zkomercializované jako dnes. Nádherné jsou zejména Rakoncajovo záběry z K2, lae záběry z Nanga Parbat, či s Kančendžengy. Ke všem horám se navíc vyjadřuje žijící legenda a opravdový nadčlověk Reinhold Messner. Pro milovníky tohoto sportu se jedná o naprostou nutnost.

    • 10.11.2008  09:30
    Jackie Brown (1997)
    ****

    Jackie Brown je oproti předešlým Tarantinovou kouskům vyměklá. Je to tím, že ve filmu jsou i postavy ryze kladné, což je u autora novinka. Ale stále platí, že všechny postavy jsou skvěle napsány, vytvarovány spoustou replik a úžasně zahrány. Třeba zarostlý a potetovaný De Niro, je zde prostě geniální a svému drsňáctví zde dodal jiný, přímočařejší a jednodušší odstín.Scéna kdy mu obtloustlá černoška dělá striptýz a on se nervózně pohupuje v křesle, jen svědčí o jeho herecké inteligenci a citu pro postavy, jež ztvárňuje. Ale i ostatní herci jsou špičkoví. Pam Grier, Robert Forster nepříliš známí, avšak výborní herci, jimž jejich "klaďáctví" nelze nebaštit. A pak jsou zde ostatní aspekty pro Tarantina typické: neotřelý režijní rukopis, zajímavý příběh a soundtrack poskládaný z totálních vykopávek. Funguje to, jen to prostě není taková bomba, jak jsme byli zvyklí.

    • 5.11.2008  08:09
    Přísně tajné (TV pořad) (2008)
    odpad!

    Sagvan Tofi je jedna z nejhorších tragédií, která se českému showbusinessu přihodila. Ze špatného herce se stal ještě horší moderátor. Přísně tajné je zoufale nevtipný pořad. Úsměv může možná zbuzovat Tofi, ale ne díky jeho fórům. Někdo by mu měl říct, že už mu táhne na padesát, a že už ty jeho mladické pózy působí jako karikatura sebe sama.

    • 3.11.2008  09:51
    Lovci draků (2008)
    ***

    Děj je sice celkem o ničem, vtipu film také moc nepobral, ale jednu se musí uznat. Je to úžasná vizuální podívaná. Všechny ty létající plošinky, planetky, trosky katedrál, nestvůry jsou na tak vysoké vizuální úrovni, že by si o tom nějaký Shrek mohl nechat zdát. Ani nevím jak se to animátorům a zvukažům povedlo, ale film místy působí monumentálně. Jen by to chtělo pro příště více zapracovat na ději.

    • 3.11.2008  09:50

    Námět je určitě zajímavý, jenomže děj se bohužel v průběhu strhává směrem k přiblblé hollywoodské romanci. Když si člověk představí děj v kostc:, příběh robota, který se chce stát člověkem, aby mohl milovat, dostane patetické melodrama. Když k tomu přidám provplánovitou hudbu Jamese Hornera, kde autor vykrádá sám sebe (Braveheart), řítí se film něka do oblasti, pojmenovatelné špatný vkus. Co film zachraňuje jsou opravdu mimořádné speciální efekty, které jsou natolik vymáklé, že film drží nad hladinou. Spielbergovo A.I., je rozhodně mnohem lepší.

    • 3.11.2008  09:39

    Back to the Future 2, je rozhodně lepší než jednička. Je to proto, že je nacpaný nápady, zvraty a díky poměrně častějším časovým změnám je strhující natolik, že divák ani nemá prostor k přemýšelní nad případnými nedostatky. Zemeckis dokázal udržet vysokou úroveň zábavnosti po celý film a v záběru ji ještě vygradovat nášlápnutým finále. Pasáž v budoucnosti je přesně taková, jakou od podbného sci-fi požaduji, exploze designových a technologických nápadů. Prostřední pasáž zase k dokonalosti dotahuje motiv ovlvňování dějin a závěr v sobě má to nejlepší z jedničky na druhou.

    • 31.10.2008  08:47
    Želvy Ninja (2007)
    **

    Vlastně se asi dá říci, že film dopadl dobře. Charekter tohoto komiksu totiž jakékoliv filmové ztvárnění k tomu, aby bylo pojato hlavně jako zábava pro děti. A tak snad nějakou lepší zábavu ani nelze očekávat. Nicméně digitální animace mi přišla ve srovnání s jinými filmy slabá. Horší ja teké namluvení postav, zejména želvy pornášejí své dialogy jakoby bez prožitku.

    • 29.10.2008  10:46

    Obecná škola je nejsilnějším scénářem, který kdy Zdeněk Svěrák napsal. Film je sice natočen na výbornou, ale tak silný náboj by nedokázal potlačit snad ani Zdeněk Troška. Film je plný krásných reálných postaviček, plný jakoby skutečných historek a je dojemný, avšak nikoliv patetický. Skvěle vystihuje poválečnou atmosféru plnou naděje a očekávání lepších zítřků. Zároveň je prošpikován takovým humorem, s nímž se prostě musí každy identifikovat. Mě film oslovil také proto, že i já měl učitele, který nám čas od času uštědřil lepanec. Ale zároveň byl oblíbený a dnes vím, že se tenkrát choval správně. Obecná škola patří mezi nejlepší české filmy a je škoda, že nedostala Oscara.

    • 29.10.2008  10:44
    Světáci (1969)
    ****

    Světáci jsou pro mě vyjímeční hlavně tím, že se zde sešly tři nejlepší české herečky druhé poloviny 20. století. Tyto dámy mnohokrát obohatily český film a je skvělé vidět je zde sedět u jednoho stolu. Jinak se jedná o nadprůměrnou komedii, jejíž až komornější až divadelní námět, místy vázne, aby byl korunován skvělým závěrem.

    • 29.10.2008  10:41

    Intimní osvětelní jsou další výtečným příspěvekm do zlaté éry českého filmu. Zatímco Papoušek si bral v Homolcích na mušku měšťáky, Passer natočil film o zkostnatělém životě na venkově. A myslím, že český venkov 60. let, je zde vystižen reálně. Ač je film prodchnutý humorem, nedokážu se ubránit určitému depresivnímu podtextu, který vysílá. Je zde patrné jakou prázdnotu musí cítit někdo zvyklý žít naplno, když přijede do vesnice kde čas neběží, ale vleče se. Záběr kdy V. Křesadlovou míjejí babičky s hráběma je citlivě vtipný a pochmurný zároveň. A takovýchto vícesmyslných pasáží obsahuje snímek mnoho.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace