Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (1 874)

plakát

'Hellboy': The Seeds of Creation (2004) 

Mírně nadprůměrný dokument o natáčení, který v tom o čem vypráví je až příliš popisný, ale naopak v něm schází informace, které bych uvítal. Téměř zcela je zde vypuštěná česká stopa. Probíraní jsou zde téměř všichni herci s vyjímkou Rodena a také choreografa Berana, jehož choreografický přínos k postavě barona Kronena považuji za zásadní. Absence tohoto by toliknevadila, kdyby se pak velká část stopáže nebyla věnována nezajimavým a podružným záběrům z natáčení. Dokument ja navíc dost nekoncepční, skáče se od jednoho tématu k druhému. Zajímavé ale je, co všechno do postavy Hellboye dokázal vnést Del Torro. Ten Hellboyův svět opravdu rozšířil prohloubil a dle mého názoru jednoznačně obohatil a znamená pro tento komiks to stejné co Peter Jackson pro Pána prstenů. Bez něj a nez Perlmana by filmový Hellboy neměl smysl.

plakát

118 dní v zajatí ľadu (1998) 

Na tenhle film jsem se díval v létě, v teple. Přesto mě z něj záblo. Tentokrát Barabáš jen stříhal, ale to nevadí. Autenticita charakteristická pro vešekré jeho dílo je i zde úplně stejná.

plakát

12 opic (1995) 

Nemám co vytknout. Společně s Brazil je to nejlepší film Gilliamovi kariéry. Film je mnohovrstevnatý, mysl diváka kolísá mezi šílenstvím a realitou a kdo film vidí poprvé nemá šanci pochopit, kde je pravda až do konce. Kultovní záležitost.

plakát

12 úkolů pro Asterixe (1976) 

Standartní starý dobrý Asterix, vaprávějící klasicky o tom jak to dva nebojácní frantíci nandají celému tehdejšímu světu. Jako ditě jsem Asterixe zbožňoval, protože stojí na skvělém nápadu a umí si vtipně utahovat z historie. Tento díl patří k těm několika nejlepším, protože má všechny atributy toho pravého asterixovského.

plakát

127 hodin (2010) 

Vzhledem k tomu jaký nelehký úkol si na svá bedra naložil Danny Boyle, asi nemohu než dát plný počet bodů. Přeci jen natočit film, odehrávající se téměř na jednom místě s jedinou hlavní postavou a hlavně natočit ho záživně, to už chce hodně velkou dávku sebevědomí. A tu Boyle má a nutno dodat, že oprávněně. Jedinou nevýhodou je, že Ralstonův příběh je všeobecně známý, na druhou stranu i tak je film poutavý a zajímavý. Boyle je duchem mladík a nejenže se dokáže vcítit do svách postav, ale točí tak, že nemůže omladinu neoslovit. Už jen začátek, kdy Aron odjížídí z města, míjející fastfoody - chrámy konzumu, je natočen tak, že v pár záběrech je řečeno vše o jeho životní filosofii. Skvěle zvládnutá je i ona klíčová scéna, která působí opravdu hodně realisticky, takže si tyto chvíle divák kina prožije společně s Aronem. Naturalismus je zde absolutně na místě coby umělecký prostředek. No a James Franco je taky výborný, nijak zbytečně nepřehrává a to je sympatické.

plakát

13 samurajů (2010) 

Vlastně bych měl být spokojen. Zase se jednou někdo pokusil natočit nadupaný samurajský film jako ze starých časů, navíc se soudobými technickými možnostmi. Ale není to ono. Zmíněný žánr má své zlaté období už za sebou a v téhle éře se mu ža na vyjímky (geniální trilogie Yoji Yamady) nedaří. Ani 13 samurajů nenabízí stylovost a šmrnc oněch filmů ze 60. let. Režie Takashi Mikeho mi moc nesedla, jakoby byla příliš moderní pro tenhle typ filmu. Humor dává tak, kde spůobí nepatřičně. Herci sice nejsou špatní, ale žádné charismatické výkony, na kterých starší filmy stály, se nekonají. Mike uplatňuje násilí tak kam se to moc nehodí (sadistické chování lorda Naritsugy vůči nevinným obětem) a tam kde by klidně mohly létat usekané končetiny (finální asi půlhodinová řež) toho až zase tolik k vidění není. Samotný závěrečný boj 13 proti 200, který je asi hlavním tahákem tohohle filmu, mě také nijak neuchvátil. Chvílemi jsou souboje pojaté realisticky (jako z vojína Ryana) a chvílemi pak zase samurajové poskakují jako na šňůrách (jako u Pirátů z Karibiku). Výsledek pak nepůsobí ani autenticky, ani bombasticky. Nudit se sice nebudete, ale nic víc nečekat.

plakát

1492: Dobytí ráje (1992) 

Ridley Scottovi bych zakázal točit filmy z přítomnosti. Jeho největší síla spočívá v tom, vytvářet přesvědčivě vypadající světy ať již minulé, nebo ty budoucí. Když má navíc jím zvolený příběh dobrý scénář, je velká pravděpodobnost, že film nemůže dopadnout špatně. Na 1492 jsem nenašel jedinou chybu. Od začátku do konce skvělá historická podívaná. Nejsilnější pasáž filmu je ta kdy španělé poprvé připlují na pobřeží Nového světa a setkají se s místními obyvateli. Nádherné záběry, skvělý střih. Velice autentické a zároveň malebné scény. A takových je ve filmu více. Slabšíhu hodnocení opravdu nerozumím.

plakát

16 bloků (2006) 

16 Blocks se rozjede jako průměrný film, aby byl zakončen jako podprůměrná, zbytečně sentimentální možná až senilní slátatnina. Příběh dvou bad-guyů, co se rozhodli stát lepšími lidmi mě zkrátka absolutně ničím neoslovil, nejspíš proto, že se tomu nedá věřit. Film má tři scény, bohužel zamýšlené jako klíčové, které spolehlivě torpédují film do temných hlubin: zjištění obsahu sešitu, způsob provedení důkazu, a samotný závěr, ať už ten běžný, či ten alternativní. Navíc jsou zde takové seky, jako třeba že vidíme blížit se záporáky ke dveřím sanitky, ve které domněle sedí Bruce, dveře se otevřou ale ouha, Bruce sedí v úplně jiné sanitce, kterou zrovna někdo otevřel. Takhle lacino já se nedám, tohle bylo zastaralé už za Htichcocka. Od režiséra Lethal Weapon jsem rozhodně čekal víc. Bruce Willis hraje standartně to své, co už jsme viděli v Die Hard, nebo v Last Boy Scout, jen tentokrát s knírem. A Mos Def zase po celou stopáž irituje a působí jako retardovaný. Je to hodně slabý film, pro diváky, kteří mají velice nízké nároky na zábavu

plakát

1984 (1984) 

Hodně dobré zpracování knify. Možná by to uř lépe ani převést na plátno nešlo. Ale knihs ke kniha a film je film. Na knihu 1984 nikdy nezapomenu, ale tenhle film klidně vypustím, líbil se mi, ale neoslnil.

plakát

2001: The Making of a Myth (2001) (TV film) 

Jsem si jistý, že takovýto dokument o filmu 2001 by se Kubrickovi nelíbil. Ten byl totiž až nesnesitelným perfekcionistou a detailistou, což rozhodně neplatí o autorovi tohoto dokumentu, ať už jím byl kdokoliv. Osobně bych si rád poslechl, či sledoval, jak se točila ta která scéna z filmu, který asi považuji za ten největší v dějinách kinematografie. Ale autor zvolil přístup neustálého skákání z jednoho tématu na jiné a tak jsou zde sice některé momenty popsány, ale jiné vůbec. Takováto forma je dost povrchní a pro Kubrickův film nedůstojná. Navíc jsou zde zcela nevhodně zařazeny hrané a inscenované momenty, které vážnost filmu snižují a vrcholem všeho je odfláknutá laciná synťáková hudba hrající motivy z filmu. Takhle by dokument o natáčení eposu jakým je 2001 vypadat rozhodně neměl.

Reklama

Reklama