johnn333

johnn333

Jan Škoda

okres Praha
producent textu

159 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
    • 18.7.2018  18:36

    Asi nejlepší věc, kterou jsem letos viděl. Zlovolná, zlomyslná, stresující, jako kdyby měli Wes Anderson a Lars von Trier nějaký poťouchlý dítě. Pracuje to se snovým, prosluněným, až pohádkovým prostředím utažské přírody, které vždy naruší znepokojující detail, ať už je to zvláštní úsměv jednoho ze smutečních hostů, či záběr na divný leták, jenž kdosi strká do rodinné schránky. Kamera navíc číhá kolem hrdinů v invenčních úhlech, jako kdyby zvěstovala netušenou hrozbu, která dříve nebo později udeří ze zcela neznámého místa. Občas je to emocionálně sadistický tak vynalézavým způsobem, že jsem se až pousmál. Asi opravdo žijeme ve zlatý éře tohoto žánru. 90%

    • 23.4.2018  22:05
    Kazišuci (2018)
    ****

    Kdyby měla Lady Bird tři hubatější ségry, vypadalo by to asi nějak takhle. Tyhle slečny jsou možná o trochu méně oduševnělé, jinak ale dření podobná témata jako Gerwig, akorát sítem hrubozrné komedie. Poselství o tom, že i holky můžou nezávazně šukat, tedy řeknou naplno, aby to došlo úplně každýmu, ale nemůžete jim to mít za zlý. Hlavně je teda i ve slabších místech drží rodiče, u jejichž eskapád jsem se možná smál víc, než by se na press projekci slušelo. Možná jen ubrat na těch popkulurních hintech, i když k urputnosti "cool rodičů" to vlastně sedělo. How do you do, fellow kids! 70%

    • 18.2.2018  23:54
    Ladíme 3 (2017)
    **

    Eh, vlastně je fajn, že to tu nejprovařenější dějovou berličku s umělohmotným výletem do Evropy vytáhlo až ve třetím díle, za to si ale pěvky kladný body nezaslouží. Už je to moc otřepanej cover, který nezachrání ani akce s vybuchujícími jachtami (!) a dva dobrý vtípky Tlustý Amy Winehouse (to byl jeden z nich, není zač). 50%

    • 26.1.2018  14:44

    Dokáže si klidně představit, jak spolu brainstormují Darren Aronofsky a PTA a jednomu z toho vyleze matka! a druhýmu Nit z přízraků. PTA si pak ještě doma na usnutí pustí Oklamanýho, Purpurový vrch a Padesát odstínů šedi. Tenhle film je nádherný a ladně vypráví o neustálých manipulacích a posouvání mantinelů v rámci pokřiveného vztahu, přičemž dokáže být i nečekaně vtipný a vlastně na těch 130 minut bez problémů pohltit. Jen je to prostě "pouze" ironická vztahovka, která svými temnějšími motivy moc nešokuje, a u níž mám pocit, že si ji PTA natočil tak nějak hlavně pro sebe. 80%

    • 23.1.2018  12:42
    Tvář vody (2017)
    ***

    Vlastně nevím, zda tomu odpouštět logické lapsy jenom proto, že si to hraje na "film o filmech" křížící všechno možné od konspirace ze studené války, přes ekologickou agitku, až po černobílý muzikál, a který si kryje záda i tím, že nechá svoji hrdinku bydlet nad starým kinosálem. Koukalo se na to určitě příjemně a někdy si to dám znova, na ty nejlepší "love lettery filmu" typu Scorseseho Huga tomu ale přecejenom chybí větší vypravěčská finesa. A menší doslovnost. A víc scén Hawkinsový a vodního muže. 70%

    • 21.1.2018  13:30
    Lady Bird (2017)
    ****

    Nahoru to vzlítá díky dojemně akcentovanýmu vztahu matka - dcera, který Gerwig čechrá precizními, povědomými dialogy, v nichž se nálada mění i v rámci jediné roztržky. Potěší i shovívavá ironie na téma mladického pozérství, takže jedinou a nutnou škodou je, že tahle coming of age škatulka je prostě už trochu okoukaná. Call Me By My Name. 70%

    • 24.12.2017  15:48

    Jackman si ze země vydupal muzikál, který každým songem vzývá emancipaci a řve, že být jiný je v pohodě, přitom je sám tak umělý, falešný a kašírovaný, až to bolí. To jsou paradoxy, co? Nepopírám, že ty písničkový montáže mají zvlášť ze startu celkem drajv a navíc děj posouvají (zdravíme statické obludnosti typu Nine), jako celek ale Největší showman pořád bojuje, aby se v něm něco dělo, proto třeba vytasí s postavou Rebeccy Ferguson jako švédský operní pěvkyně, která by Jackmana tak trochu chtěla... Ale Hugh má přitom oči jen pro Zaca Efrona, kterému zpívá, že ho "převede na druhou stranu"! Celá freak show nevyuživá (prosto má jen Zendaya a ta vousatá zpěvačka) a na samotný vystoupení se nějak zapomnělo... Je to prostě falešný. 50%

    • 20.12.2017  17:00

    Winsletka asi zavětřila podobnou oscarovou vábničku, jakou byla pro Blanchettku Blue Jasmine. Ginny je ale o třídu hůř napsaná a v konečnym důsledku i zahraná. Vlastně je docela s podivem, že Winslet tuhle postavu nevadilo hrát. Jinak zase volnoběh, ale ne tak otravný jako ta jeho loňská šlamastika. 60%

    • 15.11.2017  16:26

    Šílený zoufalství. Jednotlivý scény to skládá nahrubo za sebe, bez jakýhokoliv vnitřního náboje, obsahu nebo gradace, aby to opakovalo stejný chyby jako BvS, takže se opět (pokolikáté už v tomto univerzu?) skládá dohromady tým, aby v něm krátce a nuceně vzniklo napětí (ten Superman, proboha) a na konci se mohli všichni porvat v digibordelu. Nejhorší je, že z toho přímo kape ta bezradnost a nekomfortnost všech zúčastněných, kteří neví, co si s tou rozklížeností počít. Působí to skoro, jako že si někdo ve střižně jen tupě odškrtával screentime každý postavy, a jen co zazvonily stopky, přeskočil k další, i když to třeba nedávalo smysl. Co tam dělal J. K. Simmons nebo Amber Heard nevím doteď, proč si hrdinové nechali ukrást Mother Box na parkovišti také ne. Proboha. Proboha! 30%

    • 11.11.2017  23:18
    The Deuce: Špína Manhattanu (TV seriál) (2017)
    ***

    Má to svoje momenty, ale je to fakt nekonečná, produkčně velkorysá expozice, která jen nabaluje další a další postavy, ty ale nevhání do větších konfliktů. Místy to působí až jako nějaké loudavé doku, které sází jen na diskutabilní atmosféru. Gyllenhaal se hodně snaží, Franco ani moc ne. Trochu mě překvapuje, že jsem to dokoukal. 60%

    • 5.11.2017  18:01
    Thelma (2017)
    ***

    Nevím, po všech těch Raw a Neon Demonech je pro mě téma probouzející se ženské sexuality za společnosti nadpřirozených prvků už trochu vyvanuté. Tohle navíc není moc formálně zajímavý, aby šlo přimhouřit oči nad haprující vnitřní logikou. Navíc to není ani tak jistě zrežírované jako třeba Zabití posvátného jelena - potenciálně znepokojující pasáže s mizením lidí/hořením lidí/topením lidí jsem dost prozýval. 60%

    • 25.10.2017  23:25

    Ke konci už to jsou spíš takový "storky" než "stories", stejně jsem si ale po většinu stopáže říkal, že podobný konverzační dynamo pohánějící až příliš přesný mechanismy rodinných vztahů jsem už dlouho neviděl. Sandler a Hoffman perfektní. Po Odnikud a 120 BPM nejlepší letošní Cannes film. 85%

    • 17.10.2017  20:53
    Milada (2017)
    **

    Au. Zase se toho chopili tvůrci, kteří z toho neumí "dobře" udělat ani jednoduchý, didaktický, doslovný, lineární snímek pro školy, tedy natočit to přesně tím způsobem bez autorského vkladu, který už ve světě léta nefrčí a nikoho nezajímá, ale tady by mohl mít úspěch. Není to sice takový bizár jako Lída Baarová, opět to ale dojíždí na neexistující dramaturgii, kdy na sebe nic nenavazuje, nic se nebuduje a ve výsledku tak kromě znudění není vůbec nic cítit. Zakončovat fádní scény zatmívačkama? Proč? Dlouhé minuty to vyplňuje vyloženě zbytným děním, aby to pak důležité milníky nestoudně zabilo, a třeba totálně nevyužilo celý monstrproces, v němž se Aňa Geislerová předvede asi na tři minuty. Co vůbec mají znamenat ty štěky snad dvaceti českých herců, kteří mluví špatně anglicky s příšerným přízvukem? Každý se zaplatil na den a čau? Nestrhne ale ani ústřední výkon Ayelet Zurer, zvlášť proto, že její Horáková prostě není plastická postava, ostatně jako všechni, včetně komunistických bídáků. Přísáhám ale, že Jitka Smutná a Alena Mihulová jsou po tomhle (a Anthropoidu a Úkrytu v ZOO) už jen film od toho, aby vypoulily oči tak moc dopředu, že už to nepůjde dát nazpátek. 30%

    • 12.10.2017  14:10
    Sněhulák (2017)
    **

    Až srandovně nepovedené. Alfredson vypráví tak klopotně a neobratně, že potenciálně napínavý případ zazdí asi už po dvaceti minutách, a to s prvním flashbackem s Valem Kilmerem, u něhož jsem regulérně vyprskl smíchy. Fassbender je ještě unavenější než v Assassin’s Creed a Sněhulák je přesně tím typem filmu, který je vždy za divákem a otravně kombinuje stupiditu a děravost zápletky s překombinovaností a zmatečností. Chápu, že to asi chtělo vyplnit klasický podzimní slot po Zmizelý, nakonec to ale končí i za Dívkou ve vlaku. 30%

    • 17.9.2017  18:17

    Natažená televizní repka je pořád televizní repka. Tvůrci se bohužel nezmůžou na nic lepšího a objevnějšího než obyčejné rozhovory, filmařsky je to děsná, mechanická nuda. Nejzajímavější "ukončení kariéry" jedné z youtuberek je odbyto titulkem na konci. Chápu, že to chtělo říct, že youtubeři jsou taky lidi, to ale přece nestačí. 40%

    • 6.9.2017  10:04
    To (2017)
    ***

    "Bohužel" se to může spolehnout hlavně na nekonečné charisma party skvěle obsazených dětí, než na invenční, intenzivní děs, třeba z ranku dvou dílů The Conjuring. Výsledek je tak hlavně velkolepou, barevnou coming-of-age empowering pohádkou, která se ani při eRkovém ratingu nechce příliš umazat, a při níž si lze jen domýšlet, co by s pasážemi denního strašení a strukturou vyprávění udělal Cary Fukunaga, nebo jak by vypadal plíživý, pro dospělé neviditelný děs třeba v podání Davida Roberta Mitchella. Také to má smůlu, že to přichází až po Stranger Things, které hrají na podobné struny nostalgie, osmdesátkových propriet a síly přátelství. Pennywise kvůli častým digi boostům trochu přepálený, neosobitý bubák. Finále dojemné. 65%

    • 8.6.2017  12:54
    Wonder Woman (2017)
    ****

    „Co udělám, nezávisí na tobě, chlape.“ Docela se těším na všechny ty diskuze, nakolik je Wonder Woman díky svému ženskému obsazení podvratným blockbusterem a milníkem v žánru mužských superhrdinských dobrodružství. Asi jsme se ale někam posunuli, protože jsem si po projekci říkal, že vlastně vůbec nevnímám, že je v tak tradičně mužsky obsazované roli žena. Částečně je to asi i proto, že Wonder Woman platí za poměrně bezpečný superhrdinský origin, kde pro jiné podrývání žánru moc není místo. Na začátku se řeší rodina a sebeurčení, pak se to trochu rozředí humorem, aby pak nastoupila poměrně intenzivní válečná řežba. Fakt, že je to poměrně hloupoučký a nejen postavami šílených oficírů to připomíná Captaina Americu, mi úplně nevadil, a vlastně jsem se bavil i přes klasické temné DC digifinále. Jinak totiž Wonder Woman vychytala neduhy Batmana v. Supermana i Sebevrahů, hlavně protože směřuje odněkud někam a má fajn postavy. Za mě mise splněna. Jo, a ještě k tomu bourání stereotypů, skoro úplně do naha se nesvlékne Gal Gadot, ale Chris Pine. 70%

    • 8.6.2017  12:53
    Mumie (2017)
    **

    Nadvláda strojů nastane očividně tak, že stroje začnou točit filmy. Novou Mumií to začalo, protože generičtější a zaměnitelnější blockbuster jsme tu ještě letos neměli, a to počítám i páté Piráty. Tohle monstrum je šité vyloženě horkou jehlou a představuje nezajímavé univerzum, v němž si logika a jakékoliv nápady vzaly dovolenou. Takovouhle akci, humor i postavy fakt klidně může generovat nějaký program: na začátku v temném hrobě to ještě mělo esprit dobrodružství a smrtelného nebezpečí, v Londýně to ale najednou dostane fazónu zmateného tajtrdlíkování a budování něčeho, co vlastně vůbec nechci vidět. Pokud film s větou "Kéž bychom měli víc času", tak určitě Wonder Woman. 40%

    • 9.2.2017  19:35

    Uuu, čím bylo skyfall pro bondovky, tím je tohle pro filmy s batmanem. kompletní kostičková revize celý batmanovský historie, která láskyplně pomrkává na prastarej film ze šedesátek, aby vzápětí řešila princův soundtrack k batmanovi tima burtona a úlohu jokera a komiksových padouchů vůbec. do toho to ještě zvládá být regulerním dobrodružstvím, i když pro množství vjemů a kadenci střihů je to místy až neusledovatelný. ale kam se hrabe deadpool. wow. 85%

    • 9.2.2017  19:34

    1) hlavni twist je, ze se Anastasia oholila a uz si tolik nekouse spodni ret 2) nejvic BDSM moment nastane, kdyz da Marcia Gay Harden facku Kim Basinger a rekne ji, at opusti vecirek 3) Jamie Dornan ukaze dvakrat zadek na pul sekundy, zatimco v serialu Bohema ukazali Vladimir Polivka a Jaroslav Plesl zadek po dobu 10 sekund, Michal Balcar 15 sekund a Michal Dlouhy 30 sekund, jak spocital Blesk.cz

    • 13.1.2017  15:29

    Film, který napsaly dvě ženy a režírovala ho žena, ale celá girl power spočívá v tom, že se s hlavníma postavama (ženama) manipuluje přesně jako v Teorii tygra nebo v Bezva ženský na krku. Takže těm blběnám může chlap nasrat na hlavu, ale ony stejně pokorně přilezou, a to i po znásilnění, které je ve stylu Padesátky a Strašidel pojato humorně. Sázení na stereotypy je o to zvláštnější, že film chce být jakýmsi českým Sexem ve městě, v němž si ženy užívají, mají nevázaný sex a píšou knihy o sexu. Humorný je ale i relikt devadesátek, tedy vykroucený gay jako zdroj srandy, kterýho ale nehraje Lumír Olšovský, takže vlastne progres. Když se tam dlouho nic neděje, tak Klára Issová upadne na šteklích do rybníka, nebo má Táňa Pauhofová sexuální scénu, v čemž po Lídě Baarový "exceluje". Celý to vypadá jako zfilmovanej katalog Asko nábytek s moneyshotama Prahy a Tater aka měli jsme drona. Na premiéře byl Robert Rosenberg. 3/10 Prázdnin v Provence.

    • 13.3.2015  18:36
    Popelka (2015)
    ****

    Nikde žádnej perníček, co říká vyliž mi polevu, ani oslík, co vyřvává, že tohle křoví vypadá jak Halina Pawlowská? Žádná závěrečná mega CGI bitva s obživlýma stromama, kterým by velela zlá macecha Cate Blanchett? Žádnej popkulturní odkaz na Kate Middleton, dokonce ani na Kim Kardashian? Hrozný, co se to dneska s těma pohádkama děje! Ten Disney se v tom hrobě musí fakt neotáčet... Pokud se říká, že se pohádky věčným převyprávěním mění a aktualizují, tak Branaghovo "bylo, nebylo" to úplně popírá. Je především stoprocentním návratem k disneyovským kořenům a bezelstně romantickým a naivně prosluněným opakem všech těch potemnělých či sebeironických pohádkových dekonstrukcí. V Into the Woods macecha svým dcerám usekne palce a paty, aby se vešly do ztraceného střevíčku, tady se jim ty nohy do skleněné manolky prostě jen nevejdou. Nová Popelka je taková pohádková konzerva, nezkažená ve všech smyslech slova a nutící díváka se furt připitoměle usmívat. Ale pozor - přes to všechno včerejší není hlavní postava včerejší: rozhodně pasivně nečeká na záchranu princem a dokáže si i pořádně dupnout. Tak díky, Branaghu, na chvíli jsem na tu Droběnu zapomněl. 70%

    • 12.2.2015  20:00

    Co se týče parafrází na klasický příběh Popelky, Pretty Woman nebo My Fair Lady, víc než Padesát odstínů šedi je mi bližší hra na bondovku Kingsman: Tajná služba, co přijde do kin za tejden. Za Lízu Doolittlovou je v ní agent Eggsy, co má možná stejně chlupatý nohy jako Anastacia, není ale obživlý manipulativní hovězí, co se chce Christiana "vyléčit". Eggsy ovládá parkour, střílí deštníkem, zachrání svět a na úplném konci skončí v análu uvězněný švédský princezny. A to je mnohem víc než tohle jalový vakuum s důtkami.

    • 23.1.2015  14:43
    Nezlomný (2014)
    ***

    Na počátku přišla Angelina do studia Universal, kde bylo pusto a prázdno. I řekla Angelina: "Buďte scenáristé!" A přišli bratři Coenové, režiséři a scenáristé Big Lebowskiho, Týhle země, co není pro starý a Bartona Finka. Bylo to dobré. I řekla Angelina: "Buď kameraman!" Zjevil se Roger Deakins, kameraman Farga, Zabití Jesseho Jamese a Skyfallu. A bylo to dokonce moc, moc dobré. I řekla Angelina: "Učiňme člověka, který to pak sestříhá!" Ihned dorazil William Goldenberg, co stříhal Nelítostný souboj, Gone Baby Gone i Argo. I řekla Angelina: "Nechť k tomu všemu hraje hudba!" A skládat začal Alexandre Desplat, co skládal pro Královu řeč, Královnu i Strom života. Znělo to krásně! Angelina se na všechny podívala a viděla, že je to krásné. Tak se zvedla k odchodu. "Ale Angie, teď přece začínáme. Chceme slyšet vizi. Seš režisérka!" odvážil se pípnout Deakins. Angie už ale byla v tahu. Zvenku zamčeného ateliéru 7 se jen ozvalo: "Běda, jestli to nebude hotový do devíti měsíců!" Bylo. Po devíti měsících se na premiéře Unbroken samozřejmě všichni objímali.

    • 23.1.2015  14:41

    Definice slova předvídatelnost. Humor i akční skopičinky dávkované přesně podle tabulek strýčka Walta, ze střetu západu a východu nebo geekovské/nerdovské kultury nevytěžené nic. Neexistuje důvod, proč dětem raději nepustit Strážce Galaxie, popřípadě reklamu na pneumatiky Michelin. 40%

    • 17.10.2014  16:58

    Okay, takže za prvý není okay, když hrabata v Rumunsku 15. století v dialogu kvitují pomocí slova okay a za druhý není vůbec okay, že se tahle zoufalost drží v červených číslech. Za mě jeden z nejhorších filmů roku, kde nefunguje fakt vůbec nic a upířina, která krade se superhrdinských originů klidně i za denního světla. Poprvý jsem spal v IMAXU. 20%

    • 17.10.2014  16:49
    Soudce (2014)
    ***

    Mám pocit, že Robert hraje tak trochu sám sebe a že si Soudcem řeší vlastní issues. Když už teda na tuhle terapii musíme koukat i my ostatní, oceňuju, že se při praní tohohle setsakra špinavýho rodinnýho prádla neřve tolik jako v August: Osage County a že tolik neřvou úžasní herci. Čekal jsem Souboj titánů v taláru, dostal jsem spíš šablonovitý melodramatický urovnávání rodný hroudy, co monstrstopáž vyplňujeme i ztracenými modelkovskými dcerami, hloupými bratry a Robertovými punchliny. Terapie asi snese vše. 70%

    • 12.8.2014  20:06
    Sex Tape (2014)
    *

    Bojím se, že poslední film, který viděl Robin Williams před sebevraždou, byla tahle nevtipná křeč s nejblbějšími dějovými veletoči roku a s Cameron Diaz, které tam několik postav sdělí, že je neskutečně hot a sexy. Bez ironie! 30%

    • 31.7.2014  10:45
    Lucy (2014)
    ***

    V tom filmu chodí blonďatá Scarlett Johanssonová na jehlách a v upnutym černym kostýmku s hlubokym výstřihem, aby se na konci proměnila v nejvýkonnější hybridní počítač ve vesmíru. Demografická skupina "třináctiletý nadržený pařan" ještě nikdy nebyla zasažena přesněji. 60%

    • 31.7.2014  10:38

    Marvel vyletěl do vesmíru, ale ve skutečnosti zůstal bolestně při zemi. Asi čtyři vtipné slovní vybíjené, I am Groot a dva tanečky na osmdesátkové vypalovačky prostě nezakryjí fakt, že tu nejsou důvody, proč se o tuhle partičku nějak více zajímat a nekoukat každou půlhodinu na hodinky. Lehkonohost Abramsových Star Treků tu nahradilo klopotné, mechanické přesouvání se z místa na místo, unylý záporák jak z Thora 2 těžko vyvolá pocit, že o něco opravdu jde a chatrná zápletka s macguffinem neukrývá jediný moment, který bych si pamatoval minutu po opuštění sálu. Tyjo, vlastně dost zklamání. 70%

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace