johnn333

johnn333

Jan Škoda

okres Praha
producent textu

179 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
    • 24.5.2020  12:05

    Na film, v němž se několikrát odsuzuje "vykrádání cizích vtipů", je to až nestoudně obšlehlé. Fakt nevím, co bych na tomhle nenápaditém volnoběhu měl ocenit, ale chápu, že pro Netflix byla po úspěchu Murder Mystery tahle nepříliš vtipná akvizice naprosto logická.

    • 22.5.2020  11:22
    Capone (2020)
    ***

    Je zajímavé, jak se ve figuře ztrouchnivělého mafiána, který absolutně nemá kontrolu nad svým životem a je vlastně jen svědkem svého rozpadu, vidí dle propagačních rozhovorů i výsledku sám Trank. Číst jinak mě to moc nebaví, i když je odvážné, jak tu Hardy vlastně není plnohodnotnou postavou, jako spíš nelidským monstrem z body hororu, které je jen pasivním strašákem i ve svých vlastních snových vizích. Trank si tímhle asi zase tak trochu sám nasral do postele, což ale pořád je nějaký autorský statement.

    • 8.5.2020  16:39

    Je to asi lepší než Můj příběh s Vlastinou Svátkovou, přesto to pro mě nemá parametry ničeho zajímavějšího než trhacího kalendáře pouček osobnostního rozvoje, podle nichž je každý výjimečný nebo má svůj unikátní příběh. Moc nevím, co si z toho mám vzít - Michelle říká, že ji osm let v Bílém domě moc neformovalo, pak opakuje informace z knihy a do politiky pořád nechce. Což je vlastně škoda, protože tenhle povrchně inspirativní a okázale nicneříkající dokument by byl skvělým začátkem nějaké kampaně.

    • 8.5.2020  16:16

    Hodně nepříjemná a tísnivá ponorka, v níž je velký producent trochu jako Breivik ve filmu Utoya - není nikdy vidět, ale o to víc je jeho přítomnost destruktivnější.

    • 2.5.2020  22:15
    Hollywood (TV seriál) (2020)
    *

    Ten kýžený vysněný Hollywood si to představuje tak, že to naprosto vykostí jakékoliv drama, obsah či normální lidský konflikt. Všechny postavy jsou dříve nebo později allies, ve všem spolu souhlasí a všechny problémy včetně systémového rasismu vyřeší většinou během desetivteřinového dialogu. Co je směšnější? Těžko vybrat, zda to jsou ty zcela absurdní cliffhangery, intervence Eleanor Roosevelt nebo výstavní košťata v hlavních rolích, které nedefinuje nic jiného než jalová moudra o rovnosti. Parsons, LuPone nebo Holland Taylor se možná snaží, ale poslední epizody už jsou prostě daleko za hranou parodie, kdy si všichni vyznávají lásku po pěti minutách, neustále o něčem plamenně poučují a ze všeho musí vyvodit pozitivní poselství. Tohle překroucení dějin Hollywoodu v sobě pro mě nemá ani kus soudnosti nebo invence, hlavně kvůli tomu, jak urážlivé to je k celým dějinám boje za práva. Ten je tu mimochodem přesně v duchu Netflixu jen vykalkulovaným contentem, což je skoro tak děsivé, jako herectví Darrena Crisse.

    • 24.4.2020  23:51

    Netflixu asi vyšlo od lidí z marketingu, že by měl nějak stimulovat obří indický trh, a tak v jeho reáliích prostě vygeneroval akční béčko, do něhož šoupnul známý ksicht od Marvelu a populárního šerifa ze Stranger Things, který tenhle štěk měl asi nějak ve smlouvě. Ano, je to přesně tak vykalkulované, jako úmorné. Srovnání s Wickem je navíc úplně mimo, tady je každá akční scéna jen řemeslně propracovaným deja vu, co je hlučné hlavně kvůli tomu, že je všechno kolem totálně duté.

    • 24.4.2020  11:54
    Wendy (2020)
    ****

    Určitě se bude všude psát, že to těmi léty preprodukce a loudavé realizace přezrálo a že v tom ty děti moc křičí, přesto si nepamatuju, kdy jsem viděl podmanivější režisérský peterpanovský komplex. Zeitlin je ale ve své umanutosti a stylistické zatvrzelosti pořád dostatečně hravý a vždycky mi přišlo, že je ten hyperaaktivní chaos na nevypočitatelném vulkanickém ostrově pořád dost kontrolovaný. V práci s mladými neherci v atmosféře specifické logiky je to navíc fenomenální, i když je to vžene do takové dětské variace na matku! i do origin story, která k tomu pasuje jen silou vůle... Ale tu přesně tenhle film má! Vzpomenu si na to, až se zase bude sborově tleskat nějakému sterilnímu hnusu od Disneyho.

    • 19.4.2020  20:56

    Vilhelma s Issovou na sebe nasupeně civí a agresivně mlčí, aby pak experimentovaly s vlasy. Jo, bavil jsem se.

    • 17.4.2020  21:14
    Downhill (2020)
    ***

    Není to tak hrozné, jako by to mohlo být, jen to oproti originálu potřebuje jasně vyřčenou katarzi, ponaučení, uzavření - stejně jako to v různých situacích požaduje postava Julie Louis-Dreyfus, která si například na lavinu jde stěžovat horské službě. Bohužel to taky až moc spoléhá na humor z ranku "Američané na výletě v Evropě", ale nemůžu říct, že bych se tím cítil být nějak nepříjemně zavalen.

    • 15.4.2020  22:43

    Ideální půlnoční film, v němž do sebe zarůstá Annihilation, Věc i Čarodějnice. Cage je super, jen to nemá moc jistou režii, takže to bod G spíše poutavě hledá, než skutečně nachází.

    • 13.4.2020  12:09

    Perkins dokáže skrze geometrické kompozice, okultní symboliku a nepříjemné zvukové plochy navodit zlověstnou atmosféru pro tři herce, kteří jsou nejlepší, když chrochtají a do toho konzumují houbičky. Jakmile se ale začne všechno dovysvětlovat návodným voiceoverem, je zle. Ta nádherná chata v lesích najednou nemá moc místností k prozkoumání, což se projeví i v ošizeném finále. Eggersova Čarodějnice je úplně jinde.

    • 9.4.2020  12:40

    Fascinující K.O. schematickým životopisným dramatům i upachtěně nostalgickým ohlížením, které je stejnou měrou záludné jako přístupné. Protože je jedno, v jaké době žijeme, stejně si jen dokola všichni bušíme na dveře. 100 %

    • 5.4.2020  12:12
    Nula nula nula (TV seriál) (2020)
    ***

    Ten brutální a ponurý boj o kriminální nadvládu je už trochu generický, a to jak na mexické, tak italské straně, a ta americká sourozenecká dvojice to úplně nevytrhne, i když sebou DeHann škube fest. Nasnímané je ale tohle globální drogové panoráma podmanivě.

    • 4.4.2020  17:03

    Není to úplně Lady Bird, přesto v kategorii coming-of-age líže první ligu. Samozřejmě hlavně díky Davidsonovi, jehož týpek zastydlý v zašlé středoškolské slávě místy připomene takovou mužskou verzi Charlize Theron v Young Adult, která vůbec nedokáže empaticky přečíst situaci. Je to vtipné i dojemné, mnohem víc než jakýkoliv "Chalamet shit".

    • 2.4.2020  23:38

    Je to přesně takové, jaké si myslíte, že to bude, když si přečtete synopsi. Story degradovaná do opakujících se mechanismů morálních otázníků, které deklamují postavy zužené do karikatur, aby se z toho pak vybarvil obrázek celé společnosti. Není to málo?

    • 31.3.2020  09:34
    Vdovy (2018)
    ***

    V hávu heist movie by to očividně chtělo být velkou výpovědí o Americe, v níž už staré elity nemohou nic nabídnout, tak se jen zuby nehty drží dosažených pozic nebo si nárokují životy jiných... což se tomu filmu skoro podařilo! Jen by to chtělo všechny ty motivy lépe sevřít, možná za použití méně herců.

    • 30.3.2020  11:35
    Frčíme (2020)
    ***

    Ti dva hrdinové pixarovskou magii nikdy úplně nenajdou, i když chodící torzo se místy v hravosti přibližuje třeba nedávnému I Lost My Body. Zbytek je taková dětská verze Záhady Silver Lake, což je pro mě vlastně dostatečné zaříkávadlo.

    • 29.3.2020  19:06
    Dogman (2018)
    ***

    Má to štěstí na zajímavé ksichty v podmanivém prostředí, se zbytkem už je to okoukanější. Ty pasáže s dcerkou jsou úplně rušivé.

    • 24.3.2020  21:49
    Lov (2020)
    ***

    Určitě by se ta kulturní válka i v tomhle žánru dala rozpracovat sofistikovanějším způsobem, ale co naplat, je to prostě zábavná on point anekdota, kterou pozvedává hlavně ten flashback z kanclu Hilary Swank. Ještě, že se neinspirovali tweety Jamese Gunna.

    • 23.3.2020  21:19
    Díra (2019)
    *

    Přijde mi až úražlivý zmiňovat v souvislosti s touhle generickou fušeřinou Bongovy filmy. Vždyť to v sobě nemá ani zbla invence, jen tu nejvíc obvious společenskou metaforu, kterou to asi třináctkrát různými rádoby hlubokými způsoby popíše, aby si i ti nejvíc basic diváci mohli doma říct "Teda mámo, to byl ale mindfuck!" Podle hodnocení čekáš panna cotu, ale spadne na tebe hovno.

    • 20.3.2020  22:19
    Malá lež (2019)
    ***

    Tak už chápu, proč koronavirus tak dlouho tajili.

    • 18.3.2020  20:05
    Honey Boy (2019)
    **

    Uf, hollywoodský herec si natočil svoji artsy "terapii" o terorizujícím otci, kterého si sám zahrál. Možná by to nebylo k smíchu, kdyby to nebylo tak ploché, nicneříkající a formálně nezajímavé. Jenže je. Stopro už něco takovýho musel vytvořit i James Franco, ne?

    • 17.3.2020  22:16

    Fascinující bordel. Krachující Annapurna si na adaptaci populární knihy velikášsky najala ty největší jména, aniž by očividně kdokoliv z nich věděl, co má ve finále vzniknout. Blanchettka tak recykluje svoji Blue Jasmine v něčem, co začne jako satira na předměstský život (s nevyužitou Kristen Wiig), aby to zahnulo ke krimikomedii a skončilo u bizarního terapeutického tripu, který připomene zmatenější a hůř sestříhanou Divočinu. V ideálním světě by to asi chtělo vyprávět o překonávání tvůrčí krize, ale ve vztahu k hlavní postavě je to tak bezradné, že to na její popis musí použít youtube video. Každopádně doporučuju!

    • 16.3.2020  15:55

    Jednou to všechno získá nějaký smysl, znělo už ve Stromu života. A světe, div se, zní to i tady. Tentokrát by se na ty trademarky, záběrování a Malickovu "náladu" mělo papírově nechat naladit snadněji, pořád - a zejména doma - je to ale dost fuška. Herci mi připadali nejlepší za dlouhou dobu, bohužel jejich projevům to kroužení ruční kamerou kolem nich vůbec nesvědčí a těžko se na ně napojuje. Poslední hodina (vážně jsem to napsal?) ale konvenční sílu má, a tuplem v době, kdy je třeba každý dobrý skutek hezky píárově vykřičet do světa, protože jinak se vlastně nestal.

    • 15.3.2020  18:44

    Hlavní kluk sice káže jak pán, ale jen těžko může udělit rozhřešení té omšelé příběhové kostře o protagonistovi, co dorazí do uzavřené komunity, aby ji proměnil, a na konci ji zase dramaticky opustil. Tohle léto s gentlemanem z nenávistně bohabojné vesničky má navíc dost zaměnitelnou, těžkopádnou tvář, které nepomáhá úplně mrtvá kamera, která se prostě někam postaví a pak tam je.

    • 14.3.2020  20:35
    Ježek Sonic (2020)
    **

    Stejný fail jako Detektiv Pikachu. Nedokáže to předlohu pozvednout k ničemu aspoň trochu originánímu, a tak to tím nejospalějším sprintem zkouší prorazit skrze ty nejlínější popkulturní narážky a (dvakrát!) vykradený nápad z X-Menů. Ten design fakt nebyl problém.

    • 9.3.2020  23:09
    Outsider (TV seriál) (2020)
    ****

    Je to sice přehlídka klišé, ale jo, funguje to úplně bez problému. Příjemně vtahující mainstream.

    • 1.3.2020  12:16
    Neviditelný (2020)
    ***

    Po Upgradeu spíš downgrade. Zoufale tomu chybí nápady a po úvodním vtahujícím útěku z luxusní rezidence je to vlastně jen jedna velká odvozenina. Je na tom vidět, že by to hrozně chtělo být tím společensko-uvědomělým hororem a vyprávět o toxických, manipulativních vztazích podobně jako se Uteč zaobíralo rasismem, nebo My rozdělenou společností, nohy tomu ale podráží fakt, že to v mnoha pasážích prostě nedává smysl. Jinak je zajímavé, kolik styčných ploch má postava Elisabeth Moss se zmizelou a pravděpodobně v zajetí drženou manželkou scientologického lídra Davida Miscavige, ale na to se jí na press kolečku nikdo nezeptá. :-(

    • 29.2.2020  16:52
    V síti (2020)
    ***

    OK, po Nabarveném ptáčeti je tu další film, který vlastně není třeba vidět, protože tu ve svém velikáštství prostě "je" a tentokrát ukazuje "cosi hrozného na internetu". Vlastně to o problému neříká vůbec nic víc, než řekl Klusák v prvním rozhovoru s kampaní na Hithitu, jen to spolu s filmaři poskytuje platformu pro to nejlínější a nejjednodušší rozhořčení nad očividným zlem. Když si vzpomenu, jak rozpracovaná postava sexuálního predátora pozvedla The Morning Show, nebo jak se Euforie přiblížovala realitě tím, že ukázala, jak vynelázavě krutí dokáží být mladí na síti mezi sebou, V síti mi z toho vychází jako o dost prázdnější bratříček. Ihned po projekci jsem byl smířlivější, třeba kvůli řemeslné stránce a skvělým herečkám, i po tom mediálním kolotoči s absurdními reakcemi typu "Toto by měl vidět každý!" nebo "Bojím se, že to nedokážu dokoukat!" ale moje sympatie upadají.

    • 19.2.2020  21:31
    Chvění (2019)
    ***

    Snaží se to nebýt v každé složce tak "očividné", přesto je to ve výsledku opravdu jen trochu unavený festivalový standard oprašující motivy jiných queer dramat. Nejvíc jsem vlastně přemýšlel nad tím, zda do toho tu metaforu s otřesy opravdu začleňovali s vážnou tváří.

<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19