kOCOUR

kOCOUR

Petr Čihula

okres Praha
Felis sapiens z MovieZone.cz

homepage
Skype: k0c0ur

3704 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
    • 30.7.2015  22:28

    Mrazák padá ze stráně. Mrazák plave kraula v peřejích. Mrazák lítá. Mrazák div nehledá hřiby v mechu. All hail mrazák! Fakt jsem se snažil si to užít, ale je to daleko za hranou všeho, co jsem ještě schopen naházet do cheesy guilty pleasure krabičky. Ani Jackson to neustál, neměl lézt do mrazáku.

    • 16.7.2015  15:14
    Ant-Man (2015)
    ****

    Jediný způsob, jak tenhle prokletý, odkládaný, přepisovaný a rušený projekt uvést do provozu, bylo vsadit všechno na jednu kartu – vykašlat se na vážného hrdinu s vážnými problémy a mravenčího chlápka zkrátka prodat přes humor (taky kdo by těm vážným mravenčím dilematům věřil?). A daří se. Začíná to úslovím „když potřebujete hláškaře, zavolejte Michaele Peñu“ a pokračuje v podobném duchu... no vlastně každou druhou minutu. Ant-Man se snaží, seč může, abyste mu věřili sympaťáka, co má pod čepicí, je hodným tátou a nemá žádné charakterové vady, protože to na něj osud prostě vždycky nějak ušije a on je v tom nevinně. Paul Rudd možná poprvé před kamerou nevypadá jen jako kámoš od vedle a na popředí klasického stokrát viděného scénáře "from zero to hero" servíruje poměrně chytrou sympatickou postavu, se kterou si ty necelé dvě hodiny dokážete opravdu užít. Kašle se tu na vysvětlování a origin, věci se prostě dějí, fyzikové ať se jdou zahrabat, zábava je na prvním místě. Ant-Man jako žánrově téměř čistá heist movie má tah na branku a není do sebe ani trochu zahleděná (mrk mrk, Avengers 2). Ano, je z toho cítit, že na to nebylo extrémně moc peněz, že herci se rekrutovali spíše ze seriálů a že napojení na existujicí marvelovský vesmír mohlo být kvalitnější, ale v Marvelu na Ant-Mana očividně zase tolik nevsázejí a jenom si museli splnit povinnou představovačku méně známého Avengera. O to příjemnější je výsledek; z tak trochu odepisovaného outsidera vznikl hrdý film, který to na plátno dotáhl s takovou dávkou důstojnosti, že bych tomu po těch úvodních tahanicích s režií a scénářem ani za mák nevěřil. A z čeho mám největší radost - Wright je tu pořád cítit na každém rohu, což je přesně to, co tahle látka potřebovala. Příjemné překvapení.

    • 25.10.2014  20:21
    Osmy (TV film) (2014)
    ****

    No konečně. Epstein se tentokrát dobře vyspal (a vypsal) a je vidět, že Trojanův osvědčený "něžný zmatkař" v úderné "povídkové" formě sedí scenáristovi výrazně líp, než když má tvořit nějaké hlubší příběhové kejkle (Signál bolí dodnes). Rozjezd je trochu žánrově nejasný, ale na pomezí bakalářské etudy a normalizační deprese nakonec nezůstávají Osmy přehnaně dlouho a jasně si vytyčí za úkol vydestilovat ze všech (i těch nejtemnějších zákoutí tehdejšího režimu) aspoň špetku té legrace. Trojan ladně proplouvá situačním humorem a kličkuje mezi povídkovými karikaturami (o nikom nic pořádně nevíme), aniž by se výrazně zaškobrtnul. Do karet mu přitom moc nehraje fakt, že je film pomyslně časově ohraničen a díky tomu se množství náhod a nehod zdá poněkud neuvěřitelné (na jeden den trochu moc!), na druhou stranu to do sebe všechno relativně zapadá a jednotlivé scény dramaticky fungují i bez kontextu těch dalších. Celkově hodně příjemně strávených 80 minut, kterým by slušelo i to plátno. Palec nahoru za oživení Josefa Dvořáka, který s věkem herecky zraje jako víno a odpustíte mu i ten Vodafone. A druhý palec nahoru za scénu s prasklou trubkou a zdevastovaným bytem, kde se hrdinové brodí v normalizačních hov*ech svých a doslova i cizích. 70-80%. P.S. Brainstorm zůstal nepřekonán, na to se bude muset Epstein vyspat ještě líp ;)

    • 23.4.2014  21:58

    Boží akce nacpaná velkolepými komiksovými momenty, nádherně přehledná a stravitelná i ve 3D. Jediný obrovský klad, kvůli kterému tenhle film budu hájit. Mimo to už jenom klasická trojka prkenný Garfield (omg!), velkolepě ohraná klišé a stará známá dilemata, ve větším měřítku a omšelejší než minule. Fakt nemám pocit, že by už pátý Spider-Man za posledních 13 let mohl otevřít dveře někam šířeji, už teď mu to nevěří ani sousedovic pětiletý Tonda. Zkrátka a dobře - všechno už bylo vyřčeno, životní patálie teenagera zanalyzovány na všech možných levelech, stále stejně motivovaní záporaci nudí; uspěte pavouka a nechte ho prosím konečně být (...takže nashle u trojky). 50%

    • 20.12.2013  10:07

    Líbívá vyprázdněná instagramová jednohubka, která jenom tak klouže po povrchu. Ale je to dost vtipný a dobře se na to kouká, vlastně se na to kouká mnohem líp než na většinu produkce tenhle rok. Stiller s věkem a přibývajícími šedinami řemeslně roste přímo exponenciálně a za pár let z něj bude stejná režijní jistota jako Affleck (dejte na mě). Momentka s Buttonem skvělá!

    • 8.10.2013  10:03
    Gravitace (2013)
    *****

    Intenzivní zážitek, pro který se staví velká kina. Jde to krásně a lehce sejmout za povrchnost a schematičnost, ale přijde mi to jako hledání chyb za každou cenu. V okamžiku, kdy jsem plul vesmírem a zavíral poklopy spolu se Sandrou, mi bylo všechno ostatní úplně jedno, a to si na dobře odvyprávěné (neklasické) příběhy potrpím v první řadě. Takhle si představuju milník, který nezkouší opatrně nové technologie a postupy, ale prostě je sebejistě čapne a vyždíme z nich veškerý potenciál, aniž by dělal nějaké úlevy a zkratky. Navíc to stálo jen 80 mega, c'mon. Sebevědomý technologický vzor pro další dekádu a asi nejlepší one-(wo)man survival, který jsem na plátně viděl.

    • 11.7.2013  19:35

    Serious brain damage alert. Ale bitky výrazně přehlednější než u Snyderovy Pláštěnky.

    • 6.6.2013  10:22

    John McClane? Spíš ROFL McLOLane. Vlastně mi přišlo, že Willis je tu jen tak jako omylem, přišel se podívat na plac a aby se neřeklo, tak párkrát zapózoval za kanónem a utrousil sem trochu patosu a tam nějaký ten one-liner. Jinak ze Smrtonosné esence tu zbyla jenom nostalgie pod tučnou vrstvou prachu a útržky hlavního hudebního tématu, které se asi nikdy neoposlouchá a fungovat bude za jakýchkoliv okolností. Finále ve své digitální pompéznosti předčilo i dálnici a chození po stíhačce ve čtyřce a jasně delkaruje, že McClane už fakt zaslouží důchod. Nechte tu sérii dožít s trochou důstojnosti, proboha. Tedy jestli to ještě vůbec jde.

    • 2.4.2013  10:16
    Banshee (TV seriál) (2013)
    ****

    1. série: Ta přiznaná béčkovost mě ohromně baví, ale scenáristické zvratky v rámci posledních dílů první série jsou fakt na přesdržku. Přesně ten typ seriálu, kde se hov*o uměle natahuje, aby se doplazilo aspoň na deset dílů, a dělá z diváka tupce bez mozku. To je i na béčko trochu moc. Ale ty postavy jsou strašně super a závěrečná akce hodně guilty. 70%. 2. série - každý díl opravdový originál, skvělá akce a dobře rozvíjející se příběh. Akorát ten záporák a všechny ty flashbacky jsou zase vytažené z hlubin scenáristkých střev, chjo. Obrovská škoda. Epizoda s Kurýrem geniální. 70%. 3. série - 100%. Wow. Spolehlivě nejodvážnější televizní projekt současnosti, který kašle na konvence a veškeré mantinely "televizní zábavy". Sofistikovanost odkazů (Přepadení 13. okrsku), bezbřehá láska k 80s béčkovým momentům a totální fuck-off diváckým očekáváním, je kombo, které jsem v takové míře mimo plátno ještě neviděl. Klobouk dolů.

    • 26.11.2012  10:34
    Perníkový táta (TV seriál) (2008)
    *****

    All hail Heisenberg. Původně jsem byl na 5*, ale 4. série už prostě netáhne. Zdlouhavé, natahované dialogy, nula děje, nepravděpodobné zvraty vycucané z prstu (zakopnutí o koberec = lol/wtf). Plus přepálené finále, totálně shazující celou dosavadní "serióznost" do pekel (Two-Face huh?). Do té doby ale vážně nejlepší seriál, co je teď k mání. Berte všemi deseti. EDIT: 5. sezóna je po 2. sezóně Aliasu to nejlepší, co se na seriálovém poli urodilo. Zpátky na 5* s klidným svědomím. Will miss you Heisenberg.

    • 9.11.2012  09:05
    Sinister (2012)
    ****

    To, co fungovalo už v Kruhu, Paranormal Activity a podobných aneb "home video děsí nejvíc" po stopadesáté. Zdaleka nejlepší složkou Sinistera je kakofonická skrumáž plná letmých skřeků, proseb o smrt a znepokojujících ruchů, která se při troše fantazie dá označit hudbou (soundtrack jen pro psychopaty). Postavy jí logicky nemůžou slyšet, ale pro diváka by to bez ní nebylo ani z poloviny tak intenzivní a mrazivé. Frekvence šoků (než se to trochu okouká) v první polovině je velmi nadstandardní a nepamatuju si, kdy jsem byl naposled v kině takhle nervózní a přál si, aby si postavy povídaly a proboha chodily po domě hlavně ve dne, kdy by bubáci měli spát :-)

    • 8.10.2012  16:34
    Looper (2012)
    ****

    Vivat té low-cost sci-fi vlně, které nebrání ani omezené rozpočty, aby mohly věci chytit řádně za pačesy. Rian Johnson potvrzuje své režijní devizy a i s dolarovou oprátkou na krku servíruje propečený příběhový steak s extra omáčkou navrch. V prvních minutách fascinuje schopností prodat základní pravidla, v těch příštích elegantně proplouvá audiovizuálními nápady a pak už se vrhá do spárů polemik o tom, co by kdyby, a má k tomu při ruce sakra schopné herce odvádějící mistrné dialogové i akční kejkle (Willis má dlouhé době opravdu dobře napsané scény). Looper je přehledný a prodává se v rovině srozumitelného vyprávění nejen pro nenáročné popcornožrouty, ale i badatele hledající ve filmových rozuzleních velkou lidskou osudovost. A dokážu si představit, jak na fórech opět začnou probíhat velké diskuze na téma časové paradoxy (které Willis ve filmu umně setře jednou větou). Tempo není až tak dravé a ve druhé polovině se nezřídka pohmatává i po zpátečce, ale ten výživný koktejl budoucích motivů, hrátek s časem a vizuálních lahůdek se nestihne jen tak snadno okoukat. Johnson drží v napětí až do samého závěru a svého diváka odměňuje silným chuťovým jazykem, který posiluje touhu po opakovém zhlédnutí.

    • 14.4.2012  00:51

    Raimi na koksu pro 21. století. Tam, kde většina tvůrců končí (variace na Pátek třináctého #3789), se parta kolem Wheddona teprve rozjíždí. Film, který permanentně nabízí humor mezi řádky a nakonec se rozkročí na úplně všechny strany, kam až mu to žánrový rozsah potenciálně může dovolit (jen jedna věc mi chyběla, ale na licenci mého nejoblibenějšího vesmírného monstra už asi chechtáky v rozpočtu nezbyly). Hodně upřímný zásek do hororové pažby, film s obrovským nadhledem a fakt hluboká studnice fanouškovských nápadů. Ve světle vypravěčské odvahy padají všechny škatulky i bariéry a scénář skoro pořád kráčí o krok dva před divákem. Weddonovi teď zřejmě sežeru všechno a hlavně už nemám strach, že by tým Avengers nenaplnil nerdovská očekávání.

    • 9.4.2012  18:44

    Já, Krobot.

    • 20.3.2012  01:02

    Takhle dopadá film, který produkují mladí herci a zároveň jeden z nich dohlíží na scénář. Nemá to sice takovou řemeslnou flow, jakou by to mohlo mít v rukou např. povolanějšího Phillipse (Starsky a Hutch, mrk mrk), ale příval nekorektních vtipů a hlášek (Ice Cube se našel) a stupidních pubertálních výlevů je i pořád tolik, že to na ty necelé dvě hodiny s přehledem vystačí. Ideální buddy zábava, která předznamenává bohatou letní sezónu, i fakt, že sequel tu bude do roka a do dne. Sem s ním. [Londýn 18/3/12]

    • 28.1.2012  01:05
    Mezi vlky (2011)
    **

    Banda jednotlivců s plochými osudy a minulostí rekrutovaná z řad nejbanálnějších scenáristických stereotypů, zaklesnutá v průhledném umrtním pořadníku. A nad tím vším vyčnívá Neeson jako úkaz z jiného hereckého světa. Je to film o přežití v extrémních podmínkách, horor, esoterická sonda do hlubin žoldákovy duše? Nebo snad nová vize příběhu o Psu Baskervillském? Třetí Predátor? Scénář bezadně krouží kolem skvělého námětu a marně přemýšlí, z jaké strany to celé uchopit. Postavy zakládají ohně, vyměňují si historky, neohrabaně přemítají o životě, nuceně fuckují a pak ně vyskočí digitalní vlk nebo jim za zády zahřmí vlčí chorál (to jako vážně?). A mistr Carnahan, řemeslník schopný ladně vršit skvělou akci i přestylizované obrazové filtry, tu najednou bezmocně stojí a modlí se, ať už to celé skončí. Protože kde není scénář a kam se nehodí akce a přestylizované filtry, tam ani slovutný mistr nic nezmůže. A když už tu šanci přece jen má, je to podivuhodná mizérie (desetiminutovka na útesu nad řekou otevírá letošní žebříček WTF). Být to jenom Neesonova tichá, komorní, osobní anabáze napříč nehostinnou pustinou (klidně v režii Terrence Malicka), nebylo by o čem, ale tohle nesmyslné skupinové putování postrádá prvky žánrové zábavy jakéhokoliv druhu. [Londýn, 27/1/12]

    • 27.1.2012  17:08
    Vendeta (2011)
    **

    Běh Nicolase Cage začíná notně připomínat běh Ashtona Kutchera! A k tomu pár kouzelných off topic hlášek (Take a leak... buy a hot dog!). Bohužel to není guilty pleasure, ale jen nuzná scenáristická pakárna. Pearce je pro takové filmy škoda, Cage na vyšší metu už asi nedosáhne.

    • 18.1.2012  22:51
    Zkrat (2011)
    ***

    Na art příliš povrchní a nabubřelé, na thriller poněkud sterilní. Divácky vděčné akční scény v nevděčném neakčním filmu, osudové drama bez dramatu, velká slova zející prázdnotou. A za tím vším krčící se Steven Soderbergh s potutelným úsměvem, který říká "stejně ty prachy zase příště dostanu a budu si dál dělat, co chci. Na vás mi zas tolik nezáleží!" Bourne by měl ze všech těch naháněček a kontaktních soubojů určitě radost, ale ze zbytku by se rozplakal jako malá holka. [18/1/12, Londýn]

    • 16.12.2011  02:14

    Už druhá polovina poslední série vystrkovala růžky scenáristické beznaděje, která rafinovanost zápletek předchozích dvou sérií přebíjela nezvykle velkým počtem penisů a poklesem inteligence hlavních hrdinů na hranici demence. Film bohužel tenhle trend dál rozvíjí (zejména Simon, který má jít na vysokou, má asi o deset přebytečných koleček víc - wtf?) a nejméně třetinou filmu se táhne pocit, že z toho mohl být hodinový a mnohem chytřejší film. I tak tenhle výlet k moři se starými známými potěší, i když seriálem nedotčeni budou asi nechápavě v pravidelných intervalech obracet oči v sloup.

    • 11.12.2011  23:33

    Podobný "upgrade" jako z jedničky na dvojku Pirátů: Postavy schematicky poletují z A a do B a po chvilce je vlastně jedno, co se na plátně odehrává. Celá účast diváka se dá charakterizovat přítomností postavy cikánské věštkyně Noomi Rapace: I ta se filmem jen tak prokouká a téměř promlčí, protože nemá pražádný prostor k řádnému nahlednutí celému detektivnímu pátrání pod pokličku, natož odhalování indicií. Ritchie valí na plátno jednu zpomalovačku za druhou a zahlcuje omamnými vizuály, ale jako vypravěč příběhu, který strhne, selhává. Zbývá série schematických honiček se zaměnitelnou choreografií, průběhem i vyústěním, na jejímž konci přetrvává hořký pocit, že doyleovský arcidémon Moriarty si rozhodně zasloužil mnohem důstojnější duel. 5/10 [Londýn, 6/12/2011]

    • 4.12.2011  02:51
    Lovci hlav (2011)
    ****

    Tyldumův severský rukopis je něco, co by dnešní Hollywood zatraceně potřeboval! Když si ten kluk ušatá přebíral před osmi lety ve Varech diváckého plešouna za Kámoše, takhle velký přerod bych mu tenkrát neprorokoval. Pryč od hladivých komedií, je čas nastartovat traktor! Sice mi u těch posledních twistů už bylo stydno, prvním čtyřem pětinám ale nemám moc co vytýkat. Vzhledem k tomu, kolik žánrů těch 100 minut obsáhne, je s podivem, že to vůbec funguje až takhle dobře. Odvaha potopit hrdinu do podobně hlubokých sra*ek se cení a ten přerod z Walkena do SuperWalkena je naprosto boží (ač je těch náhod na jeden film trochu moc, ale čert to vem!). Jasný kandidát do TOP 10 pro rok 2011.

    • 4.12.2011  00:29
    Catch .44 (2011)
    **

    Tak moc by se chtělo a tak moc to nejde! Všichni víme, koho to ctí a koho ždíme, ale nakoukávat jen filmy na videu a kopírovat všechny ty slavné dílčí scény sofistikovaného násilí bohužel nestačí, chce to mít i tenhleten vypravěčský fištrón. Aneb i prázdné dialogy se dají vést stylově. Over the top přestřelená, do sebe totálně zahleděná nuda, přestože za ten soundtrack by se ani Taratino nestyděl. 30%

    • 24.9.2011  00:21
    Drive (2011)
    *****

    Refn načetl noirové přiručky a uhodil nesmlouvavý dánský hřebík na stylovou hollywoodskou hlavu. Gosling je oficiální král neverbální komunikace.

    • 23.9.2011  21:53

    Velký potenciál, ohromná nuda. Nesmyslně překombinovaný příběh ničí cokoliv, co tu potenciálně funguje a zpomaluje tempo do té míry, že už to občasná akce vážně nevytrhne. Jediné plus - De Niro s velkou bouchačkou je pořád ve formě.

    • 6.9.2011  23:24
    Jeden den (2011)
    ***

    Šlape to jak má a mezi Anne a Jimem to jiskří jako v prachárně. Vývoj posledních 20 minut dlážděný hollywoodskými klišé ale celý zážitek tristně devalvuje; po tak skvěle rozehrané partii úplně zbytečně! Trhá mi to srdce jako málokdy, ale tu čtvrtou hvězdu tam prostě neprocpu. Alespoň se finálně potvrdilo, že Anne Hathaway definivně dorostla v romantickou jistotu pro současnou generaci. Jen houšť!

    • 26.8.2011  22:50

    Jedna z nejúčinnějších antikoncepčních pilulek všech dob.

    • 23.8.2011  22:20
    Cashback (2006)
    ****

    Trocha od všeho (Smith, 12 položek nebo méně, Americká krása, Mikulášovy patálie...) ve skvěle civilním britském balení. Už dlouho mi s nějakou partou hovad nebylo tak dobře. Ideově by to mělo alespoň načnout každého druhého romantika.

    • 23.7.2011  01:18

    Vyústění většiny gagů a v podstatě jen úplně základní scénářová kostra upomíná na to, že s tak ohromným potenciálem z toho šlo vytřískat mnohem, ale mnohem víc. Vedlejší postavy jsou navíc stokrát zajímavější a vtipnější než hlavní trio, které by se bez Batemana mimochodem ve všech těch schematických sandlerovinách totálně utopilo. Mohla z toho být kultovka, je z toho jen nezávadná jednohubka, na kterou si za měsíc nikdo nevzpomene.

    • 19.7.2011  01:07
    Ženy sobě (2011)
    ****

    Ano, chvílemi je to poněkud over the top. Na druhou stranu, má to koule za každou cenu a nebojí se to ničeho. V tlačení na pilu jsou jsou na tom Ženy sobě podobně jako Sandler, narozdíl od něj vtipy a frky chytřeji zakotvují v příběhu a v sofistikovanosti humoru jdou i mnohem dál. Hlavně co se týče prodávání klišé, která doteď patřila jen do "mužských" komedií. Bavil jsem náramně. Apatow, kterého je tu cítit odevšad, je mágem, který ždíme z mezilidských vztahů to podstatné a dokáže to servírovat ve skvěle vybalancované usměvavě-nostalgické rovině. Víc takových filmů, které se nebojí jít do toho po hlavě a mají za sebou chytré tvůrce.

    • 10.7.2011  20:23
    Tady (2011)
    ****

    Minimalistické, ale plné intenzivních a neuvěřitelně pravdivých detailů o soužití v téhle konkrétní konstalaci (cizinec, cizinka, cizí země a potřeba s někým být). Film, který je rozhodně víc o osobním prožitku než o nějakých "objektivních filmařských kvalitách", přestože kamera je dechberoucí a arménské hory a údolí se jen tak neokoukají. To hlavní ale leží v nevyřčených mezerách mezi všemi těmi obrazy, kde se dva snaží najít sami sebe a zároveň i toho druhého. Přes pomalejší tempo v úvodu silná pocitová pecka.

<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace