HoneyBunny

HoneyBunny

okres Praha

73 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 11 22 32 42
    • 19.4.2018  22:14
    Spojenci (2016)
    ***

    Nemůžu si pomoct, ale tohle je na ačkový film pod kterým jsou podepsaní lidé jako Zemeckis, Pitt, Cotillard nebo Silvestri hodně slabé. Ústřední pár mezi sebou nemá žádnou chemii, což u filmu, jehož jádrem je jejich vztah, vadí. Cotillard odvádí svůj standard, ale na zadek se z ní nikdo neposadí. A Pittův obličej mi chvílemi přišel až příliš CGI vyžehlený. Námět a scénář by mohl být jádrem skvělého filmu - úvod v Casablance vypadá skvěle a pozdější paranoia hlavního hrdiny by mohla dát základ skvělému thrilleru. Ale Allied jsou emocionálně studený film, který se plácá ve vakuu a nemůže se pořádně rozhodnout pro žádný pořádný žánr (nefunguje ani jako romantika, ani jako drama/thriller - relativně dobře funguje špionská/válečná část, ale je velmi zjednodušená). Tohle není špatný film, neurazí, ale za mě je to promarněný potenciál. Asi bych mu ale odpustila, kdyby to místo ačkové hollywoodské produkce bylo britské drama (řekněme s Rosamunde Pike a Danem Stevensem v hlavních rolích). Ale od ačkařů má holt člověk větší očekávání.

    • 19.4.2018  21:54

    Uh oh, ze začátku to vypadá na feel good konverzačku pár dávných přátel a jejich partnerek nad domácí italskou večeří, ale ten na první pohled zábavný nápad sdílet s ostatními svá elektronická tajemství se samozřejmě zvrátí. A je radost to sledovat. Postavy jsou napsané a zahrané skvěle, vůbec se nebojte toho, že film je italský. Hrdinové totiž řeší nadčasová témata překračující hranice. Novinkou tu je právě téma našich smartphonů, ve kterých se může ukrývat celá řada nepěkných věcí. Za mě je obrovskou výhodou, že film diváka donutí se zamyslet nad tím, jak dokonalou masku máme všichni nasazenou.

    • 29.3.2018  22:52

    Těším se, až někdo udělá seznam všech kulturních odkazů v tomhle filmu... ale chybí tomu to pravé nadšení. Spielberg (ačkoli je to jeden z mých top režisérů) tu na mě působí spíš jako záporák Nolan Sorrento, který si nechá od bandy geeků našeptávat, jak má správně jít na ostatní geeky. Na povrchu to vypadá božansky a cool, ale chybí tomu ten správný zápal. Ano, tohle je asi vůbec nejgeekovštější film vůbec a nepochybuju, že si spousta diváků učurá do kalhot, když se na plátno objeví odkazy na Halo, Knight Ridera nebo Lego Batmana. I já jsem v duchu zatleskala, když jsem viděla, že hlavní hrdina řídí DeLorean. Ráda bych ale vyzdvihla jiné téma filmu - a to, jak se lidé stále více uchylují do virtuální reality místo toho, aby řešili reálný svět. Film se tímto zabývá, ale (asi i logicky) nejde moc do hloubky. Škoda, tvůrci by pak mohli dosáhnout něčeho nezapomenutelného. Takhle je to jen fajn nostalgická jízda.

    • 22.3.2018  19:43
    Altered Carbon (TV seriál) (2018)
    ****

    Za mě docela rozporuplný produkt. Začnu klady. Joel Kinnaman je v hlavní roli perfektní. Má tu pravou fyzičku a dokáže skvěle zahrát drsňáka s dobrým srdcem, který v růžovém baťůžku nosí bouchačku. Sekundují mu neméně dobří kolegové. Líbila se mi stylizace laděná do film noir/Blade Runnera i nápad s nahráním "duše" člověka a možnosti "nosit" těla jiných lidí. Toho posledního seriál pěkně využívá. Nápad, styl a hrdinové tedy dobří. Jenže seriál se často dramaticky rozmělňuje a těká mezi tématy, respektive nedá těm důležitým tématům prostor dýchat. Chtělo to prostě pevnější ruku na pozici show runnera a možná i krátit. Velmi dlouho trvá, než nám ukáží, jak to vlastně bylo s původním Takeshim - a v tu chvíli je původní linka s vyšetřováním vraždy mnohem méně zajímavá a člověk si říká, proč se na ní strávilo tolik času. Nakonec se všechny linie poskládají do jakž takž úhledného balíčku, pokud je divák schopen se zorientovat ve všech nových pojmech, které na něj tvůrci chrlí. Kolem a kolem spokojenost, ale nemůžu se zbavit dojmu, že pro stoprocentní zážitek by si divák musel přečíst původní komiks, kde je spousta věcí snad lépe vysvětlena.

    • 22.3.2018  19:34
    Tomb Raider (2018)
    **

    Tedy popravdě tahle adaptace působí navzdory svému rozpočtu dost chudě. Tomb Raider má mít indianajonesovský feeling úžasného dobrodružství, mystična a exotických lokací. A všeho má tahle adaptace pomálu (nějaké čtyři hlavní lokace, čtyři hlavní akční scény...), absolutně je nevyužité řešení hádanek, finální rozuzlení je slabé. Odpustila bych slabý a předvídatelný scénář (nejhorší je linie s papa Croftem), ale nudné akční a dobrodružné scény ne. Podívejte se třeba na tenhle otevírák herního Tomb Raidera z roku 2013, ze kterého si tenhle film mohutně půjčuje: https://www.youtube.com/watch?v=BjBLyJKWgrQ. Vizuálně zajímavý, drsný, napínavý. Tahle nová adaptace není vyloženě průšvih, ale je vidět, že hollywoodské studio opět nepochopilo, co je na původním produktu zajímavé. Pokud je vám Alicia Vikander sympatická a pokud vám neuráží záměrná průběrnost filmu, pak jděte do toho. Já si stokrát radši zahraju s Larou na PCčku.

    • 27.2.2018  19:53
    Vyznání Anny Elliotové (TV film) (2007)
    ***

    Nejsem znalec Jane Austenové, takže mi tenhle její příběh dlouho unikal. A je to škoda. Anna v podání rozkošné Sally Hawkins má před sebou coby stará panna (je jí už 27 let!) nevalné vyhlídky na dobré manželství a řada postav ji tak kvůli tomu přehlíží a občas ji i trochu využívá. Zpětně si uvědomuje, že před lety udělala chybu, když odmítla nabídku kapitána Wentwortha, ale ve chvíli, kdy se její bývalý nápadník vrátí do Anglie, neví, co si počít. Víme, jak tohle skončí, a je fajn to sledovat. Film má ale několik nedostatků, které ho u mě srážejí dolů: některé záběry jsou skoro až amatérsky nepříjemné (extrémní detaily obličejů), hlavní pár spolu moc málo komunikuje a film je moc krátký, takže děj ubíhá mílovými kroky. Jako příjemnou starosvětskou romanťárku ale doporučuji. 70 %

    • 9.2.2018  18:29
    Láska v bílém pekle (TV seriál) (2004)
    ****

    A zrovna když jsem si myslela, že pan Darcy zůstane nepřekonaný coby král viktoriánských romantických dramat, dorazí Richard Armitage a jeho charismatický severský továrník John Thorton. Tohle je romance ze stejného soudku jako Jana Eyerová nebo Pýcha a předsudek. Máte tu poměrně důležitou zápletku, která přiblíží těžký život dělníků na severu Anglie, a nějaké to rodinné drama, ale nepleťme se. Tohle je minisérie o tom, jak se starosvětská hrdinka Margaret a drsný podnikatel s dobrým srdcem na sebe žádostivě dívají (a vášnivě se hádají), aniž by kvůli společenským konvencím mohli dotknout. Ve vzduchu je sexuální napětí, hrdinové si zoufale nerozumějí, protože jim to nedovolují jejich předsudky (scéna prvního požádání o ruku je parádní!), a padají hlášky jako "Vy nejste pravý gentleman!". Vše směřuje do uspokojivého závěru, který nabídne jeden z nejlepších televizních polibků. Pro milovníky a milovnice romanťáren určitě doporučuju. Už kvůli zmíněnému lahůdkovému Armitagovi.

    • 27.1.2018  16:50
    Coco (2017)
    ****

    Mexický Den mrtvých mám ráda pro jeho úžasnou barevnost a pozitivní přístup k ne úplně veselé stránce života. A díky Coco, že ho představil i mezinárodním masovým divákům. Jako všechny pixarovky je i tahle v jádru působivým a dojemným příběhem, velké mexické rodině, která musí zahojit jednu velkou ránu ve své minulosti. Originální je, že titulní Coco je prababička hlavního hrdiny, taková seschlá bábuška, která má ale v příběhu zásadní roli. První třetina filmu se trochu vleče, ale když se Miguel dostane do světa mrtvých, tak už film jede na plné obrátky. A konec je opravdu dojemný, ale ne ve smutném smyslu slova - spíš je povznášející. Vizuálně působivé, kulturně zajímavé a dobře vyprávěné. Nej animák roku 2017.

    • 27.1.2018  16:44

    Americký indie film ve ačkovém balení. A dokonce bych řekla s drobnou inspirací evropských art filmů, kde na začátku filmu začnete sledovat příběh hrdiny v určitém bodě jeho života a za dvě hodiny ho opustíte. Tři billboardy nemají silnou katarzi, ale o to jsou reálnější a silnější. Hlavní hrdinka na začátku filmu bojuje s rodinnou tragédií a na konci je jen o trochu více smířená se životem. Frances McDormand, Sam Rockwell a Woody Harrelson tu podávají naprosto parádní výkony. Jejich postavy mají zásadní charakterové vady, ale přesto v divákovi dokáží vyvolat silné emoce. McDonagh exceluje v dramatu a drobných nuancích ve vztazích hrdinů - a to je radost sledovat. Třeba scénu, kdy se McDormandová a Harrelson hádají a (!spoiler!) šerif najednou dostane krvavý záchvat kašle. Dejte jim všechny herecké ceny, které jsou na trhu.

    • 11.1.2018  23:11

    Rok 2017 přinesl zajímavě propojenou trojici filmů: Dunkirk, Nejtemnější hodina a Churchill. Tři filmy spojené tématem druhé světové války a jedné z jejich největších osobností. První dva jmenované dokonce mohou fungovat jako doplňkové filmy. Nolanův Dunkirk vypráví o klíčové operaci války z pohledu vojáků uvězněných na pláži v Dunkirku, kteří si zoufají, proč pro ně z domova nepošlou pomoc. A Wrightova Nejtemnější hodina osvětluje politické pozadí. Trochu ironicky ale Dunkirk Wrightovu filmu škodí, protože Nolan nám ukázal utrpení vojáků, kdežto ve Wrightově filmu vidíme hlavně politikaření. To je sice zajímavé, ale působí cynicky. Budiž Darkest Hour připočteno k dobru, že krátce uvidíme obětované britské vojáky v Calais, což je jedna z nejsilnějších scén filmu. Je mi proto i trochu líto, že Wright neukázal hrůzy války. Winstonovo drama by pak mělo ještě větší sílu, protože základní téma filmu je opravdu dobré. Budete vyjednávat s tygrem, když máte hlavu v jeho tlamě? Nebo budete bojovat? Wright kolem toho postavil fenomenální a elegantně natočené drama (nepleťte si ho ale s biografickým filmem). Obrovsky pomáhají herci - Gary Oldman jako Churchill je zkrátka výjimečný (nejlepší herecký výkon, co jsem viděla za poslední dobu), jeho hlas, gesta, řeč těla i mimika jsou k nepoznání. Ben Mendelsohn jako koktavý král má unikátní charisma a přála jsem si ho vidět víc. Na jeho scény s Oldmanem jsou radost pohledět - stejně jako Oldmanovy scény s úžasnou Kristin Scott Thomas. Nebudu se dále rozplývat nad herci, všichni jsou skvělí, tohle je prostě něco, co si Wright umí pohlídat. Spolu vytvořili dobře napsaný, silný a sofistikovaný snímek - sice ne jeden z nej Wrightových filmů, ale něco, za co se rozhodně stydět nemusí.

    • 29.12.2017  00:25

    Film jako by vypadl z jiné doby. V základě chce nabídnout příběh snílka, který si jde za svým snem, na své cestě zakopne, ale poučí se. Až tak jednoduché to je. Ale tvůrci sem chtěli nacpat ještě něco málo levičácké agitky, takže se Hugh Jackman na jevišti natřásá spolu s hrstkou podivínů - vousatou ženou, vysokánem, potentovanými týpky nebo s asiaty a černochy, protože rasismus. Smyslem má být, že jsme si všichni rovni. Jenže tu samozřejmě máme hrozně hloupé zlouny, kteří prostě nemohou přijmout, že je někdo jiný! A pak jsou tu boháči, kteří mezi sebe nepřijmou lidi z jiné vrstvy! A jsou hrozně omezení a zlí! A všichni ti Jackmanovi divnolidi jsou samozřejmě hodní, aby divák snad nezapochyboval, co si má myslet... Škoda, že ale film zapomněl někomu z těch freaků dát zajímavou osobnost nebo příběh... nene, radši se budeme soustředit na Jackmana a jeho sen. Mno... Muzikálová čísla nejsou moc zajímavě zpracovaná - dobře se poslouchají, ale zapamatovala jsem si jenom dvě písně: power baladu "Never enough", ze které místy až mrazí, a "Rewrite our stars", která je doprovázená zajímavým artistickým doprovodem. Na to, že Jackman chtěl tenhle film natočit už sedm let, tedy žádná sláva.

    • 23.12.2017  18:13

    Nejvíc emo film, co jsem viděla! Postavy jsou vnitřně rozervané, trpí, snaží se dát svůj život dohromady, vnitřně trpí ještě víc... V jádru je to ale vztahové drama muže, který kdysi šikanoval a zaplatil za to, a ženy, kterou šikanoval, a která si z toho odnesla trauma. To trauma mají vlastně oba. Snaží se k sobě přiblížit, ale staré křivdy a rány, které utržili, stále stojí mezi nimi. Pokud se těšíte na roztomilé, fantaskní anime, tak tohle není film pro vás. Tichý hlas (používám překlad anglického Silent Voice) je prostě psychologické drama, které jen coby formu vyprávění používá anime. Nabízí silný zážitek, ale osobně bych vyhodila některé příběhové linie, protože celkovému příběhu příliš nepřidávají, a film zbytečně prodlužují. 70 %

    • 23.12.2017  18:07
    Wind River (2017)
    ***

    Průměrná kriminálka zabalená do zajímavého prostředí. Odhalení vraha není nijak šokující, ale i tak funguje velice dobře. Oceňuju brutalitu a určitou syrovost filmu, ať už se jedná o minulost postav, nebo o jejich činy. Díky charismatu herců a vizuálům zasněžených plání indiánské rezervace film skvěle utíká. Připadá mi ale, že zůstal viset někde mezi drsným indie filmem a áčkovým dramatem s hollywoodskými hvězdami. Za sebe bych více ocenila to první.

    • 14.12.2017  09:55

    Přiznávám, z kina jsem odcházela se smíšenými pocity, ale rozhodně ne nespokojená. Napodruhé už se The Last Jedi usadil v seznamu mých pětihvězdičkových filmů. Star Wars - navzdory křiku fanbójů - se potřebují vyvíjet a přicházet z něčím novým. A přesně to Rian Johnson dělá. Last Jedi sleduje několik dějových linií, z nichž některé se trochu vlečou (Finn a Rose), a některé jsou vynikající (spojení mezi Rey a Kylem, které nepřekvapí nikoho, kdo řádně sledoval v TFA scénu výslechu mezi těmito dvěma postavami). Právě tihle dva jsou pro novou trilogii klíčoví, a líbí se mi, kam zatím jejich postavy směřují (a jejich párování je zatraceně sexy). A líbilo by se mi, kdyby třetí díl skončil jinak než ohraným "rebelové porazí padouchy", protože je to nejen klišé, ale máme tu velice zajímavého padoucha, kterého by byla škoda jenom tak na konci odpravit. Tenhle film nesedne každému a určitě se o něm bude hodně mluvit. Pro mě je to nejvíc provokativní, nejlíp zrežírovaný, nejpromyšlenější a nejvíc meta Star Wars film vůbec. Pokud takhle bude vypadat budoucnost série, tak se nebudu zlobit.

    • 20.11.2017  20:53

    Novozélanský humor pro mě není úplná španělská vesnice - zaučil mě Braindead Petera Jacksona a nějaké ty filmy od Taika Watitiho. Je docela přímočarý, drsný a občas svou absurdností až za čarou. Domácí vězení má tyhle symptomy taky. Je tak na divákovi, aby si rozhodl, jestli mu zrovna tohle sedne. Ze začátku jsem měla problém s hodně nesympatickou hrdinkou, ale v druhé polovině filmu holka ukáže, že není z cukru. Záhada okolo strašidelného domu je zajímavě vyřešená - trochu dokonce připomíná detektivku, která se na konci zvrtne ve slash film. Na páteční hororově laděný večer fajn.

    • 20.11.2017  20:47

    Justice League se podobá takovým těm novodobým DC animákům - pobaví, možná i zaujme, ale k opravdové velikosti pořád něco chybí. Ruku na srdce - od popkornového filmu, kde se střílejí lasery s očí a používá laso pravdy, by ale ale divák neměl čekat mnoho. Je to zábavné, je to barevné, jsou tam hezcí lidé, kteří do sebe občas efektivně mlátí. Stačí to. Zajímavější, než film jako takový, je ale příběh jeho vniku - konkrétně Joss Whedon, který film dofinišoval za odstupivšího Zacka Snydera. Každý má úplně jiný styl a občas to vidět je, například na vtipné scéně, kdy si Aquaman vylívá srdéčka. Snyder zase umí lépe akci a sekvence Steppenwolf vs Amazonky je skvělá. Nejvíc mě ale zaujala (...spoiler...) scéna, ve které oživlý Superman bojuje proti Justice League. Cavillovi tahle poloha sedne a nepamatuju si, že by hraný Superman byl někdy až takhle badass. Pro příště by to ale už opravdu chtělo film, který má srdce, ne jen svaly.

    • 11.11.2017  20:01

    Jedna lokace víceméně odříznutá od světa. Dva vynikající herci. Tajemno a perfektně zvládnuté drama. Tohle je malý nezávislý horror, který více než ne lekačky na na zneklidňující atmosféru a fakt, že vám na hrdinech záleží. Rose Leslie je skvělá jako zpočátku zamilovaná Bea, které se cosi přihodí a vy netušíte, proč se chová tak divně a jestli je to stále ještě ona. Stejně tak nezklamal Harry Treadaway (který mě zaujal už v Penny Dreadful) - jeho Paul snažící se vyřešit, co se stalo jeho novomanželce, je středobodem filmu. Leigh Janiak odvedla skvělou práci s poctivým budováním napjaté, tajemné atmosféry, která divákovi brnká na nervy. A na konci se to vyplatí. Doporučuji jako hororovou fajnovku.

    • 30.10.2017  21:25
    Brimstone (2016)
    ****

    Parádní mysteriózní úvod, kdy si marně lámete hlavu, jak to naše hrdinka Liz má s tajemným, děsivým reverendem. Nelineární vyprávění, které vás drží v napětí (doporučuju jít do tohohle filmu s čistou hlavou a nedívat se ani na trailery). Drsný obraz divokého západu, který je zbaven jakékoli romantické iluze, kterou mu rády přisuzují americké filmy - Brimstone nabízí hodně špinavý, brutální svět, kde jsou pistolníci jednodušší a špinaví, nevinnost dlouho nepřežije a ženy to mají extra těžké (neříkám, že muži neměli, ale právě na ženy se ve westernech často zapomíná a jsou zobrazené jako věrné manželky, mladé dcery nebo prostitutky). Dakota Fanning nám sakra vyrostla z roztomilé blonďaté herečky (ona i Emilia Jones, která hraje její mladší verz,i jsou pravým srdcem filmu). Ale nejvíc tu září Guy Pearce, který krásně úchylačí s tmavými kontaktními čočkami, efektními jizvami a divným (aka holandským) přízvukem. Tahle řecká tragédie ve westernových kulisách mě mile překvapila nekompromisností a chytře vystavěným příběhem. Film ovšem na konci ztrácí na síle - padouch je až moc silný a působí to, jako kdyby snad měl až nadpřirozené schopnosti - což víme, že nemá. Je to zkrátka už moc přepálené - to tajemno, které reverenda obklopovalo na začátku, mělo mnohem větší sílu. 80 % PS: Jestli se těšíte na Kita Harringtona, zklamu vás. Má vlastně jen trochu rozšířené cameo.

    • 26.10.2017  00:14

    Marvel už se pomalu začíná přejídat, ale přiznávám, že tímhle filmem Taika Waititi přináší něco nového. Geekovský, chytře napsaný humor kombinovaný s nadsázkou a pravou komiksovou stylizací - Thor Ragnarok opravdu vypadá a je vyprávěný jako komiks. Sakra zábavný komiks. Příběh je přímočarý, záporačka poměrně silná (i když jí chybí víc osobnosti než víceméně jen základní muhaha padouch, který chce ovládnout svět), stylizace krásně barevná. Chris Hemsworth se konečně našel a nebojí se dělat si ze sebe i svojí postavy srandu. Zároveň Thorovi dodává silnou osobnost než jen trochu nablblého severského boha, takže může bez problému ustát společnost Tonyho Starka a Capa. A když ukáže svoje posilkou vypracované torzo, tak to oko diváka taky nebolí. Ruffalo a Hiddleston mu zdatně sekundují, ale úplně zásadní roli ve filmu nemají. Valkýra spíše jenom načrtnutá coby postava, ale funguje a nevadilo by mi ji vidět v pokračování. Zamrzí to, jak rychle se film zbaví některých postav, které známe z dřivějška. A že to má nulový emocionální dopad. Chtělo by to o trochu víc přidat na emocích, ale film mě tak příjemně překvapil fungujícím humorem, že mu to pro tentokrát odpouštím. PS: Perlička na závěr a drobný spoiler - v divadelní hře na začátku filmu hraje Thora Hemsworthův bratr Luke, Odina Sam Neill a Lokiho dle IMDB Matt Damon! Všimli jste si?

    • 25.9.2017  19:03

    Vaugh tohle pokračování neukočíroval. Ano, je stále zábavné a vizuálně fascinující, ale má hodně daleko do vytříbené jedničky, která krásně balancovala mezi parodií a moderním následovníkem bondovek. Zlatý kruh je mnohem víc klasický žánrový film, i když hodně extravagantní. A je vidět, že se muselo hodně krátit - obzvlášť tím trpí Statesmani - takoví Bridges s Tatumem mají ve film dohromady tak pět minut a postavy Halle Berry a Pedro Pascala jsou jen velmi povrchně načrtnuté. Navzdory tomu se film chvílemi táhne a snesl by tu a tam prokrácení. Záporačka Julianne Moore je celou dobu izolovaná kdesi v džungli a retro kulisách (proč?) a při finální konfrontaci je hodně slabá. A to nerozebírám, že stejně jako v prvním díle drží záporák celý svět jako rukojmí a na konci je ho třeba porazit po monstr akční scéně s jeho/jejími sidekicky. Trochu se nám to opakuje, že? Dobré stránky? Egerton a Firth stále válí, Pedro Pascal a jeho elektrické laso jsou boží, nápad se Statesmany se mi hodně líbí. Moje výtky pramení jen z toho, o kolik lepší je první díl. Jo, a Vaughn se znovu nevyvaroval několika nevkusných scén (fingering v Glastonbury, mlýnek na maso, smrt určitých postav). Chjo... i přesto slušných 60 % a snad si pro příště najdou schopného dramaturga.

    • 19.9.2017  18:48
    To (2017)
    ****

    Kingovu slavnou bichli To jsem četla už před hodně lety, ale dodnes je u mě jednou z jeho nejlepších knih. A tahle adaptace jí dělá čest. Dost se změnil způsob vyprávění - kniha začíná v současnosti a část s dětmi čteme průběžně coby flashbacky. Výživné, psychologicky drásající, děsivé a návykové flashbacky. Film vsadil právě na tu výživnější část s dětmi a jejich část příběhu vypráví chronologicky (což může být problém pro pokračování, které nebude tak silné). Skarsgardův Pennywise je vizuálně působivý a nahání strach. Ale je to parta dětí, která je srdcem filmu. Všechny jsou sympatické, fandíte jim, bojíte se o ně a chápete jejich motivace. Jsou to skvělé výkony dětských herců, které tenhle film táhnou dopředu. Muschietti za kamerou zvládá hororový žánr na jedničku a kombinuje klasické lekačky s něčím plíživějším, co vás přinutí kousat si nehty. Negativa: film diváka nenechá moc vydechnout a děsí ho a děsí a děsí... Chtělo to víc klidných scén, kde se mezi dětmi vytváří pouto. Trochu taky chybí větší důraz na mystično namísto hororu - myslím, že spousta diváků nepochopila, že To není klaun, ale zlá entita, která na sebe jen vzala podobu Pennywise. Právě to odhalení, že hrdinové nebojují proti klaunovi, ale proti něčemu mnohem většímu a mocnějšímu, dělá z knižního To tak silný příběh. Každopádně je tahle adaptace o několik tříd lepší než verze z roku 1990.

    • 14.9.2017  18:48
    The Crown (TV seriál) (2016)
    ****

    Zajímavé, že Netflix vsadil na seriál, který se jeví už trochu jako archaický v době, kdy největší seriálové hity jsou cool, epické, badass a vizuálně poměrně agresivní. The Crown je spíš takové to poctivé drama ve stylu seriálů BBC. Sází se hlavně na příběh, postavy a drama mezi nimi. Mladá Alžběta tu není idealizovaná, stejně tak její vztah s manželem Filipem. Seriál ukazuje, jakou cenu musí/musel člověk zaplatit za to, že je součástí britské smetánky (a na jejím vrcholu). Claire Foy je skvělá - její Alžběta osciluje mezi sympatickou, chladnou, trochu vypočítavou a umanutou. Filip (můj oblíbený Matt Smith) má mnohem méně prostoru, ale jeho boj s faktem, že je odsunutý v manželství na druhou kolej, je vyobrazený dobře. Nejsilnější dojem ale zanechá drama okolo Alžbětiny sestry Margaret - jednak tu máme napětí mezi dvěma rozdílnými sestrami, jednak i Margaretin románek s rozvedeným kapitánem Townsendem. Poctivý kousek a těším se na druhou sérii.

    • 31.8.2017  23:02
    Uteč (2017)
    **

    Technicky relativně v pohodě, hlavně na režiséra-nováčka (Peelovi skeče s Keyem mám ráda). Film mi ale zkazil rasistický podtext. (Spoilery) Všichni (!) běloši jsou svině, kteří chtějí silnějším, odolnějším, zdravějším černochům ukrást těla. Prakticky všichni černoši jsou oběti. Za trapnými momenty, kdy se běloši snaží dokázat, že ani v nejmenším nejsou rasisti, se skrývá hrozba. Největší svině je pak prohnaná přítelkyně, která se tváří jako liberální SJW bojovnice, ale ve skutečnosti na sex láká ubohé černochy. Přitom stačilo trochu upravit scénář, aby byl vyváženější.

    • 31.8.2017  22:45

    Ty časy, kdy nás okouzlovala neokoukanost pirátského světa včele s Johnny Deppem, jsou dávno pryč. První Piráti byly zábavní, měli charismatické postavy a velký potenciál. Od druhého dílu pak série čím dál tím víc spoléhala na rozpočet a Deppovy opičárny. Salazarova pomsta není výjimkou. Koukatelné, žádná katastrofa, ale celý příběh je hrozně průměrný a zapomenutelný. Stejně jako čtvrtý díl série spíš vypadá jako fanfikce. Piráti ztratili kurz a i když se na konci tváří, že série by mohla získat druhý dech, já osobně tomu nevěřím.

    • 27.7.2017  19:55
    Smrt ve tmě (2016)
    ***

    Intenzivní, brutální, kvalitně zrežírované a dokonce i trochu nutící k zamyšlení (skoro hlavního "záporáka" chápete), ale s logickými děrami ve scénáři, které by snad viděl i slepý démon Stephena Langa. Jako hororová jednohubka dostačující. Zvlášť pro ty, kdo fandí hardcore penzistům.

    • 27.7.2017  19:45
    Oklamaný (1971)
    ***

    Hmm, mladý Clint Eastwood jako sexy, charismatický a vypočítavý kocour v hnízdě osamělých kočiček s ostrými drápky. Na film z počátku 70. let je film překvapivě nabitý sexuálním napětím, ale hlavní devizou jsou chytře napsané dialogy. Náš zraněný unijní voják John se zkrátka musí umět zalíbit všem obyvatelkám dívčí školy a je radost sledovat, jak si holky omotává kolem prstu... aby ho dámy do toho prstu pořádně kously. Osobně bych preferovala trochu jiný konec, ale i tak jsou dojmy z filmu pozitivní. A teď už jen porovnat s o skoro padesát let mladším remakem.

    • 27.7.2017  19:25
    Dunkerk (2017)
    *****

    Moc nemusím válečné filmy a trailer na Dunkirk mě nezaujal, ale Nolan je nejambicioznější a nejpreciznější režisér svojí generace, takže bylo jasné, že tenhle jeho nejnovější kousek bude povedený. A Dunkirk nezklamal. Zajímavá Zimmerova hudba (to tikání jsou nahrané Nolanovy hodinky prohnané filtrem), precizní střih, velikášská výprava (použily se opravdové lodě z druhé světové války), kvalitní herci (Mark Rylance, Tom Hardy, Kenneth Branagh, James D´Arcy)... a ambiciozní práce s dějem, kde se prolínají tři příběhy, které se odehrávají v různých časových rovinách. Když se nakonec spojí, je divákovi jasné, že se dívá na něco speciálního. Někdo může Dunkirku vyčítat, že nemá dostatečné silné a zajímavé hrdiny, ale o to Nolanovi nešlo. Chtěl ukázat obyčejné (zároveň dostatečně sympatické) lidi postavené do hrozných situací. Mladé kluky odvedené do děsivé války, kteří se chtějí jen vrátit za každou cenu domů. Důstojníky, kteří se snaží v chaosu najít nějaký pořádek. Civilisty, kteří cítí, že musejí udělat dobrou věc. Dunkirk je oprávněně vychvalovaný za realističnost. Úplně cítíte, jako byste na té proklaté pláži na dohled britského pobřeží byli. O to více jsou efektivní menší povznášející okamžiky, které nejsou důsledkem citového vydírání, ale kvalitního vypravěčství. Tleskám Nolanovi, že nám znovu ukázal, že stále existují filmy takového kalibru.

    • 12.7.2017  23:18

    Války moc neuvidíte, spíš pár ojedinělých bitek, ale film má působivou atmosféru dobrých válečných filmů - takový depresivní opičí Most přes řeku Kwai. Díkybohu (narozdíl od druhého filmů trilogie) tu naprostou většinu času strávíme s naší hvězdou Césarem, který je stejně jako vždy naprosto magnetický a je srdcem filmu. Naprosto naplňuje archetyp mýtického vůdce a zachránce bez toho, aby byl klišovitý. Znovu tleskám působivého spojení skvělého motion capture, filmových efektů a vymazleného hlasovému projevu a herectví Andyho Serkise (hodně tu připomíná slavný hlas Benedicta Cumberbatche). César i všechny opice vypadají naprosto realisticky a navíc skvěle hrají (dlouhé chvíle se tu film úspěšně spoléhá jen na "herectví" opic a hudbu, protože opice komunikují většinou jen znakovou řečí). Scénář nabízí několik chytrých a překvapivých zvratů, atmosféra je hutná, jen ten padouch sice má zajímavou motivaci, ale sám o sobě zase tak zajímavý není. Nakonec zjistíte, že konflikt se tu odehrává na mnohem menší škále, než se předtím zdálo. Což nemusí být zase tak na škodu, protože film nabízí uzavřený, ucelený příběh, braný tentokrát víceméně jen z pohledu lidoopů. A je to hodně zajímavé.

    • 9.7.2017  19:38

    "If you´re nothing without the suit, then you shlouldn´t have it!" Tak tohle se povedlo. A Marvel Studios by měly být trochu nervozní, protože ano, na tomhle filmu spolupracovaly, ale jedná se o produkt Sony Studios, které si tímhle nakročily na slušné pavoučkovské filmové universum. Oproti marveláckým produktům, které už nějaký ten rok opakují tu samou formulku, šel Spidey zpátky ke kořenům. Opravdu je na něm totiž vidět, že je to komiksový film jak v pojetí postav, tak ve struktuře příběhu. Tom Holland nabízí proti starším verzím Petera Parkera (Maguire a Garfield) autenticitu mládí - jeho Peter je opravdu mladinké puberťácké štěně, které chce něco dokázat dospělákům, kteří v něj nevěří. Je sympatický, chytrý, vtipný (opravdu!), šprt... je naivní a chce udělat správnou věc, ale ještě nechápe, jak svět chodí. Tomu naopak dobře rozumí náš padouch Vulture/Adrian Toomes, jehož motivace je lehké pochopit. Michael Keaton tu hraje vlastně zlejší a středostavovskou verzi svého slavného Batmana, kterému nejde o pomstu nebo páchání dobra. Toomes se chce uživit a chápe, že ti nahoře (Tony Stark, Avengers, vláda) na něj zvysoka kašlou. Tenhle padouch ze střední třídy je ideálním protikladem Petera Parkera, který taky nemá peněz nazbyt a snaží se pomáhat obyčejným lidem (narozdíl od Avengers, kteří při bitce poničí celá města). A Michael Keaton tohohle padoucha hraje náramně, je to první filmový marvelácký padouch, který je opravdu děsivý (uf, ta scéna v autě jde těžko zapomenout). Zápory? Moc velký důraz na Spideyho oblek navržený Tony Starkem, nevýrazné ženské postavy (Zendayina MJ se tak moooc snaží být cool, až je trapná), až moc narážek na ostatní filmy z Marvel Cinematic Universe. Jinak skvělý hrdina, skvělý záporák, drama, poctivé emoce, dobrý příběh, nějaký ten sociální komentář a spousta zábavy. Nezapomeňte si koupit ten popkorn, k tomuhle filmu se sakra hodí!

    • 4.7.2017  21:34
    Wonder Woman (2017)
    ****

    Wonder Woman není dokonalý film. Ani zdaleka. Ale je to hlavní superhrdinský film s hlavní ženskou hrdinkou, který je opravdu dobrý a jeho hrdinka má silnou osobnost aniž by se musela smyslně kroutit a prsit (dívám se na tebe, Halle Berry). Diana je díky sympatickému výkonu Gal Gadot od začátku postava, které divák fandí - je naivně dobrá, má ideály, chce pomáhat. Během filmu dospěje, naučí se lépe rozumět tomu, jak svět chodí, ale nezahořkne a ponechá si svoje ideály a touhu pomáhat. To je vlastně úžasná hrdinka. Někdo, ke komu lze vzhlížet. Na její cestě ji doprovází špion Steve Trevor (skvělý Chris Pine) - vtipný, schopný sympaťák, u kterého rozumíte tomu, proč se do něj Diana zakouká. A co víc, Steve je natolik sebevědomý chlap, že se necítí ohrožený Dianinými superhrdinskými schopnosti. Spolu tvoří sehraný tandem a mají onu pověstnou chemii (ty malé, kecací scény mezi nimi jsou jedny z nej v celém filmu). Výprava je fajn (ostrov Amazonek vypadá úchvatně, GCI Londýn 20. let o něco méně), akční scény naprosto dostačující. Slabší jsou záporáci, o kterých se hodně mluví, ale jsou jaksi nemají požadovaný efekt (navíc Área si měli nechat až na pokračování). Jádro Wonder Woman je ale postavách a Patty Jenkins ví, jak je prodat divákovi. Zasloužený kritický i box office úspěch.

<< předchozí 1 2 3 4 11 22 32 42
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace