HoneyBunny

HoneyBunny

Ivana Svobodová

okres Praha

71 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 11 21 31 41
    • 20.11.2017  20:53

    Novozélanský humor pro mě není úplná španělská vesnice - zaučil mě Braindead Petera Jacksona a nějaké ty filmy od Taika Watitiho. Je docela přímočarý, drsný a občas svou absurdností až za čarou. Domácí vězení má tyhle symptomy taky. Je tak na divákovi, aby si rozhodl, jestli mu zrovna tohle sedne. Ze začátku jsem měla problém s hodně nesympatickou hrdinkou, ale v druhé polovině filmu holka ukáže, že není z cukru. Záhada okolo strašidelného domu je zajímavě vyřešená - trochu dokonce připomíná detektivku, která se na konci zvrtne ve slash film. Na páteční hororově laděný večer fajn.

    • 20.11.2017  20:47

    Justice League se podobá takovým těm novodobým DC animákům - pobaví, možná i zaujme, ale k opravdové velikosti pořád něco chybí. Ruku na srdce - od popkornového filmu, kde se střílejí lasery s očí a používá laso pravdy, by ale ale divák neměl čekat mnoho. Je to zábavné, je to barevné, jsou tam hezcí lidé, kteří do sebe občas efektivně mlátí. Stačí to. Zajímavější, než film jako takový, je ale příběh jeho vniku - konkrétně Joss Whedon, který film dofinišoval za odstupivšího Zacka Snydera. Každý má úplně jiný styl a občas to vidět je, například na vtipné scéně, kdy si Aquaman vylívá srdéčka. Snyder zase umí lépe akci a sekvence Steppenwolf vs Amazonky je skvělá. Nejvíc mě ale zaujala (...spoiler...) scéna, ve které oživlý Superman bojuje proti Justice League. Cavillovi tahle poloha sedne a nepamatuju si, že by hraný Superman byl někdy až takhle badass. Pro příště by to ale už opravdu chtělo film, který má srdce, ne jen svaly.

    • 11.11.2017  20:01

    Jedna lokace víceméně odříznutá od světa. Dva vynikající herci. Tajemno a perfektně zvládnuté drama. Tohle je malý nezávislý horror, který více než ne lekačky na na zneklidňující atmosféru a fakt, že vám na hrdinech záleží. Rose Leslie je skvělá jako zpočátku zamilovaná Bea, které se cosi přihodí a vy netušíte, proč se chová tak divně a jestli je to stále ještě ona. Stejně tak nezklamal Harry Treadaway (který mě zaujal už v Penny Dreadful) - jeho Paul snažící se vyřešit, co se stalo jeho novomanželce, je středobodem filmu. Leigh Janiak odvedla skvělou práci s poctivým budováním napjaté, tajemné atmosféry, která divákovi brnká na nervy. A na konci se to vyplatí. Doporučuji jako hororovou fajnovku.

    • 30.10.2017  21:25
    Brimstone (2016)
    ****

    Parádní mysteriózní úvod, kdy si marně lámete hlavu, jak to naše hrdinka Liz má s tajemným, děsivým reverendem. Nelineární vyprávění, které vás drží v napětí (doporučuju jít do tohohle filmu s čistou hlavou a nedívat se ani na trailery). Drsný obraz divokého západu, který je zbaven jakékoli romantické iluze, kterou mu rády přisuzují americké filmy - Brimstone nabízí hodně špinavý, brutální svět, kde jsou pistolníci jednodušší a špinaví, nevinnost dlouho nepřežije a ženy to mají extra těžké (neříkám, že muži neměli, ale právě na ženy se ve westernech často zapomíná a jsou zobrazené jako věrné manželky, mladé dcery nebo prostitutky). Dakota Fanning nám sakra vyrostla z roztomilé blonďaté herečky (ona i Emilia Jones, která hraje její mladší verz,i jsou pravým srdcem filmu). Ale nejvíc tu září Guy Pearce, který krásně úchylačí s tmavými kontaktními čočkami, efektními jizvami a divným (aka holandským) přízvukem. Tahle řecká tragédie ve westernových kulisách mě mile překvapila nekompromisností a chytře vystavěným příběhem. Film ovšem na konci ztrácí na síle - padouch je až moc silný a působí to, jako kdyby snad měl až nadpřirozené schopnosti - což víme, že nemá. Je to zkrátka už moc přepálené - to tajemno, které reverenda obklopovalo na začátku, mělo mnohem větší sílu. 80 % PS: Jestli se těšíte na Kita Harringtona, zklamu vás. Má vlastně jen trochu rozšířené cameo.

    • 26.10.2017  00:14

    Marvel už se pomalu začíná přejídat, ale přiznávám, že tímhle filmem Taika Waititi přináší něco nového. Geekovský, chytře napsaný humor kombinovaný s nadsázkou a pravou komiksovou stylizací - Thor Ragnarok opravdu vypadá a je vyprávěný jako komiks. Sakra zábavný komiks. Příběh je přímočarý, záporačka poměrně silná (i když jí chybí víc osobnosti než víceméně jen základní muhaha padouch, který chce ovládnout svět), stylizace krásně barevná. Chris Hemsworth se konečně našel a nebojí se dělat si ze sebe i svojí postavy srandu. Zároveň Thorovi dodává silnou osobnost než jen trochu nablblého severského boha, takže může bez problému ustát společnost Tonyho Starka a Capa. A když ukáže svoje posilkou vypracované torzo, tak to oko diváka taky nebolí. Ruffalo a Hiddleston mu zdatně sekundují, ale úplně zásadní roli ve filmu nemají. Valkýra spíše jenom načrtnutá coby postava, ale funguje a nevadilo by mi ji vidět v pokračování. Zamrzí to, jak rychle se film zbaví některých postav, které známe z dřivějška. A že to má nulový emocionální dopad. Chtělo by to o trochu víc přidat na emocích, ale film mě tak příjemně překvapil fungujícím humorem, že mu to pro tentokrát odpouštím. PS: Perlička na závěr a drobný spoiler - v divadelní hře na začátku filmu hraje Thora Hemsworthův bratr Luke, Odina Sam Neill a Lokiho dle IMDB Matt Damon! Všimli jste si?

    • 25.9.2017  19:03

    Vaugh tohle pokračování neukočíroval. Ano, je stále zábavné a vizuálně fascinující, ale má hodně daleko do vytříbené jedničky, která krásně balancovala mezi parodií a moderním následovníkem bondovek. Zlatý kruh je mnohem víc klasický žánrový film, i když hodně extravagantní. A je vidět, že se muselo hodně krátit - obzvlášť tím trpí Statesmani - takoví Bridges s Tatumem mají ve film dohromady tak pět minut a postavy Halle Berry a Pedro Pascala jsou jen velmi povrchně načrtnuté. Navzdory tomu se film chvílemi táhne a snesl by tu a tam prokrácení. Záporačka Julianne Moore je celou dobu izolovaná kdesi v džungli a retro kulisách (proč?) a při finální konfrontaci je hodně slabá. A to nerozebírám, že stejně jako v prvním díle drží záporák celý svět jako rukojmí a na konci je ho třeba porazit po monstr akční scéně s jeho/jejími sidekicky. Trochu se nám to opakuje, že? Dobré stránky? Egerton a Firth stále válí, Pedro Pascal a jeho elektrické laso jsou boží, nápad se Statesmany se mi hodně líbí. Moje výtky pramení jen z toho, o kolik lepší je první díl. Jo, a Vaughn se znovu nevyvaroval několika nevkusných scén (fingering v Glastonbury, mlýnek na maso, smrt určitých postav). Chjo... i přesto slušných 60 % a snad si pro příště najdou schopného dramaturga.

    • 19.9.2017  18:48
    To (2017)
    ****

    Kingovu slavnou bichli To jsem četla už před hodně lety, ale dodnes je u mě jednou z jeho nejlepších knih. A tahle adaptace jí dělá čest. Dost se změnil způsob vyprávění - kniha začíná v současnosti a část s dětmi čteme průběžně coby flashbacky. Výživné, psychologicky drásající, děsivé a návykové flashbacky. Film vsadil právě na tu výživnější část s dětmi a jejich část příběhu vypráví chronologicky (což může být problém pro pokračování, které nebude tak silné). Skarsgardův Pennywise je vizuálně působivý a nahání strach. Ale je to parta dětí, která je srdcem filmu. Všechny jsou sympatické, fandíte jim, bojíte se o ně a chápete jejich motivace. Jsou to skvělé výkony dětských herců, které tenhle film táhnou dopředu. Muschietti za kamerou zvládá hororový žánr na jedničku a kombinuje klasické lekačky s něčím plíživějším, co vás přinutí kousat si nehty. Negativa: film diváka nenechá moc vydechnout a děsí ho a děsí a děsí... Chtělo to víc klidných scén, kde se mezi dětmi vytváří pouto. Trochu taky chybí větší důraz na mystično namísto hororu - myslím, že spousta diváků nepochopila, že To není klaun, ale zlá entita, která na sebe jen vzala podobu Pennywise. Právě to odhalení, že hrdinové nebojují proti klaunovi, ale proti něčemu mnohem většímu a mocnějšímu, dělá z knižního To tak silný příběh. Každopádně je tahle adaptace o několik tříd lepší než verze z roku 1990.

    • 14.9.2017  18:48
    The Crown (TV seriál) (2016)
    ****

    Zajímavé, že Netflix vsadil na seriál, který se jeví už trochu jako archaický v době, kdy největší seriálové hity jsou cool, epické, badass a vizuálně poměrně agresivní. The Crown je spíš takové to poctivé drama ve stylu seriálů BBC. Sází se hlavně na příběh, postavy a drama mezi nimi. Mladá Alžběta tu není idealizovaná, stejně tak její vztah s manželem Filipem. Seriál ukazuje, jakou cenu musí/musel člověk zaplatit za to, že je součástí britské smetánky (a na jejím vrcholu). Claire Foy je skvělá - její Alžběta osciluje mezi sympatickou, chladnou, trochu vypočítavou a umanutou. Filip (můj oblíbený Matt Smith) má mnohem méně prostoru, ale jeho boj s faktem, že je odsunutý v manželství na druhou kolej, je vyobrazený dobře. Nejsilnější dojem ale zanechá drama okolo Alžbětiny sestry Margaret - jednak tu máme napětí mezi dvěma rozdílnými sestrami, jednak i Margaretin románek s rozvedeným kapitánem Townsendem. Poctivý kousek a těším se na druhou sérii.

    • 31.8.2017  23:02
    Uteč (2017)
    **

    Technicky relativně v pohodě, hlavně na režiséra-nováčka (Peelovi skeče s Keyem mám ráda). Film mi ale zkazil rasistický podtext. (Spoilery) Všichni (!) běloši jsou svině, kteří chtějí silnějším, odolnějším, zdravějším černochům ukrást těla. Prakticky všichni černoši jsou oběti. Za trapnými momenty, kdy se běloši snaží dokázat, že ani v nejmenším nejsou rasisti, se skrývá hrozba. Největší svině je pak prohnaná přítelkyně, která se tváří jako liberální SJW bojovnice, ale ve skutečnosti na sex láká ubohé černochy. Přitom stačilo trochu upravit scénář, aby byl vyváženější.

    • 31.8.2017  22:45

    Ty časy, kdy nás okouzlovala neokoukanost pirátského světa včele s Johnny Deppem, jsou dávno pryč. První Piráti byly zábavní, měli charismatické postavy a velký potenciál. Od druhého dílu pak série čím dál tím víc spoléhala na rozpočet a Deppovy opičárny. Salazarova pomsta není výjimkou. Koukatelné, žádná katastrofa, ale celý příběh je hrozně průměrný a zapomenutelný. Stejně jako čtvrtý díl série spíš vypadá jako fanfikce. Piráti ztratili kurz a i když se na konci tváří, že série by mohla získat druhý dech, já osobně tomu nevěřím.

    • 27.7.2017  19:55
    Smrt ve tmě (2016)
    ***

    Intenzivní, brutální, kvalitně zrežírované a dokonce i trochu nutící k zamyšlení (skoro hlavního "záporáka" chápete), ale s logickými děrami ve scénáři, které by snad viděl i slepý démon Stephena Langa. Jako hororová jednohubka dostačující. Zvlášť pro ty, kdo fandí hardcore penzistům.

    • 27.7.2017  19:45
    Oklamaný (1971)
    ***

    Hmm, mladý Clint Eastwood jako sexy, charismatický a vypočítavý kocour v hnízdě osamělých kočiček s ostrými drápky. Na film z počátku 70. let je film překvapivě nabitý sexuálním napětím, ale hlavní devizou jsou chytře napsané dialogy. Náš zraněný unijní voják John se zkrátka musí umět zalíbit všem obyvatelkám dívčí školy a je radost sledovat, jak si holky omotává kolem prstu... aby ho dámy do toho prstu pořádně kously. Osobně bych preferovala trochu jiný konec, ale i tak jsou dojmy z filmu pozitivní. A teď už jen porovnat s o skoro padesát let mladším remakem.

    • 27.7.2017  19:25
    Dunkerk (2017)
    *****

    Moc nemusím válečné filmy a trailer na Dunkirk mě nezaujal, ale Nolan je nejambicioznější a nejpreciznější režisér svojí generace, takže bylo jasné, že tenhle jeho nejnovější kousek bude povedený. A Dunkirk nezklamal. Zajímavá Zimmerova hudba (to tikání jsou nahrané Nolanovy hodinky prohnané filtrem), precizní střih, velikášská výprava (použily se opravdové lodě z druhé světové války), kvalitní herci (Mark Rylance, Tom Hardy, Kenneth Branagh, James D´Arcy)... a ambiciozní práce s dějem, kde se prolínají tři příběhy, které se odehrávají v různých časových rovinách. Když se nakonec spojí, je divákovi jasné, že se dívá na něco speciálního. Někdo může Dunkirku vyčítat, že nemá dostatečné silné a zajímavé hrdiny, ale o to Nolanovi nešlo. Chtěl ukázat obyčejné (zároveň dostatečně sympatické) lidi postavené do hrozných situací. Mladé kluky odvedené do děsivé války, kteří se chtějí jen vrátit za každou cenu domů. Důstojníky, kteří se snaží v chaosu najít nějaký pořádek. Civilisty, kteří cítí, že musejí udělat dobrou věc. Dunkirk je oprávněně vychvalovaný za realističnost. Úplně cítíte, jako byste na té proklaté pláži na dohled britského pobřeží byli. O to více jsou efektivní menší povznášející okamžiky, které nejsou důsledkem citového vydírání, ale kvalitního vypravěčství. Tleskám Nolanovi, že nám znovu ukázal, že stále existují filmy takového kalibru.

    • 12.7.2017  23:18

    Války moc neuvidíte, spíš pár ojedinělých bitek, ale film má působivou atmosféru dobrých válečných filmů - takový depresivní opičí Most přes řeku Kwai. Díkybohu (narozdíl od druhého filmů trilogie) tu naprostou většinu času strávíme s naší hvězdou Césarem, který je stejně jako vždy naprosto magnetický a je srdcem filmu. Naprosto naplňuje archetyp mýtického vůdce a zachránce bez toho, aby byl klišovitý. Znovu tleskám působivého spojení skvělého motion capture, filmových efektů a vymazleného hlasovému projevu a herectví Andyho Serkise (hodně tu připomíná slavný hlas Benedicta Cumberbatche). César i všechny opice vypadají naprosto realisticky a navíc skvěle hrají (dlouhé chvíle se tu film úspěšně spoléhá jen na "herectví" opic a hudbu, protože opice komunikují většinou jen znakovou řečí). Scénář nabízí několik chytrých a překvapivých zvratů, atmosféra je hutná, jen ten padouch sice má zajímavou motivaci, ale sám o sobě zase tak zajímavý není. Nakonec zjistíte, že konflikt se tu odehrává na mnohem menší škále, než se předtím zdálo. Což nemusí být zase tak na škodu, protože film nabízí uzavřený, ucelený příběh, braný tentokrát víceméně jen z pohledu lidoopů. A je to hodně zajímavé.

    • 9.7.2017  19:38

    "If you´re nothing without the suit, then you shlouldn´t have it!" Tak tohle se povedlo. A Marvel Studios by měly být trochu nervozní, protože ano, na tomhle filmu spolupracovaly, ale jedná se o produkt Sony Studios, které si tímhle nakročily na slušné pavoučkovské filmové universum. Oproti marveláckým produktům, které už nějaký ten rok opakují tu samou formulku, šel Spidey zpátky ke kořenům. Opravdu je na něm totiž vidět, že je to komiksový film jak v pojetí postav, tak ve struktuře příběhu. Tom Holland nabízí proti starším verzím Petera Parkera (Maguire a Garfield) autenticitu mládí - jeho Peter je opravdu mladinké puberťácké štěně, které chce něco dokázat dospělákům, kteří v něj nevěří. Je sympatický, chytrý, vtipný (opravdu!), šprt... je naivní a chce udělat správnou věc, ale ještě nechápe, jak svět chodí. Tomu naopak dobře rozumí náš padouch Vulture/Adrian Toomes, jehož motivace je lehké pochopit. Michael Keaton tu hraje vlastně zlejší a středostavovskou verzi svého slavného Batmana, kterému nejde o pomstu nebo páchání dobra. Toomes se chce uživit a chápe, že ti nahoře (Tony Stark, Avengers, vláda) na něj zvysoka kašlou. Tenhle padouch ze střední třídy je ideálním protikladem Petera Parkera, který taky nemá peněz nazbyt a snaží se pomáhat obyčejným lidem (narozdíl od Avengers, kteří při bitce poničí celá města). A Michael Keaton tohohle padoucha hraje náramně, je to první filmový marvelácký padouch, který je opravdu děsivý (uf, ta scéna v autě jde těžko zapomenout). Zápory? Moc velký důraz na Spideyho oblek navržený Tony Starkem, nevýrazné ženské postavy (Zendayina MJ se tak moooc snaží být cool, až je trapná), až moc narážek na ostatní filmy z Marvel Cinematic Universe. Jinak skvělý hrdina, skvělý záporák, drama, poctivé emoce, dobrý příběh, nějaký ten sociální komentář a spousta zábavy. Nezapomeňte si koupit ten popkorn, k tomuhle filmu se sakra hodí!

    • 4.7.2017  21:34
    Wonder Woman (2017)
    ****

    Wonder Woman není dokonalý film. Ani zdaleka. Ale je to hlavní superhrdinský film s hlavní ženskou hrdinkou, který je opravdu dobrý a jeho hrdinka má silnou osobnost aniž by se musela smyslně kroutit a prsit (dívám se na tebe, Halle Berry). Diana je díky sympatickému výkonu Gal Gadot od začátku postava, které divák fandí - je naivně dobrá, má ideály, chce pomáhat. Během filmu dospěje, naučí se lépe rozumět tomu, jak svět chodí, ale nezahořkne a ponechá si svoje ideály a touhu pomáhat. To je vlastně úžasná hrdinka. Někdo, ke komu lze vzhlížet. Na její cestě ji doprovází špion Steve Trevor (skvělý Chris Pine) - vtipný, schopný sympaťák, u kterého rozumíte tomu, proč se do něj Diana zakouká. A co víc, Steve je natolik sebevědomý chlap, že se necítí ohrožený Dianinými superhrdinskými schopnosti. Spolu tvoří sehraný tandem a mají onu pověstnou chemii (ty malé, kecací scény mezi nimi jsou jedny z nej v celém filmu). Výprava je fajn (ostrov Amazonek vypadá úchvatně, GCI Londýn 20. let o něco méně), akční scény naprosto dostačující. Slabší jsou záporáci, o kterých se hodně mluví, ale jsou jaksi nemají požadovaný efekt (navíc Área si měli nechat až na pokračování). Jádro Wonder Woman je ale postavách a Patty Jenkins ví, jak je prodat divákovi. Zasloužený kritický i box office úspěch.

    • 4.7.2017  19:48

    Jedno musím tomuhle filmu nechat. Je originál. Ano, půjčuje si u jiných snímků, ale výsledek je jedinečný. Psychotická atmosféra, krásná výprava (ty interiéry léčebny jsou úžasně staromódní a klaustrofobické) a sebevědomá režie. Filmu se daří navodit stísněnou, chvílemi magickou, chvílemi až hnusnou atmosféru. Zároveň je tak trochu detektivkou, protože spolu s hlavním hrdinou pomalu odkrýváme záhady spojené s léčebnou, jejími postupy a pacienty. Verbinskimu tleskám, že se nebál témat, od kterých jiní tvůrci utíkají. Vznikl tak až evropsky ujetý thriller, který ale ve své druhé polovině kvůli přehnané stopáži ztrácí dech. Úplně mi nesedli ani hlavní postavy, protože jsou tak divné, že se s nimi člověk nemůže ztotožnit. 70 %

    • 2.7.2017  22:14

    Těch 28 % na RottenTomatoes, které se mohutně podílely na neúspěchu tohohle filmu, je úplně k smíchu a vypovídá víc o amerických filmových kriticích než o Králi Artušovi. Takhle... tohle není skvělý film a není pro každého. Se svým rychlým střihem, soundrackem plným drsných vypalovaček a masivní převahou cool mužských postav je určený pro mladé pánské publikum. Všechny postavy mají charakterovou hloubku plastových panenek, se kterými si asi Ritchie hrál, když spolutvořil tenhle film. Díky svému charisma vyčnívají jenom dva herci: Jude Law, který si padoucha Vortigerna ohromně užívá a svým herectvím ho povyšuje nad průměrný scénář, a Eric Bana, kterému role krále-bojovníka Uthera sedla jak zadnice na nočník. Ve filmu vidíte Ritchieho typický režisérský rukopis a chvílemi je vidět potenciál lepšího a hlubšího filmu. Jenže Ritchie hrozně chce být cool a do diváka cpe CGI záběry obřích slonů a příšer a neexistujících krajin a měst. Pozlátko bez hlubšího smyslu. Tenhle film neměl a nemusel dostat rozpočet 175 milionu dolarů. I to je důvod, proč na něm studio tolik prodělalo. Myslím, že je jasné, že těch několika pokračování, na které si Ritchie brousil zuby, se určitě nedočkáme.

    • 24.6.2017  16:36

    Strážci galaxie jsou pro mě nejzajímavější hrdinové z MCU a ve svém druhém filmu neztratili nic ze svého kouzla. Jejich hašteření je setsakra vtipné a každý z nich má obrovské charisma. Oproti jedničce je příběh přímočařejší a působí méně epicky, ale James Gunn překvapivě přidal na drsných tématech (např. příběh Nebuly nebo Yondua) a je více osobnější a emocionálnější. Divákovi poskytne spektákl pro oko, vtípky, popkulturní odkazy, dojetí i pár námětů k zamyšlení. Líbí se mi, že pokračuje v objevování tématu rodiny (napjatý vztah Nebuly a Gamorry, problematičtí otcové, nalezení "adoptivní" rodiny), což je u letního spektáklu poměrně nečekané. Kdyby měl Marvel koule a nechal Gunna jít ještě více do hloubky, mohli být Strážci galaxie 2 na podobné úrovni jako letošní Logan. Jenže MCU holt musí být pro rodiny a fanbóje, takže něčeho opravdu výjimečného se od nich dočkáme jen těžko. PS: Jo, a baby Groot je boží.

    • 24.6.2017  16:25

    Film má dvě přednosti - rozkošnou Lily James v roli Elizabeth Bennetové a zajímavě pojaté zombies, které si očividně zachovávají část své původní osobnosti a jsou schopny i mluvit, což je dělá děsivějšími než klasické mozkojedy. Některé sekvence s nimi jsou opravdu poměrně napjaté a děsivé. Kéž by se tvůrci zaměřili víc na zombie část filmu a potlačili tu austenovskou. Popravdě, Pýchu a předsudek jsme viděli už v x lepších verzích, jsou to právě zombice, které tohle dílko odlišují. Jenže tvůrci do austenovské Anglie, kterou ovládá válka se zombie, silou tlačí staré známé dialogy, což působí hodně bizarně. Zajímavý koncept, ale nedotažený do úspěšného konce.

    • 24.6.2017  16:18
    John Wick 2 (2017)
    ***

    Akční scény jsou pořád na jedničku, ale oproti jedničce mi chybí pořádný osobní úhel. John Wick se tu chvílemi jeví jako moc velká svině (ano, ano, já vím, že je to bývalý zabiják), když naprosto chladnokrevně vraždí noname chudáky z ochranky, kteří proti němu nemají žádnou šanci. Vlastně ani nikdo z padouchů proti němu nemá šanci, takže jaksi chybí pořádné napětí. Připočtěte k tomu poměrně tuctový scénář a vznikne vám efektní, nadprůměrný akčňák, ale nic, co by si zasloužilo kultovní status.

    • 7.6.2017  23:22
    Mumie (2017)
    ***

    Sakra, co je to jen s dnešním Hollywoodem, který chrlí krásné filmy bez duše (asi jako herecký výkon Annabelle Wallis, hehe)... Ono víceméně na nové Mumii není nic tak špatně. Máte tu fajn humor, nějaké ty děsivé scény, Tom Cruise je samozřejmě dobrý, charismatický a pastva pro oko (fanynky se mají na co těšit), CGI vypadá skvěle. Určitě se nebudete nudit. Cruise tu hraje tak trochu hajzlíka, čímž trochu připomene svou úžasnou roli upíra Lestata. A Sofia Boutella jako titulní potvora je magnetická. Je to ale jen obyčejný popkorn. Zábavný, ale nezasytí. Co mě opravdu otravovalo byla postava Jenny (A. Wallis) - tahle postava ve filmu vlastně nic neudělá, jen se motá okolo hlavních postav a v každé druhé scéně musí být zachraňovaná. S Cruisem má mít nějakou tu romanci, ale ta vůbec nefunguje, což je škoda, když jejich vztah je důležitý na konci filmu. Na hanbu, páni scénáristé, a naučte se psát pořádné ženské postavy.

    • 30.5.2017  22:04
    13 Reasons Why (TV seriál) (2017)
    ***

    Show, která se tváří, že toho má hodně co říct k depresi a teenegerským sebevraždám, ale problém je, že po většinu času měla hlavní hrdinka spoustu možností se svojí situací někomu svěřit a něco s ní dělat. Hannah ale raději celou dobu předstírá, že všechno je ok, a dál se chová jako cool holka. Pokud byla v tak hluboké depresi, že nebyla schopna nic dělat, měli nám to tvůrci ukázat. Pokud měla ke svým rodičům příliš odtažitý vztah, měli nám to tvůrci ukázat. Hannah se ale často staví do pozice oběti (všichni kolem mě mi ubližují, a proto o nich natočím kazetu). Jedna z postav dokonce říká: "Víš, za spoustu z těch sr*ček si můžeš sama." Seriál pojednává o hlavně v USA důležitém tématu školní šikany, ale nemyslím, že někomu pomůže, když mu budete říkat "Ty za nic nemůžeš, to všichni ostatní jsou svině." Spíš by jim měl ukázat, jak se s obtížnou situací, do které se dostala Hannah, vyrovnat. Jinak seriál je velmi koukatelný a má zajímavé postavy. A zajímavý náběh na druhou řadu, na kterou se určitě podívám.

    • 19.5.2017  21:00

    Relativní režisérský Ovredal je nový černý kůň, co se týče hororových filmů. Naprosto úchvatně umí vytvořit napětí i na poli tohohle malého filmu, který se víceméně odehrává v jednou prostředí. Což by mohla být nuda, ale není, a to ani chvilku. Záhady kolem podivného těla Jane Doe se stupňují, Brian Cox a Emile Hirsch skvěle hrají, takže se o jejich postavy můžete bát, a Ovredal je hororový bůh, který nepotřebuje kýble krve a brutalitu, aby diváka vyděsil. Malý, ale krásně vybroušený filmový klenot. //Spoilery// Dojem mi kazí úplný závěr filmu, kdy se šerif chová naprosto nelogicky. Má dvě místa činu a jediné, co je spojuje, je divné, velmi, velmi podezřelé tělo - důkaz. A co šerif udělá? Pošle tělo pryč... Stupidita.

    • 19.5.2017  20:42

    Roboti můžou jít do řiti! Nevím jak vy, ale já na Alieny chodím kvůli vetřelcům, ne kvůli filozofování androidů... Ano, po Prometheovi tu konečně máme něco, co zase vypadá jako starý dobrý xenomorf (navíc ti úplně maličcí jsou skoro roztomilí!). Ano, Ridley Scott umí skvěle natočit napínavé scény a k ruce má legendu Dariusze Wolskiho za kamerou, takže film vypadá skvěle. Jenže jako většina filmů, Covenant stojí a padá na scénáři - tedy spíš padá, protože ten je tu až trapně předvídatelný a nedovede nám naservírovat zajímavý příběh, který by obohatil vetřelčí sérii. Postavy se chovají jako idioti, některé scény jsou plné divných sřoubovaných dialogů (třeba ta úplně první), máme to spoustu klišé. Scott diváky z letargie několikrát vyvede povedenou brutální scénou, ale zkrátka to nestačí. Abyste si spravili chuť, koukněte radši na to, jak mohl původně vypadat Vetřelec 3 a proklínejte blbé hollywoodské producenty: https://www.youtube.com/watch?v=eqBWKdwZsvc

    • 10.5.2017  19:30
    Breathe In (2013)
    ***

    Chápu, co se film snaží říct (souboj touhy po svobodě a reality života), ale na můj vkus to neříká dostatečně efektivně a zajímavě. Zkrátka mi nesedí Doremusův styl vyprávění, kdy se spousta věcí táhne, postavy po sobě pokukují, než aby řekly slovo, a hrdinové jsou vlastně dost nesympatičtí. Už jenom tím, jak moc si lezou do soukromí, ale možná to je jenom moje české já, které moc nemusí americkou mentalitu. No, zkrátka příběh staršího muže a mladší holčiny a jejich zakázané lásky jsme už viděli hodněkrát, a přestože Guy Pearce dobře hraje a je stále sexy a Felicity Jones je roztomilá, tak ani jeden z nich tenhle film nevytáhne nad průměr.

    • 10.5.2017  19:08

    Možná, že knižní předloha je zajímavá a má své kouzlo... ale Burtonova adaptace nemá ani jedno z toho. Technicky je tenhle film v pořádku - lokace, herci, kostýmy, tohle všechno je krásné a povedené. Ale co z toho, když tenhle film je jedno velké nafouknuté nic. Absolutně mě nezajímalo, co se s hrdiny stane, jaké mají schopnosti a kdo koho má rád. Není to chyba herců, ale kapitána za kormidlem: Tima Burtona. Sirotčinec slečny Pelegrinové totiž postrádá živost, zápal, jiskru, zkrátka to, co máme na starším Burtonovi rádi. Tohle je jen další z jeho filmů, který postrádá srdce - zkrátka mi připadá, že Burtona už nebaví točit a strašně to fláká. A když je vypravěči (chápej režisérovi) jedno, co a jak vypráví, proč by to mělo zajímat nás?

    • 1.4.2017  23:19

    Trochu moc doslovné a vlastně i předvídatelné (pokud jste viděli pár smutných filmů o rakovině, víte kolem a kolem, co se bude dít). Hlavní dětský herec je dobrý, ale scénář mu nepomáhá v tom, aby ho divákům přiblížil. Ztratit rodiče kvůli rakovině stojí za prd. O to víc, když jste díte. Víme. I děti mají složitá psychologická traumata. Víme. Originální mi přišlo vložení malých příběhů, které vypráví netvor. Film má dobré momenty a postřehy, ale nikdy se nesloží do opravdu působivého a zapamatování hodného celku. PS: Sigourney má luxusní anglický přízvuk.

    • 22.3.2017  22:47
    Život (2017)
    ****

    Skvěle zrežírovaná sci-fi hororová chuťovka. Daniel Espinosa má pro horor přirozený talent a zvládá je jak technicky, tak stylově. Při některých scénách mi bylo fyzicky nevolno, přesně jak to má u dobrého hororu být. Pomáhají tomu i dobře zahrané postavy, o které se můžete bát. Jenže... každou napínavou scénu vyvažuje nějaká scénáristická laciná klička typu "už už jsme se vetřelce zbavili, ale zrovna v TU chvíli se stane xyz". Je to velká škoda, protože s trochu větší snahou by film mohl pojednávat o lidském hrdinství, kdy se jednotlivci (vědci na vesmírné stanici) obětují pro dobro lidstva (záchranu před potvorou z vesmíru). SPOILER I proto mě zklamal konec filmu, který je zvednutým ukazováčkem nejen směrem k divákům, ale i k postavám, které úplně k ničemu během filmu obětovaly život. Scénáristé si asi mysleli, že být nihilistický a temný je hrozně trendy a módní (jen se podívejme na Rogue One nebo Logana). Ale někdy je prostě cool být za staromódního hrdinu, který udělá, co je nutné, aby dobro zvítězilo - a podaří se mu to.

    • 19.3.2017  16:21
    A Series of Unfortunate Events (TV seriál) (2017)

    Třináct let starý film s Jimem Carreym coby hrabětem Olafem mi ve srovnání s tímhle seriálem přijde jako klenot. Stylizace byla podobná, ale o něco lepší, děj lépe ubíhá a herci jsou lepší. V téhle novince od Netflixu stojí za to Neil Patrick Harris (Olaf), ale dětští herci, kteří hrají sourozence, nemají dostatečné charisma a většina ostatních herců hraje podivně odměřeně a chvílemi až podprůměrně. A protože herci nejsou dostatečně zajímaví, nezáleželo mi na postavách a měla jsem problém přinutit se sledovat další díl. Tvůrci zkrátka nenašli rovnováhu mezi sarkastickým vyprávěním Lemonyho Snicketa a chladným odstupem. Navíc je seriál chvílemi až moc naschvál krutý (např. několik zvratů v posledních dvou dílech, které nebudu spoilerovat) a budil ve mě dojem, že příběh divům ukazuje zvednutý prostředníček. Lemony mě několikrát varoval, že pokud nemám ráda kruté příběhy, kde se stále dějí hnusné věci, nemám se dívat dál. Myslím, že ho poslechnu.

<< předchozí 1 2 3 4 11 21 31 41
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace