Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Krimi
  • Komedie
  • Horor

Recenze (458)

plakát

Mission: Impossible Odplata - První část (2023) 

I další díl Mission Impossible je parádním akčním zážitkem, skvělým agentským filmem a zde i říznutý slušným sci-fi thrillerem s umělou inteligencí. Moc nechybělo, abych dal dalších pět hvězdiček. Bohužel chtělo by to kratší stopáž. Nechápu současný trend dělat filmy delší a delší a delší. Zvlášť když jsme teprve v polovině zápletky.

plakát

Pryč od pece (2013) 

Obyčejný "ukecaný" thriller o pomstě s naprosto bombastickým obsazením, kde je hvězda vedle hvězdy. Hodnotím lepšími třemi hvězdami. P.S. Příjemně překvapilo, že v nočních hodinách to Nova Cinema promítla bez reklam.

plakát

Strašidelný dům (2023) 

Rodinná komediální taškařice s hororovými prvky má asi nejméně charismatického hlavního hrdinu, kterého si mohla vybrat. K němu tvůrci přibalili scénář plný klišé a dialogy, jejichž humor kolísal od vtipu k trapnosti. Avšak nejedná se o takový průšvih, jak jsem se obával. Konkurenční Máme tu ducha to poráží na plné čáře a ani v konkurenci nových Krotitelů to není úplná ostuda. Po komediální stránce to táhnou Owen Wilson a Danny DeVito. Celkově hodnotím mezi dvěma a třemi hvězdami. Disney by se měl naučit hospodařit, jinak bude každý jeho film propadák. Když za průměrný snímek vyhodíte nadprůměrné peníze dostanete nadprůměrný finanční průšvih.

plakát

Bod obnovy (2023) 

Velká paráda. Vzhledem k tomu, že to je domácí počin a ten vizuál vypadá světově, tak tomu i odpustím, že to je ze zápletkového hlediska celkem předvídatelné a žádný vysloveně šokující zvrat nepřijde. Velmi dobrý sci-fi thriller, kvalitně zahrané, kvalitně zrežírované a jsem rád, že se ukázalo, že něco podobného lze vyprodukovat i u nás.

plakát

Expend4bles: Postr4datelní (2023) 

Nebylo to tak zlé, jak se tady straší, ale má to několik velmi výrazných slabin. Za prvé zvěsti o hrůzném vizuálu nelhali. U některé akce jsem se sám sebe ptal, jestli nesleduju počítačovou hru, a z některých scén je až příliš okaté, že herec stojí ve studiu před plátnem, na kterém je později doděláno pozadí. Jak se tohle může u tak velkého filmu stát. Hrozná ostuda. Za druhé je tam několik šílených scénáristických rozhodnutí. Nejenže ve filmu takřka není jedna z hlavních postav, ale navíc její místo obsadí strašná Megan Fox. Hlavní záporák Ike Uwais je také málo využitý a v celkem statické roli je ho škoda (tam mohl být starší herec). Andy García i Tony Jaa jsou docela fajn, avšak 50 Cent, ani Jacob Scipio moc prostoru nedostanou a Levy Tran je úplně nejzbytečnější postava, jakou si lze představit. Bohužel to samé se dá říct o Lundgrenovi a Couturemu, kteří tu taky extra velký prostor nemají a všechno tak zůstává na bedrech Jasona Stathama. Ten je skvělý jako vždy, avšak působí zde osamělým dojmem. Tohle měla být týmovka přece. I tak to byla více než koukatelná záležitost a tři hvězdy si to zaslouží, avšak je z toho cítit promarněný potenciál. Kdyby se jen bývalo podařilo sehnat lepší obsazení... (viz jedna zdejší recenze: "Prakticky každé jméno, které najdeme zde v zajímavostech, zní lépe než to, co jsme nakonec dostali") P.S. Pobavilo jak tam v jedné scéně zazněl hudební výtvor jednoho z účastníků.

plakát

Písečná monstra (2021) 

Další z řady mockbusterů, neboli laciných napodobenin velkých filmů s podobným názvem a plakátem, cílící asi na zmatenější diváky, které si je omylem pustí, plus na ty blázny, které se na podobné šílenosti dívají záměrně. "Vzniká Duna a ti píseční červové vypadají zajímavě," řekli si hlavouni studia Asylum, "co kdybychom s nimi natočili monstrbiják?" Daly se hlavy dohromady, za kameru se posadilo režisérské duo Campbell-Klein (Shark Side of the Moon), scénář napsalo duo Roche-Pritchard (Methgator), za kameru usedl Marcus Friedlander (Jurská vzpoura: Dinokalypsa) a o střih se zasloužil Rob Pallatina (Útok dvojhlavého žraloka), zřejmě slušnej oddíl. Tak on to není vyloženě špatný nápad, přeci jen na obřích červech stojí série Chvění, a v Mongolsku existuje legenda o gigantickém Olgoji Chorchojovi, takže jsem neváhal a když jsem viděl, že to vysílá TV Prima s "etičtějším" názvem Písečná monstra, tak jsem to zkusil. A tak tu imperátorskou politiku nahradili americko-ruské vesmírné vztahy a vojenská mašinérie a sledujeme tu příběh o pilotce-potížistce, která místo vyhazovu dostane za trest záchrannou misi a dostane se na písečnou planetu s červíky. Scénář stojí samozřejmě za prd, avšak bohužel hlavní parta hereček nebyla ani sympatická, ani herecky nadaná, a tak hodnotím pouze někde na pomezí jedné a dvou hvězdiček. P.S. Hlavní hrdinka ve filmu pije domácí pálenku, zajímalo by mne, kolik pálenky musel vypít štáb během produkce a scénáristi během tvorby scénáře.

plakát

Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně (2023) 

Myslím si, že nová trilogie Star Wars je rozhodně nepovedená (hlavně tím, jak zbytečně znovu recykluje motivy ze starých dílů, a příšernou devítkou), ale po shlédnutí Snyderova vyřazeného konceptu si myslím, že to asi mohlo dopadnout ještě daleko hůř a LucasFilm nemusí litovat, že spojení světelných mečů a sedmi samurajů zamítl. - - - Poté, co bylo rozhodnuto, že Snyderův příspěvek k Hvězdným válkám se neuskuteční, zašel oblíbený režisér za Netflixem, kde jeho koncept přijali a z původního SW filmu se stala jejich konkurence a počátek budování nového fantastického světa. První snímek z tohoto univerza ale dopadl katastrofálně.  Přitom začátek filmu mne navnadil, že nás čeká příjemné fantasy dobrodružství. Takže navzdory mým obavám ze Zacka Snydera (poté co jsem viděl Armádu mrtvých) jsem začínal být optimistou. Pak se ale začne sestavovat ona sedmička hrdinů a nám se tak začnou postupně představovat postavy. To zabere hodně času a přitom se o nich nic moc hlubokého nedozvíme. Navíc každá z nich tam má jednu zajímavou scénu a pak už je celý film totálně zbytečná. Akční scény jsou naplněné mimořádně hnusných zpomalovaček, dialogy stojí za starou belu a jako příběh to nedrží pohromadě.  Celý film jsem měl pocit, jako bych už to někde viděl. Samotná podobnost s Hvězdnými válkami se dá odpustit (přeci jen to mělo být původně SW film) a ani tolik nevadí, že hlavní hrdinkou je opět silná nezávislá žena, ale tam nebyla špetka originality v tom filmu.  Na konci zjistíte, že se jedná o sestříhanou PG13 verzi a můžete si počkat na režisérský sestřih. Totéž se bude opakovat i s druhou částí. Nechápu proč to takhle dělají, když zrovna Netflix dává tvůrcům celkem svobodu. Spíš to vypadá jako by si ani režisér nebyl jistý výsledkem svojí práce, tak nám dává dvě možnosti a vyberte si tu méně špatnou. Na závěr několik otázek: i) Proč technologicky vyspělá říše, která cestuje prostoročasem pomocí portálů ve tvaru loga Renaltu (a vy víte čeho ještě), a která umí extrahovat myšlenky z mrtvých vojáků, proč potřebuje farmáře a nedokáže si vypěstovat potraviny sama (třeba na vesmírné lodi)?  ii) Proč z filmu zmizel robot Jimmy a ten kladný voják, který ho na začátku aktivoval? iii) Proč ten robot odešel do lesa a lovil tam jeleny? iv) Proč tam je slavná "Cantina scene" ze Star Wars v "gay bar" variantě?   v) Proč by se po tomhle propadáku někdo koukal na druhý díl. Odpověď na poslední otázku je snadná -> zvědavost. Takže se na něj i já možná mrknu. Lepší jedna hvězda, na dvě už to nedosáhne.

plakát

Jo Nesbø: Doktor Proktor a prdící prášek (2014) 

Známý spisovatel kriminálek Jo Nesbo stvořil také sérii pro děti o Doktoru Proktorovi. Četl jsem je všechny, jedná se o hodně ujetý námět a tento film jej adaptuje poměrně přesně, takže jsem vcelku spokojený. Je třeba si ale přiznat, že papír snese o něco více než plátno a byly zde momenty, kdy jsem si ťukal na čelo. Za Anna Kondu tomu ale nechám i tu čtvrtou hvězdu.

plakát

O léčivé vodě (2020) (TV film) 

Na léčivou vodu jsem se vlastně díval jen kvůli vítězce Stardance Darije Pavlovičové a vyklubala se z toho celkem milá pohádka. Není to sice nic geniálního, moc se mi nelíbili ňoumové/obyvatelé vodní říše a i vizuál pod vodou slušně řečeno není nic extra, ale příběh byl celkem fajn, herci až na výjimky v pohodě a nenudí to. Slabší čtyři hvězdy.

plakát

Tři zlaté dukáty (2023) (TV film) odpad!

Možná jsem byl na Janákův Klíč příliš přísný, protože Slováci letos přišli s ještě horší pohádkou. Chybí tomu jakýkoliv pořádný děj, jakákoliv pohádková atmosféra a ani herci mne nijak nezaujali. Druhá viděná pohádka od režisérky Solčanské a druhý propadák.