Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Animovaný

Recenze (107)

plakát

Penny Dreadful (2014) (seriál) 

Liga výjimečných pro mě byla vždy takové malé guilty pleasure, zbožňuju éru viktoriánské anglie, ať už jde o Londýn či vřesoviště, kdy mýty a nadpřirozeno konfrontuje drsný a špinavý průmyslový pokrok, takže když jsem poprvé zaslechl o tomhle malém dílku, nemohl jsem se dočkat, až skončí zkouškové a já ho budu moct konečně prubnout. A má očekávání jsou zcela naplněna. Mimo fakt, že jednu z ústředních postav hraje Eva Green (která je diva prostě ve všem) je příběh napínavý, atmosféra hustá a každá věta vymazlená do nejmenšího detailu. Timothy Daltona jsem měl vždy docela rád a jako každý britský herec a gentleman zraje věkem jako to víno. Zato Joshe Hartnetta jsem nikdy moc nemusel, o to víc po jeho "nezapomenutelné performanci" v nejzprzněnějším historickém velkofilmu a zrovna o tak zajímavé části druhé světové. Nicméně jeho americký buran s morálkou a issues je, nutno uznat, dobře zahranou a sympatickou postavou. Showtime si navíc, stejně jako HBO, může v klidu dovolit se s tím "nesrat," takže každý dialog, každá scéna říká přesně to, co chce. Výborná věc a další závislost do sbírky. Jo, a nevěděl jsem, že se Tomáš Rosický dal na hereckou kariéru. S2: Nevěřil bych, že výbornou první sérii ještě něco kdy překoná. Přiznávám, že jsem v hodnocení Penny těžce neobjektivní, ale zážitek, jaký mám ze sledování tohoto klenotu, je prostě jedinečný a nepopsatelným způsobem paralyzující. Třetí epizoda pro mě představuje ve všech směrech absolutní špičku a finále, ač o něco méně akční, než by asi divák čekal, mi až do premiéry třetí řady rozhodně nedává spát. Opět jsem si potvrdil, že zdaleka nejsilnější stránkou, v kombinaci s božským hudebním doprovodem, jsou dialogy mezi jednotlivými postavami, ať už o smyslu života, životě brouka, nebo spodním prádle pro reanimovanou prostitutku. Penny Dreadful je zdaleka nejlepší seriál své doby a místní hodnocení je krajně nefér. Pokud by tu mělo něco mít 99%, pak tohle.

plakát

The Tonight Show Starring Jimmy Fallon (2014) (pořad) 

Fallon má oproti ostatním moderátorům talk-show obrovskou výhodu v tom, že se umí nejlépe přizpůsobit aktuálním trendům mladých lidí, nebo minimálně mladých amerických lidí. Využívání tweetů posouvá dál než Kimmel a s hosty si hraje víc než Conan. Na druhou stranu ale není tak vtipný jako Kimmel a dobrý v tom starém dobrém interview jako Conan. Snaží se to vyvažovat právě těmi atrakcemi a energií, což bohužel ústí v jeho už legendární falešný smích.

plakát

Domek z karet (2013) (seriál) 

Co začalo jako pomsta Železné Lady pokračuje jako herecký koncert a dost možná druhá (třetí?) životní role Kevina Spaceyho. Chladný, vypočítavý a bezskrupulózní Frank Underwood sundává jednoho oponenta za druhým jako zkušený snajpr v hustém lese. Výtečně mu asistuje jeho vlastní lady MacBeth v podání Robin Wright, která od otravné slečinky ve Forrestovi ušla hodně dlouhou cestu až k strachu a respektu nahánějící ženě s náznaky svědomí. David Fincher nezůstává nic dlužen své pověsti a divákovi, ostatně jako vždy, nechává jasný vzkaz: tohle není odpolední seriálek pro čajíčky. Nelíbí? FU.

plakát

Ellie Goulding - Burn (2013) (hudební videoklip) 

Jděte všichni do hajzlu, fakt. V dněšní době na míru ušitých poloobnažených až obnažených MTV kraviček přímo z výrobního pásu je Ellie jasným vzkazem, že naděje žije a ne ledajaká! Tuhle jsem se nachytal, jak jsem hladový seděl a jel Burn pořád dokola asi 2 hodiny a to jsem si ji původně chtěl pustit akorát jako kulisu k vaření. Výsledek? Maso připálený, rejže připálená, hrnce zničený, plotna je mrtvá, já jsem sytý a beznadějně a bezhlavě zamilován do tohohle úkazu z pohádkových zemí jménem Ellie Goulding: (:

plakát

Hobit: Šmakova dračí poušť (2013) 

Po loňské zkušenosti s prvním dílem (neskutečné nadšení a velká očekávání, následný pocit nic moc) jsem tentokrát vyrazil s mírnou skepsí. A výsledek byl fantastický. Rozhodně lepší, než první díl a to ve všech směrech. Největší obavy jsem měl z násilné love story, která navzdory vykrádání hlášek ("Byl to jen sen Arwen, tedááá, Tauriel.") násilně nepůsobí a lze-li to považovat za nedostatek, pak jen velmi nepatrný. Dokonce Legolasovy svítící oči, zřejmě vypůjčené od Roberta Pattinsona z Tvajlajtu, mě iritovaly mnohem víc. Závěrečný střet s Šmakem pak napravil veškeré křivdy z loňska, celou dobu jsem čekal, kdy se Šmak přeřekne a osloví Bilba "Johne." Škoda.

plakát

Liga spravedlivých: Záchrana světa (2013) 

Na tenhle Justice league animák jsem čekal celý život - rukavičky pryč, tady půjde o sekání hlav, krev poteče proudem, Batman se mezitím uchlastá - kdo myslí, že hlas Kevina Conroye je drsnej, ten nezná Skotskýho highlandera z mý profilovky - a Superman nezachrání ani prd, i když to vůbec není tím, že vypadá jak člen Birkenau Boys. K tomu bezva zápletka s cestováním časem, které mám obzvlášť v oblibě a sexy domina Wonder Woman. Zaštěkej, děvko!

plakát

Podfukáři (2013) 

Překvapivě zábavná a přitom ne úplně hloupá podívaná s tradičním, ale ne úplně průhledným twistem na konci. Jesse Eisenberg mě snad vůbec poprvé v nějaké roli vyloženě neštve, Na Mélanie Laurent i Islu Fisher je radost pohledět, stejně jako na znovushledání starých kolegů Morgana Freemana a Michaela Cainea. Příjemná večerní jednohubka.

plakát

Rick a Morty (2013) (seriál) 

100. komentář! Kdybych měl na csfd.cz možnost v omezeném počtu třeba deseti případů udělit hvězdiček šest, bez váhání bych jednu plácnul Rickovi a Mortymu. Těžko v dnešní době hledat tak dokonale ujetý seriál plný životních pravd, okázalé zábavy a momentů, při kterých si člověk nutně pokládá otázku, zda je svět skutečně skutečný, nebo zda se neocitl omylem v nějakém paralelním vesmíru, kde světu vládnou krávy. Mořské krávy.

plakát

Star Trek: Do temnoty (2013) 

Obsahuje spoilery. Po všech stránkách výborný film - rozhodně lepší než předchůdce - kterému bych z fleku napálil za 5 plnejch hvězdiček. Je mi jedno, že Benedict Cumberbatch je v příběhu tak trochu poloviční, každá scéna s ním jen potvrzuje nadřazenost nejen jeho postavy, ale i britské herecké školy. Vizuál byl tak promakaný, že se chvílemi šlo té Enterprise i dotknout, akce naprosto dechberoucí. Někomu by možná mohlo vadit, že pár pasáží působí jako vykrádačka Khanova Hněvu, ale to snad potrápí jen opravdu až moc nadšeného trekkieho, co má pokojíček u rodičů doma přesně podle kajuty Enterprise a spát chodí zásadně (!!) jen v Kirkově pyžamu. Tak proč tomu dávám 4? Protože celý ten film je z hlediska postavení v sérii naprosto, ale úplně zbytečný. Na co? Jak je, ty tvůrce, kteří nám tak pěkně zrestartovali sérii, napadlo zrovna tohle? Za jakým účelem? A za pravdu mi dává dokonce i záverečných 5 minut, které jsou na chlup stejné, jako ve Star Treku (2009). Teda sorry, je tam navíc Marcusová a Kirk se Spockem se tentokrát málem vykousnou. Jakkoliv na maximum ústřední pánská dvojka hraje, člověk prostě nemůže a nevěří té umělé chemii, té bromance, která mezi nimi má být, proč? Protože na konci jedničky se jakžtakž začali respektovat a najednou jsou už kámoši na život a na smrt a jeden by pro druhého mlátil Sherlocka, až by mu paže ochabla. Ano, ona je tu prý ta takzvaná hra, která ono utvářející se pouto ukazuje, ale to mám jako pustit prachy a hrát hru abych si plně užil film? Na to mohu říct jen - jebať. Mnohem logičtější by přece bylo dvojku udělat jako tu komorní poznávačku sebe samých, zpevnění přátelských a milostných pout a tohle si nechat až na trojku, která by v takovém případě fakt měla grády a hlavně by dávala smysl. Při ohlédnutí se za vším, čím si Kirk Pine a Spock Quinto prošli (bez nějaké hry samozřejmě, proboha) si u scény s warp jádrem divák řekne tak akorát "hm, tak umřel, a co jako? Ten druhej brečí? Aha." Jakoby tu bylo něco vynechaného, něco nedořešeného, co prostě brání Star Treku do temnoty správně fungovat. Takže takhle fakt ne pánové, příště si to s tim příběhem trošku promyslete. Ještě jedna malá hnidopišská: to nikomu z Flotily není ani trochu divný, co to má ten pan admirál Marcus v pracovně za model fešný černý lodi?

plakát

Arrow (2012) (seriál) odpad!

Seriál sezóny 12/13, od které nikdo (nebo aspoň ta většina) nic víc než další slátaninu CW nečekal a který překvapil mnohem víc, než je zdravé. Hlavní dějová linka je na první řadu naprosto strhující a ani vyplňující díly na tom nejsou jinak. Ostrovní linka je zase vždy svěží a zajímavou odbočkou. Stephen Amell, jeden by si řekl, že mu tu roli dali kvůli těm svalům, není rozhodně žádný Hamlet, ale rozhodně to je Oliver Queen zrovna tak, jako je RDJ Tony Stark. Efekty jsou na CW znát, už se asi nezlepší, ale pořád to vypadá líp, než Smallville. A samozřejmě, jak se na komiksový svět sluší a patří, všechny slečny, ženy a dokonce i maminy jsou naprosto k sežrání. Těším se na další řadu. | Po překvapivě dobrých prvních dvou řadách přichází řada třetí a s ní to, čeho jsem se nejvíc obával a co se v posledních letech s vývojem internetu a zejména sociálních sítí stává, bohužel, čím dál častějším - fanouškovský diktát. Zejména zcela nepokryté totální tlačení na pilu jedné nejmenované vztahovky, kde už chybí jen ujištění Oliverova urologa, že tomu tak skutečně je, i když tomu tak do posledních dvou dílů 2. řady skutečně nebylo. Přidejte jako bonus další tunu tzv. CW crap všech ostatních postav a máte důvod, proč nemůže být Arrow perfektním seriálem. | Kdyby mi někdo při první sérii řekl, že to jednou skončí sladkou scénou odjezdu Olivera se svou milovanou v Porsche do západu slunce, vytlemil bych se mu do ksichtu poté, co bych mu hlavu nacpal do dehtu a peří a zneuctil ho před jeho vlastními dětmi. A hle, přece by měl nebožák pravdu. Ono by to bylo i k smíchu, kdyby to nebylo tak zoufale k pláči. | S04e18: Nasrat. Odpad! Nazývat tohle adaptací Green Arrowa je největším a nejodpornějším plivancem do ksichtu od Mandarina v Iron Man 3.