Oblíbené filmy (10)
Mazací hlava (1977)
Prvně jsem tento film nenáviděl, bylo mi z něj špatně až na zvracení... Ale již při prvním zhlédnutí na mě nějaké elementy udělaly silný dojem. Chce to získat nadhled a pak snímek zhlédnout znova a znova. Po opakovaných zhlédnutích jsem si film zamiloval. Noční můra s nadějí a útěchou na konci. Masterpiece. Vysoká umělecká hodnota. Moc se mi líbí konec, kde se Henry ze vší té temnoty ocitne ve světle. Miluju téměř všechny další Lynchovy celovečerní filmy - Mulholland Drive, Lost Highway, Twin Peaks: Fire Walk With Me & Inland Empire.
Strom života (2011)
Poezie. Život. Vesmír. Bůh. Slzy i spasení. Pro mě jeden z nejlepších filmů všech dob.
Tři barvy: Červená (1994)
Červená. Umění práce s barvou v plné hloubce, její propojeností s emocemi.
Koyaanisqatsi (1982)
Meditace. Umění. Život. Nadhled a vhled. Filmová poezie. MUST SEE.
Satanské tango (1994)
Kolektivní deprese. Záběry tak dlouhé až je to iritující (vystihující vše). Práce kameramana je neskutečná. 7,5h. Magnum opus.
Každý pro sebe a bůh proti všem (1974)
Klenot. Poezie. Herzog.
Fontána (2006)
Kde je dům mého přítele? (1987)
Jeden z nekrásnějších a nejlepších filmů, které jsem viděl.
Barry Lyndon (1975)
Můj nejoblíbenější a nejlepší Kubrick. Masterpiece!
Peníze (1983)
Mistrovství minimalismu. Šíření viru falešných peněz.