makakus

makakus

martin demartini

Česko

Twitter: makakus

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5
    • 8.10.2018  22:26
    Eighth Grade (2018)
    *****

    Tak trochu Lásky jedné plavovlásky natočené po více než padesáti letech. Samozřejmě, doba se změnila a výrazové prostředky filmu také. Zůstala však až dokumentární bezprostřednost, především v dialozích (i když zde hrají zásadní roli i monology, resp. zpovědi na sociální sítě). Velké uznání zaslouží Elsie Fisher za (možná místy) improvizovaný výkon, který na "svém blogu" předvádí. A obrovské uznání režisérovi a zároveň scénáristovi za tu ohromnou citlivost a přirozenost, které dokázal filmu vtisknout. Vždyť tomu klukovi je osmadvecet! Tedy ještě o pět let méně než Formanovi při LJP. Docela bomba. Možná to někomu bude znít jako svatokrádež, ale když už srovnávám, výsledek mne tady potěšil ještě více. Především tou bezvýhradnou koncentrací na psychiku hlavní postavy, pokornou jemností, odzbrojjující upřímností a dokonalým vystižením stavu pubertálního ducha. Žádná velká slova, žádný patos, i to, že je ta zakřiknutá holka určitě vnitřně poznamenaná smrtí mámy se tam vlastně nikdy neřekne. Prostě miluju filmy, které se o nic nesnaží, a o to více dokážou, zůstávají skromné, čisté a prosté. V dnešní době je takových filmů jako šafránu.

    • 23.8.2018  15:25

    Zatím nejslabší epizoda. Ve snaze být zajímaví a originální tvůrci zběsile míchají dohromady všechny časové roviny bez ladu a skladu, aby nakonec až trapně dospěli k předvídatelnému výsledku. Monotematické zaměření dílu na zmatenost dementní stařenky navíc zesiluje nevyváženost celého příběhu, pokud o něm vůbec může být řeč. Z celého seriálu stále více čpí hra na umění, takový silně popový Lynch bez talentu Lynche.

    • 13.8.2018  11:10

    Řekněme, že seriál je jako láhev dobré whisky a vy chcete, aby vám ta flaška vydržela co nejdéle. Takže každou nalitou sklenici naředíte vodou v poměru jedna ku dvěma. Sice se to pořád dá pít, ale zážitek je hodně, hodně oslabený. Z produkčního hlediska je to natahování každé scény a zařazování scén úpně zbytečných logické neboť ziskutovrné, z diváckého hledika je to však docela mrzuté. U mne je to na hraně - koukat dál nebo ne?

    • 12.8.2018  13:27

    Slabinou filmu je podivně archaický a trochu toporný způsob vyprávění. Aldrich se později vzepjal k opravdu silným výkonům (hlavně Tucet špinavců), ale tohle vypadá jako dílo z roku 1940, nikoliv 1962, kdy už pomalu nastupovala nová vlna a dva roky předtím vznikl Sladký život. Vlastně je to béčková komerce s výraznými hereckými výkony, která ale po všech stránkách zaostává za mnohem modernějším a kreativnějším hororovým předchůdcem Psycho. Bette Davis nezískala Oscara plným právem, protože roli přehrává do extrému jako nějaká praštěná čarodejnice a dělá si z ní občas i docela legraci, takže psychologie postavy jde do kopru. Naopak silnou stránkou je epický příběh, opravdu škoda, že to nedělal Hitchcock, mohlo to být o třídu lepší. Takto 3,5 hvězdy, 70 %.

    • 10.8.2018  18:21
    Zlá krev (TV seriál) (2017)
    ***

    Mohl to být úžasný seriál, především díky Lange, Sarandon a Molinovi, ale kazí to tři věci. Za prvé - neúnosná délka. této látce by mnohem více slušely dvě, tři hodiny, nikoliv šest a půl. Vleče se to občas jako nudle z nosu, místo jedné údené věty se řekne pět mdlých, místo pěti záběrů je jich dlouhých deset. Za druhé - příliš častý, statický a zbytečný motiv "dvojice vypravěček",který se jako berlička používá vždy, když to není scénárista schopen odvyprávět "naživo". Navíc se zde Zeta-Jones překvapivě ukazuje jako hodně špatná herečka. Za třetí - úlitba moderní "korektní" době, kvůli které se do příběhu dostaly nesmyslné emancipační motivy, boj za rovná práva žen ve filmovém průmyslu. Například fiktivní vsuvka "sekretářka chce režírovat, ale nemá šanci, protože je žena" je na hranici trapnosti. A že "starší ženy si už ve filmu ani neškrtnou" je prostě lež - Bette Davis (zde jí bylo 54) hrála pak ještě v 29 filmech, Crawford byla notorička, jen proto už ji nikdo nechtěl a hrála jen v pár příšernostech (snad jen kromě příjemně hysterického výkonu ve Strait-Jacket). Vše ostatní je super, duety JLxSS jsou prostě úžasné. Mít tu možnost dám tři a půl hvězdy, tedy 70 %.

    • 19.7.2018  20:57
    How It Ends (2018)
    *

    Jedna hvězda za to, že v jednotlivých epizodách se dějí podivnosti, které nikdy nejsou vysvětleny, podobně jako důvod celé katastrofy..To se často nevidí. Čtyři hvězdy dolů za to, že to celé nemá smysl, napětí ani zábavu a nic tady pořádně nefunguje. Smíchat katastrofický film, psychodrama, kýčovitou pohádku o neohrozitelné lásce a road movie, to byl prostě od dramaturgů Netflixu hodně blbý nápad a vyhozené peníze..

    • 24.6.2018  15:10

    Zapomeňte na to, že vás dříve dokázal mistr Spielberg chytit za srdce nebo i rozplakat. Rozesmát nebo vyděsit. Někdy dokonce i prožívat hlubší city než jen sentiment. Na nějaké myšlenky "co tím chtěl autor říci" pak zapomeňte tuplem. Jedinou pseudoemocí tady může být "wow" za skvělou pastvu pro oči (za to jedna uznalá hvězdička), což je ale super věc spíše pro milovníky skvělých efektů než skvělých příběhů. Přitom to začíná tak slibně. S laskavým nadhledem sledujeme civilizaci na pokraji kolapsu, neboť "nežije" - virtuální fikci dala přednost před realitou. Tento střet je občas i krásně černě humorný. Přesněji - asi ve třech několikavteřinových sekvencích ze stodvacetiminutového filmu... A konec, velké finále, takzvaná katarze? "Zavřeli jsme OASIS (rozuměj - znemožnili lidem pobývat ve VR fikci) v úterky a čtvrtky, lidé potřebují strávit víc času ve skutečném světě." K tomu záběr na muchlující se puberťáky (zároveň nejbohatší imperialisty na světě), kteří na to teď na sebe mají bohudíky asi třicet hodin týdně. Jasně, proč to brát tak vážně, například scéna Shining je opravdu velmi zábavná (za to ta druhá hvězda). Ale když ono to nemá hlavu ani patu, na což si pan režisér dříve tak potrpěl! Dokonce i ten "vesmírný vysílač z gramodesky" v E.T.prý reálně fungoval. Tady nefunguje logika ani v nejmenším. Tvůrce OASIS mluví s hráči v reálném čase ze záhrobí (patrně si ty dialogy napsal ještě zaživa), nikdo neví proč a co jim vlastně sděluje. A vůbec - chová se jako vymatlaný debil, který sice ví, že"realita je jediná skutečná věc", ale vytvořil přitom co nejdokonalejší únik z této reality. Na konci nás nečeká žádné "prozření", jen nový ředitel impéria na vymývání mozků. Viz úterý a čtvrtky. Námitka může znít - a proč to prostě nebrat jen jako puberťáckou srandu, jako dalšího originálně zábavného Scotta Pilgrima? Pro mne proto, že SPPZS byl rozpustilý a ne chladně vykalkulovaný. Že se urputně nesnažil o haha efekt dnes už lehce vyčpělým přístupem "nacpěte tam co nejvíc odkazů na jiná díla a osobnosti, z toho dnes mladý učůrávají blahem". Protože neobsahoval jediné klišé, kterých tady bylo asi sto. A protože byl čistě a jen o puberťácké zamilovanosti, zatímco tady se nepodařilo ani to, i přes to (jak dojemné) obří mateřské znamínko.

    • 23.6.2018  20:44
    Atentát (1964)
    **

    Vysoké hodnocení lze chápat spíše jako projev národní hrdosti na tuto historickou událost než jako objektivní zhodnocení kvalit díla. Filmové řemeslo je zde totiž přehlídkou beznadějné mizérie. I když pravda, Sequens natočil spoustu ještě mnohem horších filmů. Aspoň ale mohli hercům ukázat, jak držet při střelbě revolver nebo samopal, obzvláště komické je to v anglické sekvenci, ale místy i v kostele. Podobně jako kačer Donald a kanadské státní symboly na britském RAF bombardéru Halifax. Už scénář se s ničím moc nepáral, až to vypadá, že za atentátem na Heydricha stál vlastně Canaris a zaúkoloval Londýn. Příběh nemá hrdinu, a to ani ani skupinového, jednoduše proto, že vytvořit postavám hlubší charakter byl asi moc těžký úkol. A angličtí výsadkáři pro komunistu Sequense ani být "moc kladní" nemohli, spíše náš národ uvrhli do teroru, což se v dialogu projistotu hned několikrát zopakuje (komunistické pojetí). Z tak úžasného a bohatého příběhu prostě vytěžili minimum. Kamera je vysloveně ošklivá, odfláknuté kompozice, svícení i pohyby kamery, nejhorší jsou noční záběry.. Střih, to je takový styl šmik-šmik, nad délkou a řazením záběrů´se moc nezamýšleli, spousta jich měla úplně vypadnout. Takže jediným světlým bodem jsou herci - ale kdo hrál v šedesátkách vlastně špatně a v jakém filmu? Proti tomuhle je třeba Vyšší princip nádhernou ukázkou špičkové filmařiny, nebe a dudy.

    • 11.6.2018  13:59
    The Terror (TV seriál) (2018)
    **

    Samotná kniha není zdaleka perfektní, především pro svoji neúměrnou délku, zbytečné a zdlouhavé reminiscence a přílišné množství detailních, i když velmi hodnověrných popisů. Ale určitě je výrazná. zajímavá a neobyčejně sugestivní svojí atmosférou zamrzlé hrůzy, utrpení a tajemné mystiky. Byla by tedy výborným výchozím materiálem pro zfilmování, pokud by se podařilo osekat zbytečnosti, soustředit se na nejsilnější motivy a zvýraznit emoce narůstajícího děsu a beznaděje filmovými prostředky. Paradoxně se stal úplný opak a seriál zazdil i to, co se přímo nabízelo. A můžou za to všichni do jednoho. Scénář hrozně natáhnul statické dialogové scény až do nudy, většinou ani nepochopíme jejich přínos pro příběh. Tempo rozbil i zbytečnými retrospektivami a odbočkami z Anglie, naopak zestručnil a občas i vyškrtal akční, děsivé, uhrančivé motivy. Kamera je statická, bez dynamiky, měla být z ruky, těkavá, v pohybu, a hlavně úplně jinak svítit, jen několika málo petrolejkami jako ve knize, aby dodala přesvědčivost, temnotu. Tady je spousta světla, elektrických lamp, které si na petrolejky jen hrají, obraz vypadá studiově, emoce ubíjí. Zvuk: největší průser. Kniha popisuje, jak led neustále vydává hlasité, zlověstní zvuky, pomalu drcená loď šíleně skřípe a kvílí, dohání posádku až k šílenství. Na to se tvůrci tiše vykašlali. Střih zazdil tempo, rytmus, snad každý druhý záběr je přetažený a každý třetí zbytečný. Režie nedokázala z herců vydolovat výrazné emoce, gesta, mimiku. Jen Ciarán Hinds hezky a permanentně poulí oči. Ani od pusy se jim v mínus třiceti nekouří. Zničující mráz skoro nevnímáme, v knize hraje jednu z hlavních rolí. Výprava: mdle pojaté studio s maketami ledových ker a malovaným grafickým pozadím vypadá uměle, lacině. Hudba: vůbec si na ní nevzpomínám. Prostě na to dala AMC málo peněz - na štáb, herce, výpravu, technické zpracování. A přitom to mohla být skvělá Věc, i když ta byla z Antarktidy, ne z Arktidy.

    • 10.5.2018  13:32

    Podivná zplácanina Star Wars, Lvího krále a Batmana je originální snad jen rasovou glorifikací "nejvyspělejšího" černošského národa. Špatně je skoro všechno - hrdina není pořádný hrdina, nevyniká a nezaujme vlastně ničím, solidní padouch vydrží sotva půlku filmu než ho ze záhadných důvodů vystřídá jiný a mnohem slabší padouch-nepadouch a snaha o "kolektivního hrdinu", kterým je zde jakýsi vyvolený národ, působí dost zmateně, protože nemá žádný charakter.. Na jednu stranu jsou to primitivní divoši, kteří králem vyhlásí vždy jen fyzicky nejsilnějšího samce, na druhou stranu technologičtí a vědečtí géniové, kterým zbytek světa nesahá ani po kotníky. Politicky vyznávají gándhiovské nenásilí, duchovně křesťanský soucit s poraženými a nepřáteli a i když mají vesmírné lodě chrlící ničivé laserové paprsky (na co vlastně?), při boji dávají bůhvíproč přednost kopí. Zcela v mlze zůstávají nejen jakési neurčitě zázračné vlastnosti vibrania, ale hlavně co tím vším chtěl autor říci. Ok - proč nějaká idea, nápad, stačí diváka pořádně pobavit. Ale co je tak zábavného na slabém odvaru stokrát viděných soubojů? Kdyby takovou postmoderní "obrozeneckou" slátaninu zpracoval nějaký malý afroamerický divadelní soubor ochotníků na periferii Bronxu, mohl by to být velmi roztomilý a dojemný zážitek. S touto velkolepou multimilionovou výpravou však nezbývá než povytáhnout obočí a utrousit wtf.

    • 1.5.2018  13:28

    Nejlepší epizoda nejhorší sezóny si zaslouží hned dvě hvězdy. Pateticko-blábolivý projev prezidentky, navíc naprosto mimo žánr, byl už jen smutnou tečkou za tímto ročníkem, který si z diváků dělal víceméně legraci. Z hlediska uvěřitelnosti a logiky se to posunulo někam k Aktům X. Naše crazy Carrie už je stejná asi pět let, tak se těšme, jak na nás bude poulit oči za rok z Izraele, nicméně toho prcka prosím její mateřské péče už ušetřete!

    • 10.4.2018  23:30

    Výstižný název epizody. Divák zde už poněkolikáté funguje jako užitečný idiot, který má zbaštit úplně všechno. Konec dílu určitě aspiruje na největší pitomost, kterou si scénáristé během všech sedmi sérií dovolili pustit do světa.

    • 3.3.2018  12:40

    U dokumentu na toto téma může mít člověk pochybnosti, do jaké míry se do nejvyššího hodnocení promítá objektivní kvalita díla a jak hodně je to jen oslavná pocta hokejových fanoušků, kteří dávají pět hvězd tak trochu zpětně i té legendární zlaté partě a svým vlastním nezapomenutelným vzpomínkám. Pravda je taková, že jde o jeden z nejlepších sportovních dokumentů ever. Scénář přichází se skvělým nápadem rozdělit film na "tapes", tedy jakési kapitoly rytmizující celek a hlavně s působivým propojením s našimi dějinami posledních sedmdesáti let. Nikde na světě totiž nebyl hokej po dlouhá desetiletí tak propojený s politikou jako u nás. A najednou jde o něco víc, téma je hlubší, zásadnější. Poklonu zaslouží i nepřekonatelná bohatost a pestrost archivních materiálů. Výborná je i střihová skladba, která skáče z jednoho motivu na druhý, rychlá montáž vtáhně do děje, dává mu dramatičnost, akčnost a působivost. Super je i výběr hudby. To vše dohromady vytváří filmový zážitek se silným a emotivním finále, které se jen tak nevidí.

    • 26.2.2018  15:03
    Já, Tonya (2017)
    **

    Tvůrci zvolili asi nejhorší možný úhel pohledu - jakési pseudodokumentární odcizené vyprávění rozdrobené na kousíčky neustálým střídáním subjektivních výpovědí různých akterů. Na dokument si ale jen křečovitě hrají, vyprávět chytlavě a emotivně neumí. Celé je to nepřirozené, přepjaté, přitažené za vlasy, krajně nesympatické. O tom, že z hlavních protagonistů a jajich pomocníků udělal režisér opravdu neskutečně debilní burany ani nemluvě. Film, ze kterého si odnesete kulový.

    • 16.2.2018  11:41
    Čtverec (2017)
    **

    Magická prostota čtverce tvůrce bohužel neinspirovala, což je škoda, protože v jednoduchosti je síla a krása. Tady se však Östlund přímo vyžívá ve výstavbě komplikované a nepřehledné mozaiky motivů jako správný intelektuál. Mimo jiné v ní potřebuje prodat i malujícího šimpanze, vybuchujicí dítě, tarzana na banketu, vulgárního muže s Tourettovým syndromem (známe z Prostřeno)... To vše bohužel bez jakéhokoliv smyslu pro nadsázku a humor, bez emocí, sympatií a empatií, úmyslně odcizený koktejl studený jako psí čumák. Pokud takovéto intelektuální umělecké počiny mají "nastavovat zrcadlo", tak žiju naštěstí za zrcadlem.

    • 26.6.2017  19:10

    Konečně se to vyjasňuje. A vida - také Penderecki se dá úžasně vizualizovat. Zatímco Mazací hlava byl pro mne ještě trochu nevyvážený debut třicátníka, tady už vidím velkého surrealistického filmového básníka, který se vrací ke svým kořenům. Mimochodem, pokud někdo neví, co to surrealismus je, zde ho kdosi trefně definoval jako "sračky z choré hlavy", to by se třeba Buňuelovi v dobách Andaluského psa určitě líbilo, jakkoliv to nelze přímo srovnávat. Jinak bylo v této epizodě velmi působivé spatřit, jakým fascinujícím způsobem byl Bob zplozen a jak dojemně a zároveň komicky může někdy vypadat anděl strážný. A jistě - některé sekvence nepatří tak úplně do surrealismu, ale do abstraktního umění, které miluji taky.

    • 19.6.2017  18:02

    Ten motiv - agent Cooper jako Rainman - už je nesmírně natahovaný a pokud absurdní, tak pro mne až hloupě, trapně a nelogicky. Asi je to záměr, ale proč se ho ani vlastní žena nezeptá - není ti něco? O ostatních ani nemluvě. Pouze motiv "skolení najatého vraha" mě nadchnul, ale to je málo. Jdu proti proudu, sorry, ale pro mne zatím nejslabší díl.

    • 23.5.2017  11:12

    Vynášet po čtyřech dílech soudy může být ošemetné, ale zatím to vypadá jako esence všeho nejlepšího, co Lynch kdy udělal. Byl jsem velmi skeptický, co ze sebe ten klub starců dokáže vypotit - a ejhle. Absolutní vrchol.

    • 29.4.2017  21:43
    Uteč (2017)
    *****

    Je to víc než vtipný horor. Ta nadsázka totiž funguje oboustranně. Dá se to totiž chápat jako milé zesměšnění existující černošské paranoie z toho, že je zde nepřátelský bílý svět, který chce z černochů opět udělat novodobé otroky se vším všudy. Absurdní a velmi působivá legrace postavená na černé představě, že bílí jsou zlí a černí hodní. Pokud v tom někdo vidí "nouplisácký rasismus", tak chudák nepochopil, že film si z něj naopak dělá s přehledem nádhernou srandu. Ocenil jsem záběr, kdy (ano, vlastně mimo záběr) mírumilovný Chris v závěru zběsile a hystericky rozmašíruje botou Jeremymu mozek a podobně drasticky se pomstí na všech bílých otrokářích - náznak toho, že paranoická pomsta může mít docela drastické konce. Ale hlavně se u toho člověk docela baví.

    • 23.2.2017  20:44
    John Wick (2014)
    **

    Když odhlédneme od té srdcervoucí motivace hlavního hrdiny, tak mi to připadalo jako klasická počítačová střílečka, kdy vždycky vtrhnete do nějaké místnosti a musíte postřílet všechny kolem, což není až tak velké umění i pro průměrného hráče. Takže klasický béčkový akčňák se vším všudy, akorát, že vše víme dopředu, nic nepřekvapí. Snad jen hodně slabý hlavní záporák, který nepochopitelně střídá momenty fatalistického smíření s nepromyšlenými až hloupými protitahy. Zaujal snad jen hotel pro zabijáky a v ironickém významu pak zřejmý nepoměr mezi střeleckým a bojovým uměním hrdiny.

    • 9.2.2017  01:37

    Zhrzený exmanžel, kterého žena opustila kvůli jeho přílišnému romantismu a nevyzrálému charakteru, se po letech rozhodne poslat jí s věnováním drsný scénář plný násilí a krve. Ve svém příběhu zabije všechno, co může člověk milovat, nakonec i sám sebe. Snad aby jí ukázal svojí zraněnost a ztrátu, že se v něm mýlila a že není romantik. A ona je opravdu zasažena tímto podivným tragickým vyznáním. Jenže na setkání po letech zhrzený manžel nedorazí, snad aby jí dal lekci či co. Taková pomsta. Zajímavý námět. Nicméně to tvůrci neutáhli, protože tento psychologický a zároveň lehce patetický příběh vzali naprosto vážně. Na rozdíl třeba od velmi podobného nápadu v Muži z Acapulca. Zde ale není žádný nadhled, natož úsměv či humor. Některé motivy působí hodně hloupě, účelově, někdy až nechtěně komicky. Například postava "dodělávajícího" šerifa, který tím pádem "nemá co ztratit" - uf, to je kýč. Stejně jako celý ten exmanželův scénář, film ve filmu, který se snaží dojímat přes brutalitu na milovaných nevinných a je prostě špatný, žádná "země, která není pro starý" Divák mého typu, který už viděl snad stovku filmů o skutečném lidském trápení a radostech, touhách a zklamáních, se s nikým neztotožní, nic ho nedojme, nenadchne, neinspiruje, cítí jen snobský kalkul jakési filmové intelektuálštiny. Tudy cesta nevede.

    • 4.2.2017  18:32

    Ty dvě hvězdy jsou za solidní akční scény, střih a Reznorovu hudbu, nicméně závěr je naprosto příšerná ukázka kýčovitého sentimentu a těch nejhorších klišé. Ale je jasné, že ať už se v USA stane cokoliv, je potřeba to maximálně vydojit, byznys je byznys.

    • 2.1.2017  11:51
    Stranger Things (TV seriál) (2016)
    *****

    Ani se nedivím, že hodnocení 100 % tomu dal i sám Stephen King. A já neznám jiný seriál, který dokáže chytnout za srdce stejně jako filmové klasiky E.T., The Goonies (Sean Astin se mimochodem objeví ve druhé řadě) nebo Stand By Me a zároveň děsit jako Vetřelec, The Shining nebo Věc. Možná je to i tím, že osmdesátky byly i moje nejlepší léta. Ale obrovský ohlas a řada ocenění svědčí o tom, že seriál promluvil i k mnohem mladším - pohladí, pobaví, postraší, dojme.

    • 3.10.2016  23:57

    Pilotní díl je téměř vždy nejtěžší. Musí nás seznámit se všemi postavami, prostředím, zápletkou a tady navíc i s celým celkem složitým mechanismem uměle vybudovaného světa. Zvládli to dokonale, a když uvážíme, že hodnocení jednotlivých dílů u většiny seriálů s postupným vývojem stoupá a vrcholí ve finále jednotlivých sezón, tak se máme na co těšit. Doporučuji skouknout dvakrát - podruhé je to ještě lepší, protože divákovi začne docházet i to, co na poprvé přehlédnul. Třeba Dolores "nikdy bych nezabila nic živého" a v posledním záběru zabije malinko zlověstně mouchu :) Kromě samotného Crichtonova originálu, který se zdá být spíše volnou inspirací, je zřejmé, že dalším zdrojem podstaty příběhu je i Blade Runner. Což je vlastně také pozdější ozvěna Crichtovových myšlenek. Silnější než originál, podobně jako tento úvodní díl. A taky se mi líbí ten myšlenkový přesah, který to v leckterém divákovi může zanechat. Třeba - jsme svobodní lidé nebo jen roboti naprogramovaní Stvořitelem (programátorem) k nějaké hře, jejíž smysl nám uniká? Žádný robot přece netuší, že je jen robot a myslí si o sobě mnohem víc... A když buddhismus pracuje s reinkarnací, není to jen reset nebo update? :)

    • 28.9.2016  21:45

    Tak tomuhle říkám utáhnout diváka na vařený nudli. A zdá se, že jich není málo. Vezměte si The Bucket List, přídejte ozvěnu z Pulp Fiction, odstraňte kreativní lehkost a nápaditost, přidejte německou těžkopádnost, sentimentalitu plnou mořských obzorů, laciný humor typu "svlékněme policajty do spodního prádla" a podprůměrnou filmařinu včetně téměř trapných hereckých výkonů - a jsme tady. Málokdy mi zůstává rozum stát z hodnocení jinak celkem vyspělé obce filmových fanoušků, nicméně - hele, kluci a holky, takovouhle slátaninu našich oblíbených filmů bychom asi dohromady dali taky. :-)

    • 28.8.2016  23:25

    Velmi povedený akčňák na nenové téma otec zachraňuje dceru ze spárů gangsterů a la série s Liamem Neesonem. Ale lepší režie, herecké výkony, kamera, dialogy, skoro všechno. Obzvláště scény se staříkem business-nacistou jsou hodně originální a působivé. A Gibson krásně září. A potěší i ne-happy end. Bohužel to až nepochopitelně sráží poslední minuta s kýčovitým dovětkem / monologem dcerky. Je s podivem, že tvůrce nenapadlo na finále nic lepšího. Mimochodem, překlad názvu je taky děsný.

    • 17.7.2016  09:53

    Ach ten Hollywood... Sentimentální kýčovitá zápletka na téma - zabijeme ty teroristy, i když si hned vedle hraje ta krásná, nevinná holčička? Navíc se to vleče jako nudle z nosu, není to ani akční, ani psychologické, ani hluboce lidské, ani objevné, prostě nudle. Proti tomuhle září Smrt čeká všude jako drahokam!

    • 6.3.2016  21:21

    Podle nadmíru vysokého průměrného hodnocení by se mohlo zdát, že jde o zásadní až přelomový animáč, jako byly svého času třeba Toy Story, Lví král nebo Nemo, ale zdaleka tomu tak není. Tento docela zábavný, svižný, výtvarně velkolepý a místy i velmi vtipný příběh (lenochodi, parodický motiv na Kmotra, městské čtvrti pro různé velikosti savců atd) však krutě sráží křečovitá snaha vpašovat i do animáče společensky a politicky angažované téma o rovnosti a snášenlivosti všech ras (zde přesněji zvířecích druhů), o spiknutí vůči jedné rase-druhu, která je samozřejmě nevinná, tedy obecně o vítězství lásky a pravdy nad lží a nenávistí. Je to velká škoda, protože koncept takového zvířecího velkoměsta skýtá obrovskou řadu mnohem zábavnějších a ryze nepolitických zápletek, než kolik jich byl vytěženo. Třeba ve dvojce, pak trojce, pak čtyřce? :)

    • 21.2.2016  22:42
    11.22.63 (TV seriál) (2016)
    **

    Pokud v jakémkoliv díle úmyslně rezignujete na naprosto základní logiku příběhu, můžete v nejlepším případě vytvořit povedenou ztřeštěnou komedii. Neboli - nemůžete myslet vážně, že se někdo vydá do minulosti zabránit atentátu na Kennedyho, protože kdyby se mu to povedlo, nemohl by se pak do minulosti vůbec vydat. Neměl by k tomu důvod, Kennedy by žil :-) Nelze měnit minulost, protože byste zlikvidovali přítomnost. Tady však tvůrcům musíte odpustit ještě mnoohem více. Absolutní nedostatek humoru, napětí, hloupé dialogy, mizerné řemeslo, kýčovité figurky, předvídatelnost, zdlouhavou nudu, zcela nesouvisející scény včetně hned té první, neschopného Franca v hlavní roli - vlastně všechno. Akorát si můžete zpětně uvědomit úžasné kvality nestárnoucího Návratu do budoucnosti, který se s podobným námětem vypořádal téměř geniálně.

    • 7.2.2016  00:16

    Pokud jde o námět, jedná se o klasický příběh pomsty, jaký tu byl v různých obměnách už tisíckrát. Zde je to příběh naprosto lineární, bez jakýchkoliv vedlejších motivů. Dvě hodiny sledujeme velmi strastiplné putování člověka, který se chce pomstít a nakonec se pomstí. Takže je to i příběh o silné vůli, o vůli k pomstě, která nezná překážek. Toto putování k pomstě je velmi působivě a výjimečně natočeno, nicméně to už je věc skvělé formy, nikoliv obsahu. A já patřím k divákům, kteří touží i po silné, bohatém a originálním obsahu, nikoliv po zcela předvítalelných příbězích, kde jen čekám "až k tomu konečně dojde". Tady jsem jen čekal a čekal, sledoval věčně se plazícího chudáka, což pro mne bylo po dvou hodinách na hranici únostnosti, ne-li za ní. Tím nechci říct, že filmu vyčítám nedostatek akce, napětí, myšlenek, motivů a zápletek. Vyčítám mu, že je ryze formální podívanou, která neobsahuje žádné sdělení. V Birdmanovi byly pochybnosti, touha, humor, láska, cynismus, snění, naivita a já nevím, co ještě, tady je jen myšlenkově prázdný Caprio plazící se za vidinou Oscara.

<< předchozí 1 2 3 4 5
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace