Recenze (655)
Dunkerk (2017)
Po všech těch oslavných recenzích, ódách na Nolanovu dokonalost a doporučeních jsem opravdu nečekal, že budu hodnotit méně výrazně nadprůměrně. Ano, Nolan se pokusil zajímavě pojmout dějové linky, ano, má to krásný vizuál a ano, je tam několik výborných scén, ale jako celek to strašně kulhá. Mnoho situací je zbytečně přitažených za vlasy, ale hlavně - film prostě nevzbuzuje emoce. Zimmerova hudba vzbuzuje emoce. Ale je tam pořád a postupně už strašně ruší. Nolan atakuje všechny divákovy smysly, ale je to jako jít na mravence s bazukou. Je toho moc najednou a pak naopak najednou nikde nic. Úplně stranou nechávám uměleckou licenci, s jakou je film zpracovaný (jinými slovy ignorování historických fakt a zákonů fyziky) - přece jen to není dokument. Ale kdyby tohle někdo pustil v pátek večer na ČT2 a do úvodních titulků připsal "BBC documentary", nevím, jestli bych poznal rozdíl. Možná se ale takto kruh uzavírá - po přeplácaném a přespříliš ambiciózním Interstellaru tu máme poloprázdný polotovar, kde i Kenneth Brannagh pronáší věty jako voskový panák. 50 %
Doktor Strange (2016)
Fascinující vizuál, za kterým se skrývá epické příběhové prázdno.
Pan Dokonalý (2015)
Jednu hvězdičku dávám za Sama Rockwella, druhou za Tima Rotha, ale za víc film nestál - a je to škoda. Kendrick to vyloženě přepálila a vůbec se na ni nedalo dívat. 35 %
Inferno (2016)
První půlka pro mě byla příjemné překvapení - svižná, plná nápadů a zvratů, jenže pak spadlo tempo a začalo to být překombinované (zase), přičemž závěr byla úplná zbytečnost. Škoda, ale i tak se to dalo přežít :) 50 %
Kdo věří na lásku (2014)
Absolutně jsem nepochopil, čím si tento film vysloužil jenom 57 %... Vždyť je to dobře zahraný, napsaný, natočený, vtipný, milý, má to jenom asi tak tunu nápadů, ale hlavně to skvěle funguje - dokonce funguje chemie mezi postavama navzájem, nejenom mezi hlavními dvěma hrdiny. Za mě 88 %.
Buchty a klobásy (2016)
Mno, jak se to vezme. Na jednu stranu tady máme vlastně zajímavý nápad na dospělácký animák, dobře vymyšlený základ zápletky a spoustu skvělejch vtípků, na druhou stranu je vám ale film celou dobu podsunuje "pravdy", které musíte automaticky přijmout, protože tak to přece je a dočkáte se taky mnoha míst, která zřejmě měla být vtipná, ale nejsou. Kluci hodně tlačili na pilu a je to poznat. 50 %
A Walk in the Woods (2015)
Je to vlastně úplně jiný film, než byste čekali. A tahle nečekaná kvalita potěší jako máloco, obzvlášť, pokud si opravdu chcete zpříjemnit čas sledováním nějakého krásného filmu. Tento je krásný, nejen vizuálně. 75 %
Zúčtování (2016)
Velice mě to bavilo a rád se na to podívám znovu. Věta, kterou nepoužívám tak často, i když by se to z mých komentářů mohlo zdát - píšu je totiž většinou jenom u filmů, které jsou buď výborné, naprosto otřesné, nebo tak průměrné, až to bolí. Tento je naštěstí z té první kategorie :) 75 %
Králova zahradnice (2014)
Nádherný snímek, po kterém vám nezbude než postesknout si, že Alan Rickman už víc takových - bohužel - nenatočí. Je to jedna z těch záležitostí, které vás jaksi bez potíži přenese do barokní Francie a vytvoří tak milou atmosféru, že byste tomu i chtěli věřit :) 80 %
Mladý papež (2016) (seriál)
Tento seriál je stejně tajemný a nepředvídatelný, jako mladý papež, o kterém vypráví. Sorentino nejen brilantně natočil, ale také brilantně napsal scénář (spolu s dalšími spolupracovníky) a zachytil jemné detaily, které dokážou ocenit nejen katolíci - největším překvapením pro mě vlastně je, že moje žena, která je silně proticírkevně orientovaná, vydržela tento seriál sledovat a nedělala to jenom proto, že by se jí líbila kritika církve, která v seriálu rezonuje - stejně jako jí nevadila chvála církve, která v seriálu rezonuje naprosto podobně :) 95 %