Brejlil

Brejlil

David Hrbek

okres Praha


10 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37
    • 27.8.2020  18:40
    Tenet (2020)
    *****

    Nolan. Chladný, precizní, s neuvěřitelně podaným dějem, který je nutné vidět vícekrát ani ne tak kvůli tomu, proč se to děje, ale jak se to děje. Leccos sice během filmu dojde vysvětlení, ale většina ne. Několik záběrů je naprostý mindfuck po čistě technické stránce. Co Nolanovi pořád moc nejde, jsou lidsky uvěřitelné emoce. I když se trochu zlepšil. Absolutní pecka a každý další film bude nutně zklamání.

    • 15.2.2020  21:20
    Gentlemani (2019)
    *****

    Musím říci, že schopnosti Ritchieho jako autora gangsterek už jsem dávno zapomněl. A Ritchieho hyperaktivní styl, který docela obdivuji, se nedostaví. Snad jen v jediném okamžiku dojde na Ritchieho "manýrismus", ale jinak jsou záběry dlouhé, kamera klidná a vše se soustřeďuje na dokonalé herce a jejich repliky. Fletcher je skvělý návrat Hugha Granta, Matthew je těžce v pohodě, Marsan hraje svini až na půdu (a vlastně ještě dále), naprostým vrcholem je ovšem Farrellův "tělocvikář". A samozřejmě Michelle jako femme fatal. Některé scény jsou naprosto geniální, např. extrakce feťačky z drogového doupěte. Na začátku se sice chvíli zdá vše překombinované, ale na konci si to dokonale sedlo. Prostě, pohoda.

    • 21.11.2019  22:04

    Vynikající kamerou s několika opravdu fascinujícími "vychytávkami" se vypráví... No, vypráví. Není jasné, co se odehrává, kdy se to odehrává, ani kde se to odehrává. Vztahy mezi postavami, snad s výjimkou jeho a jí, jsou záměrně nejasné. Spousta se toho stane mimochodem, ve druhém plánu, což na jedno shlédnutí opravdu nedávám. A to jsem věděl, do čeho jdu. Můžu si tady a teď vymyslet nějaké interpretace, ale kdybych film viděl za rok, byl by nejspíše o něčem jiném. Stejně jako kdybych jej viděl loni.

    • 18.5.2019  18:50
    John Wick 3 (2019)
    *****

    U dvojky jsem psal cosi u uměleckém díle. Tady je vizuální stránka dotažena snad až k manýrismu. Ale hutně přispívá k atmosféře bezvýchodnosti. Potěší nekompromisní brutalita a alespoň zpočátku i humor a nápaditá akce. Muzeum a stáj vtipem přímo oplývají. Casablanca zase ukáže, že ani Halle ještě nepatří do starého železa. A konec? Akce je hodně, je brutální a prosklené místnosti jsou nápaditě využity. Byť samozřejmě pocit "obšlehu" z nejmenované bondovky nezmizel. A co bude dál? Bude-li něco dál? John Wick proti celému světu?

    • 1.2.2019  20:49
    Složka 64 (2018)
    *****

    Carl a Asad znovu v akci. I když celkový dojem kazí to, že trochu schopnější divák odhalí pachatele ještě před tím, než se kladivo probourá příčkou, zas taková chyba to ale není.

    • 1.5.2018  16:45

    Sto osm skoro dokonalých filmečků. Někdy "jen" dokumentárních, jindy hraných, ale pokaždé zábavných.

    • 5.10.2017  21:39

    Všechny nectnosti i všechny klady jedničky vyšperkovány k dokonalosti.

    • 5.8.2017  21:42
    Toni Erdmann (2016)
    *****

    Je těžké film nějak rozumně hodnotit. Je i přes komické a několik až brutálně vipných scén vlastně nesmírně smutný. I přes snahu obou aktérů o nějaké "smíření", respektive nalezení cesty zpátky k sobě, se nakonec nic jako happy end nekoná. Jen nejistý příslib. Film stojí a padá na hercích a Simonischek i Hülllerová jsou naprosto přesní.

    • 26.7.2017  20:12
    Dunkerk (2017)
    *****

    Fucking unbelievable! IMAX, 70mm IMAX je naprostá nutnost a děkuju tomu, kdo rozhodl, že v Praze zůstane promítačka a nehodí se do šrotu. Nolan jede absolutně na doraz a většina záběrů je čiré WTF, že dneska ještě někdo může natočit film, kterému nevládnou maníci u monitorů. Chci tam desítky lodí, mám je tam. Chci tam Spitfiry, jsou tam. Chci nacpat kameru do kokpitu, přihodit Toma Hardyho a celé to poslat do vzduchu, taky to dostanu. Chci torpédoborec a hle, je tu. Výsledkem je neskutečně realistický dojem. Na pláži je to jen zmatek a boj o holé přežití, na jachtě jde o pocit povinnosti a to samé platí o vzduchu. Nakonec se tři "povídky" střetnou. Tam je snad možné uvažovat, je-li zvolená výstavba vlastně funkční, to ale ať si řeší filmový teoretik. Můžu sice Nolanovi ještě vytknout, že je spíše technicky orientovaný režisér, který má "problémy" s emocemi, ale kašlu na to. Každému, kdo ještě tápe: zvedněte se a jděte na to. IMAX je povinnost, jakákoli jiná projekce je nepochybně degradace.

    • 21.3.2017  20:05
    John Wick 2 (2017)
    *****

    Akční film jako umělecké dílo? Od prvního vizuálního gagu s Busterem Keatonem to platí. Vizuál je vymazlený do dokonalosti, zvláště bizarní prostředí hotelu Continental a zázemí Firmy jako byla účtárna a ústředna jsou pecky. Stejně tak bizarní byla židovská banka a samozřejmě samoúčelné prestřelky v antických ruinách či úmyslně matoucí výstavě. Akce ovšem také stojí za to, přehledná, s dokonalou choreografií a kontaktní souboje bolely už od pohledu. Jen některé dialogy a některé nepříliš jasné či nevyužité postavy (Fishburne např.) dojem mírně kazí. Anebo jsou příslibem pro třetí díl.

    • 26.10.2016  09:27

    Pokračování Cesty na Měsíc stejnými prostředky. Ale tentokráte i po Alpách, Slunci a také pod mořem. Výprava je bombastická. Scény na Slunci s nečekaným gagem mrazícího vozu jsou vrcholem filmečku. I když ponorka, která asi byla vzorem pro Karla Zemana, má taky něco do sebe.

    • 18.10.2016  08:52

    Dva příběhy, spojené příbuzenstvím. Zatímco Tóbei je něco na způsob obecního blázna a jeho touha stát se samurajem vede k zápletce spíše komické, Gendžuróův příběh je tragedie japonského ražení. Duch, nevěra, občanská válka, zmařené touhy a sny a na konci naděje. Příběhy jsou vykládány paralelně vedle sebe a nekladou na diváka větší nároky. Mizoguči skvěle ovládá scénu, často je hlavní akce v popředí doplněna nějakou drobností v pozadí. Vrcholem je ovšem návrat Gendžuróa domů, melancholie a smutek jsou zobrazeny nápaditě a působivě.

    • 18.9.2016  19:55

    Za úspěchem stojí tvrdá práce, pevné přátelství, spousta talentu a zase spousta práce. Přežít úspěch se ovšem povede málokomu. A Beatles se to vlastně nepovedlo. To je jediná věc, kterou se v tomto dokumentu nedozvíme. Nedozvíme se také až na několik narážek vůbec nic o osobních životech všech čtyř Brouků. Jinak jde o vynikající dílo. Je neuvěřitelné sledovat s jak primitivními technickými prostředky museli Beatles hrát. Jak si dokázali udržet kvalitu i v jekotu fanynek, nevyhovujícím nazvučení i vlastní únavě. A viděl bych to na Oscara za střih a zvuk.

    • 20.2.2016  18:46

    V mnoha směrech nepochybně bomba. Oceňuji herecké výkony, tak vzdálené "němému" přehrávání. Nápadité bylo svícení scén a kamera, která v kombinaci se střihem řešila mnohá technická omezení. Dekorace, mezi kterými vede apartmá hraběnky Toldové, plné expresionismu. Nade vším pevnou rukou vládne Lang, schopný udržet si pozornost po celých skoro tři a půl hodiny a schopný bez většího zaškobrtnutí odvyprávět celý, dosti komplikovaný příběh.

    • 13.2.2016  19:07

    Naprosto fascinující výprava, herecké výkony přesně odpovídající zvolené formě, romance, říznutá krví a brutalitou, japonská vsuvka i esteticky nasnímaná nahota. Spousta vtipu, trocha dojetí, nádhera.

    • 5.2.2016  08:17

    Bay a film podle skutečných událostí? Světe, div se, jde to. 13 hodin je snad nejvyklidněnější Bayův film, když se zrovna nebojuje. Občas se dokonce ani nehýbe kamera a záběry jsou na Michaela docela dlouhé. I při takových záběrech se Bay prozradí zvláštně a nerealisticky nasvícenou scénou. Ale je tu hlavně boj. Pár osamělých kontraktorů proti masivní přesile. Bay již od počátku buduje napětí paranoidním sledováním každého, kdy si pár našich hrdinů nemůže být jistých vůbec ničím. Pak je chvíli relativní klid a hned poté si hlavouni ze State Department vymyslí naprostou hovadinu. A rozpoutá se peklo. Bayovsky nasnímané, chaoticky sestříhané a brutálně nazvučené. Ta chaotičnost ani příliš nevadí, protože skutečnost byla nejspíše stejná. A kritika amerického establishmentu je nakonec přebyta chudinkou vlajkou v bazénu. Po Skále asi nejlepší Bayův film.

    • 14.1.2016  22:11

    Potrhá-li vás v divočině medvědice, rozhodně se nenechte nosit kamarády do bezpečí. To nepomáhá. "Důležitý je pohyb, děti, pohyb, já to četla v magacínu." A tak se náš nezdolný hrdina plazí přes kořeny, blátem a sněhem, plave peřejemi, šplhá do strmých, ledem pokrytých srázů, padá i s koněm do vzrostlých borovic. K tomu si dopřává vydatnou raw stravu, kterou dílem najde, dílem uloví vlastníma rukama. A když už je nejhůř, pomůže Rambova operace (rozuměj střelný prach do rány a zapálit), improvizovaná indiánská sauna a přenocování v koňských útrobach. Z toho, co jsem napsal, je vidět, jak jsem byl z celého filmu rozpolcený. Začátek je famózní. Lubezkého kamera si teče mezi stromy, kolem herců, tu snímá celek, tu detail a všechno je plynulé a nebývale krásné. Útok Indiánů je čisté divácké potěšení. Fyzicky až nepříjemný útok medvědice je ale předělem. Film sice neztratil svou krásnou kameru, ale vydal se směrem nečekaným. Glass se plazí divočinou, a jeho boj o život je obzvláštňován flashbacky a halucinacemi. Scéna v kostele, naprosto nevěrohodně vypadajícím a ještě nevěrohodněji rozpadlém byla jak rána do vazu. Naštěstí se film nakonec vzpamatoval a závěrečná bitka šla až na dřeň. Herecké výkony DiCapria a Hardyho jsou velmi dobré. Hardy měl ale mnohem lépe napsanou postavu. Vedle kamery a neuvěřitelného nasazení celého štábu vyzdvihnu ještě práci se zvukem. I přes nedostatky, tak lákající k lacinému parodování, jde o fascinující film.

    • 23.10.2015  21:37

    Co začíná jako podivná vyprávěnka o papouškovi Édouarda Daladiera, mění se ve svérázný pohled na natáčení filmů v Čechách, aby vyvrcholilo skoro obrazoboreckou interpretací Mnichova. A tragédií filmového štábu. Co na papíře vypadalo šíleně a ve třech větách to také vypadá šíleně, to na plátně funguje skoro dokonale. Skoro dokonale. Přesto jde ale v záplavě všech podivností, nedotažeností a naprostých pitomostí, kterými nás domácí kinematografie zásobuje už několik let, o vynikající film.

    • 23.5.2015  19:45

    Absolutní akční meganámrd. Nic jiného to snad ani nemůže vystihnout. Akce střídá akci a většina je poctivá záležitost, žádné CGI. Miller neustále překvapuje úhly kamery, nájezdy, odlety, ale hlavně tím, že akce je přehledná a divák se neztrácí v hyperaktivně rozklepané kameře. Na druhém místě je výprava a spousta bizarních, ale zřejmě plně funkčních vychytávek a surrealistických nápadů (mléčná "farma" a pojízdný živý soundsystém i s kytaristou vedou). Příběh sám snad ani není důležitý a postavy jsou vykresleny až spartánsky střídmě. Pecka.

    • 9.2.2014  21:50

    Nezávislé, nepodbízivé, civilně působící, s kvalitním výkonem Jareda Leta a fantastickým Matthewem McConaugheym. Jeho Ron je sympaťák, ale tak u barového pultu... Jinak je to texaský buran, který ojede každou trochu vstřícnější a hlavně naivní... Na to ojíždění ale dojede... HIV není virus jen pro teplouše a buzny a smaška může mít i kundu... Ron to ale nezabalí, a nakonec už je to nejen týpek od baru, ale docela solidní chlap, jehož boj o život mu jistě přinese spoustu fanoušků... Je sympatické, že tvůrci vynechali jakékoli moralizování, že nikdo a nic nehodnotí Woodroofovy neortodoxní metody léčby... Na druhou stranu i kritika establishmentu je poměrně mírná a význam FDA nijak nikdo nezpochybňuje... Vallée svou režií nijak neexhibuje, film působi velmi civilně... A najdou se i vtipné momenty, nechci ale spoilerovat...

    • 20.1.2014  22:28

    Tři hodiny jsem sledoval cool život zloděje, který využíval všech dostupných legálních i nelegálních prostředků k tomu, aby měl na kokain, děvky, quaalud a trpaslíky, s kterými se dá skvěle házet i hrát bowling. Je to vlastně hroznej zmrd, ale je to na druhé straně neuvěřitelně charismatický chlap. A čeho dalšího se nám, kromě poučení, že krást se sice nemá, ale když už to děláte, máte si to užít, ještě dostane? Nejlepšího motivačního projevu od dob generála Pattona. Skvělého letu letadlem, ještě lepšího výsledku lemmonu-714, spousty drsného humoru a nekorektního filmu. Sledovat lze i postupný rozpad osobnosti, která nakonec skoro nic nemá. Jenže se nevzdá, že? "Kdo mi prodá pero?" Ale tři hodiny jsou tři hodiny a některé scény byly asi delší, než bylo nutné.

    • 29.12.2013  19:38

    Nebudu tvrdit, že to občas nemělo nějaká slabší místa, ale nějak mi to nevadilo. Na konec roku rozhodně přišel krásný film. Navenek civilní, s občasnou crazy složkou (skok z vrtulníku, prohlídka na letišti), bizarními postavičkami (pilot téhož), krásnou kamerou a solidními vizuálními špeky (letiště v Nuuku, prohlídka na letišti) a velmi překvapivým Benem Stillerem. Nejen před kamerou, ale i za ní odvedl solidní práci. Za to, že mi ukázal, jak se na Islandu jezdí na skateu, v Afghanistánu hraje fotbal a co znamená Space Oddity, za to mu těch pět hvězd dám. A za Seana Penna, protože přesně chápu, že jen takhle se fotografuje sněžný leopard.

    • 21.12.2013  18:50

    Konečně jsem to viděl. To mi to ale trvalo. A nemůžu než ocenit úplně všechno. Snad až na Basingerovou, v ní jsem Veroniku Lake nějak neviděl. Ne tedy že by to vadilo.

    • 19.12.2013  08:25

    Zajímavé, že všechno funguje i po letech. Příběh je silný a s určitým přesahem, akční scény jsou perfektní, vizuální efekty stále fungují. Asi už opravdu klasika.

    • 4.12.2013  21:34

    Neskutečně a možná až zbytečně dlouhé. Dokumentárně podané, ale přesto plné artistních hříček a kulturních odkazů (scéna s večírkem). Celkem zbytečné sexuální scény, zvláště když nic tak zvláštního neuvidíme. Cinéma verité křížená s Dogmatem 95 (viz hudba). Spousta nic neříkajících scén. Nepříliš věrohodná druhá polovina, aneb čas se chová zvláštně. Hodně se jí, asi proto, že scény s jídlem doporučoval už Cimrman (herci jsou hladová čeládka). Obě herečky v hlavních rolích hrají ovšem tak neskutečně úžasně, že všechny tyhle výtky házím za hlavu. Kvůli nim, ale především kvůli té opravdovosti, která vyzařuje z Adele, je to výborný film.

    • 1.12.2013  12:22

    Škoda, že film není černobílý, ale i tak jde o krásný film-noir. Jedinou výtku bych měl ke trochu zbrklému konci, ale to je opravdu jen nepatrnost.

    • 30.11.2013  11:02
    Volavka (2002)
    *****

    Skvělé herecké výkony a neustálé napětí budující režie jsou hlavními přednostmi Volavky. Dobře řešené jsou také letmé pohledy do soukromí obou protivníků a mnoho nezodpovězených otázek. A tragický konec je prostě dokonalý.

    • 22.11.2013  22:30

    Přeci jen v tom marastu rádoby bombastických komiksových adaptací, bezduchých filmů pro teenagery a samolibě provokujících artových filmů je fajn potkat solidní dílko. Greengrass sice nedokázal udržet mou pozornost po celou dobu, ale několik scén je opravdu skvělých a závěrečná chladná likvidace také. Akce sice připomíná příslovečný kanón na vrabce a chvíli mi bylo těch somálských packalů dokonce líto, na druhou stranu pirátství není nic chvályhodného a únosy lidí také ne. Hanks zase jednou dostal solidní roli a předvedl, že umí hrát, zdatně mu ovšem sekundovala čtyřčlenná pirátská grupa v čele s Barkhadem Abdi.

    • 4.10.2013  22:50
    Gravitace (2013)
    *****

    Proč jen, proč jen, proč jen je konec čiré fyzikální WTF? Veškerý zážitek z filmu šel do háje. Tedy opravdu ne veškerý, protože prvních asi 20 minut je fantastických a dokonalých a Cuarón se ještě na několika místech "vytasil" s krásnými a nebývalými vizuálními nápady. Ale fyzika dostávala často zabrat, některá místa měla být slzopudná, ale spíše mi vadila a ten konec. OMG! PS. Žádná komunikace s Číňanem, ten člověk byl Inuit (Eskymák pro ty, co tápou). PPS. Po druhém shlédnutí přeci jen pět hvězdiček, ty moje námitky jsou malicherné.

    • 7.9.2013  18:22

    Komiksy moc nečtu a tento jsem vůbec neznal. Skoro celý film, počínaje fantasticky pojatými titulky, jsem se bavil. Pravda, filozofie převládá nad akcí, ale brutalita se zjevuje nečekaně, Rorschach ve vězení (i kdekoli jinde) pobaví a konec je nečekaně temný a velmi nepříjemný. Snad jen těch filozofických úvah mohlo být méně.

<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37