Brejlil

Brejlil

David Hrbek

okres Praha


10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 7 8 9 10 11 12 13 19 28 37
    • 29.8.2013  20:18

    Nebýt to McClane, ikona mého dospívání, tak by šlo o velmi průměrné béčko s jednou docela dobrou scénou, mnoha WTF momenty a velmi nehezkým, tmavým vizuálem. Tím asi na poslední chvíli maskovali všechny nutné vizuální efekty v zoufale snaze nahradit Moskvu Budapeští. Jenže to "jako" je dobrodružství Johna McClanea v Moskvě a tak to není ani průměr. Willis opět předvedl průměrnou postavičku jako v několika svých posledních filmech, Kochovi neprospěla snaha o ruštinu, jeho dcerka byla hnusná už na pohled a zápletce se vysmálo několik desítek scénáristů.

    • 24.8.2013  18:26

    Co k tomu asi tak napsat. Lang byl asi opravdu v mnoha směrech geniální, protože přes různé technické nedostatky si udržel moji pozornost. Velký podíl na tom měl Otto Wernicke, jehož komisař Lohmann, oscilující mezi nudným starším pánem a zabejčeným nebezpečným policistou, je nejlepší postavou filmu. Ostatní jsou tak do počtu, nejhorší je asi Lilli. Její scény (až na zaplavování) jsou melodramaticky unylé a skoro nudné. Finále je ovšem velkolepé a hned jednu hvězdičku přidalo. Stejně jako inscenace některých scén: vražda dr. Kramma na křižovatce nebo fantasticky ztvárněný svět šíleného Hofmeistera. Už jen za tyto scény stojí film za vidění i po 80 letech.

    • 13.8.2013  20:59
    Pot a krev (2013)
    ****

    Bay asi vyměkl, ale přesto jsou tři loserové rozhodně tím nejzábavnějším, co natočil od Mizerů 2. Jen té akce je pomálu a průlety kamery různými otvory už jsou poněkud "out". Nejlepším prvkem snímku je Dwayne Johnson, ze kterého ďábel Michael dokonce vymáčkl něco jako herectví. Pak některé hlášky a hlavně "Začalo to v Transylvánii..."

    • 3.8.2013  19:51
    Pěna dní (2013)
    ****

    Knihu neznám a číst ji nehodlám. Nejsem přemoudřelý intelektuál a Sartrem pohrdám stejně jako Vian. Surrealismus mám rád. Takže by se zdálo, že film je skoro pro mně. No. Líbil se mi, i když nebudu tvrdit, že bych někde viděl nebo prožil nějaký přesah. Konvenční výklad je zbytečný, poetický leknín-zabiják je mnohem výraznější. Jedinou větší vadou všech Gondryho vychytávek je skoro nulová práce s herci, zvláště hlavní hrdina je hodně nevýrazný.

    • 31.7.2013  23:40

    To hraní se věemi těmi klišé a celkem klidnou estetikou, odkazující ke starým dobrým 80. a 90. letům je kupodivu celkem zábavné. Kdo má všechny ty zvraty a postupy zažité, nostalgicky zavzpomíná, kdo ne, tak se s nimi alespoň může seznámit. Kdyby tohle Emmerich natáčel místo ID4, asi by hrál hrdinného zachránce Bruce Willis a vznikla by tak další Smrtonosná past, takhle se objevil celkem uvěřitelný Tatum. Jen místo masivních kanadských a indických CGI měla nastoupit co nejpoctivější klasická ruční práce. Ale kdoví, jestli to někdo ještě umí.

    • 14.7.2013  10:08

    Rodriguez sice dokáže, že si umí poradit s každou částí filmového procesu (scénář, režie, kamera, střih, hudba a kdoví co ještě), a co nezvládá, na to má příbuzné (kolik jen je Rodriguezů v titulcích), ale film pak vypadá spíše jako podpora Rodriguezů v nezaměstnanosti, než cokoli jiného. Nudný, celkem nezajímavý film nezachraňují ani akční scény, jsouc dokonalou kombinací nereálnosti, ošklivých chyb ve střihu a lacině digitálních výbuchů.. Film vlastně nezachraňují ani herci, Salma ani není na ozdobu, Banderas je Banderas a nic víc, Rourke občas někoho zabije a to je všechno, Trejo sice vyděsí jedním brutálním šklebem, ale jinak zmizí ze scény, ani si nezapamatujete jak. Ani Dafoea si moc neužijeme i přes určité kvality. Kdo zbývá? Jen Johnny Depp, jehož agent Sands svým zachováváním rovnováhy (rozumněj průměru) film alespoň trochu pozdvihl. Film je tak jen pozoruhodný jen svým voláním po konci nadvlády drogových kartelů a zlepšení poměrů v Mexiku.

    • 5.7.2013  22:54

    Hollywood asi postihuje slabomyslnost. Vrazit 250 mega do filmu, který většina lidí mimo USA (bez kultu Osamělého jezdce) asi vůbec nepobere (proč ti škorpionožrouti-králíci?) a lidé v USA zase nepochopí ty desítky odkazů na cokoli z klasických westernů. Kromě toho to nejlepší je hned na začátku, pak následuje spíše jen takové docela vtipné kecání a na konci brutálně přeplácaná akční scéna. Verbinski zvládá něco lépe, něco hůře. Ale. Film má krásnou kameru, krásnou výpravu, já mám rád staré lokomotivy (a ne nemyslím Helenu a její slonovinovou nohu, i když byla škoda, že neměla více prostoru) a dosti dlouho jsem se bavil dobře a vlastně jsem se nenudil. Verbinski se také blýskl několika krásnými záběry a jedním skvělým střihem. Bohužel se také předvedl nemotivovanými "cool" nápady, jako byl ten, když se John Reid probral z bezvědomí. Vrcholem ovšem je Fichtner, který po účetním v jinak šíleném Drive Angry opět předvedl neskutečně zábavnou postavičku.

    • 5.7.2013  10:39
    King Kong (2005)
    ***

    Ne a ne, ani na třetí pokus se přes tři hvězdičky nedostanu. Film je totiž složen ze dvou polovin a celkem paradoxně mi ta první část, než se vylodíme na ostrově, připadá lepší. Evokace New Yorku za zvuků písně Ala Jonsona je fantastická. Šílený režisér, ještě šílenější kapitán a jeho posádka a romance na lodi překvapivě fungují. Ale pak přijde ostrov. Honička s brontosaury je čiré WTF. Scéna s obřím hmyzem se jí dost blíží. Celá ta romance opičáka a Ann moc nefunguje. Trochu se to zlepší v New Yorku, kde se zvláště na konci na Empire State Building trikaři vyřádili a závrať spolehlivě vyvolá i malá obrazovka, nejen obří plátno. Jen mi někdo vysvětlete, jak je možné, že Kong rozbije kde co, ale newyorská tramvaj vydrží všechno.

    • 2.7.2013  22:44

    Zajímavá myšlenka bohužel neznamená úplně dobrý film. Syrový vzhled také ne. Výtky musím směřovat k technické podobě, která je hodně, hodně televizní. I když asi velmi přispívá k celkové solidní atmosféře nádechem dokumentárnosti, přeci jen jde spíše o východisko z produkční nouze. S výjimkou samotného aparátu profesora Dowella také není nic výrazně sci-fi. Pominu-li tedy televizi Sony, které dominuje nálepka Made in Japan přímo na obrazovce. Smutné je, že příběh je hodně předpověditelný a nepřináší tak divákovi žádné odhalované tajemství.

    • 22.6.2013  11:15

    Dokud Septim řádí ve svém známém území, kde úděrně kombinuje psychické a fyzické násilí na zaměstnancích (je kupodivu, že nestávkují) s podlézavostí vůči hostům podniku, je to dobré. Pak ovšem následuje zmatená honička po horách, plná sněhu, vrtulníku a nudy. A právě nuda posílá celek jen do průměru.

    • 7.6.2013  19:14

    Nebudu zapírat, že příběh se podivně potuluje v mezích daných různými klišé a očekáváními. Vadilo mi, že místo pěkné naplánované války s Klingony (kteří prostě zmizí) honíme záporáka na vznášedlech po San Franciscu. Bylo mi jasné, k čemu bude dobrá Khanova krev a klišé se objevovala i na úrovni jednotlivých záběrů (poškozená Enterprise se noří do mraků). Ale víte co? Bavilo mě to. Nebylo to přeplácaně akční a některé záběry byly prostě krásné. Londýn a hlavně hypermoderní San Francisco, kde se i za 200 let budou šplhat do kopců stařičké tramvaje (tedy vlastně lanovky... Však víte, co myslím.)

    • 27.5.2013  22:59
    Iron Man 3 (2013)
    ****

    Asi už jsem na podobné filmy starý. Anebo už mi bombastické scény, plné propracovaných vizuálních kouzel lezou krkem. Iron Man 3 pro mě skončil scénou zničení vily v Malibu. Pak sice ano, Downey je dál v pohodě, Iron Manovy záchvaty úzkosti pobaví, stejně jako malý chlapec ("Otec si šel vsadit do trafiky..."), a odhalení Mandarina taky nemělo chybu. Jenže mi vadily odkazy na Avengers (které neznám), dumal jsem, jak rychle by letěly obleky z Malibu do Miami, aby to stihly a tak. Takže druhá polovina výrazně slabší. Ovšem je to solidní zábava a ty dvě hodiny rozhodně nejsou promarněné.

    • 23.5.2013  21:59

    Rodinné hodnoty se utužují různě. Dominic Toretto je utužuje činy za hranicí zákona, i když ve službách policie. A tak si jeho parta, místo zaslouženého odpočinku s miliony dolarů v rájích bez extradice, opět sedne za volanty a předvede několik ikonických kousků. A tady je kámen úrazu. Těch několik akčních scén je opravdu pěkných, byť ne zrovna originálních, je ale nutno přetrpět všechny ty řeči o hodnotách, rodině a nutných činech. A ano, musí se vypnout mozek, protože za normálních zákonů fyziky by naši hrdinové zemřeli hned na začátku. A mamutí skok supermana Vina Diesela si tvůrci také mohli odpustit. A zbožňuju tank, který z aut dělá placky, aniž se kdekoli objeví byť jen kapka krve. A to ti civilisté nikam neutekli.

    • 21.5.2013  21:00
    Iron Man 2 (2010)
    ***

    A dvojka celkem typicky slabší jedničky. Sice je v ní více hvězd a všichni zúčastnění si to užívají a jejich scény mají náboj, ale jinak se nic neděje. Kromě Monaka, které je... které je krásné. Krásné ženy, přístav plný jachet a formule sviští kolem kasina. Moc pěkné. Film má docela nesmyslnou zápletku, ještě že je hlavní záporák tak zábavný. Oceňuji ovšem jistou analogii Starkova vztahu k Iron Manovi se závislostí na drogách. Oboje pomalu zabíjí a oboje je neodolatelně návykové.

    • 21.5.2013  20:56
    Iron Man (2008)
    ****

    Začátek v jeskyni docela dobrý, scény, ve kterých Stark kutí své opus magnum jsou fascinující a každý architekt a návrhář a inženýr by za tak sofistikovaný systém jistě prodal vlastní matku. Vyvrcholení už tak dobré není, ale pořád jde o zábavný film. Downey má charismatu na rozdávání, ale největší hvězdou je jistě Bridges a jeho doutník. A Gwyneth pořád vypadá dobře.

    • 7.5.2013  20:36
    Safe (2012)
    ****

    Začátek je celkem netradiční, až jsem se bál, že pomsta ruské mafie dovede Stathama k existenciálním otázkám. Jenže naštěstí v pravý čas se jeho cesty spojily s čínskou dívenkou se záviděníhodnou pamětí a rozjede se akce, která v některých okamžicích přeroste v nářez skoro epických rozměrů, v jiných jen tak tiše bublá pod nezbytnými přesuny z místa na místo. O co vlastně přesně šlo? To není důležité, co je důležité: návod, jak jedním talířem zabít dva lidi, naučit se rusky, protože to oceníte i v New Yorku, při výskoku z okna dopadnout do měkkého a nikomu nevěřit. Film asi nebudou nikdy promítat v Číně, protože po vystříhání všeho čínského by z něj nic nezbylo. A vtipný vizuální gag se zpětným zrcátkem také oceňuji.

    • 6.5.2013  22:06
    Andílek (1914)
    ****

    Vidět 32letou herečku, jak hraje 17letou dívku, která předstírá, že je jí dvanáct, to se nepoštěstí každý den. Navíc je v tom Nielsenová opravdu dobrá. Její Josta je nevychovaný spratek, který pro cigarety, chlast a chlapce nejde nijak daleko a když pak tráví prázdniny v roli 12leté, je opravdu nespokojená. Navíc se Urban Gad opět rozhodl využít jejího sex-appealu a opět ji vrhl do vln řeky, v komicky neúspěšném pokusu o sebevraždu. Andílek je zábavný i dnes, a to jsem opět viděl neúplnou verzi. Chybělo asi 15 minut, které obsahovaly i nepochybně zábavné dobrodružství Josty s důstojníky.

    • 6.5.2013  21:46
    S1 (1913)
    ***

    Těšil jsem se na letadla a podobné létající aparáty začátku století. A film opravdu začíná pohledem na říditelnou vzducholoď hraběte Zeppelina (vlastně bez bližší souvislosti se zbytkem filmu začíná pohledem na vrak takové vzducholodě po nějaké havárii), dokonce se dostaneme i na její palubu. Jenže pak začíná špionská historka kombinovaná s love story, která trpí poněkud nepřehledným střihem. Ten jde tak daleko, že se ke konci filmu zopakuje počátek jedné scény v dvou různých „jetích“ po sobě. Asta Nielsenová zpočátku sice vypadá jen jako stafáž, nakonec se ale stane hlavní a poměrně tragickou postavou. Její Gertrud je rozhodně nekonvenční, kouří, otevřeně flirtuje s Baldinim a ve scéně u moře i nohy ukáže během brouzdání vlnami. A to jsou dnes snad jediná pozitiva. Zbytek je sice dosti živě a kvalitní kamerou podán, leč poněkud nepřehledně sestříhán.

    • 5.5.2013  21:56

    „Už nastavují zrcadlo?“ Ano, i Italové nastavovali zrcadlo. Neschopné soudnictví, bezzubé zákony, bezmocná policie, nic nechápající a nezodpovědní novináři, zločin na každém rohu a v každé denní době a mezi tím jen hrstka čestných. Jedním z nich je komisař Bertone, který se snaží najít dvojnásobného vraha. Trochu mu to kazí skupina samozvaných katů, která čistí Řím. Film se sice zdá být předobrazem mnohem známějšího Magnum Force s drsným Clintem „Harry“ Eastwoodem, podle všeho ale spíše řeší vlastní italské problémy. Ty se týkaly nejen zločinnosti, ale i některých nepříjemných otázek italské politiky a politiků, předobrazem onoho obžalovávání vysokých politiků z pokusů o fašistický puč je tzv. golpe Borghese, po odhalení zahrané do autu a nakonec nevyřešené. Jenže právě tady je malý zádrhelek filmu, protože tyto události dnes nikomu nic neřeknou asi ani v Itálii, natožpak mimo ní. Takže jsme zase u nastavování zrcadla. To je docela působivé ve scénách jako byla projížďka autobusem po „pamětihodnostech“ Říma, ale selhává právě v nedostatečném odhalování politické špíny. Z jednotlivých scén lze vyzvednout popravu na březích Tibery za úsvitu nebo dostatečně brutální smrt unesené dívky. K tísnivé atmosféře přispívá i hudba. I směřování příběhu směrem k nevyhnutelné tragedii není úplně přímočaré, byť závěrečný „twist“ dnes překvapí málokoho. Naopak herecké výkony, snad až na Salerna v roli komisaře Bertoneho, jsou jen průměrné a film jako celek působí jen jako dobře odvedené řemeslo.

    • 20.4.2013  18:49
    Nevědomí (2013)
    ****

    Před deseti-patnácti lety bychom slintali blahem. Dnes spíše nespokojeně hledáme chyby. Nevědomí je film neskutečně promarněné příležitosti ke kvalitní a vzhledem k některým nápadům i možná kultovní sci-fi. Leč scénář je slabým místem. Přitom první polovina s určitým tušením souvislostí je vizuálně dechberoucí (v IMAXu) a až na nepatrnosti i funkční. Po pádu Odyssey to začíná jít z kopce i když některá řešení (rozsáhlý flashback) nejsou vůbec špatná. Spatný je typicky americky natahovaný dvojitý happyend, který si opět říká o WTF konec sci-fi několika posledních let. Leč zpět ke kvalitam. Vizuální a designové nápady jsou fantastické. Scéna s bazénem krásná. Záběr v onom flashbacku, ve kterém Jack "jen" zavírá několikery přetlakové dveře je fascinující. Zvuk je také nápaditý. Cruise se docela snaží, ze ženských postav je rozhodně lepší Andrea než Olga (také proto, že jjejí Victoria je lépe napsaná). Jenže klišé se ke konci hromadí a opět je to Morgan Freeman, kdo zachrání lidstvo. I přes pěkný nástup s doutníčkem. Takže průměrný scénář je povýšen nadprůměrným vizuálem a já jsem byl spokojen.

    • 16.4.2013  21:41

    Max Reinhardt se vytáhl a natočil erotickou komedii. Skutečně. Zápletka je jednoduchá. Dvě dívky na pláži, dva mládenci na pláži, dva otcové na pláži a dva flákači na pláži. Flákači se sčuchnou s otci, ale dívky prchnou na blízký ostrov. Mládenci za nimi a nakonec i otcové s flákači. Jenže na ostrově vládne Galatea a Amor s Psyché. Amorovy šípy dělají zlomyslně paseku ve vztazích, zamilovaná Kirké mění otce v prasata, mořské panny ukazují prsa na všechny strany, Galatea, až na nepodstatný závoj skoro nahá, svádí, raněna šípem Amorovým, malomyslnějšího z mládenců, satyr se snaží znásilnit jednu z dívek. Erotické dusno skoro stříká z plátna. I po sto letech zhlédnutelný snímek.

    • 16.4.2013  21:14

    Fraška Maxe Reinhardta z Benátek. Nepraktický Anselmus přijede do Benátek a obdivuje jejich krásu. Nalepí se na něj klackovitý Pipistrello. Při prohlídce pamětihodností přinatrefí Anselmus na svatbu a zahledí se do smutné nevěsty. Omylem si začne myslet, že ani jí není lhostejný. Jenže nevěsta má oči jen pro důstojníka a svatební noc podle toho vypadá. Po sérii různých omylů skončí Anselmus s mrtvým důstojníkem. Snahu jeho tělo uklidit neustále hatí Pipistrello, ba dokonce se důstojníci zmnožují. Až ráno odhalí smutnou skutečnost. Anselmus se budí zavalen statným ženichem, nevěsta prožila noc s důstojníkem a Anselmovi zbydou oči pro pláč. Reinhardt dokázal film relativně ukočírovat, donutil Karla Freunda k několika působivým záběrům. Nejlepší herecký výkon podává Maria Carmi v roli nevěsty. Její přechody od svůdnice k šokované křehké ženě a zpět jsou ve scéně svádění Anselma opravdu pěkné. A nesmím zapomenout na snášení mrtvého důstojníka po schodech, velice vtipné.

    • 12.4.2013  21:26

    Severní Korea chřestí zbraněmi a vyhrožuje a tak i Hollywood vytáhl do boje. V Jižní Koreji z tohoto filmu nadšení nebudou a nám některé jeho závěry (které nejsou vyřešeny byť jen jediným úsečným povelem) připomenou až nepříjemně "zradu" nejbližších spojenců, ale po pořádku. Po úvodním kliše s boxerským zápasem (kde já jsem to jen už viděl?) následuje "výroba" traumatu. Je sice falešná, ale co. Pak asi nejlepší dvacetiminutovka filmu, ve které je Bílý dům dobyt severokorejským komandem. Diváci nesmí přemýšlet, ale je na to radost pohledět, zvláště když zahyne i pes, minimálně jedno dítě přijde o nohy, Washingtonův památník je radikálně přetvořen a trávník před Bílým domem projde hlubokou orbou. Svou zábavností tato pasáž připomene to nejlepší z počátku 90. let. Pak ovšem následuje druhá polovina filmu, kterou bych sice tak úplně neodsuzoval, ale připomíná spíše počítačovou videohru. Koncept je nejspíš odvozen od Smrtonosných pastí, ale Butlerova postava je supermansky dokonalá a hlášky jí také příliš nejdou. Ale Mike Banning není to nejhorší z celého filmu. Ba ani prezident tím není (až na závěrečný proslov, který se sice svou patetičností blíží proslovu z Dne nezávislosti, ale nepřekonal jej), nejhorší je postava úřadujícího prezidenta Trumballa. Toho skoro až podvratně hraje Morgan Freeman (už má praxi z Drtivého dopadu), ale Trumball je vlastně neskutečný srab, který klidně odepíše věrného spojence kvůli osobě, která už není prezidentem USA. Scénáristé si zřejmě nevěrohodnost takové postavy uvědomovali a proto si vymysleli berličku v podobě blbosti jménem Cerberus. Takže to shrnu: jsou zde zábavná místa (prvních cca 30 minut, výslech dvou Korejců a konec konců i mučení ministryně obrany), která ovšem ke konci ubývají a proto vyplouvají na povrch nelogické, až nesmyslné blbosti, kterých bych si při zručnějším scénáři asi nevšiml. Fuqua se totiž po megalomanském nástupu přestal snažit a alespoň něčím druhou půlku filmu pozvednout.

    • 9.4.2013  21:40
    Carevna (1924)
    *****

    Pět hvězdiček, protože nejen Menjou, ale především Pola Negri byla skvělá. Scéna svádění chudáka (spíše typicky ruského prostoduchého hrdiny) byla bezchybná. A vše dovršila skvělá Lubitschova režie. Jen Clarka Gablea jsem nějak nepostřehl.

    • 9.4.2013  21:11
    Šejk (1921)
    ***

    Jedna hvězdička tak trochu za ten smích. Film, který přinesl Valentinovi nesmrtelnost, by si to zasloužit neměl, ale co. Naivní, nepříliš povedený, ovšem s nečekaným zvratem (mám sto chutí si zaspoilerovat, ale je to jediné překvapení filmu). Valentinovy herecké kreace jsou dnes také už jen směšné. A to nemluvím o Agney Ayresové. Ta celkem poprávu zmizela v propadlišti dějin. A to má kopie v NFA asi 45 minut. Jak asi musí vypadat ta 80-minutová verze.

    • 29.3.2013  21:56

    Po velmi překvapivém začátku následují jednotlivé příběhy barona Münchhausena. Od hravého Ruska přes erotický Istanbul do tajemných Benátek. Tyto příběhy jsou vyprávěny velmi rozverně, nechybí dvojsmyslné dialogy, ba dokonce i polonahé dívky. Jsou zde také pěkné nápady, ať už vtípek s obrazem u Cagliostra nebo hodiny na sultánově dvoře. Od Benátek se film stává velice melancholickým, scéna na Měsíci je doslova smutná a závěr není z rodu happyendů. Spíše naopak. Film má krásnou výpravu a barevná kamera mu sluší. Hans Albers hraje svého barona nikoli jako fanfarona, spíše jako hledače něčeho významného. Jeho přerod v muže unaveného, ale bez možnosti odpočinku, je věrohodný.

    • 25.3.2013  21:39
    Fétiche (1934)
    ****

    Po technické stránce fascinující. Zvláště animace psíkova obličeje a kombinace animace se záběry města je úžasná. Dějově je to trochu slabší, navíc mám pocit, že jsem viděl kopii, ve které něco chybělo. Kostry ptáka a ryby byly pěkně děsivé.

    • 25.3.2013  21:13
    Days of '49 (1913)
    ***

    Docela kvalitní western z dob jeho zrodu. Nechybí dva přátelé, které rozdělí dívka, ani zákeřní Siouxové. A střelba, spousta mrtvých a happyend.

    • 25.3.2013  20:44

    Jednoduchá zápletka, pracující se záměnou dvou dívek. Ale začátek s Maxovým neopakovatelným dvořením nemá chybu.

    • 25.3.2013  20:33

    Až snad na gag se signalizací a jeho vyústění celkem nuda.

1 7 8 9 10 11 12 13 19 28 37