Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (1 193)

plakát

1917 (2019) 

Většina působivosti filmu připadá na technickou stránku věci. Ne, že by příběh nebyl tak úplně nenosný, ale přeci jen to nic originálního také není. Počátek ovšem, s nekonečnou poutí blátem zákopů, bahnem a krátery země nikoho a opuštěnými německými bunkry, ten za to stojí. Pak se příběh trochu zpomalí. To není nutně na škodu, ale přeci jen. Od okamžiku, kdy zbyde jen jeden, se to ovšem opět solidně rozjíždí. Absolutně úžasně vypadá scéna přechodu přes kanál, zničené městečko v mihotavém světle světlic a závěrečný běh podél bílých zákopů má také něco do sebe. A finále je "nepřekvapivě" skrz naskrz britské. Není to průlomový válečný film, ale své silné okamžiky má. A technická stránka je obdivuhodná.

plakát

Gentlemani (2019) 

Musím říci, že schopnosti Ritchieho jako autora gangsterek už jsem dávno zapomněl. A Ritchieho hyperaktivní styl, který docela obdivuji, se nedostaví. Snad jen v jediném okamžiku dojde na Ritchieho "manýrismus", ale jinak jsou záběry dlouhé, kamera klidná a vše se soustřeďuje na dokonalé herce a jejich repliky. Fletcher je skvělý návrat Hugha Granta, Matthew je těžce v pohodě, Marsan hraje svini až na půdu (a vlastně ještě dále), naprostým vrcholem je ovšem Farrellův "tělocvikář". A samozřejmě Michelle jako femme fatal. Některé scény jsou naprosto geniální, např. extrakce feťačky z drogového doupěte. Na začátku se sice chvíli zdá vše překombinované, ale na konci si to dokonale sedlo. Prostě, pohoda.

plakát

Králíček Jojo (2019) 

Podivná žánrová roztěkanost má možná hlubší smysl, ale neobjevil jsem ho. Co z počátku vypadá jako parodie, se na konci změní v dost brutální drama. Vtipy jsou ovšem vtipné, některé absurdní situace nebývalé a nakonec to "dobře" dopadne. I když by nemuselo. Celý film drží nad vodou především herci, nejen hlavní hrdina a Scarlett, ale vlastně všichni. Včetně Sama Rockwella v roli snad nejhodnějšího a rozhodně nejzajímavějšího nácka. I když spíš jen vojáka než nácka.

plakát

Na nože (2019) 

Pocta Agathě a vlastně veškeré té "staré škole". A asi nebudu pitvat, proč. Všechno (skoro všechno) funguje, herci jsou fajn, výprava je fajn a všemu vévodí milá Ana de Armas a roztomile nečitelný Daniel Craig.

plakát

Maják (2019) 

Jak se na majáku zbláznit, to ukazuje Eggers velmi přesvědčivě. Ani nevadí, že od určitého okamžiku ani nevíme, co je ještě "pravda" a co už delirnaté představy dvou vychlastaných mozků. Mučivé kvílení mlžné sirény se zakousává hluboko do mozku, černobílá kamera snímá pochmurné interiéry, rozpadající se stejně jako psýché dvou strážců. Čas ztrácí smysl. Smysl ztrácí smysl. Stejně nakonec zvítězí racci.

plakát

Mizerové navždy (2020) 

Kupodivu to funguje. Je sice vidět, že oba arabští "bratři" jsou spíše kopírky Michaela Baye než samostatně invenční režiséři. Takže je také vidět, že to není Michael Bay, protože ten neztrácel drive ani v tupě konverzačních scénách. Tady takové scény mírně drhnou. Smith je v pohodě, na Lawrence je spíše smutný pohled. Ale naštěstí to někomu došlo a sám Lawrence jede v mírně sebeparodickém módu. Akce je spíše staromódní a není tak bombastická. Zápletka je přitažená za vlasy, ale co už.

plakát

Ready Player One: Hra začíná (2018) 

Asi už nic pro mne. Spielberg si to sice ukočíroval dobře, triková stránka nabídla několik zajímavých scén a Kubrickovo Osvícení dostalo nový rozměr. Ale já se nudil a nudil a nudil...

plakát

Curiosa (2019) 

Příjemné, s pěknou kamerou, velmi pěknými kostýmy a zajímavou hudbou. Na Noémie Merlantovou je pěkný pohled, ať je oblečena nebo svlečena. Jedinou výtku bych měl: celý film jsem čekal na nějaký vyhrocený konflikt, ale až na jednu sebevraždu se celkem nic nestalo.

plakát

Star Wars: Vzestup Skywalkera (2019) 

Tak končí naše komédie, zlo vítězí a dobro žije... Nebo tak nějak to náš nejslavnější vídeňský Čech napsal. Vizionář. Protože tento produkt korporace jménem Disney není snad ani na jedno použití. Viditelné chyby ve vyprávění, co nejsnadnější, ale naprosto nefunkční řešení, postavy, které nikoho nedojmou, protože je režisér nedokáže ani pořádně "prodat". Přitom ten nápad s původem Rey není nejhorší, jistě by z něj šlo "vymáčknout" víc. Takhle je to ploché, bez emocí, bez dopadu, bez pocitu finality. Ani bojové ani nějaké jiné scény za moc nestojí. Všechno je digitální bordel, byť na dokonalé technické úrovni. A tak snad jen hudba Johna Williamse trochu za něco stojí, byť i ta je recyklát. Ale takhle už hudbu nikdo neskládá a ty monumentální orchestrace jsou pořád ještě působivé. Ono se to nestane, ale skoro přeju studiu Disney osud takového Carolca.

plakát

Loni v Marienbadu (1961) 

Vynikající kamerou s několika opravdu fascinujícími "vychytávkami" se vypráví... No, vypráví. Není jasné, co se odehrává, kdy se to odehrává, ani kde se to odehrává. Vztahy mezi postavami, snad s výjimkou jeho a jí, jsou záměrně nejasné. Spousta se toho stane mimochodem, ve druhém plánu, což na jedno shlédnutí opravdu nedávám. A to jsem věděl, do čeho jdu. Můžu si tady a teď vymyslet nějaké interpretace, ale kdybych film viděl za rok, byl by nejspíše o něčem jiném. Stejně jako kdybych jej viděl loni.