Brejlil

Brejlil

David Hrbek

okres Praha


10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 3 4 5 6 7 8 9 10 19 28 37
    • 11.4.2016  20:04

    Film nepříjemný až do morku kosti. Nepříjemný stejně jako jeho hrdinka. Složený z podivně disparátních scén, nekdy jen jednozáběrových. Spoustu věcí se vůbec nedozvíme. Hepnarová je nepochybně atraktivní, inteligentní a možná zoufale toužící po nějakých citech; na druhé straně je šíleně nepříjemná, odtažitá a protivná. Stydlivá tak, že si sotva dojde nakoupit, ale na vesnické tancovačce se klidně odhaluje. Pohrdá vlastní matkou, ale nemá problémy ji využívat. Místo aby se pomstila svým "trýznitelům", zabije naprosto neznámé lidi. A to všechno ve zvláštním balení. Hepnarová věší prádlo v šíleném dešti, Hepnarová mrzne v chatce, Hepnarová se miluje v trabantu s přítelkyní, Hepnarová shazuje trabant ze srázu, Hepnarová se baví s psychiatrem v nesmyslně nelogicky vedeném hovoru, Hepnarová jen sedí a kouká. Občas se neděje nic. A pak najednou střih, onen šílený čin, ale ani poté se nedozvíme motivaci, nějaké vysvětlení, nic. Divákovi to neuděláme lehké, je to totiž trochu art, víte? A je to art, v mnoha směrech. Kamera a střih k té nepříjemnosti přesně přispívají. Černobílý obraz evokuje bezútěšný marast počátku normalizace naprosto dokonale. Kompozice některých záběrů je někdy na hraně l'art pour l'art, ale to mi vůbec nevadilo. Druhým velkým plusem je Olszaňska. Její minimalistické herectví je přesné. Jen se divím, že nikdo neumřel na otravu nikotinem, tolik cigaret, to byla síla.

    • 8.4.2016  08:03
    Zkrat (2011)
    ****

    Akční film v uměleckém podání? No proč ne. Že to je artové se dozvíme hned tou stavbou. Většina filmu je jeden velký flashback, který vypráví nebezpečná, velmi nebezpečná žena náhodnému civilistovi. Akční scény bez zvuku, jen s hudbou. Dlouhé záběry, klidná kamera, přehledné souboje. Nepříliš kvalitní automobilová honička. Naprosto céčkový scénář, který současné akční špičce nesahá ani po kolena a spíše připomíná něco od Luca Bessona. Přesto mne film nesklamal. Souboje jsou neskutečné, jejich choreografie nápaditá a tvrdost věrohodná. Honička po Dublinu má také něco do sebe. Do všech významných rolí jsou obsazeni solidní herci. A na hlavní hrdinku se dobře dívá i když zrovna nebojuje.

    • 12.3.2016  13:45

    Mám k filmu jen dvě výtky. Ale pravda, obě jsou zásadní. Nepříliš soudržný scénář, kdy motivace některých postav ani nevisí ve vzduchoprázdnu, ona prostě není. A pak kterého idiota napadl ten dabing? A proč tak nelogicky? Chudíka dabovat nebudeme z piety? A ostatní slovenské postavy mluví česky, i když to vypadá tak blbě? Vizuální stránka a Kollárova schopnost nacpat napětí i do jízdy výtahem jsou ovšem skvělé.

    • 2.3.2016  18:16
    Lucy (2014)
    ***

    Pravda, základní premisa je tak nehorázně pitomá, že nepomáhá ani Morgan, který ji vysvětluje. Konec je také z rodu WTF, něco mezi 2001 a reklamou na superpočítač. Také jsem občas pochyboval o inteligenci nadopované Scarlett. Besson ji ovšem naštěstí vybavil brutální bezcitností, která s postupující inteligencí ještě roste a která se občas pěkně projeví. A film Besson pojal jako přehlídku různých normálně spolu nevídaných postupů, takže to celkem pěkně uteklo.

    • 20.2.2016  18:46

    V mnoha směrech nepochybně bomba. Oceňuji herecké výkony, tak vzdálené "němému" přehrávání. Nápadité bylo svícení scén a kamera, která v kombinaci se střihem řešila mnohá technická omezení. Dekorace, mezi kterými vede apartmá hraběnky Toldové, plné expresionismu. Nade vším pevnou rukou vládne Lang, schopný udržet si pozornost po celých skoro tři a půl hodiny a schopný bez většího zaškobrtnutí odvyprávět celý, dosti komplikovaný příběh.

    • 20.2.2016  17:41

    Patnáct let čekání je u konce. Ze zapadákova kdesi v New Jersey se vrací jediný supermodel, který svým lookem zastaví letící hvězdici. A z nekonečných orgií v pouštích Floridy přichází i jeho parťák Jeníček. Po brilantním začátku s Justinem Bieberem následuje nesourodá směsice vtipů geniálních, zabijácky kamenných (Willie Nelson rulez) a tak trapných, že jsou vlastně jedinečné. To vše v milém prostředí římských pamětihodností. Bohužel film shazuje zápletka, která je těžce mimo a také neustále budování "rodinných" hodnot, kde parodické shazování nepomůže. Přesto, za Kiefera, Stinga a Stillera "kraba poustevníčka" a zvláště božského Benedicta "Vše" Cumberbatche palec nahoru. I přes slabší místa a nutnost vyladit se na tento typ humoru dobrá zábava.

    • 13.2.2016  19:07

    Naprosto fascinující výprava, herecké výkony přesně odpovídající zvolené formě, romance, říznutá krví a brutalitou, japonská vsuvka i esteticky nasnímaná nahota. Spousta vtipu, trocha dojetí, nádhera.

    • 12.2.2016  21:13
    Deadpool (2016)
    ****

    Nejsem už cílová skupina, před takovým čtvrtstoletím bych si tohle užil mnohem více. Přesto jsem se bavil, u jedné scény hodně. Humor je sice občas infantilní, ale většina vtipů funguje překvapivě dobře. Celkem zamrzí nízký rozpočet, viditelný na kvalitě triků. Ovšem jako milostná romance je Deadpool velmi originální a na Valentina se pěkně hodí.

    • 5.2.2016  08:17

    Bay a film podle skutečných událostí? Světe, div se, jde to. 13 hodin je snad nejvyklidněnější Bayův film, když se zrovna nebojuje. Občas se dokonce ani nehýbe kamera a záběry jsou na Michaela docela dlouhé. I při takových záběrech se Bay prozradí zvláštně a nerealisticky nasvícenou scénou. Ale je tu hlavně boj. Pár osamělých kontraktorů proti masivní přesile. Bay již od počátku buduje napětí paranoidním sledováním každého, kdy si pár našich hrdinů nemůže být jistých vůbec ničím. Pak je chvíli relativní klid a hned poté si hlavouni ze State Department vymyslí naprostou hovadinu. A rozpoutá se peklo. Bayovsky nasnímané, chaoticky sestříhané a brutálně nazvučené. Ta chaotičnost ani příliš nevadí, protože skutečnost byla nejspíše stejná. A kritika amerického establishmentu je nakonec přebyta chudinkou vlajkou v bazénu. Po Skále asi nejlepší Bayův film.

    • 18.1.2016  08:22
    Miami Vice (2006)
    ****

    Těšil jsem se na vymazleného Manna a dostalo se mi takového spíše dokumentu. Dva policisté s neomezenými možnostmi. Ovládají letadlo a rychlý člun, běžně se vozí ve sporťácích, ale všechno to jsou jen rekvizity. Jeden kryje druhému záda, jeden druhého nepodrazí. Na druhou stranu ani ničím nezaujali a film si celkem v pohodě plyne. Až doplyne. Nic výrazně překvapivého.

    • 14.1.2016  22:11

    Potrhá-li vás v divočině medvědice, rozhodně se nenechte nosit kamarády do bezpečí. To nepomáhá. "Důležitý je pohyb, děti, pohyb, já to četla v magacínu." A tak se náš nezdolný hrdina plazí přes kořeny, blátem a sněhem, plave peřejemi, šplhá do strmých, ledem pokrytých srázů, padá i s koněm do vzrostlých borovic. K tomu si dopřává vydatnou raw stravu, kterou dílem najde, dílem uloví vlastníma rukama. A když už je nejhůř, pomůže Rambova operace (rozuměj střelný prach do rány a zapálit), improvizovaná indiánská sauna a přenocování v koňských útrobach. Z toho, co jsem napsal, je vidět, jak jsem byl z celého filmu rozpolcený. Začátek je famózní. Lubezkého kamera si teče mezi stromy, kolem herců, tu snímá celek, tu detail a všechno je plynulé a nebývale krásné. Útok Indiánů je čisté divácké potěšení. Fyzicky až nepříjemný útok medvědice je ale předělem. Film sice neztratil svou krásnou kameru, ale vydal se směrem nečekaným. Glass se plazí divočinou, a jeho boj o život je obzvláštňován flashbacky a halucinacemi. Scéna v kostele, naprosto nevěrohodně vypadajícím a ještě nevěrohodněji rozpadlém byla jak rána do vazu. Naštěstí se film nakonec vzpamatoval a závěrečná bitka šla až na dřeň. Herecké výkony DiCapria a Hardyho jsou velmi dobré. Hardy měl ale mnohem lépe napsanou postavu. Vedle kamery a neuvěřitelného nasazení celého štábu vyzdvihnu ještě práci se zvukem. I přes nedostatky, tak lákající k lacinému parodování, jde o fascinující film.

    • 9.1.2016  20:18

    První výtka? Délka. Možná, že po druhém shlédnutí dojdu k opačnému závěru, ale klidně se mohlo něco vynechat, aniž by to vadilo. Dokonce i celá pátá kapitola by asi nemusela existovat, protože nepřináší nic tak zásadního. Ale dobře se na ní dívá. Druhá výtka? Když už tedy Quentin vzkřísil Ultra Panavision 70, proč jej k ničemu nepoužil? Velkolepých záběrů na krajinu si užijeme velmi málo. Tolik k výtkám. Tarantinův vtip je totiž i v tomhle. Je to tak dlouhé, protože oblíbený Tarantinův dramatický prvek natahovaného očekávání tu byl doveden k dokonalost. A nádherná kamera je užívána často nečekaným způsobem, jaký ve filmech z 50. let asi nebyl. I přes jisté divadelní omezení je Tarantino pečlivý vypravěč, který dávkuje informace na lékarnických vahách. Dokonalé to sice není, a klidně prohlásím, že jde o nejslabší Quentinův film, ale i to bohatě stačí na nevšední divácký zážitek. A Samuel L. je definitivně bad motherfucker nigga, o tom tedy žádná.

    • 7.1.2016  21:50

    Je to neuvěřitelným způsobem podaná, občas velmi vtipná, ale jinak spíše depresivní lekce z ekonomické historie. Několik vzájemně nesouvisejících lidí se pokusí vydělat na krachu amerického hypotečního trhu. Povede se jim to, protože si na rozdíl od většiny Wall Street nic nenalhávají. Tvůrci zdánlivý handicap, totiž to, že řadový divák nebude vědet, která bije, využili nebývale. Prokládané vysvětlivky jsou drsně vtipné. Stejně jako prolamování čtvrté stěny, nečekané střihy (první telefonát dvou nadšenců z Brownfield) a podprahově umisťované vtípky pro zasvěcené. Korunu všemu nasazují herecké výkony. Balea nebo Goslinga nebo Carella jste takhle hrát asi dlouho neviděli. A titulek na konec bere všechnu naději. "Pravda je jako poezie. Ale většina lidí na poezii sere."

    • 31.12.2015  10:13
    Měsíc 44 (1990)
    ***

    Emmerich sice ukazuje, že v řešení technických problémů má talent. Co je mu to ale platné, když scénář pokulhává na všechny nohy. Tedy, ne že bych nebyl zvědavý, co tedy vlastně je za krádežemi lodí a útoky konkurence, ale řešení bylo banální. Navíc je film neúnosně dlouhý, jeho tempo je vskutku vražedné, ze spoustou naprosto zbytečných scén, zatímco ty nutné nikdo kvůli rozpočtu nenatočil. Přesto, práce s modely je na německé poměry velkolepá a dekorace sice připomínají chudšího příbuzného lodi Nostromo, ale působivost jim v temném nasvícení upřít nelze. Škoda jen, že jediná žena v celém ansámblu neukázala v béčkovém duchu něco víc ze svého těla. I když snad je to jen dobře.

    • 26.12.2015  09:59

    Nápad není špatný a některé věci jsou neuvěřitelně absurdní a hodně vtipné. Jiné ale nějak nefungují, například gorila. A konec je z rodu násilných. Přesto jsem ateisticky spokojený, i když bych se do nahrazování Boha nijak nehrnul. Stačila by jeho deportace.

    • 23.12.2015  09:11

    V žánru "reboot/remake" dosáhl Abrams dokonalosti. Kopírka Star Wars pro 21. století. Postavy sice změní pohlaví, barvu kůže, některé zestárnou, některé zemřou, ale my, co máme v malíku srovnávací mytologii, se zmást nenecháme. Je to prostě první díl. Nenudí, ale také nepřekvapuje, není tu nic nového. Ano, potěšil Han Solo a Chewbacca, nostalgická slza se objevila, když se Millenium Falcon opět vydal do vesmíru, ale co dál? Z hlediska produkce jde ovšem o bombu. Vybroušenou, každý utracený dolar je vidět, ale opět, nic svébytného. Více než 200 mega v dolarech vyletělo komínem, aby film vypadal co nejvíc jako jeho předchůdce, ale vyplatilo se. Snad jen hudba mohla být trochu nápaditější. Tak trochu doufám, že v dalších dílech se tvůrci odvrátí od vytýčené, předpověditelné cesty. Nechť je v tom s nimi Síla. A nakonec trocha reklamy: "Droida BB-8 do každé rodiny, je roztomilejší než váš chlupatý domácí mazlíček. A umí i třírozměrné projekce."

    • 14.12.2015  09:47

    Nádhera. Nádhera. Které scény mám vyzdvihnout dříve? Lancelotova záchranná mise, zdatně ukončená beznohou Gazelle se skromně krčí vedle večeře u multimiliardáře a hlavního padoucha. Výuka dobrých mravů v londýnském pubu. Debata, které víno je nejlepší k Big Macu, toť tresť britské uhlazenosti. Vrcholem ovšem je masakr v kostele. Colin Firth Esq. naprosto nekompromisně "vykydlí" hnízdo buranských takykřesťanů a ukáže, čeho všeho je schopen anglický gentleman. Třešničkou na dortíku pak je švédská princezna a její neodolatelná nabídka. Pamatujme, "manners maketh man".

    • 6.12.2015  19:40

    Nejlepší Spielbergův film od Mnichova a Války světů. Spielberg je vypravěč par excellence a v Mostu to dokazuje měrou vrchovatou. Most špionů není žádné realistické drama. I když se zobrazované události staly, určitě se nestaly takto. Ale to vůbec nevadí, nad podobnými námitkami nám Spielberg nedá čas přemýšlet. První část filmu, soudní drama jednoho agenta SSSR a jednoho státem přiděleného, ideálům ale stále věrného advokáta, má spád a solidní "lidský" rozměr. Doba, ve které Američané šíleli z možného jaderného napadení, SSSR byl "říší zla" a komunismus ta nejhorší možná ideologie, je vykreslena asi věrně na pohled,. Ale chybí ji naléhavost, působila "uhlazeně". Ale byla to lepší část filmu. Druhá část, předání špionů, byla... roztříštěná. Nový zajatec, naivní a lehkomyslný studentík, mi nic nového nedal, vlastně mně ani nezajímal. Stejně tak nebylo úplně jasně podáno, o co vlastně šlo východoněmecké vládě. Snad kromě snahy naštvat i Rusy i Američany. A i když jsem ocenil způsob, jakým Donovan zabil dvě mouhy jednou ranou, moje spokojenost z první části filmu byla ta tam.

    • 4.12.2015  08:50
    Godzilla (2014)
    ****

    Celkem překvapivě natočený film. Ne že by zde nebyly trikové orgie a nějaká ta bitka, ale film na nich nestojí. Vlastně vůbec nestojí na lidech. Těm se nedaří nic, na co sáhnou, hlavní "hrdina" se protlouká z místa na místo, bez toho, že by nějak mohl události ovlivnit, hlavní "vědec" sice vysvětluje, ale nedokáže poradit. Humoru je pomálu, protože zkáze se smát nelze. Obludy se chovají v rámci svého životního stylu logicky, i když hledat logiku v potvorách, živících se radioaktivitou, nelze. Nejpřekvapivější je právě rozhodnutí skoro nic neukázat. Dvě velkolepé bitky se objeví sotva v televizi a důraz je kladen na komorní scény. Působivá je scéna seskoku mariňáků i scéna na železničním mostě. Bohužel režisérem zvolený způsob vyprávění má i své nedostatky. Tím nejhorším je nedořečenost scén. Co se dělo na letišti v Honolulu nebo na Golden Gate Bridge, to už se nedozvíme.

    • 3.12.2015  08:11

    Proč vidět druhé Sin City? Kvůli Evě Greenové, kvůli atmosféře, která je tu a tam opravdu hutná a kvůli Evě Greenové. Její povídka je vůbec nejlepší. Zbylé dvě jsou jen do počtu.

    • 8.11.2015  21:25

    Slabinou Sicaria je scénář. Nebo je tu druhá možnost, že je to brilantní scénář. Já se přikláním spíše k té první variantě. Villeneuve se svou brilantní režií snaží zakrýt zásadní problém a tím je hlavní hrdinka. Ta se nezajímá o nic a když se někam dostane, pak se diví, co se děje a křičí, že se jí to nelíbí a že bude postupovat přesně podle příruček. A nebo rovnou jde a něco zkazí. Pro oba její mužské protějšky je to válka s často nefér prostředky a hlavně naprosto nevyzpytatelnou motivací. Ničemu, co pronese Matt Graver (Josh Brolin) se nedá věřit, koneckonců je z agentury, která má s narkomafií bohaté zkušenosti k oboustrannému vzájemnému prospěchu. A Alejandro? Je to msta, likvidace konkurence nebo ho to prostě jen baví? Těžko říci. Jenže zatímco jako divák se takhle můžu divit, jako hlavní hrdinka, agentka FBI z americko-mexického pohraničí, byl bych za obrnaivu. Ale třeba právě proto si ji Matt vybral. Vždyť se o ní nedozvíme také skoro nic, stejně jako o celém tom pátrání. Villeneuve, Deakins, Jóhansson a všechny zůčastněné hvězdy ovšem předvádějí vynikající výkony, aby diváka takové otázky napadaly až pěkně po filmu a ne ještě během něj.

    • 5.11.2015  21:15
    Spectre (2015)
    ****

    "Ne, nechci být Bond. Ale neumím nic jiného, nejsem nic jiného. Jsem líc toho samého světa, jako je Blofeld jeho rub." Všechno v téhle bondovce je unavené. Nebo psychopatické. Nebo oboje. Potemnělý svět mrtvých, kteří se ovšem už od úvodu, kdy je Bond jedním z nich, zatraceně hlásí k životu. Dokonce i stará dobrá M promluví ze záhrobí. Postavy naprosto nevyhraněné, které se vynoří a opět zmizí, jako Lucia. Které jsou, ale kdyby nebyly, nevadilo by to, jako Madeleine. Které mluví o budoucnosti, ale jsou jen prodlouženou rukou minula, jako C. Světu mrtvých odpovídá i velmi pomalé tempo a příšeří i za plného slunce. Nedivím se, že pro mnoho diváků je film zklamáním. Pro mně je spíš překvapením. Kam až se dá zajít se zavedenou značkou, aniž se to celé zhroutí? Spectre je doslova a do písmene na hraně. A myslím, že dále už určitě jít nelze. Ale kdo ví?

    • 4.11.2015  07:46

    Nemastné neslané. Jack Ryan mi prošuměl před očima. Co se dá ještě napsat? Děsivá ruština z úst nažloutlého Kennetha, herecké výkony nevýkony, hlavně Keira byla nějak mimo. Celkem solidní výprava a hudba a jedna nebo dvě trochu lepší scény. Běžný hollywoodský průměr a moc nechápu, proč je pod ním podepsán zrovna Kenneth Branagh.

    • 2.11.2015  07:43

    Je to takové... Několik brilantních scén v jinak nepříliš uspokojivém filmu. Od úvodního kázání se film vleče přes večeři u snoubenky až po setkání s Ivy. Pak se to přeci jen rozběhne. Obě ženské hrdinky jsou nepříliš zajímavé, ale vůbec nejhorší je Spencer Tracy. Jako Jekyll ještě ujde, ale jeho rádoby démonický a zlý Hyde je spíše karikatura. Dobře je to vidět na scéně v baru. A tak jsou zajímavé jen ty "produkční" hodnoty. Krásná a občas nečekaně akční kamera vyniká zvláště ve scéně v parku.

    • 23.10.2015  21:37

    Co začíná jako podivná vyprávěnka o papouškovi Édouarda Daladiera, mění se ve svérázný pohled na natáčení filmů v Čechách, aby vyvrcholilo skoro obrazoboreckou interpretací Mnichova. A tragédií filmového štábu. Co na papíře vypadalo šíleně a ve třech větách to také vypadá šíleně, to na plátně funguje skoro dokonale. Skoro dokonale. Přesto jde ale v záplavě všech podivností, nedotažeností a naprostých pitomostí, kterými nás domácí kinematografie zásobuje už několik let, o vynikající film.

    • 21.10.2015  21:02

    Příběh jedné posedlosti, okořeněný závěrečnou scénou, která není pro trpící závratěmi. A to je asi tak všechno, nic víc, nic míň. Naštěstí.

    • 14.10.2015  19:56
    Love (2015)
    ***

    Matty to vyjádřil asi nejpřesněji. Hrdina je naprosto nezajímavý, sebestředný egoista. Hrdinka není o mnoho lepší. K různým pochybným interpretacím vyzývá jméno hrdinova synka (Gaspar) a galerista Noé v podání samotného režiséra. Otázka, prohlédne-li hrdina, vlastně není nijak nosná a odpovědi se stejně nedočkáme. Sexuální scény jsou nasnímány s vkusem a dobře se na ně dívá. Čekal jsem ovšem větší dávku Noého vizuálních vychytávek, takhle zbyl jen otravující střih přes černou. Vyniká ovšem soundtrack, výběr hudby je fascinující a mnoha scénám dodává na intenzitě. A pak scéna na jedné party, ve které hrdina vysvětluje své pojetí filmu. Škoda, že Noé ukázal, že tudy cesta asi nevede.

    • 1.10.2015  21:52
    Marťan (2015)
    ****

    Dva poslední filmy Ridleyho Scotta jsem neviděl. Prometheus byl varováním velmi důrazným. Takže už jsem nabyl dojmu, že zesenilněl a nikdy nic kloudného nenatočí. To jsem se spletl a tímto se Ridleymu omlouvám. Je vidět, že natočit film, aby zaujmul, nenudil, pobavil a občas i dojmul, pořád ještě umí. Ta vizuální vychytanost s důrazem na detail je neskutečná. Ano, takhle by mise na Mars klidně vypadat mohla. I když na Hermes by asi padl rozpočet Afriky na deset let. Matt Damon zase jednou dostal možnost hrát a plně ji využívá. Ostatní nejsou tak výrazní, spíše plní roli dražšího komparzu.

    • 26.9.2015  17:22

    Tohle je přesně ten film, kdy si říkám, proč proboha přichází všechen ten tvůrčí potenciál nazmar. Všechno, co vidíme, je dokonalé. Výprava, vizuální efekty, kdejaký do dokonalosti dotažený detail. Ale všechno je to nanic, protože největší slabinou je scénář. Klišé střídá klišé a i když začátek docela vtáhne, závěrečná řežba už mi nic neříkala.

    • 23.9.2015  21:11

    Fatty je i přes svou tloušťku pěkně hbitý, ale to je tak všechno.

1 3 4 5 6 7 8 9 10 19 28 37