Brejlil

Brejlil

David Hrbek

okres Praha


11 bodů

Moje oblíbené filmy

  • poster

    Dobyvatelé ztracené archy (1981)

    Někdy je zábava číst si komentáře. Takový Radiq o dějinách filmu netuší vůbec nic, a nemá tedy ponětí, na co (mimo jiné) Indy navazuje. Ty filmy pro odpolední dvojité promítání, na které s láskou vzpomínají američtí režiséři narození za války a krátce po ní, to byla čirá zábava. A logika, věrohodnost, propracovaná psychologie, to se v nich opravdu nevyskytuje. Indy je více než důstojný pokračovatel této tradice, a přidal k ní i hodně navíc: promyšlený scénář, vysokou technickou úroveň a kvalitní herecké výkony. Spielbergova režie je podle mně přesně ta směs novátorství a nostalgie, kterou Indy potřeboval. A že to někdo nechápe? K čertu s ním.

  • poster

    Občan Kane (1941)

  • poster

    Kristián (1939)

  • poster

    Apokalypsa (1979)

    Je zajímavé, jak všichni hodnotí něco trochu jiného. Když jsem film viděl poprvé v kině, vyvrávoral jsem z Lucerny do denního světla s pocitem naprosté neskutečnosti. Jako by mi někdo dal palicí do hlavy. Ta naprostá nesmyslnost války čiší z každého okénka, pokud není válka (tedy někteří její aktéři) rovnou v podstatě zesměšněna. Tak chápu slavnou scénu po náletu na vietnamskou vesnici, ve které se Duvallův poručík rozhoduje, zdali surfovat čili nic. "Mám rád vůni napalmu." Děsné. Režisérův "Redux cut" je možná zbytečně delší, protože mi připadá, jako by ředil tu pochmurnost kratší verze, zase ovšem ukazuje něco dalšího z aspektů války... Konec je ovšem mnohem beznadějnější, než v té krátké verzi.

  • poster

    2001: Vesmírná odysea (1968)

  • poster

    Marketa Lazarová (1967)

  • poster

    Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)

  • poster

    Kabinet doktora Caligariho (1920)

    Expresionismus rulez! Alespoň tak to vypadá. Vizuální stránka, kde je deformováno skoro úplně všechno, vítězí nade vším. Děj není příliš zvláštní, tento nedostatek je nahrazen úmyslně matoucí chronologií a naprosto nespolehlivým vypravěčem. Ani vysvětlení na konci nic nevysvětlí. Dekorace zpočátku vypadají spíše groteskně, postupně ale vzbuzují paranoidní pocit světa, který není úplně v pořádku. Je zajímavé, že jediné prostředí, které není postiženo úplnou deformací, je salón té mladé ženy Jane. Ale nebojme se, i ona se zařadí do světa deformity, kde nic není, jak má vypadat.

  • poster

    Zlaté oko (1995)

    Restart série ve velkolepém stylu. Nápaditá akce, výbuchy, honička s tankem po Petrohradě, správně přeťápnuté finále na Kubě a do toho všeho cool Bond Pierce Brosnana.

  • poster

    Návrat idiota (1999)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace