Recenze (548)
Stříbrné brusle (2020)
Ruský Tom Holland korčuluje ako o život v naivnej ruskej rozprávke s perfektným technickým spracovaním a matrixovskými spomalovačkami, celé to okoreňujú reflexie na histiorickú či súčasnú ruskú spoločnosť - práva žien, korupcia, politologické úvahy o feudalizme, kapitalizme a socializme, atď.
Reminiscence (2021)
Veľmi to chce byť noirová detiktívka v kulisách Vodného sveta s hlbším spoločenským presahom, bohužiaľ je to scenáristicky aj režijne ťažko nezvládnuté, s otravnými voiceovermi a s mizernou pointou.
Hra na oliheň (2021) (seriál)
Kórejský seriálový klenot a zároveň ultimátna psychologická štúdia na tému čo všetko je schopný urobiť človek pre peniaze, no aj vlastné prežitie. Geniálne postavy, napätie, ktoré by sa dalo doslova krájať nožom, prekvapivé odhalenia a minimum hluchých miest.
K zemi hleď! (2021)
Ultimátna viacvrstvová satira, v ktorej u mňa perfektne fungovala aj tá katastrofická rovina. Paradoxne mnohokrát spomínaná kritika reakcií na klimatické zmeny a situáciu okolo covidu ma akosi totálne minula (predsalen porovnávať vzostup teploty o pár stupňov a silnejšiu chrípku s absolútnym koncom sveta je trochu mimo). Skvele však fungovala kritika všetkých neduhov modernej spoločnosti - konšpiračné teórie, médiá, sociálne siete, celebrity, korupcia, klientelizmus, nepotizmus, no a hlavne dôvera v politických a biznisových spasiteľov, ktorý sú častokrát blázni a sociopati.
Matrix Resurrections (2021)
Po Terminátor Genisys, druhý najzbytočnejší film v dejinách kinematografie. Tentokrát, ale paradoxne v réžii spolutvorcu pôvodnej trilógie. Akcia ako zo slovenského filmu, herci ako z ochotníckeho divadla a dialógy ako z náhodného generátora slov. Zatiaľ čo Reloaded a Revolutions nás dokázali ohúriť technickým spracovaním a akciou a ich pseudo-filozofovanie sme im akosi prepáčili, tu nefunguje nič. Pseudo-filozofovanie sa zmenilo na meta-filozofovanie robiace si posmech zo samého seba a na druhej strane berúce smrteľne vážne svoj otrepaný a nezaujímavý príbeh. Bohužiaľ, Neo mal ostať spasiteľom a Trinity mŕtva.
Pan Nikdo (2009)
Chce to byť Butterfly effect v kulisách Atlasu mrakov, bohužiaľ v reáli to je nudná telenovela, ktorá nesiaha obom menovaným filmom ani po členky.
Nadace (2021) (seriál)
Po prvej sérii hodnotím ako epic fail, premárné milióny a hlavne premárnenú šancu byť sci-fi verziou Hry o tróny. Namiesto toho sme sa dočkali tuctového young adult výplachu, kde namiesto politických intríg a globálnych výziev riešime osobné problémy jednotlivých nesympatických postáv. Seriál si namiesto detailného opisu psychohistórie a riešenia politických nuansí vymýšľa vlastné dejové línie, ktoré nemajú s predlohou nič, alebo takmer nič spoločné a tých pár scén s Hari Seldonom to z biedy nevytrhne.
7 životů (2017)
Je to nekompromisné, ide to proti diváckym očakávaniam a má to tiež obstojnú akciu, avšak Noomi Rapace sa do tej úlohy zúfalo nehodí a motivácia hlavnej postavy - Monday, mi prišla úple mimo mísu. Celko však lepší nadpriemer o dystopickej spoločnosti v štýle V for Vendetta alebo Equlibrium.
Greenland: Poslední úkryt (2020)
Tak trochu realistickejšia verzia 2012, miestami pripomínajúca až hillcoatovu Cestu v kulisách Drvivého dopadu.
Neon Demon (2016)
Svet módy, ktorý vás doslova zožerie.