Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Krimi

Recenze (813)

plakát

Vlastníci (2019) 

Stupidita českýho národa zmapovaná v jedný místnosti tím nejupřímnějším možným způsobem. Všechno včetně humoru vychází ze skutečný mentality Čechů. Tenhle film by měli pouštět nově příchozím ze zahraničí ještě na letišti, aby věděli, do čeho jdou. Scenáristicky nejlepší tuzemský dílo za posledních pětadvacet let, s neskutečným herectvím a přesnou režií!

plakát

The Good Lord Bird (2020) (TV seriál) 

Tohle je přesně ta show, který chci vidět a ztrácet u nich čas. Nejenom, že se to skvěle hodí do světa nekonečně omílaných témat, ale zároveň to má potenciál diváka trochu vzdělat. Good Lord Bird je stylem vyprávění i humorem blízko tvorbě bratří Coenů, a třeba scenáristicky je to, jako jejich většinová tvorba, rovnou fenomenální. Ethan Hawke si navíc svojí roli užívá neuvěřitelnym způsobem, kdy si každou jednu scénu krade pro sebe. John Brown věřil, že v boji proti otroctví nelze použít slov, naopak za rovnoprávností lidu je nutno jít přes mrtvoly. A vskutku, proti idiotům nelze kráčet s knihou, jen s nabitými kolty v rukách. Neuvěřitelná seriálová satira a zároveň dosud nezfilmovaná lekce historie.

plakát

Kyslík (2021) 

V mezích klaustrofobických filmů se nedá hýřit originalitou, protože když jste zavřený v bedně, ať už jde o dřevěnou rakev nebo luxusní kryokomoru, důvodů proč by jste tam měli bejt není zrovna hodně. Přesto Aja dokázal v rámci žánru překvapit, i když u toho vykrad minimálně tři filmy (nelze jmenovat, protože by to byl spoiler). Je to umně natočeno, s dobrou kamerou, výbornou Melanie Laurent a se slušným soundtrackem. Divák filmem protřelý, s průměrnou zálibou v vědu, ale odhadne všechny zásadní zvraty chvíli před tím, než k nim dojde. I tak v rámci tvorby Netflixu solidní čtyřhvězdí.

plakát

Jupiter's Legacy (2021) (TV seriál) 

Vypadá to jako něco z přelomu tisíciletí, co se po dvaceti letech v zapomnění dostalo na Netflix. Není to dobrý! Je tam Josh Duhamel, obsahuje to řadu nechtěně vtipných momentů, celý je to děsně vážný, barevný a hloupý. Opravdu nepotřebujeme doplňovat Zimního vojáka, Supermana ani Lois, Šípa, Bleska, Jessicu Jones, Kluky, Deštníkovou akademii, Wandu, Watchmeny, Agenty štítu, nebo snad všechno to, co vzniklo před tím a co vznikne po tom, o Jupiter's Legacy (protože už některý ty zmíněný jsou mnohdy generický a špatný až běda). Tahle show nedělá nic líp a spíše selhává v základech, než aby hýřila originalitou, nadsázkou a vtipem. Ne každej komiks vzniknul pro filmový plátno nebo televizi, a ne všichni tvůrci si můžou dovolit podle nich něco točit. Je načase najít novej trend, protože super hrdinové začínají bejt stejně trapní a otravní jako zombies… nebo Hra o trůny.

plakát

Tom Clancy: Bez výčitek (2021) 

Sheridana to nebavilo psát, Sollimu režírovat a Jónsiho dirigovat. A tak divák kouká na zoufale hloupou seagalovku bez Seagala, s režií bez zápalu, dynamiky, bez vize, s monotónním soundtrackem fenoména ze Sigur Rós, ale hlavně bez špetky pořádný brutality a krve! Takhle to dopadá, když je jinak nesmírně talentovanej tým nucenej točit něco, co vlastně nikdo točit nechce, jenom aby měl stream vlastní konkurence-schopný obsah. Takže stejný shity, který se kdysi točily pro televize, se teď budou točit pro streamovací služby (s čestnými výjimkami).

plakát

Co jsme viděli, co jsme slyšeli (2021) 

Robert Zemeckis před dvaceti lety poslal do kin  What Lies Beneath, což je žánrově na stejný vlně, jenom lepší ve všech filmových aspektech. Takže spíš než abyste ztráceli čas tímhle, zkuste přehodnotit Pod Povrchem. Things Heard & Seen postrádá v žánru thriller napětí a jako horror selhává v budování atmosféry i strachu... a z obecnýho hlediska je to prostě jenom nuda.

plakát

Mortal Kombat (2021) odpad!

Brutální fatalita na divákovy smysly! Na původní adaptaci bylo skvělý alespoň to, že byla zatraceně vtipná, díky čemuž časem zkultovněla. Mortal Kombat je ovšem režijně naprosto tuctová slátanina bez vize, nápadu, nebo bez zápalu v filmařinu. A tak sledujeme partu nesympatických „hrdinů“, kterak poskakují v bitvách bez duše a dynamiky, bez pořádných fyzických interakcí, zaobalených do ohyzdný choreografie, příšernýho soundtracku, špatných hereckých výkonů a hroznýho střihu. Tu a tam se rozlejvá krev do všech stran, ale v divákovi to nezanechá absolutně žádný pocity, nevzbudí to žádný emoce a už vůbec ne fanouškovskou radost z filmovýho řemesla (ne ze hry!). Tady je prostě špatně úplně všechno od základních filmových postupů až po komplexní vypravěčství, nebo rozbor postav (ač je jasný, že o to tu nikomu nešlo). Mohlo to bejt výborný, kdyby film natočilo duo Rogen/Goldberg jako brutální sprostou komedii. Jinak značka Mortal Kombat nemá šanci!

plakát

Utajený pasažér (2021) 

Pominu-li přítomnost černého pasažéra, která nedává tak úplně smysl a nebyla vlastně vysvětlena, je Stowaway překvapivě funkční survival sci-fi. Ani omylem se neblíží velikánům jako Gravitace, Interstellar nebo snad 2001, ale o to se konec konců nikdo nesnaží. Především skvělý obsazení a vcelku logický chování postav drží film alespoň v pohodovým průměru, což je něco, o čem si nedávný pokus Clooneyho může nechat jenom zdát... a má to pěknej soundtrack.

plakát

Příjezdové cesty (2019) 

Nádherný a nenuceně plynoucí drama o životě, který je ve svym minimalismu větší než kdejakej blockbuster. Koho oslovilo letošní Minari, tomu se zákonitě musí líbit i Driveways.

plakát

Nikdo (2021) 

Bob si svojí akční roli sice užívá jak blázen, všechno je bráno s nadsázkou a má to švih, tempo, brutalitu i slušnou akci, ale jakmile dostanete prostor k oddychu, zjistíte, jak zoufale moc je to neoriginální. Soundtrack od Davida Buckleyho navíc jenom ruší (výběr songů je ale skvělej) a finále je zbytečně přestřelený. Dvojku si ovšem dám s radostí.

Reklama

Reklama