Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Animovaný
  • Akční

Recenze (269)

plakát

Anděl Páně (2005) 

Jiří Strach už nejednou dokázal, že umí. Až se stydím, že jsem poprvé viděl tuto pohádku až po 15 letech od jejího vzniku. Přesto bych měl dvě výhrady, kvůli kterým hodnocení snižuji. Jednak k oslovení "správče". Pátý pád od slov mužského rodu, končících na -ce, končí také na -ce, např. soudce - pane soudce (jde dokonce o vzorové slovo!), správce - pane správce. Film viděly miliony lidí a milionům lidí dal pan Strach vzor, že "správně" se oslovuje pane správče. Ještě víc mě však nadzvihlo, že špatný tvar říkali všichni herci. To ani jeden z nich neví, jak je to správně? Nebo jsou to "jen" herci, kteří prostě berou peníze a je jim jedno, co hrají a co říkají? A druhá výtka je k výrazu "sakra", to by pan Strach jako křesťan mohl vědět, že se to nemá říkat, a opět to zaznělo veřejně. Na pohádky se dívají i děti a ty rády napodobují, že...

plakát

Noc plná zázraků 3 (2017) 

Je priam ostudné, že žádná z českých televizí neuvádí polskou vánoční (nyní už) trilogii. Pravda, původní film kdysi nadabovala Nova, ale další dva díly už u nás nebyly uvedeny a znám je jen díky slovenskému dabingu. Netvrdím, že třetí díl je díra do světa, ale svoje kvality má. Ona polská kinematografie vůbec je u nás téměř neznámá, a je to škoda a pro nás ostuda.

plakát

Samotář v Seattlu (1993) 

Na svou dobu možná lehký nadprůměr, dnes těžký průměr. I jako chlap si romantiku představuji jinak. Jinak bych hodnotil syntézou toho, co už napsali jiní - hvězdné obsazení nezachrání plytkost, průměrnost, vše odfláknuto, postavy nevěrohodné, film je naprosto přeceňován.

plakát

Pánský večírek (1970) (divadelní záznam) 

Je mi líto, ale o jedno procento snižuji zdejší nesmyslně vysoké hodnocení. Tohle je s odstupem času jedna z největších ostud dvojice Š+G. Zasmál, či spíše pousmál, jsem se snad jen dvakrát. Bobek vyhrávající na svůj nos byl ovšem nejtrapnější postavou. Být přítomný na takovémto představení, tak buď bych musel během něj odejít z divadla nebo bych aktéry na konci vypískal. Jako že jsem to nikdy neudělal, tady by si nic jiného nezasloužili.

plakát

Něžné kuře (1978) 

Zas až tak dobré to na dnešní dobu není (navíc mám matný pocit, že volné pokračování je lepší než původní film), ale na co nezapomenu, je policejní "honička", kdy auto místo zločince řídí rukojmí, který neumí moc jezdit autem, a proto všichni jedou nesmírně pomalu. Jeden policista za volantem dokonce usne. Jelikož jsem sám neřidič, představil jsem si v tu chvíli, jak by to bylo u mne - v mém případě by byl zločinec dopaden ihned, protože bych neujel ani 10 metrů :D .

plakát

Šílenci z Manhattanu (2007) (seriál) 

Není moc seriálů, které by v člověku zanechaly stopu. Tento k nim patří. Tedy pokud se vám dostane pod kůži. A k tomu je nutná určitá trpělivost. Děj plyne pozvolna, ale po nějaké době člověk zjistí, že s postavami seriálu souzní. A že nic není jen černé nebo bílé. Nechápu, jak Mad men mohli uniknout širší pozornosti, třeba v mém okolí to nikdo nezná, přitom jde na seriálovém poli o jedno z nejkvalitnějších děl. Nejvíce pak cením, že tvůrci nepokazili konec. Ten byl dokonale uvěřitelný. Musím ze své dosavadní TOP 10 něco umazat a zařadit tam Mad Men.

plakát

Prodaná nevěsta (2015) (divadelní záznam) 

Po shlédnutí tohoto paskvilu pochopí i cizinec český výraz slátanina. Jestli jsem dosud měl aspoň trochu pochopení pro moderní adaptace klasických děl, dneškem to padlo. Buďto ať divadelníci dělají inscenace her či oper tak, jak byly napsány, nebo ať si vytvoří něco původního. Jediné, co bych u klasického díla toleroval navíc, jsou řekněme některé "vsuvky", repliky pro pobavení, které jsou jen nějakým ozvláštněním a nenaruší dílo samotné. Ale tohle... Druhá polovina byla ještě horší než první. Nechápu, jak se k tomuhle mohl propůjčit i Marek Eben, o kterém jsem si doposud myslel, že je to kulturní člověk.

plakát

Frigo staví dům (1920) 

Zatím moje nejoblíbenější groteska s Busterem. Jsem odchovaný na Chaplinovi, ale tady se Keaton Charliemu plně vyrovná. Tohle opravdu nemělo chybu. Postavit dům z číslovaných dílů a bez základů, to byl vynikající nápad na grotesku!

plakát

Frigo u kováře (1922) 

Zatím nejlepší, co jsem od Bustera viděl. Při prvních pár groteskách jsme si doma říkali, že není nad Chaplina, teď to musím poopravit: není jen Chaplin.

plakát

Světla ramp (1952) 

Nádhera. Ani v tak dlouhé stopáži nebylo ve filmu nic zbytečného, vše mělo smysl. Viděno takto, nevadila mi ani taneční baletní čísla, a to jinak na tanec moc nejsem. A ta nádherná Chaplinova hudba mi hraje v mysli doteď.