Imo

Imo

Česko
Profesionální amatér námětu, kamery, střihu a ozvučení

Twitter: IGajdos

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 14.6.2020  18:04
    Saulův syn (2015)
    ****

    Pointu filmu vidím v ukázce, jak ortodoxně silné je židovské náboženství a jak velmi židům záleží na dodržování židovských konvencí, a to i v nejtěžších podmínkách koncentračního tábora. Nejvyšším cílem maďarského žida Saule je i v tomto prostředí důstojně pohřbít svého nevlastního syna. K tomu však nutně potřebuje židovského rabína, který by chlapce patřičně pohřbil. Nakonec se mu to nepodaří a tělo jeho syna odplaví voda v řece. Dosáhne alespoň to, že ho nespálí v peci a popel nehodí do řeky. Kamera zvláštním způsobem převážně snímá detaily obličeje a pozadí, kde se provádí vyvražďování lidí a jejich upalování nebo střílení, je s pochopitelných důvodů neostré. Záběry mimo vyvražďování mohly však být pro diváka srozumitelněji zpracované, aby bylo lépe rozumět ději.

    • 16.5.2020  02:20

    Drsně pravdivý příběh o nezlomné vnitřní lidské síle, která musí přežít v krutých podmínkách amerického západu a ještě navíc vykonat pomstu. Ztělesňuje ji vrcholný herecký výkon Lea Di Capria, poctivě a pravdivě odehraný. Tomu říkám skutečně zmrtvýchvstání. Přesvědčivé drastické scény o zápase s medvědem, o boji s indiány, o pádu do propasti i s koněm, o krutých mezilidských vztazích v rámci komunity lovců kožešin, ale i drsná ale krásná zimní příroda dokládají nejvyšší pravdivostní hodnotu tohoto filmu. Smekám. Je silný důvod na Oscara.

    • 10.5.2020  16:14
    Každý milion dobrý (TV film) (2016)
    *****

    Výborně zpracované drama, v níž peníze zakrývají skutečné vztahy mezi členy rodiny. Excelentně zahraná dramatická postava Ireny od Jiřiny Bohdalové a její právníka (Viktor Preiss) dodává spolu s ostatními hereckými výkony účinný dramatický spád děje. Zvláště působivá je závěrečná scéna, kdy Irena nedovolí, aby za ní přišel do sanitky její syn (Ondřej Vetchý). Postava Ireny patří k nejlepším dramatickým hereckým výkonem Jiřiny Bohdalové.

    • 4.5.2020  22:51

    Scenáristicky nepovedený pokus o horor. Časté chyby v logice sekvencí, které způsobují nesrozumitelnost a rozházenou gradaci děje. To může být způsobeno kamerou ale i střihem. Lesbický vztah dvou dívek se ale do této tématiky velmi nehodí a ani jeho jemnost nevytrhla film z bídy. Jde o štiplavý neosolený guláš, přičemž není jasné, z jakého masa je tento guláš uvařený. Nejhorší zpracovaný horor, jaký jsem dosud viděl.

    • 30.4.2020  10:29

    Jeden překrásný poetický příběh o čisté duši 9-letého chlapce Finna, který hledá rodinnou pravdu o své matce, otci, dědečkovi a hudbě, která ho nakonec spojí s jeho otcem v krásném duetu při vánoční oslavě. Dojemné jsou chlapcem kladené otázky otci, dědečkovi a neustále hledání a nakonec nacházení pravdy. Ve filmu se prolíná fantazie a skutečnost.

    • 30.4.2020  06:12

    Film je nesporně slušným pokusem o hluboký ponor do skutečného života Johna Forbese Nashe ml., geniálního amerického matematika, který chtěl najít rovnice pro řízenou dynamiku a odvodit rovnováhu v teorii her (odtud pseudonym Nash). Byl si vědom své geniality a dával to najevo svému okolí. Zpočátku nechtěl připustit, že trpí paranoidní schizofénií, později se s ní ale racionálně vyrovnal. Ztvárnil ho přesvědčivým způsobem Russel Crowe. Při hodnocení tohoto filmu ale třeba poukázat na obsahové nepřesnosti a plytkost scénáře vůči skutečnému životu tohoto génia, co film dost znehodnocuje. Ve filmu zazněla i absurdní myšlenka, že Rusové chtěli odpálit v USA atomovou bombu, aby dosáhly ztráty na civilním obyvatelstvu USA. Tak to si scénář dost dovolil. Scénář dále nemluví o některých významných skutečnostech, které Johna Forbese životem provázely. Odchylky od jeho skutečného života si může divák porovnat prostudováním jeho životopisu a zjistí, že to nebyla až tak čistá duše.

    • 26.4.2020  22:17

    Film byl zpracován na základě skutečných událostí. Dívám se na tento film zejména z hlediska filmového zpracování hlavní myšlenky scénáře. Tou myšlenkou je podání pravdivé zprávy poctivého a důsledného důstojníka americké armády, ke které nebylo jednoduché se dopracovat a dokázat ji. S touto pravdou se ale nechtěli veřejně ztotožnit tehdejší nejvyšší kruhy USA. Saddám Husajn nevlastnil žádné chemické ani biologické zbraně hromadného ničení. Proč měla být tato pravda překroucena? Aby nejvyšší kruhy USA neoprávněně získali bohaté zdroje ropy, které se v Iráku nacházejí? Je dobré, že tento film byl natočen v koprodukci několika států. Film je výborně zpracován s patřičným napětím, držícím linii srozumitelnosti. Dialogy byly náročné, rychlé a srozumitelné, výběr herců pro hlavní postavy promyšlený. Použité byly autentické exteriéry, zvládnuté byli náročné scény, přestřelky, sestřelení helikoptéry. Výborné, přesvědčivé, pravdivé.

    • 25.4.2020  12:04

    Tentokrát se divák může těšit na napínavý děj od začátku až do konce. Trochu nadsazené, ale z hlediska příběhu opodstatněné přestřelky, kde jeden střílí a ostatní padají. A to vše pro 10 mil dolarů a jednoho mládence. Musel to být drahý film, tolik aut, zbraní lidí, helikoptéry .... Výborný a neohrožený Chris Hemsworth vystřílel mnoho nábojů a granátů, ale je jediný, jehož neskřivila vidina velké finanční odměny. Brilantně natočené.

    • 23.4.2020  13:28

    Jde o silné psychologické drama mezi dvěma bratry a jejich blízkého okolí, zvláště, když jeden - mladší Norm je policista a druhý - starší Ray, no řekněme, nevázaný živel, který začne o svém životě přemýšlet až po nešťastné náhodě, při které zemře mladá žena. Vinu ale připisuje Ray sobě. Má však své svědomí, které mu rozežírá myšlenky. Nezodpovědný a labilní je i v tom, že do problému zatáhl i svého bratra - policajta, který má ohroženou kariéru. Dialogy jsou bohaté na emoce. Závěrem starší bratr mladšího zradí a nedodrží bratrskou dohodu, kterou sám od Norma chtěl. Ohrožuje tím kariéru mladšího bratra, který je nakonec donucen k otřesnému činu. Jedině závěr filmu je dost nejasný a divák si musí domýšlet.

    • 22.4.2020  00:18
    Climax (2018)
    ****

    Film hned v úvodu uvede diváka do nejistoty, když ukáže retrospektivní závěrečnou scénu, kde se zkrvavená mladá dívka plazí s posledních sil po sněhu, ve kterém nakonec zamrzne. Pokud by tento film nebyl založen na skutečné události, jakože podle titulků byl, mohl by to přiměřeně informovaný divák brát jako dobře zpracovaný horor. Jelikož ale šlo o skutečnost, která se stala, doporučuji divákovi, než se na film podívá celý, aby se alespoň 3 hodiny předtím v klidu najedl, protože po filmu by mu asi nechutnalo. Umění, které spojilo 30 krásných mladých lidí, je tanec. Ne však ledajaký, ale fyzicky i psychicky dokonale uvolňující pro každého tanečníka zvláštním - originálním způsobem, končícím až uměleckým orgasmem. To se mi moc líbilo, i když mi tam chyběl i tanec ve dvojicích. I uvolněné rozhovory o sexu mezi tanečníky byly přiměřené jejich věku a byli správně vzrušující. Průběh párty se začal postupně nekontrolovatelně vyvíjet, když se do pití pro všechny dostala droga a psychika mladých tanečníků se ocitá nekontrolovatelně mimo reality. Zde už divák musí nasadit pevné nervy a silný žaludek, aby film dokoukal. Děj je o to hroznější, že obětí této nepříčetností se stáva i malý Tim, syn jedné z tanečnic.. Někteří tanečníci začínají mezi sebou bojovat a ubližovat si. Ukáží se i některé sexuální scény s různou sexuální orientací, umělecky zpracované kamerou a osvětlením. Herecké obsazení nemá nějak zvlášť bohatou filmografii. Zdá se, že šlo většinou o náhodných herců. Přesto herecké výkony byly v celku velmi přesvědčivé. Všiml jsem si, že soubor tanečníků neměl doprovod dospělých profesionálních osob, jak to zpravidla při takovýchto turné s mladými lidmi bývá. Natočit takový film byla pro tvůrce dost velká odvaha.

    • 20.4.2020  14:44

    Co je pro kardiochirurga Stevena motivem sblížit se s mladistvým Martinem, synem jeho pacienta, který později tragicky zemřel při autohavárii? To byla pro mě ze začátku filmu záhada. Skrývá ji v sobě i místy záhadná nostalgická hudba a některé monotónně, bez emocí, spíše recitované než zahrané dialogy. Ale skvělá, jemně citlivá kamera napomáhala démonizaci děje. Ukázalo se, že motiv tohoto sblížení byl složitější. Původ tohoto motivu byl v sexuánej nerovnováze Stevena v jeho manželském životě. Řešení nacházel v požívání alkoholu, ale bohužel i před operacemi. To způsobilo nesprávně provedenou operaci srdce u Martinova otce, následkem čehož tento při řízení auta zkolaboval. Tím Steven zabil posvátného jelena. Steven si toho byl vědom. Proto se s Martinem sblížil a snažil se mu to vynahradit. Inteligentní Martin na to ale přišel a spustil démona, který měl postupně zničit Stevenovu rodinu. Steven nakonec musel zaplatit největší daň za svou chybu tím, že náhodným způsobem bezradně obětoval svého syna Bobyho, aby oddémonizoval ostatní členy své rodiny. Musel to ale takhle udělat? Bylo to od něj etické?

    • 19.4.2020  20:36

    Hitler dokázal psychologicky manipulovat masy, proto děti Hitlerjugend manipulovat nebyl problém. Samozřejmě, zejména pro 10-12 ročné chlapce i dívky to bylo přitažlivé. I v socialismu existovalala pionýrská organizace a svaz mládeže, či Svazarm. Ale jaký měl kdo ideologický cíl? Roli zde hrála i davová psychóza, ale Jojo se nedal přesvědčit na zabití králíka, ani k nenávisti vůči židům, i když to všichni kolem do něj hučely. Na jedné straně byla ideologickým cílem rasová nadřazenost a útočná politika, které vštěpovali do mysli členům Hilterjugend. Na druhé straně existoval ideologický cíl pro všechny "vsjo rovno" a obranná doktrína pro sebe i pro ostatní mírumilovné státy. Tento zásadní rozdíl ale chlapci a dívky v Hitlerjugend nemohli chápat. Film paroduje některé osobnostní vlastnosti Hitlera, jako např. zbabělost při "konečném lámání chleba", když už šlo o jeho život. Podle některých historických pramenů Hitler nespáchal sebevraždu zastřelením se, ale otrávením se. Do hlavy mu střelil až po jeho smrti německý důstojník, aby zamaskoval jeho zbabělost. Člen Hitlerjugend Jojo hledá své místo a postupně si dělá pořádek ve své ideologii. Řeší i komplikovanou otázku vztahu k Židům. Má svou hlavu. V každém případě se tato ideologie rasové nenávisti nesmí v rámci světové politiky už nikdy vrátit. Nemyslím, že by tragikomediálny úhel pohledu, prezentovaný v tomto filmu, snižoval vážnost tohoto tématu.

    • 19.4.2020  09:02
    Přízrak (2017)
    **

    Nemyslím, že tento film je určen pro normálního diváka. Některé záběry jsou příliš dlouhé, nevím, jakou to má funkci, pak děj přeskočí bez předchozích logicky navazujících sekvencí. Dělá to na mě dojem filmového amaterizmu. Že by to byla snaha o umělecké ztvárnění filmu? Film má mělký a někdy žádný obsah. Stačil jsem si ale všimnout, že v domě měli špinavá okna. Toto má být americký Art film? Herecký výkon Rooney Mara nebyl pro mě dostatečně přesvědčivý. Jako kdyby se to jen snažila hrát. Všechno jde do ztracena, jako ty překližkové americké domy. Ale pan Přízrak i s paní Přízrakovou stále zůstávají. Pan Přízrak má již špinavý mundúr, měl by si ho vyprat. To se asi stane, když pan Přízrak v závěre filmu zmizí a jeho mundúr klesne na podlahu. Opravdu nevím, o čem tento film byl. A to jsem dost filozoficky založen. Vědí to vůbec tvůrci?

    • 18.4.2020  21:12

    Pro mě těžký film. V takovém filmu ani nebylo třeba hodně mluvit. Inteligentní chlapec prošel tvrdým obdobím svého života během války, přičemž neměl důvod na jediný dětský úsměv, ale ani častý pláč. Byl neustále vystaven těžkým psychickým traumatům, které v něm postupně vychovali násilníka, aby přežil. Možná je lepší, že nebyla ve filmu použita hudba, protože by musela ještě více umocňovat ten traumatizující děj. Výborná kamera, kostímy, přesvědčivé interéry, bojové scény a až autentické herecké výkony. Peter Kolár se dobře zhostil své náročné herecké úlohy. Nevadilo mi ani to epizodální zpracování děje. Všechno toto pozitivní ale ztroskotává na hanebně nepravdivém ději o praktikách ze strany ukrajinského obyvatelstva vůči židovskému chlapci. To je výmysl Jerzyho Kosińskiho, autora knihy "Nabarvené ptáče" polského původu, který později emigroval do USA, kde po čase spáchal sebevraždu. Podle jeho knihy byl tento vymyšlený příběh zfilmován. (https://cs.wikipedia.org/wiki/Jerzy_Kosiński). Německý důstojník byl vůči chlapci shovívavější než ukrajinští lidé? To je co za scénář? Přepisují se dějiny? Film je technicky výborně zpracovaný, ale bohužel až cynycky zkresluje historii 2. světové války. Proto musím odebrat 4 hvězdičky.

    • 17.4.2020  06:49

    Zpočátku komplikovaný film. Film má retrospektivní děj, začíná koncem, kdy se Joel a Clementine setkávají ve vlaku a poznávají se podruhé, po výmazu svých pamětí. Poprvé to bylo na pláži. Joel žil dosud svůj stereotypní a nudný, ale vcelku zodpovědný život. Clementine, bláznivá, nevyrovnaná a postpubertální dívka. Má v sobě hodně fantazie a poskytuje Joelovi nové podněty, čímž ho "probudí" do kreativního života, který mu dosud chyběl. Tím se setkají dvě rozdílné, ale vzájemně doplňující se povahy. Clementine pro svou mladickou nerozvážnost zpočátku nepochopí správně jejich vztah a dá si klinicky vymazat vzpomínky na Joela tak, že ho při dalším setkání nezná. Joela to velmi zasáhne, zpočátku chce na Clementine také zapomenout a začne s procedurou výmazu paměti. Joel ale Clementine velmi miluje, a proto se postupně brání výmazu vzpomínek na ni a ve spánku během procedury utíká spolu s Clementine před tímto výmazem. Je to vidět na tom, že se kolem nich ztrácejí předměty i lidi, ale oni dva nemizí. Dochází tím k poruchám procedury výmazu, které výmaz zastaví. Po opravě procedury výmazu se paměť Joela na Clementine nakonec přece vymaže. Clementine psychicky dospěje a na podnět Joela se k němu navždy vrátí. Pochopí, že oba k sobě patří. Co se týče techniky filmu, líbily se mi některé triky, děj filmu byl scenáristicky občas až zbytečně překombinovaný, příliš roztažený a matoucí diváka. Dalo se to udělat jednodušší, ale herecké výkony byly výborné.

    • 15.4.2020  12:12
    Velká ryba (2003)
    *****

    Jde o životopisný průřez naplněným životem jednoho zajímavého chlápka, jehož syn ho zpočátku nesprávně chápe. Začíná scenáristicky krásné propojeným úvodním monologem s dějově různými ale logicky navazujícími sekvencemi. Získat si lásku bylo pro něj dost těžké a komplikované. A pro někoho ne. Někomu spadne sama do klína. A někdo svou lásku nepozná nikdy a zůstává mu jen snít o ní. Nechybí občasný, ale za to dobrý humor. Závěrem na smrtelné posteli syn otci začíná rozumět a mysteriózně ho přivede k vodě za účasti všech lidí, s nimiž prožil svůj život. Syn zcela otce pochopí až na jeho pohřbu, na který přijdou všichni tito lidé. Až tam pochopí, že život svého otce byl skutečný.

    • 14.4.2020  01:46
    Taxikář (1976)
    ***

    Scénáristicky nejde o zcela zvládnutý záměr autorů ukázat život středních a nižších vrstev americké společnosti začátkem 70-tich let na pozadí již potřebných politických změn. Touha hlavní postavy vymanit se ze samoty a žít v normálních lidských vztazích neustále naráží na strach ze zítřka, prostituci, nedůvěru mezi lidmi a ochotu komunikovat pouze, pokud jsou za tím peníze. Závěr filmu je málo logický oproti předchozímu ději. Doprovodná hudba je místy příliš hlučná a neadekvátní k probíhajícím scénám. Celkem jsem zklamán.

    • 7.4.2020  06:18
    Deadpool (2016)
    *

    Z tohoto filmu mi bylo špatně a to jsem byl střízlivý. Ještě že jsem ho stihl včas vypnout. Tohle je dnešní křesťanská Amerika? Co k tomu mám ještě říct? Raději už nic.

    • 3.4.2020  11:47
    Mrakodrap (2018)
    *****

    Na začátku filmu nádech a na konci výdech. Napětí lze krájet. Přesvědčivé, nervy drásající, přiléhavá hudba, skvělá kamera, naprosto přesvědčivé herecké výkony, no prostě bomba, prečúravající dosud všechny katastrofické filmy. Film by si zasloužil 10 hvězdiček.

    • 31.3.2020  23:14
    1917 (2019)
    ****

    Z filmu mám rozpačité pocity. Proto bude možná rozpačitý i můj komentář. Tedy kamera se zde pořádně naběhala, více než herci. Herecké výkony dávali emoce, ale ne vždy tam, kde jich bylo, podle mě, třeba více. William vydal více emocí při výstupu z řeky, než když mu umíral kamarád. Angličané jakoby měli problém s emocemi, že by byli tak introvertní? Přesvědčivé exteriéry měly vyvážit občasnou monotónnost a nedostatek emocí v postupu dvojice vojáků. Scény měli ale velkou pravdivostní hodnotu. Taková asi první světová válka byla, nevím, já ji neprožil. Hlavně, že se zpráva dostala tam, kde měla, i když později. Pro mě to bylo chladné, ponuré, i když vnitřně hrdinské, ale někdy bez poctivých emocí.

    • 31.3.2020  06:35

    No, uplakaného Lea jsem ještě nikdy neviděl, vůbec mu to neslušelo, drsňákovi. Ale Leo a Brad, to bylo útulný. Oba už vyšlehání americkým životem. Je to na nich vidět. Párty se mi hnusila, všude cigaretový kouř, prosakoval až do mého pokoje, fuj. Konzervy, plechovky. Leo se mi zdál být znuděný, nespokojený, prokouřený, stále s přetvářkou a málo úspěšný herec s malým handicapem. Ale i to je umění zahrát. Brad zase optimista, věčně obletovaný ženským pohlavím, ale správný parťák. Cigareta ještě i při opravě antény? Margot stále pěkná. A Emile, stále takový chlapeček. Děj filmu byl chvílemi nudný. Na takové hvězdní obsazení to bylo ale málo uklizené, postpubertální, daleko, daleko od Tenkrát na západě. Leo byl pro mě zatím nejlepší v Titaniku, případně i v Skryté identitě. Brad byl nejlepší zase ve filmu Trója.

    • 28.3.2020  08:58

    Dojemně zpracována historická pohádka. Dobrý výběr herců, skvělý výkon Petra Firtha, (už starší ročník, pamatuji si ho jako mladého kluka z filmu Equus). Děj je zasazen v krásných exteriérech. Dobře se mi po filmu usínalo. Každý máme nějakou víru.

    • 27.3.2020  23:38

    Hlavním tématem výborného scénáře tohoto filmu nebyly ani tak emoce v kokpitu a u pasažérů letadla, padajícího k zemi, jako spíše obhajoba postupu posádky při záchraně 155 pasažérů. Místo toho, aby některé kruhy USA vyslovili dík posádce, že zachránila všech 155 pasažérů, cynicky hledají důkazy, zda posádka neměla spíše možnost vrátit se na letiště, jak přistát na vodě. Film má retrospektivní děj, začíná koncem. Kapitán Sully postupně dokazuje, že jediný způsob záchrany pasažérů bylo přistání na vodě. Při přidělení plného počtu hvězdiček jsem ani na okamžik nezaváhal.

    • 18.3.2020  13:33

    Anglický konzervativismus zasazen do zasněženého prosincového Londýna se vší noblesou. V takové době bych chtěl žít. Detektivní talent mladého studenta Sherlocka Holmese naráží na zkostnatělost školního vedení i mítstní policie, které neumí rozlišit intriky od skutečnosti. Přestože je neprávem vyloučen ze školy, jde spolu s kamarádem a přítelkyni Elisabeth po stopě tajemných a nebezpečných spiklenců. Přesvědčivé dialogy, správný výběr herců, ponurá atmosféra Londýna a dobové kostýmy přispívají k dramatičnosti děje. Nemám co vytknout.

    • 15.3.2020  22:06
    SuperStar 2020 (TV pořad) (2020)
    **

    V Superstar 2020 hodnotím členy poroty a ne účinkujících zpěváků. Zásadní připomínku mám vůči porodkyni Bagárové. Tato žena by měla v některých případech především umět slušně hodnotit zpěváka a ne předvádět kosmetiku a kadeřnické či módní umění. Fuj! Její arogantní a povýšenecký projev a přístup k některým zpěvákům silně snižuje hodnotu celé poroty. V poslední době se to ale zlepšilo, takže přidávám hvězdičku. Druhý výběr zpěváků po castingu, který se odehrál ve vojenském muzeu, se mnou řádně otřásl. Způsob, jakým porotci oznamovali, kdo postoupí a kdo ne, byl velmi neetický. Místo toho, aby jim zmírňovaly napětí a stresy, které mladí lidé prožívali, porotci s nimi cvičili "krok vpřed, krok vzad" ... a tím přispívaly ještě k většímu napětí. Bylo to nechutné. Beru jim za to dvě hvězdičky. Také se ptám, kdo a na základě čeho schvaloval tuto porotu?

    • 9.3.2020  12:27
    They (amatérský film) (2016)
    ****

    Při posuzování tohoto filmu jsem vzal v úvahu zejména skutečnost, že tvůrci filmu jsou mladí - čtrnáctiletí a námět filmu je náročný - únos  kamaráda mimozemšťanem. Mezi kladné stránky tohoto filmu řadím odvahu mladých tvůrců pustit se do takového náročného tématu. Dále je to snaha o logickou vazbu jednotlivých sekvencí, působivá doprovodná hudba s dramatickými efekty, některé dobře zvládnuté prostřihy obrazu a vztah celku, polocelku a detailu. Líbilo se mi i filmové logo tvůrců. Mezi hlavní nedostatky filmu uvádím časté používání stmívacích přechodů mezi sekvencemi (použil bych spíše prolínačky) nebo sled záběrů v rámci sekvence natvrdo (bez přechodů). Do dialogů třeba dát více herectví. Více bych se pohrál se scénářem. Film má být čitelnější pro diváka. V úvodu filmu mi chyběla zpráva v mobilu, např. "Jdeme se projít do lesa". Teprve potom záběry o kráčení kamarádů do lesa. Některé záběry se dělaly kamerou "z ruky". Obraz byl roztřesený. U všech záběrech měla být kamera na stativu. Úvodní titulek "THEY" bych dal více na začátek filmu. Opatrnější bych byl s používáním švenku, pokud ho už mám použít, tak pomaleji, citlivěji. Některé sekvence se v závěru filmu opakovali z úvodu filmu, to bych nedával. Titulky bych dával v slovenském jazyce, neboť tvůrci jsou asi Slováci. Jinak pro povzbuzení ducha tvůrcům dávám 4 hvězdičky a doporučuji film zopakovat jako "THEY 2" s novým námětem a co možno bez chyb.

    • 5.3.2020  09:01
    Fargo (1996)
    ***

    Film pracuje nesporně s vážným příběhem, zvláště, když je zpracován podle skutečnosti. Patřilo mu však i adekvátně dramatické zpracování a ne komediální, které tento příběh znehodnotilo, i když herecké výkony byly dobré.

    • 4.3.2020  12:39

    Hlavní myšlenku prvního a druhého dílu filmu uvidí divák v tom, jaké metody používají USA při tvorbě ohnisek válek na cizím území při prosazování svých zájmů. Dnes však už některé státy vědí tyto metody včas "prokouknout" a mít USA "na mušce". Herecké výkony jsou nesporně kvalitní, chyběl mi však ještě jasný závěr filmu. Co se nakonec stalo s dcerou mexického drogového krále a s americkým šéfem celé vojenské akce, která nakonec selhala. Přišlo mi to tak, jako by nebyl dopracován. Chyběly už peníze?

    • 23.2.2020  22:22

    Trochu jinak zpracována tematika templářského řádu, ale také zajímavě. Tentokrát se templářský rád účelově štěpí. Jedna větev jde směrem k ilelágnym aktivitám, využívaje moc tajných organizací, nejvyšších kruhů Vatikánu pod vedením šéfa templářského řádu Kiera. Druhá větev zůstává na pozicích výhradně vědeckých poznatků podle Izáka Newtona a Leonarda da Vinci. Zosobňuje ji Martel, také bývalý člen teplárského řádu, který shromažďuje vědecké odborníky z různých oblastí. Obě větve mezi sebou nekompromisně bojují a chtějí tajnou relikvii z období po ukřižování Krista v podobě skříňky loculy, která skrývá velké tajemství. Kier chce relikvii zneužít na experiment, který mu umožní zmocnit se vlády nad Vatikánem a katolickou církví. Přesvědčivé herecké výkony přidávají filmu tajemnost a dramatičnost. Film je poučný, s tajemným dějem a dramatickým závěrem. Které znovuzrození je dobro a které zlo?

    • 23.2.2020  03:20
    Na dotek (2004)
    ***

    Je to překvapivě hloupý film. Herecké výkony jsou sice dobré, ale scénář je úplná katastrofa. Nechce se mi uvěřit, až jak dětinsky si lidé ve středním věku dokáží komplikovat své partnerské vztahy. Od začátku do konce jen deprese, postpubertálné konflikty, hádky o ničem. Občas jsem ani nevěděl, o čem film vlastně je a co chce divákovi říci. Že by to takhle vypadalo v současné Anglii nebo v Americe?

<< předchozí 1 2 3 4