Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (1 142)

plakát

Bony a klid 2 (2014) odpad!

Neskutečný hardcore bizár. Jedničku jsem nikdy neviděl, ale tohle mě lákalo z důvodu, že ty porevoluční brakové pokračování osmdesátkových filmů bývají zábavné tím, jak jsou špatné (Discopříběh 2, Kamarád do deště 2...). Tohle ale překonalo má očekávání. Vůbec jsem nepobral, o čem to bylo, protože film je poskládán ze skečů a scének, vůbec na sebe nenavazujících a nedržících pohromadě, doplněno o příšerné herectví (zejména Skamene), díky kterému mi scény připomínaly spíš scénky z televizních estrád, než jako součást filmu. Nejlepší jsou ale zoufalé obrazové efekty, nad jejichž laciností jsem nejedenkrát vybuchl smíchy, například takové často používané "rybí oko" je majstrštyk. Celou tuhle šílenost podtrhuje soundtrack, který chce být strašně západní, ale ve výsledku z toho dělá ještě bizarnější podívanou. Povinnost pro všechny masochisty.

plakát

Kamarád do deště II - Příběh z Brooklynu (1992) 

Úplný opak skvělé jedničky. Když vynechám, že finty vůbec nemají nápad nebo logiku a jsou příliš přímočaré, tak díky porevolučnímu syndromu českých filmů jde o naprostý cringe fest. Porevolučním syndromem samozřejmě myslím to svobodné utržení ze řetězu, kdy chtějí tvůrci do filmu nacpat úplně všechno, co dřív nemohli, což působí hrozně uměle a nepřirozeně (v tomhle drží prvenství Nahota na prodej). Absolutním vrcholem trapnosti jsou pak Vašutovy výstupy u baru s příšerně českou angličtinou, či Tofiho rádobyvtipné hlášky. Jinak, nechápu, jak se mohl Tkadlec nachytat na Vašutova Američana - tak perfektní češtinou by žádný Amík mluvit nemohl. Jedna hvězda za ty hlášky, které jsou ve výsledku svou trapností vlastně strašně zábavné a některé z nich i s kamarády používáme. P.S: Když dá Vaculík Krainové kopačky, tak si ho Tofi dobírá:"To bylo řečí, prý - já bych se o tebe rval jak eskymáckej pes". Jenže tuhle trapnost řekl Vaculík Krainové ve chvíli, kdy byli spolu sami.

plakát

Kamarád do deště (1988) 

Dannyho parťáci po česku? No to zrovna ne, nicméně pořád jde o hodně slušnou komedii s pohodovým a relativně nápaditým scénářem. Když porovnám české komedie z dneška, které nemají žádný děj ani vtip, opravdu jde o výrazný nadprůměr a zcela jistě o jeden z nejlepších Soukupových kousků. Snažím se na tom najít nějakou "špínu", ale vůbec mi to nejde. Sympatická záležitost.

plakát

Batman (2022) 

Já nevím, ale proč se u komiksovek tak tlačí na pilu s tím realismem? U Nolanových Batmanů mi to reálnější podání bez nadpřirozena docela vadilo, ale oproti tomuhle jsou Nolanovky Marvel. Žádný extrém není dobrý, tohle už je prostě moc. Kdyby tam aspoň bylo víc akce, ale když do tříhodinového(!) filmu o této postavě vrazíte dohromady něco kolem 15 minut akce - slovy patnáct - tak je něco SAKRA ŠPATNĚ! Jistě někdo zmíní Jokera s Phoenixem jakožto reálnou komiksovku, ale toho mezi komiksovky vážně nepočítám, to beru jako drama, do kterého si jen vypůjčili známou postavu. Ve výsledku jde jednoznačně o nejnudnějšího Batmana vůbec. V kontextu vší té vážnosti některé věci vyznívají nechtěně směšně, třeba Hádankářovy občasné záchvaty fanatismu, které už jsou na bázi parodie, či "maska" Catwoman, jež vypadá jako nějaký kulich ukradený prvnímu bezďákovi. Mimochodem, jaký má pro Catwoman ten kulich smysl? Vždyť pusu zakrytou nemá a ty její rty jsou výrazně plné + má pihu na bradě, takže člověk by musel být úplný degen, aby ji pak bez masky nepoznal. Filmařsky je film v pohodě, s Pattisonem jako Batmanem problém vůbec nemám, ale je to absolutní zbytečnost. Hrozně moc dlouhá a hrozně moc nudná zbytečnost.

plakát

Wednesday (2022) (seriál) odpad!

Přehypovaná sračka. Nejsem nějaký expert a znalec přes Addamsovu rodinu, abych znal úplně všechno, co kolem nich kdy vzniklo, tak budu porovnávat "pouze" s černobílým seriálem a dvěma Sonnenfeldovými celovečeráky. Můj tehdejší dojem z této mile pošahané rodinky byl následující: Gomez = hlava rodiny, spolu s Morticiou pečující o svoje děti, Pugsley s Wednesday = rošťáci navzájem(!) se škádlící a celkově rodina, která si je v podstatě rovna a DRŽÍ PŘI SOBĚ. Co máme tady? Pizda Wednesday vyčnívající úplně nad všemi, neskrývaně opovrhující všemi a vším (včetně své matky), Gomez uťápnutý přizdisráč, Pugsley ultimátní přizdisráč. Vlastně se dá říct, že hierarchie rodiny stojí na ženských a padá na uťápnutých chlapech. To k celku. Co se týče té krávy samotné: Vysvětlí mi, prosím, někdo, jak mám získat sympatie k píči, co je na všechny cíleně protivná, aniž by jí ostatní cokoliv zlého udělali? K tomu připočtu, že tahle postava je prostě špatně napsaná a zahraná - rozuměj, někdo chtěl tu postavu podat jakože bezemoční, ale ve výsledku působí jako ROBOT. Jak degensky čumí do prázdna se stále stejným výrazem a věty odříkává jedním tónem heslovitě... NE, takhle jízlivost, sarkasmus a odproštění od emocí fakt nedocílíte. A aby mi tvůrci naložili ještě víc, tak Wednesday hraje ta hnusná držka z Vřískotu 5. Nezachrání to ani Zeta-Jones s natlačenýma kozama do výstřihu. I kdyby se vztahy v dalších dílech/sériích vylepšily, já už u toho stejně nebudu, prokousávat se dál touhle přehypovanou protivností fakt nehodlám. P.S: Odkdy je Pugsley Ind nebo Mexikán, či co?

plakát

Živý terč (1993) 

Jako děcku mi to samozřejmě připadalo strašně cool a strašně nabušené, v současnosti mi to vyvolává spíš úsměv na tváři. Místy je to hrozně hloupoučké (artista na jedoucí motorce) a zpomalovaček je tam NEZDRAVĚ MOC. Ale jakože fest. Každá blbina je tam zpomalená, což nejen hrozně otravuje, ale hlavně to přestává plnit funkci toho zpomalení. Dabing je srandovní, protože nějakého hlupáka napadlo všechny zpomalovačky dabovat, takže tu máme podraženého pána:"Ja-jáááá", pána letícího výkladem:"Já- uu - áááhhh", nebo hořícího pána:"Jááá-- uáá --uáá uá-- e-e--- uáJÁÁ" (skutečně odposloucháno). Finále, kde záporáci chodí extrémně na porážku a stále se objevují další a další... a další, je dost úmorné. Celé to vytahuje z průměru Lance Henriksen, který je tu naprosto boží a poctivé kaskadérské kousky, včetně samotného Henriksena, ten na sobě nechá hořet kabát - obrovský palec hore. John Woo má každopádně v Hollywoodu mnohem lepší kousky.

plakát

Chlapec, kterému říkají Vánoce (2021) 

Ona je to hezká pohádka a normálně bych dal i 4 hvězdy, ale ta jedna nekompromisně padá za to korektní šílenství, které už překračuje všechny meze a já už na něj fakt nemám sílu. Nálepkujte si mě jak chcete, je mi to úplně jedno, ale v severské vesničce plné hlubokého sněhu prostě nemá kofola co dělat. Říká někomu něco výraz KOMPROMIS? Proboha, chtějí multy? Vždyť je mají v dějové lince v současnosti = OK, jsou v kouzelném městě Elfmagu jako kouzelné bytosti = OK, tak proč prostě musí být i v té severské vesničce, kde už je takový mix nelogický a jako pěst na oko? Fakt už nás v kinematografii čeká to, že na Severním pólu budou spolu s ledními medvědy i klokani, v Austrálii budou spolu s klokany i lední medvědi a ve vietnamské džungli budou... lední medvědi a klokani? Proč? P.S: Nechci vypadat jako nějaký hulvát, co nemá úctu ke stáří, ale na tu vyschlou Maggie Smith s extrémně vypouklýma očima jako tenisáky, které každou chvíli vypadnou, byl už docela nepříjemný pohled.

plakát

American Horror Story - Cult (2017) (série) odpad!

Tohle je myšleno vážně, nebo jak jako??? Že z hororového seriálu udělají politicko agitační thriller, by se ještě překousnout dalo, ale že do smyšleného příběhu naroubují skutečné osoby současnosti a vnucují nám, kteří jsou ti špatní, to je abnormálně na přesdržku a je úplně jedno, na čí straně jste. Dělat z vítězství Trumpa ve volbách pomalu apokalypsu a z jeho voličů psychopaty a fanatiky, to je nikdo nežaloval nebo tak něco? Nemluvě o tom, že tak polovina Američanů jsou Trumpovi voliči a ty to bude pochopitelně urážet, takže seriál už od začátku musel ztratit masivní část diváků... To je fakt někdo takhle tupý? Chudinky lesby vystrašené z voleb způsobem, jako by na Zemi padal meteorit (Steve Carell facepalm gif). To už se budou dělat seriály na politickou zakázku nebo jak?

plakát

The Punisher - Season 1 (2017) (série) 

Je škoda, že tu Punisher nejde proti mafiánským prasatům a že vyvraždění jeho rodiny tu je jen v útržcích, protože byť mi u takového Batmana neustálé omílání vraždy rodičů leze krkem, tady bych start znovu od začátku uvítal. On totiž Frank Castle s tváří Bernthala je trefa do černého. Nicméně i tak mě to bavilo od začátku do konce, pěkně to postupně gradovalo. Casting je zvolený skvěle jak na kladných, tak na záporných stranách. Potěšilo mě po dlouhé době vidět dobře napsanou ženskou hrdinku (fakt to bylo na Shitflixu?), Dinah v sobě měla jak sílu, tak slabiny i emoce. Atributem, který se mi líbil hodně a chyběl ve všech třech filmových verzích, bylo geniální vyvážení Frankovy absolutní nelítosti k těm zlým a citlivosti/empatiím k těm dobrým. Akorát mi chyběly klasické Punisherovy plánované útoky, všechny akce v seriálu (krom té úvodní) jsou vždycky o tom, že se spíš brání. Evidentně nebudu sám s názorem, že Marvel by se už měl vykašlat na barevné plášťěnky, které jdou stejně k šípku a místo toho přijít s pořádným Punisherem do kin.

plakát

Blíženec (2019) 

Ultra mega degradace Ang Lee. Začátek ještě vypadal nadějně, ale od první hnusně digitální akce na motorce to šlo úplně do kopru. Já mám abnormální alergii na špatně animované CGI panáčky, (ty vole, už v o 16 let starším (!) LOTRovi ti CGI hobiti, běžící přes most, vůbec nejdou rozeznat od reálných postav). Pochopím nastrčeného CGI panáčka u scény, kdy hrdina spadne z jedoucí motorky (neakceptuju to, ale chápu), nicméně digitální panáček dávající např. Muay Thai koleno, už je na přesdržku. A že tam takových igráčků bylo. Neuvěřitelná LENOST. Pokud to CGI neumím na 100%, či neseženu herce/kaskadéry, kteří různé složité kousky neumí udělat, tak upustím jak od těch kousků, tak od snahy, mít to na jednom záběru bez střihu a radši to udělám old school, ne? Angu, pusť si Tom yum goong a pak si zalez do rohu na hanbu. Korunu všemu nasazuje kancelářská krysa, která sice určitě nějaký základní výcvik měla, přesto i když zatím ořezávala tužky, tak zmlátí (čti totálně poníží) většího chlapa, který by měl být na to rubání vycvičený speciálně. Aby to nebylo málo, tak nám tu Maruška střílí úplně stejně dobře jako ultraelitní střelec Smith, když trefuje na první dobrou pohyblivé terče pouze do mezer v kloubech mezi brněním. Jaký to má pak, do prdele, smysl? To prostě nemohli udělat tak, že by vždycky ona střílela protivníky do těla, aby je částečně znehybnila a teprve Smith by je dorážel do těch mezer? Já zapoměl, genderová korektnost. Hudbu nakopírovali z Transformerů. Viděl jsem kousek 60fps verze a je to neskutečný hnus, vypadá to jak dokumentární film z natáčení. A na konec, jak zde v komentářích někdo trefně poznamenal - taky už se mi začíná zajídat to Hollywoodské klišé, že všichni nájemní zabijáci jsou většinou strašně milí chlapíci. Už chybí jen to, aby po pověšení "řemesla" na hřebík počali hladit malého kolouška. P.S: Scéna, kde osoba v kukle prochází ve zpomaleném záběru hořícími regály a je odstrkována výbuchy, je neuvěřitelně gay.