Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (1 142)

plakát

Osobní strážce (1992) 

Já ten film měl docela rád, ale po delší době mě tam trknul jeden nesmysl, který to celé pohřbívá (já nechápu, jak jsem si toho buď nikdy nevšimnul, nebo mi to prostě nevadilo?). SPOILER ---- Ta Rachel ví, že po ní jde psychopat, který jí pak ZABIJE SESTRU a je stále na útěku, její strážce ji stále upozorňuje na nebezpečí a ona po tom všem při předávání Oscarů všechno ZPOCHYBNÍ? Jako vážně? Ne, nemám na mysli to, že na předávání cen normálně přes to všechno jde, protože tohle ona přímo Frankovi tak nějak vysvětluje, ale jde pak o to, že na konci už reaguje tak, že frank z ní udělal blázna a že je paranoik a tak, prostě reakce, jako by se nic hrozného nestalo (a nemůže stát) a jediné nebezpečí byly ty dopisy. Ach jo.

plakát

Godzilla II Král monster (2019) odpad!

Zvrácenost nejhrubšího zrna. Dokud té fašistické Hitlerovské píči ostatní nadávají "bitch", nebo jí vlastní dcera říká ""jsi zrůda", je to OK, protože si řeknete, že ji tvůrci samozřejmě berou jako pošahanou záporačku. A divák tak nějak čeká, že ta fašistická Hitlerovská píča chcípne tou nebolestivější smrtí, nejlépe zaživa roztrhaná nějakým monstrem. Jenže pak nám tvůrci chtějí namluvit, že ona to přece až tak moc extrémně nemyslela a co hůř, snaží se nás skrze ní i dojímat, takže je jasné, že ji tvůrci jako oficiální záporačku neberou. Přitom obrazně řečeno, ta fašistická Hitlerovská píča v podstatě stisknutím tlačítka shodila atomovky na hlavní města, protože CHTĚLA a ti zmrdi ji ještě glorifikují. Odporné! Oni celkově nějak úplně zapomněli na to, CO se v tom filmu děje. Země na pokraji vyhynutí, hlavní města srovnávaná se zemí a nikoho v tom filmu to absolutně netankuje, po světě se nerabuje, nikdo nebrečí, nikdo z toho nezvrací, nikdo nevolá ustrašeně domů svým rodinám a korunu tomu nasazuje moderátorka TV zpráv, která celou tu katastrofu oznamuje s úplným klidem, jako by to byla zpráva o bábě pod kořenem. Žádná depresivní atmosféra, pouze ničení světa jako firemní produkt. Kokoti už u toho vůbec nepřemýšlí, jediné co je zajímá, je, aby tam bylo co nejvíc jedniček a nul. A ani ty jedničky a nuly nejsou žádná sláva, třeba hned u prvního příchodu tříhlavého draka na scénu ty jeho CGI hlavy vypadaly jak z nějaké animované pohádky pro děcka. Dalším průserem je celý koncept téhle série a to fakt, že Godzilla je tu jakože ta hodná. Tím pádem úplně odpadá jakákoliv konfrontace s lidmi, takže ve výsledku je to celé jen o tom, jak si monstra dávají po tlamě a lidi, stejně jako v jedničce, tu jen zmateně pobíhají jak mravenečci. V tomhle byla ta Emmerichova verze mnohem zábavnější. V podstatě koukáte na nějaký pořad Animal planet, akorát místo tygra a antilopy tu máte dráčky a svítící motýle. Měli ty lidi (a jejich hovna, co jim padají z huby) jednoduše vystřihnout úplně a hotovo. Pak už mi taky dost lezly krkem ty neustálé deště, mlhy, vichřice a já nevím, co ještě, které tam byly asi jen proto, aby se to CGI nějak zamaskovalo, nicméně jako námět na parodii skvělé. Úplně vidím scénu, jak za bílého slunečného dne na otevřeném rovném povrchu jdou proti sobě dvě monstra a ve chvíli kdy se do sebe pustí by kolem projížděl s trakařem podomní prodavač peřin, do toho by kolem utíkala vystrašená bába kořenářka s nůší pampelišek a celý boj by tak (opět) probíhal v hustém závoji peří a chmýří. Kdyby se to aspoň nebralo tak strašně vážně. P.S: Finální pokleknutí je ultimátní trapas.

plakát

Pohyblivý terč (1996) 

Sniper spolu se zaměřovačkou si válí šunky ve věži, kde čeká na svůj cíl k odstřelení. Tento sniper je velmi pečlivý a perfektně připravený. A to tak moc, že když daná politička přijíždí autem na místo, teprve láduje náboj do komory. A když stojí politička na pódiu krásně na odstřel, on teprve řeší vzdálenost terče. No prostě profík. Když už se uráčí, že by ji mohl i odstřelit, ona vezme do rukou dítě. Vedení na něj po vysílačce naléhá, ať splní úkol a on jakože ne, že je krytá. Když politička po pár sekundách děcko odloží a znovu je na odstřel, náš sniper čumí jak puk. No a co je úplně nejlepší - i když je politička stále na podiu krásně na odstřel, vedení na snipera OKAMŽITĚ posílá helikoptéru s likvidačním komandem, kvůli tomu, že sniper nesplnil úkol. Ty vole, kdo to píše ty scénáře? Je strašně těžké napsat ten scénář tak, že by sniper čekal připravený, ale politička by byla od začátku stále nějak krytá a jediný moment, kdy by šla odprásknout by opravdu byla ta chvíle s tím děckem, poté by zalezla někam do budovy a teprve by vedení poslalo komando, protože už by bylo nadmíru jasné, že úkol splněný nebude, nebo mi něco uniklo  a snipeři jsou placení od sekundy? Takhle by nebyl za debila ani ten sniper, ani to vedení. A to nemluvím o tom, že ta poslaná helikoptéra střílí po věži o sto šest, že to slyší i všichni u pódia včetně političky a ochranky, takže se vyplašení utíkají schovat a v tu ránu je prozrazeno, že je v nebezpečí. To jako mohli zrovna přiletět k pódiu s tou helikoptérou a odstřelit političku takhle, ne? Pak už se celý film odehrává v odpudivých interiérech nějaké rozestavěné budovy o čtyřech lidech. Opruz. Tohle fakt točil Mulcahy?

plakát

Doktor Spánek od Stephena Kinga (2019) 

Osvícení mě nikdy nebavilo, nicméně jsem čekal, že aspoň přímé pokračovaní bude lepší. Z bláta do louže se říká. Proboha, to byla nehorázná slátanina. Ten základní koncept nebyl špatný, jenže zrovna tenhle nápad měl být v nějakém jiném, přímočařeji podaném filmu bez serepetiček kolem.  Ty bláboly navíc se to snažily udělat zajímavější, jenže ve výsledku mě tam celá ta vata bokem nejen otravovala, ale ještě tomu přidala neúnosnou stopáž. Prostě měli dát naprudko horor o lidech, co vysávají děcka a tečka. Někdy méně je více a já se při pohledu na červené hodnocení a chvalozpěvy cítím jako emzák z jiné planety.

plakát

Bláznovo zlato (2008) 

On to není nijak extra výjimečný film, ale já ho mám rád pro tu letní atmosféru. Úplně vždycky cítím tu mořskou vodu, jak na mě šplouchá a slunce mi pálí až do obýváku. Podvodní scény, jsou fajnové, hlavně ta s kotvou. Pohodový odpočinkový film na nedělní odpoledne ke kafíčku.

plakát

The Invitation (2015) 

Máte plné zuby filmových (thrillerových) klišé, obehraných postupů jedoucích podle Hollywoodských šablon? Tenhle majstrštyk totálně nakopává zadek stereotypům. Zapomeňte na divoce fidlající smyčce, nebo stupidní lekačky. The Invitation pracuje s napětím úplně jinak, než jsem doposud poznal. Už od prvních momentů se nad těmi lidmi v domě vznáší něco zlověstného a i když se v podstatě každý negativní faktor dá nějak ospravedlnit, přesto pořád -stejně jako hlavní hrdina- cítíte, že něco sakra není v pořádku. Atmosféra tu geniálně houstne a já absolutně nechápu, jak se režisérce podařilo docílit toho, že i sebemenší detaily a drobnosti mi dokázaly sevřít srdce víc, než u kdejakého masakru. Ta práce s pouhými (zlověstnými) náznaky je neuvěřitelná . Graduje to neskutečně a já se normálně BÁL!!! To, co v dětství nedokázaly ani horory, se teď podařilo thrilleru. Velkou zásluhu na tom má uvěřitelnost a tady vzniká menší "problém" - najednou si člověk uvědomí, jak je například v Mlčení jehňátek ukřižovaný policajt s otevřeným hrudním košem vlastně strašně teatrální a tak jako jsem se po filmu Zachraňte vojína Ryana začal dívat na všechny další válečné filmy už jinak a přísněji, to samé nastane s thrillery. Při závěrečných titulcích jsem začal tleskat. Abnormálně zůstává zdravý rozum stát nad tím, že tohle nejen, že není v první třístovce nej filmů (ve srovnání s kdejakým blábolem, který tam je), ale ještě to nemá ani červenou barvu. Seven je z mojí top thrillerů sesazen. Král je mrtev, ať žije král.

plakát

Máma (2019) odpad!

V prvé řadě si řekněme na rovinu, že toto nemá s hororem absolutně nic společného. Už mě serou ty zavádějící označení, kdy retardovaní distributoři nerozeznají jablko od cibule. Vlkodlaci, upíři, zombie, duchové, démoni a jakákoliv jiná strašidla- TO je horor. Vraždící lidi spadají do thrilleru.  Už toho mám fakt PLNÉ ZUBY. V čem je tlustá černoška tak moc jiná než 7even nebo Mlčení jehňátek, že to je označováno hororem? A jak může být tlustá černoška řazená na stejnou úroveň jako upíři a jiná havěť? Proč potom není hororem všechno, kde se vraždí, třeba i kriminálky? Proč z toho prostě neudělat ještě větší NELOGICKÝ bordel, než už je? Tvl kdyby byl soud, kde by proti mně stála obžaloba, která by zastávala názor, že tlustá černoška spadá pod horor, tak bych i Perryho Masona tak umlátil argumenty, že by se jeho mozek rozprskl po celé soudní síni. A to by byl thriller. Ve výsledku to škodí samotným filmům, protože když tlustá černoška dělá ve sklepě párty pro teenagery, tak bych si mohl nadějně myslet, že je ve skutečnosti nějaký tlustý černošský démon, který požírá lidi a cítil se pak strašně zklamaný a podvedený, ale jelikož jsem už vycvičený retardovanýma distributorama, tak jsem přesně věděl, že tlustá černoška zůstane jen tlustou černoškou. Subžánry jako slasher v tom taky dělají zbytečný bordel, přitom by stačilo odebrat slasheru to, že spadá pod horor a udělat z něj pouze subžánr jako takový, takže Vřískot by byl slasher thrilleru a Pátek 13. slasher hororu. Jak jednoduché!! To k žánru. Teď k filmu. Odmyslím, že snad neexistuje nic horšího, než ožírající se děcka. Ale dál. Kdy už konečně ta hovna na podrážce, říkající si režiséři, pochopí, že film NENÍ fabrika? Proč nám cpou to STEJNÉ pořád dokola a dokola a do zblbnutí? Film není pekárna. V pekárně se pečou rohlíky a vy chcete, aby ty rohlíky byly pořád stejné, ale film není jídlo, proboha! Divák nechce stejné filmy, nechce stejné postupy!! Záporačka drží ve svém domě oběti, na zvonek zazvoní policajt, kterému některé věci nesedí a ve dveřích se začne záporačky vyptávat. Oběti buď udělají nějaký rámus, nebo rovnou zavolají o pomoc, policajt zbystří, ale je ihned zabit záporačkou. Kolikrát jsme tohle už viděli, kurva?!!! To je nějaká forma úchylky? Nedovedu si představit, že bych točil film a cpal tam dějové postupy, které už jsem viděl v dalších 50ti filmech. Mě by naprosto bavilo, vymýšlet to schválně JINAK, než by divák čekal. Toto se prostě nedá okecat složenkama, které musí režisér zaplatit, protože - znovu opakuji - film není pekárna, je to forma umění a i když musíte vydělat nějaké peníze, aby jste mohli točit další film, neopravňuje vás to k tomu, aby jste lidem cpali takto extrémní neoriginalitu, takže jestli chcete dělat stejnou věc 100x stejně, pak se postavte k pásu ve fabrice a nezasírejte zbytečně filmový pás, do prdele už! Jako fakt brutálně mi toto hovno hnulo žlučí. Mít ty břídily po ruce, tak je umlátím tyčí a pak by z toho mohl být fajnový thriller. Vlastně já bych si pak ve vězení kreslil tlustou černošku, takže by to byl jasný horor. S příměsí muzikálového komiksu.

plakát

Terminátor: Temný osud (2019) odpad!

Tenhle film má tolik odpadových rovin, že ani nevím, u které začít dřív. Tak zkusme tou nejzásadnější. Celý den děláte hrad z písku a pak přijde rozmazlený fracek a celou tu vaši práci vám rozdupe. To je přesně tahle sračka, která rozdupala pracně postaveného T1 a T2. V podstatě by tady mohl komentář končit a víc bych rozebírat nemusel, protože to je takový plivanec do ksichtu fanouškům, že víc k odpadu by nebylo třeba, ale jak jsem zmínil, těch rovin je několik. Jestli to zaštítil přímo Cameron, nemá žádnou váhu, protože se určitě zacinkalo penězi, aby se jakože nějaká ta pochvala na film odprezentovala, funguje to takhle běžně. Takže další aspekt: Krystalicky čistý příklad WOKE filmu. Nejen, že se hlavní vůdce odboje proti strojům zadupe jak ta bábovička a místo něj se vycucaně z prstu (o tom ještě později) dosadí 150ti centimetrová, 20ti kilová mexická pizda, ale uděláme rovnou celé hrdinné feministické trio. Je to naprosto OKATĚ nucené a působí to debilně (Sarah jako akční babča nebyl zrovna dobrý nápad), ale o tom totiž přesně woke je. Namísto poctivě vybudovanému silnému ženskému charakteru (Sarah Connor v T1 a T2 či Ripley ve Vetřelcích), tam k Sáře flákneme další dvě, lusknutím prstu, bez nějaké námahy. Ona ta pizda prostě BUDE kápo odboje. Co na tom, že cíl v T1/T2, tedy Connor, v budoucnu vyroste ve zdatného, válkou ošlehaného muže (viz Cameronův flashback), co na tom že cíl v T3, tedy další součást odboje - Kate Brewster, to v budoucnu pochytí od svého manžela Connora, tahle 20ti kilová pizda prostě BUDE kápo odboje, protože si 2x vystřelila do melounu. Boha jeho, vždyť ta pasáž z budoucnosti není udělaná tak, že by nám představili jinou, dospělou, zdatnou herečku, která by hrála už dospělou mexickou pizdu (nepamatuju si její jméno), oni tam DRZE strčí tu samou herečku! Když to 20ti kilové, 150ti centimetrové DĚCKO přepere vagabundy a pak pokyne a na povel vylezou z úkrytů její následovníci, jde o jeden z nejvíc CRINGE momentů, co jsem kdy ve filmu viděl, ale opět - o tom přesně woke je - "nevidím, neslyším, trucovitě to tam dám".  Nasrat! Jedem dál, třetí hovnový aspekt je ta okatá propaganda chudáčků Mexikánců, kteří prostě musí přes hranice. Všimněte si, nejde to přehlédnout, v určitém časovém období jedou filmy furt na tuhle notu. Cpou nám to tady, cpali nám to v Loganovi, cpali nám to v Sicariovi 2, v některém Rychle a zběsile to bylo celé prolezlé i mexickým soundtrackem, tuším že v některých Transformerech, Bumblebee nebo tam někde byla mexická parta děcek, prostě fakt nemám náladu to přesně hledat, ale pamatuju, jak v tom období byl v každém čtvrtém filmu Mexikánec alespoň jako kamarád hlavního hrdiny a já věděl, že evidentně i na to mají ti blbečci v Hollywoodu momentální notičky a kvóty. Prostě zlý Trump postavil zeď, ale my lidem nacpem do hlav, že Mexiko jede (bacha, Desperada miluju se vším mexickým, co tam je, kdyby chtěl někdo držkovat, ale jde o ten kontext). Čtvrtý hovnový aspekt: Je to už tak  brutálně na jedno brdo, že zůstává rozum stát. Všechno, co v tom filmu je, můžete metaforicky přetransformovat na scény, které byly ve všech předešlých Terminátorech, ale jak vidím, jednobuněčné organismy budou stále hltat koncept "utíkáme před zlým terminátorem, poslaným z budoucnosti" až do zblbnutí. Pátý hovnový aspekt: Už se naprosto vytratila ta aura těžkopádných robotů. I  ten T-1000 a T-X, kteří uměli rychle běhat - pořád měli své limity jakožto těžká váha. Tady už nám terminátor akrobaticky tajtrlíkuje jak nějaký cirkusák. A co je na celém tomto exkrementu nejhorší (vracím se k tomu cucání z prstu), že z toho v jádru udělali frašku, kterou už nejde brát nijak vážně, protože je úplně jedno, jestli zabili Connora a zničili Skynet, je tu přece mexická pizda a Legie a co na tom, že by v dalších deseti pokračováních zničili Legii a pizdu pak zabili, přijde na řadu nějaký obrýlený ajťák, jakožto vůdce odboje proti Iluminatu, pak obtloustlý muslim jakožto vůdce odboje proti Koránetu a tak můžeme pokračovat až do toho zblbnutí. A jako třešničku na dortu tu máme Terminátora, prodávajícího záclony. Tvl robot, který hledá své místo v životě, by měl smysl v podobě T-100 z T2, protože tam ho to přímo Connor učil! Zatímco tenhle robot, který k ničemu takovému nepřičichl, by po splnění úkolu prostě vypnul. To byl kolikátý hovnový aspekt? Já už to nepočítám, nemám sílu.

plakát

Terminátor 3: Vzpoura strojů (2003) 

Hodně lidí tento díl nemusí, nicméně ve srovnání s následujícími díly jde pořád o solidní pokračování. Není to přeplácané digibordelem, třeba taková nabušená scéna s jeřábem je až na pár výjimek poctivá technická práce. T-X je fajn, Kristana Loken nezůstává oproti předešlým terminátorům pozadu, ten chladný výraz během akčních scén jí jde skvěle. Kvůli čemu mám ale trojku rád, je to, že ačkoliv se zdá, že se děj motá ve stejném kruhu "utíkání před zlým terminátorem", přesto přinese velkou změnu v podobě startu soudného dne, čímž měli ostatní díly pokračovat (tím myslím okamžitě navázat, ne zase skočit až do budoucnosti). Vadou na kráse budiž scéna s "dospělým" Connorem, kterého hraje stejný herec a vypadá to legračně (to jsem ale nevěděl, co přijde v Dark Fate). Arnoldův poslední hit.

plakát

Únos (1997) 

Brutálně ale naprosto brutálně nedoceněný film. Nevím, jestli si vzpomenu, kde jinde jsem viděl tak geniální pocit bezmoci jako v tomhle filmu (scéna v bance + na záchodcích to vystihuje asi nejvíc). Velkou zásluhu má na tom povedená režie i dramaturgie a taky Kurt Russell, který, troufám si tvrdit, odvedl nejlepší herecký výkon své kariéry. Nechápu, jaktože nebyl alespoň nominovaný na Oscara. Casting se povedl na jedničku a akční závěr je třešničkou na dortu. SPOILER ---- Poslední záběr totálně přirozený, žádné vtípky a nesmyslně usměvavé tváře (tímto zdravíme např. Cliffhangera), ale oba jen sedí a koukají do prázdna. Majstrštyk!