Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (1 142)

plakát

Tři billboardy kousek za Ebbingem (2017) 

Hodně často, když čítávám zprávy, že támhle někdo zavraždil něčí dceru/syna a buď dostane směšně nízký trest, nebo je pouze ve vazbě apod. tak se mi otevírá kudla v kapse. Ne nad tím faktem, že vraha soud nebo policie nějakým způsobem ignoruje, ale nad tím, že si rodiče těch mrtvých dcer/synů nechají kálet na hlavu. Že nečtu zprávy o tom, jak rodiče udělali to a tamto. Jistě, v tomhle filmu je to trochu jinak, ale princip je stejný. Jakýmkoliv, byť extrémním způsobem upozornit na to, že takhle jako NE. Frances McDormand mi sice dvakrát sympatická není, ale její postava si moje sympatie získala okamžitě, protože se s ničím nepárala a šla natvrdo do všech. Mít dceru, kterou někdo zabije, dělal bych to samé. Nemyslím doslova samozřejmě, ale do extrémů bych zacházel taky a nedal pokoj, dokud se něco aspoň trochu nezmění. Úplně moje krevní skupina. Ten film má hromadu silných scén (namátkou třeba ta s hasičákem) a v hlavní postavě se perfektně střídá zloba a umíněnost s uvědoměním si, že tamto trošku přehnala. Oscar pro hlavní roli zcela zasloužený. Jediná vada na kráse je ten... ano, ten konec. Ne, opravdu bych nechtěl nějaké polopatické a doslovné zakončení, jenže film tak trošku ztratí punc zadostiučinění, hodně mi to připomnělo film Pevné pouto, kde taky celou dobu čekáte na něco, co nakonec nepřijde. Stačilo jen malinkatý náznak na to, že... nechci spoilerovat... a bylo by to za plnou palbu.

plakát

Black Panther (2018) 

Já vím, že to tu zmínila kupa lidí, ale stejně si musím rýpnout taky ohledně Afriky, která je tu nejvyspělejším kontinentem na Zemi, se samými suprčupr technologiemi, což ve světle toho, že ve skutečnosti tam černouškům musí jezdit lidi z jiných kontinentů pomáhat kopat studny, přičemž po opětovném příjezdu po pár měsících se zjistí, že studny jsou nefunkční, protože buď se o ně nestarali, nebo jim je trhani z vedlejších vesnic ze závisti zasypali, působí neuvěřitelně SRANDOVNĚ a zoufale. Kontrast nejmodernějších technologií a neandrtálských kmenových ozdob a zvyků je taky těžký fail. Pak je ještě nutno podotknout to, co tu jeden uživatel už zmínil - tedy ten skvělý "stejný metr" na to, že se nikdo z aktivistů neozval, že v té Africe nejsou žádní běloši. Takže když se ve hrách, nebo filmech, kde černoši historicky nebo lokačně nemají co dělat, žádný černoch neobjeví, je oheň na střeše, ale když je to v Africe mezi africkými kmeny samý černoch, tak už tam absence bělocha nevadí? Tam už se ta logika před korektoností upřednostní? Na pěst. Superschopnosti Pantera jsou nemastné neslané, s čímž souvisí standardně hnusné pohyby CGI panáčků při souboji. O čem to bylo, už si nepamatuju, jediné, co mi utkvělo výrazně v paměti, je nechtěně vtipné finále, které se chce tvářit strašně epicky, ale ono to nějak nejde, když tam máte "nařachanou" jízdní jednotku se třemi nosorožci, jeden kmen o 20ti lidech, epickou armádu protivníků o 20ti lidech a mega epickou armádu jiného kmene, který přišel hrdinům na pomoc, čítající 15 lidí. To bylo grandiózně tragikomické. Ten film je katastrofa a jedna z nejhorších Marvelovek a je zralá na odpad, ale jednu hvězdičku dávám za hlavního představitele, který byl sympaťák. Škoda ho.

plakát

Bumblebee (2018) 

Stejné pocity jako u Venoma. Průměr, který nenadchne, neurazí a je strašně, ale strašně zbytečný. Jenže zatímco u Venoma jsem si jeho zbytečnou existenci uvědomil až po titulkách, tady ta zbytečnost sálá od prvních minut. Krom toho, že si to docela protiřečí (má to být první návštěva transformerů na Zemi a přitom podle Baye už tu byli mnohem dřív), tak mi docela leze krkem jedna věc, co se týče CGI triků. Při jedné akci je tam scéna, kdy protivník Bumblebeeho odhodí, ten se při pádu poskládá na autíčko, objede půlkruh a vrací se zpátky k tomu protivníkovi, zase se poskládá v robota a skočí na něj. Tahle scéna je asi na pět střihů z různých úhlů. Jako proč to, do háje, neudělali na jednom záběru? U praktických efektů je milion střihů, protože fyzicky nejsou možné, ale plnou CGI scénu máte celou rovnou na talíři a uděláte z toho tuctovku? Demence. P.S: Prosím, filmaři, už se v těchto typech filmů vykašlete na klišé, že hlavní hrdina/hrdinka je vždycky takovýten jakože osamocený looser. Už je to totiž trapné.

plakát

Assassin’s Creed (2016) 

Assasin´s dust. Tak se ten film měl jmenovat. Celý film se tam furt práší. No hned ze začátku bych měl zmínit, že hru jsem hrál kdysi jen chvilku, takže nebudu hodnotit převod, jen čistě film jako takový. A ten je na hovno, protože je strašně zaprášený. Práší se venku, práší se v kostele, práší se v chatrčích, práší se všude. Do toho neustálé protivné protisvětlo. Znáte takové ty VFX BREAKDOWN videa? Jak máte třeba záběr na nějaké prostředí, přejede vám "první vlna" s matte paintingem hor, přejede druhá vlna s 3D modely budov, přejede třetí vlna s texturama budov, to všechno už vypadá docela fajn, je to tmavé kontrastní, ale pak přejede ještě čtvrtá vlna s prachem/atmosférou a nakonec ještě pátá vlna filtru s jasem, což znamená, že finální záběr je tak o 50% světlejší, takže polovina věcí oproti začátku skoro vidět nejde? Tak tady těch filtrových vln s prachem, jasu a protisvětel je snad dvacet! Filtr úplně na přesdržku. Ty fotky v galerii jsou lživé, nebo ještě přesněji řečeno - jsou evidentně z natáčení, protože ty jsou normální - ještě bez degenského CGI prachu a protisvětla. Oni tam asi v té minulosti měli nonstop písečnou bouři. Vsadím se, že kdyby hlavní hrdina vlezl do nějaké středověké kadibudky a byl by záběr na něj, jak sere, tak by tam byl prach a protisvětlo. Ale obraťme list, bo jsem z toho fakt vytočený. Takže co film? Já vlastně ani nevím, o co tam vlastně šlo, protože to byla hrozná pruda, myslel jsem že u toho chcípnu nudou. Akce nezáživná, děj nezáživný, postavy nezáživné, prach a protisvětlo otravné a máme z toho nejspíš další podělanou předělávku hry. Strašný opruz toto. Já nevím, jaké scénáře mají hry, ale věřím, že asi tak 100% zábavnější, toto muselo smrdět už na papíře. Jenže to tvůrci necítili a neviděli, protože měli nos plný prachu a oči oslepené protisvětlem.

plakát

Ochránci (2017) 

Když jsem se vysmíval DC, že se snaží zbrklým způsobem vybudovat vesmír jako má Marvel, ještě jsem nevěděl, že přijde něco mnohem horšího. Rusové se o to snaží jedním filmem. Jako fakt! Dokonce ani v tom jednom filmu není představený původ superhrdinů! Prostě dětským, trucovitým stylem - amíci to mají, tak my to budeme mít taky, co na tom že ty postavy nemají žádný smysl, jednoduše tam jsou a mají superschopnosti. Jeden vykrádá Winter Soldiera, druhý vykrádá Hulka, ta ženská vykrádá Invisible woman (dokonce má i blond vlasy) a ten poslední sice vyloženě nevykrádá konkrétní postavu, ale zase mi připomněl záchody pro kočky - kočky jdou srát na stelivo a ta hovna se na to stelivo nabalí a udělají z toho butrák, no tak tahle postava je v podstatě to kočičí hovínko, protože superschopnosti má takové, že na sebe nabalí stelivo - tedy šutráky. Záporák je k popukání, takový necharismatický taťulda ze zemljanky, nebo ještě lépe - anabolikama napumpovaný zpěvák z Buty. Jediné, co stojí za pochvalu, jsou triky, tedy až na nepovedeného CGI medvědoHulka. Ale ta neviditelná ženská je docela slušné wtf, protože ona dokáže být neviditelná, jen když je mokrá. To byl čí nápad? Kdyby v té jedné akční scéně nepršelo, tak si ani neškrtne, to jako bude sebou nosit pet láhve s vodou? To nevymyslíš.

plakát

Zakázaná říše (2014) odpad!

Pro mě absolutně nevstřebatelné díky (pokolikáté to u ruského filmu už píšu?) divné dramaturgii. Ti Rusové jsou na to snad specialisti. Rozdílné žánry a všude ta pitomá zbrklá, neucelená dramaturgie. Jakoby to točili za chodu. Už hned úvodní únos princezny byl zmateně natočený (např. mimózní prostřih na úder blesku) a navíc to nechutně vykrádalo Dvě věže (mrtvola ležící v mělké vodě a kladná postava omdlívající s následným pádem do vody). Ono to celkově vykrádalo všechno možné, namátkou třeba japonské horory s dlouhovlasýma holčičkama. Fleminga mi bylo líto, jak špatně byl vedený. Ukázkový příklad byla jízda v kočáře s mnichy. To jak vypráví mnich Flemingovi legendu a Fleming místo poslouchání ignorantsky požádá o nalití vína, do toho se vzbudí druhý mnich a hned se pokřižuje - to bylo jako vystřižené ze starých asijských kung-fu filmů s Jackie Chanem, jenže zatímco v těch filmech jsou tyhle typy hyperaktivně zmatených scén roztomilé, protože asiati mají takovou náturu, tady je to brutálně rušivé a působí to, jako by režisér posadil ty tři herce do kočáru a řekl jim: "Teď IMPROVIZUJTE, dělejte a povídejte, co vás napadne". Nedával jsem to a někde v polovině vypnul.

plakát

Těžká váha (2005) 

Ano, přiznávám, že to je hra na citečky a spousta věcí je tam prvoplánová, ale když mně bylo té Croweovy rodiny prostě tak moc líto. Filmařsky kvalitní, atmosféra té doby uvěřitelná, herci přirození, no a ten poslední zápas jsem ani nedutal, jak jsem byl nervózní. Při opětovném shlédnutí to asi už nebude mít takovou váhu (heh) jako napoprvé, ale jinak jde o příjemný film.

plakát

Kin: Smrtící zbraň (2018) odpad!

Co to jako bylo?!!! To mám fandit hlavnímu hrdinovi, který je abnormální pičus? Vyleze z kriminálu, potetované ruce, svého slušného otce zavleče do svých dluhů, které má, jak jinak, u lichvářů, otec kvůli němu zemře a on pak tahá svého 14letého bráchu po bordelech, rozhazuje prachy, které dluží, machýrkuje, chová se na všechny drze, pak ještě vykrádá banku? Postava zralá na dělo mezi oči od první chvíle, co se objevila. Nedokoukáno, příště prosím nějakého hrdinu, kterému jde fandit.

plakát

Venom (2018) 

Skrz naskrz průměrná komiksovka. Ono se na to sice dobře dívá díky skvělému Hardymu, občas se tam blýskne nějaký dobrý nápad, člověk se semtam zasměje a celé to rychle uteče, jenže... Jenže pak skončily titulky a po pár minutách jsem si začal uvědomovat, jak strašně zbytečný film to je. Už mi to dokonale vyšumělo z hlavy a není tam nic, kvůli čemu bych to chtěl vidět znovu. Nedovedu si představit, o čem bude dvojka, když už v jedničce byl záporák podobný Carnagemu. Na jedno podívání fajn, víc ani ťuk.

plakát

Alita: Bojový Anděl (2019) 

Nepamatuju film, kde by mi bylo tak strašně moc u zadnice, co se na obrazovce děje. Co se týče vizuálu, dokud CGI nebo poloCGI postavy jen mluví a stojí, je to fajn, jakmile se ale začnou hýbat, skákat, běhat, metat salta, odkryje se v celé své nahotě naprosto HNUSNÁ, nereálná animace, ze které mi bylo šoufl. Oni nemají žádný program na fyziku nebo jak? Vždyť už je plno pluginů na destrukci, nemají něco takového na fyziku postav? To je jak kdyby to animovali ručně, proboha! Jakoby si programátor při saltu postavy označil keylight, posunul přes šipky model nahoru, označil další keylight a pak posunul šipkama na zem. Kostrbaté, neplynulé, HNUS! Režie nemá žádný styl nebo nápaditost, což je u Rodrigueze docela zarážející, když např. takový Desperado jich měl hromadu. Je to škoda, protože jinak mi byla postava Ality sympatická.