Troniq

Troniq

Martin Kuška

okres Beroun

Instagram: iamtroniq

0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 9.8.2020  22:06
    D'Ardennen (2015)
    ****

    Stará Supra brázdí Ardeny s mrtvolou, kterou je možná někdo jiný, než by jeden čekal... Snímek, u něhož hned od začátku víte, že to nemůže dopadnout dobře. Snímek o nezvladatelnosti, co se řítí jenom do větší temnoty a někam daleko, do zimních lesů, kde mohou zůstat i ta největší tajemství. Do toho dokonalý macho gabber soundtrack a jede se. Postavy precizně vykreslený. Několik scén taktéž prvotřídních. Celkově velká vyhrocenost a jízda...a vlastně i sonda tam, kde je bytí křehčí, než se může zdát.

    • 28.7.2020  22:14
    Anon (2018)
    ****

    Skvěle ztvárněný, ultimátně chladný, dystopický svět. Jen možná až trochu moc chladně představený, co se hereckých výkonů týká. I tak je ale svým stylem Anon dost cool osobitá záležitost, která ani omylem nebalancuje na hraně trapně podaných, prvoplánových fikcí. O to víc ale zamrzí, že konec je až moc unáhlený, plochý a napínavý jen v několika málo momentech. Za zmínku stojí i skoro nijaký - a tím myslím extrémně minimalistický hudební projev (v dobrym slova smyslu) a celkově jaksi netradičně zenově tichý svět betonových kulis. Interiéry famózní a nasnímání taktéž. A veřejná budoucnost nahání hrůzu.

    • 27.7.2020  21:47

    Výborná ukázka odvahy a nezdolnosti. Snímek plný nasrání, agrese a msty. Ale i originality, protože redneck mafii nepoctivých přepravců jsem ještě neviděl a takto střižený kamionový snímek jakbysmet. J. M. Vincent běhající po nákladním depu s brokovnicí je více než přesvědčivý. Škoda jen těch několika béčkových momentů, které mu to kazí. Osobně mi hodně neseděl hudební podmaz, ale na druhou stranu se do snímků z těhle lokalit plných dálných plání a nekonečných silnic hodí...

    • 25.7.2020  21:01
    1985 (2018)
    *****

    Emočně neskutečně tíživé, stejně jako tajemství, které pro většinu tajemstvím zůstane až do posledního dne. Nádherný film o důležitosti rodiny, našich místech v životě a lidech, ve kterých je stálá láska, i když jsme si mohli myslet, že byla už dávno zapomenuta. O lidech, kteří tu vždycky budou pro nás, ať se děje cokoliv. Závěrečný proslov, jako by byl dlouhým echem co dozní až ve ztracených koutech našich duší. Skvělý hudební podkres je jen třešničkou na závěr...

    • 23.7.2020  22:37

    Tak kdo by nechtěl mít děcka co dýlujou haš a LSD, možná ti prolezou barák a něco si půjčí, nebo si půjdou na pole zastřílet ze šlohnutýho kvéru. Na druhé straně přeaktivní cop pigs, přesněji jeden strážník, kterýmu se o mládeži musí natuty i zdát. Geniální výpověď na téma americkýho snu, zazobánků co na svý děcka nemaj čas a nudnejch prérií, kde ještě nedávno kočovali kovboji a dneska tam jsou uměle zavlažovaný trávníky a velký bazény. Možná bych z toho taky šílel. Dobrá otázka, kdo byl vlastně ten hlavní badass. A kdo za všechno může? Že by zase Kalousek? Tuhle anarcho agitku jsem si dost užil. Škoda jen některých nepřesvědčivých a prkenných výkonů mladých herců.

    • 16.7.2020  15:38
    Zabít tiše (2012)
    ***

    Hodně zbytečných keců a pár čistě dokonalých scén. Tahle nevyrovnanost pro mě byla docela tvrdej oříšek, jehož rozlousknutí ukazuje, že ne vždycky se umělecká snaha dá ocenit, pokud je kolem ní nudný bias, bez něhož by nijak hlavní linka nebyla ochuzena. Vypíchnu ještě super práci se zvukem a promyšlenost několika momentů, díky kterým je sem tam atmosféra připravena ke krájení, ale tohle snímek nespasí, stejně jako sázka na Pitta. Průměr, který nemusel být nutně průměrem. Dominik však zůstává zajímavým režisérem, o tom žádná...

    • 5.7.2020  16:53
    Zapadákov (1971)
    ***

    Snímek v mnoha momentech tak nepříjemný, až mi drásal nervy. Zároveň jsem od toho nemohl odtrhnout oči. Existenciální, tíživý, bizarní, zaprášený, úchylný, slizký a celkově morálně pokřivený film, z něhož scéna s lovem klokanů zůstane dlouho zaryta v paměti tím, jak celkově "zvířecí" je. Pro mě neskutečně diskutabilní záležitost, které se kvalita sice nedá upřít, ale... možná jsem na to moc morální konzerva nebo nevim. Co vím, že do té situace bych se nikdy nechtěl dostat...

    • 5.7.2020  16:31

    Na tisíc tipů jak si nadávat, oddalovat se a opět se sbližovat. Vlastně dost civilně normální a zároveň i bizarní snímek s několika směšnými WTF momenty, které podráždí bránici, ale jinak ani náhodou komedie. Coming-of-age možná, ale přeskakující hned několik typických rysů podobných filmů. Mimochodem Pete Davidson je tak divnej týpek, až se mince otáčí k solidnímu charisma. Věřím ale, že nesedne každýmu, stejně jako celý snímek, jež v první polovině nechá diváka docela vydusit svojí všedností a bezdějovostí. Každopádně mi to sedlo a můžou za to i skvěle napsané postavy či výběr herců, kteří to táhnou. Jinak by se ty dvě plus něco hodiny musely celkem protrpět. Apatow se vystřelený stopáže rozhodně nebojí!

    • 3.7.2020  22:53

    Zapadákovem někde na středozápadě USA, kde před pár stovkama let křižovali indiáni krajinou, nyní křižuje ex-cop troska co se po zoufalých měsících propíjení do bezvědomí rozhodne opět vzít zákon do svých rukou, ale teď už bez odznaku a v lacinym obleku za 50 babek. Chvíli se zdálo, že to bude tisíckrát viděná konverzačka s lehkou krimi zápletkou, ale hlavně druhá polovina ukázala, že to by se mohl divák satsakra mejlit. Závěrečná přestřelka dokazuje, že Small Town Crime má svoje kvality. Mimochodem, neskutečně mi připomínala přestřelku v o rok novějším Dragged Across Concrete. Kdyby se přitlačilo na pilu a celý to bylo atmosféričtější, klidně to mohl být přímý konkurent více než povedeného zmíněného snímku. I tak doporučuji shlédnout, pokud jste fanoušky žánru a občas si postesknete po old-school přístupu.

    • 2.7.2020  21:40
    Sedm a víc (1973)
    ****

    Hodně poctivá, drsná kriminálka s přesným soundtrackem od Dona Ellise, jak jsme tomu byli zvyklí u French Connection a poměrně pomalým tempem, který odrovná všechny konzumní diváky, co vyžadujou akci od druhý klapky. Mimochodem honička nemá tak dokonalý prostředí jako je Frisco, ale je odvedená podobně dokonale až k finální gradaci na státní silnici s totálním cut-offem o návěs kamionu. Roy Schneider byl stejně frajer. Tady hraje jak o život! Dneska mi chybí přesně tyhle snímky se zrnitym vizuálem a nijak pěknýma kulisama špinavejch ulic USA metropolí.

    • 2.7.2020  21:22

    Yeah, tupelo honey! Krásný snímek, jemný, citlivý na povrchu a zároveň drsný a emočně v mnoha chvílích tíživý uvnitř. Těžkosti rodiny se musí přenést na každého vnímavého diváka. Pro mě velké překvapení, přesně jeden z těch málo známých, možná nedoceněných filmů, dokonale poctivě odehraných a nasnímaných, ač bez jakékoliv snahy prvoplánově zalíbit se. Silně to ve mě rezonovalo, stejně tak, jako se silně do vzdálena rozplýval melancholický soundtrack, který Uleeovo zlato provází.

    • 21.6.2020  15:26

    Mám fakt rád filmy o střetu sociálních vrstev, filmy kde je mír jen pauza mezi válkama a tohle všechno, co vyvolává nasranosti všeho druhu u hlavních hrdinů nebo antihrdinů. A že Hynek umí nasranost zahrát hodně dobře. Proto jsem si hlavně scénu "zúčtování" v sauně do posledního střihu vychutnal a uznávám, že moje hodnocení bude trochu neobjektivní. Sám jsem totiž tý vší vzteklosti a touhy dělat vlastní pořádek všude než jen u sebe viděl až až kolem sebe, při proplétání se maloměstskou džunglí plnou barů, heren, zaplivanejch putik a prací, kde se ti výplatní páska vysmívá do ksichtu. Asi i proto nemám s Národkou a Vandamem problém, i když on by se mnou dneska v reálu možná měl. Reflexe český povahy v mnoha momentech dokonale trefená. Komu se líbil Most, bude se mu líbit i tady, na planetě Jižák.

    • 14.6.2020  16:21

    Reálně podaná nasranost a touha po pomstě. Komorní, snadno uvěřitelné dílko, které si na nic nehraje a nedělá z tajemného hlavního hrdiny nesmrtelného nadčlověka. Pomalé tempo dává šanci přenést se do temných míst LA a omezuje zároveň přemýšlení co je a není možné, protože snímek vypadá opravdu hodně autenticky. Cením řetěz jako originální zbraň, místo samopalů a jiných nesmyslů na efekt, co dělaj ostatní filmy na podobné téma prázdnýma popkornovkama. Hodně poctivé 4 hvězdy, místní hodnocení jen dokazuje, jak chce většinovej divák konzumovat a na nic nečekat...

    • 12.6.2020  22:28

    Velká škoda, potenciál se čím dál víc rozplýval s přibývající stopáží a mě to fakt mrzelo. Tohle mohl být hodně silný snímek plný nostalgie s příchutí agent orange, co bude navždy cítit z těch kopců. Dobré scény se střídají s opravdu špatnými a Da 5 Bloods se kolikrát hroutí tak, až je v nějakých momentech úsměvný. Je mi to líto, často jsem si v hlavě maloval, co se z toho v mnoha momentech dalo vytěžit...a bohužel moc nečekám, že by něco podobného někdo zkusil zfilmovat. Mimochodem, retro snímky ala Super 8mm byly boží...a hlavní postavy se to snažily utáhnout co jen to šlo.

    • 17.5.2020  10:58
    Bídníci (2019)
    ****

    Morálně náročnej snímek o docela bezvýchodný situaci v některých částech Francie, tady přímo na předměstí Paříže. Macron rád káže a přitom...jaký si to stát udělá, takový to má. A pak se můžou snažit situaci řešit i největší machos, stavět se na hlavu, dělat drsný pózy a snažit se vynutit si respekt...bez jasnýho výsledku. Stejně tě děti minimálně poplivou...

    • 6.5.2020  22:15

    Podzimní dny se krátí a pouští ty melancholický, zažloutlý přísvity večerů do scén s kontrastem super posh bytů, obchodů, butiků a naopak zaprášených, omšelých zdí, schodišť a vrzajících podlah opuštěných domů, kde se dá setkat s neživými. Atmosféra poctivýho analogu a skvěle nasnímaných obrazů nejen Paříže se nedá upřít a nepocítit společně s výbornou zvukovou stopou, kdy venku při večeru ještě křičí děti, ale uvnitř v budovách se rozehrává drama. Možná mě sem tam trochu nudil toporný výraz Maureen, jakoby dva tejdny nespala a byla fakt maximálně zpruzená sháněním outfitů (ač asi byla haha), ale jinak vlastně poctivě odehraný počin, klesající hluboko dovnitř duše, která přišla o osobu blízkou. Možná časem hvězdu přihodím, jestli se to ještě rozleží...

    • 4.5.2020  21:42

    Neskutečně zvláštní snímek s nádherně jemným, podmanivým vizuálem. Na jedné straně neskutečná plejáda hvězd, z části takových, které již byly Hollowoodem zapomenuty...takže je prima si je trochu oživit, na druhé straně podivný střih a zmatečnost přeskakování mezi scénami, jakoby to byl všelijaký debut neznámého absolventa. Vlastně nevim, co si mám myslet...a buď z mé hlavy brzy tenhle snímek vyšumí, nebo se rozleží do něčeho, co zaslouží zůstat v archivu. Netradiční zážitek...

    • 18.4.2020  19:52
    Vlak (1964)
    *****

    Naprosto strhující podívaná s do posledního dechu hrajícím Burtem Lancasterem, plná potu, mouru, špíny a skřípějícího železa. Jakoby se dneska tenhle snímek vysmíval všem digitálním efektům a popkornovým nesmyslům pro zhejčkaný konzumenty. Naprosto mě tahle jízda odvařila...stejně jako ty ložiska :-). Ničení vlaků, kolejí, opancéřovanejch vozidel...zkrátka do posledního záběru poctivý film s krásným vizuálem černobílého filmu. Ten zápal hlavních představených, kteří často nepotřebují žádné kaskadéry, to jsem vážně hltal s každým dalším pohybem, střihem a metrem překonaných pražců. Když si představím, že některé scény musely klapnout na jediný pokus, zůstává skoro rozum stát. John Frankenheimer a Arthur Penn se toho sakra nebáli. Plnej počet bez delšího přemýšlení. Prostě chlapáckej film, co má koule.

    • 14.4.2020  19:48
    Dark Waters (2019)
    ****

    Skvěle zvládnutý snímek o tom, že se nikdy nemáme vzdát, ani když proti nám stojí nerovný soupeř. A navíc podle skutečné události, na jejíž dozvuky si možná ještě chvilku počkáme i my a naše kuchyně především. Vlastně mě fascinuje kolik C-8 / PTFE..tedy teflonu, je tady dneska všude kolem nás. Třeba jen v různých hadicích, co mají splňovat různé zvýšené nároky, ale i v lékařství a pro výrobu Gore-Texu. Pánve ani nezmiňuju, to je jasný... Je pro nás i tenhle běžný styk ohrožující? Co kdybych se i my, na míle vzdálený továrnám na zpracování, vystavili krevním testům na přítomnost? Tyhle a další otázky musí vyvstat každýmu, kdo bude s napětím sledovat boj právníka Roberta Bilotta s molochem DuPont, jež má na svědomí desítky, stovky lidskejch životů asi nejen ve Virginii, kde se děj za těmi modro-žlutými filtry vizuálu odehrává... Co dodat závěrem? Možná jen...West Virginia, mountain mama, take me home, country roads...

    • 11.4.2020  23:18
    Věc cti (1993)
    ****

    Ufff...tak tyhle 3 hodiny utekly hodně rychle a to jsem moc velká očekávání díky zdejšímu rozporuplnému hodnocení hlavně kvůli obsazení některých rolí neměl. Zvláštní dojem ve mě Blood In Blood Out zanechal...na jednu stranu slušně rozmáchlý film, velmi propracovaný, poutavý...a na druhou stranu vlastně hrozně civilní i svojí režií. Docela by mě zajímalo, jak je na tom 300 min. verze. Mě osobně se hodně líbil náhled do hispánský komunity a ten rozdíl, jak to v ní chodí na svobodě a v lochu. Vlastně mám tak celkově rád filmy, co sledujou životní cesty lidí po delší časový úseky. A v tom se dá hodně posrat i předvést. Naštěstí myslím, že tady se povedlo určitě předvést... a věřím, že hlavně v Kalifornii tohle musí být kult. U nás velmi, velmi zapadlý snímek, neprávem.

    • 9.4.2020  23:37

    Americkej sen nakreslenej na Super 16mm filmu a tělech chudých přistěhovalek. Skvělá, autentická a vlastně dost nervydrásající jednohubka, kdy celou dobu sledujete spirálu ústící do solidního průseru s hlavní představitelkou a režisérkou zároveň v čele. Supertajný večírek pokoušel i moje nervy. A vlastně...dlouho jsem neměl pocit takový úlevy, když to Luciana zvládla...

    • 9.4.2020  23:21
    Crown Vic (2019)
    ***

    Úvodní scéna přiková do křesla a brouzdání po nočním LA s unaveným veteránem Thomasem Janem může začít. A že to bude dlouhá noc. Kromě dobrýho Thomase Janea zaujmou skvělý výkony prověřovaných a zadržených individuí a paniček, který bloudí po LA pod vlivem. Vlastně takhle bych si to představoval i v reálu, strávit s borcema noc v crown vicu... Pro film ale škoda, že to nemá větší spád, ač atmosféra je solidní. Holt noční LA nikdy neomrzí. Chyběla mi nějaká pěkná naháněčka a silnější zúčtování se dvojkou z úvodu, jinak by to bylo na poctivý 4. Takhle alespoň hodně silný 3. Uvidíme se zejtra...

    • 6.4.2020  22:55
    Man Down (2015)
    ***

    Shia a Kate se sakra snaží, ale nestačí to, když režisér nezvládnutou, těžko diváka vtahující a roztříštěnou první polovinou snímek dost pohřbí. A mrzí mě to moc, protože gradace druhé poloviny, hlavně teda poslední třetiny, je víc než slušná a závěr, nestydim se říct strhující a hlavně hodně emotivní. Velký potenciál, který byl využit napůl. Navíc ještě větší škoda, když Man Down poukazuje na skutečnost, co z mnoha mladejch kluků válka dělá. Hlavně že hodně americkejch vlajek nad barákama, ale ty duševní zdraví frajerum, co riskujou životy, nevrátí...

    • 4.4.2020  23:18
    La Mission (2009)
    ****

    Excelentní, citlivá a zároveň solidně nabroušená sonda mezi mexickou komunitu ve Friscu. Nevzpomínám si, kdy jsem tak fandil všem postavám, jako v La Mission s drsným a dokonale přesvědčivým Benjaminem Brattem v čele. Krásné, neokoukané kulisy, vybroušené dialogy, přítomné emoce. Okej, v několika momentech tempo trochu drhne, ale i tak vím, že tenhle snímek uschovám ve filmotéce a někdy znovu pustím. Škoda, že není víc známý, nemá se za co stydět mezi ostatními filmy, co mají být sondou do života menšin/komunit/gangů. Takže brácho, hlavně low and slow!

    • 2.4.2020  21:50
    Woodshock (2017)
    ***

    Therese umřela maminka, a tak solidně zmatená, zlomená a sjetá bloudí nejen po místnostech prázdnýho domu, ale i mezi sekvoji, který kácí její kluk. Vlastně velice smutný snímek, který je neuvěřitelně něžně natočen - není divu, když je od sester Mulleavyových. Za toho hypnotického kaleidoskopo-květinového vizuálu mě to absolutně pohltilo, ač nevím, jestli úplně po celou dobu bavilo. Kirsten to zahrála skvěle. Jestli je něco na plných pět hvězd, tak fenomenální závěrečná sekvence s nádhernou hudbou. Zbytek na silné tři hvězdy...i když jsem po tomhle tripu i já značně zmatený.

    • 27.3.2020  22:38
    Pod vodou (2020)
    ***

    Mokré holky v kalhotkách jedenáct kilometrů pod hladinou. Underwater má v mnoha ohledech vybroušenou, tísnivou atmosféru, kdy čekáte, že vám vybouchne obrazovka přímo do očí a tlak vás roztrhá na kusy, ale na druhou stranu moc neumí pracovat s anomáliemi/živočichy/bůhvíco to bylo. Takže brzdy najede na klasiku americkejch popkornovek, kdy není nouze o klipování a zmatečnou práci s kamerou. Přitom bylo zaděláno na zatraceně dobrej podmořskej snímek. Škoda, že nezůstalo u tempa z první poloviny, mohlo to být o hodně, hodně lepší. Proč se tak nestalo je zodpovězeno vlastně až v titulcích, které otevřeně prozrazují, kdo je cílová skupina filmu.

    • 25.3.2020  22:47
    Terč (1985)
    **

    Jaká škoda! Žeru Hackmana, mám rád Dillona a vím, že Penn uměl...ale sakra vždyť tady mu ta režie pěkně ujela. Zvláštní mrhání potenciálem filmu a vůbec se nedivím, že toho jako (pravděpodobně) předlohy využili pro mnohem později natočené Taken pánové Morel a Besson. Mohl to být syrový špionážní thriller, ale proměnilo se to v hromadu klišé s pár dobrými, nadprůměrnými momenty. Takže hvězda za skvělý a uvěřitelný výkon Hackmana a druhá za moje první auto - Peugeot 205 GTI, figurující v poměrně povedený honičce.

    • 22.3.2020  22:56

    Potem, vhkostí a oprejskanou barvou omítky doprovázený snímek, který si nezaslouží až takovou kritiku. Stačí neřešit zbytečný detaily a ponořit se do zvláštně tísnivé atmosféry, jejíž tíhu alespoň v momentech prosvětlí zvláštně hypnotický, svobodný pocit, že Kambodža je možná to pravý místo, kde chceš na všechno zapomenout. A proto i škoda, že některým pasážím není věnována delší stopáž, protože při přítomném svižném střihu by to nebyl problém. Jo, třeba při scéně cesty na lodi s warm upem před psychedelickou party, kdy dokonale vyznívá bezstarostnost, kterou bylo hlavně v devadesátkách v asijských zemích možný zažít, než přišel absolutní turistickej hype se selfie idiotyčema. V tom si pak říkám, na jakej film to vlastně koukám - a tady leží vlastně ten hlavní problém Města duchů - že občas neví, čím chce být. Nakonec ale...není to jedno? Jo, vlastně je...proč ne, když jsem si to užil. A mimochodem, čtvrtou hvězdu za skvělý herecký výkony.

    • 14.3.2020  22:01

    Pro pozornýho diváka tak poctivá a snaživá filmařina, že pár nedostatků odpustí a nechá vyšumět. Od prvních minut si mě Motherless Brooklyn získal a přikoval pozornost...a vlastně i donutil někde hluboko uvnitř začít topit pod polívčičkou z nasranosti a odporu v těch souvislostech, jak je snadný si tohle celý vizualizovat tady na toho našeho estébáčka voe, motýle! S radostí přecházim těch pár žánrovejch ohraností, atmošku to prostě má, stejně jako neprůstřelný herecký výkony a dialogy. Je vidět, že tohle bylo pro Edwarda setsakra důležitý a osobní...a povedlo se. Jo a kulisy Brooklynu, potažmo New Yorku...to se nikdy neokouká.

    • 7.3.2020  22:30
    Monos (2019)
    **

    V mnoha momentech tolik silné, v mnoha momentech tolik prázdné. Ponoření mezi zvláštní duše, do zeleného světa, do šumící krajiny. Hledání velkého potenciálu, který se nakonec rozplyne někde uprostřed tíživé atmosféry, která konstatuje, že vizuál a zvuk vyhrál nad obsahem. Jinak těžko popsatelné...nutno vidět, ale bez jistoty zalíbení a doznívajících pocitů.

<< předchozí 1 2 3