Brozason

Brozason

Filip Brož

okres Náchod

0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 17.7.2019  00:56

    Jedním slovem Excelentní. Americká krása je zkrátka Excelentní. Další z klenotů kinematografie, který pevně stojí na výborné režii, scénáři, ale hlavně na hereckých výkonech.V čele s jedinečným Kevinem Spaceym, který září po celou minutáž. Další věc, kterou tady určitě musím zmínit, je nezapomenutelný hudební motiv vždy výborného Thomase Newmana, který opět ještě o tolik prohlubuje už tak obrovský zážitek. Závěr Americké krásy je jeden z nejemotivnějších,jaké jsem měl kdy to štěstí vidět a donutí vás o filmu přemýšlet ještě dlouhou dobu po závěrečných titulkách. Jeden z největších zážitků, který jsem mohl u filmu prožít. /100%/

    • 17.7.2019  00:54

    Stanley Kubrick a jeho vizionářské dílo. Jeden z milníku kinematografie.V roce 1968 natočil Kubrick film, který většina z nás ještě dnes nemůže pochopit a docenit. K tomuto skvostu toho nejde moc říci, protože to kouzlo se nedá slovy popsat. Interiéry lodí ,styl jakým je Odysea natočena ,je zkrátka nadčasové. Odysea hlavně pevně stojí na excelentní režii a citu ke kameře,který je ve filmech z vesmíru nezbytný.Hudba, jak už je u Kubrickových filmů zvykem, je skvělá a výborně podněcuje dlouhé záběry na vesmírné lodě.Odysei normální divák ani filmový kritik nemusí přijít na chuť ,protože není o akčních scénách, které ve filmu ani nejsou, nebo o převratném příběhu, protože je hlavně o záběrech a možnosti si uvědomit, jak Kubrick se svojí Odyseou předběhl svojí dobu o desítky let. Když vás tohle mistrovské dílo zaujme ,přivodí vám jeden z největších zážitků ,co se filmů týče. Můj druhý nejoblíbenější Kubrick. /100%/

    • 15.7.2019  23:30
    Ratatouille (2007)
    *****

    Ratatouille jsem vždycky miloval a čím víckrát jsem ho viděl,tím víc se mi líbil.Brad Bird přináší výborný příběh z krásného prostředí Paříže. Animace, jak se od filmu Brada Birda čeká je výborná. Ale hlavně, je to příběh s jednou nádhernou myšlenkou a to že vařit může každý.Víc se k této animované nádheře napsat nedá.Můj nejoblíbenější animovaný film. /100%/

    • 15.7.2019  23:29
    Psycho (1960)
    *****

    Film po kterém světová kinematografie už nikdy nebyla taková.Film po kterém žánr hororu už nikdy nebyl takový.Ne, že jenom Psycho je tak hrozně geniální Psycho ve mě naprosto změnilo můj zájem o Kinematografii a nutkání dávat možnost i starším filmů.Pro mě osobně je Psycho ukázka filmového umění, protože Alfred Hitchcock v roce 1960 natočil něco tak nadčasového a děsivého, že chápu, že lidi před 60 lety opravdu v kinech řvali hrůzou. Hitchcockovi se ne jen tak nadarmo říká mistr hrůzy a napětí, protože příklad ve Psychu dokáže z normální scény udělat děsivou a to hlavě díky brilantní režii a skvostné hudbě Bernarda Hermanna, která jak sám Hitch řekl je 33 % procent celého filmu. černobílý vizuál výborně podporuje atmosféru filmu. Ještě že Hitchcockova manželka Alfreda přesvědčila, že scéna ve sprše bude lepší z hudebním doprovodem a právě hudba s této scény jí po zásluze veřejně proslavila a děsí náš už děsí pěkně dlouho.Taková scéna samozřejmě není ojedinělá a Psycho se takto děsivými scénami jenom hemží.Anthony Perkins hraje vyšinutého mladíka více než výborně a děsí po celý film.Více než překvapivý konec je výborný a přesně tyhle konce umí Hitchcock mistrovsky zformulovat a závěr Psycha je znamenitý.Druhý nejlepší a můj nejoblíbenější horor. /100%/

    • 15.7.2019  23:29

    Nespoutaný Django je poklonou všem Spaghetti westernům, které Quentin tak miluje.A právě díky tomu jak má staré westerny na koukané, mohla v roce 2012 vzniknout další filmová lahůdka, která i přes svojí dlouhou minutáž nenudí ani sekundu.Protože, jak už je u Tarantina zvykem scénář je prostě a jednoduše geniální po všech stránkách, ať jde o správně černý Tarantinovský humor, nebo o vyhrocené scény.Proto mě celý film tak neskutečně baví. Od starých westernů se Tarantino inspiroval například retro lookem,který film má a vyznívá bravurně, nebo také ve mnoha scénách na Tarantina málo krve jenom střela a žádný přepálený stříkanec krve, co také se jeví jako náznaky nostalgie .Samozrejmě Quentin se ke konci filmu už neudrží a gradaci na CandyLandu okoření pořádnou krvavou přestřelkou s přepáleným násilím, jak to máme od Tarantina rádi.Jamie Fox jako Django celou dobu boduje a nakonec jsem i rád ,že ho Quentin usoudil za lepší volbu než L. Jacksona, protože Jamie Fox přinesl k postavě Djanga příjemné oživení, které by možná ve svém starším těle už L. Jackson přes všechnu lásku, co k němu cítím těžko hledal. Ale pro postavu Doktora Schultze se nikdo jiný než Christoph Waltz najít nemohl. Hraje ho prostě bravurně! Každou scénu s ním si i po opakovatelném shlédnutím užívám. To samé a ještě možná o chlup lepší ve filmu předvádí DiCaprio ,který Calvina hraje tak výborně, že to nejde slovy popsat.A na konec hudba ,která jak se ke každému výbornému westernu patří, je prostě fenomenální. Ano hodně lidí říká a já to chápu že po velké přestřelce na CandyLandu měl film skončit, ale pro mě jenom dobře, protože každá další vteřina strávená díváním se na něco tak geniálního a ještě k tomu od Tarantina, je prostě to, co si já přeju. Můj druhý nejoblíbenější Tarantino. /100%/

    • 15.7.2019  23:28
    Osvícení (1980)
    *****

    Stanley Kubrick je génius a vizionář a říkejte si co chcete.A žádný génius ve své profesi nikdy nebude naplno úplně psychicky v pořádku, vždycky bude trochu magor a to Kubrick byl.Ale v některých snímcích jeho zvrácenost jenom prosperuje a to je případ Osvícení.v každém jeho snímku dává na najevo, že je génius a virtuos svého řemesla bud míň, nebo víc.Olověná Vesta je strhující válečné drama, které výborně pracuje s psychikou diváka jako s psychikou postav. Dr. Divnoláska je výborná satira na Studenou válku z mysli hlavních postav, kterou zdobí výborný černý humor.Vesmírná odysea je díra do žánru SciFi a po tomhle snímku tento žánr už nikdy nebyl jako předtím, hlavě díky citu k některým momentům, velice pasivní kameře, která nakonec působí hrozně živě a relaisticky díky vizuálním efektům Odysea opravdu nestárne a je naopak pořád doceňovanější. Ale pocity které jsem zažíval u Osvícení jsem ještě nikdy nezažil.Tolik strachu hrůzy jenom z pohledu na hrůzného Nicholsona koukajícího někam do labyrintu, či Dannyho časté představy mě opravdu užírali strachem a o tomhle má žánr hororu být.Schopnost vyděsit diváka jenom za pomocí hudby, ke které se ještě vyjádřím ,pohledu herce, či dítěte projíždějícího po dlouhé chodbě na tříkolce tohle je umění.Kubrick natočil film který přes svůj pomalý styl vyprávění a za pomocí mrazivé hudby donutí sledovat každou scénu se zatajeným dechem.Film je neuvěřitelně chladný k divákovi a nedává jedinou příležitost se jenom pousmát nad nějakým vtipným dialogem . Stísněná atmosféra Overlook hotelu to prostě nedovolí, protože i když se vlastně nic neděje, stále vás uchvatná režie Kubricka nutí myslet si, že něco není v pořádku, že se pořád něco děje i když scéna skončí jenom s velkým nápisem utery. A jenom s časem pořád přibývá na atmosféře, protože psychický stav Jacka se zhoršuje a začíná z hotelu čím dál tím víc šílet, Dannyho představy jsou čím dál tím víc realističtější a nakonec Wendy, která si už začíná uvědomovat ,že opravdu něco není v pořádku.A takhle film graduje až do konce ,pořád víc vyhrocených scén s Jackem, pořád víc děsivých obrazu a iluzí. Osvícení má pro mě hrozně moc scén u kterých i po několikátem shlednutí mi opravdu tuhne krev v žilách a i když vím, jak situace skončí pořád se bojím, jako když jsem viděl film poprvé a takovýhle fakt se nedá docenit.Například na první pohled nudná scéna, kdy jde Wendy po schodech a jenom se ohání pálkou po Jackovy. Když je takto napsaná, nepůsobí moc děsivě ,ale když je u režie někdy jako Stanley Kubrick, koukněte se jak to dopadne. Jedna ze scén, kterou já mám například na mysli , když řeknu,že se u ní opravdu bojím za 5 minut této scény Kubrick vyprodukuje tolik napětí a takovou gradaci, až se tomu nechce věřit. Dobře jedna scéna, ale takových nezapomenutelných scén po stránce strachu a napětí je tu nespočet a posledních 45 je to prakticky každá druhá. A teďka témata ke kterým se chci ještě vyjádřit.Hudba mám na mysli jak minimalistický soundtrack tak zvukové efekty. Za mě jedno z důvodů proč je Osvícení tak děsivé a atmosferické je právě hudba, protože soundtrack ke stísněné atmosféře hotelu skvěle pasuje. John Alcott v tomhle veledíle předvádí s kamerou něco neuvěřitelného ,jak už u filmů Kubricka bývá. Kamera je častokrát hodně pasivní co ve většině Kubrickových filmů vyznívá výborně hlavně u Odysei. Zádné zbytečné střihy ,stačí jenom pomalá kamera, která povzbuzuje celkovou atmosféru filmu.Mám na mysli například příchod Dicka do hotelu, který je po asi minutové scéně bez střihu zavražděn Jackem, nebo ježdění po hotelu na Dannyho tříkolce. Herecké výkony jsou opravdu kategorie sama pro sebe, protože za mě další důvod, proč se Osvícení stalo po právu kultem, je hrůzostrašný výkon Jacka Nicholsona ,který ve svém podání postavu Jacka proměnil na zhmotněné zlo, které dokáže vyděsit pouhou grimasou.Taky stojí za zmíňku výkon Shelley Duvall,která za mě měla ještě náročnější roli než Nicolson. At už toho napíšu sebevíc vím, že minimálně polovinu věcí, co jsem chtěl vyzdvihnout zapomenu,protože toho ,co je na tomhle klenotu kinematografie geniálního je nespočet. Obrovský zažitek plný strachu a hrůzy.Za mě nejlepší a můj nejoblíbenější horor.Holt Hitch se svým Psychem se musí spokojit se druhou příčkou. /100%/

    • 15.7.2019  23:27

    Dlouho jsem přemýšlel,co vlastně k Pulp Fiction napsat, až jsem dospěl k tomu, že já vlastně k tomuhle filmu nemám skoro co říct. Pro mě je Pulp Fiction vším ,co v sobě má dokonalý film bez jediného kazu. Nemám co vytknout, protože tenhle podpis Quentina Tarantina na světové kinematografii je tak dokonalý, že bych si Pulp Fiction mohl pouštět každý den před spaním ,aby mě to připomnělo, proč tak filmy miluju. Ale abych napsal něco smysluplnějšího tak začnu. Herci, každý herec,co se za dvě a půl hodiny na plátně objeví předvádí něco užasného. Quentin má schopnost ve svých filmech znovu přivést na výsluní takřka zapomenuté herce a tím narážím na Johna Travoltu ,který tímhle snímkem připomněl,co za obrovský talent v něm dřímá. Dalo by se tady o každém hercovi rozepsat, protože tenhle film má opravdu hvězdné obsazení. O režii se nebudu vypisovat ,protože kdo viděl tenhle skvost ví ,že zde nestačí slova to se musí vidět! Teďka k tématu, o kterém něco napsat chci a to je scénář. Pane bože, tady je jenom vidět, jak je Tarantino jedinečný a geniální zároven ,protože přece koho napadne do scény, kdy si jedou "drsný" gangsteři autem střihnout konverzaci o tom, jak říkají ve Francii čtvrt libráku se sýrem, nebo co za sračku dávají v Evropě na hranolky místo kečupu? Tady je jediná správná odpověď a to nikoho jiného než Quentina. Díky scénáři který, za mě je jeden z nejlepších ne-li nejlepší ,co kdy kdo napsal, po dalších schlédnutích už neberete Pulp Fiction jako Drama, ale jako geniální komedii s inteligentním humorem. Když jsem takhle jednou o filmu přemýšlel,tak jsem došel k tomu, že každá druhá věta by se dala zarámovat ,protože je to bud výborná hláška, nebo něco jiného, co vyplodil největší režisér a scenárista dnešní doby ze své mysli.Abych to zkrátil, Pulp Fiction je jako droga. Tarantino je génius a natočil nestárnoucí KULT. /100%/

    • 15.7.2019  23:26

    Fincher odbourává všechny hranice a přichází se svým nejtěžším ale nejinteligentnějších snímkem.Fight Club je satirou a kritikou na dnešní dobu věci ,které vlastníme, vlastně vlastní nás.Díky ponuré atmosféře Fight Club skvěle uvádí do děje a baví od začátku do konce bez jediného hluchého místa.David Fincher výborně ovládá režii vypointovaným příběhem a skvělým vizuálem. Všichni herci zvládli na výbornou a herecká stránka je také silný aspekt tohoto filmu.Asi ze všech herců mě nejvíc zaujal Edward Norton, který je po celou minutáž bezchybný.Obrovský filmový zážitek a jeden z příkladů filmu, nad kterým ještě nějakou tu hodinu budete přemýšlet, protože Fight Club je prostě Psychická pouť, která pod svojí slupkou skrývá kritiku a pohled na dnešní společnost. Víc slov Fight Club nepotřebuje, je to další z těch dokonalých filmů. /100%/

    • 15.7.2019  23:25

    Film z vězeňského prostředí, který má v sobě lidskosti a emocí jako žadný jiný. Dovoluji si říct, že kdyby se mě někdo zeptal na otázku ohledně nejlepšího filmu, co jsem kdy viděl (kterou za mě nejde zodpovědět) tak ShawShank bude jednou z variant na odpověd. Mám rád filmy z vězenského prostředí,ale ShawShank je úplně jiný, protože spíš než o vězení je o postavách o jejich osudech a vztazích. Herci Tim Robins a Morgan Freeman si pro jeden film vybrali své životní role a je jenom krása pohledět na tyhle dva společně ve stejné scéně.Nebudu tady vypisovat každý aspekt filmu, který je geniální ,protože se jedná skoro o všechno,at jde o scénář, nebo režii, všechno je uchvatné. Obrovký zážitek ještě prohlubuje soundtrack od Thomase Newmana, který je prostě vynikající.Přesto bych chtěl ještě okomentovat závěr, který je tak emotivní, že mi po tvářích stékali slzy dojetí, ale hlavě štěstí, že někdo dokáže natočit takhle lidský emotivní, ale hlavě po všech stránkách dokonalý film. /100%/

    • 15.7.2019  23:24

    V JEDNODUCHOSTI JE KRÁSA! Dvanáct mužů, 12 židlí, jedna místnost, neuvěřitelný zážitek.Nestárnoucí klasika, která zraje jako víno a čím dál tím víc se doceňuje její genialita.Nikdy bych neřekl, že film, který se po celou svojí minutáž odehrává v jedné místnosti, může být takhle napínavý.S každým dalším faktem, který se podaří číslu osm vyvrátit, jenom film nabírá na dramatičnosti, kterou podbarvuje výborná hudba z padesátých let. Díky brilantnímu scénáři tenhle film nenudí ani minutu a naopak nutí hltat každé další slovo, které komplikuje tenhle ,na první pohled jednoduchý a jasný případ.Všech dvanáct herců předvádí opravdu herecký koncert, ať už jde o rozzuřeného Lee J. Cobaa, nebo o klidného Henry Fondu, který za mě předvádí z 12 představitelů nejlepší výkon.Bravurní režie Sidney Lumeta jenom zařídila,že se tento film stal ikonou světové kinematografie a mojí srdcovkou. Pět hvězdiček je málo./100%/

    • 15.7.2019  23:21
    Forrest Gump (1994)
    *****

    Nádherný, přenádherný film plný emocí. Forresta můžu vidět kolikrát chci a vždycky mě bude bavit stejně, ale hlavě mě vždycky stejně dojme a pobaví.Po režijní stránce je to určitě Zemeckisiho nejlepší dílo a po herecké Tom Hanks je prostě dokonalý.Nádherný příběh o klukovi, který je trochu jiný ale dosáhl velkých věcí. /100%/

    • 2.7.2019  12:17

    Hrozná nálož.

    • 11.6.2019  20:17

    „SPASÍM JE VŠECKY!" Jsem zastánce toho, že některé filmy opravdu nejsou pro každého.Jsou filmy, které rozdělí lidi na dva tábory.Názorný příklad toho je SPALOVAČ MRTVOL.Jedna skupina lidí bude říkat, jak tento film je odporný a zvrhlý. Ale druhá, která bude o filmu mluvit jako o uměleckém díle.Jsem rád, že se řadím do druhé skupiny.Hlavně kvůli výborné kameře a dynamickému střihu film vypadá opravdu nadčasově.Během sledování jsem se několikrát ujišťoval, že film byl opravdu natočen v roce 1969.Opravdu mi připadal novodobý.Výborný scénář a životní role Rudolfa Hrušinského z tohoto snímku dělá opravdu mistrovské dílo.Závěrem bych chtěl jenom říct, že po dalších dvou shlédnutích je za mě Spalovač mrtvol jeden z nejlepších Československých filmů. /95%/

    • 11.6.2019  20:16
    Skleněný (2019)
    ***

    Na Skleněného jsem se už nějaký ten pátek těšil. Natočil ho můj oblíbený režisér a navíc je to zakončení trilogie, z které se mi předchozí dva díly hodně líbili.Hlavně Rozpolcený. Takže jsem doufal, že tam bude Jamese McAvoye co nejvíc, ale nakonec jsem odcházel z kina zklamán. Film se rozjíždí dobře a první minuty byly opravdu atmosférické a na dobré cestě k pořádnému thrilleru, ale problém nastává, když se děj přesune do psychiatrické léčebny .Děj je zde poměrně nezajímavý a řekl bych, až nudný. Řeší se věci typu, že na McAvoye blikají světla ,L Jackson pořád vyjíždí z pokoje a neřekne ani hlásku. A psychiatrička vysvětluje ,že se z pokoje nelze dostat ven . Nevadilo by ,kdyby se v léčebně odehrávalo 30 minut ,ale když se tam odehrává takřka celý film ,tak potom to zajímavé není.Nebyl by to špatný nápad, ale to by musel mít Shyamalan například genialitu Tarantinových dialogů .To on, ani žádný jiný režisér , bohužel, nemá. Pak by nebyl problém, že by se děj takhle ploužil. Ale v tomto případě to problém byl. Celkový dojem z filmu mi malinko zlepšil závěr , který byl opravdu hodně dobrý a chytře vymyšlený.Film to ale rozhodně nezachránilo. /60%/

    • 11.6.2019  20:13

    Co se stane, když smícháte nádhernou, sympatickou herečku, náladu francouzského maloměsta a hromadu pozitivní nálady. Amélie to znamenalo něco jedinečného a opravdu tenhle film je jedinečný .Vůbec se nedivím, že jsou na něj Francouzi tak pyšní. Úsměv vám na tváři vydrží od začátku až do konce. Andrey Tautou se pro tuhle roli narodila. Byla to pro mě příjemná změna, protože tenhle žánr mě úplně nebere. Dlouho jsem neviděl tak pozitivní film a v budoucnosti se na Amélii rád znova podívám. /85%/