Poslední recenze (376)
Naušika z Větrného údolí (1984)
Poctivý Mijazaki se vším všudy. Nádherný prepracovaný svet a silný ekologický presah, ktorý je podľa mňa zo všetkých jeho filmov práve tu najsilnejší. Napriek prvej polovici, ktorá sa celkom tiahne to ale koniec dokonale kompenzuje.
Zóna zájmu (2023)
Jeden z tých filmov, u ktorých bola forma uprednostnená pred obsahom. A áno, občas sa nájdu nejaké výnimky u ktorých to nevadí, ale tu to s tou artovosťou dosť prehnali. A že to hovorím práve ja, lebo ja doslova žerem artové filmy a u všetkého, u čoho sa v úvode objaví nápis A24 už hneď pridávam bonusové body! Je super, že film využíva inovatívne techniky rozprávania (celý čas je počuť zvuky streľby a plaču v pozadí), do toho to má nádhernú kameru a prácu s farbami, ale na čo to všetko je, keď to neslúži žiadnemu príbehu a ani postavám. Je síce zaujímavé sledovať postavy, ako kecajú o tom, čo majú posadené v záhrade a do toho tam počuť zvuky umierania, ale o tých postavách nevieme vôbec nič. Jediné len že sú to svine bez chrbtice, ale na to netreba ich človeku sledovať hodinu a pol. I tak to je ale netradične ladený film. Film je audiovizuálne médium a The Zone of Interest využíva to slovo "audio" najviac ako sa dá.
Kill Bill 2 (2004)
Jednička stavala hlavne na Tarantinovu réžiu, dvojka zas na jeho scenáristický um. Pomalšie tempo, vážnejší tón, hustejšia atmosféra, celkovo divácky menej prijateľné zase na oplátku kompenzuje scenár s jednými z najlepších dialógov zo všetkých tarantinoviek kde som konečne pochopil pravú podstatu Supermana. Aj vďaka jedničke je Kill Bill vol. 2 oveľa viac emočne silnejší zážitok. Celkové zhrnutie: Kill Bill je bezpochyby jeden z najlepších tarantinových filmov, typický béčkový film v tom najlepšom zmysle slova a Beatrix Kiddo, alias Nevesta, je bez diskusie jedna z najlepších ženských hrdiniek a naproti tomu je Bill jeden z najkompetentnejších záporákov, pravdepodobne, za posledné roky.