Recenze (1 256)
Orgía de ninfómanas (1981)
Nejednoznačný film, nelze ho brát ani jako dobrodružný, ani jako kriminálku, snad jen lehce erotický. Oproti ostatním filmům Jesuse Franca ale nemá téměř žádný erotický náboj, který by ukazoval opravdovou sexuální úchylku a měl o čem vyprávět. Ve filmu se objeví poměrně dost nahých těl, ale jakoby bez smyslu, nepřináší žádné napětí. Záběry z klubu nebo nevěstince jsou pouze náznaky sado-maso, nejsou dotažené. Titulní postava Lindy je od počátku postavena trochu mimo děj, lemuje pouze příběh její sestry Betsy, která je v rukou obchodníků s bílým masem. Stále stejné scény z bordelu ke konci filmu už nudí.
Přátelství až za hrob (2018) (TV film)
Podprůměrný thriller s velkými slabinami ve scénáři. Docela rád bych si vsadil, že se ke konci filmu v někom hne špatné svědomí a směle bych si zatipoval i tuto postavu. Jeden z klasických příběhů amerických televizních studií; komu jsou tyto filmy určeny je jednoduché poznat. V devadesáti procentech jsou hlavním hrdinkami mladé ženy, kolem kterých se všechno točí. Buď mají trápení s manželi, případně milenci, dětmi, v zaměstnání končí nebo začínají novou kariéru, vrací se do rodného domu atd. Když se k tomu přidá kriminální zápletka, jako v tomto případě, vznikne místo napětí trapný paskvil plný tisíckrát omšelých situací. Není to zábavné a napínavé snad jenom v tom, že se jedná o premiéru na českých TV kanálech.
Mackenovo zlato (1969)
Znovu se vracím do letního kina a začátku sedmdesátých let minulého století. Nová technologie 7Omm formát, plátno jak kráva, zvuk ze všech stran, a přijíždí dlouhán Gregory a starý náčelník vystřelí. Zvuk kulky rezonuje ve větvích stromů v okolí areálu. Perfektní hudba, ústřední píseň, skvělé obsazení. Pro mě potěšující účast Edwarda G.Robinsona v roli slepého muže, který naposledy spatřil zlatou žílu v kaňonu. Scéna, kdy parta dobrodruhů sleduje stín, který má označit vchod do kaňonu, je nádherná
Nesmysl (2014)
Pro dospělého člověka název filmu plně příběh vystihuje. Pro předškolní děti může být film geniální, protože vystihuje jejich myšlení a všelijaké skopičiny, které by prováděly, pokud by měly dění ve svých rukou. Dětské fantazie je ve filmu spousta a také několik písniček, které mají daleko např. k tvorbě dvojice Uhlíř - Svěrák. To mě trochu zklamalo.
Hrdinové ohně (2017)
Mě film tolik nenadchnul, přitom Josh Brolin patří k mým nejoblíbenějším hercům dnes už střední generace. Částečně to bude zaviněné tím, že nemusím podobné oslavné příběhy na záchranáře, "pažarniky", hrdinné letce, kosmonauty, námořníky (s výjimkou válečných filmů). A vlastně film si nese svoji "oslavu" už ve svém názvu. Děj filmu je chvílemi nudný, prostřihy do soukromí hasičů nejsou zajímavé, pár těch zásahů při hašení není ani napínavých až na poslední část. Neúnosná délka filmu přes dvě hodiny taky ději nepřidá. Zkrátka čekal jsem více napínavých akcí, zápletky mezi jednotlivým muži v družstvu "Žulové hory", nějakého klasického záporáka, pyromana, bych také uvítal. Dvakrát v průběhu děje uhasí protipožár letadlo s nádržemi vody, čekal jsem do třetice všeho "dobrého"... Alespoň se chlapi ochladili.
Most (1969)
Klasický válečný film o statečnosti partyzánů. Tehdejší jugoslávská kinematografie v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století uměla dobře válečné filmy. Jednak tu válečnou klasiku, k té patří Most, a potom i ty kritické příběhy, které se dívají s odstupem na důsledky války v poválečné Jugoslávii. Tento film je trochu naivní, když ke konci partyzáni obelstí Němce výměnou uniforem. Hrdinství je poněkud nadsazeno, tak už to musí být a musí se zvítězit. Nicméně film je lehký nadprůměr, což je i zásluhou Velimira "Bati" Živojinoviče v hlavní roli velitele skupiny Tigara.
Muži s granáty (1973)
Čekal jsem trochu více, protože většina jugoslávských válečných a partyzánských filmů je na větší úrovni. Vše je postaveno na hercích Živojinovičovi a Samardžičovi a ti také celý film táhnou. Ostatní postavy jsou opravdu těmi nejvedlejšími. Záběry z vlastního boje a dobývání bunkrů a kulometných hnízd wermachtu jsou asi to nejlepší z celého příběhu. Konec bych si představoval také trochu jinak.
Černý kůň (2008)
Více než průměrný americký příběh, který shlédnete a za týden si už nevzpomenete. Zadlužená rodinná farma, jakých musí být po Státech tisíce, a k tomu starosti, zda prodat nebo ještě udržet ve vlastnictví, které je stejně k ničemu, protože většina nic nevynáší. Banky dávají půjčky a hypotéky, ale už dopředu počítají s prodejem pozemků různým developerům, kteří majetek zužitkují podle svého záměru. Film je bez napětí, černý kůň je to poslední, o čem v příběhu jde.
Rodinka Bélierových (2014)
Pěknej dojáček. Sympatická Paula a její skřivánčí hlásek při zkoušce na školu v Paříži je nádherný. Zejména, když konkurs sledují její rodiče a text písně vyjadřuje přesně jejich vztah a rozloučení. Velice mě pobavila humorná část příběhu. Hluchoněmí rodiče a bratr, to je na jednu stranu tragédie, ale způsob, jakým film rodinu v jejich denních starostech a hlavně při nějakém problému předvádí, je bezvadný. Vyniká impulsivní matka Gigi a její znaková řeč. Při sledování filmu jsem si vzpomněl na Tomáše Matonohu, jak ve Stojáku hluchoněmě tleskal, i tady se to objevuje.
Prázdnota (2020)
"Prázdnota" Není to vůbec špatný příběh, jen kdyby film trval o půl hodinky méně. Začátek příběhu mě výborně naladil, napětí vydrželo do poloviny filmu, než se pomaličku vytratilo. Film plyne pomalu, autoři si pohrávají s každou scénou. Samá podstata příběhu - tvrzení, že nic neexistuje (zjednodušeně řečeno), je pro normálního diváka těžko pochopitelné. Divák by měl u tohoto filmu přemýšlet a sám si spojit nevyslovené vjemy a zvuky v příběh, nehledat jen základní atributy hororového žánru jako je například strach a brutální násilí. "Prázdnota" (český distribuční název v TV) má mysteriózní atmosféru, přináší náznaky a tajemné odbočky. Pro ctitele hororu jeden z nejlepších filmů loňského roku - nutno vidět.