Poslední recenze (23)
Videodrom (1983)
Film, ktorý predbehol svoju dobu a tú našu, už taktiež takmer dobehol. Medium is the message.
Saltburn (2023)
Dreamers sa stretávajú s Teorémou a Parazitom. Fennell mala fantasticky našliapnuté na sofisitikovanú manipuláciu s divákom, ale padla na tom, že bohužiaľ nemala dostatok režijnej sofistikovanosti a obrat prezradila prirýchlo. Záver je už len prakvapivo neprekvapivý. V mnohých momentoch až surreálny obraz doby, v mnohých však len príliš vypočíťaný konštrukt. Vizuálne podmanivé, herecky výborné (Keoghan a Pike!), ale napokon scenáristicky nedotiahnuté. Saltburn zaradzujem do kategórie filmov Yorgosa Lanthimosa - výborný nápad, ale v realizácii preváži formalizmus. P.S. Film sa dá pozerať aj ako bingo, ktoré všetky filmy a knihy vám pripomenie. (sex s hrobom je ale obraz, ktorý nikdy nezabudnem)
Vrah mezi námi (1931)
Akoby zvuk natoľko učaroval Langovi, že film preexponoval príliš veľa replikami. Chcelo to škrtať. Mimo to je M originálne rozprávanie s unikátnymi montážami a výborným Petrom Lorreom. Vecnosť filmu je podporená aj absenciou hudby a skvelou štúdiou mesta ako miesta plného tieňov. Asi to najlepšie na filme je ako bohatú škálu rôznych postáv ukazuje. V každom zábere, dialógu si ľudia so sebou nesú svoje vlastné problémy, svoj vlastný život. V herectve sa črtajú Langove expresionistické začiatky, výtvarný kľúč je jednoduchý, ale úderný. Aj po 90 rokoch, stále výborná kriminálka.