MaxipesFik

MaxipesFik

Maxipes Fík

Česko

14 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 21.3.2010  22:55
    Býk (2001)
    ****

    70% Pozoruhodný režisér, pozoruhodný film, pozoruhodné impresionistické divadlo. Ale vadila mi vizuální stránka, jakkoliv měla být zamýšlená a opodstatněná. Nedokonalost může být krásná, ale ošklivost nemůže být dokonalá.

    • 20.3.2010  22:53

    To je síla imaginace!

    • 28.2.2010  12:30

    To se moc nepovedlo.

    • 27.2.2010  22:38
    Kalamita (1980)
    ***

    Chytilové se podařilo zachytit přesvědčivě atmosféru socialistického hnusu, bordelu a šedi. Ani druhá filmová rovina, "Honzy Dostála léta putování", není úplně marná, trochu mi jen vadí některé herecké výkony profesionálních herců ve vedlejších rolích (Poloczek, Švorc...), neherci z toho vycházejí mnohem lépe. Naopak Polívka a jeho tatínek excelují. Neméně pak Laco Déczi (hudebně). Trochu rozpačitý konec.

    • 27.2.2010  17:48
    Interiéry (1978)
    *****

    Tenhle film je samozřejmě něco jiného, než ostatní filmy z Allenova středního období. Ale prozrazuje přesvědčivé režijní vedení - kompozice scén, kamera (!), herci. Nejslabším článkem je možná scénář, který těží z některých psychoanalityckých klišé, ale tato závislost není fatální, jako celek to přesvědčí. Souvislostí s Bergmanem se nabízí hned několik, kromě tématu a atmosféry, symbolika barevných kompozic (Fanny a Alexandr - strohé a živé barvy), statická kamera. K poslední poznámce mám ještě postřeh: v některých místech jsou statické záběry střídány hodně rychle a tím režisér jednak rozbije výtvarnou krásu záběrů, jednak příliš pevně vede diváka, kterému nezbývá čas pro domýšlení.

    • 13.2.2010  22:47

    Není to tak dobrý jako Nebe nad Berlínem, proto dávám jen 5*.

    • 9.2.2010  20:29

    C'est la poesie.

    • 6.2.2010  22:56

    Metafora je působivější než potoky slzí nebo krve. Udivuje mě, jak se Lang dokázal nachomýtnout u všeho zajímavého, co se ve filmu v první polovině minulého století dělo (expresionismus, sociální film 30. let, film-noir...).

    • 16.1.2010  23:23

    Pohlavkující socha, nemravný vítězný oblouk, liška, policejní akademie... Bunuel si s námi hraje. Ale je to moc příjemná a zábavná hra. Přinejmenším stejně nenápadně půvabné jako buržoazie.

    • 16.1.2010  16:43

    Už jen kvůli výtvarné stránce si film zaslouží plné hodnocení (směs secese, symbolismu, expresionismu, dekadence), byť bych měl slabé výhrady k příběhu, jehož fabulace je někdy nepřesvědčivá.

    • 14.1.2010  21:12

    Historická výpravnost, myslím, Bressonovi nesvědčí. Z filmu mám poněkud rozporuplný pocit. Na jedné straně (což nacházím u Bressona vždy) silný příběh, hluboký obsah, přesah atd., na straně druhé filmařská stránka, která tady nefunguje bez rezerv (s čímž jsem se u Brassona ještě nestkal). Jindy tak skvělé a rafinované elipsy, hyperboly, paraboly a jánevímcovšechno zde najednou působí neorganicky, strojeně. Ale možná jsem na tento film jenom neměl tu pravou náladu. 70%

    • 9.1.2010  23:25

    Poměrně zdařilá adaptace, která není sice nikterak objevná, ale rozhodně neurazí. Sympatické jsou herecké výkony, zvláště z tety Augusty občas běhá mráz po zádech.

    • 8.1.2010  22:34

    Opravdu asi jeden z nejlepších útěkářských filmů (s výjimkou Un condamné à mort s'est échappé). Snímek nepostrádá napětí náležitě gradované ke konci, ale zároveň pro mě překvapivou svěžest a humor. Je však několik detailů, pro které mu nemůžu dát plné hodnocení: figurkovitost některých postav, zavěrečný pathos, kvůli kterému nepůsobí film celistvě (ale bez něj by to asi necelých 20 let po konci války ještě nebylo možné).

    • 2.1.2010  22:17

    Moc příjemný film.

    • 1.1.2010  21:15

    Fassbinder asi nikdy nebude můj šálek kávy. Ne, že by tomu scházely myšlenky, obsah, hloubka, zajímavé filmové nápady, perfektní řemeslo, tedy věci, které si na filmech obvykle vážím. Ale výsledek je strašně německy těžkopádný, sice znepokojivě přitažlivý, ve výsledku však vykonstruovaný a neautentický. Mne Fassbinderovo experimentování nechává chladným nejspíš proto, že v něm nenacházím eleganci, lehkost, nadhled nebo poesii. Je to určitě i moje vina, tak se omlouvám všem jeho obdivovatelům.

    • 1.1.2010  11:46

    Brilantní.

    • 29.12.2009  23:02

    Notre histoire v mém hodnocení nepřekonal Buffet froid (který, po obrazové stránce nedostižný, je možná i čistší inkarnací Blierovského absurdního stylu), ale i tak je to moc hezké a zajímavé. Naprostým překvapením pro mne bylo zakomponování Bohouška (dokonce nahrávka s Karlem Šejnou blahé paměti!).

    • 28.12.2009  22:02

    Na Wenderse trochu netradiční žánr. Scénář má možná několik horších momentů, ale má to skvělou atmosféru o úžasný kameře nemluvě.

    • 1.11.2009  23:06

    Trochu mi to náladou připomíná ranějšího Wenderse (třeba Im lauf der Zeit)

    • 30.10.2009  21:48

    Kvůli závěrečné hollywoodské části dávám pět. Málokoho napadne, že tento film je hodně osobitou (a svéráznou) poctou Zlodějům kol (de Sica) s nímž sdílí zápletku i řadu shodných motivů (kartářka, hospoda, krádež kola na konci).

    • 29.10.2009  13:11

    O hvězdičku pozadu za předlohou.

    • 29.10.2009  13:06

    Nějak mi ta filmová Ich forma nesedla. Docela zajímavý experiment, který sice objevil filmu nové možnosti, ale zároveň ukázal, kudy cesta nevede. Rovn잨vsuvky s Marllowem - vypravěčem nepůsobí v celku úplně organicky a spolu s melodramatickým koncem kazí celkový dojem z filmu. Ale jinak se jedná o vcelku solidní niorovou detektivku.

    • 22.10.2009  22:46
    Vrtěti psem (1997)
    ***

    Film veselý i tragický, trefný až prorocký (viz strašení terorismem). Určitě stojí za vidění, ať už na něj pohlížíte jako na vcelku vyvedenou komedii nebo zdařilou analýzu politického denního chleba, mocné síly médií a manipulace. Mně osobně na něm vadí přemíra hollywoodských scénářových klišé a především smrt produkčního (D. Hoffman) v závěru, která působí jako nepatřičná moralita. Ale bavil jsem se.

    • 15.10.2009  21:43

    Na můj vkus trochu moc ubrečené, ale jinak naprosto geniální. Co se týče práce s kamerou a střihem asi zatím nejlepší němý (a snad nejen němý) film, co jsem viděl.

    • 14.10.2009  16:49

    Profesionální výkon Fritze Langa, za který by se nemusel stydět Hitchkock o deset let později v nejlepších letech.

    • 28.9.2009  17:21

    Pohádka pro dospělé, kde Vám nebudou vadit oslí můstky ani náhlá rozuzlení hodna mýdlové opery.

    • 7.9.2009  23:12
    Kmotr III (1990)
    ****

    Dávám obvykle přednost filmům, které mají větší přidanou hodnotu k příběhu. Hmm, ale tady to nějak nevadí.

    • 31.8.2009  12:54

    Má to geniální nápad, skvělou animaci a spoustu chytrých momentů. Ale něco mi na tom vadí, abych to dokázal přijmout beze zbytku. Nejvíc asi spojovací rámec (bagrista, půllitr, cigarety a socialistickej tfujtajbl), který mi připadá nějak chtěný, nekonzistentní s povídkami, dodatečný ("Hmm, uděláme s tím ještě něco, aby to drželo pohromadě."). Na druhou stranu je to právě tento rámec, který má v sobě ukryto mnoho symbolů (např. bagrista-proletář umění nepochopí a pohřbí ho v betonu). Váhám - 3,5*

    • 22.8.2009  13:06
    Karamazovi (2008)
    ****

    Nejsilnější stránkou filmu je samozřejmě ta divadelní (pokud nepočítám předlohu FMD), brilantní dejvická inscenace ani před kamerou neztratí mnoho ze své přesvědčivosti. Vedlejší motivy už jsou diskutabilní: nejpozitivněji hodnotím industriální prostředí, které někdy rezonuje s hrou a vytváří s ní zajímavé významové průniky; rozmíšky a pitvoření herců mezi zkouškami nenaruší divákovo ponoření do příběhu bratrů, ale vytváří dějovou metarovinu, rámec, který je spíše přínosný než rušivý, přináší kontrast a odlehčení; zato vedlejší dějová linie oceláře a jeho rodinného traumatu nefunguje, snaží se totiž hrát na stejnou emoční strunu jako hra, ale přitom má příliš málo spojných prvků na to, aby diváka donutila přemýšlet nad vzájemnými souvislostmi, to působí liše a zbytečně. Velké velevýznamné plus za vsuvku Matija Solce.

    • 22.8.2009  12:40

    Dá se na to koukat.